Η επιστροφή

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Οι Mike Hailwood και Steve Wynne πρωτοσυναντήθηκαν στα πιτς του Silverstone το 1977.Ο Wynne ιδιoκτήτης και μηχανικός της Sports Motorcycles Manchester είχε κατεβάσει ένα Ducati 900ss TTF1 με αναβάτη τον Roger Nicholls.
Ο Hailwood είχε να τρέξει σε κορυφαίο επίπεδο αγώνων μοτοσυκλέτας περίπου 10 χρόνια.Είχε στραφεί σε αγώνες Formula1 και άλλων τετράτροχων αγωνιστικών αλλά το 1974 είχε ένα σοβαρό ατύχημα στο Nurburgring και αποσύρθηκε.
Οταν ο Hailwood ανέβηκε πάνω στο αγωνιστικό Ducati είπε στον Wynne 'Αυτό είναι το είδος παλιομοδίτικης μοτοσυκλέτας που καταλαβαίνω,δεν θα με χάλαγε να τρέξω ακόμα ένα TT με αυτό'.Ο Wynne μεταξύ σοβαρού και αστείου του απάντησε 'Γιατί δεν το κάνεις?'.Μερικές κουβέντες αργότερα οι δυο άνδρες έδωσαν τα χέρια και συμφώνησαν την αμοιβή του Mike(Hailwood) στις 1000λίρες,μικρό ποσό για έναν θρύλο των αγώνων ταχύτητας.
Ο 38χρονος Hailwood ήθελε μόνο να ξανατρέξει στο αγαπημένο του νησί και δεν νοιάζονταν για τα χρήματα.Σκέφτηκε να συμμετάσχει με ψευδώνυμο κάτι που ήταν αδύνατο λόγο της μεγάλης αναγνωρισιμότητας του.

Hailwood-Wynne



Απέμεναν 10 μήνες μέχρι το ΤΤ και ο Wynn επικοινώνησε με την Ducati ώστε να αγοράσει δυο καινούργιες μοτοσυκλέτες.Για την ακρίβεια αγοράστηκε και άλλη μία για τον φίλο του Hailwood Jim Scaysbrook η οποία πληρώθηκε απο Αυστραλούς.Ο Scaysbrook ήταν ο άνθρωπος που 'εσπρωξε' τον Mike να ξανατρέξει.
Οι μοτοσυκλέτες έφτασαν στην Αγγλία βαμμένες στα χρώματα της NCR*,κόκκινες-ασημί αλλά δεν έμειναν έτσι.Βάφτηκαν πράσινες-κόκκινες με λευκές ρίγες λόγο της Castrol που ήταν ο κύριος χορηγός του Hailwood και όχι (όπως πολλοί νόμιζαν) για τα χρώματα της Ιταλικής σημαίας(τρικολόρε).
Μάλιστα η Ducati εκμεταλεύτηκε την επιστροφή του Hailwood και κατασκεύασε μία ρέπλικα σε πολλά αντίτυπα(7000+) που έσωσαν την εταιρεία απο χρεοκοπία χωρίς να επιβραβευσει τους δυο ανδρες.
*Η NCR ήταν ανεξάρτητο τμήμα που προέτοίμαζε αγωνιστικά Ducati πολλά χρόνια πριν ιδρυθεί το Ducati Corse.





Ο Wynne έπιασε δουλειά,έλυσε τους κινητήρες και άρχισε τις βελτιώσεις.Άλλαξε πιστόνια,έβαλε μεγαλύτερες βαλβίδες με άλλες μοίρες,άλλη ανάφλεξη και το βασικότερο όλων το κιβώτιο ταχυτήτων που ήταν η Αχίλλειος πτέρνα των αγωνιστικών Ducati της εποχής.Στο τελευταίο βοήθησε η γνωριμία του Hailwood με την Hewland Gears απο την εποχή που έτρεχε με μονοθέσια Formula1.Η Hewland Gears κατασκεύαζε τα κιβώτια ταχυτήτων των Βρεττανικών ομάδων F1 της εποχής και δέχτηκε να βοηθήσει τον Mike δωρεάν.
Μέρος της τεχνολογίας του κιβωτίου πέρασε(επίσης δωρεάν ..) και στα μελλοντικά μοντέλα δρόμου της Ducati.

Κατά την διάρκεια των δοκιμών και των δοκιμαστικών του TT,το μοτέρ αποδείχτηκε δυνατό και αξιόπιστο.'Όμως δυο Ιταλοι μηχανικοί που είχαν έρθει απ'την Ducati έπεισαν τον Wynn να αλλάξει τον κινητήρα με έναν που είχαν φέρει απ'την Ιταλία γιατί πίστευαν ότι ο αρχικός είχε ταλαιπωρηθεί απο τις δοκιμές και δεν θα άντεχε.
Ο Mike δοκίμασε τον νεο κινητήρα το βράδυ πριν τον αγώνα ο οποίος αποδείχτηκε ασθενέστερος απο αυτόν που έφτιαξε ο Wynne.

Και έφτασε η μέρα του αγώνα.Η Honda θέλοντας να υπερασπιστεί τον τίτλο της είχε κατεβάσει πολυ δυνατή ομάδα.Φαβορί ήταν ο Phil Read και ακολουθούσαν οι Tom Herron, Tony Rutter, John Williams και Helmut Dahne.Έμεναν μόνο τα Ducati και ο Chas Mortimer με Suzuki για να ανακόψουν την αρμάδα των Honda.
Πριν τον αγώνα ο Read επισκέφτηκε την ομάδα του Wynne για να τους ευχηθεί καλή τύχη.Έδωσε ένα t-shirt της ομάδας του στον Wynne ο οποίος το φόρεσε για ανταπόδοση στην καλή ενέργεια του Read.
Οταν ο Hailwood φάνηκε λίγο πριν τερματίσει πρώτος ο Wynn θυμήθηκε ότι φοράει ακομα το t-shirt του Read.Έκανε κίνηση να το βγάλει για να φορέσει αυτό της ομάδας του ώστε να υποδεχτεί τον Hailwood ο Ιταλός μηχανικός όμως τον απέτρεψε λέγοντας του να το κρατήσει γιατι μπορεί να φέρει γρουσουζιά.Το μοτέρ του Ducati έσπασε ακριβώς στον τερματισμό χωρίς να το καταλάβει κανείς εκείνη την στιγμή.
Ακόμα και μετά απο χρόνια ο Wynne αναρωτιέται τι θα γινόντανε αν έβγαζε το φανελάκι λίγες εκατοντάδες μέτρα πριν τον τερματισμό του Mike ..

Μια εβδομάδα αργότερα ο Hailwood χρησιμοποιώντας τον αρχικό κινητήρα κέρδισε και στο Mallory Park που κατά τον Wynne ήταν μεγαλύτερο επιτευγμα καθώς είναι σφιχτή πίστα για την μεγάλου μεταξονίου και μικροτερης επιταχυνσης Ducati σε σχέση με τον Ιάπωνικό ανταγωνισμό.
Στους επόμενους δυο αγώνες ο Mike είχε μια πτώση και μια τρίτη θέση.

Η μεγάλη νίκη στο Mallory Park,προσεξτε το στυλ του Hailwοod σε σχέση με τους άλλους αναβάτες

Λίγο καιρό μετά ο Wynne πούλησε το Ducati σε Ιάπωνα συλλέκτη έναντι 7.500 δολλαριών.Μετά απο περίπου 20 χρόνια προσπάθησε να το πάρει πίσω σε πληστειριασμό,πρόσφερε μέχρι 150.000 δολλάρια αλλά δεν τα κατάφερε.




Το συμβόλαιο που έκαναν οι Hailwood-Wynne.Σύμφωνα με τον τελευταίο η Honda του έκανε πρόταση να το αγοράσει έναντι ενός πακέτου 150.000 δολλαρίων.





Διαφήμιση της Sports Motorcycles Manchester στον Αγγλικο τύπο,o Wynne έκανε ότι μπορούσε για να μαζέψει χρήματα για να είναι ανταγωνιστική η μοτοσυκλέτα του Hailwood




Περισσότερες πληροφορίες για τον Hailwood http://www.mikethebike.com/ducati_wynne1.htm
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom