Μετά τη Χιονάτη τιιι...?

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
1.7 λίτρα λάδι?!!! WTF??? Αλλαγή στις 3500 να σου βγαίνει 3 αλλαγές στις 10.000 που θα πας αντιπροσωπεία για μένα. Πολύ λίγο λάδι περίεργο. Σκέψου το 640 το δικό μου παίρνει 2,1lt με αλλαγές φίλτρων
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
1.7 λίτρα λάδι?!!! WTF??? Αλλαγή στις 3500 να σου βγαίνει 3 αλλαγές στις 10.000 που θα πας αντιπροσωπεία για μένα. Πολύ λίγο λάδι περίεργο. Σκέψου το 640 το δικό μου παίρνει 2,1lt με αλλαγές φίλτρων
Κουφό... Οντως
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Τα ΓκούΤΖι ,παραδοσιακά ,και καίνε ,και χάνουν ,λάδια.
Ο επίσης παραδοσιακός ιδιοκτήτης ,το γνωρίζει ,ελέγχει ,κ συμπληρώνει λάδι τακτικά.

Με αυτόν τον απλούστατο τρόπο ,
1)υπάρχει πάντα φρέσκο λαδι στο κάρτερ
2)αυξάνονται τα διαστήματα αλλαγής λαδιού
3)μειώνεται το βάρος της μοτοσυκλέτας

Γιατί να βαρύνουν τη μοτοσυκλέτα λοιπόν ,με μεγαλύτερο κάρτερ κ περισσότερο λάδι;

Αλλά ...που να τα... ξαίραιται αισοίς αφτά? ...γατάκηα......:p
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Aprilia pegaso 650

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
Τα σκούτσι έχουν το ίδιο λάδι μοτέρ και κιβώτιο ή είναι σαν τα τσιές τα παλιά;
Το κιβώτιο είναι ξεχωριστό, παίρνει βαλβολίνη
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εξηγεί το λίγο λάδι κινητήρα
Και στο gs παίρνει βαλβολινη, αλλά 4 λίτρα λάδι στο μοτέρ.
Πραγματικά είναι πολύ λίγο το λάδι για δικύλινδρο 850 κυβικά, αλλά σίγουρα οι Ιταλοί κάτι ξέρουν καλύτερα.
Εγώ θα τα άλλαζα κάθε 3000 χλμ
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Το κιβώτιο είναι ξεχωριστό, παίρνει βαλβολίνη
Εξηγεί το λίγο λάδι κινητήρα
Αν το service manual αναφέρει αλλαγή λαδιών κάθε 10.000 χλμ, εγώ θα το άλλαζα κάθε 6.000 (άντε 5.000) και θα ήμουν ήσυχος. Με βαλβολίνη στο κιβώτιο δε βρίσκω κανένα λόγο να αλλάζεις λάδια κάθε 3.000 χλμ.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αν το service manual αναφέρει αλλαγή λαδιών κάθε 10.000 χλμ, εγώ θα το άλλαζα κάθε 6.000 (άντε 5.000) και θα ήμουν ήσυχος. Με βαλβολίνη στο κιβώτιο δε βρίσκω κανένα λόγο να αλλάζεις λάδια κάθε 3.000 χλμ.
ΟΚ... Να δεχθώ τα 5000 αντί για 3000 χλμ, αλλά μιλάμε για αστείο ποσό σε έναν κινητήρα αρκετά ζωηρό.
Η ζωή ενός κινητήρα είναι το φρέσκο λάδι, έχω μια "αρρώστια" με την γρήγορη αλλαγή λαδιων
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
ΟΚ... Να δεχθώ τα 5000 αντί για 3000 χλμ, αλλά μιλάμε για αστείο ποσό σε έναν κινητήρα αρκετά ζωηρό.
Η ζωή ενός κινητήρα είναι το φρέσκο λάδι, έχω μια "αρρώστια" με την γρήγορη αλλαγή λαδιων
Εξαρτάται το λάδι. Αν βάζεις συνθετικό μπορεί να μην του επιτρέπεις να ενεργοποιεί ένα σωρό πρόσθετα όταν τα αλλάζεις τόσο νωρίς. Τα συνθετικά έχουν συγκεκριμένο κύκλο ζωής. Αν βάζεις ορυκτέλαιο αλλάζει.
Ατέρμονη συζήτηση που ο καθένας τελικά κάνει όπως έχει μάθει.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Εξαρτάται το λάδι. Αν βάζεις συνθετικό μπορεί να μην του επιτρέπεις να ενεργοποιεί ένα σωρό πρόσθετα όταν τα αλλάζεις τόσο νωρίς. Τα συνθετικά έχουν συγκεκριμένο κύκλο ζωής. Αν βάζεις ορυκτέλαιο αλλάζει.
Ατέρμονη συζήτηση που ο καθένας τελικά κάνει όπως έχει μάθει.
Αυτο με τα πρόσθετα το εχω ακουσει πολλες φορες.
Τι εννοεις;
Εγω φουλ σύνθετικα βγαζω αλλα τα αλλάζω καθε 5.000. Δεδομένου οτι ειναι αεροελαιοψυκτο το μοτερ μου που φανταζομαι τα καταπoνει περισσοτερο
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Το ότι τα "καταπίνει" δεν πρέπει να το φαντάζεσαι, πρέπει να το ελέγχεις. Το πιθανότερο είναι να μην συμβαίνει.
Για τα GS -ειδικά τα παλιότερα μοντέλα- είχα ακούσει ότι στα πρώτα 50.000 χλμ τσιμπάνε περισσότερο λάδι από ότι αργότερα (μετά στρώνει ο κινητήρας χα χα χα, μέχρι τις 50 είναι άστρωτος). Αλήθεια ή ψέμα δε ξέρω πάντως μου το επιβεβαίωσε και προσωπικός μου φίλος με 1150 που είναι πολύ σοβαρό παιδί.

Για τα λάδια έχουν γραφτεί πράγματα εκατοντάδες φορές και υπάρχουν αντίστοιχα δεκάδες διαφορετικές γνώμες επί του θέματος.
Τα 5.000 χλμ τα θεωρώ οριακά αποδεκτό νούμερο για την αλλαγή συνθετικών λαδιών (όταν κάποιος γράφει παραπάνω χιλιόμετρα εντός του έτους, οι περισσότεροι δηλαδή). Τα συνθετικά έχουν μέσα τους αντιτριβικά και καθαριστικά πρόσθετα (και άλλα) τα οποία είναι χημικές κατασκευές οι οποίες ενεργοποιούνται σταδιακά. Στο κύκλο ζωής τους η μέση περίοδος είναι αυτή στην οποίαν αποδίδουν καλύτερα. Αν διαβάσει κανείς τις προδιαγραφές που αναφέρονται στις συσκευασίες των λαδιών θα διαπιστώσει ότι σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν αυτές που θέτει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας. Ο κατασκευαστής θέλει αλλαγή π.χ. κάθε 10.000 χλμ, η παρασκευάστρια εταιρεία λαδιών λέει ότι το λάδι της αντέχει το διπλάσιο και εμείς θα τα αλλάζουμε στις 3.000; Εξαρτάται φυσικά και από τη χρήση, αν τα χιλιόμετρα είναι όλα χιλιόμετρα πόλης έχει μια σημασία και αυτό καθώς οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα υπέρ-διπλασιάζονται.
Πάντως δε πιστεύω ότι αλλάζοντας κανείς στις 3.000 χλμ προσφέρει κάτι παραπάνω από μια αλλαγή στις 5.000 ή και στα 6.000 χλμ. Αλλά όλα αυτά αποτελούν τη προσωπική μου άποψη, η οποία μετά από τόσες συζητήσεις και αναγνώσεις μέχρις στιγμής... δεν έχει αλλάξει. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει για τον κάθε έναν από εμάς που μπορεί να έχει διαφορετική άποψη. Τηρώ ευλαβικά τα θέματα συντήρησης στις μοτοσυκλέτες μου αλλά χωρίς υπερβολές.

Κώστα gsmaniac εσύ πρέπει να αλλάζεις τα ημισυνθετικά λάδια στο Honda σου τουλάχιστον κάθε 3.000 χλμ. Αν δε κάνω λάθος το απαιτεί και ο κατασκευαστής σου (ειδικά στο παλιό μοτέρ που είχες) και γιατί αποδεδειγμένα αυτό προστατεύει τα κοκκοράκια (το εννοώ) σε μοτοσυκλέτες που φοράνε αυτά τα μοτέρ και ταλαιπωρούνται και σε χωμάτινες διαδρομές.

Στο WRR βάζω ημισυνθετικό και το αλλάζω κάθε 3.000 με 3.500 χλμ γιατί δε προλαβαίνω να κάνω περισσότερα μέσα σε ένα έτος. Στο NUDA που απ' ότι φαίνεται -μέχρι στιγμής- θα γράφω περισσότερα χιλιόμετρα εντός ενός έτους, βάζω συνθετικό και θα το αλλάζω κάθε 5 με 6.000 χιλιόμετρα.

Γνωρίζω περίπτωση παλικαριού (γνωστός ως billy84) που σε HONDA NC700 αλλάζει λάδια κάθε 12.000 χλμ και αυτή τη στιγμή αγγίζει τις 400.000 χλμ (δεν έχω κάνει κάποιο ορθογραφικό λάθος) και δεν έχει ανοίξει κινητήρα παρά μόνο για τεντωτήρα, καδένα και δίσκους συμπλέκτη (μια φορά). Βέβαια το NC είναι μοτοσυκλέτα με κινητήρα αυτοκινητάδικου χαρακτήρα αφού έχει κόκκινα στις 6500 στροφές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Στον Γκάντι βάζω φουλ συνθετικό Στεφανε και θα το αλλάζω κάθε 4 χιλιάδες χλμ.
Στο μαύρο gs που έφτασα τα 300000 χλμ, όταν ανοίξαμε για επισκευή σε ένα μπουζονι, ο κινητήρας ήταν σαν καινούργιος, παρά την πραγματικά μεικτή χρήση που του είχα κάνει.
Σίγουρα η συχνή αλλαγή λαδιων είχε συμβάλει στην άριστη κατάσταση του κινητήρα και στην μηδενική κατανάλωση λαδιων.
Οποτε καταλαβαίνεις ότι η συχνή αλλαγή λαδιων για εμένα είναι μονόδρομος σε όλους τους κινητήρες μου.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
η συχνή αλλαγή λαδιων για εμένα είναι μονόδρομος σε όλους τους κινητήρες μου.
στην τόσο συχνή αλλαγή λαδιών που κάνεις αλλάζεις και το φίλτρο λαδιού?
λέγεται πως οσο το φίλτρο βρίσκεται μέσα στο λάδι αρχίζει και "διογκώνεται" με αποτέλεσμα οι δίοδοι στο φίλτρο να μικραίνουν κ να φιλτράρουν καλύτερα. Με άλλα λόγια, το φίλτρο λαδιού φιλτράρει καλύτερα προς το τέλος της ζωής του απ'όταν είναι καινούργιο.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
στην τόσο συχνή αλλαγή λαδιών που κάνεις αλλάζεις και το φίλτρο λαδιού?
λέγεται πως οσο το φίλτρο βρίσκεται μέσα στο λάδι αρχίζει και "διογκώνεται" με αποτέλεσμα οι δίοδοι στο φίλτρο να μικραίνουν κ να φιλτράρουν καλύτερα. Με άλλα λόγια, το φίλτρο λαδιού φιλτράρει καλύτερα προς το τέλος της ζωής του απ'όταν είναι καινούργιο.
Όχι.. Στο gs κάθε 10000 χλμ και στον Γκάντι κάθε 2 αλλαγές λαδιού.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Χωρίς να είμαι χημικός ή χημικός μηχανικός ξέρω γω δεν μπορώ να κατανοήσω τί σημαίνει αυτό που λέει ο Στέφανος πώς κάποια πρόσθετα ενεργοποιούνται σταδιακά σε ένα λάδι συνθετικό. Δεν ξέρω χημική ένωση που να ενεργοποιείται σταδιακά. ΜΙα χημική ένωση μπορεί να έχει μια ιδιότητα με την ύπαρξη της (αντιτριβική ας πούμε ιδιότητα ή αντοχής στην θερμοικρασία. Επίσης μια χημική ένωση μπορεί να χάνει τις ιδιοτητες της, να φθίνει με την χρήση.

Τώρα σταδιακή αποδέσμευση εκτός αν σημαίνει πώς υπάρχουν χημικές ενώσεις μέσα που αντιδρούν με την καρβουνίλα που αποδεσμέυεται απο τον κινητήρα.

Υπάρχει κάποιο λίνκ που να εξηγεί αυτό?
 
Top Bottom