Η Ε.Ε. αλλάζει το σύστημα κατηγοριοποίησης και τα σήματα των καυσίμων κίνησης

lleonidas

Μέλος
Όνομα
Λεωνίδας
Μοτό
Αμήχανος!
Σε ένα νέο σύστημα κατηγοριοποίησης των καυσίμων κίνησης προχωρά η Ευρωπαϊκή Ένωση. Νέα οχήματα και πρατήρια βενζίνης στα κράτη μέλη της ΕΕ, επομένως και στη χώρα μας, καθώς και στη Νορβηγία, την Ισλανδία και την Τουρκία, θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα οδηγία και να προσθέσουν την κατάλληλη σήμανση που θα είναι και ο επίσημος τρόπος διάκρισης των καυσίμων από τις 12 Οκτώβρη.
Μέσω αυτής της κατηγοριοποίησης θα επιτευχθεί η σωστή διάκριση των καυσίμων με την οποία και θα πρέπει να συμμορφωθούν τόσο τα πρατήρια όσο και τα οχήματα.
Τα τρία βασικά σχήματα που υιοθέτησε η Ευρώπη είναι ο κύκλος για την βενζίνη, το τετράγωνο για το πετρέλαιο και ο ρόμβος για το αέριο. Πέραν όμως των γεωμετρικών σχημάτων, η σήμανση περιλαμβάνει και μια σειρά από κωδικούς, ανάλογα με τη σύνθεση του καυσίμου.

Οι αντλίες που φέρουν τον κύκλο θα τροφοδοτούν τα οχήματα με βενζίνη, ενώ εντός αυτού θα αναγράφεται το γράμμα έψιλον (Ε). Ο αριθμός πλάι στο γράμμα υποδηλώνει την ποσότητα βιοκαυσίμων στην βενζίνη.
Έτσι, το Ε5 θα αφορά σε αμόλυβδη 95 και 98 οκτανίων με 5% περιεκτικότητα κατ’ όγκο σε βιοκαύσιμα. Αντίστοιχα, το σήμα Ε10 αναφέρεται σε αμόλυβδη βενζίνη με 10% περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμα.
Τέλος, ο κύκλος με την ένδειξη Ε85 αναφέρεται στην βενζίνη super.


Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά και στο diesel και στο αέριο για όσους οδηγούμε και 4τροχα.

Επίσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία, τα νέα οχήματα που ταξινομούνται από την 12η Οκτωβρίου και οι κατασκευαστές τους, οφείλουν να τοποθετούν τη νέα σήμανση στο καπάκι του ντεπόζιτου, για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως τα οχήματα που έχουν ήδη ταξινομηθεί θα πρέπει να φέρουν τη νέα σήμανση.

Η περίοδος προσαρμογής ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστέρηση αλλαγής της σήμανσης σε ορισμένα πρατήρια, που θα φέρουν τα παλιά σήματα και πέραν της ημερομηνίας που ορίζει η ΕΕ.
 

lleonidas

Μέλος
Όνομα
Λεωνίδας
Μοτό
Αμήχανος!
Yποχρεωτική από το 2019 η προσθήκη βιοαιθανόλης στη βενζίνη.Όλα τα πρατήρια καυσίμων θα πρέπει να έχουν στις αντλίες τους ειδική σήμανση ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής το ποσοστό βιοκαυσίμου (αιθανόλης στην περίπτωση της βενζίνης) που περιέχεται μέσα στο ορυκτό καύσιμο. Τα σήματα αυτά θα είναι ένας κύκλος με κεφαλαίο γράμμα Ε (Ethanol) και δίπλα του έναν αριθμό που θα αφορά το μέγιστο ποσοστό περιεκτικότητας, δηλαδή αν δείτε το σήμα Ε10 σημαίνει πως η βενζίνη περιέχει έως 10%. Τονίζεται η λέξη “ΕΩΣ” διότι η βενζίνη θα έχει 1% φέτος και 3% από του χρόνου αλλά στα πρατήρια η αντλία θα έχει το σύμβολο Ε10.

Στο επόμενο κομμάτι του άρθρου γίνεται λόγος για τις καταστροφικές συνέπειες της αιθανόλης στους κινητήρες.Αν κάποιος γνωρίζει λεπτομέρειες και τι ισχύει σε άλλες χώρες, ας μας διαφωτίσει.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Λογικά θα είναι κάτι αντίστοιχο του βιοντίζελ για την βενζίνη με ότι συνεπάγεται αυτό...:hungover:
Και μετά θα γεμίσει η αγορά καθαριστικά-βελτιωτικά κινητήρων για βιοντίζελ (υπάρχουν ήδη) και βιοαιθανόλης...:wacky:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Σε λίγα χρόνια μόνο ηλεκτρικά....
Υποχρεωτικά, δε θα έχουμε -ουσιαστικά- επιλογή :(
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Σε λίγα χρόνια μόνο ηλεκτρικά....
Υποχρεωτικά, δε θα έχουμε -ουσιαστικά- επιλογή :(
Αυτό ακριβώς!
Κατά κει πάει η δουλειά...
Μην πιάσουμε τώρα κουβέντα για την ευαισθησία που τους έπιασε για τα diesel στην Γερμανία γιατί είναι off topic...
Μάλλον ανταλλακτικά δεν πουλάνε για τα diesel γι'αυτό θέλουν να τα διώξουν από την αγορά...;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αυτό το θέμα αν και είναι αμιγώς μοτο-αυτοκινητιστικό και μας αφορά όλους 100%, δυστυχώς είναι -πρωτίστως- πολιτικό και δε γράφω τιποτα.
Όχι της εγχώριας πολιτικής θέμα. Της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής είναι, κι ειδικά αυτών που ελέγχουν τους φυσικούς πόρους του πλανήτη και κατευθύνουν τις αγορές. Αυτό που έγραψε ο Θένος πιο πάνω (Μην πιάσουμε τώρα κουβέντα για την ευαισθησία που τους έπιασε για τα diesel στην Γερμανία γιατί είναι off topic... ) , είναι και το ζουμί..... ;) Και δεν είναι off topic. Είναι to the point! Και δεν έχει να κάνει με ανταλλακτικά κλπ, αλλά με τον έλεγχο των φυσικών πόρων, με την "καθαρή ενέργεια" φουρφουριών, φωτοβολταϊκών κλπ.
Αλλά είναι πολιτικο.... :(
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Αυτό το θέμα αν και είναι αμιγώς μοτο-αυτοκινητιστικό και μας αφορά όλους 100%, δυστυχώς είναι -πρωτίστως- πολιτικό και δε γράφω τιποτα.
Όχι της εγχώριας πολιτικής θέμα. Της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής είναι, κι ειδικά αυτών που ελέγχουν τους φυσικούς πόρους του πλανήτη και κατευθύνουν τις αγορές. Αυτό που έγραψε ο Θένος πιο πάνω (Μην πιάσουμε τώρα κουβέντα για την ευαισθησία που τους έπιασε για τα diesel στην Γερμανία γιατί είναι off topic... ) , είναι και το ζουμί..... ;) Και δεν είναι off topic. Είναι to the point! Και δεν έχει να κάνει με ανταλλακτικά κλπ, αλλά με τον έλεγχο των φυσικών πόρων, με την "καθαρή ενέργεια" φουρφουριών, φωτοβολταϊκών κλπ.
Αλλά είναι πολιτικο.... :(
A Γεια σου ,δεν τους αρεσει ο ασταθμητος παραγοντας του να μην ελεγχουν απολυτα πετρελαιοπαραγωγικες χωρες,μας σπρωχνουν στην ηλεκτροκινηση για να εχουν τον απολυτο ελεγχο ενεργειας ,η προφαση ειναι το οικολογικο ομως πολλοι επιστημονες φωναζουν οτι ετσι ειναι χειροτερα...τεσπα μεγαλη κουβεντα.
Το ζουμι ειναι οτι ολα γινονται για την εξουσια(την παγκοσμια ,οχι της ψωροκωσταινας)
 
Top Bottom