Η Africa-Ria (xrv750 χωμάτινο project)

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ορεστη συγχαρητήρια.
Ολοκληρωμενος οδηγος για το αφρικα.
Απο τους καλύτερους που εχω διαβάσει.
Προτεινω να ανοιχτεί ξεχωριστο θεμα και να παραμεινει καθαρο απο φλυαρίες.
gsmaniac μπορεις να βοηθήσεις;;
Νομίζω ότι όλο το θέμα της Ρια... Είναι καθαρό και αναλυτικός οδηγός βελτίωσης και συντήρησης ενός Africa από τον Ορέστη.
Που ακριβώς μπορώ να βοηθήσω?
 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Aprilia pegaso 650
Νομίζω ότι όλο το θέμα της Ρια... Είναι καθαρό και αναλυτικός οδηγός βελτίωσης και συντήρησης ενός Africa από τον Ορέστη.
Που ακριβώς μπορώ να βοηθήσω?
Εχεις γινει.....αυθεντια......στις βλαβες των...Σοιχιρο...!!!!
 

meiva

mechanized
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
XRV 750
mxersraz τέλειο! ένα επιγραμματικό κεφάλαιο παθολογίας Νοσήματα-Αίτια-Διάγνωση-Πρόληψη-Θεραπεία, αλλά για σιδερένα κτηνά :D

(2) Να σημειώσω ότι διακεκομμένος ήχος από την αντλία βενζίνης δεν είναι απαραίτητα παθολογικό. Ο ήχος δυναμώνει όσο το καύσιμο που ρέει μειώνεται.

(1) Επίσης, συμφώνω με τον k0k0s ότι η φύσα των τριών κίτρινων καλωδίων που έρχεται από τα πηνία είναι σημαντικό να αντικατασταθεί καθώς αργά η γρήγορα είναι πολύ πιθανό να καεί.
Ο (φαύλος?) κύκλος που πιστεύω συμβαίνει είναι: μεγάλο φορτίο φυσιολογικά από τα πηνία (εναλλασσόμενο) -> αύξηση θερμοκρασίας -> συστολές-διαστολές της φίσας λόγω ακατάλληλου πάχους μετάλλου της ίσως -> απώλεια πλήρους επαφής -> αύξηση αντίστασης -> αύξηση θερμοκρασίας. Τελικά η φίσα λιώνει ή ακόμη αρπάζει και φωτιά, με κακή έκβαση αν δεν το πάρει πρέφα η μύτη μας έγκαιρα.
Μια λύση από πολλούς είναι πορσελάνινη κλέμα. Διαφωνώ. Σπάει με τους κραδασμούς, και εφόσον το XRV είναι μηχάνημα παντός εδάφους, η κλέμα αυτή για εμένα είναι άχρηστη. Καλύτερη λύση η κλέμα ηλεκτρολόγου 450V, την οποία έβαλα και εγώ και δεν υπάρχει περίπτωση να λιώσει ακόμα και με κακή επαφή. Την κόλληση των καλωδίων δεν την αναφέρω καν.

Πάντως, κι εμένα ο ανορθωτής είναι τοποθετημένος εξωτερικά, κάτω από το ρουμπινέτο βενζίνης, και πίσω από την αντλία. Βέβαια εκεί βρίσκεται κοντά στον πίσω κύλινδρο, αλλά νομίζω μένει πιο κρύος απ' ότι μέσα στο πλαινό ...φουρνάκι.
Από πατέντες για ψύξη ανορθωτή έχω δει επέκταση ψύκτρας, ανεμιστηράκι υπολογιστή και αεροτομή στο καπάκι. Αν και οι δύο πρώτες μου φαίνονται ΟΚ, η τελευταία δεν μπορώ να αποφασίσω αν είναι καλή ή κακή ιδέα καθώς αερίζεται πολύ καλά μεν ο ανορθωτής, αλλά είναι εκτεθειμένες οι φίσες της ηλεκτρονικής στη βροχή.

φακές... <3
 

meiva

mechanized
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
XRV 750
Γιατί αυτό ?? αν αντί αλλάξεις κλέμμα, τα ματίσεις τα καλώδια τι κακό κάνεις???
Γιατί κατά τη γνώμη μου είναι τζάμπα φασαρία που δημιουργεί επιπλέον φασαρία σε μελλοντικό έλεγχο του ανορθωτή αν χρειαστεί διάγνωση ηλεκτρολογικής βλάβης. Πέραν από αυτό, κανένα κακό. Ίσως τώρα που τα λέμε να είναι προσωπική προτίμηση... αλλά είναι πιο συμμαζεμένο. :)
Παρά σκίσε - ξαναπέρασε κάθε φορά θερμοσυστελλόμενο ή ξετύλιξε - ξανατύλιξε μονωτική.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ορεστη συγχαρητήρια.
Ολοκληρωμενος οδηγος για το αφρικα.
Απο τους καλύτερους που εχω διαβάσει.
Προτεινω να ανοιχτεί ξεχωριστο θεμα και να παραμεινει καθαρο απο φλυαρίες.
gsmaniac μπορεις να βοηθήσεις;;
Σ'ευχαριστώ πολύ Βαγγέλη!
Θεώρησα καλή ιδέα να τα συγκεντρώσω με τρόπο που θα ήλελα κι εγώ να τα βρω. Μακάρι να φανεί χρήσιμος σε κάποιον.

Νομίζω ότι όλο το θέμα της Ρια... Είναι καθαρό και αναλυτικός οδηγός βελτίωσης και συντήρησης ενός Africa από τον Ορέστη.
Που ακριβώς μπορώ να βοηθήσω?
Συμφωνώ και με τα 2 παραπάνω...
Από τη μια προέκυψε σαν συνέχεια πάνω στην κουβέντα και την εξέλιξη του θέματος της Ρίας, από την άλλη μπορεί να φανεί χρήσιμος οδηγός σε κάποιον που τώρα χρειάζεται να το ξεθάψει μέσα από τόσες σελίδες και άσχετες συζητήσεις.
Άν θεωρείτε πως είναι χρήσιμος και μπορεί να σταθεί κάπου μόνος του σαν οδηγός, το μεταφέρουμε / αντιγράφουμε όπως είναι.

mxersraz τέλειο! ένα επιγραμματικό κεφάλαιο παθολογίας Νοσήματα-Αίτια-Διάγνωση-Πρόληψη-Θεραπεία, αλλά για σιδερένα κτηνά :D

(2) Να σημειώσω ότι διακεκομμένος ήχος από την αντλία βενζίνης δεν είναι απαραίτητα παθολογικό. Ο ήχος δυναμώνει όσο το καύσιμο που ρέει μειώνεται.

(1) Επίσης, συμφώνω με τον k0k0s ότι η φύσα των τριών κίτρινων καλωδίων που έρχεται από τα πηνία είναι σημαντικό να αντικατασταθεί καθώς αργά η γρήγορα είναι πολύ πιθανό να καεί.
Ο (φαύλος?) κύκλος που πιστεύω συμβαίνει είναι: μεγάλο φορτίο φυσιολογικά από τα πηνία (εναλλασσόμενο) -> αύξηση θερμοκρασίας -> συστολές-διαστολές της φίσας λόγω ακατάλληλου πάχους μετάλλου της ίσως -> απώλεια πλήρους επαφής -> αύξηση αντίστασης -> αύξηση θερμοκρασίας. Τελικά η φίσα λιώνει ή ακόμη αρπάζει και φωτιά, με κακή έκβαση αν δεν το πάρει πρέφα η μύτη μας έγκαιρα.
Μια λύση από πολλούς είναι πορσελάνινη κλέμα. Διαφωνώ. Σπάει με τους κραδασμούς, και εφόσον το XRV είναι μηχάνημα παντός εδάφους, η κλέμα αυτή για εμένα είναι άχρηστη. Καλύτερη λύση η κλέμα ηλεκτρολόγου 450V, την οποία έβαλα και εγώ και δεν υπάρχει περίπτωση να λιώσει ακόμα και με κακή επαφή. Την κόλληση των καλωδίων δεν την αναφέρω καν.

Πάντως, κι εμένα ο ανορθωτής είναι τοποθετημένος εξωτερικά, κάτω από το ρουμπινέτο βενζίνης, και πίσω από την αντλία. Βέβαια εκεί βρίσκεται κοντά στον πίσω κύλινδρο, αλλά νομίζω μένει πιο κρύος απ' ότι μέσα στο πλαινό ...φουρνάκι.
Από πατέντες για ψύξη ανορθωτή έχω δει επέκταση ψύκτρας, ανεμιστηράκι υπολογιστή και αεροτομή στο καπάκι. Αν και οι δύο πρώτες μου φαίνονται ΟΚ, η τελευταία δεν μπορώ να αποφασίσω αν είναι καλή ή κακή ιδέα καθώς αερίζεται πολύ καλά μεν ο ανορθωτής, αλλά είναι εκτεθειμένες οι φίσες της ηλεκτρονικής στη βροχή.

φακές... <3
Να είσαι καλά Κυριάκο!

Προσθέτω την αντικατάσταση της φύσας που έρχεται από τα πηνεία

Από τον δικό μου παλίοτερα...


Και το κουλό είναι οτι συνέχιζε να δουλεύει κανονικότατα σε αυτή την κατάσταση για πάρα πολλά km και απλά δεν έδινε αρκετή τάση, οπότε και αποφάσισα να το ελέγξω...
Αφού δε λαμπάδιάσαμε πάλι καλά να λέω!

:friendship:
 

bag

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
africa rd04
Νομίζω ότι όλο το θέμα της Ρια... Είναι καθαρό και αναλυτικός οδηγός βελτίωσης και συντήρησης ενός Africa από τον Ορέστη.
Που ακριβώς μπορώ να βοηθήσω?
Οκ απλα σκέφτηκα οτι ένα τεχνικό θεμα που αφορά ολα τα αφρικα είναι διαφορετικό απο ενα θεμα βελτιωσης. Η αλήθεια ειναι οτι πολλες φορές εχει γινει προσπάθεια για τετοιο θεμα αλλά πάντα το θεμα μολύνεται με φλυαρίες. Τα γραφόμενα του Ορέστη (που αφορούν ολα τα αφρικα) πρεπει να ειναι αυτη τη στιγμη οτι πιο ολοκληρωμενο κυκλοφορει στο ίντερνετ
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Οκ απλα σκέφτηκα οτι ένα τεχνικό θεμα που αφορά ολα τα αφρικα είναι διαφορετικό απο ενα θεμα βελτιωσης. Η αλήθεια ειναι οτι πολλες φορές εχει γινει προσπάθεια για τετοιο θεμα αλλά πάντα το θεμα μολύνεται με φλυαρίες. Τα γραφόμενα του Ορέστη (που αφορούν ολα τα αφρικα) πρεπει να ειναι αυτη τη στιγμη οτι πιο ολοκληρωμενο κυκλοφορει στο ίντερνετ
Wow!
Θα το μεταφέρω και στη σελίδα των αφρικανών αφού έχει έτσι!
Αν υπάρχει ενδιαφέρον και ανάλογα τις προσφορές θα σκεφτώ να το μεταφράσω σε διάφορες γλώσσες! :p
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
-Επιδιόρθωση:
Αλουμινένια βαλβιδάκια τσοκ / κιτάκι επισκευής ή κατάργηση τσόκ με τάπωμα.
τα εχω χρησιμοποιησει στο παρελθον.....
τα αλουμινενια καλο ειναι να αποφευγονται...
το αλουμινιο ''βγαζει'' εκεινη την γνωστη ''πρασινιλα''...
και ο συνδυασμος αλουνινιο με αλουμινιο σε συνδυασμο με την πρασινιλα δεν ειναι και οτι καλυτερο.....
γινονται σαν μπετο και δεν ξεβιδωνουν με τιποτα....

ως εκ τουτου εχω να πω οτι μονο πλαστικα ή μπρουτζινα (χαλκινα)....
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
τα εχω χρησιμοποιησει στο παρελθον.....
τα αλουμινενια καλο ειναι να αποφευγονται...
το αλουμινιο ''βγαζει'' εκεινη την γνωστη ''πρασινιλα''...
και ο συνδυασμος αλουνινιο με αλουμινιο σε συνδυασμο με την πρασινιλα δεν ειναι και οτι καλυτερο.....
γινονται σαν μπετο και δεν ξεβιδωνουν με τιποτα....

ως εκ τουτου εχω να πω οτι μονο πλαστικα ή μπρουτζινα (χαλκινα)....
Δεν το γνώριζα αυτό...
Πλαστικά από 3D printer εδώ . Ο τύπος τα έφτιαχνε για το xrv.org
Μπρούτζινα υπάρχουν στο εμπόριο ή πρέπει να τα φτιάξουμε μόνοι μας?
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Δεν το γνώριζα αυτό...
Πλαστικά από 3D printer εδώ . Ο τύπος τα έφτιαχνε για το xrv.org
Μπρούτζινα υπάρχουν στο εμπόριο ή πρέπει να τα φτιάξουμε μόνοι μας?
δυστυχως δεν υπαρχουν....:sorry::sorry::sorry::sorry:
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Δεν το γνώριζα αυτό...
Πλαστικά από 3D printer εδώ . Ο τύπος τα έφτιαχνε για το xrv.org
Μπρούτζινα υπάρχουν στο εμπόριο ή πρέπει να τα φτιάξουμε μόνοι μας?
δυστυχως δεν υπαρχουν....:sorry::sorry::sorry::sorry:
ριξε μια ματια σε αυτον ....NIKME motorbike SPARE PARTS accessories motorbikes parts high precision components gr.

φωτο εδω ...
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
τα εχω χρησιμοποιησει στο παρελθον.....
τα αλουμινενια καλο ειναι να αποφευγονται...
το αλουμινιο ''βγαζει'' εκεινη την γνωστη ''πρασινιλα''...
και ο συνδυασμος αλουνινιο με αλουμινιο σε συνδυασμο με την πρασινιλα δεν ειναι και οτι καλυτερο.....
γινονται σαν μπετο και δεν ξεβιδωνουν με τιποτα....

ως εκ τουτου εχω να πω οτι μονο πλαστικα ή μπρουτζινα (χαλκινα)....
Μια παρατηρηση να κανω γιατι κατι δεν μου κολαει στα ανωτερω
Εγω ξερω (νομιζω) τα εξης:
Η γνωστη ''πρασινιλα' ειναι η οξειδωση του χαλκου και οχι του αλουμινιου Το αλουμινιο οταν οξειδωνεται μαυριζει επιφανιακα Αυτη η μαυριλα δε δεν προχωραει σε βαθος και μαλιστα ως εκ τουτου προστατευει το μεταλο (αφου ειναι μονο επιφανειακη)
Οταν δυο ιδια μεταλα βρισκονται σε επαφη μεταξυ τους τοτε δεν καταστρεφονται λογω ηλεκτρολησης Αντιθετα δυο διαφορετικα μεταλα μπορει να φθαρουν Αρα ισως τελικα ο συνδοιασμος αλουμινιο (καρμπς) με μπρουτζο (βακβιδες τσοκ) να μην ειναι και η καλυτερη λυση
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Μια παρατηρηση να κανω γιατι κατι δεν μου κολαει στα ανωτερω
Εγω ξερω (νομιζω) τα εξης:
Η γνωστη ''πρασινιλα' ειναι η οξειδωση του χαλκου και οχι του αλουμινιου Το αλουμινιο οταν οξειδωνεται μαυριζει επιφανιακα Αυτη η μαυριλα δε δεν προχωραει σε βαθος και μαλιστα ως εκ τουτου προστατευει το μεταλο (αφου ειναι μονο επιφανειακη)
Οταν δυο ιδια μεταλα βρισκονται σε επαφη μεταξυ τους τοτε δεν καταστρεφονται λογω ηλεκτρολησης Αντιθετα δυο διαφορετικα μεταλα μπορει να φθαρουν Αρα ισως τελικα ο συνδοιασμος αλουμινιο (καρμπς) με μπρουτζο (βακβιδες τσοκ) να μην ειναι και η καλυτερη λυση
ισως....
ισως να εχεις δικιο....

:friendship:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Κατάσταση των καρέ του άξονα του παλιού μου μοτέρ...




Φθορά 0... Μετά από άπειρο σκίσιμο και σε ένα μοτέρ το οποίο δεν καίει κυριολεκτικά ούτε σταγόνα λάδι σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ήμουν πραγματικά πολύ άτυχος με το γρανάζι της 2ας... Κρίμα!
Είναι οξύμωρο πως στα βασικά θέματα στα οποία θεωριτικά "πονάνε τά άφρικα" δέν έχω την παραμικρή φθορά και μπαίνω σε τέτοιους μπελάδες από μια αστοχία υλικού που παρουσιάζεται σε 1 στα 200...
Τι να πω... Ας το πάρω απλά σαν ευκαιρία για βελτίωσή του.

:friendship:
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Κατάσταση των καρέ του άξονα του παλιού μου μοτέρ...




Φθορά 0... Μετά από άπειρο σκίσιμο και σε ένα μοτέρ το οποίο δεν καίει κυριολεκτικά ούτε σταγόνα λάδι σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ήμουν πραγματικά πολύ άτυχος με το γρανάζι της 2ας... Κρίμα!
Είναι οξύμωρο πως στα βασικά θέματα στα οποία θεωριτικά "πονάνε τά άφρικα" δέν έχω την παραμικρή φθορά και μπαίνω σε τέτοιους μπελάδες από μια αστοχία υλικού που παρουσιάζεται σε 1 στα 200...
Τι να πω... Ας το πάρω απλά σαν ευκαιρία για βελτίωσή του.

:friendship:
Σωστή ρύθμιση αλυσίδας..
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Κατάσταση των καρέ του άξονα του παλιού μου μοτέρ...

Φθορά 0... Μετά από άπειρο σκίσιμο και σε ένα μοτέρ το οποίο δεν καίει κυριολεκτικά ούτε σταγόνα λάδι σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Η σωστη ρυθμιση της αλυσιδας και παντα μαμα μπρος γραναζι ειναι το παν :ok: Δες επισης το καρε στο δικο μου ΤΑ650 στα 176000χμ (σκισμενο στα περισοτερα απ'αυτα), πριν κανενα χρονο που αλλαξα αλυσιδα/γραναζια.




Ποσα χιλιομετρα εχεις κανει και δεν σου καιει καθολου λαδι? Τα ΑΤ750 αρχιζουν συνηθως να τσιμπανε κανονικα γυρω στα 80000χμ, κρινοντας απο μηχανακια φιλων.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Η σωστη ρυθμιση της αλυσιδας και παντα μαμα μπρος γραναζι ειναι το παν :ok: Δες επισης το καρε στο δικο μου ΤΑ650 στα 176000χμ (σκισμενο στα περισοτερα απ'αυτα), πριν κανενα χρονο που αλλαξα αλυσιδα/γραναζια.




Ποσα χιλιομετρα εχεις κανει και δεν σου καιει καθολου λαδι? Τα ΑΤ750 αρχιζουν συνηθως να τσιμπανε κανονικα γυρω στα 80000χμ, κρινοντας απο μηχανακια φιλων.
Υπολογίζω γύρω στα 70.000 αλλά ίσως είναι και αρκετά παραπάνω καθώς έχω μείνει χωρίς κοντέρ για μεγάλα διαστήματα (παρά το οτι δεν είχα κοντέρ οι αλλαγές λαδιών γίνονταν πάντα τακτικά / αναλόγως τη χρήση).
Καθαρό φίτρο αέρα, λάδι τακτικά και σωστό ζέσταμα. Όταν λέω ούτε σταγόνα το εννοώ, είτε με ζόρια σε χώμα, είτε πόλη, είτε ευρωπαικούς αυτοκινητόδρομουν με 6.000 στροφές σταθερά.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Καλησπέρες παίδες!

Το μοτεράκι μπήκε πάνω χωρίς απρόοπτα και το Ριάκι ξανακελαηδάει και με 2α!
Αυτές τις μέρες βρίσκομαι στη διαδικασία του να γράψω χιλιόμετρα για να τεστάρω τυχόν κατανάλωση λαδιού (φτου φτου), ενώ το παλιό μένει στην άκρη μέχρι νεοτέρας.

Προχωρώντας λοιπόν..


Περί αναρτήσεων:

Οι διάφορες λετομέρειες περί αναρτήσεων έχουν αναφερθεί μερικές σελίδες πίσω. Ανακεφαλαιώνοντας, το Ριάκι φοράει μπροστά ένα ανεστραμένο πιρούνι Sachs 48mm εξελιγμένο από τον Boano ειδικά για το άφρικα, ενώ πίσω ένα πλήρως ρυθμιζόμενο Nitron Pro με υδραυλική προφόρτιση.

Καθώς οι τεχνικές μου γνώσεις περί αναρτήσεων και της λειτουργείας τους δε μου επιτρέπουν μια εις βάθος ανάλυση των αποτελεσμάτων, θα αρκεστώ στα παρακάτω:

Στην άσφαλτο δε χρειάστηκε κάποια ιδιέταιρη ενασχόληση με τις ρυθμίσεις και με λίγες επεμβάσεις προφανώς δούλευαν ονειρικά σε σχέση με πριν...
Για να καταφέρω όμως να τις σετάρω για χώμα και να τις φέρω σε ενα ικανοποιητικό επίπεδο χωρίς να έχω κάποια βοήθεια, πραγμταικά μου βγήκε η πίστη...
Με οδηγούς τα παρακάτω link,
https://www.teknikmotorsport.com/assets/brochures/Offroad_Setup_Guide.pdf
Offroad Bike Suspension Setup Guide
μόλις σέταρα και βελτίωνα κάτι, χαλούσε κάτι άλλο και αντίστροφα, οπότε φαντάζεστε πόσες ώρες και τούμπες έφαγα μέχρι να βρώ ιδανικούς συνδυασμούς συμπίεσης / επαναφοράς / προφότησης, οι οποίες επίσης να λειτουργούν αρμονικά στην μπροστά και στην πίσω ταυτόχρονα... Με κάθε κλίκ η αλλαγή στη συμπεριφορά είναι πολύ αισθητή.

Τέλος κατέληξα σε 4 διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμίσεων, έναν για άσφαλτο μόνος, έναν για άσφαλτο φορτωμένος/δικάβαλο, έναν για βατό χώμα / γρήγορη οδήγηση και έναν για πιο τεχνικά / αργά χωμάτινα κομμάτια.

Τα αποτελέσματα και τη λειτουργία τους, αντί να προσπαθήσω να τα περιγράψω, τα παραθέτω στο παρακάτω βιντεάκι:




υ.γ. Στα πιο τεχνικά κομμάτια του βίντεο, η επαναφορά του μπροστινού, ιδανικά θα έπρεπε να είναι 2 κλικ πιο αργή (+).

:crs:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Περί βάρους

Τα RD07/Α ζυγίζουν 205kg άδεια και 229 φουλ. (edit: Αυτά τα νούμερα αφορούν σ'αυτά που δίνουν τα manual της εταιρίας, και όπως σε όλες τις εταιρίες και μοντέλα, υπάρχει απόκλιση σε σχέση με το πραγματικό βάρος. Η ουσία αυτού του post είναι η δίαιτα.)

Συγκριτικά με την μεγάλη on off κατηγορία μπορεί να μη φαντάζουν τόσο πολλά αλλά λόγω λιγότερης δύναμης φαίνονται, ενώ σε πιο σφιχτά / τεχνικά κομμάτια η διαχείρησή τους είναι αρκετά δύσκολη. Καθώς το ύψος έχει αυξηθεί πάρα πολύ και εγώ είμαι 176, οι στατικές πτώσεις λόγω αδυναμίας διαζείρησης του βάρους είναι ακόμη πιο εύκολες.
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, όποια μείωση βάρους είναι παραπάνω από θεμιτή.


Παραθέτω κάποια στοιχεία που αφορούν στη μείωση και αύξηση του βάρους της.

(-)
Τελικό εξάτμησης -6kg (το μαμά ζυγίζει 9, ενώ το carbon 3......... ζυγιζμένα...)
Λαιμοί εξάτμισης -1kg
Ζάντες -4 kg
Αναρτήσεις / Τιμονόπλακες -4/5 kg (σύμφωνα με τον Boano)
Μπαταρία Λιθίου -3,5kg
Δισκόλπακες, γραναζι, καθρέπτες, φλας, μαρσπιέ, αφαίρεση κάποιων προστατευτικών/καπακιών κλπ, υπολογίζω περίπου -3kg
Σύνολο: 21/23kg κάτω οπότε το βάρος κενή υπολογίζεται στα 205-21=184kg

Δυστυχώς όμως κάποια πράγματα που χρειάζονται αναγκαστικά προσθέτουν αρκετό βάρος όπως:
(+)
Κάγγελα μπρος πίσω +8kg (τα πίσω κάγκελα θα μπορούσαν να λείπουν αλλά καθώς τα χρειάζομαι τακτικά και είναι μεγάλη φασαρία να βγουν και να μπουν, αναγκαστικά μένουν πάνω)
Προστατευτικά ψυγείων περίπου +1kg
Σίτα προβολέων και μικροπρόσθετα περίπου +1kg
Σύνολο λοιπόν περίπου +10kg, οπότε το βάρος βγαίνει 184+10=194kg

Τα περίπου 10kg κάτω μαζί με τα έξτρα, είναι πολύ αισθητά τόσο στατικά όσο και στην οδήγηση, ενώ η μείωση βάρους στα κινούμενα μέρη επίσης βοηθάει πολύ στη συνολική αίσθηση.


Μία μπαταρία λιθίου πιστεύω πως θα αφαιρέσει κάποια κιλά ακόμα (2-3??) και το βασικότερο είναι οτι θα τα αφαιρέσει από ψηλά (δεν το έχω ψάξει όμως καθόλου).

Ένα rally fairing με προβολείς/όργανα/αλουμινένιο φανοστάτη, καθώς και ένα ελαφρύτερο τεπόζιτο υπολογίζω πως θα μπορούσαν να μειώσουν το βάρος έως και 10 κιλά ακόμα... Η τόσο μεγάλη μείωση βάρους και ειδικά από ψηλά και μπροστά πιστεύω πως θα έκαναν θεαματική διαφορά σε αυτό το μηχανάκι.
Αυτά όμως εκτός του οτι είναι υπερβολικά ακριβά, αλλάζουν επίσης τελείως την όψη της μοτοσυκλέτας, φεύγοντας από το κλασσικο look των άφρικα, κάτι το οποίο δε θέλω με τίποτα.


Παραθέτω ενδεικτικά κάποια βάρη (άδεια) παρπλήσιων μοντέλων με βάση τα owner's manual:

Africa RD03: 193Kg (τα 185kg που αναφέρονται σε πολλά μέσα είναι λάθος)
Africa RD04: 210Kg
Africa RD07/07a: 205Kg
Transalp 650: 191kg
Transalp 700: 214kg / 218kgABS

Συγκριτικά λοιπόν, τα 184 / 194kg της Ρίας δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημα! ;)


:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom