Λάδωμα αλυσίδας........spray vs Βαλβολίνη

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κι εγω το ιδιο εκανα. Στο ταξιδι, λαδωμα σε καθε ανεφοδιασμο. Επισης στις x ring κλπ, μας ενδιαφερει κυριως η επαφη αλυσιδας-γραναζιων.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Προσοχή Λιάκο αυτό με τη λίπανση με τη μηχανή με ταχύτητα. Φιλαράκι με μεγάλη εμπειρία έχει χάσει δάκτυλο έτσι. Κι εγώ έτσι το έκανα αλλά από το συμβάν και μετά γυρνάω τον τροχό με το χέρι.
 

Nick_990

Μέλος
Περιοχή
Ηρακλειο κρητης
Όνομα
Νικος
Μοτό
KTM 990R
Στο παπακι εκανα το απιστευτο λαδωμα..

1) εβγαζα αλυσιδα την εβαζα σε ενα ταψακι απο ζαχαροπλαστειο που ειχε ξεμεινει(αλουμινενιο)

2) γεμιζα με γρασο

3) το εβαζα πανω σε ενα γκαζακι για 5 λεπτα να σιγοβραζει,ελιωνε το γρασο σιγα σιγα και πηγενε παντου

4) Σκουπισμα τα "χοντρα" και επανατοποθετηση.

Στα μεγαλα μηχανακια ξεκινησα με wd40 , πηγα σε σπρει γρασο , και τελικα εχω καταληξει
σε 90αρα βαλβονινη καθε 500 λαδωμα,καθε 1000 καθαρισμα-λαδωμα ;)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Εγω δεν εχω ακομα αλυσίδα και οταν είχα δε τις έκανα τίποτα !!!!!
Αλλα το θέμα του Ηλία ειναι άψογο και έλειπε !!!!
Μπράβο Ηλία
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Θα σας το πει κι ο Μαρκος..
155.000 χλμ με ενα σετ αλυσογραναζα και λιγα λιτρα βαλβολινη στον ειδικο μηχανισμο συνεχους λίπανσης.
Κι ενα πολυ βρωμικο μηχανακι για βραβειο!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Θα σας το πει κι ο Μαρκος..
155.000 χλμ με ενα σετ αλυσογραναζα και λιγα λιτρα βαλβολινη στον ειδικο μηχανισμο συνεχους λίπανσης.
Κι ενα πολυ βρωμικο μηχανακι για βραβειο!
Αποκλειεται να πατησε χωμα ετσι...... ;)

Στάλθηκε από το SM-T800 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Νικόλας

Μέλος
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
CBF600SA8
Τυχεροί όσοι έχουν άξονα, χάνουν ενα κάτι σε δύναμη λόγω τριβών κ κινουμένων μερών αλλά δεν περνάνε μια ζωή σκυφτοί να καθαρίζουν και να λιπαίνουν.

Μετά τον πάπο που είχε αξονα πήρα την ΤΑ, και έπαθα πλάκα με την μαύρη μπίχλα που είχε.
Την καθάρισα με παραφινέλαιο, δύσκολη δουλειά και βρώμικη.
Απο τότε την κάνω μπάνιο κάθε 250-300 χιλιόμετρα με βαλβολίνη 90αρα αφού αυτό προτείνει κ η Honda στο Owners Manual.
Η δουλειά γίνεται με βαλβολίνη κ οδοντόβουρτσα.
Aρχικά καλύπτω το μηχανάκι παντού επειδή η οδοντόβουρτσα πιτσιλάει:



μετά λεκανάκι κ βαλβολίνη



στην αρχή είναι καθαρή





αλλά σιγά σιγά μαυρίζει απο την βρώμα που αφαιρεί απο την αλυσίδα, αυτός είναι κ ο λόγος που μετά την 1η φορά δεν την έχω ξανακαθαρίσει ουτε μια φορά



Την αφήνω μια βραδυά να στραγγίξει και μετά ετοιμος για μπάνιο βαλβολίνης, βρίσκω πιτσιλιές ακόμα κ στην πίσω πινακίδα :)

Επειδή αναφέρθηκε , εχω δοκιμάσει και την 120αρα επειδή είναι πιο πηχτή για το καλοκαίρι αλλά δεν έμεινα ικανοποιημένος.
Εδώ κ ενα βιντεάκι σχετικό :

 

Arisxios

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Αρης
Μοτό
Πατίνι
Έτσι καθαρίζεις οικονομικά την αλυσίδα της μηχανής σου!



http://www.activeman.gr/news.php?lang=173&mpage=90&cat=141&id=1499




Η αλυσίδα της μηχανής μας θέλει καθάρισμα σε τακτικά διαστήματα όλο το χρόνο, ειδικά όμως το φθινόπωρο και το χειμώνα, απαιτεί περισσότερη φροντίδα λόγω των βροχών και της λάσπης και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι και τα ειδικά σπρέι ακριβά, δες έναν απλό και οικονομικό τρόπο που μπορείς να την κάνεις να λάμπει… και καλύτερα από οποιοδήποτε καθαριστικό.

Η λύση δεν είναι ούτε το πετρέλαιο, ούτε η βενζίνη που χρησιμοποιούν πολλοί, απλά γιατί αφήνει κατάλοιπα. Η λύση είναι το παραφινέλαιο που κοστίζει πολύ λίγο, 5 με 7 ευρώ το λίτρο και κάνει την αλυσίδα σου λαμπίκος. Δες τι πρέπει να κάνεις για να το χρησιμοποιήσεις σωστά:

1. Πάρε ένα πινέλο σκληρό.

2. Στρώσε κάτω από τη αλυσίδα εφημερίδες ή χαρτόνι ή γενικά κάτι που θα μαζέψει τα υγρά. Όχι πανιά γιατί θα αφήσουν λεκέδες στο δάπεδο!

3. Σε ένα κουπάκι βάλε παραφινέλαιο. Γέμισε το πολύ μέχρι τη μέση, αρκεί.

4. Βουτάς το πινέλο και καθαρίζεις αργά και με πίεση την αλυσίδα, γυρνώντας παράλληλα τον τροχό.

5. Αν θέλεις πιο καλό καθάρισμα, μια σκληρή οδοντόβουρτσα μπορεί να καθαρίσει ακόμα πιο λεπτομερειακά.

6. Αφού τελειώσεις με το καθάρισμα, πλύνε την αλυσίδα με νερό. Προτιμότερο βέβαια είναι να πλύνεις όλη τη μηχανή και την αλυσίδα με νερό και σαπουνάδα.

7. Άφησε την να στεγνώσει και ρίξε το λιπαντικό. Ένας τρόπος να στεγνώσει γρήγορα είναι να την σκουπίσεις με πανί και μετά να την λιπάνης.

8. Αφού την λιπάνεις μη μετακινήσεις τη μηχανή σου για τουλάχιστον 20 λεπτά να στεγνώσει το λιπαντικό.

Το βέβαιο είναι ότι με τη σωστή χρήση το παραφινέλαιο θα σου βγάλει πολλά καθαρίσματα, τουλάχιστον για 10 φορές.
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
ετσι οπως τα λεει ο αποπανω ειναι με μερικες ενστασεις...
οταν πλενεις την αλυσιδα με πετρελαιο,βενζινη,παραφινελαιο,φωτιστικο λαδι και οτιδηποτε αλλο γουσταρει ο καθενας (κανενα προβλημα για την αλυσιδα)
πρεπει να την ξεπλυνεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ME AΘΦΟΝΟ ΝΕΡΟ,αν εισαι μανιαμουνιας καντην και σαπουναδα.
οτι χημικο και να της βαλεις προκειμενου να καθαρισει δεν υπαρχει κανενα προβλημα οπως πχ να χαλασουν τα ο-ρινκ διοτι δεν θα μεινουν τα χημικα πανω απο 5 λεπτα στην αλυσιδα.
εγω εδω και πολλα χρονια καθαριζω την αλυσιδα ως εξης...
βαζω την μηχανη στο μεσαιο σταντ,κουμπωνω πρωτη και με ενα σκληροτριχο βουρτσακι (οχι πινελο βαφης ρε παιδια...τι να κλασει τουτο?) και με ενα μπουκαλακι
παραφινελαιο η φωτιστικο λαδι (οτι βρω,το ιδιο ειναι) καθαριζω καλα την αλυσιδα
μετα και καθως γυρναει ακομα ο τροχος,παιρνω το λαστιχο της βρυσης και του δινω να καταλαβει καλα με το νερο
η αλυσιδα επειτα εχει γινει καινουργια,την φυσαω καλα με το πιεστικο (αερα) και μετα την λαδωνω.ετοιμος.
αν δεν εχει καποιος αερα-πιεστικο ας το αφησει κανα δυο ωρες να στεγνωσει καλα και επειτα την λαδωνει.
αν βαζει κανεις σπρευ αλισυδας,να την αφηνει 20-30 λεπτα να κολλησει το λιπαντικο.
 

PANOS

Μέλος
Περιοχή
Χαϊδάρι
Όνομα
Πάνος
Μοτό
f800gs
xr400r
Μετά το καθάρισμα της, βαλβολίνη,σκούπισμα κ τέλος γράσο σχολαστικά σκούπισμα πάλι κ δεν λερώνει κ γράφεις 500αρα χλμτρα.
 

trackler

Μέλος
Περιοχή
τραγανα,ναι διπλα απο τα διοδια!
Όνομα
παναγιωτης
Μοτό
transalp 650
το καλυτερο καθαρισμα το εκανε το παραφινελαιο με οδοντοβουρτσα αλλα αμεσως μετα πλυσιμο την μηχανη.
καθε 500 χλμ σπρευ και καθε 1500-2000 το πολυ καθαρισμα με παραφινελαιο.
επειδη ομως ψιλοβαριομουν,αποφασισα καποια στιγμη να παρω ενα τετοιο πραγματακι
http://www.scottoiler.com/uk/vsystem/vsystem.html

τα καλυτερα λεφτα που ξοδεψα για την μηχανη.
εκτος του οτι σταματησε ο μπελας καθαρισμα/λιπανση καθε τοσο,ειδα για πρωτη φορα τα κυλινδρακια της αλυσιδας να γυριζουν ελευθερα και να ειναι καθαρα,η αλυσιδα γυαλιζει.
λιγο στην αρχη μεχρι να βρεις την σωστη ρυθμιση και μετα σταματαει και το λερωμα,σε λογικα επιπεδα.
αν τυχον πεσεις σε τιποτα λασπες η νερα,ανοιγεις μια τερμα την ρυθμιση και μετα απο λιγο ολα εχουν φυγει,ξαναρυθμιζεις σωστα και ολα οκ.
το δοχειο αν θυμαμαι καλα βγαζει πανω απο 1000 χλμ
ναι το πληρωσα 100 ευρω αλλα εκτος του οτι κανεις αποσβεση απο τα σπρευ που χρησιμοποιουσα εγω,δεν ασχοληθηκα παλι με το θεμα αλυσιδα.
το κακο ειναι οτι δεν λειτουργει με αλλο λιπαντικο εκτος απο το δικο του.ετσι εχω ακουσει,δεν το εχω δοκιμασει εγω καθως δεν βρισκω λογο να μην χρησιμοποιω το δικο του λαδι.
ποτε δεν ειχε τοσο καλη λιπανση η αλυσιδα μου και το μεγαλυτερο ατου του ειναι οτι κραταει μονιμα με ιδια λιπανση την αλυσιδα.
ενω τα σπρευ η ακομα χειροτερα η βαλβολινη,στην αρχη ολα καλα αλλα μετα απο καποια χλμ δεν εχει μεινει τιποτα στην αλυσιδα,ενω αυτο την κρατα συνεχως λαδωμενη.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Aν και καθαρίζω-λιπαίνω κι εγώ τις αλλυσίδες μου ,όπως οι περισσότεροι (χρησιμοποιώ σπρεϋ για λόγους ευχρηστίας-διάρκειας-λιγότερου λερώματος) ωστόσο ,πάντα είχα μια απορία την οποία θα θέσω εδώ σαν ερώτημα.

Η τεχνολογία μόνιμης εσωτερικής λίπανσης (γρασσου) των πείρων της αλλυσίδας ,με το λιπαντικό να ασφαλίζεται εκεί μόνιμα ,απο τα διαφόρων ειδών τσιμουχάκια ,υποτίθεται οτι ξεκίνησε κ εξελίχθηκε ,ακριβώς για να ΜΗΝ χρειάζεται λίπανση μιά αλλυσίδα.

- Για ποιόν λόγο λοιπόν πληρώνουμε πανάκριβα μια αυτολιπαινόμενη αλλυσίδα (τύπου Oring - Xring κτλ) και ακόμα ακριβότερα κάποιες με είδικές κατεργασίες στα πλακάκια τους (chrome-gold) ,αν είναι να ασχολούμαστε με την λίπανσή τους τόσο συχνά κ με τόση επιμέλεια ???
- Για ποιόν λόγο επίσης να επιλέγουμε τις βαρύτερες κ με αυξημένες τριβές κύλισης (τύπου ring) αλλυσίδες ,οι οποίες επιβαρύνουν την κατανάλωση κ μασουλάνε κ κάποιες μονάδες ιπποδύναμης ,κ θα πρέπει ταυτόχρονα να είμαστε με τα σπρέυ κ τα μπουκαλάκια βαλβολίνης στην τσέπη κ να τις λιπαίνουμε σε κάθε ανεφοδιασμό ???
Αφού υποτίθεται ,οτι αυτή η τεχνολογική εξέλιξη εφαρμόζεται ,για να μην ασχολείται ο μοτοταξιδιώτης με την αλλυσίδα του.

Διαβάζω κ ακούω κατα καιρούς διάφορα "κόλπα" που θα επιτρέψουν στο όποιο λιπαντικό βάλουμε εξωτερικά ,να εισχωρήσει απο τα τσιμουχάκια στα ενδότερα των πείρων της αλλυσίδας.
Μα...το κόστος που πληρώνουμε ,αφορά στην στεγάνωση διαρκείας του λιπαντικού εντός των πείρων (απο τα τσιμουχάκια).
Αν καταφέρουμε το εξωτερικό λιπαντικό να εισχωρήσει ,αυτό σημαίνει οτι το προυπάρχων εσωτερικό ,θα μπορει κ να εξέλθει ,οπότε ,γιατί την πληρώσαμε???

Το μόνο που θεωρώ αποδεκτό σαν συντήρηση μιάς Ο-Xring αλλυσίδας ,είναι η κατα καιρούς εξωτερική απορρύπανσή της ,καθώς και ένα εξωτερικό φίλμ λίπανσης ,προς αποφυγή εξωτερικής οξείδωσης σε αυτές που δεν έχουν κάποια επίστρωση ,γιατί σε αυτές που έχουν(πχ chrome-silver-gold) ούτε αυτό θα έπερεπε να είναι αναγκαίο.

Διαδικασίες όπως ,καθάρισμα κ λάδωμα μετά απο κάθε βόλτα ,ή μόνιμο σύστημα λίπανσης ,αφορούν πρακτικές συντήρησης μιας απλής αλλυσίδας (χωρίς τσιμουχάκια κ σύστημα αυτολίπανσης) ,οι οποίες κοστίζουν το 1/3 της τιμής των αυτολιπαινόμενων ,ακριβώς γι'αυτό τον λόγο.

Με ποιό σκεπτικό λοιπόν ,θα πληρώνω ακριβά για την καλύτερη ,και θα πρέπει να την συντηρώ ,σα να έχω την φτηνότερη ???
 

Markos

Μέλος
Περιοχή
ΠόρτοΡάφτη
Όνομα
Markos
Μοτό
Sfi-ka DR 650 SE
Aν και καθαρίζω-λιπαίνω κι εγώ τις αλλυσίδες μου ...
.....
.....
Σωστός!
Λιπαίνουμε και καθαρίζουμε γιά να τσουλάει (κατά το "να γλυστράει"). Ν΄αποφύγουμε τις επιπλέον τριβές δηλαδή. Σε αλυσίδα ΚΑΙ γρανάζια.
Γιά να μην οξειδώνεται, όπως προανέφερες. Και γιά να προστατέψουμε τα τσιμουχάκια απ΄το χώμα και τη βρώμα ώστε να μην ξεραθούν και διαρεύσει το γράσσο.
Κι εγώ θεωρώ υπερβολή το πολύ συχνό καθάρισμα-λίπανση, αλλά υπάρχει και ο ψυχολογικός παράγοντας: ότι ασχολήθηκες με το εργαλείο και τό ΄κανες τζιτζιλόνι. Σου δίνει μιά ικανοποίηση. Βοηθάει και το οπτικό αποτέλεσμα σε αυτό.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Σωστός!
Λιπαίνουμε και καθαρίζουμε γιά να τσουλάει (κατά το "να γλυστράει"). Ν΄αποφύγουμε τις επιπλέον τριβές δηλαδή. Σε αλυσίδα ΚΑΙ γρανάζια.
Γιά να μην οξειδώνεται, όπως προανέφερες. Και γιά να προστατέψουμε τα τσιμουχάκια απ΄το χώμα και τη βρώμα ώστε να μην ξεραθούν και διαρεύσει το γράσσο.
Κι εγώ θεωρώ υπερβολή το πολύ συχνό καθάρισμα-λίπανση, αλλά υπάρχει και ο ψυχολογικός παράγοντας: ότι ασχολήθηκες με το εργαλείο και τό ΄κανες τζιτζιλόνι. Σου δίνει μιά ικανοποίηση. Βοηθάει και το οπτικό αποτέλεσμα σε αυτό.
Μαζί σου !
Αυτοί που ανέφερες είναι κ οι μόνοι λόγοι που ασχολούμαι με την αλλυσίδα.
Αλλωστε ,μετά απο κάθε χωματάδα ,το "γλύφω" γενικά το (όποιο) μοτό.
 

Markos

Μέλος
Περιοχή
ΠόρτοΡάφτη
Όνομα
Markos
Μοτό
Sfi-ka DR 650 SE
Μαζί σου !
Αυτοί που ανέφερες είναι κ οι μόνοι λόγοι που ασχολούμαι με την αλλυσίδα.
Αλλωστε ,μετά απο κάθε χωματάδα ,το "γλύφω" γενικά το (όποιο) μοτό.
:ok:

Αν και προσωπικά ακολουθώ πλέον πιό μινιμαλιστική προσέγγιση στο ζήτημα.
Ακόμα αλάδωτη και λασπωμένη είναι. Απ΄τη λαυρεωτική. Και μάλλον θα μείνει καιρό έτσι. (βαριέμαι.. :p )
 
Top Bottom