ΚΤΜ 950/990 (Προβλήματα - Λύσεις - Service - Μόντες - Αναβαθμίσεις)

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εν τω μεταξύ με το ψάξιμο για αυτό βρήκα και το ένα από τα θέματα που έλεγα μήπως κάνω, με το ακόλουθο κουμπί για το μενού/τριπ (αν κατάλαβα καλά) TRIPMASTER SWITCH CPL. ADV. 02


Και θυμήθηκα πόσο με εκνευρίζει που δεν έχει αλαρμ το μηχανάκι, οπότε βρήκα ένα σχεδιάγραμμα για να ακολουθήσω μήπως βάλω. Όπου "ιδανικό" μπλινγκ θα ήταν ένας διακόπτης από ράλυ/roadbook με τρια κουμπιά, το ένα αλαρμ και τα άλλα δύο για κάθε ένα πλήκτρο των οργάνων αλλά οι φαντασιώσεις βρίσκουν τοίχο μερικές φορές :p


 

Aoua

Μέλος
Όνομα
Θωμας
Μοτό
WR-200
Transalp 600
ΚΤΜ 990
Στο car. gr έχει μια αγγελία στα ανταλλακτικά ένας που φτιάχνει καπάκια για τα όργανα και για το κουμπί του ABS, 3D printed. Για ψαξτο, ίσως φτιάχνει και το κουμπί.

Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Μιλησα χτες με το παλικαρι, οντως φτιαχνει το τριγωνακι, οχι ομως και το κουμπι.
 

Aoua

Μέλος
Όνομα
Θωμας
Μοτό
WR-200
Transalp 600
ΚΤΜ 990
Αυτό είναι το θέμα που είχα συμβουλευτεί. Στην αρχή στην θέση του μαμά διακόπτη είχα βάλει φωτιζόμενο διακόπτη, αλλά προτίμησα να το έχω στον αριστερό διακοπτη.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
Το ειδα κ εγω αυτο στο ψαξιμο που εκανα φιλε αλλα οπως του γραφουν και παρακατω ειναι οντως κακασχημο.
 

Spyrious

Μέλος
Περιοχή
Ιωάννινα
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
00' TL1000R
22' 701 Enduro
Το ειδα κ εγω αυτο στο ψαξιμο που εκανα φιλε αλλα οπως του γραφουν και παρακατω ειναι οντως κακασχημο.
Αν διαβάσεις πιο παλιές απαντήσεις εκεί μπορείς να το καταργήσεις εντελώς. Όπως έκανα και εγώ.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
 

Nikos ori

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
Ktm adventure 950 2004
Καλησπέρα έχει κανένας κάγκελα προστασίας κινητήρα μεταχειρισμένα προς πώληση?ευχαριστω
 

Xrhstosktm

Μέλος
Όνομα
Xrhstos
Μοτό
Ktm 950 adv
Καλημερα αγορασα κατι μπροστινες δισκοπλακες τσουμπος και δεν μπενουν πανο στο μιχανακι 950 adventure γιατι βρισκουν τα πριτσινια στης βασεις απο της δαγγανες πιες δισκοπλακες βα βαλο που να μην εχω αυτο το προβλιμα η motomaster kales einai?
 

Juve_750

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
CapoNord 2006 Abs a.k.a το ιταλικό διαμάντι!
KTM 950 καλεί SoS...
Φίλος (ένας από το χωριό τον ξέρετε) έχει πρόβλημα με την τσιμούχα του εμπρός γραναζιού το έχει "επισκευάσει" τέσσερις φορές ο μάστορας και πάει για πέμπτη..
Όχι τίποτα άλλο χάνει ο αυστριακός λάδια και το κακό είναι ότι εγώ έχω το ιταλικό στην παρέα...

Έχουμε καμία πρόταση για την επισκευή του;;;
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
KTM 950 καλεί SoS...
Φίλος (ένας από το χωριό τον ξέρετε) έχει πρόβλημα με την τσιμούχα του εμπρός γραναζιού το έχει "επισκευάσει" τέσσερις φορές ο μάστορας και πάει για πέμπτη..
Όχι τίποτα άλλο χάνει ο αυστριακός λάδια και το κακό είναι ότι εγώ έχω το ιταλικό στην παρέα...

Έχουμε καμία πρόταση για την επισκευή του;;;
Κάτι γίνεται λάθος προφανώς στην τοποθέτηση της νέας τσιμουχας...
Δεν εξηγείται διαφορετικά...
Μήπως έχει κάποιο γρέζι πάνω στον άξονα και την κόβει κατά την τοποθέτηση...?
Με 78000+ km δεν την έχω αλλάξει ποτέ στο δικό μου...
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Κάτι γίνεται λάθος προφανώς στην τοποθέτηση της νέας τσιμουχας...
Δεν εξηγείται διαφορετικά...
Μήπως έχει κάποιο γρέζι πάνω στον άξονα και την κόβει κατά την τοποθέτηση...?
Με 78000+ km δεν την έχω αλλάξει ποτέ στο δικό μου...
εσένα κάτι πάει λάθος... το δικό σου την έχει δει πεμφέ
τα υπόλοιπα είναι φυσιολογικά
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
KTM 950 καλεί SoS...
Φίλος (ένας από το χωριό τον ξέρετε) έχει πρόβλημα με την τσιμούχα του εμπρός γραναζιού το έχει "επισκευάσει" τέσσερις φορές ο μάστορας και πάει για πέμπτη..
Όχι τίποτα άλλο χάνει ο αυστριακός λάδια και το κακό είναι ότι εγώ έχω το ιταλικό στην παρέα...

Έχουμε καμία πρόταση για την επισκευή του;;;
κατι κανουν λαθος γιωργο..
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Περίεργο.. Δεν είναι κ καμία επιστήμη η τοποθέτηση..Μήπως κάναν καμία ζημιά στον άξονα όταν την βγάλανε πρώτη φορά?
Αυτό...Πιθανή ζημιά στον άξονα ή στην πατούρα(φωλιά) της κάσας ,κατά την εξαγωγή.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Αυτό...Πιθανή ζημιά στον άξονα ή στην πατούρα(φωλιά) της κάσας ,κατά την εξαγωγή.
Συνήθως την "λαλακία" την κάνουν στη φωλιά που είναι αλουμίνιο! Αυτήν "χαρακωνουν" συνήθως. Ο άξονας.... πρέπει να είναι πολύ.... "μερακλής" ο μάστορας για να καταφέρει να τον "σημαδέψει"!!!
 

dorso

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
990 adventure s
Συνήθως την "λαλακία" την κάνουν στη φωλιά που είναι αλουμίνιο! Αυτήν "χαρακωνουν" συνήθως. Ο άξονας.... πρέπει να είναι πολύ.... "μερακλής" ο μάστορας για να καταφέρει να τον "σημαδέψει"!!!
Κ να χαραχτεί λίγο η φωλιά πάλι δύσκολο να χάνει λάδι καθώς η τσιμουχα σφηνωνει κ είναι κ σταθερή εκτός αν έγινε πολύ μεγάλη χαρακιά,μακάρι να είναι η φωλιά γιατί κ με λίγο φλατζοκολα θα γίνει δουλειά..Από την άλλη αν έγινε κ μια μικρή γρατζουνιά στον άξονα σιγά σιγά από την περιστροφή μπορεί να τραυματίσει την τσιμουχα..
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Κ να χαραχτεί λίγο η φωλιά πάλι δύσκολο να χάνει λάδι καθώς η τσιμουχα σφηνωνει κ είναι κ σταθερή εκτός αν έγινε πολύ μεγάλη χαρακιά,μακάρι να είναι η φωλιά γιατί κ με λίγο φλατζοκολα θα γίνει δουλειά..Από την άλλη αν έγινε κ μια μικρή γρατζουνιά στον άξονα σιγά σιγά από την περιστροφή μπορεί να τραυματίσει την τσιμουχα..
Εν τελεί, θέλουν έναν έλεγχο και τα δυο!!!
 

Spiros 00

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Σπυρος
Μοτό
ktm 640 adventure 1997
ktm 990 adventure s 2007
honda z50r 1984
Υπάρχει περίπτωση να εχει πάθει ζημιά ο άξονας ή το ρουλεμάν, σπάνιο αλλά έχει συμβεί συνήθως από παρασφιγμενη αλυσίδα.
 

AGELO_GS

CRF 1100 ATAS DCT
Όνομα
agelo
Μοτό
CRF1100 ATAS DCT
Μέρος 2ο:

- Αποσυναρμολογούμε τη μίζα σε όλα τα εξαρτήματά της. Τραβάμε μπόλικες φωτογραφίες για να θυμόμαστε που πάει ποιο, έτσι ώστε να τα ξανασυναρμολογήσουμε σωστά. Τα ρίχνουμε όλα μέσα στο πετρέλαιο, τα τρίβουμε όλα καλά, μέχρι που καθαρίζει κάπως το τοπίο και βλέπουμε τελικά τα σωθηκά του εξαρτήματος που ξεκινάει τον κινητήρα μας:











- Αφού καθαρίσουν όλα:



διαπιστώνουμε ότι από το νερό (υγρασία?) που πέρασε μέσα μάλλον κόλλησαν τα 2 (από τα 4) καρβουνάκια με αποτέλεσμα να
α) φθαρούν αρκετά παραπάνω τα 2 από τα 4 καρβουνάκια



και,
β) να κολλήσουν στη θέση τους με αποτέλεσμα να κάνουν κύκλωμα και να μαυρίσουν το σημείο που εδράζονται απάνω στην πλακέτα:


Αυτός προφανώς ήταν και ο λόγος ο οποίος έμεινε το μηχανάκι από μίζα.
Χαλασμένη τσιμούχα,
Νερό - υγρασία μέσα στη μίζα,
Κόλλημα των 2 καρβουνακίων στη θήκη τους με αποτέλεσμα να λιώσουν πολύ γρήγορα και να μην έχουν δύναμη (τα άλλα 2) να γυρίσουν το ρότορα.

Τέσπα, δε χαλιόμαστε, ψάχνουμε στο internet να βρούμε καρβουνάκια, αλλά φαίνεται ότι θέλει ιδιαίτερο ψάξιμο γιατί δεν υπαρχουν μεμονωμένα.
Η μονάδικη λύση ήταν να αγοραστούν ξεχωριστά και να τριφτούν έως ότου έρθουν στις διαστάσεις των εργοστασιακών. Ποιες είναι όμως αυτές οι διαστάσεις? οέο?
Δε μπόρεσα να τις βρω ούτε και αυτές στο νετ και αποφάσισα να τα τρίψω όσο είναι η καρβουνοθήκη τους μήκος από το τέρμα του ελατηρίου μέχρι το ρότορα.
Εδώ φαίνεται το καινούργιο καρβουνάκι, μαζί με το καινούργιο - τριμένο καρβουνάκι


Και εδώ φαίνονται έτοιμα, τριμμένα και τα 4 καρβουνάκια:


Οι διαστάσεις τους (τουλάχιστον αυτές που δούλεψαν σε εμένα) είναι Μήκος = 12 χιλ. Πλάτος = 13,5 χιλ Ύψος = 11 χιλ.

- Ξεκινάμε να κολλήσουμε με ασημοκόλληση και να μονώσουμε τους αγωγούς - πλέγματα των καρβουνακιώνε. Βασικά, εάν χρησιμοποιήσουμε θερμοσυστελομμενο πρώτα περνάμε το μακαρόνι και μετά κολλάμε (αντίθετα από τη φωτό):


Να σημιώσω εδώ ότι η μόνωση είναι η σημαντικότερη και η πιο λεπτομερής εργασία που θα πρέπει να κάνουμε, δεδομένου ότι εάν τα πλέγματα ακουμπούν στο καβούκι της αντλίας, τότε θα έχουμε μία ωραιοτάτη διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος με αποτέλεσμα να μας ξελιγώσει τη μπαταρία πολύ γρήγορα.....και το χειρότερο, να πρέπει να ξαναματαβγάλουμε όοοολα τα κοκοψίνια για να ξαναπάρουμε τη μίζα στο χέρι.

- Αφού λοιπόν έχουμε κάμει τσι κολλήσεις μας, και έχουμε μονώσει καλά τα πλέγματά μας (εγώ χρησιμοποίησα θερμοσυστελλόμενο μακαρόνι), προσπαθούμε να ταιριάξουμε τα καρβουνάκια με το ρότορα και να κλείσουμε το πάνω καπάκι του καβουκιού.
Προσοχή να μην ακουμπάει τίποτις στο καβούκι.


Εξυπακούεται βέβαια ότι έχουμε αγοράσει τις 2 τσιμούχες 1,5χιλ που χρειάζονται για τη στεγανοποίηση των καπακιώνε. (Εγώ δεν βρήκα 1.5 χιλ, και έβαλα 2,0 χιλ)



- Βάζουμε και το άλλο καπάκι από την άλλη μεριά (από τη μεριά του ρουλεμάν) και μετράμε με πολύμετρο για διαρροή. Εάν βρούμε, ξαναανοίγουμε τη μίζα, τακτοποιούμε ξανά τα καλώδια, προσέχουμε μην έχουμε κάποια γυμνή τρίχα και κάνει σώμα και αφού τα ελέγξουμε όλα, προσπαθούμε πάλι να κλείσουμε το καπάκι με προσοχή.
Προσωπικά έφαγα αρκετές ώρες μέχρι να καταφέρω να τα ταιριάξω όλα εκεί μέσα και να μην έχω διαρροή.

- Αφού λοιπόν δεν έχουμε διαρροή, κλείνουμε πάλι τη μίζα προσωρινά για να τη δοκιμάσουμε με τη μπαταρία όπως και πριν. Εδώ, η δύναμή της είναι φανερά πιο μεγάλη. Σε κάθε άγγιγμα του καλωδίου η περιστροφή του ρότορα μου γυρνούσε και το χέρι μαζί. Επίσης, φροντίζουμε να βάλουμε καλώδια μεγάλης διατομής γιατί τραβάει παραπάνω φορτία από πριν που δούλευαν μόνο τα δύο καρβούνια.

- Στη συνέχεια, είμαστε στην τελική ευθεία. Την ανοίγουμε πάλι, γρασσάρουμε τις τσιμούχιες, γρασσάρουμε το ρουλεμάν (το οποίο έχουμε φροντίσει να δούμε εάν είναι σε καλή κατάσταση, δεν έχει τζόγο, έχει όλες του τις μπίλιες, δεν έχει κάποιο κρακ κτλ κτλ) και κλείνουμε για τελευταία φορά τη μίζα. Βεβαίως έχουμε αλλάξει και το o-ring στεγανοποίησης, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό εξάρτημα και φροντίζουμε να μην το τραυματίσουμε στην τοποθέτηση. Σφίγγουμε τις μακρυές βίδες και η μίζα είναι έτοιμη για τοποθέτηση.





- Τοποθετούμε με την αντίστροφη φορά που ξεμοντάραμε όλα τα πράγματα. Θέλει λίγο παίξιμο και λίγο χτύπημα για να βάλουμε τη μίζα στη θέση της. Κονεξάρουμε τα κολλάρα και βάζουμε παραφλού με το γνωστό τρόπο.

Εφόσον έχουμε βάλει τα απαραίτητα, ενώνουμε τη μπαταρία και είμαστε έτοιμη να κάνουμε την πρώτη μας δοκιμή. (Μπορώ να πω ότι είχα λίγο άγχος εάν δουλέψουν όλα όπως πρέπει, δεδομένου ότι έκανα αυτή τη δουλειά πρώτη φορά.)
Βάζουμε λοιπόν κλειδί, ανοίγουμε kill switch και.......


..... παίρνει με την σκέψη! :ok:

Μοντάρουμε όλα τα πράγματα όπως πρέπει και κάνουμε μια βόλτα να απολαύσουμε το εργαλείο!!

ΥΓ 1) Ένα τεράστιο ευχαριστώ στο φίλο πλέον Κώστα @el-Gatto , ο οποίος με καθοδήγησε remotely σε όλη τη διαδικασία και μου έδωσε σημαντικά tips που χωρίς αυτά, ή θα είχα κάνει ζημιά, ή θα τελείωνα το 2022, μαζί με τη γέφυρα της Σαλαμίνας!

ΥΓ2) Κοτσάρησα και έναν μεταλλικό ταχυσύνδεσμο βενζίνης



καθώς επίσης και έναν αντάπτορα της c-tek, ο οποίος αφήνει αναμονη για να συνδέεις τη μπαταρία για φόρτιση χωρίς να λύνεις ποδιές κτλ. Έχει επίσης led το οποίο σου δείχνει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.







ΥΓ3) Όλες οι φωτό της επισκευής, βρίσκονται εδώ Επισκευή μίζας 990 adve
Update μετά από ψάξιμο και σέρβις της δικιάς μου να πω ότι τα καρβουνάκια που ταιριάζουν είναι από Busa
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Update μετά από ψάξιμο και σέρβις της δικιάς μου να πω ότι τα καρβουνάκια που ταιριάζουν είναι από Busa
Ωραίος!
Μακάρι να το ήξερα αυτό τότε.
 

b2bstam

Μέλος
Όνομα
matis
Μοτό
???
xt600e
καλη χρονια, χρονια καλα , και πολλες βολτες.

κατοχος 990 adventure πλεον, και σημερα μετα απο πλυσιμο με πιεση ( χαμηλη ) και απο μακρια, εχει κολλησει το φωτακι που εχει στο τριγωνο το αλαρμ. Εβγαλα ασφαλεια απο φωτα τπτ , επειτα εβγαλα μπαταρια την ξανα εβαλα και τπτ. ακομα αναμενο.
γνωριζει καποιος κατι? (να βγαλω την φισα απο το αλαρμ?)
 
Top Bottom