Λάδια

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Οπ
Από το άρθρο : ''Κάποια σύγχρονα αυτοκίνητα (κυρίως γερμανικά) απαιτούν λιπαντικά ειδικών προδιαγραφών. Αυτό οφείλεται σε σχεδιαστικά ελαττώματα των κινητήρων τους. Δυστυχώς οι ιδιοκτήτες τους (που δεν ήξεραν ΚΑΙ δεν ρώτησαν…) πρέπει να αγοράζουν αυτά τα ειδικά λάδια.''
Να υποθέσω ότι ο γράφων δεν έχει γερμανικό αυτκίνητο/μοτοσυκλέτα... διακρίνω μια εν γένει αντιπάθεια....

Όσο για λάδια αν το εύρος που προτείνει ο κατασκευαστης είναι μέσα στο όριο του λαδιού που θα βάλουμε... είμαστε ΟΚ αλλά μη το παρακάνουμε σε λάδια για χαμηλές θερμοκρασίες τη στιγμή που ζούμε στην Ελλάδα...καλύτερα να δωσουμε έμφαση στο θερμό κατώφλι.

Επίσης αφού τα αλλάζουμε συχνά (κάθε 5000) δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούμε full συνθετικά, είναι υπερβολικό... και σε κάποιες περιπτώσεις συνθετικών μπορεί να μη δουλεύουν και σωστά στους δικούς μας χαμηλόστροφους, γενικά μέτριας απόδοσης σε ΗΡ/λίτρο, κινητήρες...
Πάντως ειναι μάγκας την λεει στους γερμανούς και βάζει και το όνομα του φαρδιά πλατιά !!!
Απο κάτω για τυχόν σημπληρωματικες επεξηγήσεις !!!!
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Πιο πολύ απόψεις είναι παρά άρθρο για λιπαντικά. Γενικολογίες.. Το μόνο συμπέρασμα που βγαίνει είναι το αυτονόητο, δηλ. τα συνθετικά είναι καλύτερα από τα ημι, τα οποία είναι καλύτερα από τα ορυκτέλαια.. το αυτονόητο δηλ.

Να συμπληρώσω κάτι από τα πειράματα που κάνω στο πειραματόζωο (1100gs).
Πέρσυ έκανα ένα rebuild στον κινητήρα αλλάζοντας ελατήρια, πιστόνια, έτριψα βαλβίδες κλπ. Τα υλικά ήταν όλα μεταχειρισμένα, μετρημένα όμως στις ανοχές τους μέσα στα όρια του κατασκευαστή. Η ανοχή των ελατηρίων πιστονιού το μανουαλ λέει από 0,02-0,03 χιλ και αυτά που έβαλα μετρημένα ήταν οκ.
Η συμπίεση που ορίζει ο κατασκευαστής για "καλό μοτέρ" είναι 10-12 bar ενώ κάτω από 10 bar το μοτέρ είναι κακό, δηλ. φθαρμένα ελατήρια ή βαλβίδες..
Υπόψη ότι πραγματική συμπίεση δεν ενοούμε το compres ratio του κινητήρα αλλά την συμπίεση του αέρα (μετρημένη σε bar ή psi) που κάνει ο κινητήρας στο άνω νεκρό σημείο, και μετριέται μεμανόμετρο ένα όργανο μέτρησης που μπαίνει στη θέση του μπουζί.. Διαβάστε εδώ τον τρόπο.

Μόλις έκλεισα τον κινητήρα, μέτρησα την πραγματική συμπίεση με μπαρόμετρο.. Βγάζεις δηλ. μπουζί και βιδώνεις ένα εξάρτημα, μιζάρεις χωρίς να πάρει μπρος, και βλέπεις τη συμπίεση ανεβάζει ο κινητήρας. Ήταν λοιπόν 12,5 bar (ή 181 psi) και στους 2 κυλίνδρους.

Χτες μετά από 1,5 χρόνο, ξαναμέτρησα την συμπίεση. Στο ενδιάμεσο, επί 1,5 χρονο και για 10.000 περίπου χιλ. έβαζα μπρος και αμέσως ξεκινούσα κανονικά ΧΩΡΙΣ ΖΕΣΤΑΜΑ. Για να ξεκινάει σωστά ο κινητήρας χωρίς ζέσταμα χρησιμοποιούσα συνθετικά λάδια 10-60 τα οποία είναι λεπτά (10w) στο κρυο και ανθεκτικά (παχιά) στην υπερθερμανση (60), εξ ου το 10w-60.

Μάλιστα πολλές φορές με κρύο κινητήρα τσίτωνα τις στροφές μέχρι τα κόκκινα για λίγα δευτερόλεπτα. Υπόψην ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΣΤΡΩΣΙΜΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. Τελικιάσματα, ρεπριζ κλπ ήταν στο πρόγραμμα.

Χτες μέτρησα ξανά την συμπίεση 2 φορές, με κρύο και ζεστό κινητήρα.. Αποτέλεσμα 13 Bar στον αριστερό, 12,5 στο δεξί !!

Το μόνο πρόβλημα που παρουσιάζεται σήμερα μετά από 1,5 χρόνο είναι κάτι θόρυβοι από τους τεντωτήρες και γλύστες εκκεντροφόρων, νομίζω εκεί έχει ευπάθεια το μοτέρ- κάποια στιγμή όχι απαραίτητα, πρέπει να αλλάξω τεντωτήρες και ίσως γλύστρες.

Το συμπέρασμά μου είναι ότι ο κινητήρας με φουλ συνθετικά λιπαντικά δεν έχει ή έχει ελάχιστες φθορές στα ελατήρια πιστονιών και βαλβίδες τους..
ίδια συμπίεση μετά από 10.000 χιλ σκληρής χρήσης, χωρίς στρώσιμο και προσοχή, παρά μόνο χρήση καλών λιπαντικών.
Τα συμπεράσματα δικά σας..
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Να συμπληρώσω οτι ο κινητήρας καίει ελάχιστο μεν αλλά καίει λάδι από τη μάνα του.. Είναι αερόψυκτος εκεί το αποδίδω.. Με καινούργια ελατήρια και με λιπαντικά πέραν των 7.500 χιλ. χρήσης τους το λάδι τηγανίζεται. Με απλά ορυκτέλαια το φαινόμενο είναι ραγδαίο σε 3000 χιλ. αρχίζει και τα καίει!! Με φθαρμένα ελατήρια δε θέλω να φανταστώ πόσο θα καίει..

Με το φρέσκο rebuild παρατήρησα ότι κάει 100-150ml ανα 1000 χιλ. Μετά από 5.500 χιλ. που το έλεγξα πρέπει να συμπληρώνω από 0,5-1 λίτρο.

Υπόψην ότι έβαζα απλά ορυκτελαια πριν το rebuilt όπως προβλέπει ο κατασκευαστής και είχα κάψιμο λαδιού και θορύβους του μοτέρ ειδικά όταν υπερθερμενόταν. Κάκιστες πρωινές εκκινησεις- περίμενες 1 λεπτό τουλάχιστον με το τσοκ και απαίσιοι θορύβοι μετά τις 6.000 στροφές..
Αυτά για ενημέρωση των φίλων του forum :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Εγώ θα συμφωνήσω απόλυτα με τον @JOHNGS1100 ,ειδικά σ' αυτό που λέει :"συνθετικά λάδια 10-60 τα οποία είναι λεπτά (10w) στο κρυο και ανθεκτικά (παχιά) στην υπερθερμανση (60), εξ ου το 10w-60."
Εδώ είναι η ουσία αδέρφια!
Ένα συνθετικό είναι πολύ περισσότερο πολύτυπο, από ένα ημί και φυσικά από ένα ορυκτέλαιο. Όπερ σημαίνει ότι το 20-50 είναι ό,τι χειρότερο, τη σήμερον ημέρα, που υπάρχουν τα άλλα:cool:
Σίγουρα, ένα λάδι οφέιλει να είναι σήμερα τουλάχιστον 15W ή 10W! Kai 0 να είναι ακόμα καλύτερα. Αυτό συνεπάγεται άμεση λίπανση και παντού λίπανση, στο ευαίσθητο σημείο - χρονικό διάστημα που λέγεται "1η μιζιά-κρύο μοτέρ"!!!!
 

MOYTPO

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Παυλος
Μοτό
BMW
Εχω να πω οτι 10000 χλμ ειναι πολυ λιγα χλμ για να φανουν φθορες σε μοτερ ειδικα οταν αυτο εχει οτιδηποτε λαδια.
Επισης το ιξωδες 5 σε αεροψυκτο μοτερ θεωρω οτι θα το καιει πολυ γρηγορα.
Επισης το 4Τ στο λαδι σημαινει τετραχρονος κινητηρας.
Επισης στα μοντελα με το διπλο εκκεντροφορο (2010+) προτεινεται το 10αρι ιξωδες σε φουλ συνθετικο.

Εχουμε πει παλιοτερα αλλα επαναληψη ειναι μητηρ πασης μαθησεως οτι η επιλογη του λαδιου εχει να κανει με τις συνθηκες κυκλοφοριας και καιρου. Ενα μηχανακι που κινηται στην πολη με σταματα ξεκινα, μποτιλιαρισμα χειμωνα/καλοκαιρι στην Ελλαδα θελει διαφορετικο λαδι απο οτι ενα μηχανακι το οποιο κινηται σε εκδρομες και ταξιδια.
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Το 4Τ σημαίνει υγρός συμπλέκτης.

Στα μοντέλα με διπλό εκκ. απλά συνέπεσε η οδηγία της bmw. Τα 10-50 τα προτείνει πλέον σε όλους τους boxer για sport χρήση, τα δε castroil προσωπικά νομίζω ότι κακης ποιότητας.

Επίσης σε χρήση μηχανής εντός πολης οι φθορές σε 1000+ κυβικών είναι ελάχιστες. Μπορείς να κρατήσεις επ άπειρου τα λάδια και να συμπληρώνεις (λέμε τώρα) αν το πας μέχρι 3-4.000 στροφές.. θεωρητικά μιλάμε πάντα. Εντός πόλης οι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΦΘΟΡΕΣ ειναι στις άμεσες ψυχρές εκκινήσεις το χειμώνα και στο ρελαντί στα φανάρια. Οι εκκεντροφόροι έχουν ένα θέμα στο ρελαντί, καθώς η αντλία λαδιού υπολειτουργεί στις χαμηλές (κάτω από 1.400) στροφές.. Το καλό λιπαντικό (10w) λείνει το θεμα ψυχρών εκκινήσεων αλλά ΟΧΙ του ΡΕΛΑΝΤΙ. Εκει νομίζω ότι ένα πρόσθετο λείνει το θέμα για τις μοτοσυκλέτες..

Σε ταξίδι ώπου στροφάρεις 5.000+ απαιτείται και φαίνεται το καλό λιπαντικό.

Δε παίζουν ρόλο μόνο θερμοκρασίες αλλά και οι στροφές λειτουργίας. Μη νομίζεις ότι μία χαλαρή εκδρομή καταπονεί το λάδι λιγότερο από εντός πόλης, οι φθορές είναι πολύ περισσότερο άσχετα αν ο οδηγός δροσίζεται και πάει χαλαρά.. lol
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
να συμπληρώσω στην παρατήρηση του "Μούτρο" για τα 10.000 χιλ.., ότι ναι αυτό ισχύει αν το πας με οδηγίες χαλαρά, αν έβλεπες τη χρήση που έκανα στο μοτέρ, πίστεψέ με ότι είναι χρήση πίστας. Που σε πίστα 2-3 χρήσεις αρκούν για να "ρίξουν¨" ελατήρια, βαλβίδες σασμάν και ότι μέταλλο περιστρέφεται σε αυτές τις συνθήκες..

Υπολόγιζε οι 10Κ χιλ. χρήσης, είναι 50Κ νορμάλ λειτουργίας. Επίσης θα εκπλαγείς από τις φθορές που έχει ο μποξερ μετά από 60-80 χιλ χιλ. με νορμαλ χρήση και απλά ορυκτέλαια. Πτώση συμπίεσης από 12 bar καινούργιο σε 11 ή και κάτω από 10 αν δε το προσέχεις. Ο κινητήρας δε σου δίνει εντύπωση ότι "έπεσε" απλά καίει περισσότερο, και καίει όχι μόνο βενζίνη αλλά και πολύ.. λιπαντικό.!
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Επειδή για αλλαγή λαδιού έχω ακόμη ξεκίνησα με σασμάν και διαφορικό.
έβαλα αυτά τα λάδια και ενα πρόσθετο. Με μία βόλτα που έκανα πρόσεξα ότι κατεβάζει τις ταχύτητες πιο γλυκά και πολύ πιο γρήγορα. :D
 

obelix

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
Kawasaki
Εγώ 10-40 ημηςυνθέτικο του έβαλα για πρώτη φορά μετά την επισκευή και έκαψε στα 700 χλμ. περίπου 200 γραμμάρια. Το παρακολουθώ και τα ξαναλέμε.
 

kostas

Μέλος
Περιοχή
Orestiáda, Evros, Greece
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1200GS ADV
Vespa lxv 50
5-40 Για εμένα το καλύτερο.το 20-50 το έκαιγε για πλάκα.
Το 40αρι να δεις τι θα το κάνει ...

Αν θες να καεί λιγότερο, δοκίμασε ενα καλό 15-50 εγω έβαζα το motul 5100 στο 1150 τώρα θα το δοκιμάσω αλλα εχει ακόμα για αλλαγή.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Εγώ 10-40 ημηςυνθέτικο του έβαλα για πρώτη φορά μετά την επισκευή και έκαψε στα 700 χλμ. περίπου 200 γραμμάρια. Το παρακολουθώ και τα ξαναλέμε.
Πολύ δεν είναι; Διότι με αυτή την αναλογία στα 10000 χλμ θα χρειαστεί να συμπληρώσεις σχεδόν 3 κιλά.
 

obelix

Μέλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
Kawasaki
Πολύ δεν είναι; Διότι με αυτή την αναλογία στα 10000 χλμ θα χρειαστεί να συμπληρώσεις σχεδόν 3 κιλά.
Δε θα χρειαστεί να αλλάζω λάδια. Θα συμπληρώνω μόνο. Είναι καινούργια όλα μέσα και μήπως χρειάζεται να στρώσουν πρώτα. Βλέπουμε...
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Το 40αρι να δεις τι θα το κάνει ...

Αν θες να καεί λιγότερο, δοκίμασε ενα καλό 15-50 εγω έβαζα το motul 5100 στο 1150 τώρα θα το δοκιμάσω αλλα εχει ακόμα για αλλαγή.


Sent from my iPhone using Tapatalk
20-50 δεν ξανά βάζω να μου το χαρίζουν. Ήταν σαν να βαρουσαν κατσαρόλες. Το 5-40 το βάζω εδώ και καιρό. Θα προτιμούσα 5-50 η 5-60 αλλά δεν βρήκα και δεν το έψαξα και πολύ. Τα 5-40 τα έχω βάλει δύο φορές και μου έχει κάψει 1 λίτρο στα 10000 χλμ.
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Εγώ 10-40 ημηςυνθέτικο του έβαλα για πρώτη φορά μετά την επισκευή και έκαψε στα 700 χλμ. περίπου 200 γραμμάρια. Το παρακολουθώ και τα ξαναλέμε.
Λογικά θα κάψει μέχρι τα 1500 χλμ μέχρι να στρώσει ο κινητήρας μπορεί και παραπάνω. Απλά έχω ακούσει ότι ανάλογα το λάδι που θα βάλεις σε άστρωτο κινητήρα δημιουργεί και την ανοχή στον κύλινδρο. Κάτι τέτοιο.τα παιδιά που γνωρίζουν για τα λάδια θα μας πουν ακριβώς τι γίνεται.
 

kostas

Μέλος
Περιοχή
Orestiáda, Evros, Greece
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1200GS ADV
Vespa lxv 50
Αναφέρθηκα στο 15-50 όχι 5-50!το 10-40 ειναι ψιλό και θα το καίει συνέχεια.

Υπάρχει λάδι 10-60 αλλα θα δώσεις τσάμπα χρήματα, δεν το χρειαζεται το 1150.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Πάμε λοιπόν από την αρχή. Μελέτησα όλες τις απόψεις σας για τα λάδια και έκανα τα εξής. Πρώτα από όλα έβαλα ένα καθαριστικό κινητήρα το άφησα δέκα λεπτά στο ρελαντί και αμέσως ξεκίνησα την διαδικασία αλλαγής λαδιού και φίλτρου. Άφησα τα λάδια να στραγγισουν καλά άλλαξα φίλτρο λαδιού και περίμενα να κρυώσει ο κινητήρας. Αφού κρυωσαι ο κινητήρας ρεγουλαρισμα βαλβίδες. Και ξεκινάω να συνπληρωνο τα λάδια. 10-60 για να είμαι σίγουρος φουλ συνθετικό. Ένα πρόσθετο κεραμικό και ένα για να μαλακώσουν οι τσιμουχες. Ρύθμιση του Tps και τις ντιζες και πατάω μίζα. Από το πλύσιμο του κινητήρα τα λάδια ανέβηκαν πολύ γρήγορα επάνω σταματώντας το άγριο θόρυβο του κινητήρα σε σχέση με άλλες φορές. Επειδή ο κινητήρας καίει λάδια έβαλα τα δύο πρόσθετα που είπα πριν. Επίσης με ζεστό κινητήρα όταν το άφηνα στον πλαγιοστατη για πέντε λεπτά το λιγότερο και έβαζα πάλι εμπρός έβγαζε καπνα αυτό πλέον έχει σταματήσει. Τώρα μένει μόνο να δω τι θα κάψει από λάδια. Ξέχασα να πω ότι άλλαξα και μπουζί και με μία μέτρηση που έκανα είμαι στα 6 λιτρα τα 100 χιλιόμετρα με βενζίνη 100 οκτανίων. Τώρα έχω βάλει 95αρα και νομίζω ότι θα καίει ακόμη πιο λίγο. Γενικά είμαι πολύ χαρούμενος που με την πολύτιμη βοήθειά σας έχω ένα τέλειο και οικονομικό πλέον μηχάνημα.:D:D:D:D:D:D:D
 

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Πιο πολύ απόψεις είναι παρά άρθρο για λιπαντικά. Γενικολογίες.. Το μόνο συμπέρασμα που βγαίνει είναι το αυτονόητο, δηλ. τα συνθετικά είναι καλύτερα από τα ημι, τα οποία είναι καλύτερα από τα ορυκτέλαια.. το αυτονόητο δηλ.


Το συμπέρασμά μου είναι ότι ο κινητήρας με φουλ συνθετικά λιπαντικά δεν έχει ή έχει ελάχιστες φθορές στα ελατήρια πιστονιών και βαλβίδες τους..
ίδια συμπίεση μετά από 10.000 χιλ σκληρής χρήσης, χωρίς στρώσιμο και προσοχή, παρά μόνο χρήση καλών λιπαντικών.
Τα συμπεράσματα δικά σας..
100% συμφωνω για το πρωτο σκελος....γενικολογιες,πραγματι.Ενδεικτικο το οτι λεει οτι τα ορυκτελαια κανουν για μεντεσεδες.


Γιαννη,τι σε κανει να πιστευεις οτι με ενα ορυκτελαιο θα ειχες προβλημα στο μοτερ μετα απο 10,000χλμ?
Εγω εβαλα Liqui ορυκτελαιο 20/50 και ο δεικτης θερμοκρασιας δεν ανεβηκε ποτέ πανω απο το 25% της διαδρομης του.Με άλλα λαδια ημι ή και συνθετικα,καλοκαιρι επαιζα στο 50% της διαδρομης του δεικτη.........
Εκαψα και ενα λιτρο λαδιου μετα απο 3,500χλμ.......αρκετα καλα.
Δεν θα τα αλλαξω πριν κλεισω χρονο ή 12000χλμ οπως λεει η Χοντα και σιγουρα θα βαλω τα ιδια παλι.
 
Top Bottom