Μηχανες enduro 4Τ

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Η γνώμη μου για τα 450 είναι πως τα crfX και wr (ειδικά τα πρώτα) είναι στημένα για αρκετά πιο ανοιχτές διαδρομές και όχι τόσο για σφιχτό εντούρο μιας και οι βάσεις τους έρχονται από τα αντίστοιχα motocross.
Τα γιαπωνέζικα 250 4τ όμως είναι πολύ πιο φιλικά για εντούρο και πολύ πιο κοντά στα αντίστοιχα κτμ ή άλλα.

Τα Τζαπάν έχουν άριστες βάσεις αλλά συνήθως απαιτούν από τον ιδιοκτήτη αρκετές προσωπικές τροποποιήσεις για να φτάσουν στο κατάλληλο αποτέλεσμα ανάλογα με την επιθυμητή χρήση.
Tα ktm από την άλλη είναι έτοιμα και στημένα για εντούρο που τα αγοράζεις και τα πας μονοπάτι όπως είναι.

Τα παραπάνω είναι αρκετά γενικευμένα και απλουστευμένα αλλά πιστεύω πως παίζουν το ρόλο τους στη διαμόρφωση της enduro αγοράς εκτός του δεδομένου μάρκετινγκ.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Απο τη στιγμη που ας πουμε πως ολα ειναι πανω απο τις δυνατοτητες του μεσου αναβατη, και περα απο τις απλα περισσοτερες επιλογες που εχει καποιος απο τον καταλογο της κτμ για να βρει αυτο που θελει, μετα παιζουν αλλοι παραγοντες.

Μεταπωληση μιας και θα εχουν περισσοτερη ζητηση σαν δευτερο χερι, καλυτερο δικτυο υποστηριξης, αμεση παροχη ανταλλακτικων (πριν 3-4 χρονια, ζητησα μια βελονα φσρ απο γιαμαχα για 450wr, μου ειπαν θα γινει παραγγελια απο Ιαπωνια και θα κανει 2 μηνες να ερθει), αγορα αφτερμαρκετ που παρεχει πληθωρα επιλογων για να κανεις οτι θες customize και να το φερεις στα δικα σου γουστα (βλ. ραλλυ πακετα, τεποζητα, αξεσουαρ κλπ), περισσοτερα μεταχειρισμενα ανταλλακτικα, υποστηριξη απο την κοινοτητα που θα ειναι 10 φορες μεγαλυτερη απο ολα τα υπολοιπα μηχανακια μαζι, ειναι μερικοι οι λογοι για να τα προτιμησεις.

Δεν ειναι ποτε μοναδικο κριτηριο το με τι θα κανεις απλα τη δουλεια σου, οταν την κανεις με ολα, τοτε αλλα κριτηρια αρχιζουν και αποκτουν μεγαλυτερο βαρος.
Μα δεν μιλάω προσωπικά, οι επιλογές κρινονται πάντα απο το αποτέλεσμα :yew: και αφου δεν ειναι δικο μου δημιούργημα δεν εχω καποιο λογο να το υπερασπιστώ.

Αλλωστε, το πιο σημαντικό ειναι ο οδηγός, οχι το μηχανακι.
Απλα το μηχανακι μπορει να "βοηθάει" αλλα χέρια δεν δίνει :ha

Τωρα σε σχεση με την επιλογή μου, κοιταξα και Honda και Yamaha αλλα οπως ειπα δεν μπορεσα να δω κατι σπουδαιο + το δύκτιο τους δεν δινει εμφαση στα χωμάτινα μιας και πολλα ειναι κατοπιν παραγγελίας.
Δηλαδη ουτε στην εκθεση το εχουν και περιμενουν οτι θα το πληρωσεις ακομα και για να το δεις.
Οκ σαφεις και οι δυο. Αρα στην ελλαδα εχουμε καποια θεματακια με τις εδω αντιπροσωπιες.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Η γνώμη μου για τα 450 είναι πως τα crfX και wr (ειδικά τα πρώτα) είναι στημένα για αρκετά πιο ανοιχτές διαδρομές και όχι τόσο για σφιχτό εντούρο μιας και οι βάσεις τους έρχονται από τα αντίστοιχα motocross.
Τα γιαπωνέζικα 250 4τ όμως είναι πολύ πιο φιλικά για εντούρο και πολύ πιο κοντά στα αντίστοιχα κτμ ή άλλα.

Τα Τζαπάν έχουν άριστες βάσεις αλλά συνήθως απαιτούν από τον ιδιοκτήτη αρκετές προσωπικές τροποποιήσεις για να φτάσουν στο κατάλληλο αποτέλεσμα ανάλογα με την επιθυμητή χρήση.
Tα ktm από την άλλη είναι έτοιμα και στημένα για εντούρο που τα αγοράζεις και τα πας μονοπάτι όπως είναι.

Τα παραπάνω είναι αρκετά γενικευμένα και απλουστευμένα αλλά πιστεύω πως παίζουν το ρόλο τους στη διαμόρφωση της enduro αγοράς εκτός του δεδομένου μάρκετινγκ.
Αν βγαλουμε απ εξω τα μονοπατια και τα πολυ σφιχτα και μιλουσαμε για ραλλυ μπιλντ και d/s χρηση (πχ μια μικρη αφρικανα σε 450), θα κοιτουσες εσυ κατι αλλο απο κτμ? Αναφερομαι σε μηχανακια ειτε καινουργια ειτε ας πουμε τελευταιας 10ετιας το πολυ και κατα προτιμηση ψεκαστα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Μα δεν μιλάω προσωπικά, οι επιλογές κρινονται πάντα απο το αποτέλεσμα :yew: και αφου δεν ειναι δικο μου δημιούργημα δεν εχω καποιο λογο να το υπερασπιστώ.

Αλλωστε, το πιο σημαντικό ειναι ο οδηγός, οχι το μηχανακι.
Απλα το μηχανακι μπορει να "βοηθάει" αλλα χέρια δεν δίνει :ha

Τωρα σε σχεση με την επιλογή μου, κοιταξα και Honda και Yamaha αλλα οπως ειπα δεν μπορεσα να δω κατι σπουδαιο + το δύκτιο τους δεν δινει εμφαση στα χωμάτινα μιας και πολλα ειναι κατοπιν παραγγελίας.
Δηλαδη ουτε στην εκθεση το εχουν και περιμενουν οτι θα το πληρωσεις ακομα και για να το δεις.
Νομίζω πως από τις απαντήσεις που δίνεις φαίνεται ότι δεν έχεις καθαρή εικόνα του πως λειτουργεί η αγορά των Ιαπωνικής προέλευσης "καθαρών"... και όχι μόνο στη χώρα μας.
Άλλου είδους εταιρείες οι Ιαπωνικές εντελώς άλλη η πορτοκαλί (μιας που αυτή κυριαρχεί από τις Ευρωπαϊκές).

Θα παρακαλούσα να ρίξετε μια ματιά στους πίνακες συμμετοχών και κατάταξης στο πανελλήνιο πρωτάθλημα εντούρο μέχρι το 2019 (μέχρι τότε ήταν πραγματικά ενεργό). Νομίζω πως θα άλλαζε λίγο η οπτική σας, μιας που οι συμμετοχές των Ιαπωνικών είναι ισάριθμες αν όχι περισσότερες.

Θα συνεχίσουμε τη συζήτηση αργότερα, μέχρι τότε κάντε μια αναζήτηση.

Ερώτηση... τελικά μιλάμε για εντούρο ή για on/off. Βλέπω ένα πινγκ-πονγκ που δε βοηθάει τη παραγωγή γνώσεων και συμπερασμάτων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αν βγαλουμε απ εξω τα μονοπατια και τα πολυ σφιχτα και μιλουσαμε για ραλλυ μπιλντ και d/s χρηση (πχ μια μικρη αφρικανα σε 450), θα κοιτουσες εσυ κατι αλλο απο κτμ? Αναφερομαι σε μηχανακια ειτε καινουργια ειτε ας πουμε τελευταιας 10ετιας το πολυ και κατα προτιμηση ψεκαστα.
Για rally build στα 450 και τη χρήση που αναφέρεις Άγι, θα προτιμούσα σαν βάση ξεκάθαρα και με διαφορά το δικό μου! :cool:


Από εκεί και πέρα, έχω οδηγήσει ελάχιστα καινούργια, καθώς σταμάτησα τις εντουράδες όπου αναταλλάζαμε μηχανάκια συνέχεια, εδώ και πολλά χρόνια (από τότε που έδωσα το 250...).
Ένα που μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση σαν στήσιμο, σαν δούλεμα και σαν ποιότητα ήταν το berg 570, ενώ από άποψη solidity θα κοίταγα σίγουρα και το wr450...

Αν βγάλουμε τα κτμ / ξε-κτμ και τα 450cc από το παιχνίδι, αν κοιτούσα τώρα να κάνω ένα σύχρονο rally d/s build με μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης θα ήτανε τα 690 / 701... ενώ αν πηγαίναμε και σε λίγο παλιότερα....... XR650R και ξερό ψωμι!!!
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Ερώτηση... τελικά μιλάμε για εντούρο ή για on/off. Βλέπω ένα πινγκ-πονγκ που δε βοηθάει τη παραγωγή γνώσεων και συμπερασμάτων.
Το πινγκ πονγκ οφειλεται στο οτι ενω ξεκινησαμε απο εντουρο, στη πορεια αναφερθηκε το επιχειρημα της πληροτητας της γκαμας κτμ, μετα εγω πεταξα και τη λεξη μοτοκρος και μπλεχτηκαμε. Επιστροφη στα εντουρο λοιπον!
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Για rally build στα 450 και τη χρήση που αναφέρεις Άγι, θα προτιμούσα σαν βάση ξεκάθαρα και με διαφορά το δικό μου! :cool:


Από εκεί και πέρα, έχω οδηγήσει ελάχιστα καινούργια, καθώς σταμάτησα τις εντουράδες όπου αναταλλάζαμε μηχανάκια συνέχεια, εδώ και πολλά χρόνια (από τότε που έδωσα το 250...).
Ένα που μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση σαν στήσιμο, σαν δούλεμα και σαν ποιότητα ήταν το berg 570, ενώ από άποψη solidity θα κοίταγα σίγουρα και το wr450...

Αν βγάλουμε τα κτμ / ξε-κτμ και τα 450cc από το παιχνίδι, αν κοιτούσα τώρα να κάνω ένα σύχρονο rally d/s build με μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης θα ήτανε τα 690 / 701... ενώ αν πηγαίναμε και σε λίγο παλιότερα....... XR650R και ξερό ψωμι!!!
Ξερο ψωμι δε θα πει τιποτα, υπαρχει ομως το ψυχολογικο τουλαχιστον θεμα πληροτητας ανταλλακτικων. Δε ξερω την πολιτικη της χοντα, αλλα πχ φιλος με 07 450exc μου λεει πως καποια πραγματα πλεον δε βρισκονται και σκεφτεται να κανει καβαντζα για το μελλον.

Ωραιο το crfακι :)
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Πάντως τα τελευταία KTM έχουν χάλια αναρτήσεις και για να γίνουν πραγματικά ready to race χρειάζεται να πέσει αρκετό χρήμα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ξερο ψωμι δε θα πει τιποτα, υπαρχει ομως το ψυχολογικο τουλαχιστον θεμα πληροτητας ανταλλακτικων. Δε ξερω την πολιτικη της χοντα, αλλα πχ φιλος με 07 450exc μου λεει πως καποια πραγματα πλεον δε βρισκονται και σκεφτεται να κανει καβαντζα για το μελλον.

Ωραιο το crfακι :)
Κανένα πρόβλημα στη πληρότητα ανταλλακτικών στα Honda (το ίδιο ισχύει και για το XR650R πιο συγκεκριμένα). Το πρόβλημα είναι πως κάποιες φορές μπορεί να χρειαστεί να τα πληρώσεις τσιμπημένα στον Σαραβαλάκη
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αν βγαλουμε απ εξω τα μονοπατια και τα πολυ σφιχτα και μιλουσαμε για ραλλυ μπιλντ και d/s χρηση (πχ μια μικρη αφρικανα σε 450), θα κοιτουσες εσυ κατι αλλο απο κτμ? Αναφερομαι σε μηχανακια ειτε καινουργια ειτε ας πουμε τελευταιας 10ετιας το πολυ και κατα προτιμηση ψεκαστα.

Ξερο ψωμι δε θα πει τιποτα, υπαρχει ομως το ψυχολογικο τουλαχιστον θεμα πληροτητας ανταλλακτικων. Δε ξερω την πολιτικη της χοντα, αλλα πχ φιλος με 07 450exc μου λεει πως καποια πραγματα πλεον δε βρισκονται και σκεφτεται να κανει καβαντζα για το μελλον.

Ωραιο το crfακι :)
Κανένα πρόβλημα στη πληρότητα ανταλλακτικών στα Honda (το ίδιο ισχύει και για το XR650R πιο συγκεκριμένα). Το πρόβλημα είναι πως κάποιες φορές μπορεί να χρειαστεί να τα πληρώσεις τσιμπημένα στον Σαραβαλάκη
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα με αποθέμα ανταλλακτικών...

Δεν είναι 450, δεν είναι καινούργιο, δεν έχει ψεκασμό, αλλά για "ελαφρύ" d/s rally project είναι μάλλον ξερό ψωμί... :oops::oops:
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα με αποθέμα ανταλλακτικών...

Δεν είναι 450, δεν είναι καινούργιο, δεν έχει ψεκασμό, αλλά για "ελαφρύ" d/s rally project είναι μάλλον ξερό ψωμί... :oops::oops:
Δύσκολο μηχανάκι... Θέλει χέρια και εμπειρια
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Δύσκολο μηχανάκι... Θέλει χέρια και εμπειρια
Σε "φλαταδούρα" με νεροφαγώματα-χαράδρες και κάτι ψευτοhillclimb που το πήρα πάτνως έσπερνε κι έδερνε και δε με προβλημάτισε πουθενά... Ήταν όνειρο
Για πιο σφιχτά / τεχνικά κομμάτια είναι όντως αρκετά δύσκολο, ειδικά χωρίς μίζα....
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σε "φλαταδούρα" με νεροφαγώματα-χαράδρες και κάτι ψευτοhillclimb που το πήρα πάτνως έσπερνε κι έδερνε και δε με προβλημάτισε πουθενά... Ήταν όνειρο
Για πιο σφιχτά / τεχνικά κομμάτια είναι όντως αρκετά δύσκολο, ειδικά χωρίς μίζα....
Είναι μηχανάρα...
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Σε "φλαταδούρα" με νεροφαγώματα-χαράδρες και κάτι ψευτοhillclimb που το πήρα πάτνως έσπερνε κι έδερνε και δε με προβλημάτισε πουθενά... Ήταν όνειρο
Για πιο σφιχτά / τεχνικά κομμάτια είναι όντως αρκετά δύσκολο, ειδικά χωρίς μίζα....
Παντως απο τοτε που πηρα το xr400 απορω γιατι τα μηχανακια εχουν μιζα. Το 400 βεβαια εχει ροπη απο το 0 και πρεπει να προσπαθησεις πολυ για να σβησει.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Παντως απο τοτε που πηρα το xr400 απορω γιατι τα μηχανακια εχουν μιζα. Το 400 βεβαια εχει ροπη απο το 0 και πρεπει να προσπαθησεις πολυ για να σβησει.
Αν πέσεις σε κανένα σφιχτό κομμάτι και είναι ζεστό, θα χρειαστείς καλή γαμπα
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Θεωρώ πως έως ένα σημείο είναι και μύθος οτι παίρνει δύσκολα με τη μανιβέλα.
Αν είναι τζεταρισμένο σωστά και βρείς το κόλπο παίρνει με τη μισή. Από εκεί και πέρα, σε σφιχτά κομμάτια αν σβήνει απανωτά σίγουρα θα είναι μεγάλο μανίκι...
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Αν πέσεις σε κανένα σφιχτό κομμάτι και είναι ζεστό, θα χρειαστείς καλή γαμπα
Λες να μην εχει συμβει ηδη? :happy:
Ανεβαζεις ρελαντι, δυο τρεις μανιβελιες με πατημενο αποσυμπιεστη να συνελθει, και με την επομενη πηρε. Εν τω μεταξυ πρωτο μηχανακι που εχω με μανιβελα και ειμαι 50+.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Θεωρώ πως έως ένα σημείο είναι και μύθος οτι παίρνει δύσκολα με τη μανιβέλα.
Αν είναι τζεταρισμένο σωστά και βρείς το κόλπο παίρνει με τη μισή. Από εκεί και πέρα, σε σφιχτά κομμάτια αν σβήνει απανωτά σίγουρα θα είναι μεγάλο μανίκι...
Αυτο ακριβως. Σωστο τζεταρισμα ειναι το παν. Απο την αλλη αυτα τα υπεροχα ελαιοψυκτα μοτερ του παρελθοντος ειναι ολο ροπη. Ξεχνας το συμπλεκτη στα αργα και τα δυσκολα. Το πολυ να ανεβασεις λιγο ρελαντι και περναει πανω απο τα παντα.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Αυτο ακριβως. Σωστο τζεταρισμα ειναι το παν. Απο την αλλη αυτα τα υπεροχα ελαιοψυκτα μοτερ του παρελθοντος ειναι ολο ροπη. Ξεχνας το συμπλεκτη στα αργα και τα δυσκολα. Το πολυ να ανεβασεις λιγο ρελαντι και περναει πανω απο τα παντα.
Το 650R είναι λίγο διαφορετικό από τα 250-400-600-650 ελαιόψυκτα σε αυτό. Χωρίς συμπλέκτη στις πολύ χαμηλές σβήνει....
 
Top Bottom