Λαστιχολόγιο Χωμάτινο

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
σε καθε χωματινη βολτα εχω μαζι μια 12V καλη τρομπα και αυξομειωνω παντα οταν εναλλασω ασφαλτο-χωμα(ειδικα απαιτητικο χωμα).Και τα ελαστικα λειτουργουν καλυτερα και δεν ειναι καθολου κοπος να χρησιμοποιω την τρομπα.Και γλυτωνω και το ψαξιμο βενζιναδικου για ελεγχο πιεσεων,που εννοειται οταν ειμαι στα βουνα...μονο βενζιναδικα δεν βρισκω.
Νομιζω ειναι κατι που σου λυνει τα χερια οταν εχεις μαζι,αν ασχολεισαι με μικτες διαδρομες χωμα-ασφαλτο.Μαζι με ενα καλο μετρητη πιεσεων σετακι...:friendship:
αυτή ήταν και η αρχική μου ερώτηση, αν μπορεί να προτείνει κανείς ηλεκτρική τρόμπα. Τώρα βάζεις και στο παιχνίδι μετρητή πίεσης, σωστό, νόμιζα ότι περιλαμβάνει η τρόμπα.
ποια 12V τρόμπα έχεις? για να την έχεις την προτείνεις να υποθέσω? thanks!
 

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
αυτή ήταν και η αρχική μου ερώτηση, αν μπορεί να προτείνει κανείς ηλεκτρική τρόμπα. Τώρα βάζεις και στο παιχνίδι μετρητή πίεσης, σωστό, νόμιζα ότι περιλαμβάνει η τρόμπα.
ποια 12V τρόμπα έχεις? για να την έχεις την προτείνεις να υποθέσω? thanks!
http://www.motoraid.eu/travel-equipment/additional-equip/airman-12v-compressor
Μικρή και ποιοτική. Και εγώ την έχω πάντα μαζί στα βουνά. Υπάρχουν και πιο φτηνές βέβαια.
Αυτό είναι το εύκολο, τα πιο ενδιαφέροντα είναι αυτά που γράφονται για τις πιέσεις από τους χωμάτινους :yew:
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
αυτή ήταν και η αρχική μου ερώτηση, αν μπορεί να προτείνει κανείς ηλεκτρική τρόμπα. Τώρα βάζεις και στο παιχνίδι μετρητή πίεσης, σωστό, νόμιζα ότι περιλαμβάνει η τρόμπα.
ποια 12V τρόμπα έχεις? για να την έχεις την προτείνεις να υποθέσω? thanks!
Σωστα κανεις και ρωτας αλλα εισαι off topic σε αυτο το θεμα και αυτο γιατι δεν συζηταμε γενικα για λαστιχα αλλα για τις χωματινες επιλογες σε ελαστικα.

Να προτεινω κατι? Γιατι δεν ανοιγεις ενα νεο θεμα που να αφορα φορητες τρομπες και μετρητες πιεσης? Ετσι ολες οι πληροφοριες θα ειναι συγκεντρωμενες, θα δουμε την πληθωρα των επιλογων και θα μαθουμε πολλα απ αυτο. ;)
 

IliADVas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
BMW R1250 GS ADVENTURE
Λαμβανοντας ενα δεδομενο οτι ακομα και οι εταιρειες παραγωγης ενος χωματινου ελαστικου για μικτη χρηση σε μεγαλο OnOff,προτεινουν πιεσεις στα ελαστικα τους,ασφαλτινες ως συνηθως(πχ.η Heidenau στα Scout K60 προτεινε ιδια με αυτη που προτεινει η BMW στην ασφαλτινη χρηση...και το κανουν αρκετες σοβαρες εταιρειες ελαστικων στο χωρο),θα ηθελα να μου το εξηγησετε λιγο παραπανω αυτο που λετε γιατι με ενδιαφερει να μαθω κατι που ισως δεν γνωριζω.
Να σημειωσω οτι σε ολες τις μοτοσυκλετες μου OnOff οσες φορες εχω τοποθετησει λαστιχα μικτης χρησης,παντα οταν κινουμαι στην ασφαλτο επιλεγω τις συνηθεις πιεσεις που εχω και στα ασφαλτινα ελαστικα.Δεν ειχα ποτέ προβλημα με την προσφυση,ενω απεφυγα πιθανη προωρη φθορα λογω μειωμενων πιεσεων...αυτα ομως αφορουν δικη μου επιλογη,μη γνωριζοντας πιθανον κατι που θελετε εσεις να πειτε με αυτο που γραφετε πιο πανω και θελω να ακουσω περισσοτερα σχετικα με αυτο.:thinking:


Εγω Αλεξ,σε καθε χωματινη βολτα εχω μαζι μια 12V καλη τρομπα και αυξομειωνω παντα οταν εναλλασω ασφαλτο-χωμα(ειδικα απαιτητικο χωμα).Και τα ελαστικα λειτουργουν καλυτερα και δεν ειναι καθολου κοπος να χρησιμοποιω την τρομπα.Και γλυτωνω και το ψαξιμο βενζιναδικου για ελεγχο πιεσεων,που εννοειται οταν ειμαι στα βουνα...μονο βενζιναδικα δεν βρισκω.
Νομιζω ειναι κατι που σου λυνει τα χερια οταν εχεις μαζι,αν ασχολεισαι με μικτες διαδρομες χωμα-ασφαλτο.Μαζι με ενα καλο μετρητη πιεσεων σετακι...:friendship:
Έτσι όπως το έχω αντιληφθεί έχει να κάνει με την διαφορετική κατασκευή του χωμάτινου ελαστικού σε σχέση με το ασφάλτινο όσον αφορά τα πλαϊνά του μέρη. Επειδή τα ασφάλτινα έχουν στα πλάγια κούρμπα η οποία ακολουθεί κατά κάποιο τρόπο την καμπύλη του υπόλοιπου ελαστικού χρειάζονται την μεγαλύτερη πίεση (αυτή που δίνει ο κατασκευαστής) για να διατηρείται η καμπύλη αυτή στις στροφές κι έτσι να έχουμε την επιθυμητή πρόσφυση. Αντίθετα, τα χωμάτινα δεν έχουν την ίδια κούρμπα με τα σαφάλτινα, αλλά και αυτή που έχουν δεν μπορεί να βρει ευκολα πρόσφυση στην άσφαλτο λόγω των τακουνιών, άρα χρειαζόμαστε μικρότερη πίεση έτσι ώστε να πατάει περισσότερο λάστιχο στο δρόμο και να κερδίζουμε από εκεί πρόσφυση με κόστος βέβαια την όποια φθορά του ελαστικού.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Έτσι όπως το έχω αντιληφθεί ...
Ηλια,σωστο το σκεπτικο σου και δειχνει ακρως λογικο.Αλλά απο την αλλη...σκεφτομαι οτι μια εταιρεια που κατασκευαζει ενα ελαστικο,με συγκεκριμενες προδιαγραφες και χαρακτηριστικα,που προοριζεται μαλιστα για τετοια μικτη χρηση(με τις όποιες αυξημενες αναγκες αντοχης-φθορας-κυλισης),λογικα γνωριζει πολυ καλα,ισως καλυτερα απο εμενα ή ολους μας,ποια ειναι η σωστη πιεση για να δουλεψει σωστα και με ασφαλεια.Οταν λοιπον,διερωτώμαι,προτεινει πιεση ελαστικων την συνηθισμενη ασφαλτινη που συμφωνει με την "μαμα"μαλιστα(μιλαω για πιεσεις 2.2-2.5 bar πχ.για ενα ατομο και χρηση ασφαλτο),γιατι εγω να επιλεξω να αυξομειωσω τοσο πολυ οπως προτεινεται απο καποιους(πιεσεις 1.6-1.7bar μπρος/πισω μονιμα);...
Δεν ειναι "μομφη" ολο αυτο το σκεπτικο μου,αλλά ερωτηση,γιατι ειλικρινα το ακουω αρκετα αυτο με τις χαμηλοτερες πιεσεις,δειχνει να δουλευει σωστα οπως υποστηριζουν καποιοι,ενω καποιοι αλλοι το τραβανε ακομα πιο περα υποστηριζοντας-ισως και σωστα-οτι τα χωματινα(ή μικτης χρησης αν θελετε) ελαστικα δεν δουλευουν με τις συνηθεις ασφαλτινες πιεσεις...

Ωραια κουβεντα ανοιξαμε και ενδιαφερουσα :)
 

IliADVas

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
BMW R1250 GS ADVENTURE
Ηλια,σωστο το σκεπτικο σου και δειχνει ακρως λογικο.Αλλά απο την αλλη...σκεφτομαι οτι μια εταιρεια που κατασκευαζει ενα ελαστικο,με συγκεκριμενες προδιαγραφες και χαρακτηριστικα,που προοριζεται μαλιστα για τετοια μικτη χρηση(με τις όποιες αυξημενες αναγκες αντοχης-φθορας-κυλισης),λογικα γνωριζει πολυ καλα,ισως καλυτερα απο εμενα ή ολους μας,ποια ειναι η σωστη πιεση για να δουλεψει σωστα και με ασφαλεια.Οταν λοιπον,διερωτώμαι,προτεινει πιεση ελαστικων την συνηθισμενη ασφαλτινη που συμφωνει με την "μαμα"μαλιστα(μιλαω για πιεσεις 2.2-2.5 bar πχ.για ενα ατομο και χρηση ασφαλτο),γιατι εγω να επιλεξω να αυξομειωσω τοσο πολυ οπως προτεινεται απο καποιους(πιεσεις 1.6-1.7bar μπρος/πισω μονιμα);...
Δεν ειναι "μομφη" ολο αυτο το σκεπτικο μου,αλλά ερωτηση,γιατι ειλικρινα το ακουω αρκετα αυτο με τις χαμηλοτερες πιεσεις,δειχνει να δουλευει σωστα οπως υποστηριζουν καποιοι,ενω καποιοι αλλοι το τραβανε ακομα πιο περα υποστηριζοντας-ισως και σωστα-οτι τα χωματινα(ή μικτης χρησης αν θελετε) ελαστικα δεν δουλευουν με τις συνηθεις ασφαλτινες πιεσεις...

Ωραια κουβεντα ανοιξαμε και ενδιαφερουσα :)
Κατ'αρχην φίλε Κώστα να συστηθούμε και με τα ονόματά μας. Με λένε Βασίλη κι όχι Ηλία (ίσως σε μπέρδεψε το nickname). Στην αρχική μου τοποθέτηση γι' αυτό μίλησα για "θεωρία", διότι προφανώς είναι ένας "κανόνας", ο οποίος προέκυψε από την οδήγηση μεγάλων on-off μοτοσικλετών από έμπειρους αναβάτες οι οποίοι έχουν κάνει άπειρους πειραματισμούς στις πιέσεις σε διαφορετικές συνθήκες και τερέν. Μιλάμε οπότε για έναν καθαρά εμπειρικό κανόνα ο οποίος σίγουρα δεν είναι γραμμένος σε πέτρα κι έτσι είναι στην ευχέρεια του καθενός αν θα το ακολουθήσει.
Προσωπικά εγώ τώρα όπου να σημειώσω ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου έμπειρο στο χώμα ( τον τελευταίο χρόνο άρχισα να ασχολούμαι αλλά το γουστάρω πολύ), με ένα ζευγάρι KAROO T που έχω η χαμηλότερη πίεση και στην άσφαλτο μου δημιουργεί περισσότερη σιγουριά στο δρόμο άρα δεν με ενοχλεί καθόλου στην προκειμένη περίπτωση να παρεκλίνω και από τις οδηγίες των κατασκευαστών του ελαστικού.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Είναι πολύ απλό το θέμα με τις πιέσεις.
Με χαμηλή πίεση το χωμάτινο ελαστικό κρατάει καλύτερα, αλλά φθείρεται πολύ γρήγορα.
Με 'ασφαλτινες'...πιέσεις, έχουμε μεγαλύτερη μακροζωία, αλλά χειρότερη συμπεριφορά.
Αυτά έχω δει εγώ, σε όλα τα χωμάτινα ελαστικά που δοκίμασα.
Πάνω - κάτω. ..το ίδιο ισχύει και στα.ασφαλτινα ελαστικά.
Εγώ δεν αλλάζω πότε πιέσεις όταν είμαι δικαβαλος και φορτωμένος, γιατί προτιμώ την καλύτερη συμπεριφορά, παρά τα πολλά χλμ.....από το ελαστικό μου.

Σταλθηκε απο advφον!!!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ηλια,σωστο το σκεπτικο σου και δειχνει ακρως λογικο.Αλλά απο την αλλη...σκεφτομαι οτι μια εταιρεια που κατασκευαζει ενα ελαστικο,με συγκεκριμενες προδιαγραφες και χαρακτηριστικα,που προοριζεται μαλιστα για τετοια μικτη χρηση(με τις όποιες αυξημενες αναγκες αντοχης-φθορας-κυλισης),λογικα γνωριζει πολυ καλα,ισως καλυτερα απο εμενα ή ολους μας,ποια ειναι η σωστη πιεση για να δουλεψει σωστα και με ασφαλεια.Οταν λοιπον,διερωτώμαι,προτεινει πιεση ελαστικων την συνηθισμενη ασφαλτινη που συμφωνει με την "μαμα"μαλιστα(μιλαω για πιεσεις 2.2-2.5 bar πχ.για ενα ατομο και χρηση ασφαλτο),γιατι εγω να επιλεξω να αυξομειωσω τοσο πολυ οπως προτεινεται απο καποιους(πιεσεις 1.6-1.7bar μπρος/πισω μονιμα);...
Δεν ειναι "μομφη" ολο αυτο το σκεπτικο μου,αλλά ερωτηση,γιατι ειλικρινα το ακουω αρκετα αυτο με τις χαμηλοτερες πιεσεις,δειχνει να δουλευει σωστα οπως υποστηριζουν καποιοι,ενω καποιοι αλλοι το τραβανε ακομα πιο περα υποστηριζοντας-ισως και σωστα-οτι τα χωματινα(ή μικτης χρησης αν θελετε) ελαστικα δεν δουλευουν με τις συνηθεις ασφαλτινες πιεσεις...

Ωραια κουβεντα ανοιξαμε και ενδιαφερουσα :)
Η Heidenau το κάνει αυτό. Έχουμε άποψη τι προτείνουν οι continental και Metzeler?
Πάντως τα ΤΚC με πίεση πάνω από 1,8 στο χώμα, απλά δεν οδηγείται! Είχα πάντα 1,5 μπρος πίσω στα TKC μου. Όποτε μπήκα με παραπάνω πίεση, το μετάνοιωσα και γρήγορα σταμάτησα για να κατεβάσω. Και στην άσφαλτο ποτέ πάνω από 2.0 .Ίσα για το RDC να μη μου σπάει τα νεύρα. Αλλά με 1,5 και στην άσφαλτο ήταν πολύ καλύτερα!
Τα Χαιντι δεν ξέρω, μια μικρή βόλτα 10χλμ που έκανα με ασφάλτινες πιέσεις, δεν είναι ενδεικτική. Εξάλλου οι άλλοι 3 είχαν ασφάλτινα, οπότε πηγαίναμε με 40 χαω μέγιστη.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Είναι πολύ απλό το θέμα με τις πιέσεις.
Με χαμηλή πίεση το χωμάτινο ελαστικό κρατάει καλύτερα, αλλά φθείρεται πολύ γρήγορα.
Με 'ασφαλτινες'...πιέσεις, έχουμε μεγαλύτερη μακροζωία, αλλά χειρότερη συμπεριφορά.
Νομιζω καπου εδω ειναι η αληθεια...δηλαδη οσο πιο πολυ κατεβαζουμε πιεσεις,δινουμε παραπανω επιφανεια επαφης με το οδοστρωμα αρα καλυτερη προσφυση και συμπεριφορα,ενω οσο πιο "φουσκωμενα" ειναι τοσο γλυτωνουμε φθορα αλλά χανουμε σε προσφυση.
Προσοχη,οχι μεγαλες αποκλισεις,τοσο πανω οσο και προς τα κατω,γιατι εκει αρχιζει και γινεται εως και επικινδυνο με αποτομες αντιδρασεις ειδικα οσο ανεβαινουν οι κλισεις/ταχυτητες...Εαν απο την αλλη ταξιδευουμε δικαβαλοι φορτωμενοι και δεν θελουμε φθορα κινουμενοι χαλαροι με ΜΩΤ μεσαιες,τοτε βαζουμε ασφαλτινες πιεσεις για να αποφυγουμε φθορα ελαστικων...
Αυτη ειναι κ η αποψη μου.
Γι'αυτο κ προσωπικα εχω επιλεξει οταν φοραω τακουνατα ελαστικα(συνηθως τα TKC80 πλεον...),για οταν κινουμαι εντος πολης βαζω ασφαλτινες παντα πιεσεις (2.2-2.5)για να αποφευγω χωρις λογο φθορα,οταν παω ταξιδακια βαζω πιεσεις "ασφαλτινων"αναλογα φορτιου/αναβατων(2.2-2.5 εως 2.5/2.9), ενω στο χωμα κατεβαζω αναλογα το τεραιν,και οσο πιο βαρυ και απαιτητικο χωμα,τοσο πιο "ξεφουσκωτα"για να εχω προσφυση οση θελω και χρειαζομαι για να περασω απο παντου...συνηθως κινουμαι με 1.6-1.7 εμπρος/πισω αν δε δω απωλεια προσφυσης ή ανικανοτητα ελξης...αρα να κατεβασω κι αλλο.

Κατ'αρχην φίλε Κώστα να συστηθούμε και με τα ονόματά μας. Με λένε Βασίλη κι όχι Ηλία (ίσως σε μπέρδεψε το nickname). Στην αρχική μου τοποθέτηση γι' αυτό μίλησα για "θεωρία", διότι προφανώς είναι ένας "κανόνας", ο οποίος προέκυψε από την οδήγηση μεγάλων on-off μοτοσικλετών από έμπειρους αναβάτες οι οποίοι έχουν κάνει άπειρους πειραματισμούς στις πιέσεις σε διαφορετικές συνθήκες και τερέν. Μιλάμε οπότε για έναν καθαρά εμπειρικό κανόνα ο οποίος σίγουρα δεν είναι γραμμένος σε πέτρα κι έτσι είναι στην ευχέρεια του καθενός αν θα το ακολουθήσει.
Χαιρομαι Βασιλη...ναι ειδα το nickname και μπερδευτηκα...θυμαμαι στα Enduro Training που μας λεγανε οτι επιλεγουνε 1.6-1.7 παντου,ασφαλτο χωμα ξεροντας ομως οτι θα εχουν προσφυση αλλά θα "κλαινε" για τη φθορα...εν γνωση τους.Δεν πολυσυμφωνω τοσο για τους λογους που αναφερω ακριβως στην απο πανω παραγραφο σχετικα με τις ελπιλογες μου στα ελαστικα και στις πιεσεις οσο και διοτι τα ελαστικα μας τα πληρωνουμε εμεις και οχι σπονσορες,αρα με "ποναει" η γρηγορη φθορα ανευ λογου...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κωστα, με υψηλη πιεση στην ασφαλτο με χωματινα, τρως υπερβολικα το κεντρικο τμημα του ελαστικου σου. Στα tkc μενεις απο το τακουνι....
Το καλυτερο για περισσοτερη ζωη των χωματινων, ειναι πιεσεις γυρω στο 1,8 και χαμηλες ταχυτητες, πολυ κατω απο το δεικτη ταχυτητας.
Αν πηγαινεις με 120 και πανω, παρατεταμενα, εχεις πολυ φθορα. Ειτε σε ολο το λαστιχο, ειτε στο κεντρο του, αναλογα με την πιεση που εχεις.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
@μάθο...
Όσο αφορά στο καλύτερο κράτημα που λέμε πιο πάνω , με πιέσεις στο 1,5 bar, η εξήγηση είναι στην κατασκευή των χωμάτινων και στη βασική τους διαφορά με τα ασφάλτινα.
Τα χωμάτινα έχουν πιο σκληρό σκελετό και μαλακή γόμα. Επίσης έχουν περισσότερη γόμα.
Ο πιο σκληρός σκελετός, είναι σαφώς πιο άκαμπτος. Έτσι όταν πλαγιάζεις, αν είναι φουσκωμένα καλά τα λάστιχα (πάνω από 2 bar), ο σκελετός δεν παραμορφώνεται και τρώει όλο το ζόρι το τακούνι. Εξ ου και η καταστροφή του και τα γλιστρήματα νωρίς, όταν ανοίγεις το γκάζι υπό κλίση.
Αν είναι με πιέσεις χώματος, ο σκελετός δουλεύει υπέρ του τακουνιού! Και σαφώς έχεις περισσότερα περιθώρια πρόσφυσης και δυνατότητα να ανοίξεις περισσότερο γκάζι, ενώ είσαι υπό κλίση.
Το Μαΐο του 2012, πηγαίνοντας προς Αγ. Άννα-Κυριάκι-Δίστομο με TKC , σε κάθε φουρκέτα είχαμε θεαματικές πλαγιολισθήσεις. Είμασταν 2 GS (ο άλλος ήταν ο Γιώργος με το 30years που τον γνώρισες στον Πάρνωνα) και είχαμε ασφάλτινες πιέσεις. Προσπαθούσαμε να πηγαίνουμε μέχρι 120 όλη τη διαδρομή.
Στο Κυριάκι μπήκαμε χώμα και χαμηλώσαμε πιέσεις.
Από εκεί και μετά, όλα άλλαξαν ως δια μαγείας, ακόμα κι όταν βγήκαμε ξανά στην άσφαλτο! Περάσαμε ύστερα Πελοπόνησσο και πήγαμε προς Τρίκαλα Κορινθίας. Τέζα όλη μέρα και τα TKC είχαν πλαγιάσει ως το τέρμα! Κανένα γλίστρημα πουθενά!!!!
Μιλάμε για τεράστια διαφορά στη συμπεριφορά, που την είδαμε κι οι δυο, την ίδια μέρα.


*** Ο λόγος του ρυθμού "τέζα" που είπα, ήταν γιατί κάναμε αναγνωρίσεις για το επερχόμενο "Ακρόπολις" κι έπρεπε να δούμε αν γίνεται να βγει το πρόγραμμα που θέλαμε. Οπότε το "τέζα", ήταν επιβεβλημένο:D
 

gefr

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος Φραγκόπουλος
Μοτό
Πάντα υπάρχει αιτία

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Από ότι έχω καταλάβει πολλοι χρησιμοποιούν τα K60. Η παρακάτω αναφορά είναι για μια ειδική έκδοση του K60 την Κ60 Silica.

Φέτος αποφάσισα να δοκιμάσω την τύχη μου καθώς τα μαμίσια ελαστικά του τενεκε (tourance) αρχίζουν και με ζορίζουν πολύ τώρα το χειμώνα.

Παρήγγειλα λοιπον ένα ζευγάρι από αυτα:

http://en.reifenwerk-heidenau.com/modules/reifenliste/view.php?lang=en&point=5&rtyp=17&profil=101&pic=107

σε 130/80 - 17 M/C 69T TT 90/90 - 21 M/C 54T TT

Το ελαστικό είναι εξωτερικά ίδιο με το απλο Κ60 (όχι το scout). To μοτίβο του πέλματος είναι επίσης ίδιο. Έχω την εντύπωση πως τα ελαστικά φορίουνται ανάποδα απο το απλό K60 ωστε το "V" να πατάει ανάποδα, αλλά δεν έχω δει ποτέ το απλο για να συγκρίνω. Η μόνη εμφανή διαφορά είναι το σηματάκι (SiO2) στο προφίλ.
Δεν ξέρω πως συμπεριφέρεται το νορμάλ K60, το συγκεκριμένο πάντως σε απευθείας σύγκριση με τα tourance είναι η μέρα με την νύχτα, ακόμη και άστρωτο. Σε βρεγμένο οδόστρωμα με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες γύρω και για μικρές ταχύτητες μπορείς επιτέλους να ελέγξεις την πορεία της μοτοσυκλέτας απο στροφές μέχρι φρεναρίσματα πανικού. Μικρή δοκιμή σε ασφαλτινο κομμάτι με λεπτο πάγο έδωσε παρόμοια αποτελέσματα, αν και φρένο πανικού σίγουρα θα σήμανε πτώση.

Τα παραπανω είναι συμπεράσματα σε σύνολο 100χλμ από τενεκε660 σε μεικτες ασφαλτινες διαδρομές (αστικές-περιαστικές) 10-20 χλμ, με θερμοκρασίες -3 έως +5, με ταχύτητες μέχρι 60χλμ. Περισσότερες εντυπώσεις όταν πίασουν τα πολλά χίονια και ο χοντρός πάγος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

bill race

Μέλος
Περιοχή
Λουτρακι
Όνομα
Βασιλης
Μοτό
Gamoto
Είναι πολύ απλό το θέμα με τις πιέσεις.
Με χαμηλή πίεση το χωμάτινο ελαστικό κρατάει καλύτερα, αλλά φθείρεται πολύ γρήγορα.
Με 'ασφαλτινες'...πιέσεις, έχουμε μεγαλύτερη μακροζωία, αλλά χειρότερη συμπεριφορά.
Αυτά έχω δει εγώ, σε όλα τα χωμάτινα ελαστικά που δοκίμασα.
Εγώ δεν αλλάζω πότε πιέσεις όταν είμαι δικαβαλος και φορτωμένος, γιατί προτιμώ την καλύτερη συμπεριφορά, παρά τα πολλά χλμ.....από το ελαστικό μου.
Έτσι ακριβώς, τα τακουνάτα κρατάνε καλύτερα σε οποιοδήποτε τερέν (χώμα, άσφαλτο) όταν έχουν χαμηλή πίεση 1.5 - 1.7
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Είχα γράψει (υπερθεματίζοντας το ποστ του Βασίλη @IliADVas ):

+1200!!!
Δεν είναι θεωρία, έτσι είναι!
Απλώς με 1,5 bar θα πρέπει να τηρεί κανείς τα 140 max αυστηρά. Που σημαίνει κινούμαι με 100-120 και πιάνω 140 σε μια προσπέραση. Αυτό για να έχουν μια ζωή γύρω στις 6-7000χλμ, αλλιώς θα "γίνουν φυτίλια" πολύ γρήγορα με 1,5 στην άσφαλτο.

Και έρχεται και αυτό:

  • Ελέγχετε συχνά τις πιέσεις αέρα των χωμάτινων ελαστικών σας
  • Η βασική πίεση αέρα για άσφαλτο και χώμα είναι 1.5 bar ή 23 psi
  • Σε πετρώδες έδαφος η καλύτερη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας επιτυγχάνεται με μείωση πιέσεων, αλλά υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος για χτυπήματα στις ζάντες και σκισίματα στα λάστιχα λόγω βάρους. Σας προτείνουμε να μην το ρισκάρετε. Αυξήστε (αν και λάθος) την πίεση έως και 2.0 bar | μπροστά – πίσω. Θα «χάσετε» σε αίσθηση και κράτημα, αλλά θα κερδίσετε σε άγχος από πιθανό στράβωμα ζάντας, αλλά και από χρόνο και ταλαιπωρία επιδιόρθωσης ελαστικού ή αλλαγή σαμπρέλας….
  • Σε λάσπη και άμμο μειώστε άφοβα τις πιέσεις αέρα έως και 1.2 bar
  • Κάθε φορά που μειώνετε ή αυξάνετε τις πιέσεις φροντίστε όταν βγείτε στην άσφαλτο να επαναφέρετε ξανά τις πιέσεις στην βασική
  • Θυμηθείτε ότι στην άσφαλτο οι θερμοκρασίες των ελαστικών αυξάνονται κατά πολύ. Δεν θέλουμε ούτε υπέρ φουσκωμένα λάστιχα, αλλά ούτε και εντελώς ξεφούσκωτα.1.5 bar
  • Στην άσφαλτο προσπαθήστε να να οδηγείσετε σταθερά χωρίς ακραίες επιταχύνσεις και με ταχύτητες μεταξύ 100 έως maximum 120 χλμ/ώρα
  • Σε πετρώδη εδάφη ή γαρμπίλι περάστε με μια ταχύτητα επάνω και ροή. Αποφύγετε τα drift και τα γλιστρήματα. Τα τακούνια ξηλώνονται για πλάκα
Πηγή:http://www.allroad-training.com/blog/riding-tips/riding-tips-χωμάτινα-ελαστικά/


Thanks @Nikos Spanos :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία:

ikontop

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW F800GS
Λαμβανοντας ενα δεδομενο οτι ακομα και οι εταιρειες παραγωγης ενος χωματινου ελαστικου για μικτη χρηση σε μεγαλο OnOff,προτεινουν πιεσεις στα ελαστικα τους,ασφαλτινες ως συνηθως(πχ.η Heidenau στα Scout K60 προτεινε ιδια με αυτη που προτεινει η BMW στην ασφαλτινη χρηση...και το κανουν αρκετες σοβαρες εταιρειες ελαστικων στο χωρο),θα ηθελα να μου το εξηγησετε λιγο παραπανω αυτο που λετε γιατι με ενδιαφερει να μαθω κατι που ισως δεν γνωριζω.
Να σημειωσω οτι σε ολες τις μοτοσυκλετες μου OnOff οσες φορες εχω τοποθετησει λαστιχα μικτης χρησης,παντα οταν κινουμαι στην ασφαλτο επιλεγω τις συνηθεις πιεσεις που εχω και στα ασφαλτινα ελαστικα.Δεν ειχα ποτέ προβλημα με την προσφυση,ενω απεφυγα πιθανη προωρη φθορα λογω μειωμενων πιεσεων...αυτα ομως αφορουν δικη μου επιλογη,μη γνωριζοντας πιθανον κατι που θελετε εσεις να πειτε με αυτο που γραφετε πιο πανω και θελω να ακουσω περισσοτερα σχετικα με αυτο.:thinking:


Εγω Αλεξ,σε καθε χωματινη βολτα εχω μαζι μια 12V καλη τρομπα και αυξομειωνω παντα οταν εναλλασω ασφαλτο-χωμα(ειδικα απαιτητικο χωμα).Και τα ελαστικα λειτουργουν καλυτερα και δεν ειναι καθολου κοπος να χρησιμοποιω την τρομπα.Και γλυτωνω και το ψαξιμο βενζιναδικου για ελεγχο πιεσεων,που εννοειται οταν ειμαι στα βουνα...μονο βενζιναδικα δεν βρισκω.
Νομιζω ειναι κατι που σου λυνει τα χερια οταν εχεις μαζι,αν ασχολεισαι με μικτες διαδρομες χωμα-ασφαλτο.Μαζι με ενα καλο μετρητη πιεσεων σετακι...:friendship:
@μάθο...
Όσο αφορά στο καλύτερο κράτημα που λέμε πιο πάνω , με πιέσεις στο 1,5 bar, η εξήγηση είναι στην κατασκευή των χωμάτινων και στη βασική τους διαφορά με τα ασφάλτινα.
Τα χωμάτινα έχουν πιο σκληρό σκελετό και μαλακή γόμα. Επίσης έχουν περισσότερη γόμα.
Ο πιο σκληρός σκελετός, είναι σαφώς πιο άκαμπτος. Έτσι όταν πλαγιάζεις, αν είναι φουσκωμένα καλά τα λάστιχα (πάνω από 2 bar), ο σκελετός δεν παραμορφώνεται και τρώει όλο το ζόρι το τακούνι. Εξ ου και η καταστροφή του και τα γλιστρήματα νωρίς, όταν ανοίγεις το γκάζι υπό κλίση.
Αν είναι με πιέσεις χώματος, ο σκελετός δουλεύει υπέρ του τακουνιού! Και σαφώς έχεις περισσότερα περιθώρια πρόσφυσης και δυνατότητα να ανοίξεις περισσότερο γκάζι, ενώ είσαι υπό κλίση.
Το Μαΐο του 2012, πηγαίνοντας προς Αγ. Άννα-Κυριάκι-Δίστομο με TKC , σε κάθε φουρκέτα είχαμε θεαματικές πλαγιολισθήσεις. Είμασταν 2 GS (ο άλλος ήταν ο Γιώργος με το 30years που τον γνώρισες στον Πάρνωνα) και είχαμε ασφάλτινες πιέσεις. Προσπαθούσαμε να πηγαίνουμε μέχρι 120 όλη τη διαδρομή.
Στο Κυριάκι μπήκαμε χώμα και χαμηλώσαμε πιέσεις.
Από εκεί και μετά, όλα άλλαξαν ως δια μαγείας, ακόμα κι όταν βγήκαμε ξανά στην άσφαλτο! Περάσαμε ύστερα Πελοπόνησσο και πήγαμε προς Τρίκαλα Κορινθίας. Τέζα όλη μέρα και τα TKC είχαν πλαγιάσει ως το τέρμα! Κανένα γλίστρημα πουθενά!!!!
Μιλάμε για τεράστια διαφορά στη συμπεριφορά, που την είδαμε κι οι δυο, την ίδια μέρα.


*** Ο λόγος του ρυθμού "τέζα" που είπα, ήταν γιατί κάναμε αναγνωρίσεις για το επερχόμενο "Ακρόπολις" κι έπρεπε να δούμε αν γίνεται να βγει το πρόγραμμα που θέλαμε. Οπότε το "τέζα", ήταν επιβεβλημένο:D
Ερωτηση για την αλλαγη της πιεσης την ωρα που μπαινεις στο χωμα (αν δεν εχεις μονιμα τις ιδιες): ξεκινας ταξιδι με ασφαλτινες πιεσεις, κανεις 100-200-300 χλμ σε ασφαλτο, και ερχεται η ωρα να μπεις χωμα θελοντας πιεση π.χ. 1,5: ρυθμιζεις το οργανο στο 1,5 ή ´διορθωνεις´ λογω του οτι τα λαστιχα εχουν ηδη ζεσταθει;
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ερωτηση για την αλλαγη της πιεσης την ωρα που μπαινεις στο χωμα (αν δεν εχεις μονιμα τις ιδιες): ξεκινας ταξιδι με ασφαλτινες πιεσεις, κανεις 100-200-300 χλμ σε ασφαλτο, και ερχεται η ωρα να μπεις χωμα θελοντας πιεση π.χ. 1,5: ρυθμιζεις το οργανο στο 1,5 ή ´διορθωνεις´ λογω του οτι τα λαστιχα εχουν ηδη ζεσταθει;
Πριν μπεις χωμα, πρεπει παντα να αφηνεις τα λαστιχα να κρυωσουν.
10 λεπτα, ενα τσιγαρακι...
Αν δεν καπνιζεις, κοιτα το ρολοι και ξεμουδιασε, που λενε.
Ελεγξε το μηχανακι, φτιαξε οτι ρυθμισεις θες κλπ....
Αν μπεις με ζεστα λαστιχα στο χωμα, θα τα ξεφτυλισεις τα λαστιχα, ετσι κι αλλιως!!!!
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Από ότι έχω καταλάβει πολλοι χρησιμοποιούν τα K60. Η παρακάτω αναφορά είναι για μια ειδική έκδοση του K60 την Κ60 Silica.

Φέτος αποφάσισα να δοκιμάσω την τύχη μου καθώς τα μαμίσια ελαστικά του τενεκε (tourance) αρχίζουν και με ζορίζουν πολύ τώρα το χειμώνα.

Παρήγγειλα λοιπον ένα ζευγάρι από αυτα:

http://en.reifenwerk-heidenau.com/modules/reifenliste/view.php?lang=en&point=5&rtyp=17&profil=101&pic=107

σε 130/80 - 17 M/C 69T TT 90/90 - 21 M/C 54T TT

Το ελαστικό είναι εξωτερικά ίδιο με το απλο Κ60 (όχι το scout). To μοτίβο του πέλματος είναι επίσης ίδιο. Έχω την εντύπωση πως τα ελαστικά φορίουνται ανάποδα απο το απλό K60 ωστε το "V" να πατάει ανάποδα, αλλά δεν έχω δει ποτέ το απλο για να συγκρίνω. Η μόνη εμφανή διαφορά είναι το σηματάκι (SiO2) στο προφίλ.
Δεν ξέρω πως συμπεριφέρεται το νορμάλ K60, το συγκεκριμένο πάντως σε απευθείας σύγκριση με τα tourance είναι η μέρα με την νύχτα, ακόμη και άστρωτο. Σε βρεγμένο οδόστρωμα με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες γύρω και για μικρές ταχύτητες μπορείς επιτέλους να ελέγξεις την πορεία της μοτοσυκλέτας απο στροφές μέχρι φρεναρίσματα πανικού. Μικρή δοκιμή σε ασφαλτινο κομμάτι με λεπτο πάγο έδωσε παρόμοια αποτελέσματα, αν και φρένο πανικού σίγουρα θα σήμανε πτώση.

Τα παραπανω είναι συμπεράσματα σε σύνολο 100χλμ από τενεκε660 σε μεικτες ασφαλτινες διαδρομές (αστικές-περιαστικές) 10-20 χλμ, με θερμοκρασίες -3 έως +5, με ταχύτητες μέχρι 60χλμ. Περισσότερες εντυπώσεις όταν πίασουν τα πολλά χίονια και ο χοντρός πάγος.
Ένα μικρό update μιας και μπήκε ο χειμώνας για τα καλά. 700 xλμ συνολικά περίπου μέχρι στιγμής. Σήμερα έιχε φρεσκο χίονι μέχρι 10 cm πάνω στην άσφαλτο. Μανούβρες και ξεπαρκάρισμα χωρίς πρόβλημα με προσοχή βέβαια και με πολύ μικρές ταχύτητες. Η αλήθεια είναι η αίσθηση πρόσφυσης και ελέγχου είναι πολύ καλή δεδομένου των συνθηκών, και θέλει πολύ προσοχή, καθώς σε ξεγελάει ότι το λάστιχο βεντουζάρει παντού. Ωστόσο όπως ανακάλθψα το απότομο άνοιγμα του γκαζιού σπινιάρει τον τροχό όπως και το απότομο φρενάρισμα θα μπλοκάρει τους τροχούς. Το μπλοκάρισμα παρόλα αυτά είναι σχετικά ελεγχόμενο για το πίσω. Μπροστά δεν δοκίμασα :p . Παρόλα αυτά το γλίστριμα και το σπινιάρισμα δείχνουν πιο ελεγχόμενα από οσο θυμάμαι με το DR και τα Τ63. Μάλλον πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η ποιότητα της ασφάλτου, καθώς η συγκεκριμένη διαδρομή είναι φρεσκοστρωμένη.

Τα παραπανω συμπεράσματα είναι σε σύνολο 12χλμ σε ασφαλτινη διαδρομή, με θερμοκρασία -1,και με ταχύτητες μέχρι 50χλμ. Περισσότερα το βράδυ, αν καταφέρω να φύγω απο την δουλειά :p

 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom