ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ (ακολουθεί σεντόνι...)
Συχνά πυκνά διαβάζω στο νετ ,κι ακούω-διαπιστώνω απο κοντά ,προβλήματα με την λειτουργία του συστήματος συμπλέκτη & σασμάν των LC8.
Απο απλά φαινόμενα δυσλειτουργίας του (υπερβολικό θόρυβο στο κούμπωμα 1ης - δυσκολία εύρεσης νεκράς σε στάση - ασάφεια στις αλλαγές)
μέχρι στραβωμένο ωστήριο συμπλέκτη ,ραγισμένες καμπάνες ,σπασμένο έμβολο κάτω αντλίας συμπλεκτη ,
και άλλα πιό δυσάρεστα ευτράπελα...
Οι περισσότεροι θεωρούν ότι ..."έτσι είνα αυτά (τα ΚΤΜ) ,χαλάνε..."
Δεν νομίζω οτι είναι ακριβώς έτσι...
Μιλάμε για ένα μοτέρ σχεδιασμένο για αγωνιστική χρήση ,το οποίο βγήκε στις γραμμές παραγωγής.
Το συγκεκριμένο "εργαλείο" ,χρησιμοποιεί εξελιγμένο σύστημα κυκλώματος λίπανσης ,με μπεκάκια ψεκασμού ΠΑΝΤΟΥ !!!
Οταν ένα μπεκάκι ψεκασμού ,που είναι υπεύθυνο για την λίπανση ενός μηχανισμού , βουλώσει (για όποιον λόγο) ,τότε η λίπανση θα είναι από μηδαμινή έως μηδενική ,και το αποτέλεσμα θα είναι υπερβολική φθορά και βλάβη.
Η ΚΤΜ στο φάκινγκ μάνιουαλ ,αναφέρει λεπτομερώς τις εργασίες ελέγχων-ρυθμίσεων-καθαρισμών-αντικαταστέσεων που πρέπει να γίνονται ,καθώς κ τον χρόνο-χλμ ,που ΠΡΕΠΕΙ αυτά να γίνονται.
Αν λοιπόν ,εκτός απο καταλόγους για αΣεσορΑιζζζζ και εξατμίσεις ,ανοίξουμε κ διαβάσουμε το φακινγκ μανιουαλ ,θα δούμε ότι:
Οπως βλέπετε λοιπόν ,
κάθε 15000 χλμ -σε κάθε ΜΕΓΑΛΟ SERVICE δηλαδή-
ΠΡΕΠΕΙ by the book να γίνει
(πρασινο πλαίσιο) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ CLUTCH PRESSURE BOOSTER SYSTEM
το οποίο για να λειτουργεί σωστά κ να προσφέρει επαρκή λίπανση στο σύστημα ,ΠΡΕΠΕΙ by the book να γίνει
(κοκκινο πλαίσιο) ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ OIL JET FOR THE CLUTCH LUBRICATION
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μπεκάκι μορφής ζιγκλέρ ,το οποίο αναλαμβάνει την απρόσκοπτη υπό πίεση παροχή λαδιού ,στο σύστημα του συμπλέκτη.
Τι έχει δείξει η ως τώρα εμπειρία μας επί του θέματος ;
Στα 10 oil jets που ανοίξαμε ,τα 9 ήταν εντελώς βουλωμένα (σε κατάσταση σα να μην είχαν ανοιχτεί ποτέ) κ το 1 μισο-βουλωμένο...*
*(όλα τα μηχανάκια είχαν πάει κανονικά για τα προβλεπόμενα services)
Τι είδαμε μετά τον καθαρισμό του ;
Γλυκύτερη και πιό αθόρυβη λειτουργία του σασμάν.
ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπόν:
Στο service ,ζητήστε να ελεγθεί κ να καθαριστεί το CLUTCH OIL JET !!!
Αν δεν εχετε τρόπο να διαπιστώσετε ΑΝ έχει καθαριστεί έως τώρα ,φροντίστε να το καθαρίσετε το συντομότερο δυνατόν !!!
Ακολουθεί φωτορεπορτάζ
Για να έχετε πρόσβαση στην βίδα-τάπα που το ασφαλίζει ,πρέπει να λυθεί ότι βλέπετε να λείπει από εδώ
Αφού ξεβιδώσετε την τάπα
...υπάρχει μια λίγο...ιδιόμορφη διαδικασία για να βγεί (την οποία αδυνατώ να περιγράψω λεπτομερώς με γραπτό λόγο) ,αλλά αν το'χετε με την μουτζούρα ,θα το πάρετε στο χέρι
Στην περίπτωση που είναι τελείως βουλωμένο ,χρησιμοποιήστε κάποιο καθαριστικό σπρέϋ ,και μετά περάστε απο την οπή σύρμα καλωδίου ,και δουλέψτε το ώστε να καθαρίσει καλά η οπή παροχής απο την μάκα.
Ξανά καθαριστικό σπρέϋ ,κ φύσημα με κομπρεσσέρ.
Ξαναβάλτε το στην θέση του ...
...βιδώστε το όσο κ όπως πρέπει ,κλείστε την τάπα ,μοντάρετε όλα όσα έχετε βγάλει ,κι είστε έτοιμοι.