Η εποχή των Ι2. Τεχνική ανάλυση ανα εταιρεία..

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Παρατήρησα (νωρίς το θυμήθηκες) πώς δεν εχουμε ένα section στην μοτοσυκλέτα που να αφορά το καθαρά τεχνικό-τεχνολογικό κομμάτι και ίσως αυτό οφείλεται στην έλλειψη συμμετοχής και διάθεσης να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με αυτό. Προσωπικά θα βάλω το λιθαράκι μου όσο μπορώ και αν θελει η σεβαστή διαχείριση ( thenos εσύ κατα βάση λεβέντη μου ) ας δει αν γίνεται να γίνει ένα υπο-section τεχνικό στον τομέα μοτοσυκλέτα.

Μετά την έκθεση EICMA έχουμε ακόμα περισσότερο υλικό για σκέψη και η έλευση των Κινέζων και των όλο και αυστηρότερων προδιαγραφών για τους ρύπους έχει φέρει κινητοποίηση στα εργοστάσια και πολλές νέες παρουσιάσεις μοντέλων και κινητήρων!!

Σε αυτό το τόπικ θέλω να κάνω μια βασική τεχνική ανάλυση για τα Ι2 μοτέρ (δικύλινδρα σε σειρά) που έχουν γίνει η σαφής προτίμηση των εταιρειών τα τελευταία χρόνια για λόγους οικονομίας κατασκευής, ευκολία τοποθέτησης σε διάφορα πλαίσια διαφορετικών κατηγοριών (On-off, street, touring κλπ), μείωσης των ρύπων, βάρους, οικονομίας καυσίμου κ.α. Ξέρω πώς πολλοί προτιμούν άλλης διάταξης μοτέρ, τα έχουμε συζητήσει και θα τα ξανασυζητήσουμε αλλά η τάση αυτή είναι αυτή τη στιγμή και καλό είναι να δούμε κάθε κατασκευαστής πώς προσεγγίζει τον Ι2, τί παράδοση έχει σε αυτής της διάταξης τα μοτέρ και τελικά τί γεύση σου αφήνει κάθε μοτέρ ανάλογα με την φιλοσοφία που έχει σχεδιαστεί στον δρόμο.

Τα νέα για τους Ι2 είναι καταιγιστικά και ήδη στην EICMA Και πρίν είδαμε την HONDA να παρουσιάζει ολοκαίνουργιο μοτέρ όπως και η SUZUKI. Και οι 2 εταιρείες ακολούθησαν τον δρόμο που άνοιξε η Yamaha με μια ευέλικτη πλατφόρμα βασισμένη σε έναν I2 κινητήρα που δίνει διάφορα μοντέλα απο naked, σε street Και σε on-off. Τον ίδιο δρόμο φυσικά ακολούθησε η Aprilia και ακολουθούν και άλλοι μαζί και οι Κινέζοι.

APRILIA

Κόβοντας τον γνωστό, πανίσχυρο και υπέροχο σε χαρακτήρα κινητήρα του RSV4 στη μέση η Aprilia δημιούργησε έναν I2 αρκετά compact σε διαστάσεις και προσάρμοσε την χωρητικότητα στα 660cc.



81.0 x 63.9mm σε διαστάσεις με δυνατότητα για στροφάρισμα μέχρι και 11.500RPM! Flat καμπύλη ροπής και ιπποδυνάμεις απο 80 ως εκατό άλογα όπως έχουμε δει απο το Tuareg μέχρι το Tuono 660.H Aprilia ακολούθησε και αυτή όπως και οι άλλοι κατασκευαστές όπως θα δούμε στην συνέχεια την φιλοσοφία της μείωσης της διάρκειας κατα την οποία οι βαλβίδες είναι ανοιχτές στον κύκλο και μειώνοντας τον χρόνο του Overlaping. Τον χρόνο δηλαδή που οι βαλβίδες εισαγωγής είναι ταυτόχρονα ανοιχτές με τις βαλβίδες εξαγωγής έτσι ώστε να μειώσει το φαινόμενο της απώλειας Backpressure που σε μοτέρ χαμηλού στροφαρίσματος δίνει απώλεια ροπής στης χαμηλομεσαίες στροφές και επιπλέον μειώνει την αποτελεσματικότητα στην διαχείριση των ρύπων. Συνεπώς πάμε σε χρονισμό με μικρότερα διαστήματα ανοιχτών βαλβίδων και ως αντιστάθμισμα έχουμε βαθύτερο άνοιγμα στις βαλβίδες. Αυτή η ανάγκη όμως καθιστά την ανάγκη οι βαλβίδες να κινούνται γρηγορότερα συνεπώς εδώ η Aprilia χρησιμοποιεί 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο ελαφριάς κατασκευής αντί για 2 μεγαλύτερες και βαρύτερες και την εμπειρία της στον σχεδιασμό μιας κεφάλης απο τα Superbikes Και motoGP.



Με την προσαρμογή κατάλληλων εκκεντροφόρων, σωμάτων καυσίμου, αντλιών λαδιού και κατάλληλης χαρτογράφησης μπορεί και αλλάζει τον χαρακτήρα του μοτέρ ανάλογα με την εφαρμογή. Απο το Tuareg στο Tuono.

O κινητήρας είναι χρονισμού 270 (τί έκπληξη!) όπως τον σύστησε η Yamaha στο TDM (επιστρέφουμε εκεί, ποιός να το ξερε πώς οι tdmΑδες με τις Remus ηταν απλά μπροστα απο την εποχή τους!) και ο κύριος λόγος δεν είναι κάτι μηχανολογικά ευγενές αλλά κάτι απόλυτα πεζό! Ο ήχος! Κανείς δεν γουστάρει τον ήχο του Ι2 σε χρονισμό 360 άσχετα αν έχει κάποια οφέλη σε άλλα επίπεδα (είδαμε την BMW να κάνει ολόκληρο σχεδιασμό στην σειρά F στην εισαγωγή ώστε ο κινητήρας να θυμίζει boxer και όχι ηλεκτρική σκούπα). Για να επιτύχει λοιπόν την ηρεμία στον στροφάρισμα και την έλλειψη κραδασμών σε έναν κινητήρα απο την φύση του ασύγχρονο στο στροφάρισμα χρησιμοποίησε έναν αντικραδασμικό άξονα με 2 έκκεντρα βάρη. Και με τον χρονισμό στα 270 και τον σχεδιασμό των αντικραδασμικών προσομοιάζει σε ήχο τον αγαπητό V2.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε το όφελος ενός κινητήρα ίΙ2 σε σχέση με ένα πολύστροφο Ι4 που στροφάρωντας σε υψηλές στροφές μόνο απο το υψηλό στροφάρισμα αυξάνει την απώλεια απο τριβές ακόμα και 25%!

Έχουμε θυρίδες ψύξης λαδιού για τα πιστόνια κάτι που επιτρέπει στα ελατήρια των πιστονιών να είναι ψηλότερα. Όσο ψηλότερα είναι τα ελατήρια των πιστονιών τόσο πιο αποτελεσματική είναι η καύση του μίγματος και αντίστοιχα η θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα όπως και καλύτερη είναι αντίστοιχα η εκπομπή ρύπων. ΟΙ θερμοκρασίες ελέγχονται καλύτερα και το λάδι κρατιέται σε καλύτερη κατάσταση.

Ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλή συμπίεση 13.5:1 κάτι που είναι δυνατό λόγω του σχεδιασμού του θάλαμου καύσης και των σύγχρονων ηλεκτρονικών που ανιχνευουν και προσαρμόζουν την ECU ώστε να αποφεύγονται τα κρουστικά φαινόμενα (πυράκια). Έτσι πετυχαίνεται με ασφάλεια μια υψηλή ποιότητα καύσης αν και προσωπικά πιστεύω με τις βενζίνες της Ελλάδας κάποιες φορές τα ηλεκτρονικά και ειδικά ο αισθητήρας λ θα δουλευουν υπερωρίες και στην πράξη μια κακή ποιότητα βενζίνης θα έχει πιο εμφανή σημάδια στην απόδοση απο ένα άλλο μοτέρ χαμηλότερης συμπίεσης και άλλων ρυθμίσεων.



Ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος ώστε το ψαλίδι να κουμπώνει απευθείας επάνω του ( με την δυνατότητα για διαφορετικές γωνίες ανάλογα την εφαρμογή) όπως φαίνεται στις φωτό βοηθώντας έτσι στην μείωση βάρους του πλαισίου και την πολυπλοκότητα.

Στο Tuono εχουμε σώματα ψεκασμού 48mm. Ο ψεκασμός έχει μπεκ λειτουργίας τα 4 bar και throttle Ride by Wire .Στα ηλεκτρονικά έχουμε μια Marelli Μονάδα με 114 Pins και στροφάρισμα στα 200Mhz μνήμης 4Mb. Η δουλειά της Aprilia στα ηλεκτρονικά ώς γνωστόν είναι εξαιρετική. Έχουμε CAN BUS και IMU εξι αξόνων.



Εν ολίγοις βλέπουμε έναν κινητήρα μελετημένο, με έφεση στο στροφάρισμα, υψηλής συμπίεσης, χρονισμού 270 με πολύ φλατ καμπύλες ροπής και σχεδιασμό στην κυλινδροκεφαλή ώστε να αποδίδει γεμάτα και στις χαμηλομεσαίες. Σαν φιλοσοφία όμως είναι πιο ΄΄υπερτετράγωνος΄΄ απο τον αντίστοιχο νέο κινητήρα της Suzuki και πιο κοντά στην φιλοσοφία της Honda (Ω Θεοι!) με περισσότερο έφεση στο στροφάρισμα και την δυναμική απόδοση στις ψηλές και λιγότερο στην μεγάλη διαδρομή της μπιέλας με αντίστοιχα οφέλη στις χαμηλομεσαίες. Στο δια ταύτα δηλαδή η Aprilia τόνισε περισσότερο τον χαρακτήρα προς την ισχύ και το στροφάρισμα (συνεπως την πιο street κατεύθυνση) απ ότι έκανε συγκριτικά η Suzuki στην συνέχεια.





To be continued...
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
BENELLI

Βάσει αλφαβητικής σειράς στην συνέχεια πάμε στην Ιταλο-Κινέζικη Benelli. Σχεδιασμός-εξέλιξη μοντέλων Ιταλία, παραγωγή Κίνα.

Να ξεκαθαρίσω σε πρώτη φάση πως προς το παρόν οι Κινέζοι κινούνται σε ένα (σχετικά) ομιχλώδες τοπίο όσο αφορά τα Specs τους ειδικά στα μοτέρ. Τα Press kit τους είναι φτωχά και οι περισσότερες πληροφορίες είναι είτε περιορισμένες ανακοινώσεις είτε υποθέσεις εργασίας. Η Benelli λοιπόν που έχει ανέβει σαν εταιρεία και μην ξεχνάμε είναι πρώτη στην Ιταλία σε πωλήσεις με το TRK502 χρησιμοποιεί στην κατηγορία Α2 ένα μοτέρ που φαίνεται να είναι κλώνος ή αντιγραφή (όπως τα περισσότερα της κατηγορίας) του μοτέρ της Honda.

Μιλάμε για το Qianjiang Group με υπο-μαρκες την Benelli και την νεοεμφανιζόμενη στην Ευρώπη (την είδαμε στην EICMA) QJmotors. Θυμίζω στον όμιλο υπάρχει συνεργασία με την MV-agusta απο την οποία προέκυψε και το MVagusta Lucky Explorer 5.5 (ουσιαστικά ένα rebadged-facelift Benelli TRK 502)

Ο κινητήρας Ι2 λοιπόν της φίρμας στα 499cc



Διπλοί εκκεντροφόροι επικεφαλής, διαστάσεις 69.0 x 66.8 mm έναντι 67.0 x 66.8 mm της Honda. Ουσιαστικά τετράγωνος ο κινητήρας της Honda ενώ προς το υπερτετράγωνος της Benelli. Μικρές διαφορές. Σώματα ψεκασμού 37mm και ψεκασμός της DELFI. Βασικά πράγματα. 8 βαλβίδες επικεφαλής και βαλβίδες με καπελότα.



to be continued..
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
BENELLI

Βάσει αλφαβητικής σειράς στην συνέχεια πάμε στην Ιταλο-Κινέζικη Benelli. Σχεδιασμός-εξέλιξη μοντέλων Ιταλία, παραγωγή Κίνα.

Να ξεκαθαρίσω σε πρώτη φάση πως προς το παρόν οι Κινέζοι κινούνται σε ένα (σχετικά) ομιχλώδες τοπίο όσο αφορά τα Specs τους ειδικά στα μοτέρ. Τα Press kit τους είναι φτωχά και οι περισσότερες πληροφορίες είναι είτε περιορισμένες ανακοινώσεις είτε υποθέσεις εργασίας. Η Benelli λοιπόν που έχει ανέβει σαν εταιρεία και μην ξεχνάμε είναι πρώτη στην Ιταλία σε πωλήσεις με το TRK502 χρησιμοποιεί στην κατηγορία Α2 ένα μοτέρ που φαίνεται να είναι κλώνος ή αντιγραφή (όπως τα περισσότερα της κατηγορίας) του μοτέρ της Honda.

Μιλάμε για το Qianjiang Group με υπο-μαρκες την Benelli και την νεοεμφανιζόμενη στην Ευρώπη (την είδαμε στην EICMA) QJmotors. Θυμίζω στον όμιλο υπάρχει συνεργασία με την MV-agusta απο την οποία προέκυψε και το MVagusta Lucky Explorer 5.5 (ουσιαστικά ένα rebadged-facelift Benelli TRK 502)

Ο κινητήρας Ι2 λοιπόν της φίρμας στα 499cc



Διπλοί εκκεντροφόροι επικεφαλής, διαστάσεις 69.0 x 66.8 mm έναντι 67.0 x 66.8 mm της Honda. Ουσιαστικά τετράγωνος ο κινητήρας της Honda ενώ προς το υπερτετράγωνος της Benelli. Μικρές διαφορές. Σώματα ψεκασμού 37mm και ψεκασμός της DELFI. Βασικά πράγματα. 8 βαλβίδες επικεφαλής και βαλβίδες με καπελότα.



to be continued..
τουτος εχω την αισθηση οτι εχει φτιαχθει για να ανεβει κυβικα...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
τουτος εχω την αισθηση οτι εχει φτιαχθει για να ανεβει κυβικα...
Το επόμενο ποστ αφορά τα μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού της Benelli Μανωλη
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Συνέχεια BENELLI

Πάμε τώρα στους Ι2 της εταιρείας μεγαλύτερου κυβισμού και χρησιμοποιώ πληθυντικό γιατί αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε έξαρση η εταιρεία και έχει ανοιχτά πολλά μέτωπα!

Ο πρώτος κινητήρας που έχουμε δει ήδη απο την εταιρεία σε μεγαλύτερα κυβικά είναι ο I2 754cc που έχει βρει ήδη θέση στο Benelli 752S



Πρόκειται για ένα μοτέρ που προέρχεται απευθείας απο το παλιό μοτέρ της Benelli Που είχαμε δει στο 1130TNT (3-κύλινδρο) στο οποίο αφαίρεσαν έναν κύλινδρο και έκαναν τις κατάλληλες βέβαια προσαρμογές



Αυτό γίνεται και αντιληπτό και οπτικά βλέποντας τα 2 μοτέρ απο τα κασώματα και όλη του την εικόνα.

Μιλάμε για ένα μοτέρ με χρονισμό 360 (παράλληλη κίνηση των πιστονιών) και 2 άξονες εξισορρόπησης ή αντικραδασμικούς άξονες αλλιώς. Βγάζει 81,5hp και 6.7 Κιλά ροπής (όχι εντυπωσιακά νούμερα ειδικά στην ροπή). Η εξήγηση έρχεται εν μέρει απο τις διαστάσεις του κινητήρα 88.0 x 62.0mm . Βλεπουμε έναν απόλυτα υπερτράγωνο κινητήρα με μάλλον τεράστιο πιστόνι και μικρή διαδρομή που φωνάζει πώς έρχεται απο μεταποίηση μοτέρ. Και μάλιστα ένα μοτέρ που είχε φτιαχτεί για στροφάρισμα σε ψηλές στροφές. Προφανώς για λόγους κόστους και ταχύτητας οι Ιταλο-Κινέζοι χρησιμοποίησαν αυτό το μοτέρ που είχαν έτοιμα σε σχέδιο απο την εξαγορά της Benelli για να υλοποιήσουν το 752S και να πάρουν θέση στην αγορά και να μετρήσουν και αντιδράσεις. Φαίνεται όμως η ηλικία του μοτέρ στον σχεδιασμό είτε αυτό λέγεται θάλαμος καύσης, είτε προσανατολισμός στην ροπή στις χαμηλομεσαίες, είτε στο ίδιο το βάρος του μοτέρ και αυτό σε επόμενο στάδιο δεν μπορούσε να καταστήσει την Benelli ανταγωνιστική και το ήξερε. Επίσης μην ξεχνάμε πώς τα EURO 5 δεν αστειεύονται και ένα μοτερ που έρχεται απο το μακρυνό 2004 για να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές έχανε ήδη πολλά άλογα απο το EURO 4 .Αφού λοιπόν φαίνεται πως εξαντλεί αυτή τη πλατφόρμα κινητήρα στο LEONCINO 800 που έπρεπε να προχωρήσει άμεσα σαν Project Και βασίζεται περισσότερο στην εικόνα του και λιγότερο στην απόλυτη απόδοση έχει ήδη προχωρήσει στο επόμενο στάδιο με 2 νέα μοτέρ εν μέρει γνώριμα...


to be continued
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Συνέχεια BENELLI

Πάμε λοιπόν αρχές του 2022 και η Benelli μαζί με την QJmotors ή τέλοσπαντων η Qianjiang (lol) Καταθέτουν σχέδια για ένα νέο μοτέρ 799cc με κωδικό QJ288MW



Το μοτέρ έχει απίστευτη ομοιότητα με τον γνωστό LC8c της KTM (τί έκπληξη!) αλλά με σχεδιαστικές διαφορές στα καπάκια και άλλα σημεία κάτι που δείχνει πως δεν είναι απλά μια απευθείας έκδοση του μοτέρ όπως για παράδειγμα βλέπουμε στην CFMOTO αλλά κάποια μυστική συμφωνία με την ΚΤΜ για τα σχέδια και μια εξέλιξη του μοτέρ απο εκεί και έπειτα απο την εταιρεία στα δικά της πρότυπα. Η πιθανότητα της συνεργασία της Qianjiang με την KTM ενισχύεται απο το γεγονός πώς έχει ήδη ανακοινωθεί απο την αρχή της χρονιάς πως η QJmotors σύναψε συμφωνία με την KTM για να κατέβει στο Moto3 (οπως έκανε η CFMOTO) με αγωνιστικό της KTM (άλλη μια προσπαθεια μεσω των αγώνων να γίνουν γνωστές οι εταιρείες στο ευρύ κοινό). Μοιράζονται τον ίδιο κυβισμό ακριβώς στα 799cc και ο αριθμός 88 στο όνομα του κινητήρα δείχνει πώς τα πιστόνια είναι 88mm Πλάτους ακριβώς τα ίδια με τον LC8c. Η ιπποδύναμη σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι στα 87 άλογα. Η κατασκευή του κινητήρα γίνεται απο την Qianjiang.

Προς το παρόν όμως τα νεοεμφανιζόμενα Benelli TRK 800 και το έταιρον του ήμισυ QJmotors SRT 800 παρουσιάζονται ως νέες μοτοσυκλέτες με την χρήση του υπάρχοντος κινητήρα των 754cc. Επίμενει για λίγο σε αυτό το μοτέρ ο όμιλος προφανώς επειδή δεν είναι έτοιμο ακόμα για παραγωγή το QJ288MW και η εταιρεία δεν μπορεί να καθυστερεί στις εξελίξεις και να κάθεται να παρακολουθεί να παρουσιάζονται νέα μοντέλα χωρίς να προσφέρει δικά της.



Όμως είναι σίγουρο πώς απο το 2023 θα δούμε το νέο μοτέρ και πρώτο μοντέλο που θα το φορέσει (σε μια συνήθη πρακτική νέα μοτέρ να τα φοράνε πρώτα naked μοντέλα όπως είδαμε στην Yamaha, aprilia, Honda και βασικά σχεδόν όλες τις εταιρείες) θα είναι το Benelli 802S



Το ενδιαφέρον με αυτή την μοτοσυκλέτα είναι πώς χωρίς να έχει κάποιες ιδιαίτερες αλλαγές απο το 752S που θα αντικαταστήσει παρά μόνο το μοτέρ χάνει στη ζυγαριά κάπου 20 κιλά! Η εξήγηση είναι απλή και χωρίς να έχουμε συγκεκριμένα τεχνικά στοιχεία να μελετήσουμε. Το μοτέρ 754cc της Benelli εκτός απο outdated σε απόδοση είναι απίστευτα βαρύ.

Συνεπώς αν κάποιος θέλει να κάνει λάθος πρέπει να σπεύσει να αγοράσει μόλις εμφανιστούς κάποιο απο τα βαρύδια Benelli TRK 800 η QJmotors SRT800 και να δει σε ένα χρόνο απο τώρα να εμφανίζονται οι νέες εκδόσεις τους με το καινούργιο μοτέρ με 20 κιλά μικρότερο βάρος, 10 άλογα παραπάνω και κάνα κιλό ροπής παραπάνω..

to be continued
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Αντι συνέχειας προς το παρόν ένα άρθρο σχετικό από αυτά που θες να βλέπεις πιο συχνά και χαίρεσαι να διαβάζεις


Έκανα μια αναφορά παραπάνω στην διαφορά σχεδίασης του κινητήρα του transalp με του suzuki, εδώ στο άρθρο του motomag κάνει μια πολύ ωραία παρουσίαση αυτών των διαφόρων σε τεχνικό επίπεδο και μπράβο τους να βλέπουμε τέτοια θέματα.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Συγνώμη που προχωράω αργά αυτό το τόπικ αλλά θέλει αρκετή δουλίτσα κάθε ποστ και έρευνα και μάζεμα πληροφοριών και όποτε βρίσκω χρόνο ασχολούμαι.

Πάμε να κλείσουμε την Benelli με το τελευταίο μοτέρ που βάζει αυτόν τον καιρό στην παραγωγή και θα τροφοδοτήσει την μεσαία σειρά μοτοσυκλετών. Στα πρότυπα της CF-moto Που στο 650MT έχει τον γνωστό Ι2 που προέρχεται απο την Κawasaki οπως θα δούμε και παρακάτω στην εταιρεία αυτή, η Benelli (και QJmotors αντίστοιχα) παρουσίασε ένα I2 στα μεσαία κυβικά με κυβισμό 693cc που θυμίζει και αυτός σε εμφάνιση, κυβικά και απόδοση τον γνωστό κινητήρα της Kawasaki Αλλά στην έκδοση που τον έβγαλε η CFMOTO για το CLX-700 με ελαφρώς αυξημένο κυβισμό, σφυρίλατα έμβολα και απόδοση κοντά στους 75hp (στην περίπτωση της CF).



upload image

Κάτι ανάλογο βλέπουμε κι εδώ Πάλι με την πάγια τακτική η εταιρεία να το εμφανίζει πρώτα σε ένα γυμνό μοντέλο το SRK 700



Διπλοί εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, 83mm*64mm bore * stroke :ιδιο ακριβώς με το CFmoto CLX-700 και μένει να δούμε στην πορεία αν μιλάμε για ένα μοτέρ κλώνος αυτού του μοτέρ ή ένα μοτέρ παραγωγής με την άδεια της CFmoto η κατι τέτοιο. Άβυσσος η ψυχή των Κινέζων..
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
BMW

Η εταιρεία που φυσικά εκπροσωπείται απο τον αειθαλή Boxer και τους εξαιρετικούς 4κύλινδρους στην πραγματικότητα πήρε μέρος στην άνοδο των I2 με το γνωστό μας μοτέρ της ROTAX που φυσικά έχουμε δει στο 800GS και συγγενή μοντέλα. Στην πραγματικότητα η BMW δεν εχει κατασκευάσει ποτέ δικύλινδρο σε σειρά και το μοτέρ του 800GS το έφτιαχνε για λογαριασμό της η Αυστριακή ROTAX ενώ το μοτέρ που το αντικατέστησε και εξόπλισε την επόμενη γενιά 750GS και 850GS είναι κατασκευής LONCIN. Θα κάνω μια μίνι αναφορά και στα 2 μοτέρ ώστε να δούμε και τις διαφορές τους.

ROTAX 798cc (discontinued)



82mm75.6mm BoreStroke. Ενός λεπτού παύση εκεί και συγκρατήστε αυτό το νούμερο καθώς μιλάμε για ένα μοτέρ με προφανή προτίμηση στην διαδρομή της μπιέλας, για ροπή με λιγότερο προτίμηση στο στροφάρισμα. Ο καινούργιος κινητήρας της Honda που θα δούμε παρακάτω έχει BoreStroke 87mm63mm!! Αν κάνουμε το κλάσμα να δούμε πόσο υπετετράγωνος είναι κάθε κινητήρας σε σύγκριση αυτών των δύο ο Rotax βγάζει 1,084 και ο Honda 1.38! Μόνο απο αυτό καταλαβαίνουμε πόσο διαφορετικά μπορεί να είναι 2 μοτέρ φαινομενικά παρόμοια..

2 εκκεντροφόροι κλασσικά (αν και ο Honda οπως θα δούμε παρακάτω έχει έναν εκκεντροφόρο με το σύστημα που προέρχεται απο τα CRF για μείωση βάρους) και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, 12,0:1 συμπίεση και χρονισμός 360 μοίρες. Τα έμβολα δηλαδή κινούνται ταυτόχρονα προσομοιάζοντας ένα μονοκύλινδρο μοτέρ. Εδώ να αναφέρουμε πώς η BMW τότε για να προσπαθήσει ο κινητήρας να θυμίζει BMW προσάρμοσε το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του μοτέρ με την ταυτόχρονη καύση στους κυλίνδρους ώστε το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα να θυμίζει BOXER.

Σώματα ψεκασμού 46mm, τριοδικός καταλύτης και για τους κραδασμούς ένα σύστημα εξισορρόπησης που ουσιαστικά περιλαμβάνει μια τρίτη μπιέλα με αντίθετη κίνηση απο τις άλλες 2 και σημείο έδρασης στο κάρτερ με rocker μηχανισμό που εξασφαλίζει την γραμμική κίνηση της μπιέλας αυτής. Στη πράξη το μοτέρ δουλεύει όμορφα και ήσυχα χαμηλές μεσαίες αλλά ψηλές στροφές υπάρχουν κραδασμοί υψίσυχνοι.


google your photos


Στο θέμα της λίπανσης αξίζει μια αναφορά καθώς έχουμε ένα ημίξηρο σύστημα χωρίς όμως ξεχωριστό δοχείο συλλογής του λαδιού. Υπάρχει ένας χώρος στο κάρτερ που περιέχει και το σύστημα Balance, εκεί μαζευεται το λάδι που κατεβαίνει απο τον στρόφαλο, τα ρουλεμάν εκεί, μαζευεται απο μια αντλία λαδιού που το μεταφερει το λαδι στο χώρο του σασμάν και απο εκεί με ανοίγματα στο κάρτερ με φυσική ροή κατεβαίνει στην ελαιολεκάνη. Αυτό γίνεται για την μείωση των απωλειών ισχύος.

Όλο το μοτέρ είναι σχεδιασμένο για ροπή χαμηλομεσαίες και βγάζει το 90% της ισχύος του μεταξύ 4000-7500RPM. Και η ρύθμιση των εκκεντροφόρων και του ψεκασμού είναι τέτοια ώστε η απόδοση να είναι απόλυτα γραμμική και ηλεκτρική σε αίσθηση έτσι ωστε να βοηθάει η λειτουργία του μοτέρ στην κινηση εκτός δρόμου. Στην πράξη δουλευει τόσο καθαρά ο ψεκασμός που είναι πραγματική απολαυση και εργαλειο στα σκαρφαλώματα. Σε απόλυτη αίσθηση επιτάχυνσης υστερεί και κάποιοι θα χαρακτηρίσουν την λειτουργία του βαρετή, δεν γίνεται να έχεις όλα υποθέτω!

to be continued
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Συγνώμη που προχωράω αργά αυτό το τόπικ αλλά θέλει αρκετή δουλίτσα κάθε ποστ και έρευνα και μάζεμα πληροφοριών και όποτε βρίσκω χρόνο ασχολούμαι.

Πάμε να κλείσουμε την Benelli με το τελευταίο μοτέρ που βάζει αυτόν τον καιρό στην παραγωγή και θα τροφοδοτήσει την μεσαία σειρά μοτοσυκλετών. Στα πρότυπα της CF-moto Που στο 650MT έχει τον γνωστό Ι2 που προέρχεται απο την Κawasaki οπως θα δούμε και παρακάτω στην εταιρεία αυτή, η Benelli (και QJmotors αντίστοιχα) παρουσίασε ένα I2 στα μεσαία κυβικά με κυβισμό 693cc που θυμίζει και αυτός σε εμφάνιση, κυβικά και απόδοση τον γνωστό κινητήρα της Kawasaki Αλλά στην έκδοση που τον έβγαλε η CFMOTO για το CLX-700 με ελαφρώς αυξημένο κυβισμό, σφυρίλατα έμβολα και απόδοση κοντά στους 75hp (στην περίπτωση της CF).



upload image

Κάτι ανάλογο βλέπουμε κι εδώ Πάλι με την πάγια τακτική η εταιρεία να το εμφανίζει πρώτα σε ένα γυμνό μοντέλο το SRK 700



Διπλοί εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, 83mm*64mm bore * stroke :ιδιο ακριβώς με το CFmoto CLX-700 και μένει να δούμε στην πορεία αν μιλάμε για ένα μοτέρ κλώνος αυτού του μοτέρ ή ένα μοτέρ παραγωγής με την άδεια της CFmoto η κατι τέτοιο. Άβυσσος η ψυχή των Κινέζων..
για το 702 μιλανε για τιμες λιγο κατω απ 8000ε
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
για το 702 μιλανε για τιμες λιγο κατω απ 8000ε
Αν μείνει κάτω απο το ψυχολογικό όριο των 8 θα είναι καλά. Αυτή τη στιγμή μάλλον το πιο ενδιαφέρον απο την εταιρεία βάσει μοτέρ και specs.
 
Top Bottom