black_hawk
Μέλος
(Άρθρο του Η. Ντέβελι από το περιοδικό MOTOSPORT, Μάιος ‘93)
"Ένα άρθρο που έγραψα για το ένθετο Β. Ελλάδας του περιοδικού MOTOSPORT που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 93. Αν και ο τίτλος είχε να κάνει με την ιστορία του MOBE, μέσα στο κείμενο των 1400 λέξεων γίνεται μία πολύ «συμπυκνωμένη» εξιστόρηση για το πώς γεννήθηκε ο μοτοσυκλετισμός στην Ελλάδα.
Αυτό ήταν και το πρώτο άρθρο που έχει δημοσιευθεί για την ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα!
Η ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Β. Ελλάδα αρχίζει το 1931 με την ίδρυση του Μοτοσυκλετιστικού Ομίλου Βορείου Ελλάδος. Την ιστορία αυτή παρουσιάζουμε μέσα από αυτές τις σελίδες με το σπάνιο φωτογραφικό υλικό, που αφορά όχι μόνο την ιστορία του ΜΟΒΕ αλλά και την ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα και το πώς ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ΄20.Οι σελίδες αυτές, που μεταφέρουν σε εμάς τους νεώτερους την ιστορία της μοτοσυκλέτας μέχρι το 1960, για τους ανθρώπους που έζησαν και συμμετείχαν σε ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της ιστορίας, ζωντανεύουν στιγμές και γεγονότα από ένα παρελθόν που αποτυπώθηκε σε ασπρόμαυρες εικόνες. Ασπρόμαυρες, όπως όλες, του κόσμου, οι αναμνήσεις. Αυτές οι ασπρόμαυρες αναμνήσεις είναι που δίνουν μια άλλη ζωντάνια στην έγχρωμη εικόνα του σήμερα…Πολύ λίγοι από τους σημερινούς μοτοσυκλετιστές γνωρίζουν ότι η μοτοσυκλέτα έχει μία ιστορία σχεδόν 70 ετών στην Ελλάδα.
Οι πρώτες δραστηριότητες, όπως εκδρομές και αυτοσχέδιοι αγώνες, εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄20. Εκείνη την εποχή, τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο μιας μερίδας της ΄΄ καλής κοινωνίας ΄΄ της Αθήνας . Το 1927 παρατηρήθηκε όμως μια ιδιαίτερη εξάπλωση του μοτοσικλετισμού. Τον τότε Αθηναϊκό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο(Α.Μ.Ο.) αποτελούσαν επώνυμοι Αθηναίοι της εποχής!(Μαλτσινιώτης, Σολωμός, Αρώνης κ.α.) Μέλος του ΑΜΟ υπήρξε και ο μετέπειτα πρόεδρος της ΕΛΠΑ Σταθάτος. Οι Αθηναίοι μοτοσυκλετιστές παρουσίασαν εκείνη την εποχή μια έντονη δραστηριότητα και στη διοργάνωση αγώνων και στη διοργάνωση εκδρομών, που αποτελούσαν μια πραγματική περιπέτεια στο τότε οδικό δίκτυο και με τα τότε δίκυκλα. Το ΄30-΄31 κάποιοι αγωνιζόμενοι είχαν αποκτήσει εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της εποχής(!)κατόπιν παραγγελίας, ειδικά για τα επιμέρους αγωνίσματα των τότε αγώνων (kilometre Lance,T.T. κτλ)"...
"Ένα άρθρο που έγραψα για το ένθετο Β. Ελλάδας του περιοδικού MOTOSPORT που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 93. Αν και ο τίτλος είχε να κάνει με την ιστορία του MOBE, μέσα στο κείμενο των 1400 λέξεων γίνεται μία πολύ «συμπυκνωμένη» εξιστόρηση για το πώς γεννήθηκε ο μοτοσυκλετισμός στην Ελλάδα.
Αυτό ήταν και το πρώτο άρθρο που έχει δημοσιευθεί για την ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα!
Η ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Β. Ελλάδα αρχίζει το 1931 με την ίδρυση του Μοτοσυκλετιστικού Ομίλου Βορείου Ελλάδος. Την ιστορία αυτή παρουσιάζουμε μέσα από αυτές τις σελίδες με το σπάνιο φωτογραφικό υλικό, που αφορά όχι μόνο την ιστορία του ΜΟΒΕ αλλά και την ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα και το πώς ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ΄20.Οι σελίδες αυτές, που μεταφέρουν σε εμάς τους νεώτερους την ιστορία της μοτοσυκλέτας μέχρι το 1960, για τους ανθρώπους που έζησαν και συμμετείχαν σε ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της ιστορίας, ζωντανεύουν στιγμές και γεγονότα από ένα παρελθόν που αποτυπώθηκε σε ασπρόμαυρες εικόνες. Ασπρόμαυρες, όπως όλες, του κόσμου, οι αναμνήσεις. Αυτές οι ασπρόμαυρες αναμνήσεις είναι που δίνουν μια άλλη ζωντάνια στην έγχρωμη εικόνα του σήμερα…Πολύ λίγοι από τους σημερινούς μοτοσυκλετιστές γνωρίζουν ότι η μοτοσυκλέτα έχει μία ιστορία σχεδόν 70 ετών στην Ελλάδα.
Οι πρώτες δραστηριότητες, όπως εκδρομές και αυτοσχέδιοι αγώνες, εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄20. Εκείνη την εποχή, τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο μιας μερίδας της ΄΄ καλής κοινωνίας ΄΄ της Αθήνας . Το 1927 παρατηρήθηκε όμως μια ιδιαίτερη εξάπλωση του μοτοσικλετισμού. Τον τότε Αθηναϊκό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο(Α.Μ.Ο.) αποτελούσαν επώνυμοι Αθηναίοι της εποχής!(Μαλτσινιώτης, Σολωμός, Αρώνης κ.α.) Μέλος του ΑΜΟ υπήρξε και ο μετέπειτα πρόεδρος της ΕΛΠΑ Σταθάτος. Οι Αθηναίοι μοτοσυκλετιστές παρουσίασαν εκείνη την εποχή μια έντονη δραστηριότητα και στη διοργάνωση αγώνων και στη διοργάνωση εκδρομών, που αποτελούσαν μια πραγματική περιπέτεια στο τότε οδικό δίκτυο και με τα τότε δίκυκλα. Το ΄30-΄31 κάποιοι αγωνιζόμενοι είχαν αποκτήσει εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της εποχής(!)κατόπιν παραγγελίας, ειδικά για τα επιμέρους αγωνίσματα των τότε αγώνων (kilometre Lance,T.T. κτλ)"...