Μήπως τελικά τα μεγάλα ON-OFF είναι πιο ιδανικά για τις χωμάτινες βόλτες μας?

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Έχω το 640 Adventure.
Εκπληκτικό μηχάνημα αν το προσέχεις, θα σου κάνει το χατήρι και θα σου χαρίσει πολλές απολαύσεις στο χώμα. Δεν έχει μειονέκτηματα σαν μοτοσυκλέτα, εκτός ίσως από τους κραδασμούς, οι οποίοι κάπως τους συνιθιζεις.
Γενικά τη θεωρώ το ιδανικό μηχανάκι για εκδρομικό εντουρο, δηλαδή το 95% των χωμάτινων εξορμήσεων που κάνουμε εδώ μέσα. Όμως, δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η μοτοσυκλέτα είναι ικανή να σε κάνει να απολαύσεις μια βόλτα της οποίας η εκκίνηση είναι παράδειγμα στη Λίμνη Πλαστήρα, η στην επικείμενη Κόνιτσα η οποία θα γίνει σε λίγους μήνες. Ασφαλώς και μιλάω για εμένα που είμαι κάτοικος Αττικής.

Πως κάνεις σχεδόν 900 χλμ Εθνικής πήγαινε έλα σε ένα τριήμερο?
Συμφέρει η κατανάλωση ελαστικού που θα φας πήγαινε έλα?
Η σχετική φθορά του κινητήρα?
Μπορείς να ταξιδέψεις με 110-120 με ένα κομπρεσέρ, τρώγοντας έναν συνεχή αέρα με στροβιλισμούς στο κράνος?

Δηλαδή η κούραση όλων των παραπάνω, μήπως μειώνει αισθητά την απόλαυση όλης της βόλτας? Και θέλω να ρωτήσω και το άλλο, δεδομένου ότι έχω κάνει χώμα όλων των ειδών και με το 990 και με το 640.
Το αίσθημα της κούρασης στο χώμα με το 990 κατάλαβα ότι είναι πιο διαχειρίσιμο/επιθυμητό από το αίσθημα της κούρασης στην Εθνική με το 640.

Και αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα στο πρώτο μεγάλο ταξίδι με το 640, στο διήμερο της αναγνωριστικής του τρόφυ όπου κάναμε μαζί με τον Κώστα 600χλμ άσφαλτο και 400 χώμα. Η επιστροφή ήταν μαρτύριο.

Έχω κάνει αντίστοιχο ταξίδι με το 990 και νομίζω ότι μπορώ να οδηγηθώ σε ασφαλές συμπέρασμα.

Μήπως λοιπόν ένα ικανό mega ONOFF μπορεί να ανταπεξέλθει αρκετά καλά σε όλα τα παραπάνω, συνδυάζοντας και ασφάλτινα ταξίδια φορτωμένος, και πόλη, και καθημερινή μετακίνηση?

kordix κάνε μια σύγκριση δεδομένου ότι η εμπειρία σου είναι μεγάλη και η άποψή σου αντικειμενική.

Εσείς τι λέτε?
Θα ήθελα όλοι να αφήσουν ένα σχόλιο για να δούμε γενικά απόψεις απάνω στο θέμα.
 

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση νομίζω.
Δλδ ένα 800αρι με ντεμι λαστιχακι μπορεί να τα κάνει όλα ,σχεδόν καλά.
Και δεν εννοώ μόνο gs:angl:
Απλά παίρνεις απόφαση ότι κάπου θα κερδίσεις ,αλλά και κάπου θα χασεις
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Για τον καθένα η απάντηση είναι διαφορετική. Εσύ έδωσες μόνος σου την απάντηση. Πιστεύω ότι ένα σύγχρονο 690 ή 701 μπορεί παρότι είναι μονοκυλινδρο να μην έχει τόσους κραδασμούς και άρα να μην ειναι μαρτύριο στην εθνική. για μένα οτιδήποτε ειναι πέρα από έναν βατό δασικό χωματόδρομο ή αντιπυρική το θεωρώ απαγορευτικό με ενα μηχανάκι adventure πάνω από 200 κιλά γιατί πολύ απλά δεν το έχω στο χώμα ουτε εχω περάσει καποιο σχολείο κτλ. οπότε θα επέλεγα ενα ελαφρύ. Εαν όμως το έχεις τότε ναι το δικύλινδρο θα είναι πολύ πιο ξεκούραστο στο ταξίδι γενικότερα. το ερώτημα είναι αν θες να ξεκινάς από την πόρτα σου και να κάνεις πολλά χιλιόμετρα ή αν σε ενδιαφέρει στο χώμα να πιέζεις και να το πατάς. εμένα πχ ακομα και στην ασφαλτο με ενδιαφέρει να πηγαίνω τόσο όσο να μπορώ να βλέπω και το τοπίο...δηλαδή μιλάμε για τουριστικούς ρυθμούς.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Προσωπικά αυτό που έχω τώρα (950) με καλύπτει σε όλες τις φάσεις της βόλτας με τα θετικά του και τα αρνητικά του που έχει ως μοτοσυκλέτα.
Θα πάω εκεί και έως εκεί που μπορώ.
Θα ταξιδέψω ποιο άνετα στην εθνική από ένα μονοκύλινδρο.
Θα κινηθώ σβέλτα με λίγο περισσότερη κούραση από ένα μονοκύλινδρο στο χώμα.
Θα φάω το πίσω λάστιχο εν ριπή οφθαλμού γιατί βγάζει γούσταααααα...:ok:
Δεν χρειάζεται να κινούμαι σε πόλη οπότε δεν με προβληματίζει η χρήση της εκεί.
Εάν χρειάζονταν όμως νομίζω ότι θα με κούραζε πιο πολύ από ένα 640 ας πούμε.
Κατά τα άλλα περί ορέξεως κολοκυθόπιτα...;)
 

Giorgopro

Μέλος
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
KTM 640 Adv. 1999
Αγαπητέ Αδερφέ Ιωάννη,
χαίρομαι αφάνταστα ότι απαντώντας στις συμπαντικές αναζητήσεις
του έτερου Αδερφού amyrou οδηγήθηκες σε ένα από τα δύο σημαντικότερα
ερωτήματα από καταβολής κόσμου.
  1. Να έχω ένα μικρό ελαφρύ μηχανάκι για χώμα ή ένα μεγάλο βαρύ για άσφαλτο?
  2. Να έχω μία ξανθιά ή μία μελαχρινή?
Υπόσχομαι μόλις απαντήσω στο δεύτερο να ερευνήσω και το δικό σου.

May the Force be with You...
 

blast

Μέλος
Περιοχή
Βολος
Όνομα
Άκης
Μοτό
Ténéré 700
Drz 400
Γιάννη είσαι μέσα στο μυαλό μου φίλε μιας κ για ολα αυτά που γράφεις σκεφτόμουν να σε ρωτήσω ! Εγώ προσωπικά πριν ένα χρόνο έδωσα το F800gs που είχα κ πήρα το 690 enduro ! Σε ότι έχει να κάνει με το χώμα απλά δεν συγκρίνονται το 690 είναι η χαρά του παιδιού θα σε πάει παντού κ πολύ πιο άνετα και με πολύ περισσότερο παιχνίδι ! Θεωρό ότι με ένα πιο ελαφρή μηχανάκι αυτόματα ανεβάζεις ένα level πάνω στην χωμάτινη οδήγηση ! Βέβαια από τη άλλη στην άσφαλτο αρχίζουν τα δύσκολα και έχοντας χάσει κ κάποιες μακρινές χωμάτινες βόλτες άρχισαν να γυρνάν στο κεφάλι μου λύσεις όπως τρέιλερ η το να ξεκινάς μια μέρα νωρίτερα ώστε να σπας τα χιλιόμετρα (το οποίο δεν είναι πάντα εφικτό) ! Δεν μπορώ να σου πω εάν έχω καταλήξει κάπου , το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει ένα μηχανάκι που να κάνει τα πάντα τέλεια , κάπου θα υστερεί κ κάπου θα υπερτερεί . Προσωπικά εμένα μου αρέσουν τα πιο σκληρά τερέν κ με αυτό το σκεπτικό πήρα την απόφαση να κάνω αυτήν την αλλαγή ! Ναι με το 800 πήγαινα πιο άνετα στην άσφαλτο αλλά με το 690 γουστάρω απίστευτα πολύ στο χώμα είναι σαν να οδηγάς ποδήλατο . Το έδωσες το 990 ; Βασικά εγώ αυτό που ήθελα να σε ρωτήσω είναι εάν θα σκεφτόσουν να έδινες το 640 κ να κράταγες το 990!

ένα άλλο συμπέρασμα που εβγαλα είναι ότι όλα είναι και θέμα χρόνου ! Εάν γράφεις αρκετά χιλιόμετρα σίγουρα και τα πιο βαριά μηχανάκια τα μαθαίνεις κ τα πηγαίνεις σαν παπί όπως τα πάνε αρκετά παιδιά από εδώ μέσα !
 
Τελευταία επεξεργασία:

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Εχεις το 690 ποιας χρονολογίας; Νομίζω καποια στιγμη προσθεσαν εναν δευτερο αντικραδασμικό άξονα και υποτίθεται ότι μειώθηκαν οι κραδασμοί. Νομίζω ότι έτσι όπως τα λέει ο Aldebaran τωρα αν είναι μονοκάβαλος πάει κατευθείαν για Tenere 700...εδώ η μισή ευρώπη πάει. Νο 1 σε πωλήσεις το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο στην Αυστραλία...Αλλά αν θέλει χιλιομετροφάγο στην ασφαλτο τότε νομίζω θα πρέπει να παιξει στην κατηγορία 1200 GSA, 1290 R ή MultiEnduro ή και Σουτζουκι 1050 Β Στρομ XT Rally...ή και Africa 1100...
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Εξαρτάται απο το τι θες να κάνεις και πως περνάς καλά. Και φυσικά την ηλικία, τον χρόνο και την τσεπη. Και τελικά αν δεν έχεις καποια από όλα αυτά τι βάζεις σαν προτεραιότητα.
Ωραιο το δικυλινδρο ον-οφ στην εθνική αλλά άμα δεν έχεις λεφτά να το πάρεις πας και με dr250.
Ωραίο το 640 για 15ήμερο ΤΕΤ σουηδίας αλλά άμα σκέφτεσαι τις επισκευές στο μοτέρ πας με το 990.
Ωράια τα 220 κιλά στην εθνική αλλά για χωμάτινο διημερο καραμπίνα τον Οκτωβρη Γκιώνα-Οίτη με βροχη και λασπουριά καλύτερα να κάτσω Παύλιανη για κανα κοψίδι.
Καλό το μονοκύλινδρο για 10ήμερο offroad Ισλανδία αλλά άμα πρέπει να κάνεις 1200χλμ σερί να προλάβεις το πλοίο αρχίζεις και το σκέφτεσαι...
 

blast

Μέλος
Περιοχή
Βολος
Όνομα
Άκης
Μοτό
Ténéré 700
Drz 400
Εχεις το 690 ποιας χρονολογίας; Νομίζω καποια στιγμη προσθεσαν εναν δευτερο αντικραδασμικό άξονα και υποτίθεται ότι μειώθηκαν οι κραδασμοί. Νομίζω ότι έτσι όπως τα λέει ο Aldebaran τωρα αν είναι μονοκάβαλος πάει κατευθείαν για Tenere 700...εδώ η μισή ευρώπη πάει. Νο 1 σε πωλήσεις το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο στην Αυστραλία...Αλλά αν θέλει χιλιομετροφάγο στην ασφαλτο τότε νομίζω θα πρέπει να παιξει στην κατηγορία 1200 GSA, 1290 R ή MultiEnduro ή και Σουτζουκι 1050 Β Στρομ XT Rally...ή και Africa 1100...
Του 2008 είναι το μηχανάκι μου !Για το θέμα των κραδασμών πέρα από την βελτίωση της σέλας που βοηθάει αρκετά εγώ πάντα φοράω ποδηλατικό κολάν (βοηθάει παρά πολύ) κ έβαλα κ στο τιμόνι κάποιες χειρολαβές από σφουγγάρι όπου κ εξαφάνισαν τους έντονους κραδασμούς από το τιμόνι
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Τείνω να συμφωνήσω και εγώ με τους προλαλησαντες στην εύρεση ενός μεσαίου για όλα τα γούστα. Ναι δεν θα πας όπως με ένα κατσίκι στα χώματα, αλλά θα πας ένα Έβρο και πίσω και δε θα το σκεφτείς. Θα το φορτώσω σαν μουλάρι με μπαγκαζια και είδη camping και θα πάω δικαβαλος βόλτα. Ότι κάνω και τώρα δηλαδή. (STF ακούς; Καταλαβες που θέλω να το πάω; )

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
Δεν κάνω χώμα, συνεπώς δεν έχω άποψη σε αυτό, απλά απαντώ έχοντας αλλάξει κάνα 2 μοτο
Μπορώ όμως να πω,πως όλα έχουν να κάνουν με τα θέλω του καθενός την εκάστοτε χρονική περίοδο της ζωής του,και με σιγουριά λεω πως χρυσή τομή δεν υπάρχει, καπου θα χάσεις καπου θα κερδίσεις....
Και καπου εδώ νομίζω είναι το ζουμί...
Να κερδίσεις περισσότερα από αυτά που θα χάσεις..
Καλές βόλτες να έχουμε αδέρφια και με οτι μπορεί και αγαπάει ο καθένας :)
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
ένα άλλο συμπέρασμα που εβγαλα είναι ότι όλα είναι και θέμα χρόνου ! !
.... Και φυσικά την ηλικία, τον χρόνο και την τσεπη...
Η ηλικία του καθενός και ο χρόνος που διαθέτει για την εκάστοτε βόλτα, καθορίζουν τα πάντα!
Την τσέπη δεν την αναφέρω, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές και καλές επιλογές!
Χρονος- ηλικία!!!!!!!!!!!!!!!
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Νομίζω καποια στιγμη προσθεσαν εναν δευτερο αντικραδασμικό άξονα και υποτίθεται ότι μειώθηκαν οι κραδασμοί
Ισχύει. Το έβαλαν πρώτα στο 701 μοντέλο του 2017.
Στο 690 μπήκε το 2019 που άλλαξε το μοντέλο.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Έχω το 640 Adventure.
Εκπληκτικό μηχάνημα αν το προσέχεις, θα σου κάνει το χατήρι και θα σου χαρίσει πολλές απολαύσεις στο χώμα. Δεν έχει μειονέκτηματα σαν μοτοσυκλέτα, εκτός ίσως από τους κραδασμούς, οι οποίοι κάπως τους συνιθιζεις.
Γενικά τη θεωρώ το ιδανικό μηχανάκι για εκδρομικό εντουρο, δηλαδή το 95% των χωμάτινων εξορμήσεων που κάνουμε εδώ μέσα. Όμως, δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η μοτοσυκλέτα είναι ικανή να σε κάνει να απολαύσεις μια βόλτα της οποίας η εκκίνηση είναι παράδειγμα στη Λίμνη Πλαστήρα, η στην επικείμενη Κόνιτσα η οποία θα γίνει σε λίγους μήνες. Ασφαλώς και μιλάω για εμένα που είμαι κάτοικος Αττικής.

Πως κάνεις σχεδόν 900 χλμ Εθνικής πήγαινε έλα σε ένα τριήμερο?
Συμφέρει η κατανάλωση ελαστικού που θα φας πήγαινε έλα?
Η σχετική φθορά του κινητήρα?
Μπορείς να ταξιδέψεις με 110-120 με ένα κομπρεσέρ, τρώγοντας έναν συνεχή αέρα με στροβιλισμούς στο κράνος?

Δηλαδή η κούραση όλων των παραπάνω, μήπως μειώνει αισθητά την απόλαυση όλης της βόλτας? Και θέλω να ρωτήσω και το άλλο, δεδομένου ότι έχω κάνει χώμα όλων των ειδών και με το 990 και με το 640.
Το αίσθημα της κούρασης στο χώμα με το 990 κατάλαβα ότι είναι πιο διαχειρίσιμο/επιθυμητό από το αίσθημα της κούρασης στην Εθνική με το 640.

Και αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα στο πρώτο μεγάλο ταξίδι με το 640, στο διήμερο της αναγνωριστικής του τρόφυ όπου κάναμε μαζί με τον Κώστα 600χλμ άσφαλτο και 400 χώμα. Η επιστροφή ήταν μαρτύριο.

Έχω κάνει αντίστοιχο ταξίδι με το 990 και νομίζω ότι μπορώ να οδηγηθώ σε ασφαλές συμπέρασμα.

Μήπως λοιπόν ένα ικανό mega ONOFF μπορεί να ανταπεξέλθει αρκετά καλά σε όλα τα παραπάνω, συνδυάζοντας και ασφάλτινα ταξίδια φορτωμένος, και πόλη, και καθημερινή μετακίνηση?

kordix κάνε μια σύγκριση δεδομένου ότι η εμπειρία σου είναι μεγάλη και η άποψή σου αντικειμενική.

Εσείς τι λέτε?
Θα ήθελα όλοι να αφήσουν ένα σχόλιο για να δούμε γενικά απόψεις απάνω στο θέμα.

Θα γράψω αύριο μερικές σκέψεις πιο αναλυτικά.

Όμως το ότι έχω 3 μηχανές, ένα εντούρο, ένα ον/οφ 400 σκληροπυρηνικό και το 1150 σημαίνει πως αποφάσισα πως δεν μπορώ να κάνω τα πάντα με μια μοτοσυκλέτα παρά μόνο με πολλούς συμβιβασμούς.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom