Η εργαλειοθήκη της μοτοσυκλέτας

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ας περιγράψουμε εδώ τις εργαλειοθήκες που μεταφέρουμε όταν ταξιδεύουμε ή βγαίνουμε βόλτα στο βουνό.

Έχω μια υφασμάτινη εργαλειοθήκη όπου υπάρχει ο κύριος όγκος των εργαλείων μου αλλά αποθηκεύω ξεχωριστά τους λεβιέδες και τις σαμπρέλες. Σύντομα θα μοιράσω και τα εργαλεία της υφασμάτινης εργαλειοθήκης γιατί η εμπειρία μου έχει δείξει πως το βάρος και η άνεση μεταφοράς βελτιώνεται όταν μοιράζεις τα εργαλεία σου με οργανωμένο τρόπο.

Κάθε μηχανή θέλει τα δικά της εργαλεία και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Η συγκέντρωση των απαραίτητων εργαλείων είναι αποτέλεσμα πείρας και ψαξίματος. Εγώ αν κι έχω αρκετά εργαλεία στην αποθήκη μου προσπαθώ πάντοτε να χρησιμοποιώ μόνο τα εργαλεία που έχω στην εργαλειοθήκη της μηχανής. Με αυτόν τον τρόπο διαπιστώνω ποιο εργαλείο μπορεί να λείπει και αξιολογώ την ανάγκη ύπαρξης του (ή όχι) στην εργαλειοθήκη της μηχανής.
Μια άλλη σπαζοκεφάλια είναι η σχέση πληρότητας/όγκου. Θέλουμε να έχουμε εργαλεία που θα καλύψουν κάθε επιδιορθώσιμη κατάσταση στο βουνό ή στο δρόμο, αλλά δε θέλουμε να μας καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο. Επίσης πολύ σημαντικό είναι η αξιοπιστία. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να νομίζεις πως έχεις το "x" εργαλείο και αυτό να σε εγκαταλείψει ή να μη μπορεί να σε βοηθήσει τη συγκεκριμένη στιγμή. Οπότε στη συζήτηση μας ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο που αφορά την ποιότητα των εργαλείων.

Σκέφθηκα λοιπόν να ανοίξουμε ένα θέμα στο οποίο θα μπορούμε να συζητάμε όλες αυτές τις ιδέες ανταλλάζοντας μεταξύ μας πληροφορίες, προβληματισμούς και λύσεις σε ότι αφορά τα εργαλεία μας.

Η βασική μου εργαλειοθήκη λοιπόν είναι αυτή:





Ενώ 3 λεβιέδες, 1 σπιράλ δαχτυλίδι συγκράτησης λεβιέδων και 2 σαμπρέλες βρίσκονται εδώ:





Η εργαλειοθήκη μου λυμένη:






Για το 100% Ιαπωνικό* μηχανάκι μου, η εργαλειοθήκη περιλαμβάνει:
7 γερμανοπολύγωνα (no 8, ,10, 12, 14, 17, 19, 22)
1 μακρύ πολύγωνο για τον πίσω τροχό (no 27)
1 καστάνια 1/4" + 1 προέκταση
4 καρυδάκια (no 8, 10, 12, 14)
1 διπλό κατσαβίδι
4 κλειδιά allen (no 3, 4, 5, 14)
1 κλειδί torx για τις πλαϊνές σχάρες (Αμερικάνοι ρε πστμ...)
1 μικρό σουβλί
1 πένσα
1 σωληνάκι βενζίνης μήκους 1.5 μέτρου, για μετάγγιση
1 συρματόσχοινο με κλέμες για συμπλέκτη (κάποια στιγμή θα αντικατασταθεί με μια γνήσια ντίζα)

*Η διευκρίνιση γίνεται γιατί υπάρχουν μηχανές με Japan καταβολές που συναρμολογούνται στην Ευρώπη και φοράνε αρκετά τμήματα προερχόμενα από Ευρωπαϊκούς οίκους. Θυμάμαι για παράδειγμα ότι τα Tenere και XT (660) είχαν τη βίδα αποστράγγισης λαδιού που ήταν κάτω από το λαιμό της μηχανής (στο σκελετό) σε No 13, νούμερο που κανονικά δε συναντάς σε Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.




Το κομμένο μαύρο κομμάτι μετάλλου είναι ένα πρώην κανονικό κλειδί allen no 14 και είναι για τον μπροστινό τροχό, ωστόσο δεν είναι και τόσο απαραίτητο. Το χρησιμοποιώ όμως για να μη ταλαιπωρώ τις βίδες των πηρουνιών όταν σφίγγω λίγο τον άξονα στο δέσιμο του μπροστινού τροχού. Το χρησιμοποιώ συνδυαστικά με ένα γερμανοπολύγωνο no 14





Το μικρό πενσάκι της Gedore έχει μια ιδιαιτερότητα. Το εσωτερικό των σιαγώνων της είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να αγκαλιάζει παξιμάδια ενώ το μέγεθος του δε διαφέρει από αυτό που έχουν τα στάνταρ πενσάκια της εργαλειοθήκης της μηχανής.






Τα γερμανοπολύγωνα δεν τα πήρα μικρά σε μήκος, έχουν το φυσιολογικό. Όμως είναι λεπτά και ισχυρά. Πολλές φορές έχει χρειαστεί να λύσουμε τμήματα της μηχανής μας επειδή δε χωράνε τα κλειδιά να ξεβιδώσουμε ή να σφίξουμε κάτι. Το όφελος είναι διπλό γιατί έχω μικρότερο όγκο και βάρος να διαχειριστώ χωρίς να χάνω σε δύναμη.
Συγκεκριμένα είναι σχεδόν στο μισό πάχος από ένα καλό Κινέζικο εργαλείο αν και πολύ ισχυρότερα.






Υπάρχουν πολλές έξυπνες ιδέες που μπορούμε να εφαρμόσουμε για να μειώσουμε τον όγκο των εργαλείων μας. Για παράδειγμα ένα γερμανοπολύγωνο μπορεί να αντικαταστήσει μια καστάνια και με τη βοήθεια ενός αντάπτορα να λειτουργεί σαν κανονική καστάνια με τα καρυδάκια. Άλλο παράδειγμα είναι λεβιέδες αφαίρεσης ελαστικών οι οποίοι στο άλλο τους άκρο καταλήγουν σε γερμανοπολύγωνα.
Και μια φωτό που περιέχει συνδυαστικά τα δυο παραπάνω παραδείγματα:

 
Τελευταία επεξεργασία:

apos.zeitou

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Μοτό
Αναποφασιστος!!!
sugariasgeorge θα πεις και για την δικια σου να μαθαινουμε και μεις;;;; .... Πολυ ενημερωτικο το απο πανω παντος ..ευχαριστουμε...

Στάλθηκε από το Redmi Note 6 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
STF

Ωραίο θέμα Στέφανε :ok:
 
Reactions: STF

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
sugariasgeorge θα πεις και για την δικια σου να μαθαινουμε και μεις;;;; .... Πολυ ενημερωτικο το απο πανω παντος ..ευχαριστουμε...

Στάλθηκε από το Redmi Note 6 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αυτος έχει σπίρτα... Για να του βαλει φωκο να ησυχάσει.
 

desert fox

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Σε αναμονη......
Ειναι απο τα θεματα που μας προβληματιζουν πολλες φορες για τον χωρο και το βαρος.
Πολυ καλα εκανες STF και το ανεδειξες . Καμια φορα ειμαστε υπερβολικοι με τα εργαλεια και αλλωτε παλι εχουμε σοβαρες ελλειψεις.
Καλο ειναι λοιπον να να δουμε τι ακριβως ταιριαζει στο δικο μας μοτο και μονο.Πολλες φορες κουβαλουσα εργαλεια που δεν χρειαζοταν.
Καλο ειναι μαλιστα να δοκιμαζουμε απο το γκαραζ ακομα ,να ξεσφιγγουμε και να σφιγγουμε βιδες (οπως τροχους π.χ.) .Εχω διαπιστωσει οτι ενα σπαστο γερμανοπολυγωνο βολεψε πολυ καλυτερα απο ενα ισιο.
 

abakas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1250GS ADV
ΚΤΜ 950 ADV :-)
Ποια η γνώμη σας για αυτήν: «CRUZ TOOLS ΕΡΓΑΛΕΙΟΘΉΚΗ ΜΕ ΕΡΓΑΛΕΊΑ ΓΙΑ BMW»?
https://www.makan.gr/el/εργαλεία-σετ-επισκευής/2706-cruz-tools-εργαλειοθήκη-με-εργαλεία-για-bmw-01-070-2101-0.html [URL/] Sent from my iPhone using Tapatalk
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr

abakas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1250GS ADV
ΚΤΜ 950 ADV :-)
140 ευρώ??
Νομίζω ότι δεν αξίζουν τόσο αυτά τα εργαλεία.
Θέλει αρκετή δουλίτσα όμως για να τα συγκεντρώσεις ξεχωριστά. Σε κάθε περίπτωση όμως καλύπτουν τις ανάγκες ή χρειάζονται επιπλέον εργαλεία; Αναφέρομαι σε GS ελαιόψυκτη.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

LARRY

ADVENTURA ADRENALINA
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Dimitris
Μοτό
T 7 - KMX200
Βασικα ο καθενας μας πρεπει να εχει τα καταλληλα εργαλεια στη μηχανη του ετσι ωστε να μπορει να αλλαξει μια μανετα (θα πρεπει να εχει και μια δευτερη φυσικα), και γενικα να επισκευασει καποια (μικρο)ζημια.
Ο καθενας μας ξερει τι βιδες και παξιμαδια εχε η μηχανη του (?)

Αναλογα υγρα για τυχον απωλειες

Αν σπασει κατι απο πτωση καλο ειναι να εχουμε παχια ταινια, συρμα και μεγαλα δεματικα για να στηριξουμε τυχον σπασμενα πλαστικα

Επισης εχω δει αρκετες φορες να κουβαλανε παντος τυπου εργαλεια για καθε απιθανη κατασταση και καθολου ή υποτυπωδες φαρμακειο! Οσο και να σας φαινεται περιεργο μου χρειαστηκε για φιλους 2 φορες ο ξηρος παγος μεσα σε 1 μηνα!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ειναι απο τα θεματα που μας προβληματιζουν πολλες φορες για τον χωρο και το βαρος.
Πολυ καλα εκανες STF και το ανεδειξες . Καμια φορα ειμαστε υπερβολικοι με τα εργαλεια και αλλωτε παλι εχουμε σοβαρες ελλειψεις.
Καλο ειναι λοιπον να να δουμε τι ακριβως ταιριαζει στο δικο μας μοτο και μονο. Πολλες φορες κουβαλουσα εργαλεια που δεν χρειαζοταν.
Καλο ειναι μαλιστα να δοκιμαζουμε απο το γκαραζ ακομα ,να ξεσφιγγουμε και να σφιγγουμε βιδες (οπως τροχους π.χ.) .Εχω διαπιστωσει οτι ενα σπαστο γερμανοπολυγωνο βολεψε πολυ καλυτερα απο ενα ισιο.
Συμπύκνωσες με 2 κουβέντες τον λόγο ύπαρξης του θέματος. Είχα κι εγώ σπαστό 8άρι και 10άρι γερμανοπολύγωνο και με καστάνια μάλιστα. Τώρα με το WR250R δε μου χρειάζονται, είναι πιο προσβάσιμα όλα! Όπως έγραψα και παραπάνω, παρά το γεγονός οτι στο σπίτι μας, στη πυλωτή μας ή στην αυλή μας έχουμε μεγαλύτερη άνεση και πρόσβαση σε περισσότερα εργαλεία, αυτό που κάνω εγώ είναι να χρησιμοποιώ πάντοτε τα εργαλεία που έχω στην εργαλειοθήκη της μηχανής. Πολλές φορές ανακαλύπτουμε ανάγκες που δεν είχαμε φανταστεί.

Πολύ σωστή και η επισήμανση για τα δεματικά. Τις μανέτες μπορούμε να τις πριονίσουμε λίγο ώστε σε μια πτώση να σπάσει μόνο η άκρη της αλλά δεν είναι κακό να υπάρχει τουλάχιστον του συμπλέκτη.

abakas την Crooztools δεν τη γνωρίζω. Από μια πρόχειρη ματιά που έριξα στο site της συμπεραίνω πως αποκλείεται να κατασκευάζει εργαλεία. Μάλλον τις τα παρέχουν άλλοι και απλώς τοποθετεί το brandname της επάνω. Αυτό που πουλάει είναι έτοιμες λύσεις. Όμως καμιά εταιρεία δε μπορεί να καλύψει τις συγκεκριμένες ανάγκες μηχανής και αναβάτη. Βρίσκω τη τιμή της αρκετά τσιμπημένη για αυτό που είναι. Μια καλή συλλογή που θα φτιάξεις μόνος σου πάλι τόσο θα σου στοιχίσει περίπου, αλλά πρώτον θα είναι πραγματικά καλή και δεύτερον θα καλύπτει τις πραγματικές σου ανάγκες.
Π.χ. η καστάνια της συλλογής που βλέπω έχει μόνο την κοντή προέκταση (σίγουρα θα χρειαστεί και μια μεγάλη) και αν και 1/4" είναι της κατηγορίας mini ή nano που σημαίνει πως δεν τη βλέπω να αντέχει στο σφίξιμο ή ξεσφίξιμο μιας 13άρας ή ακόμη χειρότερα μιας 14άρας βίδας (αν έχει τέτοια το GS, δε ξέρω, από εκεί και πάνω ξεχνάς το 1/4"). Μια καλύτερη ποιοτικά καστάνια είναι σημαντική ή εναλλακτικά μια μανέλα που μπορεί να πιάσει και λιγότερο χώρο. Μετά σου δίνει ένα γαλλικό κλειδί για τα μεγάλα νούμερα. Δεν....
 

sek

Κουλό μέλος
Περιοχή
Θεσ/νίκη
Όνομα
Νίκος
Μοτό
R1200GS SE
Θέλει αρκετή δουλίτσα όμως για να τα συγκεντρώσεις ξεχωριστά. Σε κάθε περίπτωση όμως καλύπτουν τις ανάγκες ή χρειάζονται επιπλέον εργαλεία; Αναφέρομαι σε GS ελαιόψυκτη.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Καλησπέρα.
Για το ελαιόψυκτο έχω φτιάξει την παρακάτω λίστα παλαιάς κοπής με τα απαραίτητα. Νομίζω πως καλύπτει τα βασικά. Προσθέστε ή αφαιρέστε κατά βούληση..

MY R1200GS TOOL KIT

  • Γερμανικά κλειδιά 8, 10, 11, 12, 13 κ 14 χιλ
  • Καρυδάκια 8, 10, 11, 12 κ 13 χιλ
  • Allen 3, 4, 5, 6 κ 8 χιλ
  • Καρυδάκια Torx T20, T25, T27, T30, T40, T45, T50, T55, E8 κ E10
  • Καστάνια 1/2" και 3/8"
  • Προέκταση 1/2" σε 3/8", 3/8" σε 1/2" και 3/8" σε 1/4"
  • Προέκταση σταυρός γωνιακός
  • Προέκταση καστάνιας 3/8" 10εκ
  • Μπουζόκλειδο 1/2" 16χιλ
  • Μυτοτσίμπιδο
  • Κοφτάκι
  • Γαλλικό κλειδί 8"
  • Ροπόκλειδα
  • Εργαλείο αφαίρεσης τάπας λαδιού
  • Εργαλείο αφαίρεσης φίλτρου λαδιού
  • Εργαλείο αφαίρεσης μπροστινού τροχού
  • Εργαλείο αφαίρεσης βαλβίδας ελαστικού
  • Λαβή κατσαβιδιού και μύτες κατσαβιδιών σταυρός κ ίσιο (ή κατσαβίδια διάφορα)
  • Tie wraps
  • Λεβιέ εξαγωγής ελαστικών
  • Σετ επισκευής ελαστικού
  • Γωνιακή βαλβίδα ελαστικού
  • Λάμπες
  • Κομπρεσέρ αέρα
  • Duct tape
  • Μονωτική ταινία
  • WD40
  • Φακός κεφαλής
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Καλησπέρα.
Για το ελαιόψυκτο έχω φτιάξει την παρακάτω λίστα παλαιάς κοπής με τα απαραίτητα. Νομίζω πως καλύπτει τα βασικά. Προσθέστε ή αφαιρέστε κατά βούληση..

MY R1200GS TOOL KIT

  • Γερμανικά κλειδιά 8, 10, 11, 12, 13 κ 14 χιλ
  • Καρυδάκια 8, 10, 11, 12 κ 13 χιλ
  • Allen 3, 4, 5, 6 κ 8 χιλ
  • Καρυδάκια Torx T20, T25, T27, T30, T40, T45, T50, T55, E8 κ E10
  • Καστάνια 1/2" και 3/8"
  • Προέκταση 1/2" σε 3/8", 3/8" σε 1/2" και 3/8" σε 1/4"
  • Προέκταση σταυρός γωνιακός
  • Προέκταση καστάνιας 3/8" 10εκ
  • Μπουζόκλειδο 1/2" 16χιλ
  • Μυτοτσίμπιδο
  • Κοφτάκι
  • Γαλλικό κλειδί 8"
  • Ροπόκλειδα
  • Εργαλείο αφαίρεσης τάπας λαδιού
  • Εργαλείο αφαίρεσης φίλτρου λαδιού
  • Εργαλείο αφαίρεσης μπροστινού τροχού
  • Εργαλείο αφαίρεσης βαλβίδας ελαστικού
  • Λαβή κατσαβιδιού και μύτες κατσαβιδιών σταυρός κ ίσιο (ή κατσαβίδια διάφορα)
  • Tie wraps
  • Λεβιέ εξαγωγής ελαστικών
  • Σετ επισκευής ελαστικού
  • Γωνιακή βαλβίδα ελαστικού
  • Λάμπες
  • Κομπρεσέρ αέρα
  • Duct tape
  • Μονωτική ταινία
  • WD40
Παίρνεις μαζί σου και τα ροπόκλειδα;
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
O καλυτερος τροπος να "στησουμε" τη σωστη εργαλειοθηκη της μηχανης ειναι να προσπαθουμε να κανουμε σερβις/τακακια/αλυσιδα/αφαιρεση τροχων με την φορητη εργαλειοθηκη της μηχανης μας μονο. Ετσι βλεπουμε ευκολα εαν τα εργαλεια που εχουμε μεσα ειναι αρκετα και ικανα για ολες τις δουλειες, και εαν χρειαζεται να προσθεσουμε κατι βρισκουμε το αναλογο εργαλειο σε μικρο μεγεθος για να μπει μονιμα στην εργαλειοθηκη.
 

sek

Κουλό μέλος
Περιοχή
Θεσ/νίκη
Όνομα
Νίκος
Μοτό
R1200GS SE
Παίρνεις μαζί σου και τα ροπόκλειδα;
Όχι, δεν παίρνω ροπόκλειδα μαζί μου αλλά και άλλα, ανάλογα την περίπτωση. Η λίστα περιλαμβάνει τα κατάλληλα εργαλεία που χρειάζεται ένα GS αεροελαιόψυκτο για κάποιες βασικές εργασίες - όχι μόνο στο δρόμο αλλά και στο γκαράζ - και για να μην αγοράζει/κουβαλάει κάποιος περιττά που δεν χρησιμεύουν στην μοτοσυκλέτα. Επιλέγω τι θα πάρω μαζί μου ανάλογα με το τερέν και τα χλμ του ταξιδιού και ίσως και σε συνεννόηση με τους συνοδοιπόρους, για να είναι το βάρος όσο το δυνατό λιγότερο. Πχ σ' ένα αμιγώς ασφάλτινο ταξίδι στο 'ασφαλές' περιβάλλον της Ευρώπης για 3-4Κ χλμ θα έπαιρνα ελάχιστα ενώ σ' ένα ταξίδι στο 'πουθενά' για 2 μήνες θα τα έπαιρνα όλα εκτός από τα ροπόκλειδα.
Πρέπει μάλλον να προσθέσω κι έναν φακό κεφαλής.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Όχι, δεν παίρνω ροπόκλειδα μαζί μου αλλά και άλλα, ανάλογα την περίπτωση. Η λίστα περιλαμβάνει τα κατάλληλα εργαλεία που χρειάζεται ένα GS αεροελαιόψυκτο για κάποιες βασικές εργασίες - όχι μόνο στο δρόμο αλλά και στο γκαράζ - και για να μην αγοράζει/κουβαλάει κάποιος περιττά που δεν χρησιμεύουν στην μοτοσυκλέτα. Επιλέγω τι θα πάρω μαζί μου ανάλογα με το τερέν και τα χλμ του ταξιδιού και ίσως και σε συνεννόηση με τους συνοδοιπόρους, για να είναι το βάρος όσο το δυνατό λιγότερο. Πχ σ' ένα αμιγώς ασφάλτινο ταξίδι στο 'ασφαλές' περιβάλλον της Ευρώπης για 3-4Κ χλμ θα έπαιρνα ελάχιστα ενώ σ' ένα ταξίδι στο 'πουθενά' για 2 μήνες θα τα έπαιρνα όλα εκτός από τα ροπόκλειδα.
Πρέπει μάλλον να προσθέσω κι έναν φακό κεφαλής.
Αν και δε ξέρω από GS πρόσεξα και κάποια εργαλεία -μάλλον ειδικά- που προφανώς βοηθούν για τη συγκεκριμένη μηχανή (βλ. Εργαλείο αφαίρεσης τάπας λαδιού, Εργαλείο αφαίρεσης φίλτρου λαδιού, Εργαλείο αφαίρεσης μπροστινού τροχού). Δε ξέρω τον όγκο των συγκεκριμένων αλλά όλα τα υπόλοιπα βολεύονται. Έμεινα στα ροπόκλειδα γιατί έχουν κάποιον όγκο. Η απορία λύθηκε πάντως.

Σημειώνω τον φακό κεφαλής (στα διήμερα έχω) που δεν τον είχα σκεφτεί ως ανάγκη τέτοιων εργασιών. Έχω έναν μικρούλη που είναι ταμάμ για αυτήν την δουλειά!

:friendship:
 

meiva

mechanized
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
XRV 750
Παρακάτω τα εργαλεία με τα οποία φτιάχνω εγώ τη μηχανή στο γκαράζ αλλά και στην ύπαιθρο. Είναι κατανεμημένα σε δύο θήκες. Την πρώτη παίρνω πάντα μαζί όταν βγαίνω εκτός πόλης, και ανάλογα με τη φύση της εκδρομής επιλέγω κάποια από τη δεύτερη, έως και όλα όταν φεύγω με βαλίτσες για το καλοκαίρι 2 μήνες.

1
  • Φακός κεφαλής
  • Καστάνια 3/8”
  • Καρυδάκια: 8, 10, 12, 13, 14, 17mm, μπουζόκλειδο 18mm, ¼” για μύτες
  • Προέκταση 15cm και άρθρωση (χρησιμοποιώ την προέκταση χωρίς τη καστάνια και ως κατσαβίδι)
  • Μύτες: Άλλεν 3, 4, 5, 6, 8mm, Σταυρωτή #2, Ίσια 6mm (Έχω αντικαταστήσει τις πλείστες περιφερικές εξάγωνες ή σταυρωτές βίδες με άλλεν)
  • Πένσα μικρή με κόφτη
  • Γερμανοπολύγωνο 8 (bleeding valve των φρένων, ρύθμιση ντίζας τσοκ), 14 (μοχλικό με αναρτηση, χωράει μόνο γερμανικό)
  • Ρακόκλειδο 10-12mm (οι βίδες στο άφρικα που χρειάζονται γερμανικό 10 και 12 είναι ρύθμισης ντίζας συμπλέκτη, τσοκ. Με το ρακόκλειδο έχεις το grip του πολύγωνου και την ικανότητα να προσπερνάει ντίζες και σωληνάκια. Γερμανικό 10 είναι χρήσιμο για παρεκτόπιση ψυγείου χωρίς την αφαίρεση της προστατευτικής σίτας, αλλά ‘ντάξει…)
  • Γαλλικό κλειδί με άνοιγμα μέχρι 30mm (=Παξιμάδι τιμονιού)
  • Πτυσσόμενο μαχαίρι (Petzl το συγκεκριμένο, αθάνατο, 100% κατάχρηση)
  • 2 λεπίδες ξύστρου
  • Ιμάντας
2
  • Γερμανοπολύγωνα: 17mm (μοχλικό και βίδα λαδιού. Η γερμανική κεφαλή δεν μου χρησίμευσε κάπου ακόμα, ωστόσο της έδειξα έλεος), 19 (πίσω γρανάζι), ¼(μύτες και ακτίνες)
  • Πολύγωνο 24 (πίσω τροχός και πιρούνι. Ήταν γερμανοπολύγωνο και έκοψα το γερμανικό κεφάλι)
  • Γκαζοτανάλια (δεν πίστευα ότι την χρειάζομαι μέχρι που έσπασα αλουμινένια τάπα βαλβίδας ροπής σε παλαιότερη μηχανή κατά την εξαγωγή της με κατσαβίδι ως μοχλό. Το ανοιγμα της χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις)
  • 3 λεβίεδες ελαστικών, τρόμπα χειρός, πάτσιες και κόλλα
  • Ψηφιακός μετρητής πίεσης ελαστικών
  • Πολύμετρο (γιατί άφρικα… για έλεγχο ανορθωτή κ.α.)
  • Chain breaker (πολύ χρήσιμο εργαλείο, επιδιορθώνεις αλυσίδα ακόμα και αν δεν έχεις master link. Παλιά έκανα την δουλειά αυτή στη 420 αλυσίδα με μια πρόκα, ένα παξιμάδι από κάτω και μια πέτρα/σφυρί. Δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται και στη 525 τόσο απλά, αλλα όπως και να ‘χει, βάσανο)
  • Μετροταινία υφασμάτινη (ρύθμιση SAG ανάρτησης)
  • Feelers (ρύθμιση βαλβίδων, μπουζί)
  • Οδοντόβουρτσα (καθαρισμός αλυσίδας)
  • Σωληνάκι για εξαέρωση φρένων (σωληνάκι για καζανάκι δηλαδή)
  • Σωληνάκι 4m, 4mm για συγχρονισμό καρμπυρατέρ
  • Λιπαντικό αλυσίδας Motorex μίνι, επαναγεμιζόμενο
  • Αναλώσιμα:
    • Zip ties
    • Σύρμα
    • Καλώδιο
    • Εποξική κόλλα στερεή (πολύ καλύτερη από τη διπλή υγρή και ως προς τη σταθερότητα και τη στεγανοποίηση κατά τη γνώμη μου)
    • Liquid rubber της Bison
    • Φλαντζόκολλα
    • UHU superglue ultra fast (για κόλληση πλαστικών, με έχει σώσει άπειρες φορές για προσωρινές λύσεις που τελικά έμειναν μόνιμες)
    • Duct tape και ταινία ηλεκτρολόγου
  • Spares:
    • Master link αλυσίδας
    • Σύνδεσμος για σωληνάκια βενζίνης 8mm (παράκαμψη αντλίας βενζίνης)
    • Ορισμένες βίδες και ροδέλλες (2x M6 και M8)
    • Σφιγκτήρας ντίζας
    • Ντίζα χωρίς άκρο
    • Ασφάλειες 10Α (για τα Xenon wannabe)
-Επειδή δεν έχω δυναμόκλειδο ακόμα, έχω μια μικρή, ίσα με τη παλάμη μου, ζυγαριά ταξιδιού με γάντζο και κάνω τη μετατροπή. 10Νm=1kg-m. Για τις χαμηλές δυνάμεις είναι έυκολο στα 10cm μοχλού (καστάνιας ή κλειδιού) όπου τα Nm ισούνται με τα kg (10Nm=10kg/10cm). Για τις μεγαλύτερες δυνάμεις όπως ο πίσω τροχός στα 93Nm απαιτείται μοχλός κάποια προέκταση-σωλήνας για τη μέτρηση…
-Καλή λύση σε έλλειψη δυναμόκλειδου είναι η κόλλα σπειρώματος Loctite η μπλέ.

Οι 2 θήκες είναι:
20cm μήκος, 25cm περιφέρεια. ~1,7kg
25cm μήκος, 40cm περιφέρεια. ~2,3kg
αντίστοιχα. ~4kg

Στα ταξίδια είναι συνήθως μέσα στο tank bag, εύκολα προσβάσιμα και αφού έχουμε στήσει το μικρό μας καταυλισμό, και νιώθω πια σαν το σπίτι μου, αρέσκομαι να λύνω τη μηχανή και να το παίζω Bob ο Μάστορας, ελπίζοντας ότι το κορίτσι μαγειρεύει κάτι.
:brbq:
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Παρακάτω τα εργαλεία με τα οποία φτιάχνω εγώ τη μηχανή στο γκαράζ αλλά και στην ύπαιθρο. Είναι κατανεμημένα σε δύο θήκες. Την πρώτη παίρνω πάντα μαζί όταν βγαίνω εκτός πόλης, και ανάλογα με τη φύση της εκδρομής επιλέγω κάποια από τη δεύτερη, έως και όλα όταν φεύγω με βαλίτσες για το καλοκαίρι 2 μήνες.

1
  • Φακός κεφαλής
  • Καστάνια 3/8”
  • Καρυδάκια: 8, 10, 12, 13, 14, 17mm, μπουζόκλειδο 18mm, ¼” για μύτες
  • Προέκταση 15cm και άρθρωση (χρησιμοποιώ την προέκταση χωρίς τη καστάνια και ως κατσαβίδι)
  • Μύτες: Άλλεν 3, 4, 5, 6, 8mm, Σταυρωτή #2, Ίσια 6mm
  • Πένσα μικρή με κόφτη
  • Γερμανοπολύγωνο 8 (bleeding valve των φρένων, ρύθμιση ντίζας τσοκ), 14 (μοχλικό με ανάρτηση, χωράει μόνο γερμανικό), 17mm (μοχλικό και βίδα λαδιού. Η γερμανική κεφαλή δεν μου χρησίμευσε κάπου ακόμα, ωστόσο της έδειξα έλεος), ¼”
  • Ρακόκλειδο 10-12mm (οι βίδες στο άφρικα που χρειάζονται γερμανικό 10 και 12 είναι ρύθμισης ντίζας συμπλέκτη, τσοκ. Με το ρακόκλειδο έχεις το grip του πολύγωνου και την ικανότητα να προσπερνάει ντίζες και σωληνάκια. Γερμανικό 10 είναι χρήσιμο για παρεκτόπιση ψυγείου χωρίς την αφαίρεση της προστατευτικής σίτας, αλλά ‘ντάξει…)
  • Πολύγωνο 24 (πίσω τροχός και πιρούνι. Ήταν γερμανοπολύγωνο και έκοψα το γερμανικό κεφάλι)
  • Γαλλικό κλειδί με άνοιγμα μέχρι 30mm (=Παξιμάδι τιμονιού)
  • Πτυσσόμενο μαχαίρι (Petzl το συγκεκριμένο, αθάνατο, 100% κατάχρηση)
  • 2 λεπίδες ξύστρου
  • Ιμάντας
2
  • Γκαζοτανάλια (δεν πίστευα ότι την χρειάζομαι μέχρι που έσπασα αλουμινένια τάπα βαλβίδας ροπής σε παλαιότερη μηχανή κατά την εξαγωγή της με κατσαβίδι ως μοχλό. Το ανοιγμα της χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις)
  • 3 λεβίεδες ελαστικών, τρόμπα χειρός, πάτσιες και κόλλα
  • Ψηφιακός μετρητής πίεσης ελαστικών
  • Πολύμετρο (γιατί άφρικα… για έλεγχο ανορθωτή κ.α.)
  • Chain breaker (πολύ χρήσιμο εργαλείο, επιδιορθώνεις αλυσίδα ακόμα και αν δεν έχεις master link. Παλιά έκανα την δουλειά αυτή στη 420 αλυσίδα με μια πρόκα, ένα παξιμάδι από κάτω και μια πέτρα/σφυρί. Δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται και στη 525 τόσο απλά, αλλα όπως και να ‘χει, βάσανο)
  • Μετροταινία υφασμάτινη (ρύθμιση SAG ανάρτησης)
  • Feelers (ρύθμιση βαλβίδων, μπουζί)
  • Οδοντόβουρτσα (καθαρισμός αλυσίδας)
  • Σωληνάκι για εξαέρωση φρένων (σωληνάκι για καζανάκι δηλαδή)
  • Σωληνάκι 4m, 4mm για συγχρονισμό καρμπυρατέρ
  • Λιπαντικό αλυσίδας Motorex μίνι, επαναγεμιζόμενο
  • Αναλώσιμα:
    • Zip ties
    • Σύρμα
    • Καλώδιο
    • Εποξική κόλλα στερεή (πολύ καλύτερη από τη διπλή υγρή και ως προς τη σταθερότητα και τη στεγανοποίηση κατά τη γνώμη μου)
    • Liquid rubber της Bison
    • UHU superglue ultra fast (για κόλληση πλαστικών, με έχει σώσει άπειρες φορές για προσωρινές λύσεις που τελικά έμειναν μόνιμες)
    • Duct tape και ταινία ηλεκτρολόγου
  • Spares:
    • Master link αλυσίδας
    • Σύνδεσμος για σωληνάκια βενζίνης 8mm (παράκαμψη αντλίας βενζίνης)
    • Ορισμένες βίδες και ροδέλλες (2x M6 και M8)
    • Σφιγκτήρας ντίζας
    • Ντίζα χωρίς άκρο
-Επειδή δεν έχω δυναμόκλειδο ακόμα, έχω μια μικρή, ίσα με τη παλάμη μου, ζυγαριά ταξιδιού με γάντζο και κάνω τη μετατροπή. 10Νm=1kg-m. Για τις χαμηλές δυνάμεις είναι έυκολο στα 10cm μοχλού (καστάνιας ή κλειδιού) όπου τα Nm ισούνται με τα kg (10Nm=10kg/10cm). Για τις μεγαλύτερες δυνάμεις όπως ο πίσω τροχός στα 93Nm απαιτείται μοχλός κάποια προέκταση-σωλήνας για τη μέτρηση…
-Καλή λύση σε έλλειψη δυναμόκλειδου είναι η κόλλα σπειρώματος Loctite η μπλέ.

Οι 2 θήκες είναι:
20cm μήκος, 25cm περιφέρεια. ~1,7kg
25cm μήκος, 40cm περιφέρεια. ~2,3kg
αντίστοιχα. ~4kg

Στα ταξίδια είναι συνήθως μέσα στο tank bag, εύκολα προσβάσιμα και αφού έχουμε στήσει το μικρό μας καταυλισμό, και νιώθω πια σαν το σπίτι μου, αρέσκομαι να λύνω τη μηχανή και να το παίζω Bob ο Μάστορας, ελπίζοντας ότι το κορίτσι μαγειρεύει κάτι.
:brbq:
Βάλε και καμιά φωτογραφία να δούμε!
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ερωτηση/απορια: Πλην του gsmaniac που ως γνωστον κουβαλαει τη μιση αποθηκη του Σαρακακη με τον Γκαντι, κουβαλατε και ανταλλακτικα/αναλώσιμα μαζι σας;
 
Top Bottom