Η Africa-Ria

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
R100GS HPN
Όλα τα άφρικα rd07A της Ευρωπαικής αγοράς από 96 και μετά είναι από montessa-honda Ισπανίας. Όλα τα ασιατικά rd07A από Hamamatsu Ιαπωνία. Όλα τα μοτέρ γράφουν made in Japan αλλά δε γνωρίζω πως χωρίσαν την παραγωγή για τις 2 αγορές. Πριν το 96 δεν έχει αναφερθεί ποτέ καμία αστοχία σε κιβώτιο. 96 και 97 γίνανε ανακλήσεις στα ευρωπαικά μόνο...

Υπάρχουν πολλές αναφορές διάσπαρτες στο internet. Με ένα γρήγορο googlάρισμα θα βρείς τα πάντα έως και αριθμούς πλαισίων και σε ποιές χώρες αντιστοιχούν.
Πολλές πληροφορίες θεωρώ θα έχει στο αγγλικό φόρουμ των αφρικανών και το αντίστοιχο ελληνικό.
Το πρώτο που βγαίνει στην αναζήτηση: Differences between RD07 - RD07A.
Κοίτα. Δεν το είχα ξαναδει κάπου αυτό και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση γιατί είχα ψαχθει αρκετά όταν κοιτούσα για αφρικα. Είδα και στο λινκ που έβαλες αλλά να σου πω την αλήθεια τώρα είμαι περισσότερο πεπεισμένος ότι είναι made in Japan. Με βάση το vin number μου βγαίνουν τα εξής...
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
R100GS HPN
Τώρα είδα και το vin του varadero μου. Ξεκινάει από VTM άρα αυτό είναι όντως από την Ισπανία (όπως φυσικά γνώριζα).
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Λες να έγινε smuggling Africa στην Ισπανία μαζί με τα Varadero? :p

Τι να πω... Δεν ξέρω
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ανακατασκεύή παλιού μοτέρ - Επαναφορά σε "καινούργια" κατάσταση


H λίστα για την επαναφορά του παλιού μοτέρ σε "καινούργια" κατάσταση είναι η εξής:


Α. Προληπτικές αντικαταστάσεις:

-Ελατήρια, πείροι, κλιπάκια κλπ πιστονιών (αν και είναι όλα σε υπεράριστη κατάσταση)
-Καδένες και παρελκόμενα (οι παλιές είναι μακραν εντός ορίων και με πάρα πολύ ψωμί ακόμα)
-Τσιμουχάκια βαλβίδων
-Κουζινέτα / μέταλλα στροφαλομπιελών
-Όλα τα ρουλεμάν
-Όλα τα τσιμουχάκια, φλάτζες κλπ κλπ σε όλο το μοτέρ



Β. Αντικαταστάσεις που αφορούν σε φθορές / βλάβες:

-Ολόκληρο κιβώτιο από xrv750rd07 93'
-Κουζινέτο μπιέλας το οποίο έχει μικρή επιφανειακή φθορά, άγνωστο από που, καθώς γρέζι του γραναζιού της 2ας είναι απίθανο να έφτασε εκει (η φθορά δεν επηρεάζει πρακτικά σε κάτι και θα αντικαθιστούνταν προληπτικά ούτως ή άλλως).



Είναι λίγο μυστήριο τι έγινε με τα όποια γρέζια του γραναζιού της 2ας καθώς βρέθηκαν απειροελάχιστα σε μέγεθος πούδρας και ούτε προκάλεσαν κάποια φθορά εκεί που αναμενόταν (πχ. αντλία λαδιού η οποία είναι άθικτη). Κατά πάσα πιθανότητα μαζεύτηκαν από το φίλτρο λαδιου. Στροφαλομπιέλες, κομβίο στροφάλου, πιστόνια, κεφαλές, βαλβίδες, κοκοράκια κλπ κλπ, όλα καθαρά και άψογα.

Το μοτεράκι λοιπόν είναι σε ευχάριστα πολύ καλή κατάσταση, πράγμα που διακαιολογεί τη μηδενική κατανάλωση λαδιού. Αν δεν υπήρχε η εργοστασιακή αστοχία του γραναζιού, προβλέπεται να ανοιγόταν σε πολλά χρόνια, μάλλον για τσιμουχάκια βαλβίδων και ελατήρια πιστονιών.
Παρά το σκίσιμο που έχει φάει για άφρικα, η καλή κατάσταση κατά πάσα πιθανότητα αποδίδεται στην τακτική αλλαγή λαδιών καλής ποιότητας και στη συχνή φροντίδα του φίλτρου αέρα.


Ακολουθεί μεγάλο κεφάλαιο με τις βελτιώσεις που θα γίνουν στο μοτερ...

:crs:
Χαρακτηριστικά Κινητήρα XRV750

Μερικά από τα χαρακτηριστικά του μοτέρ των 750:


Κυβισμός

(Δικύλινδρος, διάταξης V, 52 μοιρών)

Χωρητικότητα: 742cc
Πιστόνι: 81mm
Διαδρομή: 72mm
Συμπίεση: 9.0:1


Κεφαλή

Βαλβίδες εσαγωγής (2 ανά κεφαλή)
-Κεφαλή βαλβίδας Φ26mm

Βαλβίδες εξαγωγής (1 ανά κεφαλή)
-Κεφαλή βαλβίδας Φ33mm

Διάμετρος στελέχους βαλβιδών εισαγωγής:
Standard...............5.475 to 5.490 mm
Service limit.........5.46 mm

Διάμετρος οδηγού βαλβιδών εισαγωγής:
Standard...............5.500 to 5.512 mm
Service limit.........5.55 mm

Εκκεντροφόροι (1 ανά κεφαλή)



Απόδοση

Ο κινητήρας κατά τον κατασκευαστή αποδίδει 62hp στις 7.500 στροφές (κατά πάσα πιθανότητα αναφέρεται σε στρόφαλο) και 62,7Nm στις 6.000 στροφές

Δυναμομετρήσεις σε στοκ άφρικα 750 δείχνουν οτι αποδίδει 50-52hp στον τροχό και 53-56hp με βασικές μετατροπές όπως:
-ελεύθερο φίλτρο αέρα
-τροποποίηση στο φιλτροκούτι
-εξάτμιση τελικό / λαιμούς
-ανάλογη / σωστή ρύθμιση carb



Συνεχίζεται...
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Βελτίωση απόδοσης σε XRV750


Το μοτέρ των 750 λοιπόν, αποδίδει 62hp στο στρόφαλο με 62,7Νm ροπής (κατά τον κατασκευαστή) και 50-52hp στον τροχό (από δυναμομετρήσεις κατόχων).
Σε σχέση με την εν δυνάμει ικανότητα απόδοσής του, είναι σχεδιασμένο να αποδίδει περιορισμένη ιπποδύναμη με αναλογικά καλή ροπή.



Αναπνοή - Καύσιμο

-ελεύθερο φίλτρο αέρα (πληροφορίες εδώ)
-τροποποίηση στο φιλτροκούτι
-εξάτμιση τελικό / λαιμούς
-ανάλογη / σωστή ρύθμιση carb

Με τις παραπάνω βασικές βελτιώσεις στην αναπνοή και την παροχή καυσίμου, μπορεί να επιτευχθεί αύξηση ιπποδύναμης έως και 6hp, χωρίς καμία επέμβαση στον κινητήρα (H AQ υπόσχεται έως και 58hp στον τροχό χωρίς επέμβαση στο μοτέρ, αλλά με απαράδεκτο κόστος για πολύ απλές κατά τα άλλα μετατροπές: kit 53hp, kit 58hp).



Επέμβαση σε κινητήρα

Από εκεί και πέρα για παραπάνω απόδοση θα πρέπει να γίνουν οι ανάλογες επεμβάσεις στα χαρακτηριστικά του μοτέρ.
Δυστυχώς για την αύξηση της απόδοσης στα μοτέρ των άφρικα υπάρχουν απειροελάχιστες διαθέσιμες πληροφορίες και όσες εταιρίες (επίσης ελάχισες) αναλαμβάνουν τη βελτίωσή του, ζητάνε συνήθως εξωφρενικά ποσά λόγω μονοπωλέιου και δε δίνουν πληροφορίες.

Ενδεικτικά, μια "γραφική" απάντηση που πήρα πριν πολύ καιρό για τη βελτίωση του μοτέρ από γνώστη και κάτοχο, αναζητόντας απεγνωσμένα πληροφορίες σε όλο τον κόσμο:
" Only way to get the other AT guys advice is to throw money. Caveat Emptor.
"

Οι εταιρίες που γνωρίζω πως αναλαμβάνουν βελτίωση αυτού του μοτέρ είναι:
AfricanQueens (Γερμανία)
Boano race parts (Ιταλία)
Christian Mende (Γερμανία)
J.D. Hord (H.Π.Α.)
Gerd Thiel (Γερμανία)
Kiyo Watanabe (Η.Π.Α.)
(Με τους παραπάνω επικοινώνησα προσπαθόντας να πάρω πληροφορίες / προσφορές)



Τεχνογνωσία από βελτιώσεις σε κινητήρες των Honda Bros/Hawk 650 GT/NT

Ευτυχώς πολύ περισσότερες πληροφορίες για τη βελτίωση αυτού του μοτέρ έρχονται από το αδερφάκι των άφρικα, το Bros/Hawk 650 GT/NT, το οποίο φοράει ακριβώς το ίδιο μετέρ με τα XRV, με μοναδικές διαφορές στον κυβισμό και τη συμπίεση:
-79mm πιστόνι αντί 81mm των 750,
-66mm διαδρομή αντί 72mm των 750,
-9,2:1 συμπίεση αντί 9.0:1 των 750
Ενώ είναι ίδιο και απαράλλακτο με των africa RD03 xrv650 (μοναδική διαφορά εδώ 0,2:1 στη συμπίεση)

Κυρίως οι αμερικάνοι, είναι ερωτευμένοι με αυτό το μηχανάκι, το οποίο βελτιώνουν μαζικά και μάλλιστα για αγωνιστική χρήση με τεράστιες αυξήσεις σε ιπποδύναμη.
Πολλοί από αυτούς λοιπόν αλλάζουν τα μοτέρ των Hawk 650 με μοτέρ από africa 750, τα οποία εισάγουν μεταχειρισμένα από την Ευρώπή και τα βελτιώνουν.
Forum Hawk 650

Οι τύποι λοιπόν καταφέρνουν να βγάλουν 90+hp από τα μοτέρ των 650 και 100+hp από τα μοτέρ των 750.
Βίντεο με βελτιωμένο μοτέρ 650 από τον J.D. Hord, το οποίο αποδίδει 89hp στον τροχό (αξίζει να το δείτε με καλό ήχο) o_O



Κεφαλή

Η βελτίωση των χαρακτηριστικών των κεφαλών ίσως είναι η πρώτη επέμβαση που γίνεται σε αυτά τα μοτέρ και αφορά στα:

-Ροική εξέλιξη κεφαλών (όχι γυάλισμα - τρίψιμο, αλλά με μελέτη)
-Αλλαγή ή reprofile εκκεντροφόρων (π.χ stage 1, stage 2, custom, κλπ)
-Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm με έτοιμες βαλβίδες ή επεξεργασία "blank" βαλβίδων) και επεξεργασία των εδρών τους.
-Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών (περίπου 1mm) για αύξηση συμπίεσης και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)

Tα παραπάνω απαιτούν επεξεργασία / "σκάψιμο" των κεφαλών των stock πιστονιών στα σημεία που πατάνε οι βαλβίδες ώστε να αποφευχθεί η επαφή τους

Με τις παραπάνω μετατροπές η απόδοση αυξάνεται κατά 10-14hp



Πιστόνια

Όσον αφορά στα πιστόνια, με απλό ρεκτιφιέ μπορούν να μπούν πιστόνια έως 83mm (από 81mm stock), με αύξηση κυβισμού έως 780cc (από 742cc).

Μερικά από τα πιστόνια που μπορούν να μπουν στα 750 με ρεκτιφιέ:

-Wiseco 82mm, 11:1, 760cc (για τα Hawk 650) Δέν έχουν καλή φήμη για αυτά τα μοτέρ λόγω κακών ελατηρίων / κατανάλωση λαδιού. Επίσης πρέπει να κοντύνει σε τόρνο το προφίλ /"φούστα" τους για να μπουν στα 750, διαφορετικά στο κατέβασμα θα βρίσκουν - λόγω μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα 650.
-JE 82mm, 11:1, 760cc (για τα Hawk 650) Δεν απαιτούν καμία μετατροπή, έχουν άριστη ποιότητα κσι μικρό βάρος, ίσως η καλύτερη έτοιμη λύση για τα 750.
-CP 83mm, 10,5:1, 780cc (φτιαγμένα για τα xrv750 - δεν έχω άλλες πληροφορίες)

Για την αλλαγή των stock πιστονιών απαιτέιται επίσης rebalance των στροφαλομπιελών.

Με όλες τις παραπάνω μετατροπές η ιπποδύναμη μπορέι να ξεπεράσει εύκολα τα 70hp στον τροχό.


Κατά τους Gerd Thiel και J.D. Hord, ασφαλής αύξηση συμπίεσης στα μοτέρ των 750 γίνεται έως 11:1 (από 9.0:1), διότι από εκεί και πέρα καταπονούνται τα κομβία του στροφάλου και οι μπιέλες, λόγω και της μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα μοτέρ των 650 (72mm αντί 66mm των 650).

Για μεγαλύτερα από 83mm πιστόνια και παραπάνω από 780cc θα πρέπει να "σκαφτούν τα τοιχώματα" των κυλίνδρων.

Μεγαλύτερες συμπιέσεις και περισσότερα κυβικά επίσης απαιτούν σφυρίλατες στροφαλο-μπιέλες, κάτι το οποίο δεν υπάρχει έτοιμο στην αγορά για τα 750, παρά μόνο για τα 650.
Παρόλα αυτά, κάποιοι από τους βελτιωτικούς οίκους που παρέθεσα παραπάνω τα κατασκευάζουν, δημιουργόντας με αυτό το μοτέρ αγωνιστικά τέρατα των 900cc και 100+hp :eek:
Εκέι παίζουν βέβαια και ακόμα μεγαλύτερες βαλβίδες (έως και Ø30mm) με άλλους οδηγούς από την αρχή για να μη βρίσκουν μεταξύ τους, πολύ άγριοι εκκεντροφόροι κλπ..



Carbs / ηλεκτρονική / χειροποίητη εξάτμιση

Τέλος, για τη μέγιστη / βέλτιστη απόδοση με τις παραπάνω μετατροπές θα πρέπει να μπουν άλλα καρμπυρατέρ, ηλεκτρονική και χειροποίητοι λαιμοί.
Μπορούν να μπούν καρμπυρατέρ καθέτου ροής (πχ fcr 39), αλλά δεν το έχω ψάξει καθόλου παραπάνω, καθώς θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή του αέρα προς αποφυγή εισροής σωματιδίων σε χωμάτινη οδήγηση.
-Carbs: FCR 39
-Προγραμματιζόμενες ηλεκτρονικές της Ignitech για τα xrv: 1 , 2




Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, θα πρέπει να μελετηθεί καλά η όποια βελτίωση σε αυτά τα μοτέρ, ανάλογα το φάσμα στροφών που είναι επιθυμητή η άυξηση της απόδοσης, καθώς και η τυχόν θυσία σε αξιοπιστία που είναι κάποιος διατεθειμένος να κάνει για να την πετύχει.









υ.γ. Όλες οι παραπάνω πληροφορίες έχουν προκύψει απο πολύ μακρά αναζήτηση, ατέλειωτο διάβασμα, άπειρα email, pm, τηλεφωνικές και προσωπικές συζητήσεις, σε πάρα πολλές χώρες. Σε κάποιες από αυτές τις επικοινωνίες και παρά τον κόπο και την ταλαιπωρία, μπορώ να πω οτι έχω σταθεί και πολύ πολύ τυχερός.
Από την παρέα μας ευχαριστώ ιδιέταιρα τον pumba και τον Manouel650 για την παρέα και το ξεστράβωμα.

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός, ούτε έχω έστω τις βασικές μηχανολογικές γνώσεις.
Παρόλα αυτά... ΊΣΩΣ τα παραπάνω να είναι οτι πιο αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμο σε συγκεντρωμένη πληροφορία για τη βελτίωση του μοτέρ των XRV750... δωρεάν. :secret:





Συνεχίζεται...


:crs:
 
Τελευταία επεξεργασία:

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
το προβλημα με τα αφρικανακια και τα v αυτα μοτερ της χοντα ειναι πως τα πιστονια δε μοιραζονται κοινο κομβιο ωστε να εξουδετερωσουν τους αρμονικες πρωτου βαθμου, το οποιο ναι μεν απαλειφει κραδασμους και κανει αχρειαστη την υπαρξη αντικραδασμικου αξονα αλλα παραλληλα δημιουργει weak spot ακριβως στο κεντρο του στροφαλου, οπου και ειναι ο κυριοτερος λογος που αν θες να ανεβεις σε αλογα πρεπει να ασχοληθεις και με καποιον αφτερ στροφαλο...ομως σε καθε περιπτωση τα στοκ μοτερ ειναι τραγικα underpowered οποτε υπαρχει αρκετο ψαχνο μεχρι να φτασεις στα ορια του στροφαλου...τα καρμπς δεν ειναι προβλημα, και ειμαι βεβαιος οτι συντομα θα εχουμε ενα πολυ ωραιο αποτελεσμα!

οσο για τους αμερικανους και λοιπους tuner, πολλοι ξανανακαλυψαν τον τροχο και νομιζουν οτι επιασαν τον παπά απο τα πετραχήλια και το παιζουν ντιβες...
 

thenos

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Τύρνα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Βελτίωση απόδοσης σε XRV750


Το μοτέρ των 750 λοιπόν, αποδίδει 62hp στο στρόφαλο με 62,7Νm ροπής (κατά τον κατασκευαστή) και 50-52hp στον τροχό (από δυναμομετρήσεις κατόχων).
Σε σχέση με την εν δυνάμει ικανότητα απόδοσής του, είναι σχεδιασμένο να αποδίδει περιορισμένη ιπποδύναμη με αναλογικά καλή ροπή.



Αναπνοή - Καύσιμο

-ελεύθερο φίλτρο αέρα
-τροποποίηση στο φιλτροκούτι
-εξάτμιση τελικό / λαιμούς
-ανάλογη / σωστή ρύθμιση carb

Με τις παραπάνω βασικές βελτιώσεις στην αναπνοή και την παροχή καυσίμου, μπορεί να επιτευχθεί αύξηση ιπποδύναμης έως και 6hp, χωρίς καμία επέμβαση στον κινητήρα (H AQ υπόσχεται έως και 58hp στον τροχό χωρίς επέμβαση στο μοτέρ, αλλά με απαράδεκτο κόστος για πολύ απλές κατά τα άλλα μετατροπές: kit 53hp, kit 58hp).



Επέμβαση σε κινητήρα

Από εκεί και πέρα για παραπάνω απόδοση θα πρέπει να γίνουν οι ανάλογες επεμβάσεις στα χαρακτηριστικά του μοτέρ.
Δυστυχώς για την αύξηση της απόδοσης στα μοτέρ των άφρικα υπάρχουν απειροελάχιστες διαθέσιμες πληροφορίες και όσες εταιρίες (επίσης ελάχισες) αναλαμβάνουν τη βελτίωσή του, ζητάνε συνήθως εξωφρενικά ποσά λόγω μονοπωλέιου και δε δίνουν πληροφορίες.

Ενδεικτικά, μια "γραφική" απάντηση που πήρα πριν πολύ καιρό για τη βελτίωση του μοτέρ από γνώστη και κάτοχο, αναζητόντας απεγνωσμένα πληροφορίες σε όλο τον κόσμο:
" Only way to get the other AT guys advice is to throw money. Caveat Emptor.
"

Οι εταιρίες που γνωρίζω πως αναλαμβάνουν βελτίωση αυτού του μοτέρ είναι:
AfricanQueens (Γερμανία)
Boano race parts (Ιταλία)
Christian Mende (Γερμανία)
J.D. Hord (H.Π.Α.)
Gerd Thiel (Γερμανία)
Kiyo Watanabe (Η.Π.Α.)
(Με τους παραπάνω επικοινώνησα προσπαθόντας να πάρω πληροφορίες / προσφορές)



Τεχνογνωσία από βελτιώσεις σε κινητήρες των Honda Bros/Hawk 650 GT/NT

Ευτυχώς πολύ περισσότερες πληροφορίες για τη βελτίωση αυτού του μοτέρ έρχονται από το αδερφάκι των άφρικα, το Bros/Hawk 650 GT/NT, το οποίο φοράει ακριβώς το ίδιο μετέρ με τα XRV, με μοναδικές διαφορές στον κυβισμό και τη συμπίεση:
-79mm πιστόνι αντί 81mm των 750,
-66mm διαδρομή αντί 72mm των 750,
-9,2:1 συμπίεση αντί 9.0:1 των 750
Ενώ είναι ίδιο και απαράλλακτο με των africa RD03 xrv650 (μοναδική διαφορά εδώ 0,2:1 στη συμπίεση)

Κυρίως οι αμερικάνοι, είναι ερωτευμένοι με αυτό το μηχανάκι, το οποίο βελτιώνουν μαζικά και μάλλιστα για αγωνιστική χρήση με τεράστιες αυξήσεις σε ιπποδύναμη.
Πολλοί από αυτούς λοιπόν αλλάζουν τα μοτέρ των Hawk 650 με μοτέρ από africa 750, τα οποία εισάγουν μεταχειρισμένα από την Ευρώπή και τα βελτιώνουν.
Forum Hawk 650

Οι τύποι λοιπόν καταφέρνουν να βγάλουν 90+hp από τα μοτέρ των 650 και 100+hp από τα μοτέρ των 750.
Βίντεο με βελτιωμένο μοτέρ 650 από τον J.D. Hord, το οποίο αποδίδει 89hp στον τροχό (αξίζει να το δείτε με καλό ήχο) o_O



Κεφαλή

Η βελτίωση των χαρακτηριστικών των κεφαλών ίσως είναι η πρώτη επέμβαση που γίνεται σε αυτά τα μοτέρ και αφορά στα:

-Ροική εξέλιξη κεφαλών (όχι γυάλισμα - τρίψιμο, αλλά με μελέτη)
-Αλλαγή ή reprofile εκκεντροφόρων (π.χ stage 1, stage 2, custom, κλπ)
-Αλλαγή βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερες (από Ø26 σε Ø28mm με έτοιμες βαλβίδες ή επεξεργασία "blank" βαλβίδων) και επεξεργασία των εδρών τους.
-Φρεζάρισμα των βάσεων των κεφαλών (περίπου 1mm) για αύξηση συμπίεσης και μείωση του squish band (καλύτερη καύση / απόδοση / αξιοπιστία)
(τα παραπάνω απαιτούν επεξεργασία / "σκάψιμο" των κεφαλών των stock πιστονιών στα σημεία που πατάνε οι βαλβίδες ώστε να αποφευχθεί η επαφή τους)

Με τις παραπάνω μετατροπές η απόδοση αυξάνεται κατά 10-14hp



Πιστόνια

Όσον αφορά στα πιστόνια, με απλό ρεκτιφιέ μπορούν να μπούν πιστόνια έως 83mm (από 81mm stock), με αύξηση κυβισμού έως 780cc (από 742cc).

Μερικά από τα πιστόνια που μπορούν να μπουν στα 750 με ρεκτιφιέ:

-Wiseco 82mm, 11:1, 760cc (δέν έχουν καλή φήμη για αυτά τα μοτέρ λόγω κακών ελατηρίων / κατανάλωση λαδιού. Επίσης πρέπει να κοντύνει σε τόρνο το προφίλ / "φούστα" τους για να μπουν στα 750, διαφορετικά στο κατέβασμα θα βρίσκουν - λόγω μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα 650)
-JE 82mm, 11:1, 760cc (δεν απαιτούν καμία μετατροπή, έχουν άριστη ποιότητα κσι μικρό βάρος, ίσως η καλύτερη έτοιμη λύση για τα 750)
-CP 83mm, 10,5:1, 780cc (φτιαγμένα για τα 750 - δεν έχω άλλες πληροφορίες)

Για την αλλαγή των stock πιστονιών απαιτέιται επίσης rebalance των στροφαλομπιελών.

Με όλες τις παραπάνω μετατροπές η ιπποδύναμη μπορέι να ξεπεράσει εύκολα τα 70hp στον τροχό.

Κατά τους Gerd Thiel και J.D. Hord, ασφαλής αύξηση συμπίεσης στα μοτέρ των 750 γίνεται έως 11:1 (από 9.0:1), διότι από εκεί και πέρα καταπονούνται τα κομβία του στροφάλου και οι μπιέλες, λόγω και της μεγαλύτερης διαδρομής από οτι στα μοτέρ των 650 (72mm αντί 66mm των 650).


Για μεγαλύτερα από 83mm πιστόνια και παραπάνω από 780cc θα πρέπει να "σκαφτούν τα τοιχώματα" των κυλίνδρων.

Μεγαλύτερες συμπιέσεις και περισσότερα κυβικά επίσης απαιτούν σφυρίλατες στροφαλο-μπιέλες, κάτι το οποίο δεν υπάρχει έτοιμο στην αγορά για τα 750, παρά μόνο για τα 650.
Παρόλα αυτά, κάποιοι από τους βελτιωτικούς οίκους που παρέθεσα παραπάνω τα κατασκευάζουν, δημιουργόντας με αυτό το μοτέρ αγωνιστικά τέρατα των 900cc και 100+hp :eek:
Εκέι παίζουν βέβαια και ακόμα μεγαλύτερες βαλβίδες (έως και Ø30mm) με άλλους οδηγούς από την αρχή για να μη βρίσκουν μεταξύ τους, πολύ άγριοι εκκεντροφόροι κλπ..



Carbs

Τέλος, για τη μέγιστη / βέλτιστη απόδοση με τις παραπάνω μετατροπές θα πρέπει να μπουν άλλα καρμπυρατέρ και χειροποίητοι λαιμοί.
Μπορούν να μπούν καρμπυρατέρ καθέτου ροής (πχ fcr 39), αλλά δεν το έχω ψάξει καθόλου παραπάνω, καθώς θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ολόκληρη η εισαγωγή του αέρα προς αποφυγή εισροής σωματιδίων σε χωμάτινη οδήγηση.




Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, θα πρέπει να μελετηθεί καλά η όποια βελτίωση σε αυτά τα μοτέρ, ανάλογα το φάσμα στροφών που είναι επιθυμητή η μέγιστη άυξηση της απόδοσης, καθώς και η τυχόν θυσία σε αξιοπιστία που είναι κάποιος διατεθειμένος να κάνει για να την πετύχει.









υ.γ. Όλες οι παραπάνω πληροφορίες έχουν προκύψει απο πολύ μακρά αναζήτηση, ατέλειωτο διάβασμα, άπειρα email, pm, τηλεφωνικές και προσωπικές συζητήσεις, σε πάρα πολλές χώρες. Σε κάποιες από αυτές τις επικοινωνίες και παρά τον κόπο και την ταλαιπωρία, μπορώ να πω οτι έχω σταθεί και πολύ πολύ τυχερός.
Από την παρέα μας ευχαριστώ ιδιέταιρα τον pumba και τον Manouel650 για την παρέα και το ξεστράβωμα.

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός, ούτε έχω έστω τις βασικές μηχανολογικές γνώσεις.
Παρόλα αυτά... ΊΣΩΣ τα παραπάνω να είναι οτι πιο αναλυτικό υπάρχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμο σε συγκεντρωμένη πληροφορία για τη βελτίωση του μοτέρ των XRV750... δωρεάν. :secret:





Συνεχίζεται...


:crs:
:hlb: Ορέστη...!!!:friendship:
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Το ότι μετακόμισε η παραγωγή του αφρικα Ισπανία το '96 πρώτη φορά το ακούω. Έχουμε κανένα λινκ για ξεστραβωμα;
Όλα τα άφρικα rd07A της Ευρωπαικής αγοράς από 96 και μετά είναι από montessa-honda Ισπανίας. Όλα τα ασιατικά rd07A από Hamamatsu Ιαπωνία. Όλα τα μοτέρ γράφουν made in Japan αλλά δε γνωρίζω πως χωρίσαν την παραγωγή για τις 2 αγορές. Πριν το 96 δεν έχει αναφερθεί ποτέ καμία αστοχία σε κιβώτιο. 96 και 97 γίνανε ανακλήσεις στα ευρωπαικά μόνο...

Υπάρχουν πολλές αναφορές διάσπαρτες στο internet. Με ένα γρήγορο googlάρισμα θα βρείς τα πάντα έως και αριθμούς πλαισίων και σε ποιές χώρες αντιστοιχούν.
Πολλές πληροφορίες θεωρώ θα έχει στο αγγλικό φόρουμ των αφρικανών και το αντίστοιχο ελληνικό.
Το πρώτο που βγαίνει στην αναζήτηση: Differences between RD07 - RD07A.
Κοίτα. Δεν το είχα ξαναδει κάπου αυτό και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση γιατί είχα ψαχθει αρκετά όταν κοιτούσα για αφρικα. Είδα και στο λινκ που έβαλες αλλά να σου πω την αλήθεια τώρα είμαι περισσότερο πεπεισμένος ότι είναι made in Japan. Με βάση το vin number μου βγαίνουν τα εξής...
Τώρα είδα και το vin του varadero μου. Ξεκινάει από VTM άρα αυτό είναι όντως από την Ισπανία (όπως φυσικά γνώριζα).
Λες να έγινε smuggling Africa στην Ισπανία μαζί με τα Varadero? :p

Τι να πω... Δεν ξέρω
















Τσεκάροντας τα VIN των 750 (JH2) και με βάση τα στοιχεία των παραπάνω πινάκων, προκύπτει οτι όλα τα XRV κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία.
Παρόλα αυτά, σε διάσπαρτες πηγές όπως οι παρακάτω, αναφέρεται οτι τα άφρικα RD07A από 1996 και μετά της ευρωπαικής αγοράς κατασκευάστηκαν από την Honda-Montessa Ισπανίας.
Differences between RD07 - RD07A.
The Africa Twin XRV650 & XRV750 thread
RD03 Owners

Εκτός από τις παραπάνω, οι πηγές που αναφέρεται αυτό είναι πάμπολλες σε internet, review, λέσχες κλπ κλπ και δεν ξέρω τι πραγματικά ισχύει.

Αν δεν ισχύουν τα περί Ισπανίας και τα παραπάνω είναι απλά Internet Hoaxes, όλο αυτό απλά με ξεπερνάει! Αν υπάρχει παραπληροφόρηση μέχρι και για τα άφρικα (και μάλλιστα όχι σκόπιμη ή κακοπροέραιτη), φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται εκει έξω για άλλα θέματα...
Τι να πω... Ά ρε κουφάλες αφρικάνες, μέχρι και δικά σας hoaxes έχετε πια?! Πρωτιές παντού!! :p


Παρόλα αυτά, είτε από Ισπανία είτε Ιαπωνία, έγινε κάποια ζωτική αλλαγή (κακή) στη γραμμή παραγωγής από το 96 και μετά, καθώς η ποιότητα κατασκευής κυρίως των περιφεριακών των RD07A υστερεί σε σχέση με τα προγενέστερα Africa, ενώ το παράκεντρο γρανάζι της 2ας στο σαζμάν σε κάποια κομμάτια από αυτή τη σειρά, είναι και το κερασάκι στη τούρτα...

:crs:
 
Τελευταία επεξεργασία:

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
R100GS HPN
Εκτός από τις παραπάνω, οι πηγές που αναφέρεται αυτό είναι πάμπολλες σε internet, review, λέσχες κλπ κλπ και δεν ξέρω τι πραγματικά ισχύει...
Απλά νομίζω ότι καλύτερα να πιστέψουμε αυτό που γράφει το vin number και όχι πιθανές απόψεις που βρίσκει κανείς στο διαδίκτυο. Αναφορικά βέβαια με την ουσία του πράγματος που είναι οι εκπτώσεις στην ποιότητα, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε...
 

apos.zeitou

Μέλος
Όνομα
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Μοτό
WR250ZH 1996
Ρε σειςςςςς τι αναβεζατε εδω μεσααα;;;; επητιδες το κανετε για να μην παρω τζιες;;;; χαχα

#xrv_world_explorer
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ρε σειςςςςς τι αναβεζατε εδω μεσααα;;;; επητιδες το κανετε για να μην παρω τζιες;;;; χαχα

#xrv_world_explorer
Αφού δεν είναι καλά τα άφρικα!:fun

Που να δεις κι αυτά που έρχονται! ;)
 

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Ρε σειςςςςς τι αναβεζατε εδω μεσααα;;;; επητιδες το κανετε για να μην παρω τζιες;;;; χαχα

#xrv_world_explorer
Εσυ μην κοιτάς gs... Είσαι μαστορης καλός και σου αρέσει να φτιάχνεις.
Με το gs δεν υπάρχει αυτό.... Θα βαρεθείς.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Περί αναρτήσεων:

Οι διάφορες λετομέρειες περί αναρτήσεων έχουν αναφερθεί μερικές σελίδες πίσω. Ανακεφαλαιώνοντας, το Ριάκι φοράει μπροστά ένα ανεστραμένο πιρούνι Sachs 48mm εξελιγμένο από τον Boano ειδικά για το άφρικα, ενώ πίσω ένα πλήρως ρυθμιζόμενο Nitron Pro με υδραυλική προφόρτιση.

Καθώς οι τεχνικές μου γνώσεις περί αναρτήσεων και της λειτουργείας τους δε μου επιτρέπουν μια εις βάθος ανάλυση των αποτελεσμάτων, θα αρκεστώ στα παρακάτω:

Στην άσφαλτο δε χρειάστηκε κάποια ιδιέταιρη ενασχόληση με τις ρυθμίσεις και με λίγες επεμβάσεις προφανώς δούλευαν ονειρικά σε σχέση με πριν...
Για να καταφέρω όμως να τις σετάρω για χώμα και να τις φέρω σε ενα ικανοποιητικό επίπεδο χωρίς να έχω κάποια βοήθεια, πραγμταικά μου βγήκε η πίστη...
Με οδηγούς τα παρακάτω link,
https://www.teknikmotorsport.com/assets/brochures/Offroad_Setup_Guide.pdf
Offroad Bike Suspension Setup Guide
μόλις σέταρα και βελτίωνα κάτι, χαλούσε κάτι άλλο και αντίστροφα, οπότε φαντάζεστε πόσες ώρες και τούμπες έφαγα μέχρι να βρώ ιδανικούς συνδυασμούς συμπίεσης / επαναφοράς / προφότησης, οι οποίες επίσης να λειτουργούν αρμονικά στην μπροστά και στην πίσω ταυτόχρονα... Με κάθε κλίκ η αλλαγή στη συμπεριφορά είναι πολύ αισθητή.

Τέλος κατέληξα σε 4 διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμίσεων, έναν για άσφαλτο μόνος, έναν για άσφαλτο φορτωμένος/δικάβαλο, έναν για βατό χώμα / γρήγορη οδήγηση και έναν για πιο τεχνικά / αργά χωμάτινα κομμάτια.

Τα αποτελέσματα και τη λειτουργία τους, αντί να προσπαθήσω να τα περιγράψω, τα παραθέτω στο παρακάτω βιντεάκι:




υ.γ. Στα πιο τεχνικά κομμάτια του βίντεο, η επαναφορά του μπροστινού, ιδανικά θα έπρεπε να είναι 2 κλικ πιο αργή (+).

:crs:

Πρόλαβα χθες στο καράβι και μόνταρα ένα βιντεάκι με τις τελευταίες βόλτες στην Αττική.
Έγινε αρκετός περαιτέρω πειραματισμός με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και το αποτέλεσμα μπορώ να πω οτι είναι κατά πολύ πέραν των προσδοκιών μου.
Το μηχανάκι είναι απλά τρένο, πολύ στιβαρό και διαβάζει τα πάντα. Μένει η δική μου οδηγική εξέλιξη ωστε να μπορέσω να το πιέσω και να το ευχαριστηθώ παραπάνω.


Για αφρικανάκι δεν πάει και άσχημα! :)
 
Top Bottom