Η Africa-Ria (xrv750 χωμάτινο project)

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ετοίμαζα άλλες 2 χρωματικές εκδοχές - υπερπαραγωγή... μια στα χρώματα της μαμά 650 και μια στα Dakar-Rothmans, αλλά έπεσε ξαφνικά πολλή δουλειά εν μέσω καραντίνας και δεν το βλέπω με τίποτα... Αλλά δεν έχει και πολλή σημασία καθώς θα λέγατε πάλι το 1, το 1, το 1!

Τα καλά νέα είναι πως η απόφαση πάρθηκε για να γίνουν σύντομα ζωτικές αλλαγές στο Ριάκι!

:friendship:
 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Aprilia pegaso 650
Ετοίμαζα άλλες 2 χρωματικές εκδοχές - υπερπαραγωγή... μια στα χρώματα της μαμά 650 και μια στα Dakar-Rothmans, αλλά έπεσε ξαφνικά πολλή δουλειά εν μέσω καραντίνας και δεν το βλέπω με τίποτα... Αλλά δεν έχει και πολλή σημασία καθώς θα λέγατε πάλι το 1, το 1, το 1!

Τα καλά νέα είναι πως η απόφαση πάρθηκε για να γίνουν σύντομα ζωτικές αλλαγές στο Ριάκι!

:friendship:
Μας ...τσουβαλιασες....!!!!
Εγω απο την αρχη ελεγα..το 2 το 2 το 2....!!!!
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ωραίο φαίνεται! Μούτρο-φέρινγκ-τεπόζιτο μ'αρεσουν!
Μήπως έχεις φωτό από άλλη γωνία?
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kas91

Μέλος
Όνομα
Σιμος
Μοτό
Honda Innova 125
Μπααα, απο Pinterest ειναι!

Και ο βλάκας δεν το κράτησα, αν το βρω θα σου βαλω λινκ


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Μπααα, απο Pinterest ειναι!

Και ο βλάκας δεν το κράτησα, αν το βρω θα σου βαλω λινκ


Sent from my iPhone using Tapatalk
Από εδώ είναι:

Έχει άλλη μία φωτογραφία μάλλον από την ίδια μηχανή από άλλη γωνία.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Μετά από ένα πολύ σύντομο κανιβαλισμό για ξεχαρμάνιασμα εχθες και μια βολτίτσα σήμερα όσο προλαβαίναμε...
Το Ριάκι βρήκε λίγη δροσιά κάτω από ένα δέντρο μέσα στη ζέστη του κέντρου της Αθήνας, όπου και πλάγιασε να ξαποστάσει...





Έτσι βρήκα κι εγώ την ευκαιρία να της βάλω το παρακάτω καλούδι, το οποίο μελετούσα εδώ και πολύ καιρό.
Μια πανάλαφρη μπαταρία λιθίου με σύνδεση bluetooth για να ελέγχεται η κατάστασή της και να απενεργοποιείται μέσω app (άλλατις τεχνολογίες το Ριάκι!!! :p:p)




Λόγω του οτι από τα χρόνια, τη ζέστη και τις κακουχίες, το πλαστικό κουτί κάτω από τη σέλα έχει χάσει το σχήμα του και καθώς είχα μαζί μου μόνο κατσαβίδι και δεματικά, σκέφτηκα τον παρακάτω τρόπο να τραβήξω εύκολα την υπέρβαρη σφινωμένη yuasa, πράγμα ο οποίο με τα χέρια ήταν αδύνατο.
Πιάνοντας τα δεματικά από τις άκρες τους και τραβόντας τα, τελικά βγήκε πανεύκολα.








Εκτός από την εμφανέστατη διαφορά στις εξωτερικές διαστάσεις, η σημαντικότερη διαφορά είναι στο βάρος, καθώς η Yuasa ζυγίζει 4.600gr ενώ η Shido λιθίου μόλις 1050gr.
Κάτι παραπάνω από 3,5 κιλά μείον και πολύ καλύτερη λειτουργία.
Το μοτέρ μπαίνει σε λειτουργία πριν καλα καλά καταλάβεις οτι ακούμπησες τη μίζα και η διαφορά στο βάρος είναι άμεσα και ευχάριστα αντιληπτή.




Το άλλα πάρα πολύ ευχάριστα νέα είναι πως το καινούργιο μοτεράκι δεν καίει καθόλου λαδάκι και φαίνεται να λειτουργεί άψογα μετά από 1000 δοκιμαστικά km.

Το παλιό και μέχρι πρότινος πολύ άτυχο και ταλαιπωρημένο μοτεράκι, μέσα στη βδομάδα θα πάει ταξιδάκι για να δεχτεί περιποίηση που ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν την φανταζόταν, ωστε επιστρέψει πιο μάχιμο από ποτέ... :muted:

Η συνέχεια ελπίζω σύντομα!
:crs:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αθήνα είσαι ρε; Ένα Μικρό Ομαλό και Λάπαθο πρέπει να τον κάνουμε!
Πρέπει να την κάνουμε την εξόρμηση οπωσδήποτε Μιχάλη αλλά δεν έχω ιδέα αμα μπορέσω να κατέβω ξανά κάτω φέτος...
Ήρθα Αθήνα για άλλο λόγο, μ'έπιασε η καραντίνα και κατέληξα να δουλευω εδώ μέχρι και Ιούλη μάλλον. Μετά άγνωσο το που ακόμα.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Σε συνέχεια του παραπάνω..

Τσάπτερ 1 - Παλιό μοτέρ / βλάβη κιβωτιόυ

To πρόβλημα στο γρανάζι της 2ας αποδίδεται σε αστοχία υλικού / επεξεργασίας του κατά την παραγωγή και αφορά μοτέρ του 97 έως 99, όπως το δικό μου.
Εμφανίστηκε σε αρκετά μοτέρ (κάτι που δε γνώριζα μέχρι να το πάθω) και αν ήταν τυχερός ο ιδιοκτήτης και παρουσιαζόταν νωρίς, το κάλυπτε η εγγύηση.
Για την ανατικατάστασή του γραναζιού πρέπει νακατέβει το μοτέρ και να λυθεί μέχρι την τελευταία βίδα του...

Η διάγνωση του προβλήματος γίνεται από το θόρυβο και μόνο, ο οποίος παρουσιάζεται κατά την επιτάχυσνη με τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο και ακούγεται σαν να επιταχύνεις με παλιά, κακορυθμισμένη και όχι λαδωμένη αλυσίδα.

Το πρόβλημα της φθοράς του γραναζιού φαίνεται στις παρακάτω φωτό από το xrv.org.uk forum:




Η φθορά στη δικιά μου περίπτωση σίγουρα δεν είναι όπως στις παραπάνω φωτό μιας και σε αυτό το στάδιο θα ακουγόταν σαν Ducati στη 2α, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως με τη χρήση θα συνέχιζε να αυξάνεται.
Δε γνωρίζω αν το παραπάνω είναι κάτι που θα παρουσιαζόταν έτσι κι αλλιώς σε κάποια km ή συνδέεται και με τον τρόπο που δουλεύεις το μοτέρ (ειδικά στο χώμα κάνω χρήση της 2ας πολύυυυυ περίσσότερο από οποιαδήποτε άλλη σχέση...).


Η λίστα της επισκευής της παραπάνω παπαρίτσας περιλαμβάνει υποχρεωτικά:
-Κατέβασμα μοτέρ και άνοιγμά του μέχρι τελευταίας βίδας
-Αντικατάσταση γραναζιού 2ας ή ολόκληρου του κιβωτίου
-Όλες οι φλάτζες κλπ

Οι προληπτικές αντικαταστάσεις μερών μιας και το μοτέρ θα είναι κάτω και ανοιχτό αφορούν στα:
-Πρωτεύοντα άξονα κίνησης (πονάει στα άφρικα)
-Ρουλεμάν πρωτεύοντα άξονα κίνησης (πονάει στα άφρικα)
-Τσιμουχάκια βαλβίδων
-Ελατήρια πιστονιών
-Καδένες / γλύστρες
-Φτερωτή αντλίας νερού
-Ρουλεμάν στροφάλου
-Ρουλεμάν κιβωτίου
-κλπ

Οι βελτιώσεις που θα γίνουν στο παλιό μοτέρ αφορόυν στα:
-Πιστόνια μεγαλύτερης συμπίεσης και κυβισμού
-Γυάλισμα κεφαλών κλπ
-Διάφορα άλλα στα οποία δεν έχω καταλήξει ακόμα και στα οποία θα αναφερθούμε και πάλι σύντομα...

Για όλα τα παραπάνω το κόστος και ο χρόνος επισκευής ξεφεύγουν τελείως οπότε το παλιό μοτεράκι μένει στην άκρη για μελλοντική επισκευή / βελτίωση και πάμε παρακάτω:



Τσάπτερ 2 - Νέο μοτέρ

Για να γλυτώσω την ακινητοποίηση της μοτό για όλα τα παραπάνω, σύντομα θα βάλω πάνω αυτό το "καινούριο" μοτεράκι, το οποίο είναι σε σπάνια άψογη λειτουργική κατάσταση.
Η ασφάλεια που μου δίνει η κοτοχή ενός 2ου, μοτέρ μου αφήνει επίσης πολύ περισσότερα περιθώρια και χρόνο για επισκευή, πειραματισμό και βελτιώσεις στο παλιό, έτσι ώστε να έχω πάντα την επιλογή της επιστροφής στο "μαμά" εαν κάτι δεν πάει καλά, πράγμα που είναι αρκετά μεγάλο ρίσκο σε άλλη περίπτωση όταν η μηχανή εκτός απο παιχνίδι και κ@υλα είναι το καθημερινό μέσο μετακίνησης...


Η κατάσταση του πρωτεύοντα άξονα (σημείο που πονάνε τα άφρικα) είναι παραπάνω από καλή και βασικότατο κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου μοτέρ.


Στο νέο μοτεράκι θα γίνουν προληπτικά:
-Ρύθμιση βαλβίδων
-Αντικατάσταση φλατζών κεφαλής

Και έτοιμο για πάνω.


Οψόμεθα!

:friendship:


Νέα.......

Εν τέλει η ζημιά στο γρανάζι της 2ας είναι παραπλήσιας φύσης με αυτή της φωτό από το xrv.org που παρέθεσα παραπάνω αλλά με πολύ μικρότερη φθορά. 3-4 δόντια φθαρμένα.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον όμως είναι πως για τη φθορά δε φταίει η εξωτερική σκλήρηνση / θερμική επεξεργασία του γραναζιού κατά την παραγωγή αλλά το οτι είναι παράκεντρο ως προς τον άξονά του............. Μιλάμε για απειροελάχιστη απόκλιση αλλά τη ζημιά την κάνει καλά!

Αυτό όμως που έχει ακόμα πιο μεγάλο ενδιαφέρον είναι σε ποιές χρονιές παρουσιάστηκε και γιατί.
Εντοπίστηκε στα πρώτα RD07A 96 και 97 (σε κάποια από τα οποία έγινε ανάκληση), και μεμονωμένα τυχαία στις επόμενες χρονιές, όπως στο δικό μου 99 (οι παλιότεροι μπορούν να ανακουφιστούν).
Και τυγχάνει το 96 που πρωτοβγήκε το RD07A, η παραγωγή να μετακόμισε από Ιαπωνία σε Ισπανία.
Η παραγωγή των άφρικα ξεκίνησε στο HRC, συνέχισε σε Ιαπωνία μέχρι 95 και από 96 και μετά πήγε Ισπανία... Στα προ 96 μοντέλα δεν έχει παρουσιαστεί σε κανένα.

Δεν είναι να τους εμπιστέυεσαι σε τίποτα αυτούς τους ευρωπαίους τελικά! :p:p


Τα όποια γρέζια ήταν λίγα και μικροσκοπικά, τα οποία δεν προκάλεσαν κάποια άλλη φθορά.
Οπότε... χτυπήσαμε από ebay ολόκληρο κιβώτιο από μοντέλο 93, Japan τελικά για να ξενοιάσουμε! ;)


Συνεχίζεται
:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ανακατασκεύή παλιού μοτέρ - Επαναφορά σε "καινούργια" κατάσταση


H λίστα για την επαναφορά του παλιού μοτέρ σε "καινούργια" κατάσταση είναι η εξής:


Α. Προληπτικές αντικαταστάσεις:

-Ελατήρια, πείροι, κλιπάκια κλπ πιστονιών (αν και είναι όλα σε υπεράριστη κατάσταση)
-Καδένες και παρελκόμενα (οι παλιές είναι μακραν εντός ορίων και με πάρα πολύ ψωμί ακόμα)
-Τσιμουχάκια βαλβίδων
-Κουζινέτα / μέταλλα στροφαλομπιελών
-Όλα τα ρουλεμάν
-Όλα τα τσιμουχάκια, φλάτζες κλπ κλπ σε όλο το μοτέρ



Β. Αντικαταστάσεις που αφορούν σε φθορές / βλάβες:

-Ολόκληρο κιβώτιο από xrv750rd07 93'
-Κουζινέτο μπιέλας το οποίο έχει μικρή επιφανειακή φθορά, άγνωστο από που, καθώς γρέζι του γραναζιού της 2ας είναι απίθανο να έφτασε εκει (η φθορά δεν επηρεάζει πρακτικά σε κάτι και θα αντικαθιστούνταν προληπτικά ούτως ή άλλως).



Είναι λίγο μυστήριο τι έγινε με τα όποια γρέζια του γραναζιού της 2ας καθώς βρέθηκαν απειροελάχιστα σε μέγεθος πούδρας και ούτε προκάλεσαν κάποια φθορά εκεί που αναμενόταν (πχ. αντλία λαδιού η οποία είναι άθικτη). Κατά πάσα πιθανότητα μαζεύτηκαν από το φίλτρο λαδιου. Στροφαλομπιέλες, κομβίο στροφάλου, πιστόνια, κεφαλές, βαλβίδες, κοκοράκια κλπ κλπ, όλα καθαρά και άψογα.

Το μοτεράκι λοιπόν είναι σε ευχάριστα πολύ καλή κατάσταση, πράγμα που διακαιολογεί τη μηδενική κατανάλωση λαδιού. Αν δεν υπήρχε η εργοστασιακή αστοχία του γραναζιού, προβλέπεται να ανοιγόταν σε πολλά χρόνια, μάλλον για τσιμουχάκια βαλβίδων και ελατήρια πιστονιών.
Παρά το σκίσιμο που έχει φάει για άφρικα, η καλή κατάσταση κατά πάσα πιθανότητα αποδίδεται στην τακτική αλλαγή λαδιών καλής ποιότητας και στη συχνή φροντίδα του φίλτρου αέρα.


Ακολουθεί μεγάλο κεφάλαιο με τις βελτιώσεις που θα γίνουν στο μοτερ...

:crs:
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Το ότι μετακόμισε η παραγωγή του αφρικα Ισπανία το '96 πρώτη φορά το ακούω. Έχουμε κανένα λινκ για ξεστραβωμα;
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Το ότι μετακόμισε η παραγωγή του αφρικα Ισπανία το '96 πρώτη φορά το ακούω. Έχουμε κανένα λινκ για ξεστραβωμα;
Όλα τα άφρικα rd07A της Ευρωπαικής αγοράς από 96 και μετά είναι από montessa-honda Ισπανίας. Όλα τα ασιατικά rd07A από Hamamatsu Ιαπωνία. Όλα τα μοτέρ γράφουν made in Japan αλλά δε γνωρίζω πως χωρίσαν την παραγωγή για τις 2 αγορές. Πριν το 96 δεν έχει αναφερθεί ποτέ καμία αστοχία σε κιβώτιο. 96 και 97 γίνανε ανακλήσεις στα ευρωπαικά μόνο...

Υπάρχουν πολλές αναφορές διάσπαρτες στο internet. Με ένα γρήγορο googlάρισμα θα βρείς τα πάντα έως και αριθμούς πλαισίων και σε ποιές χώρες αντιστοιχούν.
Πολλές πληροφορίες θεωρώ θα έχει στο αγγλικό φόρουμ των αφρικανών και το αντίστοιχο ελληνικό.
Το πρώτο που βγαίνει στην αναζήτηση:
Differences between RD07 - RD07A.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom