σκορπιες φωτος απο την τελευταια μου βολτιτσα στα γυρω γυρω
σε αναζητηση εγκαταλελημενου μοναστηριου και ενος πλακοστρωτου αρχαιου καλντεριμιου στον Αρακυνθο.
στην δυτικη του,καραφλη,πετρωδη και αποτομη πλαγια.
αφησα τη μηχανη σε ενα ζορικο σημειο,μιας και δεν ηξερα τι θα συναντησω παρακατω.
το χτιστο με φυτευτη πετρα καλντεριμι,που εξυπηρετουσε τους ορεινους οικισμους για προσβαση στον καμπο και τα παραλια,με τα ζωα η με τα ποδια.
και πως το ειδα απ το γκουγκλ μαπς και ψηθηκα να παω
φτανοντας προς το σπηλαιο του μοναστηριου η κλισεις ειναι ακομα μεγαλυτερες και οι βραχοι πιο αποκρυμνοι.
παλια ειχε μονο ενα σχοινι.
τα τελευταια χρονια εθελοντες ολο και κατι προσθετουν για να κανουν ευκολοτερη την προσβαση.
καποια περασματα ειναι εντελως στον αερα
η θεα μεσα απο το φαραγγι και λιγο πιο κατω απο το υψος του σπηλαιου
παντου γκρεμισμενα μικρα πετρινα κτισματα,κελια,ναοι,δεξαμενες,ταφοι
ακομα και στο χειλος του γκρεμου
η θεα που εβλεπαν οι καλογέροι μεσα απο το σπηλαιο
και το ιδιο το σπηλαιο-εκκλησακι με τις εντυπωσιακες τοιχογραφιες πανω στο βραχο
δυστυχως ολες τους βανδαλισμενες απο χαραγμενα ονοματα επισκεπτων πανω τους.
κυριως ντοπιων,ακομα και εθελοντων,(ποσο παραξενο) αλλα και ξενων
λιγα λογια για το μοναστηρι,
το οποιο,υπήρξε μεγάλο ασκητικό μοναστηριακό κέντρο την εποχή του Μεσαίωνα και το Σπήλαιο του Αγίου Νικολάου του Κρεμαστού θεωρείται το πιο μεγάλο στα Βαλκάνια.
Το όνομα του πρώτου μοναχού και ιδρυτού του σπηλαίου, Νίκανδρου, που μόνασε εκεί από το 990 μέχρι το 1005, υπάρχει χαραγμενο σε επιγραφή που σώζεται μέχρι σήμερα στην είσοδο του σπηλαίου. Σύμφωνα με μεταγενέστερη μαρτυρία από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Άρτας, Ιωάννη Απόκαυκο, ο οποίος επισκέφτηκε το σπήλαιο του Αγίου, η προσωνυμία «Κρεμαστός» δόθηκε από τον ιδρυτή της Μονής, Νίκανδρο, επειδή πρόκειται για απόκρημνα και επικίνδυνα βράχια.
επισης βλεπεις χαραγμενα ονοματα επισκεπτων απο καθε δεκαετια.
Ειδα επιγραφες του 1912,του 34,του 40,του 65,κοκ...
το σπηλαιο ανακαλυφθηκε τυχαια το 1900
πολυ ενδιαφερον ειναι οτι στις πέτρες του σπηλαίου, μοναχοί και ασκητές ζωγράφισαν βραχογραφίες απαράμιλλης ομορφιάς. Οι βραχογραφίες του σπηλαίου είναι Καππαδοκικής τεχνοτροπίας. Πιθανόν να φιλοτεχνήθηκαν από Καππαδόκες αγιογράφους, που στάθμευαν στην περιοχή κατά τις μετακινήσεις τους από την ανατολή προς την δύση.
δυστυχως βρισκονται πλεον σε πολυ ασχημη κατασταση απο βανδαλισμους αλλα και απο φυσικα φαινομενα,καθως δεν εχει γινει η παραμικρη προσπαθεια προστασιας τους η συντηρησης τους.
το μοναστηρι αυτο ηταν και σκριπτοριουμ
μερικες απο τις βραχογραφιες
ακομα και εξω απο το σπηλαιο σε διπλανα βραχια
orthodox μεσαιωνικο graffity ενα πραμα
διπλα ακριβως απο το συγκροτημα τρεχει ρεμα,αλλα λογω παρατεταμενης ανομβριας δεν ειχε πολυ νερο.
κατα τ αλλα σε διαφορετικες συνθηκες ο καταρακτης που συναντας ειναι εντυπωσιακοτατος
αυτα τα ολιγα.
επιστροφη στη μηχανη με εξτρα ταλαιπορια λογω της μεγαλης κοντρας στην ανηφορα.
αλλα νταξ,αν και απεχω χρονια απ το αθλημα,ανταπεξηλθα κανονικα!
και παντα ΤΙΓΚΑ ΡΑΠ
adios
σε αναζητηση εγκαταλελημενου μοναστηριου και ενος πλακοστρωτου αρχαιου καλντεριμιου στον Αρακυνθο.
στην δυτικη του,καραφλη,πετρωδη και αποτομη πλαγια.
αφησα τη μηχανη σε ενα ζορικο σημειο,μιας και δεν ηξερα τι θα συναντησω παρακατω.
το χτιστο με φυτευτη πετρα καλντεριμι,που εξυπηρετουσε τους ορεινους οικισμους για προσβαση στον καμπο και τα παραλια,με τα ζωα η με τα ποδια.
και πως το ειδα απ το γκουγκλ μαπς και ψηθηκα να παω
φτανοντας προς το σπηλαιο του μοναστηριου η κλισεις ειναι ακομα μεγαλυτερες και οι βραχοι πιο αποκρυμνοι.
παλια ειχε μονο ενα σχοινι.
τα τελευταια χρονια εθελοντες ολο και κατι προσθετουν για να κανουν ευκολοτερη την προσβαση.
καποια περασματα ειναι εντελως στον αερα
η θεα μεσα απο το φαραγγι και λιγο πιο κατω απο το υψος του σπηλαιου
παντου γκρεμισμενα μικρα πετρινα κτισματα,κελια,ναοι,δεξαμενες,ταφοι
ακομα και στο χειλος του γκρεμου
η θεα που εβλεπαν οι καλογέροι μεσα απο το σπηλαιο
και το ιδιο το σπηλαιο-εκκλησακι με τις εντυπωσιακες τοιχογραφιες πανω στο βραχο
δυστυχως ολες τους βανδαλισμενες απο χαραγμενα ονοματα επισκεπτων πανω τους.
κυριως ντοπιων,ακομα και εθελοντων,(ποσο παραξενο) αλλα και ξενων
λιγα λογια για το μοναστηρι,
το οποιο,υπήρξε μεγάλο ασκητικό μοναστηριακό κέντρο την εποχή του Μεσαίωνα και το Σπήλαιο του Αγίου Νικολάου του Κρεμαστού θεωρείται το πιο μεγάλο στα Βαλκάνια.
Το όνομα του πρώτου μοναχού και ιδρυτού του σπηλαίου, Νίκανδρου, που μόνασε εκεί από το 990 μέχρι το 1005, υπάρχει χαραγμενο σε επιγραφή που σώζεται μέχρι σήμερα στην είσοδο του σπηλαίου. Σύμφωνα με μεταγενέστερη μαρτυρία από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Άρτας, Ιωάννη Απόκαυκο, ο οποίος επισκέφτηκε το σπήλαιο του Αγίου, η προσωνυμία «Κρεμαστός» δόθηκε από τον ιδρυτή της Μονής, Νίκανδρο, επειδή πρόκειται για απόκρημνα και επικίνδυνα βράχια.
επισης βλεπεις χαραγμενα ονοματα επισκεπτων απο καθε δεκαετια.
Ειδα επιγραφες του 1912,του 34,του 40,του 65,κοκ...
το σπηλαιο ανακαλυφθηκε τυχαια το 1900
πολυ ενδιαφερον ειναι οτι στις πέτρες του σπηλαίου, μοναχοί και ασκητές ζωγράφισαν βραχογραφίες απαράμιλλης ομορφιάς. Οι βραχογραφίες του σπηλαίου είναι Καππαδοκικής τεχνοτροπίας. Πιθανόν να φιλοτεχνήθηκαν από Καππαδόκες αγιογράφους, που στάθμευαν στην περιοχή κατά τις μετακινήσεις τους από την ανατολή προς την δύση.
δυστυχως βρισκονται πλεον σε πολυ ασχημη κατασταση απο βανδαλισμους αλλα και απο φυσικα φαινομενα,καθως δεν εχει γινει η παραμικρη προσπαθεια προστασιας τους η συντηρησης τους.
το μοναστηρι αυτο ηταν και σκριπτοριουμ
scriptorium - Βικιλεξικό
el.wiktionary.org
μερικες απο τις βραχογραφιες
ακομα και εξω απο το σπηλαιο σε διπλανα βραχια
orthodox μεσαιωνικο graffity ενα πραμα
διπλα ακριβως απο το συγκροτημα τρεχει ρεμα,αλλα λογω παρατεταμενης ανομβριας δεν ειχε πολυ νερο.
κατα τ αλλα σε διαφορετικες συνθηκες ο καταρακτης που συναντας ειναι εντυπωσιακοτατος
αυτα τα ολιγα.
επιστροφη στη μηχανη με εξτρα ταλαιπορια λογω της μεγαλης κοντρας στην ανηφορα.
αλλα νταξ,αν και απεχω χρονια απ το αθλημα,ανταπεξηλθα κανονικα!
και παντα ΤΙΓΚΑ ΡΑΠ
adios
Τελευταία επεξεργασία: