Η Africa-Ria (xrv750 χωμάτινο project)

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Βελτίωση απόδοσης σε XRV750


Το μοτέρ των 750 λοιπόν, αποδίδει 62hp στο στρόφαλο με 62,7Νm ροπής (κατά τον κατασκευαστή) και 50-52hp στον τροχό (από δυναμομετρήσεις κατόχων).
Σε σχέση με την εν δυνάμει ικανότητα απόδοσής του, είναι σχεδιασμένο να αποδίδει περιορισμένη ιπποδύναμη με αναλογικά καλή ροπή.



Αναπνοή - Καύσιμο

-ελεύθερο φίλτρο αέρα (πληροφορίες εδώ)
-τροποποίηση στο φιλτροκούτι
-εξάτμιση τελικό / λαιμούς
-ανάλογη / σωστή ρύθμιση carb

Με τις παραπάνω βασικές βελτιώσεις στην αναπνοή και την παροχή καυσίμου, μπορεί να επιτευχθεί αύξηση ιπποδύναμης έως και 6hp, χωρίς καμία επέμβαση στον κινητήρα (H AQ υπόσχεται έως και 58hp στον τροχό χωρίς επέμβαση στο μοτέρ, αλλά με απαράδεκτο κόστος για πολύ απλές κατά τα άλλα μετατροπές: kit 53hp, kit 58hp).



Επέμβαση σε κινητήρα

Από εκεί και πέρα για παραπάνω απόδοση θα πρέπει να γίνουν οι ανάλογες επεμβάσεις στα χαρακτηριστικά του μοτέρ.
Δυστυχώς για την αύξηση της απόδοσης στα μοτέρ των άφρικα υπάρχουν απειροελάχιστες διαθέσιμες πληροφορίες και όσες εταιρίες (επίσης ελάχισες) αναλαμβάνουν τη βελτίωσή του, ζητάνε συνήθως εξωφρενικά ποσά λόγω μονοπωλέιου και δε δίνουν πληροφορίες.

Ενδεικτικά, μια "γραφική" απάντηση που πήρα πριν πολύ καιρό για τη βελτίωση του μοτέρ από γνώστη και κάτοχο, αναζητόντας απεγνωσμένα πληροφορίες σε όλο τον κόσμο:
" Only way to get the other AT guys advice is to throw money. Caveat Emptor.
"

Οι εταιρίες που γνωρίζω πως αναλαμβάνουν βελτίωση αυτού του μοτέρ είναι:
AfricanQueens (Γερμανία)
Boano race parts (Ιταλία)
Christian Mende (Γερμανία)
J.D. Hord (H.Π.Α.)
Gerd Thiel (Γερμανία)
Kiyo Watanabe (Η.Π.Α.)
(Με τους παραπάνω επικοινώνησα προσπαθόντας να πάρω πληροφορίες / προσφορές)



Τεχνογνωσία από βελτιώσεις σε κινητήρες των Honda Bros/Hawk 650 GT/NT

Ευτυχώς πολύ περισσότερες πληροφορίες για τη βελτίωση αυτού του μοτέρ έρχονται από το αδερφάκι των άφρικα, το Bros/Hawk 650 GT/NT, το οποίο φοράει ακριβώς το ίδιο μετέρ με τα XRV, με μοναδικές διαφορές στον κυβισμό και τη συμπίεση:
-79mm πιστόνι αντί 81mm των 750,
-66mm διαδρομή αντί 72mm των 750,
-9,2:1 συμπίεση αντί 9.0:1 των 750
Ενώ είναι ίδιο και απαράλλακτο με των africa RD03 xrv650 (μοναδική διαφορά εδώ 0,2:1 στη συμπίεση)

Κυρίως οι αμερικάνοι, είναι ερωτευμένοι με αυτό το μηχανάκι, το οποίο βελτιώνουν μαζικά και μάλλιστα για αγωνιστική χρήση με τεράστιες αυξήσεις σε ιπποδύναμη.
Πολλοί από αυτούς λοιπόν αλλάζουν τα μοτέρ των Hawk 650 με μοτέρ από africa 750, τα οποία εισάγουν μεταχειρισμένα από την Ευρώπή και τα βελτιώνουν.
Forum Hawk 650

Οι τύποι λοιπόν καταφέρνουν να βγάλουν 90+hp από τα μοτέρ των 650 και 100+hp από τα μοτέρ των 750.
Βίντεο με βελτιωμένο μοτέρ 650 από τον J.D. Hord, το οποίο αποδίδει 89hp στον τροχό (αξίζει να το δείτε με καλό ήχο) o_O



Κεφαλή

Η βελτίωση των χαρακτηριστικών των κεφαλών ίσως είναι η πρώτη επέμβαση που γίνεται σε αυτά τα μοτέρ και αφορά στα:

-Ροική εξέλιξη κεφαλών (όχι γυάλισμα - τρίψιμο, αλλά με μελέτη)
-Αλλαγή ή reprofile εκκεντροφόρων (π.χ stage 1, stage 2, custom, κλπ)
-Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm με έτοιμες βαλβίδες ή επεξεργασία "blank" βαλβίδων) και επεξεργασία των εδρών τους.
-Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών (περίπου 1mm) για αύξηση συμπίεσης και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)

Tα παραπάνω απαιτούν επεξεργασία / "σκάψιμο" των κεφαλών των stock πιστονιών στα σημεία που πατάνε οι βαλβίδες ώστε να αποφευχθεί η επαφή τους

Με τις παραπάνω μετατροπές η απόδοση αυξάνεται κατά 10-14hp



Πιστόνια

Όσον αφορά στα πιστόνια, με απλό ρεκτιφιέ μπορούν να μπούν πιστόνια έως 83mm (από 81mm stock), με αύξηση κυβισμού έως 780cc (από 742cc).

Μερικά από τα πιστόνια που μπορούν να μπουν στα 750 με ρεκτιφιέ:

-Wiseco 82mm, 11:1, 760cc (για τα Hawk 650) Δέν έχουν καλή φήμη για αυτά τα μοτέρ λόγω κακών ελατηρίων / κατανάλωση λαδιού. Επίσης πρέπει να κοντύνει σε τόρνο το προφίλ /"φούστα" τους για να μπουν στα 750, διαφορετικά στο κατέβασμα θα βρίσκουν - λόγω μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα 650.
-JE 82mm, 11:1, 760cc (για τα Hawk 650) Δεν απαιτούν καμία μετατροπή, έχουν άριστη ποιότητα κσι μικρό βάρος, ίσως η καλύτερη έτοιμη λύση για τα 750.
-CP 83mm, 10,5:1, 780cc (φτιαγμένα για τα xrv750 - δεν έχω άλλες πληροφορίες)

Για την αλλαγή των stock πιστονιών απαιτέιται επίσης rebalance των στροφαλομπιελών.

Με όλες τις παραπάνω μετατροπές η ιπποδύναμη μπορέι να ξεπεράσει εύκολα τα 70hp στον τροχό.


Κατά τους Gerd Thiel και J.D. Hord, ασφαλής αύξηση συμπίεσης στα μοτέρ των 750 γίνεται έως 11:1 (από 9.0:1), διότι από εκεί και πέρα καταπονούνται τα κομβία του στροφάλου και οι μπιέλες, λόγω και της μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα μοτέρ των 650 (72mm αντί 66mm των 650).

Για μεγαλύτερα από 83mm πιστόνια και παραπάνω από 780cc θα πρέπει να "σκαφτούν τα τοιχώματα" των κυλίνδρων.

Μεγαλύτερες συμπιέσεις και περισσότερα κυβικά επίσης απαιτούν σφυρίλατες στροφαλο-μπιέλες, κάτι το οποίο δεν υπάρχει έτοιμο στην αγορά για τα 750, παρά μόνο για τα 650.
Παρόλα αυτά, κάποιοι από τους βελτιωτικούς οίκους που παρέθεσα παραπάνω τα κατασκευάζουν, δημιουργόντας με αυτό το μοτέρ αγωνιστικά τέρατα των 900cc και 100+hp :eek:
Εκέι παίζουν βέβαια και ακόμα μεγαλύτερες βαλβίδες (έως και Ø30mm) με άλλους οδηγούς από την αρχή για να μη βρίσκουν μεταξύ τους, πολύ άγριοι εκκεντροφόροι κλπ..



Carbs / ηλεκτρονική / χειροποίητη εξάτμιση

Τέλος, για τη μέγιστη / βέλτιστη απόδοση με τις παραπάνω μετατροπές θα πρέπει να μπουν άλλα καρμπυρατέρ, ηλεκτρονική και χειροποίητοι λαιμοί.
Μπορούν να μπούν καρμπυρατέρ καθέτου ροής (πχ fcr 39), αλλά δεν το έχω ψάξει καθόλου παραπάνω, καθώς θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή του αέρα προς αποφυγή εισροής σωματιδίων σε χωμάτινη οδήγηση.
-Carbs: FCR 39
-Προγραμματιζόμενες ηλεκτρονικές της Ignitech για τα xrv: 1 , 2




Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, θα πρέπει να μελετηθεί καλά η όποια βελτίωση σε αυτά τα μοτέρ, ανάλογα το φάσμα στροφών που είναι επιθυμητή η άυξηση της απόδοσης, καθώς και η τυχόν θυσία σε αξιοπιστία που είναι κάποιος διατεθειμένος να κάνει για να την πετύχει.









υ.γ. Όλες οι παραπάνω πληροφορίες έχουν προκύψει απο πολύ μακρά αναζήτηση, ατέλειωτο διάβασμα, άπειρα email, pm, τηλεφωνικές και προσωπικές συζητήσεις, σε πάρα πολλές χώρες. Σε κάποιες από αυτές τις επικοινωνίες και παρά τον κόπο και την ταλαιπωρία, μπορώ να πω οτι έχω σταθεί και πολύ πολύ τυχερός.
Από την παρέα μας ευχαριστώ ιδιέταιρα τον pumba και τον Manouel650 για την παρέα και το ξεστράβωμα.

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός, ούτε έχω έστω τις βασικές μηχανολογικές γνώσεις.
Παρόλα αυτά... ΊΣΩΣ τα παραπάνω να είναι οτι πιο αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμο σε συγκεντρωμένη πληροφορία για τη βελτίωση του μοτέρ των XRV750... δωρεάν. :secret:





Συνεχίζεται...


:crs:
Βελτίωση απόδοσης παλιού μοτέρ

Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν κλήθηκα να επιλέξω έως που ήθελα να "τραβήξω" τις βελτιώσεις του παλιού μου μοτέρ, ανάλογα με την επιθυμητή αύξηση δύναμης και το φάσμα της απόδοσής της, τις οδηγικές μου ανάγκες και προτιμήσεις, το κόστος, το χρόνο, τη θυσία σε μακροζωία του μοτερ, κλπ κλπ.

Μετά από πολλές ώρες συζητήσεων και ανάλυσης των δεδομένων και των δυνατοτήτων σε βελτιώσεις, επέλεξα μια όχι εντυπωσιακή, αλλά ούτε συντηρητική οδό...
Επιλέχτηκαν λοιπόν να γίνουν βελτιώσεις πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία η Honda θα έπρεπε να είχε βγάλει εργοστασιακά, δίνοντας ένα πιο αξιόμαχο και ανταγωνιστικό κινητήρα στην αγορά.

Ξεκινώντας λοιπόν από τις πάρα πολύ κλειστές και φιμωμένες κεφαλές, επιλέχτηκαν να γίνουν οι παρακάτω βελτιώσεις:
  1. Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm) χειροποίητες βαλβίδες από την αγγλική G&S Valves και επεξεργασία των εδρών τους.
  2. Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών κατά 1mm για αύξηση συμπίεσης κατά 1:1 (10:1 πλέον αντί 9:1) και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)
  3. Γυάλισμα / ροική εξέλιξη κεφαλής με μελέτη και χειροποίητα καλούπια για μέτρηση ροών για το συγκεκριμένο μοτέρ.
  4. Εκκεντροφόροι stage 1
Δυστυχώς από τα παραπάνω οι εκκεντροφόροι δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
Η γερμανικη Tornado οπου ήταν να γίνει το reprofile, απαιτούσε ολόκληρες τις κεφαλές για βελτίωση μαζί με τους εκκεντροφόρους (τσιφλίκι), κάτι το οποίο αρνηθήκαμε από μεριάς μας, καθώς όλες οι άλλες εργασίες στις κεφαλές είχαν ήδη μελετηθεί καλά και προγραμματστεί.
Η άλλη εναλλακτική με τους εκκεντροφόρους ήταν από την επίσης γερμανική BikeSide, η οποία αναλαμβάνει να στείλει παρτίδες εκκεντροφόρων στο USA για βελτίωση με τα χαρακτηριστηκά που τους δίνεις, αλλά εκεί το συνολικό κόστος έβγαινε 800 γιούρω για 2 reprofile (δεν τρελαθηκαμε ακόμα...).
Οποιαδήποτε άλλη λύση για τους εκκεντροφόρους, εγχώρια η εξωτερικού απορρίφθηκε διότι δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις που θέταμε είτε στο φάσμα βελτίωσης της απόδοσης είτε σε ποιότητα δουλειάς.
Παρόλα αυτά γίνανε θύλακες στις κεφαλές των πιστονιών εκεί που "πατάνε" οι βαλβίδες, ωστε μελλοντικά να μπορούν να εφαρμοστούν πιο άγριοι εκκεντροφόροι με τις μεγαλύτερες βαλβίδες και τη χαμηλωμένη κεφαλή, χωρις το φόβο στενών επαφών.


Όλα τα ρεκτιφιέ, το φρεζάρισμα των εδρών των βαλβίδων και των βάσεων των κεφαλών έγινε στην ¨Ωμέγα Ρεκτιφιέ" στην Αθήνα, όπου έκαναν εξαιρετική και πάρα πολύ προσεγμένη δουλειά(!!!) αλλά επίσης αρκετά τσουχτερή... (χαλάλι 1000 φορές το κάτι παραπάνω, παρά τα μισά χρήματα και αμφίβολο αποτέλεσμα σε τέτοιες εργασίες).






Στη συνέχεια έγινε ροική εξέλιξη των κεφαλών και "φάγωμα" των σημείων που εμποδίζουν τη βέλτιστη ροή, μετά από δοκιμές με εφαρμογή υποπίεσης αέρα, με χειροποίητα γύψινα καλούπια, φτιαγμένα ειδικά για αυτό το μοτέρ.

Πριν...



Μετά........





Χρονισμός των μαμά εκκεντοφόρων ωστε με τις ανανεωμένες κεφαλές να μην υπάρχει καμία απόκλιση από τα specs (προσέξτε το δίσκο Laverda!!)

.






Και μερικές έξτρα από το δέσιμο και το αποτέλεσμα...











Τέλος αγοράστηκε ένα σετ καινούριων μαμά καρμπυρατερ στα οποία θα γίνουν διάφοροι πειραμματισμοί προς βελτίωση της απόδοσης στο κυνήγι της "τέλειας καύσης" για αυτό το μοτέρ, με αισθητήρα "λ" ο οποίος θα εφαρμοστεί στους λαιμούς και όλα τα σχετικά.
Κατά τις δοκιμές θα εξεταστεί αν χρειαστει να μπει και προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της ignitech.
Καρμπυρατέρ καθέτου ροής, αν και θα έδιναν πολύ κυρίως σε απόκριση, απορρίφθηκαν λόγω αμφιβόλου εφαρμογής σε χωμάτινες συνθήκες, όπου θα έπρεπε να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή αέρα κλπ κλπ...

Η αύξηση της απόδοσης αφορά σε όλο το φάσμα των στροφών (χαμηλά κυρίως από την αύξηση της συμπίεσης ενώ μεσαία-ψηλά και από την αύξηση των ροών), ενώ η αξιοπιστία του μοτέρ πρακτικά δε μεταβάλλεται καθόλου και εξαρτάται μόνο από το δεξί μου καρπό.


Το τρομερά αρνητικό σε όλη αυτή τη διαδικασία ήταν η απαράδεκτη εξυπηρέτηση του δικτύου της Honda (παγκοσμίως) που συνεπάγεται την πολύ δύσκολη προμήθεια καινούριων ανταλλακτικών. Ίσως αν άρχιζα αυτές τις ανακατασκευές 1 - 2 χρόνια αργότερα να μην τις ολοκλήρωνα ποτέ, ενώ είναι άκρως ζωτικό από εδω και πέρα το οτι έχω 2ο μοτερ στα χέρια μου.



Πλέον αυτή η μοτοσυκλέτα εκτός από μέσο μετακίνησης, αποτελεί ξεκάθαρα και ένα δημιουργικό project προσέγγισης της μοτοσυκλέτας των ονείρων μου, το οποίο ακόμα και για μένα τον ίδιο που το διαμορφώνω, είναι όλο εκπλήξεις!

Τώρα μένει η μακρά και βασανιστική υπομονή για την ανάρρωση μου, ωστε να μπορέσω να φορέσω στη Ρία το "καινούριο" παλιό της μοτεράκι, να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και επιτέλους να χαρώ το αποτέλεσμα.



υ.γ. Πλέον είμαι πεπεισμένος πως οι πληροφορίες της παραπάνω παράθεσης του παλιού ποστ, είναι ο,τι πιο πλήρες και αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή για τη βελτίωση αυτών των μοτερ :)


Η συνέχεια ελπίζω "σύντομα"...

:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

bag

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
africa rd04
Μπραβο Ορεστη!
Περαστικα σου εύχομαι και καλη δυναμη στην ολοκλήρωση του προτζεκτ.
100% πληρης περιγραφή.

Η παράγραφος με την απαράδεκτη πολιτική της honda στα ανταλλακτικά ξερεις πολυ καλα οτι με βρισκει απόλυτα σύμφωνο.

(Περιμένω ανυπόμονα τη δυναμομετρηση...)
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Μπραβο Ορεστη!
Περαστικα σου εύχομαι και καλη δυναμη στην ολοκλήρωση του προτζεκτ.
100% πληρης περιγραφή.

Η παράγραφος με την απαράδεκτη πολιτική της honda στα ανταλλακτικά ξερεις πολυ καλα οτι με βρισκει απόλυτα σύμφωνο.
Να είσαι καλά αγορινα μου!! Με το καλό να τις βολτάρουμε συντομα!

(Περιμένω ανυπόμονα τη δυναμομετρηση...)
Δυναμομέτρηση δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω! Προτιμώ να τα πιω σε βετζινες και μπύρες...
Έχω παρόλα αυτά δυναμομέτρηση από ίδιο μοτέρ που έφτιαξε ο ίδιος (σε Bros650 με μοτέρ άφρικα 750)



Ακριβώς ίδιες βελτιώσεις αλλά με εκκεντροφόρο stage2 και fcr 39ρια. Εγώ θα είμαι 5 αλόγατα κάτω.
Όπως και να έχει, συνολική αύξηση απόδοσης περι του 20% δεν ειναι διόλου ευκαταφρόνητη.

Ανυπομονώ!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Βελτίωση απόδοσης παλιού μοτέρ

Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν κλήθηκα να επιλέξω έως που ήθελα να "τραβήξω" τις βελτιώσεις του παλιού μου μοτέρ, ανάλογα με την επιθυμητή αύξηση δύναμης και το φάσμα της απόδοσής της, τις οδηγικές μου ανάγκες και προτιμήσεις, το κόστος, το χρόνο, τη θυσία σε μακροζωία του μοτερ, κλπ κλπ.

Μετά από πολλές ώρες συζητήσεων και ανάλυσης των δεδομένων και των δυνατοτήτων σε βελτιώσεις, επέλεξα μια όχι εντυπωσιακή, αλλά ούτε συντηρητική οδό...
Επιλέχτηκαν λοιπόν να γίνουν βελτιώσεις πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία η Honda θα έπρεπε να είχε βγάλει εργοστασιακά, δίνοντας ένα πιο αξιόμαχο και ανταγωνιστικό κινητήρα στην αγορά.

Ξεκινώντας λοιπόν από τις πάρα πολύ κλειστές και φιμωμένες κεφαλές, επιλέχτηκαν να γίνουν οι παρακάτω βελτιώσεις:
  1. Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm) χειροποίητες βαλβίδες από την αγγλική G&S Valves και επεξεργασία των εδρών τους.
  2. Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών κατά 1mm για αύξηση συμπίεσης κατά 1:1 (10:1 πλέον αντί 9:1) και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)
  3. Γυάλισμα / ροική εξέλιξη κεφαλής με μελέτη και χειροποίητα καλούπια για μέτρηση ροών για το συγκεκριμένο μοτέρ.
  4. Εκκεντροφόροι stage 1
Δυστυχώς από τα παραπάνω οι εκκεντροφόροι δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
Η γερμανικη Tornado οπου ήταν να γίνει το reprofile, απαιτούσε ολόκληρες τις κεφαλές για βελτίωση μαζί με τους εκκεντροφόρους (τσιφλίκι), κάτι το οποίο αρνηθήκαμε από μεριάς μας, καθώς όλες οι άλλες εργασίες στις κεφαλές είχαν ήδη μελετηθεί καλά και προγραμματστεί.
Η άλλη εναλλακτική με τους εκκεντροφόρους ήταν από την επίσης γερμανική BikeSide, η οποία αναλαμβάνει να στείλει παρτίδες εκκεντροφόρων στο USA για βελτίωση με τα χαρακτηριστηκά που τους δίνεις, αλλά εκεί το συνολικό κόστος έβγαινε 800 γιούρω για 2 reprofile (δεν τρελαθηκαμε ακόμα...).
Οποιαδήποτε άλλη λύση για τους εκκεντροφόρους, εγχώρια η εξωτερικού απορρίφθηκε διότι δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις που θέταμε είτε στο φάσμα βελτίωσης της απόδοσης είτε σε ποιότητα δουλειάς.
Παρόλα αυτά γίνανε θύλακες στις κεφαλές των πιστονιών εκεί που "πατάνε" οι βαλβίδες, ωστε μελλοντικά να μπορούν να εφαρμοστούν πιο άγριοι εκκεντροφόροι με τις μεγαλύτερες βαλβίδες και τη χαμηλωμένη κεφαλή, χωρις το φόβο στενών επαφών.


Όλα τα ρεκτιφιέ, το φρεζάρισμα των εδρών των βαλβίδων και των βάσεων των κεφαλών έγινε στην ¨Ωμέγα Ρεκτιφιέ" στην Αθήνα, όπου έκαναν εξαιρετική και πάρα πολύ προσεγμένη δουλειά(!!!) αλλά επίσης αρκετά τσουχτερή... (χαλάλι 1000 φορές το κάτι παραπάνω, παρά τα μισά χρήματα και αμφίβολο αποτέλεσμα σε τέτοιες εργασίες).






Στη συνέχεια έγινε ροική εξέλιξη των κεφαλών και "φάγωμα" των σημείων που εμποδίζουν τη βέλτιστη ροή, μετά από δοκιμές με εφαρμογή υποπίεσης αέρα, με χειροποίητα γύψινα καλούπια, φτιαγμένα ειδικά για αυτό το μοτέρ.





Χρονισμός των μαμά εκκεντοφόρων ωστε με τις ανανεωμένες κεφαλές να μην υπάρχει καμία απόκλιση από τα specs (προσέξτε το δίσκο Laverda!!).





Και μερικές έξτρα από το δέσιμο και το αποτέλεσμα...











Τέλος αγοράστηκε ένα σετ καινούριων μαμά καρμπυρατερ στα οποία θα γίνουν διάφοροι πειραμματισμοί προς βελτίωση της απόδοσης στο κυνήγι της "τέλειας καύσης" για αυτό το μοτέρ, με αισθητήρα "λ" ο οποίος θα εφαρμοστεί στους λαιμούς και όλα τα σχετικά.
Κατά τις δοκιμές θα εξεταστεί αν χρειαστει να μπει και προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της ignitech.
Καρμπυρατέρ καθέτου ροής, αν και θα έδιναν πολύ κυρίως σε απόκριση, απορρίφθηκαν λόγω αμφιβόλου εφαρμογής σε χωμάτινες συνθήκες, όπου θα έπρεπε να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή αέρα κλπ κλπ...

Η αύξηση της απόδοσης αφορά σε όλο το φάσμα των στροφών (χαμηλά κυρίως από την αύξηση της συμπίεσης ενώ μεσαία-ψηλά και από την αύξηση των ροών), ενώ η αξιοπιστία του μοτέρ πρακτικά δε μεταβάλλεται καθόλου και εξαρτάται μόνο από το δεξί μου καρπό.


Το τρομερά αρνητικό σε όλη αυτή τη διαδικασία ήταν η απαράδεκτη εξυπηρέτηση του δικτύου της Honda (παγκοσμίως) που συνεπάγεται την πολύ δύσκολη προμήθεια καινούριων ανταλλακτικών. Ίσως αν άρχιζα αυτές τις ανακατασκευές 1 - 2 χρόνια αργότερα να μην τις ολοκλήρωνα ποτέ, ενώ είναι άκρως ζωτικό από εδω και πέρα το οτι έχω 2ο μοτερ στα χέρια μου.



Πλέον αυτή η μοτοσυκλέτα εκτός από μέσο μετακίνησης, αποτελεί ξεκάθαρα και ένα δημιουργικό project προσέγγισης της μοτοσυκλέτας των ονείρων μου, το οποίο ακόμα και για μένα τον ίδιο που το διαμορφώνω, είναι όλο εκπλήξεις!

Τώρα μένει η μακρά και βασανιστική υπομονή για την ανάρρωση μου, ωστε να μπορέσω να φορέσω στη Ρία το "καινούριο" παλιό της μοτεράκι, να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και επιτέλους να χαρώ το αποτέλεσμα.



υ.γ. Πλέον είμαι πεπεισμένος πως οι πληροφορίες της παραπάνω παράθεσης του παλιού ποστ, είναι ο,τι πιο πλήρες και αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή για τη βελτίωση αυτών των μοτερ :)


Η συνέχεια ελπίζω "σύντομα"...

:friendship:
Ορέστη, τα περαστικά τα έχουμε πει... γρήγορα να είναι και να μη σου ξανασυμβεί τίποτα σου εύχομαι.

Τι ομορφιές είναι αυτές που συνεχίζεις να μας δείχνεις ρε φίλε...!, αυτός όμως είναι ο δρόμος για να γίνονται σωστά οι δουλειές!

:friendship:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ορέστη, τα περαστικά τα έχουμε πει... γρήγορα να είναι και να μη σου ξανασυμβεί τίποτα σου εύχομαι.

Τι ομορφιές είναι αυτές που συνεχίζεις να μας δείχνεις ρε φίλε...!, αυτός όμως είναι ο δρόμος για να γίνονται σωστά οι δουλειές!

:friendship:
Να είσαι καλά Στέφανε!

Δυο χρόνια τώρα ψαχνόμουν εντατικά για τις μετατροπές, ποιες, αν και που να τις κανω. Μια το'βρισκα, μια το'χανα, την άλλη τούμπα όλα και πάλι από την αρχή...
Επιτέλους νομίζω οτι η επιμονή και η υπομονή μου απέδωσαν!

:friendship:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Μικρός που είναι ο κόσμος....

Στο ίδιο υπόγειο συχνάζουν τα μοτέρ μας
Καλές δουλειές
Όντως? Αυτααα είναι!
Από το όνομα, υποθέτω πως δεν είσαι ο κάτοχος του Bros του οποίου παρέθεσα τη δυναμομέτρηση παραπάνω σωστά?
Σ'αυτό το υπόγειο γίνονται μαγικά... ;)
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Κ ο υπεύθυνος τρανσφερ του μοτέρ



Στάλθηκε από το Redmi Note 5A Prime μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ωωωω, να είσαι καλά Νίκο και από εδώ!!
Τα κονονίσαμε σε μπύρες με τον Chief, όταν με το καλό...

Μικρός ο κόσμος όντως!

:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Σωκρατης

Μέλος
Όνομα
Σωκρατης
Μοτό
Africa twin 750
Ωωωω, να είσαι καλά Νίκο και από εδώ!!
Τα κονονίσαμε σε μπύρες με τον Άγγελο, όταν με το καλό...

Μικρός ο κόσμος όντως!

:friendship:
Καλησπέρα Ορέστη θα μπορούσες να μου πεις το κόστος για όλα αυτά που έκανες γιατί είμαι και εγώ στο ψάξιμο και έχω το ίδιο πρόβλημα
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Καλησπέρα Ορέστη θα μπορούσες να μου πεις το κόστος για όλα αυτά που έκανες γιατί είμαι και εγώ στο ψάξιμο και έχω το ίδιο πρόβλημα
Καλησπέρα,

Υποθέτω μιλάς για το κόστος βελτίωσης του μοτέρ?

-4 βαλβίδες εισαγωγής Ø28mm από την G&S Valves 150e μαζί με τα μεταφορικά.
-Φρεζάριζμα βάσεων κεφαλών κατά 1mm + φρεζάριζμα εδρών βαλβίδων στην "Ωμέγα Ρεκτιφιέ" περίπου 200+e (ακριβή αλλά υπεράριστη δουλειά).
-Ροική εξέλιξη κεφαλών (state of the art) 350e.
-Reprofile εκκεντροφόρων stage1 350-800e μαζί με τα μεταφορικά, από την Tornado και την Bike side αντίστοιχα (ενώ επιλέξαμε την Tornado, δεν βγάλαμε άκρη μαζί τους, δεν καταφέραμε να τους φτιάξουμε κάπου αλλού στις προδιαγραφές / κόστος που ορίζαμε και δεν τους βάλαμε τελικά).

Προφανώς θα πρέπει να συνυπολογίσεις και το κόστος λοιπών ανταλλακτικών και εργατικών.


υ.γ. Για οποιοδήποτε παρόμοιο εγχείρημα ανακατασκευής / βελτίωσης μοτέρ άφρικα θα πρέπει να συνυπολογιστεί η πιθανότητα αδυναμίας προμήθειας κάποιων καινούργιων ανταλλακτικών από τη Honda. Επίσης η τεχνογνωσία και οι υπηρεσίες για τη βελτίωση του μοτέρ αυτού είναι ελάχιστες και πληρώνονται πανάκριβα, όπως έχω αναφέρει εκτενέστερα στα προηγούμενα post.
Οπότε η γνώμη μου είναι πως αν δεν το βλέπεις καθαρά σαν project και δεν είσαι τρελός με το συγκεκριμένο μηχανάκι, δεν αξίζει να παιδευτείς τόσο (για να βρούμε καινούργια κουζινέτα μπιελών μάθαμε πολλές γλώσσες...).
 

Σωκρατης

Μέλος
Όνομα
Σωκρατης
Μοτό
Africa twin 750
Καλησπέρα,

Υποθέτω μιλάς για το κόστος βελτίωσης του μοτέρ?

-4 βαλβίδες εισαγωγής Ø28mm από την G&S Valves 150e μαζί με τα μεταφορικά.
-Φρεζάριζμα βάσεων κεφαλών κατά 1mm + φρεζάριζμα εδρών βαλβίδων στην "Ωμέγα Ρεκτιφιέ" περίπου 200+e (ακριβή αλλά υπεράριστη δουλειά).
-Ροική εξέλιξη κεφαλών (state of the art) 350e.
-Reprofile εκκεντροφόρων stage1 350-800e μαζί με τα μεταφορικά, από την Tornado και την Bike side αντίστοιχα (ενώ επιλέξαμε την Tornado, δεν βγάλαμε άκρη μαζί τους, δεν καταφέραμε να τους φτιάξουμε κάπου αλλού στις προδιαγραφές / κόστος που ορίζαμε και δεν τους βάλαμε τελικά).

Προφανώς θα πρέπει να συνυπολογίσεις και το κόστος λοιπών ανταλλακτικών και εργατικών.


υ.γ. Για οποιοδήποτε παρόμοιο εγχείρημα ανακατασκευής / βελτίωσης μοτέρ άφρικα θα πρέπει να συνυπολογιστεί η πιθανότητα αδυναμίας προμήθειας κάποιων καινούργιων ανταλλακτικών από τη Honda. Επίσης η τεχνογνωσία και οι υπηρεσίες για τη βελτίωση του μοτέρ αυτού είναι ελάχιστες και πληρώνονται πανάκριβα, όπως έχω αναφέρει εκτενέστερα στα προηγούμενα post.
Οπότε η γνώμη μου είναι πως αν δεν το βλέπεις καθαρά σαν project και δεν είσαι τρελός με το συγκεκριμένο μηχανάκι, δεν αξίζει να παιδευτείς τόσο (για να βρούμε καινούργια κουζινέτα μπιελών μάθαμε πολλές γλώσσες...).
Ευχαριστώ για την ενημέρωση
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Καλησπέρα Ορέστη θα μπορούσες να μου πεις το κόστος για όλα αυτά που έκανες γιατί είμαι και εγώ στο ψάξιμο και έχω το ίδιο πρόβλημα
Ευχαριστώ για την ενημέρωση
Σωκράτη, παραπάνω ανέφερες πως "έχεις το ίδιο πρόβλημα".
Έχεις κι εσύ φθορά σε γρανάζι του κιβωτίου ή κάποια άλλη ζημιά και θες να ανοίξεις μοτερ ετσι κι αλλιως ή μονο για βελτίωση?
 

Σωκρατης

Μέλος
Όνομα
Σωκρατης
Μοτό
Africa twin 750
Σωκράτη, παραπάνω ανέφερες πως "έχεις το ίδιο πρόβλημα".
Έχεις κι εσύ φθορά σε γρανάζι του κιβωτίου ή κάποια άλλη ζημιά και θες να ανοίξεις μοτερ ετσι κι αλλιως ή μονο για βελτίωση?
Καλησπέρα Έχω πρόβλημα στο γρανάζι και επειδή θα το ανοίξω ότι έχεις κάνει στο δικό σου το σκέφτομαι και εγώ τα τελευταία 4 χρόνια να το κάνω. Συνολικό κόστος του κινητήρα θέλω να μου πεις ένα αυτό. Και δεύτερο αν κατεβάσω κεφαλη 1 mm για να ανέβει η συμπίεση χωρίς να πειράξω τα μαμά έμβολα να μην τα σκάψω όπως έκανες εσύ
θα έχω πρόβλημα να "βρουν"?
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Καλησπέρα Έχω πρόβλημα στο γρανάζι και επειδή θα το ανοίξω ότι έχεις κάνει στο δικό σου το σκέφτομαι και εγώ τα τελευταία 4 χρόνια να το κάνω.
Περαστικά κι αγύριστα.... Της 2ας κι εσύ η άλλο? (τα γρανάζια / κιβώτιο που θα αντικαταστήσεις επέλξε να είναι από μοντέλο έως και 95)

Συνολικό κόστος του κινητήρα θέλω να μου πεις ένα αυτό.
Το συνολικό κόστος μπορείς να το ξέρεις μόνο αφού ανοίξει το μοτέρ σου και δεις τι χρειάζεται αντικατάσταση, καθώς και τι θα σου ζητήσει ο δικός σου μάστορας για να κάνει αυτά που χρειάζονται. Μέχρι τότε μπορείς να υπολογίσεις μόνο τα απολύτως απαραίτητα αναλώσιμα (όπως πχ φλάτζες, ρουλεμάν, τσιμουχάκια βαλβίδων, ελατήρια πιστονιών κλπ κλπ..) από καταλόγους, πχ εδώ.
Γενικά οτι υπολογίσεις σε κόστος για τέτοιες επισκευές / ανακασκευές / βελτιώσεις, μετά από δίπλα κάνε πάντα "x2" για να είσαι μέσα... :secret:

Και δεύτερο αν κατεβάσω κεφαλη 1 mm για να ανέβει η συμπίεση χωρίς να πειράξω τα μαμά έμβολα να μην τα σκάψω όπως έκανες εσύ
θα έχω πρόβλημα να "βρουν"?
Η δημιουργία θυλάκων στις κεφαλές των πιστονιών αφορά μόνο στις μεγαλύτερες βαλβίδες ή / και στο μεγαλύτερο βύθισμα από πιο άγριο εκκεντροφόρο.
Το φρεζάρισμα των κεφαλών για αύξηση τις συμπίεσης από τα 9 στα 10:1, σίγουρα θα σου δώσει κάτι, αλλά από μόνο του δε γνωρίζω αν έχει νόημα.

Επίσης το 1mm δεν είναι "standard pattern" σε τέτοιες εργασίες και πρέπει να μετρηθεί με πολύ μεγάλη ακρίβεια από κάποιον που ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Θέλω να πω πως δε θα πάρεις τις κεφαλές σου να τις πάς σε ένα μηχανουργείο να τους πεις φρεζάρισέ μου τις κατά 1mm... Ακόμα και από μοτέρ σε μοτέρ ίδιου μοντέλου μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές της τάξης δέκατου του χιλιοστού που μπορεί να σου δημιουργήσουν πρόβλημα στις αποστάσεις των πιστονιών με τις κεφαλές και στο squish band κατά την καύση.

Καθώς από μηχανολογικά δεν έχω γνώσεις, αν κάποιος γνωρίζει παραπάνω λεπτομέρειες ας δώσει τα φώτα του.
pumba ? μπορείς να δώσεις καμιά παραπάνω ινφο?
 

Σωκρατης

Μέλος
Όνομα
Σωκρατης
Μοτό
Africa twin 750
Περαστικά κι αγύριστα.... Της 2ας κι εσύ η άλλο? (τα γρανάζια / κιβώτιο που θα αντικαταστήσεις επέλξε να είναι από μοντέλο έως και 95)



Το συνολικό κόστος μπορείς να το ξέρεις μόνο αφού ανοίξει το μοτέρ σου και δεις τι χρειάζεται αντικατάσταση, καθώς και τι θα σου ζητήσει ο δικός σου μάστορας για να κάνει αυτά που χρειάζονται. Μέχρι τότε μπορείς να υπολογίσεις μόνο τα απολύτως απαραίτητα αναλώσιμα (όπως πχ φλάτζες, ρουλεμάν, τσιμουχάκια βαλβίδων, ελατήρια πιστονιών κλπ κλπ..) από καταλόγους, πχ εδώ.
Γενικά οτι υπολογίσεις σε κόστος για τέτοιες επισκευές / ανακασκευές / βελτιώσεις, μετά από δίπλα κάνε πάντα "x2" για να είσαι μέσα... :secret:



Η δημιουργία θυλάκων στις κεφαλές των πιστονιών αφορά μόνο στις μεγαλύτερες βαλβίδες ή / και στο μεγαλύτερο βύθισμα από πιο άγριο εκκεντροφόρο.
Το φρεζάρισμα των κεφαλών για αύξηση τις συμπίεσης από τα 9 στα 10:1, σίγουρα θα σου δώσει κάτι, αλλά από μόνο του δε γνωρίζω αν έχει νόημα.

Επίσης το 1mm δεν είναι "standard pattern" σε τέτοιες εργασίες και πρέπει να μετρηθεί με πολύ μεγάλη ακρίβεια από κάποιον που ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Θέλω να πω πως δε θα πάρεις τις κεφαλές σου να τις πάς σε ένα μηχανουργείο να τους πεις φρεζάρισέ μου τις κατά 1mm... Ακόμα και από μοτέρ σε μοτέρ ίδιου μοντέλου μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές της τάξης δέκατου του χιλιοστού που μπορεί να σου δημιουργήσουν πρόβλημα στις αποστάσεις των πιστονιών με τις κεφαλές και στο squish band κατά την καύση.

Καθώς από μηχανολογικά δεν έχω γνώσεις, αν κάποιος γνωρίζει παραπάνω λεπτομέρειες ας δώσει τα φώτα του.
pumba ? μπορείς να δώσεις καμιά παραπάνω ινφο?
Ευχαριστώ. Ναι το γρανάζι της Δευτέρας
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
αμα κατεβασεις 1χιλ την κεφαλη θα καταλαβεις το λαθος σου το πρωτο κλασμα του δευτερολεπτου που θα πατησεις τη μιζα o_O

η αποσταση πιστονιου κεφαλης μετριεται με plastigauge και μαλιστα σε διαφορα σημεια του πιστονιου γιατι δεν ισαπεχουν ολα απο την κεφαλη. Τωρα για το squish band δεν υπαρχει ενας συγκεκριμενος αριθμος, εξαρταται απο τη διαμετρο/διαδρομη, υλικο μπιελας κλπ κλπ. ΣΥνηθως σαν νουμερο δινεται απο τον κατασκευαστη. Οσο πεφτει αυτο το νουμερο τοσο πιο αποδοτικη ειναι η καυση (απο εκει ερχεται η αυξηση της ισχυος) αλλα τοσο πιο πολυ κινδυνευεις να καρφωσεις. Οποτε αναλογα με το τι θες να κανεις διαλεγεις και ποσο θα ''πονταρεις''. Σχεδον ολα τα μοτερ παραγωγης ομως εχουν αρκετα μεγαλες ανοχες (εξαρταται κατα πολυ απο την παραγωγικη διαδικασια οποτε πιθανοτατα σε ενα πολυκυλιδρο μηχανακι οι κυλιδροι να διαφερουν και να ειναι αρκετα πανω απο το οριο, η ιδανικη τιμη). Αν βελτιωθει αυτο, εχεις και αυξηση της αποδοσης αλλα και πιο ομαλη λειτουργια.
 

Σωκρατης

Μέλος
Όνομα
Σωκρατης
Μοτό
Africa twin 750
αμα κατεβασεις 1χιλ την κεφαλη θα καταλαβεις το λαθος σου το πρωτο κλασμα του δευτερολεπτου που θα πατησεις τη μιζα o_O

η αποσταση πιστονιου κεφαλης μετριεται με plastigauge και μαλιστα σε διαφορα σημεια του πιστονιου γιατι δεν ισαπεχουν ολα απο την κεφαλη. Τωρα για το squish band δεν υπαρχει ενας συγκεκριμενος αριθμος, εξαρταται απο τη διαμετρο/διαδρομη, υλικο μπιελας κλπ κλπ. ΣΥνηθως σαν νουμερο δινεται απο τον κατασκευαστη. Οσο πεφτει αυτο το νουμερο τοσο πιο αποδοτικη ειναι η καυση (απο εκει ερχεται η αυξηση της ισχυος) αλλα τοσο πιο πολυ κινδυνευεις να καρφωσεις. Οποτε αναλογα με το τι θες να κανεις διαλεγεις και ποσο θα ''πονταρεις''. Σχεδον ολα τα μοτερ παραγωγης ομως εχουν αρκετα μεγαλες ανοχες (εξαρταται κατα πολυ απο την παραγωγικη διαδικασια οποτε πιθανοτατα σε ενα πολυκυλιδρο μηχανακι οι κυλιδροι να διαφερουν και να ειναι αρκετα πανω απο το οριο, η ιδανικη τιμη). Αν βελτιωθει αυτο, εχεις και αυξηση της αποδοσης αλλα και πιο ομαλη λειτουργια.
Καλησπέρα με λίγα λόγια δεν γίνεται στο Africa να κατεβάσουμε 1 χιλιοστο κεφαλή με μαμα πιστόνια;
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Καλησπέρα με λίγα λόγια δεν γίνεται στο Africa να κατεβάσουμε 1 χιλιοστο κεφαλή με μαμα πιστόνια;
Για να τα βάλουμε σε μία τάξη... :Watching:

Ναι, γίνεται να "κατεβάσεις" την κεφαλή του africa 1mm. Στα περισσότερα μοντέλα το ανάλογο φρεζάριζμα θα έπαιζε στα δέκατα του χιλιοστού αλλά οι κεφαλές των άφρικα έχουν συγκριτικά πάρα πολύ μεγάλες ανοχές (για αυτό και σηκώνουν αρκετή βελτίωση).

Όπως έγραψα παραπάνω όμως, το 1mm δεν είναι απόλυτο νούμερο:
Επίσης το 1mm δεν είναι "standard pattern" σε τέτοιες εργασίες και πρέπει να μετρηθεί με πολύ μεγάλη ακρίβεια από κάποιον που ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Θέλω να πω πως δε θα πάρεις τις κεφαλές σου να τις πάς σε ένα μηχανουργείο να τους πεις φρεζάρισέ μου τις κατά 1mm... Ακόμα και από μοτέρ σε μοτέρ ίδιου μοντέλου μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές της τάξης δέκατου του χιλιοστού που μπορεί να σου δημιουργήσουν πρόβλημα στις αποστάσεις των πιστονιών με τις κεφαλές και στο squish band κατά την καύση.
Για να βρείς αν είναι 1,1 ή 0,9mm το κατάλληλο φρεζάρισμα, ωστε να φτάσεις στην επιθυμητή την απόσταση του πιστονιού με τις κεφαλές (και αυτό περίπου στο 1mm - τελείως συμτωματικά συμπέφτουν αυτά τα 2 νούμερα), πρέπει να ακολουθήσεις πάνω κάτω τη διαδικασία που περιέγραψε ο κύριος πράχτορας:
η αποσταση πιστονιου κεφαλης μετριεται με plastigauge και μαλιστα σε διαφορα σημεια του πιστονιου γιατι δεν ισαπεχουν ολα απο την κεφαλη. Τωρα για το squish band δεν υπαρχει ενας συγκεκριμενος αριθμος, εξαρταται απο τη διαμετρο/διαδρομη, υλικο μπιελας κλπ κλπ. ΣΥνηθως σαν νουμερο δινεται απο τον κατασκευαστη. Οσο πεφτει αυτο το νουμερο τοσο πιο αποδοτικη ειναι η καυση (απο εκει ερχεται η αυξηση της ισχυος) αλλα τοσο πιο πολυ κινδυνευεις να καρφωσεις. Οποτε αναλογα με το τι θες να κανεις διαλεγεις και ποσο θα ''πονταρεις''. Σχεδον ολα τα μοτερ παραγωγης ομως εχουν αρκετα μεγαλες ανοχες (εξαρταται κατα πολυ απο την παραγωγικη διαδικασια οποτε πιθανοτατα σε ενα πολυκυλιδρο μηχανακι οι κυλιδροι να διαφερουν και να ειναι αρκετα πανω απο το οριο, η ιδανικη τιμη). Αν βελτιωθει αυτο, εχεις και αυξηση της αποδοσης αλλα και πιο ομαλη λειτουργια.
Οποτε το βασικό ερώτημα που προκύπτει για ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι το ποιόν θα εμπιστευτείς για να κάνει στο μοτέρ σου τις ανάλογες μετρήσεις και μετατροπές που θες...

Μέχρι τότε... καλό διάβασμα!


:friendship:
 
Top Bottom