Αχ... αυτά τα Heidenau...
K60 Scout (δε τονίζω τυχαία την έκδοση Scout). Το περισσότερο παρεξηγημένο λάστιχο κατά τη γνώμη μου! Τα είχα για 3 χρόνια στο XT660Z Tenere μου και τα είχα πάρει από τον Περιστέρα. Ειδικά όσοι έχετε μεγάλες μηχανές άνω των 200 κιλών και άνω των 90 αλόγων μπορείτε να το εμπιστεύεστε, αρκεί να γνωρίζετε ένα δυο πράγματα για αυτά, γιατί βλέπω πως κάποια πράγματα δεν είναι γνωστά. Καταθέτω τις σκέψεις μου:
Και ξεκινάω από τη χάραξη του πέλματος για την οποία έγινε αναφορά.
Τα Heidenau K60 Scout έχουν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ χάραξη πέλματος στη πλούσια γκάμα των διαστάσεων τους. Όσο μεγαλώνουν οι διαστάσεις των πίσω ελαστικών ως προς το φάρδος τους, τόσο η κορώνα του ελαστικού "γεμίζει". Αφορά μεγαλύτερες μηχανές που θα "γράψουν" περισσότερα ασφάλτινα χλμ με δυνατότητα να ζεστάνουν τα ελαστικά πιο γρήγορα. Όσο πιο λεπτό το ελαστικό τόσο πιο "άγριο", όσο πιο φαρδύ το ελαστικό τόσο πιο προσαρμοσμένο στα μέτρα της μηχανής σας. Τα μπροστινά ελαστικά διαφοροποιούνται ελάχιστα μεταξύ τους, παράγουν λίγο παραπάνω θόρυβο (εμένα δεν με ενόχλησε ποτέ, δεν αισθάνθηκα ποτέ δυσφορία από το επίπεδο θορύβου) και πρέπει να δείξετε υπομονή τα πρώτα 200-300 χλμ γιατί δίνουν την αίσθηση ότι "βιάζονται" περισσότερο στις στροφές από τα πίσω ελαστικά. Μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα θα έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη σας και δε θα φοβόσαστε καθόλου το πλάγιασμα στις στροφές μέχρι το όριο των ελαστικών.
Όλα τα Heidenau
K60 Scout έχουν την ένδειξη
M+S (και όχι τα K60 "σκέτο") που σημαίνει πως είναι ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ και άρα κατάλληλα για κρύο και βρεγμένο οδόστρωμα. Το αν μπορείς να τα εμπιστευτείς στο Ελληνικό βρεγμένο οδόστρωμα είναι ένα θέμα αλλά αυτό δεν ισχύει κατ' εξαίρεση για τα Heidenau αλλά για όλα τα On/Off ελαστικά. Με άλλα λόγια όπου συναντήσετε καλή άσφαλτο δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα, είτε έξω έχει 5 βαθμούς Κελσίου είτε βρέχει. Αν έχετε να αντιμετωπίσετε τη γλίτσα που σχηματίζετε από το καυσαέριο στους ασφάλτινους "δρόμους/καθρέπτες" της Αθήνας, απλά θα προσέχετε όπως κάνετε
με κάθε On/Off τακουνάτο ελαστικό.
Διαβάζοντας τόσες δύσπιστες απόψεις -κυρίως από μη κατόχους- άργησα πολύ να τα εμπιστευτώ, αλλά τελικά μετά από 3 χρόνια συμβίωσης μαζί τους έχω σχηματίσει πολύ θετική εντύπωση, κατά τη γνώμη μου πρόκειται για πολύ καλά ελαστικά με target GROUP τις βαριές μεγάλες On/Off. Έχουν καταπληκτικό άρπαγμα/αναρρίχηση στις χωμάτινες διαδρομές ασχέτου βαθμού δυσκολίας. Δε μπορείς να περιμένεις να σώσουν καταστάσεις σε χωμάτινο στροφιλίκι αν έχεις κάνει λάθος (δεν βοηθάει το ανεπαρκές τακούνι στα πλάγια των ελαστικών) και είναι πολύ κακά στη διαχείριση της λάσπης (λογικό, ούτε η δουλειά τους είναι αυτή και όπως είπα φτιάχτηκαν για να "κουβαλάνε" μεγάλα On/Off που από τη φύση τους μειονεκτούν στη λάσπη). Έχουν όμως εξαιρετική απόδοση στη σχέση τιμής/φθοράς, πράγμα που πρέπει να συνυπολογίζετε και να μην μένουμε μόνο στη τιμή κτίσης παρ' ότι έτσι και αλλιώς δεν μπορείς να τα θεωρήσεις ακριβά. Με άλλα λόγια, αν είχα ένα μεγάλο On/Off θα τα ξαναέβαζα ευχαρίστως.
Στο παρακάτω link μπορείτε να βάζετε τη μηχανή σας και εκτός από τα προτεινόμενα ελαστικά σας δίνει και τις σωστές πιέσεις:
http://en.reifenwerk-heidenau.com/modules/2_fahrzeugsuche.htm
Να σας πω για την εγκυκλοπαιδική σας γνώση πως η Γερμανική Heidenau (με έδρα τη πόλη Heidenau της Σαξωνίας και των 17.000 κατοίκων, βρίσκεται δίπλα στη Δρέσδη) ξεκίνησε ως βιομηχανία κατασκευής προϊόντων καουτσούκ το 1946 και 6 χρόνια μετά (το 1952) κατασκεύαζε ελαστικά αυτοκινήτων και βιομηχανίας. Από το 1959 όμως (τότε με την επωνυμία Pneumant) κατασκευάζει
ΜΟΝΟ ελαστικά μοτοσυκλετών, πράγμα πολύ σημαντικό κατ' εμέ (επέστρεψε στην επωνυμία Heidenau το 1993 μετά το γκρέμισμα του γνωστού Ανατολικό-Γερμανικού Τοίχου). Με άλλα λόγια εδώ και 58 χρόνια κατασκευάζει μόνο ελαστικά για μοτοσυκλέτες και σήμερα προωθεί 550 διαφορετικά σχέδια μοτο ελαστικών και είναι από τις λίγες εταιρείες που κατασκευάζουν ειδικά ελαστικό για side car.
Τώρα θέλω να τονίσω πως δεν έχω καμιά προσωπική εμπειρία με τα Mitas αν και φλερτάριζα στην ιδέα μεταξύ Ε-09 και Ε-07. Άρα εγκυκλοπαιδικές γνώσεις
μόνο από τη πλευρά μου για την Mitas. Η Τσέχικη Mitas (με έδρα τη Πράγα και σε απόσταση μικρότερη των 140 χλμ από το αντίστοιχο εργοστάσιο της Heidenau (φαίνεται πως το έχει η περιοχή)) ανέκαθεν ήταν εταιρεία κατασκευής ελαστικών γεωργικής χρήσης (τρακτέρ κτλ). Και σήμερα που μιλάμε το 71% των εσόδων της προέρχεται από ελαστικά γεωργικής χρήσης, το 23% από βιομηχανικά ελαστικά, το 4% από άλλες δραστηριότητες και
μόνο το 2% αποτελεί έσοδο από μοτοσυκλετιστικά ελαστικά.
Μπορεί και να μη σημαίνει τίποτα αυτό και δε λέω πως δεν έχει καλές επιλογές αλλά... πιστεύω πως μάλλον δεν επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη των μοτο ελαστικών και πως για αυτό το λόγο η ικανοποιητική χρήση τους περιορίζεται, δηλαδή πρέπει να είναι πολύ στοχοποιημένη. Δεν μπορείς να περιμένεις ικανοποιητικούς μέσους όρους χρήσης σε άσφαλτο και χώμα ταυτοχρόνως.