Η Africa-Ria (xrv750 χωμάτινο project)

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Άααα!!! και ένα βιντάκι που ξέχασα από τα Κρητικά βουνά, την τοπική χλωρίδα και τους καθυστερημένους φίλους μου!


:friendship:
εκει που σκιαχτηκα λιγο ηταν με την ενδυση του τυπου. Ενταξει το κανεις και οι πιθανοτητες να πεσεις ειναι πολλες. Αλλα με το κοντομανικο ρε φιλε και την αθλητικη φορμα; :fun Χερακια ποδαρακια δεν......; Κριμα ειναι. :crs:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ρε τον αθεόφοβο, εντελώς χύμα...!
εκει που σκιαχτηκα λιγο ηταν με την ενδυση του τυπου. Ενταξει το κανεις και οι πιθανοτητες να πεσεις ειναι πολλες. Αλλα με το κοντομανικο ρε φιλε και την αθλητικη φορμα; :fun Χερακια ποδαρακια δεν......; Κριμα ειναι. :crs:
Αν και δε φαινεται καλά φορουσαμε μπότες εντούρο. Μπότες κράνος, αέρα πατέρα κι άγιος ο θεός!
Να σημειώσω πως αυτό απλά έτυχε να το βγάλουμε στην κάμερα...
Όλοι τσακιστήκαμε καλα! Μη μου αγχώνεστε!

:friendship:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Συνέχεια περί κινητήρα...

Από τότε που ο Boano εντόπισε δυσλειτουργία στο γραζάνι της 2ας στο κιβώτιο μου, δυστυχώς έμαθε το αυτί μου και την εντοπίζω κι εγώ, με αποτέλεσμα κάθε φορά που βάζω 2α, να το σκέφτομαι και να μη μπορώ να ευχαριστηθώ τη βόλτα μου.

Παρόλου που τόσο ο ίδος ο Boano, όπως και μηχανικοί στην Ελλάδα με διαβεβαίωσαν πως δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ανησυχώ στο άμεσο μέλλον, υπό αυτές τις συνθήκες δε μπορώ να ησυχάσω και να οδηγώ ξέγνοιαστα μιας και το σίγουρο είναι πως με το χρόνο η φθορά θα αυξάνεται.

Το κόστος και ο χρόνος επισκευής για ένα τόσο αστείο θεωρητικά πρόβλημα φθοράς ενός γραναζιού είναι μεγάλο μιας και θα πρέπει να κατέβει και να ανοιχτεί όλος κινητήρας για την αντικατάστασή του.
Το κόστος είναι τεράστιο μιας και προφανώς μετά από περίπου 70.000 km κατεβάζοντας και ανοίγοντας τον κινητήρα δε θα αρκεστείς στην αντικατάσταση μόνο του γραναζιού αλλά και πολλών άλλων μερών ωστε ο κινητήρας να γίνει παλι σαν καινούριος.

Έτσι βρέθηκε και αγοράστηκε ολόκληρος κινητήρας σε σπάνια εξεραιτικά καλή κατάσταση (αυτά δυστυχώς πλέον τα βρίσκεις μόνο με "μέσο"...) τον οποίο θα βάλω κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον.
Άλλος ένας σημαντικότατος λόγος αυτής μου της απόφασης ήταν ωστε να έχω στα χέρια μου ουσιαστικά 2 κινητήρες... Με αυτό τον τρόπο χωρίς να στερούμαι το μηχανάκι μου, μπορώ να επισκευάσω και να βελτιώσω τον παλιό μου κινητήρα όπως θέλω, χωρίς βιασύνη και οικονομικούς περιορισμούς.
Ίσως τον παλιό κινητήρα τον στείλω στο φίλο μου πλέον Boano να κάνει τα θαύματά του (αλλά εκεί το κόστος για βελτιώσεις είναι αλλού), ίσως γίνουν άλλα πραγματάκια, το σίγουρο είναι οτι θα ανοίξουμε ξανά το φάκελο "κινητήρας - βελτιώσεις" και τα ατέλειωτα ψαξίματα......



υ.γ. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς και μέσω φόρουμ το φίλο Στέφανο STF για το συλλεκτικό δώρο που μου έκανε χωρίς καν να με γνωρίζει προσωπικά! Να είσαι καλά Στέφανε!



Συνεχίζεται
:friendship:
Σε συνέχεια του παραπάνω..

Τσάπτερ 1 - Παλιό μοτέρ / βλάβη κιβωτιόυ

To πρόβλημα στο γρανάζι της 2ας αποδίδεται στη λάθος εκκεντρότητα των δοντιών του προς τον άξονά του, λόγω λάθους στη γραμμή παραγωγής αστοχία υλικού / επεξεργασίας του κατά την παραγωγή και αφορά κυρίως μοτέρ του 96 καθώς και κάποια μεμονωμένα μεταγενέστερα, όπως το δικό μου (99).
Εμφανίστηκε σε αρκετά μοτέρ (κάτι που δε γνώριζα μέχρι να το πάθω) και αν ήταν τυχερός ο ιδιοκτήτης και παρουσιαζόταν νωρίς, το κάλυπτε η εγγύηση.
Για την ανατικατάστασή του γραναζιού πρέπει νακατέβει το μοτέρ και να λυθεί μέχρι την τελευταία βίδα του...

Η διάγνωση του προβλήματος γίνεται από το θόρυβο και μόνο, ο οποίος παρουσιάζεται κατά την επιτάχυσνη με τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο και ακούγεται σαν να επιταχύνεις με παλιά, κακορυθμισμένη και όχι λαδωμένη αλυσίδα.

Το πρόβλημα της φθοράς του γραναζιού φαίνεται στις παρακάτω φωτό από το xrv.org.uk forum:




Η φθορά στη δικιά μου περίπτωση σίγουρα δεν είναι όπως στις παραπάνω φωτό μιας και σε αυτό το στάδιο θα ακουγόταν σαν Ducati στη 2α, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως με τη χρήση θα συνέχιζε να αυξάνεται.
Δε γνωρίζω αν το παραπάνω είναι κάτι που θα παρουσιαζόταν έτσι κι αλλιώς σε κάποια km ή συνδέεται και με τον τρόπο που δουλεύεις το μοτέρ (ειδικά στο χώμα κάνω χρήση της 2ας πολύυυυυ περίσσότερο από οποιαδήποτε άλλη σχέση...). Ήταν πρόβλημα στη γραμμή παραγωγής σε μοντέλα από 96 και μετά - όχι σε όλα.


Η λίστα της επισκευής της παραπάνω παπαρίτσας περιλαμβάνει υποχρεωτικά:
-Κατέβασμα μοτέρ και άνοιγμά του μέχρι τελευταίας βίδας
-Αντικατάσταση γραναζιού 2ας ή ολόκληρου του κιβωτίου
-Όλες οι φλάτζες κλπ

Οι προληπτικές αντικαταστάσεις μερών μιας και το μοτέρ θα είναι κάτω και ανοιχτό αφορούν στα:
-Ρουλεμάν πρωτεύοντα άξονα κίνησης (πονάει στα άφρικα)
-Τσιμουχάκια βαλβίδων
-Ελατήρια πιστονιών
-Καδένες / γλύστρες
-Φτερωτή αντλίας νερού
-Ρουλεμάν κιβωτίου
-κλπ
(Αν και ο δικός μου είναι σε πάρα πολύ καλή κατάσταση και δε χρειάζεται, σε αντίστοιχες ανακατασκευές καλό θα ήταν να ελεγχθεί / αντικατασταθεί ο πρωτεύοντας άξονας κίνησης, καθώς τα καρέ του φθείρονται εύκολα στα άφρικα, με πολύ άσχημες συνέπειες)


Οι βελτιώσεις που θα γίνουν στο παλιό μοτέρ αφορόυν στα (??):
-Πιστόνια μεγαλύτερης συμπίεσης και κυβισμού
-Γυάλισμα κεφαλών κλπ
-Διάφορα άλλα στα οποία δεν έχω καταλήξει ακόμα και στα οποία θα αναφερθούμε και πάλι σύντομα...

Για όλα τα παραπάνω το κόστος και ο χρόνος επισκευής ξεφεύγουν τελείως οπότε το παλιό μοτεράκι μένει στην άκρη για μελλοντική επισκευή / βελτίωση και πάμε παρακάτω:



Τσάπτερ 2 - Νέο μοτέρ

Για να γλυτώσω την ακινητοποίηση της μοτό για όλα τα παραπάνω, σύντομα θα βάλω πάνω αυτό το "καινούριο" μοτεράκι, το οποίο είναι σε σπάνια άψογη λειτουργική κατάσταση.
Η ασφάλεια που μου δίνει η κοτοχή ενός 2ου, μοτέρ μου αφήνει επίσης πολύ περισσότερα περιθώρια και χρόνο για επισκευή, πειραματισμό και βελτιώσεις στο παλιό, έτσι ώστε να έχω πάντα την επιλογή της επιστροφής στο "μαμά" εαν κάτι δεν πάει καλά, πράγμα που είναι αρκετά μεγάλο ρίσκο σε άλλη περίπτωση όταν η μηχανή εκτός απο παιχνίδι και κ@υλα είναι το καθημερινό μέσο μετακίνησης...


Η κατάσταση του πρωτεύοντα άξονα (σημείο που πονάνε τα άφρικα) είναι παραπάνω από καλή και βασικότατο κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου μοτέρ.


Στο νέο μοτεράκι θα γίνουν προληπτικά:
-Ρύθμιση βαλβίδων
-Αντικατάσταση φλατζών κεφαλής

Και έτοιμο για πάνω.


Οψόμεθα!

:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Εγώ θα κοίταγα και τσιμουχακια βαλβίδων, τρόμπα νερού και καδενα τρομπας λαδιού. Επίσης δισκάκια συμπλέκτη. Αλλά αυτός είμαι εγώ

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Εγώ θα κοίταγα και τσιμουχακια βαλβίδων, τρόμπα νερού και καδενα τρομπας λαδιού. Επίσης δισκάκια συμπλέκτη. Αλλά αυτός είμαι εγώ

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Σωστός!
Αυτό που θα ήθελα να αντικαταστήσω ιδανικά στον καινούριο για προληπτικούς λόγους έιναι τα τσιμουχάκια βαλβίδων. Καθώς όμως είμαι σε θέση να γνωρίζω πάνω κάτω το ιστορικό του παραπάνω κινητήρα, θα αρκεστώ σε αυτά που ανέφερα (ξέχασα πως θα ελεγχθεί και η τρόμπα νερού) για να μη μπαίνω πιο βαθειά σε εργασίες, μιας και θα γίνει και η συνολική ανακατασκευή του παλιού μοτέρ. Επίσης, όποιες εργασίες μπορούν να γίνουν με το μοτερ πάνω, δε με απασχολούν προς στιγμήν.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αφου θα ανοιξεις που θα ανοιξεις για φλαντζες κεφαλης, μηπως ειναι ευκαιρια να αλλαξεις τσιμουχακια ή ακομη και καδενες;
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αφου θα ανοιξεις που θα ανοιξεις για φλαντζες κεφαλης, μηπως ειναι ευκαιρια να αλλαξεις τσιμουχακια ή ακομη και καδενες;
Το σκέφτηκα αρκετά για το τι προληπτικές εργασίες θα γίνουν στο νέο μοτέρ πρωτού μπει επάνω και η λίστα άρχιζε να μεγαλώνει πολύ με το "έλα μωρέ, μιας και ειναι κάτω τώρα, ευκαιρία είναι αντικαταστήσουμε και το ένα και το άλλο κλπ", μέχρι που ο προγραμματισμός άρχισε να θυμίζει ανακατασκευή...
Με δεδομένη την πολύ καλή κατάσταση του μοτέρ και αυτού που ανέφερα:
Καθώς όμως είμαι σε θέση να γνωρίζω πάνω κάτω το ιστορικό του παραπάνω κινητήρα, θα αρκεστώ σε αυτά που ανέφερα για να μη μπαίνω πιο βαθειά σε εργασίες
απλά για την ώρα θα τον αντικαταστήσω και θα αρχίσω τον προγραμματισμό της πλήρους ανακατασκευής και βελτίωσης του παλιού.

Ελπίζω όλα να πάνε καλα!

:crs:

edit: από την αλλαγή της φλάτζας μέχρι την αντικατάσταση σε τσιμουχάκια και καδένες υπάρχει πολύ μεγάλο χάσμα, μιας και στην ουσία πρέπει να λυθεί τελείως όλη η κεφαλή για αυτά, και εκέι είναι που έχανα τη μπάλα και πήγαινε να γίνει ανακατασκευή η δουλειά..
(Να σημειώσω πως μιλάω για την αντικατάσταση της πάνω φλάτζας, στις οποίες κάθονται τα καπάκια των κεφαλών και όχι των βάσεων)
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το σκέφτηκα αρκετά για το τι προληπτικές εργασίες θα γίνουν στο νέο μοτέρ πρωτού μπει επάνω και η λίστα άρχιζε να μεγαλώνει πολύ με το "έλα μωρέ, μιας και ειναι κάτω τώρα, ευκαιρία είναι αντικαταστήσουμε και το ένα και το άλλο κλπ", μέχρι που ο προγραμματισμός άρχισε να θυμίζει ανακατασκευή...
Με δεδομένη την πολύ καλή κατάσταση του μοτέρ και αυτού που ανέφερα:


απλά για την ώρα θα τον αντικαταστήσω και θα αρχίσω τον προγραμματισμό της πλήρους ανακατασκευής και βελτίωσης του παλιού.

Ελπίζω όλα να πάνε καλα!

:crs:

edit: από την αλλαγή της φλάτζας μέχρι την αντικατάσταση σε τσιμουχάκια και καδένες υπάρχει πολύ μεγάλο χάσμα, μιας και στην ουσία πρέπει να λυθεί τελείως όλη η κεφαλή για αυτά, και εκέι είναι που έχανα τη μπάλα και πήγαινε να γίνει ανακατασκευή η δουλειά..
(Να σημειώσω πως μιλάω για την αντικατάσταση της πάνω φλάτζας, στις οποίες κάθονται τα καπάκια των κεφαλών και όχι των βάσεων)
Ααα οκ, τη λαστιχένια φλαντζα των ψευτοκαπακων εννοεις, ετσι αλλαζει το θεμα.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ααα οκ, τη λαστιχένια φλαντζα των ψευτοκαπακων εννοεις, ετσι αλλαζει το θεμα.
Ναι! Αν κατέβαινα παρακάτω εννοείται θα άλλαζα και τα υπόλοιπα... Εκεί αρχίζουνε άλλα πανηγύρια.
Χαθήκαμε στη μετάφραση :hungover:
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Δεν εχει νοημα ν'αλλαξεις καδενες, πρωτον γιατι δεν εχει ακουστει ποτε θεμα σε V52 μοτερ που εχουνε γραψει ακομη και τρεις εκατονταδες χιλιαδες χιλιομετρα, αλλα και αν καποτε αρχισει ν'ακουγεται η καδενα αλλαζεται με τον κινητηρα πανω στο μηχανακι. Η λαστιχενια φλαντζα του πισω ψευτοκαπακου θα μπορουσε ν'αλλαχτει καθως σ'αυτα τα μοτερ αρχιζει να χανει μετα απο 80-100Κ χμ και εχει σχετικη δουλιτσα για την αλλαγη (η μπροστινη δε χανει ποτε) - αν και αυτο επισης μπορει να αφεθει για την ωρα και να γινει μονο αφου αρχισει να χανει, συνδυασμενο πχ με μια ρυθμιση βαλβιδων.

ΥΓ1 Αυτο με το γραναζι της 2ας στα 1997-99 ειναι θεμα, εψαχνα καποτε να παρω ενα μαυρο με φλογες ΑΤ750 του 1999 και (ευτυχως) δεν μπορουσα να βρω μεταχειρω οποτε κατεληξα στο ΤΑ650 του οποιου μοτερ δεν κανει κιχ.

ΥΓ2 Δεν ξερω για τα Αφρικα αλλα αυτο με το καρε του αξονα μεταδοσης στα ΤΑ συμβαινει μονο με λαθος ρυθμισμενη αλυσιδα (πολυ σφιχτη) ή πιθανα με αφτερ-μαρκετ μπροστινο γραναζι.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Δεν εχει νοημα ν'αλλαξεις καδενες, πρωτον γιατι δεν εχει ακουστει ποτε θεμα σε V52 μοτερ που εχουνε γραψει ακομη και τρεις εκατονταδες χιλιαδες χιλιομετρα, αλλα και αν καποτε αρχισει ν'ακουγεται η καδενα αλλαζεται με τον κινητηρα πανω στο μηχανακι. Η λαστιχενια φλαντζα του πισω ψευτοκαπακου θα μπορουσε ν'αλλαχτει καθως σ'αυτα τα μοτερ αρχιζει να χανει μετα απο 80-100Κ χμ και εχει σχετικη δουλιτσα για την αλλαγη (η μπροστινη δε χανει ποτε) - αν και αυτο επισης μπορει να αφεθει για την ωρα και να γινει μονο αφου αρχισει να χανει, συνδυασμενο πχ με μια ρυθμιση βαλβιδων.

ΥΓ1 Αυτο με το γραναζι της 2ας στα 1997-99 ειναι θεμα, εψαχνα καποτε να παρω ενα μαυρο με φλογες ΑΤ750 του 1999 και (ευτυχως) δεν μπορουσα να βρω μεταχειρω οποτε κατεληξα στο ΤΑ650 του οποιου μοτερ δεν κανει κιχ.

ΥΓ2 Δεν ξερω για τα Αφρικα αλλα αυτο με το καρε του αξονα μεταδοσης στα ΤΑ συμβαινει μονο με λαθος ρυθμισμενη αλυσιδα (πολυ σφιχτη) ή πιθανα με αφτερ-μαρκετ μπροστινο γραναζι.
Για τις καδένες δε γνώριζα οτι μπορούν να αλλαχτούν με το μετέρ επάνω! Στο παλιό μοτέρ από τη στιγμή που θα γίνει πλήρης ανακατασκευή, και για ψυχολογικούς και μόνο λόγους θέλω να τις αλλάξω πάντως.

Τις λαστιχένιες φλάτζες των καπακιών, για τους παραπάνω λόγους θεώρησα πως είναι ευκαιρία να αλλαχτούν στο νέο μοτέρ μιας και είναι κάτω και το κόστος μηδαμινό.

Για το γρανάζι της 2ας τι να πώ... Δεν έπαιζα τζόκερ καλύτερα? Στις χρονιές 97-99 προφανώς και δεν έιναι δεδομένο οτι θα έχουν αυτή την αστοχία, αλλά άν σου κάτσει - την έκατσες...... Είναι πολύ κρίμα πάντως και με πήρε από κάτω γιατί το μοτεράκι μου κατά τα άλλα μετά από τόσα και τόσα, δεν έχει κάνει το παραμικρό κιχ και δεν καίει ουτε σταγονίτσα λάδι... Τι να πω!

Τα καρέ του πρωτεύοντα άξονα κίνησης σε ΤΑ και ΑΤ φθείρονται για τους ακριβώς ίδους λόγους.

Θα ετοιμάσω μια λίστα με προβλήματα, διαγνώσεις, λύσεις κλπ σύντομα!
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι κάπου μέσα στο Θεσσαλικό κάμπο, έχω ίντερνετ και μαγειρεύω φακές.
Οπότε είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συγκεντρώσω τα παρακάτω:


Προβλήματα - Αίτια - Διάγνωση - Πρόληψη - Επιδιόρθωση σε XRV 750 Africa Τwin
(τα περισσότερα ισχύουν και για τα Africa 650 - ορισμένα και για Transalp)


Από τα πιο συνήθη στα σπανιότερα:

1. Ανορθωτής
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Υπερθέρμανση ανορθωτή λόγω λάθους σημείου τοποθέτησης / χωρίς αερισμό. Ίσως το πιο σύνηθες πρόβλημα στα άφρικα, που ξελιγώνει την μπαταρία, καίει λάμπες, φύσες, καλώδια κλπ.
-Διάγνωση:
Πρόβληματα στα ηλεκτρικά, απώλεια ρεύματος και σβησίματα, αδύναμη / νεκρή μπαταρία που συνεπάγεται δυσκολία ή αδυναμία εκίνησης με μίζα.
-Πρόληψη:
Τοποθέτηση βολτόμετρου (σωτήριο). Πατέντα για καλύτερη ψύξη του ανορθωτή καθώς στο σημείο που βρίσκεται δεν αερίζεται και υπερθερμαίνεται. Αντικατάσταση της φύσας που έρχεται από τα πηνεία καθώς μπορεί να λιώσει / λαμπαδιάσει. Καθάρισμα των ακροδεκτών στις φύσες. Αντικατάσταση του ανορθωτή.
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Αντικατάσταση του ανορθωτή με aftermarket (ένας ελληνικός, αξιόπιστος και οικονομικός, ανορθωτής δοκιμασμένος στα άφρικα είναι της SXelectronics )

2. Αντλία βενζίνης
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Tο 2o πιο σύνηθες πρόβλημα που αφορά στην υπερθέρμανση και το κάψιμο της αντλίας βενζίνης με αποτέλεσμα να μείνεις από μη παροχή καυσίμου.
-Διάγνωση:
Απώλεια δύναμης χωρίς κάποιο άλλο προφανή λόγο. Σβήσιμο μοτέρ όπως όταν μένει από βενζίνη και αδυναμία επανεκκίνησης. Διακεκομμένος θόρυβος που προέρχεται από την αντλία.
-Πρόληψη:
Αντικατάσταση / επισκευή αντλίας. Να μην αφήνουμε την αντλία να μένει από καύσιμο για να γυρίσουμε σε ρεζέρβα, διότι δουλεύοντας στεγνή καίει τις πλατίνες. Σε περίπτωση που μας αφήσει η αντλία στο δρόμο, να είμαστε εφοδιασμένοι με σωληνάκι καυσίμου με το οποίο θα παρακάμψουμε την αντλία, επιτρέποντάς μας να οδηγήσουμε όσο η στάθμη του καύσιμου στο ντεπόζιτο βρίσκεται πάνω από τη μέση.
-Επιδιόρθωση:
Επισκευή πλατινών μαμά αντλίας με κιτάκι επισκευής (βίντεο επισκευής) Αντικατάσταση αντλίας με aftermarket όπως mikuni, facet, αυτοκινήτου κλπ.

3. Τσόκ αέρα καρμπυρατέρ
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Πολλές φορές η βαλβίδα του τσόκ που εδράζεται στα καρμπυρατέρ κολλάει η σπάει με αποτέλεσμα να μένει ανοιχτό, παρά το οτι το έχουμε κλείσει από το λεβιέ.
-Διάγνωση
Δεν κρατάει σταθερές στροφές το μοτέρ και δημιουργούνται κομπιάσματα, σκοτσαρίσματα κλπ. Αυξημένη κατανάλωση βενζίνης.
-Πρόληψη:
Καλή συντήρηση και καθαρισμός του καρμπυρατέρ και των ντιζών του τσοκ. Κιτάκι επισκευής.
-Επιδιόρθωση:
Αλουμινένια βαλβιδάκια τσοκ / κιτάκι επισκευής ή κατάργηση τσόκ με τάπωμα.

4. Καρέ πωτεύοντα άξονα κίνησης
-Αίτια:

Κακή μελέτη / σχεδίαση / αστοχία υλικού. Λόγω μαλακού υλικού και λάθος πυκνότητας / διάταξης των καρέ του άξονα, αυτά φθείρονται / ‘’κουρεύονται’’ από το μπροστά γρανάζι. Λόγω aftermarket μπροστά γρανάζιών με σκληρά μέταλλα τα οποία φθείρουν γρηγορότερα τα καρέ. Από υπερβολικό τέντωμα αλυσίδας, με αποτέλεσμα να στρεσάρει και να πιέζει υπερβολικά το γρανάζι πάνω στα καρέ.
-Διάγνωση:
Μεγάλος τζόγος του γραναζιού πάνω στα καρέ (μικρός τζόγος της τάξης του 1-2mm είναι φυσιολογικός). Σε πολύ προχωρημένο στάδιο, εάν έχει κουρέψει τελείως τα καρέ, δε γυρνάει καθόλου το γρανάζι. (βίντεο φαγωμένων καρέ άξονα - τζόγος γραναζιού)
-Πρόληψη:
Συχνός έλεγχος της κατάστασης των καρέ. Πάντα το μαμά γρανάζι καθώς τα μέταλλά του είναι μαλακότερα των καρέ και φθείρονται πρώτα. Να μη σφίγγουμε ποτέ την αλυσίδα παραπάνω από όσο πρέπει. Τοποθέτηση ειδικού γραναζιού που αγκαλιάζει τα καρέ σε όλο το μήκος του άξονα, μη αφήνοντας τζόγους που δημιουργούν φθορά (πχ kkbike Superpinion).
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του άξονα. Οποιαδήποτε άλλη πατέντα / κόλληση / νέα χάραξη, απλά θα παρατείνουν για λίγο το μοιραίο.
edit: Ίσως η προσθήκη υλικού με νέα χάραξη συνδυαστικά με ένα kkbike Superpinion να μπορεί να παρατείνει σημαντικά τη διάρκει ζωής ενός φθαρμένου άξονα.

5. Κατανάλωση λαδιού
-Αίτια:

Από φθαρμένα τσιμουχάκια βαλβίδων / βαλβίδες / ελατήρια πιστονιών. Φυσιολογική φθορά λόγω χιλιομέτρων. Αρρύθμιστες βαλβίδες. Κακή συντήρηση φίλτρου αέρα με αποτέλεσμα να περνάει σκόνη η οποία φθείρει το μοτέρ. Κακό ή παλιό λάδι / όχι καλή λίπανση κινητήρα. Παρατεταμένη μη λειτουργία του μοτέρ με αποτέλεσμα να ξεραθούν τα τσιμουχάκια βαλβίδων. Απώλεια λαδιού από κάποια φλάτζα. (βίντεο)
-Διάγνωση:
Όπως σε όλα τα 4Τ. Χαμηλή στάθμη λαδιού. Καπνοί από την εξάτμιση κατά την εκκίνηση ή / και λειτουργία. Χαμηλή συμπίεση κινητήρα. Απώλεια λαδιών.
-Πρόληψη:
Καλό λιπαντικό και σωστά διαστήματα αλλαγών. Σωστά διαστήματα service / ρύθμισης βαλβίδων. Καθαρό φίλτρο αέρα. Λειτουργία του μοτέρ ανά διαστήματα εάν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε ακινησία.
-Επιδιόρθωση:
Ανάλογα την αιτία: Ρύθμιση βαλβίδων. Αλλαγή τσιμουχάκια / βαλβίδες / ελατήρια πιστονιών. Αλλαγή φλατζών.

6. Γρανάζι σασμάν 2ας (RD07A μόνο, 96-97 και μεμονωμένα σε επόμενες)
-Αίτια:

Πρόβλημα στη γραμμή παραγωγής. Σε μοτέρ των RD07A χρονολογιών από 96 και μετά λόγω λάθους εκκεντρότητας του γραναζιού ως προς το άξονά του, δημιουργούνται φθορές στις επιφάνειες των δοντιών (Η αστοχία παρουσιάζεται τυχαία σε μοτέρ αυτών των χρονολογιών και όχι σε όλα) φωτό φθαρμένου γραναζιού
-Διάγνωση:
Η διάγνωση του προβλήματος γίνεται από το θόρυβο και μόνο, ο οποίος παρουσιάζεται κατά την επιτάχυνση με τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο και ακούγεται σαν να επιταχύνεις με παλιά, κακορυθμισμένη και όχι λαδωμένη αλυσίδα.
-Πρόληψη:
Καμία / να κάνουμε το σταυρό μας / κάποια θυσία
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του (αντικατάσταση γραναζιού η κιβωτίου από χρονιές προ 96).

7. Ρουλεμάν πρωτεύοντα άξονα κίνησης
-Αίτια:

Υπερβολικό στρες στο μπροστά γρανάζι και στον άξονα κίνησης από λάθος τέντωμα αλυσίδας. Από φυσιολογική φθορά. (βίντεο τζόγου ρουλεμάν)
-Διάγνωση:
Θόρυβος από φθαρμένο ρουλεμάν στον άξονα κίνησης. Ακτινικός τζόγος πάνω-κάτω-δεξιά-αριστερά του άξονα κίνησης προς το ρουλεμάν σημαίνει πως το τελευταίο έχει αχρηστευτεί (αξονικός τζόγος μέσα-έξω του άξονα κίνησης προς το ρουλεμάν της τάξης του 1-2mm είναι φυσιολογικός).
-Πρόληψη:
Να μη σφίγγουμε ποτέ παραπάνω την αλυσίδα. Σωστή λίπανση μοτέρ.
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του.

*%@#. Απουσία 6ης ταχύτητας
-Αίτια:

Ανησυχητικά σοβαρή εγκεφαλική βλάβη των σχεδιαστών. Μακράν η σοβαρότερη και πιο μπελαλίδικη ζημιά στα άφρικα.
-Διάγνωση:
Έντονη διαμαρτυρία από τον αναβάτη σε ανοιχτές διαδρομές. Κατά την πορεία με 5η ταχύτητα, 5500σαλ και 125km/h, ξαφνική αδυναμία ανεβάσματος σε 6η ταχύτητα. Το αριστερό πόδι αν και σηκώνει επανειλημμένα το λεβιέ, το σασμάν δεν αποκρίνεται καθόλου, δίνοντας σήμα στον εγκέφαλο του αναβάτη να βρίσει πολύ χυδαία.
-Πρόληψη:
Να αποφεύγονται οι ανοιχτές διαδρομές.
-Επιδιόρθωση:
Να μη χρησιμοποιείται 5η, ώστε να υπάρχει πάντα ακόμα μια σχέση στο κιβώτιο.



Για τα Νο 5 & 7, δεν είμαι σίγουρος ότι αφορούν τα άφρικα αυτά καθαυτά ή αποτελούν τυχαίες φθορές, αλλά μιας και η ζημιά μπορεί να είναι μεγάλη και έχω διαβάσει για σχετικές βλάβες σε άφρικα, θεώρησα σκόπιμο να τα αναφέρω.

Οι βλάβες πάνω στις οποίες έχω προσωπική εμπειρία μετά από 7 χρόνια κατοχής του άφρικα, αφορούν στις Νο 1, 3 & 6.
Οι παραπάνω πληροφορίες έχουν συγκεντρωθεί μετά από πολύ ψάξιμο, διάβασμα και προσωπική εμπειρία και σε καμία περίπτωση δεν είμαι ή παριστάνω τον ειδικό.
Θα ήταν χρήσιμο, όσοι έχουν σχετική εμπειρία και γνώση με αυτά τα μηχανάκια, να προσθέσουν ή να διορθώσουν κάτι στα παραπάνω ώστε να τα συγχωνεύσω στη λίστα και να έχουμε πληρέστερη εικόνα.



υ.γ. Οι φακές βγήκαν μέτριες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Eαν μου επιτρεπεις μερικες προσθηκες που μπορει να βοηθησουν:

1. Ανορθωτής : To ιδιο ακριβως θεμα ειχαν και τα αντιπαλα ΧΤΖ750, οπως και στα Αφρικα οι σχεδιαστες ειχαν την φαεινη ιδεα να κρυψουν τους αεροψυκτους ανορθωτες κατω απο τα πλαστικα καπακια της ουρας. Δεν χρειαζεται λοιπον καποιος να δωσει παραπανω χρηματα για εναν ψηφιακο, το μονο που χρειαζεται ειναι να τον βγαλει εξω απο τα καπακια, ωστε να τον χτυπαει ο αερας ενω κινειται η μηχανη. Εχω 5 χρονια που εβγαλα τον μαμα ανορθωτη κατω απο το καπακι και τον εχω στο πλαισιο, εκει που συναντιεται το ρεζερβουαρ με τη σελα, και δεν μου εχει ψησει ουτε μπαταρια ουτε εχει ανεβασει ποτε θερμοκρασια εδω και 5 χρονια. Επισης, εξισου σημαντικο, ειναι ο ελεγχος, καθαρισμος απο μακα ή/και αντικατασταση των ακροδεκτων στη φισα του ανορθωτη, ιδιως εκεινων των 3ων που ερχονται απο τα πηνια. Οσο πιο βρωμικα/σκουριασμενα ειναι, τοσο μικροτερη επαφη κανουν, αρα τοση μεγαλυτερη αντισταση παρουσιαζουν, αρα φτανουν σε σημειο να πυρωσουν τα καλωδια και να λιωσει η κλεμμα ή το καλωδιο ή και ολα μαζι, με αποτελεσμα καμμενη μπαταρια ή/και ανορθωτη.

4. Καρέ πρωτεύοντα άξονα κίνησης : To ιδιο θεμα ειχαν και τα ΧΤΖ αλλα εκει ηταν επειδη κακως επαναχρησιμοποιουσαν το παλιο παξιμαδι για να σφηξουν το γραναζι στον αξονα. Παιζει και αυτο τεραστιο ρολο, πρεπει το γραναζι να ειναι εντελως σφιγμενο πανω στον αξονα, να μην εχει καθολου τζογο, γιατι και ο τζογος τρωει τα καρε.

Υπαρχει και αυτη εδω η "φτηνη" λυση, αν και δεν την εχω δοκιμασει ποτε, και θελει καποιον να κατσει να ασχοληθει εαν δεν πιανουν τα χερια σου απο ηλεκτροκολληση.

 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Eαν μου επιτρεπεις μερικες προσθηκες που μπορει να βοηθησουν:

1. Ανορθωτής : To ιδιο ακριβως θεμα ειχαν και τα αντιπαλα ΧΤΖ750, οπως και στα Αφρικα οι σχεδιαστες ειχαν την φαεινη ιδεα να κρυψουν τους αεροψυκτους ανορθωτες κατω απο τα πλαστικα καπακια της ουρας. Δεν χρειαζεται λοιπον καποιος να δωσει παραπανω χρηματα για εναν ψηφιακο, το μονο που χρειαζεται ειναι να τον βγαλει εξω απο τα καπακια, ωστε να τον χτυπαει ο αερας ενω κινειται η μηχανη. Εχω 5 χρονια που εβγαλα τον μαμα ανορθωτη κατω απο το καπακι και τον εχω στο πλαισιο, εκει που συναντιεται το ρεζερβουαρ με τη σελα, και δεν μου εχει ψησει ουτε μπαταρια ουτε εχει ανεβασει ποτε θερμοκρασια εδω και 5 χρονια. Επισης, εξισου σημαντικο, ειναι ο ελεγχος, καθαρισμος απο μακα ή/και αντικατασταση των ακροδεκτων στη φισα του ανορθωτη, ιδιως εκεινων των 3ων που ερχονται απο τα πηνια. Οσο πιο βρωμικα/σκουριασμενα ειναι, τοσο μικροτερη επαφη κανουν, αρα τοση μεγαλυτερη αντισταση παρουσιαζουν, αρα φτανουν σε σημειο να πυρωσουν τα καλωδια και να λιωσει η κλεμμα ή το καλωδιο ή και ολα μαζι, με αποτελεσμα καμμενη μπαταρια ή/και ανορθωτη.

4. Καρέ πρωτεύοντα άξονα κίνησης : To ιδιο θεμα ειχαν και τα ΧΤΖ αλλα εκει ηταν επειδη κακως επαναχρησιμοποιουσαν το παλιο παξιμαδι για να σφηξουν το γραναζι στον αξονα. Παιζει και αυτο τεραστιο ρολο, πρεπει το γραναζι να ειναι εντελως σφιγμενο πανω στον αξονα, να μην εχει καθολου τζογο, γιατι και ο τζογος τρωει τα καρε.

Υπαρχει και αυτη εδω η "φτηνη" λυση, αν και δεν την εχω δοκιμασει ποτε, και θελει καποιον να κατσει να ασχοληθει εαν δεν πιανουν τα χερια σου απο ηλεκτροκολληση.

Εννοείται επιτρέπονται προσθήκες! Επιβάλλονται κιόλας!

Προσθέτω τις πληροφορίες που αφορούν στην ψύξη του ανορθωτή και το καθάρισμα των ακροδεκτών στη φύσα του.
Είσαι σίγουρος όσον αφορά τους ανορθωτές των άφρικα, πως αν διορθωθούν τα παραπάνω, το πρόβλημα εξαλείφεται?

Όσον αφορά το βίντεο, μετά από όλα όσα έχω διαβάσει, είμαι σχεδόν βέβαιος πως αυτή η λύση απλά θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του άξονα και πως δεν αποτρέπει τη μελλοντική του αχρήστευση.
Ίσως μια καλή ιδέα σε ένα φθαρμένο άξονα να ήταν η παραπάνω πατέντα προσθήκης υλικού σε συνδιασμό με ένα kkbike-Superpinion. Αυτά τα 2 μαζί ίσως παρέτειναν σημαντικότατα τη διάρκεια ζωής του.
 

bag

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
africa rd04
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι κάπου μέσα στο Θεσσαλικό κάμπο, έχω ίντερνετ και μαγειρεύω φακές.
Οπότε είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συγκεντρώσω τα παρακάτω:


Προβλήματα - Αίτια - Διάγνωση - Πρόληψη - Επιδιόρθωση σε XRV 750 Africa Τwin
(τα περισσότερα ισχύουν και για τα Africa 650 - ορισμένα και για Transalp)


Από τα πιο συνήθη στα σπανιότερα:

1. Ανορθωτής
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Υπερθέρμανση ανορθωτή. Ίσως το πιο σύνηθες πρόβλημα στα άφρικα, που ξελιγώνει την μπαταρία, καίει λάμπες, φύσες, καλώδια κλπ.
-Διάγνωση:
Πρόβληματα στα ηλεκτρικά, απώλεια ρεύματος και σβησίματα, αδύναμη / νεκρή μπαταρία που συνεπάγεται δυσκολία ή αδυναμία εκίνησης με μίζα.
-Πρόληψη:
Τοποθέτηση βολτόμετρου (σωτήριο). Πατέντα για καλύτερη ψύξη του ανορθωτή. Καθάρισμα/αντικατάσταση των ακροδεκτών στη φύσα του ανορθωτή. Αντικατάσταση του ανορθωτή.
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Αντικατάσταση του ανορθωτή με aftermarket (ένας ελληνικός, αξιόπιστος και οικονομικός, ανορθωτής δοκιμασμένος στα άφρικα είναι της SXelectronics )

2. Αντλία βενζίνης
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Tο 2o πιο σύνηθες πρόβλημα που αφορά στην υπερθέρμανση και το κάψιμο της αντλίας βενζίνης με αποτέλεσμα να μείνεις από μη παροχή καυσίμου.
-Διάγνωση:
Απώλεια δύναμης χωρίς κάποιο άλλο προφανή λόγο. Σβήσιμο μοτέρ όπως όταν μένει από βενζίνη και αδυναμία επανεκκίνησης. Διακεκομμένος θόρυβος που προέρχεται από την αντλία.
-Πρόληψη:
Αντικατάσταση / επισκευή αντλίας. Να μην αφήνουμε την αντλία να μένει από καύσιμο για να γυρίσουμε σε ρεζέρβα, διότι δουλεύοντας στεγνή καίει τις πλατίνες. Σε περίπτωση που μας αφήσει η αντλία στο δρόμο, να είμαστε εφοδιασμένοι με σωληνάκι καυσίμου με το οποίο θα παρακάμψουμε την αντλία, επιτρέποντάς μας να οδηγήσουμε όσο η στάθμη του καύσιμου στο ντεπόζιτο βρίσκεται πάνω από τη μέση.
-Επιδιόρθωση:
Επισκευή πλατινών μαμά αντλίας με κιτάκι επισκευής (βίντεο επισκευής) Αντικατάσταση αντλίας με aftermarket όπως mikuni, facet, αυτοκινήτου κλπ.

3. Τσόκ αέρα καρμπυρατέρ
-Αίτια:

Κακή μελέτη / κατασκευή. Πολλές φορές η βαλβίδα του τσόκ που εδράζεται στα καρμπυρατέρ κολλάει η σπάει με αποτέλεσμα να μένει ανοιχτό, παρά το οτι το έχουμε κλείσει από το λεβιέ.
-Διάγνωση
Δεν κρατάει σταθερές στροφές το μοτέρ και δημιουργούνται κομπιάσματα, σκοτσαρίσματα κλπ. Αυξημένη κατανάλωση βενζίνης.
-Πρόληψη:
Καλή συντήρηση και καθαρισμός του καρμπυρατέρ και των ντιζών του τσοκ. Κιτάκι επισκευής.
-Επιδιόρθωση:
Αλουμινένια βαλβιδάκια τσοκ / κιτάκι επισκευής ή κατάργηση τσόκ με τάπωμα.

4. Καρέ πωτεύοντα άξονα κίνησης
-Αίτια:

Κακή μελέτη / σχεδίαση / αστοχία υλικού. Λόγω μαλακού υλικού και λάθος πυκνότητας / διάταξης των καρέ του άξονα, αυτά φθείρονται / ‘’κουρεύονται’’ από το μπροστά γρανάζι. Λόγω aftermarket μπροστά γρανάζιών με σκληρά μέταλλα τα οποία φθείρουν γρηγορότερα τα καρέ. Από υπερβολικό τέντωμα αλυσίδας, με αποτέλεσμα να στρεσάρει και να πιέζει υπερβολικά το γρανάζι πάνω στα καρέ.
-Διάγνωση:
Μεγάλος τζόγος του γραναζιού πάνω στα καρέ (μικρός τζόγος της τάξης του 1-2mm είναι φυσιολογικός). Σε πολύ προχωρημένο στάδιο, εάν έχει κουρέψει τελείως τα καρέ, δε γυρνάει καθόλου το γρανάζι. (βίντεο φαγωμένων καρέ άξονα - τζόγος γραναζιού)
-Πρόληψη:
Συχνός έλεγχος της κατάστασης των καρέ. Πάντα το μαμά γρανάζι καθώς τα μέταλλά του είναι μαλακότερα των καρέ και φθείρονται πρώτα. Να μη σφίγγουμε ποτέ την αλυσίδα παραπάνω από όσο πρέπει. Τοποθέτηση ειδικού γραναζιού που αγκαλιάζει τα καρέ σε όλο το μήκος του άξονα, μη αφήνοντας τζόγους που δημιουργούν φθορά (πχ kkbike Superpinion).
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του άξονα. Οποιαδήποτε άλλη πατέντα / κόλληση / νέα χάραξη, απλά θα παρατείνουν για λίγο το μοιραίο.

5. Κατανάλωση λαδιού
-Αίτια:

Από φθαρμένα τσιμουχάκια βαλβίδων / βαλβίδες / ελατήρια πιστονιών. Φυσιολογική φθορά λόγω χιλιομέτρων. Αρρύθμιστες βαλβίδες. Κακή συντήρηση φίλτρου αέρα με αποτέλεσμα να περνάει σκόνη η οποία φθείρει το μοτέρ. Κακό ή παλιό λάδι / όχι καλή λίπανση κινητήρα. Παρατεταμένη μη λειτουργία του μοτέρ με αποτέλεσμα να ξεραθούν τα τσιμουχάκια βαλβίδων. Απώλεια λαδιού από κάποια φλάτζα. (βίντεο)
-Διάγνωση:
Όπως σε όλα τα 4Τ. Χαμηλή στάθμη λαδιού. Καπνοί από την εξάτμιση κατά την εκκίνηση ή / και λειτουργία. Χαμηλή συμπίεση κινητήρα. Απώλεια λαδιών.
-Πρόληψη:
Καλό λιπαντικό και σωστά διαστήματα αλλαγών. Καθαρό φίλτρο αέρα. Λειτουργία του μοτέρ ανά διαστήματα εάν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε ακινησία.
-Επιδιόρθωση:
Ανάλογα την αιτία: Ρύθμιση βαλβίδων. Αλλαγή τσιμουχάκια / βαλβίδες / ελατήρια πιστονιών. Αλλαγή φλατζών.

6. Γρανάζι σασμάν 2ας (σε χρονιές 97 έως 99)
-Αίτια:

Κακή μελέτη / αστοχία υλικού. Σε μοτέρ των RD07A χρονολογιών από 97 έως 99 λόγω αστοχίας υλικού και της επεξεργασία του γραναζιού της 2ας, δημιουργούνται φθορές στις επιφάνειες των δοντιών (Η αστοχία υλικού παρουσιάζεται τυχαία σε μοτέρ αυτών των χρονολογιών και όχι σε όλα) φωτό φθαρμένου γραναζιού
-Διάγνωση:
Η διάγνωση του προβλήματος γίνεται από το θόρυβο και μόνο, ο οποίος παρουσιάζεται κατά την επιτάχυνση με τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο και ακούγεται σαν να επιταχύνεις με παλιά, κακορυθμισμένη και όχι λαδωμένη αλυσίδα.
-Πρόληψη:
Καμία / να κάνουμε το σταυρό μας / κάποια θυσία
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του.

7. Ρουλεμάν πρωτεύοντα άξονα κίνησης
-Αίτια:

Υπερβολικό στρες στο μπροστά γρανάζι και στον άξονα κίνησης από λάθος τέντωμα αλυσίδας. Από φυσιολογική φθορά. (βίντεο τζόγου ρουλεμάν)
-Διάγνωση:
Θόρυβος από φθαρμένο ρουλεμάν στον άξονα κίνησης. Ακτινικός τζόγος πάνω-κάτω-δεξιά-αριστερά του άξονα κίνησης προς το ρουλεμάν (αξονικός τζόγος του άξονα κίνησης προς το ρουλεμάν μέσα-έξω της τάξης του 1-2mm είναι φυσιολογικός).
-Πρόληψη:
Να μη σφίγγουμε ποτέ παραπάνω την αλυσίδα. Σωστή λίπανση μοτέρ.
-Επιδιόρθωση:
Καμία. Υποχρεωτικό άνοιγμα όλου το μοτέρ για την αντικατάστασή του.

*%@#. Απουσία 6ης ταχύτητας
-Αίτια:

Ανησυχητικά σοβαρή εγκεφαλική βλάβη των σχεδιαστών. Μακράν η σοβαρότερη και πιο μπελαλίδικη ζημιά στα άφρικα.
-Διάγνωση:
Έντονη διαμαρτυρία από τον αναβάτη σε ανοιχτές διαδρομές. Κατά την πορεία με 5η ταχύτητα, 5500σαλ και 125km/h, ξαφνική αδυναμία ανεβάσματος σε 6η ταχύτητα. Το αριστερό πόδι αν και σηκώνει επανειλημμένα το λεβιέ, το σασμάν δεν αποκρίνεται καθόλου, δίνοντας σήμα στον εγκέφαλο του αναβάτη να βρίσει πολύ χυδαία.
-Πρόληψη:
Να αποφεύγονται οι ανοιχτές διαδρομές.
-Επιδιόρθωση:
Να μη χρησιμοποιείται 5η, ώστε να υπάρχει πάντα ακόμα μια σχέση στο κιβώτιο.



Για τα Νο 5 & 7, δεν είμαι σίγουρος ότι αφορούν τα άφρικα αυτά καθαυτά ή αποτελούν τυχαίες φθορές, αλλά μιας και η ζημιά μπορεί να είναι μεγάλη και έχω διαβάσει για σχετικές βλάβες σε άφρικα, θεώρησα σκόπιμο να τα αναφέρω.

Για το Νο 6 δεν είμαι σίγουρος εάν οι χρονιές είναι 97 έως 99 ή 98-99 (μη δημιουργήσουμε ψυχολογικά σε όσους δε χρειάζεται).

Οι βλάβες πάνω στις οποίες έχω προσωπική εμπειρία μετά από 7 χρόνια κατοχής του άφρικα, αφορούν στις Νο 1, 3 & 6.
Οι παραπάνω πληροφορίες έχουν συγκεντρωθεί μετά από πολύ ψάξιμο, διάβασμα και προσωπική εμπειρία και σε καμία περίπτωση δεν είμαι ή παριστάνω τον ειδικό.
Θα ήταν χρήσιμο, όσοι έχουν σχετική εμπειρία και γνώση με αυτά τα μηχανάκια, να προσθέσουν ή να διορθώσουν κάτι στα παραπάνω ώστε να τα συγχωνεύσω στη λίστα και να έχουμε πληρέστερη εικόνα.



υ.γ. Οι φακές βγήκαν μέτριες.
Ορεστη συγχαρητήρια.
Ολοκληρωμενος οδηγος για το αφρικα.
Απο τους καλύτερους που εχω διαβάσει.
Προτεινω να ανοιχτεί ξεχωριστο θεμα και να παραμεινει καθαρο απο φλυαρίες.
gsmaniac μπορεις να βοηθήσεις;;
 
Top Bottom