Λάστιχα

ilias.ali

Ready To Race
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Ali
Μοτό
KTM 625 SXC 2004
Το βρήκα τυχαία! Ποιά η γνώμη σας?

Το ελαστικό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν πολλές φορές δεν το παίρνουμε οι ίδιοι στα σοβαρά. Πρώτα από όλα για τη δική μας ασφάλεια και συνάμα για την καλή λειτουργία του οχήματός μας.
Ένα θέμα που μας απασχολεί όταν έρχεται η ώρα να αλλάξουμε τα ελαστικά μας, είναι αυτό που ονομάζεται «ημερομηνία παραγωγής» και είναι κάτι το οποίο όλοι λίγο – πολύ το σκεφτόμαστε.

Αναλύοντας το θέμα αυτό, αρχικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο μέσος όρος χρήσης των ελαστικών κατά την πλειονότητα των κατασκευαστών, είναι τα 3 χρόνια ή τα 50 με 55 χιλιάδες χιλιόμετρα. Πέρα από το μέσο όρο αυτό, το ελαστικό υπολειτουργεί και δεν παρέχει τις υπηρεσίες που επιθυμεί κάθε οδηγός.

Σχετικά με την ημερομηνία όμως, υπάρχει μια θεωρία από τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές, που λένε ότι τα λάστιχα επιθυμούν να είναι «φρέσκα». Σε αυτό το σημείο λοιπόν, θα σας πούμε ότι τα ελαστικά δεν είναι ένα προϊόν με ημερομηνία λήξης, αλλά είναι ένα προϊόν μόνο με ημερομηνία παραγωγής. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές το γράφουν, το λένε και το υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται από την ημερομηνία παραγωγής του, αρκεί να αποθηκεύεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει ένα απόσπασμα του κανονισμού ETRTO (European Tire and Rim Technical Organisation), που ορίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το σύνολο των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων χρήσης του ελαστικού.

«Τα ελαστικά είναι προϊόντα με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν στις επιδράσεις που ασκεί η φυσική γήρανση του καουτσούκ». Με αυτά τα λόγια, οι κατασκευαστές θέλουν να δείξουν ότι τα ελαστικά δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εκτός αν υπάρχουν τεχνικές υποδείξεις από τους ίδιους.

Κλείνοντας, να πούμε πως η σωστή συντήρηση επιβάλλει να τηρούνται οι συστάσεις των κατασκευαστών του αυτοκινήτου και των ελαστικών που αφορούν την πίεση, το δείκτη φορτίου και τον έλεγχο κατά τη χρήση. Και κάπως έτσι, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, ο «μύθος» καταρρίπτεται!

Και στον αντίποδα:
Πόσο επικίνδυνα είναι τα γερασμένα ελαστικά;

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση, είναι εξαιρετικά απλή: Πάρα πολύ! Το θέμα είναι όμως, ότι οι κατασκευαστές ελαστικών στις Η.Π.Α. προσπαθούν να μπλοκάρουν έναν νόμο που θα συμπεριλαμβάνει και την ηλικία των ελαστικών στον τακτικό έλεγχο ενός αυτοκινήτου. Ο νόμος αυτός προτάθηκε έπειτα από έρευνα που έγινε για να διαπιστωθεί ο συσχετισμός ανάμεσα στην ηλικία του ελαστικού και την πιθανότητα αποκόλλησης μερών του πέλματος.Σύμφωνα με Αμερικανικά μέσα, η Rubber Manufacturers of America προσπαθούν να μπλοκάρουν αυτόν τον νόμο στη Μασαχουσέτη καθώς και σε 7 ακόμα πολιτείες. Τα επιχειρήματα υπέρ αυτού του νόμου θα έπρεπε να είναι προφανή και αυτονόητα. Με τον καιρό, η ελαστικότητα της γόμας μειώνεται και η εσωτερική δομή του ελαστικού “χαλαρώνει”. Αυτά τα δύο, είναι αδιαμφισβήτητα. Όμως η RMA, ισχυρίζεται πως “είναι πιο σημαντικό το πώς χρησιμοποιείται ένα ελαστικό, αν συντηρείται σωστά και πώς αποθηκεύεται”. Σίγουρα είναι σημαντικά όλα αυτά αλλά ακόμα και αν γίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το μόνο που κάνουν είναι να καθυστερούν την φυσική επιδείνωση του ελαστικού. Για να μην αναφέρουμε τις επιδράσεις ενός ξερού και ζεστού κλίματος (βλ. Ελλάδα) στις ιδιότητες του ελαστικού.

Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και κατασκευαστές ελαστικών, έχουν ήδη θέσει τα δικά τους όρια. Πχ, η GM, η Ford και η Chrysler, συστήνουν αλλαγή των ελαστικών 6 χρόνια μετά την ημερομηνία κατασκευής τους ενώ η Michelin, προτείνει “διάρκεια ραφιού” 10 ετών. Εν τω μεταξύ, οι εταιρίες θα μπορούσαν να έχουν κάνει καλύτερη δουλειά στον τομέα του να έχουν σε εμφανές σημείο και με ευανάγνωστο τρόπο, γραμμένη την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού.
Ok, αυτοί που ασχολούνται περισσότερο με τα αυτοκίνητα γνωρίζουν να εντοπίζουν και να “αποκωδικοποιούν” το τετραψήφιο νούμερο στο πλάι του ελαστικού (τα πρώτα δύο ψηφία είναι η εβδομάδα κατασκευής ενώ τα τελευταία δύο το έτος) αλλά οι υπόλοιποι; Επίσης, πόσοι κοιτούν την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού όταν πηγαίνουν να τα αλλάξουν;

Από προσωπική εμπειρία, έχω να σημειώσω πως η απόδοση των ελαστικών αρχίζει να μειώνεται έπειτα από 3 χρόνια χρήσης ενώ στον τέταρτο χρόνο, ο ρυθμός επιδείνωσης αυξάνεται. Δεν έχω κρατήσει ποτέ ελαστικό για 6 χρόνια. Δίνω αξία στη ζωή μου. Καταλαβαίνω πως οι καιροί είναι δύσκολοι αλλά τα ελαστικά, είναι το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο! Για όνομα του Θεού, μην τα παραμελείτε. Το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου να έχετε, αν τα ελαστικά είναι υπέρμετρα φθαρμένα ή υπερβολικά παλιά, όταν τα χρειαστείτε, εκείνη την μία φορά που η ζωή σας, η ζωή κάποιου άλλου ή το αυτοκίνητο σας εξαρτάται από την πρόσφυση των ελαστικών θα σας αφήσουν ξεκρέμαστους και ποιος ξέρει τι θα συμβεί.

Είναι τυχαία δύο άρθρα .



Στάλθηκε από το DUB-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Η φράση κλειδί είναι η εξής: ΄΄Αρκεί να φυλάσσονται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.

Αυτό δηλαδή σημαίνει υπόγειο τύπου κελάρι.. Άντε πες μου εσύ ποιός μπορεί να επαληθεύσει πως ένα ελαστικό έχει αποθηκευτεί σωστά αν υποθέσουμε πως είναι μύθος όλα τα υπόλοιπα και αν όντως αποθηκευτεί σωστά δεν έχει κανένα πρόβλημα..

Η απάντηση είναι σίγουρη μονάχα αν τα έχεις αποθηκεύσει εσύ!! Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις ρισκάρεις και εδώ που τα λέμε ποιός έμπορος θα φυλάξει 10 χρόνια σωστά ένα λάστιχο, δεύτερον γιατί να το κάνει(?). Ο σκοπός είναι το κέρδος, αν έχεις κάτι 10 χρόνια τί έχει πάει στραβά? Είχες ένα υπόγειο δεσμευμένο με ελαστικά και ξαφνικά βγήκαν στην επιφάνεια? Ποιός σοβαρός επαγγελματία; θα δέσμευε τον ΄χωρο του 10+ χρόνια και θα κρατούσε την επένδυση του δεσμευμένη και τα χρήματα του κλειδωμένα?

Το πιο πιθανό είναι τέτοιες περιπτώσεις να προέρχονται απο κατασχέσεις που ήρθαν π.χ. μετά απο δικαστικές αποφάσεις και στο πλαίσιο αυτό προέκυψε ένα εμπόρευμα πιθανώς χωρίς φροντίδα, παρατημένο σε κάποια αποθήκη ενδεχομένως αγνώστων συνθηκών.

Γενικά βασικά άμα σου τα χαρίσουν οκ πάρτα, κάνε μια δοκιμή αλλά να πληρώσεις κιόλας, δε λέει..
 

nomad

Μέλος
Περιοχή
Καρπηνιςςς
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μοτό
BMW F650GS
KTM exc 300
Μετά από μελέτη πολλών forum και άρθρων, τα συμπεράσματα που έβγαλα για το συγκεκριμένο θέμα,είναι ότι δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα. Σε γενικές γραμμές, όσα άρθρα βρήκα με λίγο πιο επιστημονική ανάλυση συμφωνούν, ότι με ιδανικές συνθήκες (που είναι απίθανο να βρεθούν) δηλαδή όχι έκθεση σε φως, υγρασία κοντά στο 50-65% και κλείσιμο σε νάιλον σακούλα η θεωρητική διάρκεια ζωής είναι άπειρη. Ο μεγαλύτερος εχθρός ακόμη και αν είναι αποθηκευμένα σε σκοτεινό χώρο (άρα χαμηλή UV ακτινοβολία), είναι το όζον. Οι κατασκευαστές δεν τα βρίσκουν ούτε μεταξύ τους. Ως shelf life, δηλαδή χρόνο αναμονής στο ράφι βρήκα από 8 έως 12 χρόνια. Η michelin πχ όπως αναφέρει ο σύντροχος από πάνω, δίνει 10 χρόνια. Πουθενά δεν βρήκα μελέτη που να συνδέει αυξημένα περιστατικά ατυχημάτων σε σχέση με το παλαιό dot, αντίθετα βρήκα δύο μελέτες που συνδέουν τα ατυχήματα με την ανάλογη φθορά του ελαστικού. Μάλλον φυσικό βέβαια, γιατί πολλοί προτιμούν να αγοράζουν φρέσκα λάστιχα αλλά να τα λειώνουν, παρά να ψάξουν ελαστικά με παλιό dot. Τα 16 χρόνια που έχουν τα λάστιχα που έγραψα στο ξεκίνημα του θέματος (δεδομένων των άγνωστων συνθηκών αποθήκευσης) αν και εγώ σε σκοτεινό σημείο τα είδα, μάλλον τείνουν προς το πολύ. Πάντως επειδή θα τα δοκιμάσω, θα γράψω τις εντυπώσεις κάποια στιγμή. Μην μου πει κάποιος για την ασφάλεια. Το ξέρω. Ούτως ή άλλως το μεκανάκι μου από εδώ και πέρα και μέχρι το φθινόπωρο πατάει μόνο χώμα. Θα τα πούμε στο troffy.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Oκ, αλλα εδω μιλαμε για 16 ολοκληρα χρονια. Καταρχην τα ελαστικα πρεπει να αποθηκευονται ορθια και μαλιστα ανα τακτα διαστηματα να περιστρεφονται ανα 1/4 της στροφης για να μην "κατσουν". Αν αποθηκευτουν οριζοντια συνηθως ειναι σε ντανες (οπως φανηκε και στις φωτο της αγγελιας) και οσο πιο κατω στη ντανα ειναι το λαστιχο τοσο περισσοτερο εχει υποφερει τοσα χρονια, μπορει να εχει στραβωσει ο σκελετος του.

Το σημαντικο ειναι οταν τα βαλεις και τα φουσκωσεις να κοιταξεις προσεκτικα απο κοντα κυριως τα πλαινα τους αλλα και το πελμα μηπως εχουν μικρορωγμες, που σημαινει οτι εχουν ξεραθει. Αν δεις εστω και μια παραμικρη ρωγμη, πετα τα. Στην πρωτη βολτα που θα βγεις εθνικη,κανε μια σταση μετα απο λιγα χιλιομετρα και δες εαν ολα τα τακουνια τους ειναι στη θεση τους. Τα πρωτα Ε08 ουτως ή αλλως ειχαν θεμα ακομη και φρεσκα και ξεκολλουσαν νταμακια απο τα τακουνια σαν παλιες μπαλες ποδοσφαιρου. Για καλο και για κακο ριξε slime μεσα πριν βγεις στο δρομο για παν ενδεχομενο, ειτε εχεις σαμπρελα ειτε tubeless. Επισης παρα πολλη προσοχη στην αρχη σε στροφες και φρενα, σαν να σου ειχαν πεσει μεσα σε βαρελι με λαδι.
 

nomad

Μέλος
Περιοχή
Καρπηνιςςς
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μοτό
BMW F650GS
KTM exc 300
Oκ, αλλα εδω μιλαμε για 16 ολοκληρα χρονια. Καταρχην τα ελαστικα πρεπει να αποθηκευονται ορθια και μαλιστα ανα τακτα διαστηματα να περιστρεφονται ανα 1/4 της στροφης για να μην "κατσουν". Αν αποθηκευτουν οριζοντια συνηθως ειναι σε ντανες (οπως φανηκε και στις φωτο της αγγελιας) και οσο πιο κατω στη ντανα ειναι το λαστιχο τοσο περισσοτερο εχει υποφερει τοσα χρονια, μπορει να εχει στραβωσει ο σκελετος του.

Το σημαντικο ειναι οταν τα βαλεις και τα φουσκωσεις να κοιταξεις προσεκτικα απο κοντα κυριως τα πλαινα τους αλλα και το πελμα μηπως εχουν μικρορωγμες, που σημαινει οτι εχουν ξεραθει. Αν δεις εστω και μια παραμικρη ρωγμη, πετα τα. Στην πρωτη βολτα που θα βγεις εθνικη,κανε μια σταση μετα απο λιγα χιλιομετρα και δες εαν ολα τα τακουνια τους ειναι στη θεση τους. Τα πρωτα Ε08 ουτως ή αλλως ειχαν θεμα ακομη και φρεσκα και ξεκολλουσαν νταμακια απο τα τακουνια σαν παλιες μπαλες ποδοσφαιρου. Για καλο και για κακο ριξε slime μεσα πριν βγεις στο δρομο για παν ενδεχομενο, ειτε εχεις σαμπρελα ειτε tubeless. Επισης παρα πολλη προσοχη στην αρχη σε στροφες και φρενα, σαν να σου ειχαν πεσει μεσα σε βαρελι με λαδι.
Ευχή κατά της βασκανίας (Κακό μάτι) - ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μετά από μελέτη πολλών forum και άρθρων, τα συμπεράσματα που έβγαλα για το συγκεκριμένο θέμα,είναι ότι δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα. Σε γενικές γραμμές, όσα άρθρα βρήκα με λίγο πιο επιστημονική ανάλυση συμφωνούν, ότι με ιδανικές συνθήκες (που είναι απίθανο να βρεθούν) δηλαδή όχι έκθεση σε φως, υγρασία κοντά στο 50-65% και κλείσιμο σε νάιλον σακούλα η θεωρητική διάρκεια ζωής είναι άπειρη. Ο μεγαλύτερος εχθρός ακόμη και αν είναι αποθηκευμένα σε σκοτεινό χώρο (άρα χαμηλή UV ακτινοβολία), είναι το όζον. Οι κατασκευαστές δεν τα βρίσκουν ούτε μεταξύ τους. Ως shelf life, δηλαδή χρόνο αναμονής στο ράφι βρήκα από 8 έως 12 χρόνια. Η michelin πχ όπως αναφέρει ο σύντροχος από πάνω, δίνει 10 χρόνια. Πουθενά δεν βρήκα μελέτη που να συνδέει αυξημένα περιστατικά ατυχημάτων σε σχέση με το παλαιό dot, αντίθετα βρήκα δύο μελέτες που συνδέουν τα ατυχήματα με την ανάλογη φθορά του ελαστικού. Μάλλον φυσικό βέβαια, γιατί πολλοί προτιμούν να αγοράζουν φρέσκα λάστιχα αλλά να τα λειώνουν, παρά να ψάξουν ελαστικά με παλιό dot. Τα 16 χρόνια που έχουν τα λάστιχα που έγραψα στο ξεκίνημα του θέματος (δεδομένων των άγνωστων συνθηκών αποθήκευσης) αν και εγώ σε σκοτεινό σημείο τα είδα, μάλλον τείνουν προς το πολύ. Πάντως επειδή θα τα δοκιμάσω, θα γράψω τις εντυπώσεις κάποια στιγμή. Μην μου πει κάποιος για την ασφάλεια. Το ξέρω. Ούτως ή άλλως το μεκανάκι μου από εδώ και πέρα και μέχρι το φθινόπωρο πατάει μόνο χώμα. Θα τα πούμε στο troffy.
Kατ'αρχήν να σου πω ,οτι μου αρέσει που το ψάχνεις.
Αυτό δείχνει ανήσυχο πνεύμα ,κάτι που συνάδει με την φιλοσοφία ζωής μου.
Ας συνεισφέρω λοιπόν στο θέμα.

Εχω δοκιμάσει πολλάκις ελαστικά παλαιού dot.
Και για να γίνω πιό συγκεκριμένος ,από 10-18 χρονώΝε.
Ο λόγος της δοκιμής ,το οικονομικό.
Οταν στα χρόνια της κρίσης ήθελα να κάνω βόλτες με 50/50 ή κ OnOff ελαστικό ,συνδιαστικά με το ότι δεν φημίζομαι για την υπομονή μου σε ταχύτητες ΕΟ κατα την επιστροφή από τις χωματάδες ,κάτι που σημαίνει οτι το πίσω λάστιχο μου το πετάω σε 3000-4,000 χλμ ,με έκαναν να δοκιμάσω ελαστικά παλαιού dot που έβρισκα σε πολύ χαμηλές τιμές.

Φυσικά ,ότι κ να πήρα ,δεν είχα ιδέα για τις συνθήκες αποθήκευσής του.
Φυσικά επίσης ,μόλις τα έβαζα ,στα πρώτα χλμ ,πήγαινα ψάχνοντας ,ώστε να νιώσω την αίσθηση που μου προσφέρει ,αλλά κ το έλεγχα συχνά οπτικά ,ωστε να έχω συνεχώς αποψη για την κατάστασή του.

Συμπερασματικά όμως ,ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα αστοχίας ή γλυστρίματος (αφού τα έιχα ζεστάνει πρώτα) κ ποτέ δεν το μετάνιωσα ,αφού έχοντας αγοράσει καινούργιο πίσω ελαστικό με 20-30 € ,δεν σκεφτόμουν καν να ανοίξω το γκάζι κ να επισπεύσω τα 200-300 χλμ επιστροφής μου.

Αν μιλάμε λοιπόν για αμιγώς χωμάτινα ,δεν το συζητάω κάν ,θα τα έβαζα κ σήμερα ,αρκεί να αξίζει οικονομικά η δοκιμή.
Κατι που σημαίνει ότι ,αφού βρίσκω καινούργια ζευγάρι στα 100 € ,δεν θα πλήρωνα για τα 16χρονα πάνω από το 1/3 αυτών ,φορεμένα!

Αν μιλάμε για OnOff ελαστικά σε βαριά 1-2 κύλινδρα ,ισχύει επίσης το ίδιο.
Το εχω κάνει κ θα το ξανάκανα ,αν η τιμή ήταν ανάλογη με ατήν που προείπα.

Αν μιλήσουμε για SS ελαστικά ,επίσης έχω δοκιμάσει κάτι ανάλογο στο παρελθόν.
Γιατί,οταν ανέβαινα Σέρρες ,χρειαζόμουν να "καψω" 3 ζευγάρια λαστιχα.
Ομολογώ ότι ,κάποια ,δεν τα ευχαριστήθηκα όπως ένα καινούργιο ελαστικό ,αφού έπερεπε να τους δώσω χρόνο να πολυμεριστούν θερμοκρασιακά ,να ζωντανέψουν ξανά ,να τα πιέζω σταδιακά ,κ να τα ελέγχω σε κάθε έξοδό μου από την πίστα.
Αλλά στον απολογισμό ,άξιζε η δοκιμή ,γιατί το κόστος ήταν τραγικά χαμηλότερο.

Πολυκαιρισμένα Ελαστικά τύπου SS πάντως ,για χρήση ίδιου τύπου μοτοσυκλέτας ,με ρυθμούς SS ,σε δημόσιους δρόμους ,δεν έχω τα "άντερα" να δοκιμάσω.
Δεν το έκανα ,κ ΔΕΝ θα το έκανα ποτέ.

Εχω γράψει κι εδω μέσα παλιότερα κ αποσπασματικά εμπειρίες μου από χρήση ελαστικών με παλιό dot ,κ μάλιστα με φωτό ,αλλά ,παρόλο που έψαξα (λίγο) ,δεν τα βρήκα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nomad

Μέλος
Περιοχή
Καρπηνιςςς
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μοτό
BMW F650GS
KTM exc 300
Kατ'αρχήν να σου πω ,οτι μου αρέσει που το ψάχνεις.
Αυτό δείχνει ανήσυχο πνεύμα ,κάτι που συνάδει με την φιλοσοφία ζωής μου.
Ας συνεισφέρω λοιπόν στο θέμα.

Εχω δοκιμάσει πολλάκις ελαστικά παλαιού dot.
Και για να γίνω πιό συγκεκριμένος ,από 10-18 χρονώΝε.
Ο λόγος της δοκιμής ,το οικονομικό.
Οταν στα χρόνια της κρίσης ήθελα να κάνω βόλτες με 50/50 ή κ OnOff ελαστικό ,συνδιαστικά με το ότι δεν φημίζομαι για την υπομονή μου σε ταχύτητες ΕΟ κατα την επιστροφή από τις χωματάδες ,κάτι που σημαίνει οτι το πίσω λάστιχο μου το πετάω σε 3000-4,000 χλμ ,με έκαναν να δοκιμάσω ελαστικά παλαιού dot που έβρισκα σε πολύ χαμηλές τιμές.

Φυσικά ,ότι κ να πήρα ,δεν είχα ιδέα για τις συνθήκες αποθήκευσής του.
Φυσικά επίσης ,μόλις τα έβαζα ,στα πρώτα χλμ ,πήγαινα ψάχνοντας ,ώστε να νιώσω την αίσθηση που μου προσφέρει ,αλλά κ το έλεγχα συχνά οπτικά ,ωστε να έχω συνεχώς αποψη για την κατάστασή του.

Συμπερασματικά όμως ,ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα αστοχίας ή γλυστρίματος (αφού τα έιχα ζεστάνει πρώτα) κ ποτέ δεν το μετάνιωσα ,αφού έχοντας αγοράσει καινούργιο πίσω ελαστικό με 20-30 € ,δεν σκεφτόμουν καν να ανοίξω το γκάζι κ να επισπεύσω τα 200-300 χλμ επιστροφής μου.

Αν μιλάμε λοιπόν για αμιγώς χωμάτινα ,δεν το συζητάω κάν ,θα τα έβαζα κ σήμερα ,αρκεί να αξίζει οικονομικά η δοκιμή.
Κατι που σημαίνει ότι ,αφού βρίσκω καινούργια ζευγάρι στα 100 € ,δεν θα πλήρωνα για τα 16χρονα πάνω από το 1/3 αυτών ,φορεμένα!

Αν μιλάμε για OnOff ελαστικά σε βαριά 1-2 κύλινδρα ,ισχύει επίσης το ίδιο.
Το εχω κάνει κ θα το ξανάκανα ,αν η τιμή ήταν ανάλογη με ατήν που προείπα.

Αν μιλήσουμε για SS ελαστικά ,επίσης έχω δοκιμάσει κάτι ανάλογο στο παρελθόν.
Γιατί,οταν ανέβαινα Σέρρες ,χρειαζόμουν να "καψω" 3 ζευγάρια λαστιχα.
Ομολογώ ότι ,κάποια ,δεν τα ευχαριστήθηκα όπως ένα καινούργιο ελαστικό ,αφού έπερεπε να τους δώσω χρόνο να πολυμεριστούν θερμοκρασιακά ,να ζωντανέψουν ξανά ,να τα πιέζω σταδιακά ,κ να τα ελέγχω σε κάθε έξοδό μου από την πίστα.
Αλλά στον απολογισμό ,άξιζε η δοκιμή ,γιατί το κόστος ήταν τραγικά χαμηλότερο.

Ελαστικά τύπου SS πάντως ,για χρήση ίδιου τύπου μοτοσυκλέτας ,με ρυθμούς SS ,σε δημόσιους δρόμους ,δεν έχω τα "άντερα" να δοκιμάσω.
Δεν το έκανα ,κ ΔΕΝ θα το έκανα ποτέ.

Εχω γράψει κι εδω μέσα παλιότερα κ αποσπασματικά εμπειρίες μου από χρήση ελαστικών με παλιό dot ,κ μάλιστα με φωτό ,αλλά ,παρόλο που έψαξα (λίγο) ,δεν τα βρήκα.
Για SS ούτε που θα το σκεφτόμουν. Το ψάχνω γιατί απλά δεν θέλω να πηγαίνω όπου προστάζει η μόδα, η διαφήμιση κλπ κλπ. Θέλω όσο μπορώ και όσο επιτρέπουν οι δυνάμεις μου, να κάνω αυτό που ανακαλύπτω με την γνώση αλλά και το ένστικτο. Στην τελική ξεκίνησα το θέμα μην περιμένοντας ότι θα τραβήξει τόσο, αλλά έχει ενδιαφέρον γιατί όλοι μαθαίνουμε. Άλλωστε αυτός δεν είναι ένας από τους λόγους ύπαρξης των forum? Κατανοώ απόλυτα βέβαια και όσους είχαν σοβαρές επιφυλάξεις πάνω στο θέμα. Ο καθένας ζυγίζει την ασφάλεια με τα δικά του μέτρα. Τέλος της αμπελοφιλοσοφίας.
 

Miltiadis

Μέλος
Όνομα
Γιωργιόόό!!!!!
Μοτό
Σκύλος μαύρος!
Τυχαία ψάχνοντας στο car βρήκα αγγελία για μεταχειρισμένα λάστιχα που τελικά είναι αχρησιμοποίητα αλλά με παλιό dot του 2003. Έκανα ένα τηλέφωνο και πέρασα να ρίξω μια ματιά μιας και η αποθήκη είναι πολύ κοντά στο πατρικό μου σπίτι (Νέα Φιλαδέλφεια). Η ιστορία είναι ότι ο άνθρωπος που τα πουλάει δεν έχει σχέση με λάστιχα, αλλά αγόρασε το κτίριο, που αν κατάλαβα καλά, πριν χρόνια ήταν εκεί η αντιπροσωπεία της Mitas και πήρε μαζί και ότι ξέμεινε μέσα (αν κατάλαβα καλά έγινε κατάσχεση από τράπεζα). Έχει μόνο mitas, περίπου 300 ζευγάρια. Τα δίνει 50 ευρώ το ζεύγος αλλά δεν δίνει ατομικά γιατί δεν ζει κοντά. Τον έψησα να πάρω μόνο ένα, παρότι μου είπε ότι θέλει να τα δώσει όλα μαζί. Τυχαία βρήκαμε κοινό γνωστό, έκανε την καρδιά του πέτρα και ήρθε. Αγόρασα ένα Ε8. Λέω να το δοκιμάσω σύντομα. Τα λάστιχα είναι αποθηκευμένα σε σκοτεινό χώρο. Επειδή και ο ίδιος είναι της μηχανής (έχει βέβαια Harley, αλλά ας το παραβλέψουμε αυτό) του υποσχέθηκα να το βάλω στο forum. Όλα τα λάστιχα είναι 50/50 ή για καθαρά χωμάτινα. Δεν σκοπεύω να κάνω το χαλασμένο τηλέφωνο. Όποιος θέλει ας το οργανώσει εάν γίνεται να οργανωθεί. Μπορώ να στείλω με pm το τηλέφωνο. Βάζω διαστάσεις ελαστικών όπως τις αντέγραψα από το car.
4-10-18
2-75-21
80-90-17
90-90-21
80-90-21
90-90-18
140-60-13
120-90-17
130-80-17
140-80-17
130-80-18
140-80-18
100-90-19
Επίσης στην κατηγορία του car ανταλλακτικά μοτό, εάν στην αναζήτηση βάλεις -Παύλος λάστιχα- θα το βγάλει και έχει και κάποιες φωτό. Το κάνω γιατί ο τύπος ήταν εξαιρετικά συμπαθής και μου ζήτησε να το μεταφέρω.
Ευχαριστώ
Καλημέρα Δημήτρη και μπράβο για την κίνηση σου!Στείλε μου πμ σε παρακαλώ το λίνκ της αγγελίας(τηλ.του κτλ).Γνωρίζεις αν είναι διατεθημένος να΄΄στείλει΄΄εκτός Αττικής?Thanks:friendship:
 
Top Bottom