Μηχανη και κοντος αναβατης.

Koive k9

Μέλος
Περιοχή
Kavala
Όνομα
Panos
Μοτό
Bmw , vespa
Καπου ειχα διαβασει ότι καποιες μηχανες δεν είναι για ολους,Οχι για κανεναν λογο ,παρα για το υψος τους και το ποσο δισαναλογο είναι για να συνυπαρξουν.Κι όμως η ιστορια και η καθημερινοτητα διαψευδει ότι καποιες μηχανες είναι μονο για ψηλους αναβατες.Ο καημος του να είσαι κοντος και να προσπαθείς να οδηγεις μεγάλες μηχανες είναι κάτι που πάρα πολλοί από εμάς γνωρίζουν πολύ καλά ,κατι που ισχυει και για μενα φυσικα που δεν είμαι και το πρωτο μποι! Οι μηχανες δεν είναι σχεδιασμένες για ανθρώπους με κοντο ανάστημα. Είναι σχεδιασμένες για να οδηγούννται καλά και να ταιριάζουν στο μέσο πελάτη. Το ενδημικό πρόβλημα με το μέσο όρο είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν είναι.
Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα πράγματα για τις μοτοσικλέτες είναι ότι το μέγεθος δεν έχει σημασία. Πληθώρα από τους μεγαλύτερους αναβάτες που εχουν περπατήσει ποτέ στον πλανήτης μας ,ήταν πολύ μακριά από το μέσο όρο. Εάν χρειάζεστε κάποια έμπνευση, ρίξτε μια ματιά στον Gaston Rahier. Ο Βέλγος κέρδισε το Ντακάρ δύο φορές σε ένα μεγαθήριο της BMW, παρά το γεγονός ότι ηταν 1.62.
Με τη βοηθεια του Off Road Skills Instructor, Κρις Νορθόβερ, μέσα στο δάσος που θα μας αποδείξει και θα μας εξηγήσει με τις καλύτερες συμβουλές του για τη διατήρηση της ισορροπιας και άνετης οδηγησης. Μαθαινουμε να εξισορροπουμε τη μηχανη,η ισορροπία είναι απολύτως τα πάντα. Κρατώντας μας σε όρθια θέση σε καθημερινή βάση, η κατανόηση της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας είναι υψίστης σημασίας ωστε η μηχανή να κάνει ό, τι θέλουμε.Ολες οι μοτοσικλέτες είναι σταθερές. Όταν τις αγκαλιάσουμε σφιχτά είναι αυστηρες, είναι ασταθής. Μαθαίνοντας να είναι ισορροπημένο το σώμα μας και ευγενες με τη μηχανη ,κανουμε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για το ταξίδι μας στη διατήρηση της ισορροπιας. Όπως μπορουμε να δουμε και στις φωτογραφίες παρακάτω, ο Chris μόλις και μετά βίας φτανει το R 1150 GS Adventure σε όρθια θέση, σταθερα και χωρίς ταλαιπωρία.
Το κλειδί για να διατηρηθεί η μηχανη σε όρθια θέση είναι να μειώσουμε τις δυναμεις που της ασκουμε. Απαλοι μαλακοι χειρισμοι μας δινουν πολύ περισσότερο έλεγχο. Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα ο Chris κρατά τη μηχανη όρθια με τις άκρες των δακτύλων του.


[URL='http://www.brake-magazine.com/wp-content/uploads/2017/02/MG_0195.jpg']

Όταν η μηχανη είναι ακινητη πρόκειται για ένα αντικειμενο ελαφρύ σαν πούπουλο. Όταν αρχίσει να κλίνει μακριά από το σημείο ισορροπίας γρήγορα γίνεται βαριά. Κατανοώντας αυτό και μαθενοντας να κραταμε τη μηχανη σε αυτό το γλυκό, ελαφρύ σημείο είναι πολύ χρήσιμο.

Η μέθοδος εκμαθυνσης.

Ο τελικός στόχος του μαθήματος είναι να αυξήσουμε την άνεση και την κατανόηση. Το σημαντικοτερο σημείο της εκμάθησης ειναι να ελέγχουμε την ισορροπία μιας σταματημένης μηχανης,να βελτιωθεί η αυτοπεπηθυση μας. Γνωρίζοντας μπορουμε να κρατήσουμε και να μετακινήσουμε τη μηχανη μας, χωρίς να αισθανομαστε σαν να πρόκειται να ασκήσουμε πολύ δηναμη. Με την εκμάθηση θα μειωθει το επίπεδο του φόβου μας και αυτό θα αυξήσει την οδηγικη μας απόλαυση. Ο τελικός στόχος είναι να μάθουμε να χειριζόμαστε τη μηχανη μας απαλά και να την κραταμε όρθια χωρίς ιδιαιτερη προσπαθεια.
Το πρώτο βήμα είναι να κρατήσουμε τη μηχανη με τα χέρια μας.Την περνουμε από το πλαϊνό σταντ και την κραταμε σε όρθια θέση. Τώρα γυρίζουμε το τιμόνι μακριά από μας μέχρι να ακουμπήσει στην αντιθετη πλευρα. Η κατεύθυνση δεν έχει σημασία για την ισορροπία. Με το να γυρισουμε το τιμονι μεχρι να τερματισει στην αντιθετη πλευρα ,κραταμε τη μηχανη σε πιο σταθερη θεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τιμόνι δεν θα κινηθεί καθως κινουμαστε από τη μία πλευρά στην άλλη γιατι διατηρειται το σημείο ισορροπίας συνεπες και προβλεψιμο.
Με τη μηχανη σε όρθια θέση, αισθανόμαστε το σημείο στο οποίο η μηχανη μας είναι αβαρή και εύκολο να κρατηθει. Την μετακινουμε τόσο προς το μέρος μας οσο και μακριά από εμάς, ώστε να μπορούμε να αισθανθούμε το σημειο που βαραινει. Τώρα προσπαθουμε να κανουμε μια βόλτα γύρω από τη μηχανη,ελαχιστα ακουμπώντας την από σημεια που δεν την ακουμπάμε καθημερινα.Το αγγιγμα μας πρεπει να είναι απαλο.Κανουμε ένα βημα πιο μακρυα από εκει που θα θελαμε η που θα επρεπε να ειμαστε ,δινοντας μας αυτόν το εξτρα χωρο μεταξυ εμας και της μηχανης κατι που θα μας βοηθησει παρα πολύ στην ισορροπια μας.Η τελευταία συμβουλή είναι ότι δεν χρειάζεται να κρατήσουμε τη μηχανη μας από το τιμονι για να σταθει ορθια. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλα να την κραταμε από καπου. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε επανω της.

Κρατημα με το ένα ποδι κατω.

Όποιος δεν είναι πάνω από 1,80 ψηλός κάποια στιγμη έχει αγωνιστεί για να βάλει και τα δύο πόδια στο πάτωμα. Έχοντας και τα δύο πόδια κάτω είναι κάτι που διδάσκεται και ενθαρρύνεται από την αρχη για μεγαλυτερη άνεση.Χρησιμοποιώντας και τα δύο πόδια για να διατηρηθεί η ισορροπία είναι εγγενώς ασταθείς. Σκεφτείτε να καθόμαστε στη μηχανη και με τα δύο πόδια εξω,σαν σκαμπο. Δύο από τα σκέλη (οι τροχοί) είναι μακρά και τα άλλα δύο,τα πόδια μας σα να έχουν κοπεί πολύ κοντα. Ακούγεται σαν κάτι που δεν θα χρειαστεί ποτε, έτσι δεν είναι;


[URL='http://www.brake-magazine.com/wp-content/uploads/2017/02/MG_0187.jpg']

Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι να γίνει άνετα χρησιμοποιώντας το ένα πόδι στο έδαφος και το άλλο στο μαρσπιέ. Στο τέλος, είμαστε σε θέση να επιλέξουμε το πόδι που θα εχουμε κατω,η δυνατοτητα επιλογης είναι ο,τι καλυτερο για πολύ αργη ταχυτητα και στατικη ισορροπια της μηχανης.

Η μέθοδος εκμαθυνσης.

Μαθαίνοντας να καθομαστε στη μηχανη με το ένα πόδι κάτω και να γίνεται άνετα ,θα μεταμορφωσει την αυτοπεπυθηση μας. Ο απώτερος στόχος είναι να γινει συνήθεια αυτό, έτσι ώστε σταματώντας στα φανάρια, σε χώρους στάθμευσης ή στο βενζινάδικο όλα να γίνονται χωρίς άγχος.Δεν θα σκεφτόμαστε πλέον το σταματημα, θα διατηρουμε πάντα την ισορροπία μας και αυτό με οποιουδήποτε μεγέθους μηχανη οδηγουμε.Για να ξεκινήσουμε την εκμάθηση, θα πρέπει να αλλαξουμε μερικές παλιές μας συνήθειες. Κατ 'αρχάς, αφήνουμε τη μηχανη με ταχύτητα.Αυτο σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να φτάσουμε το λεβιέ ταχυτήτων. Θα είμαστε σε θέση να τραβηξουμε το συμπλέκτη, να βαλουμε μπρος και να ξεκινήσουμε.Νεκρα χρειάζεται μονο για να βαζουμε λαδι στην αλυσίδα μας.Δεύτερον, θα πρέπει να ιοθετησουμε το ότι δεν χρειαζεται να καθόμαστε παντα στη μέση της σελας. Μπορουμε να καθόμαστε πιο πλαι από τη μια πλευρα ,κατι που θα μας δώσει πολύ περισσότερο μήκος στα ποδια. Τρίτον, δεν χρειάζοντε και τα δύο πόδια κάτω. Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένα πόδι κάτω για στηριξη. Αν το έδαφος εχει κληση,παντα ακουμπάμε κατω το ποδι από την ψηλοτερη μερια. Μερικές φορές αυτό ειναι άβολο.


[URL='http://www.brake-magazine.com/wp-content/uploads/2017/02/MG_0189.jpg']

[/URL][/URL][/URL]
 

Koive k9

Μέλος
Περιοχή
Kavala
Όνομα
Panos
Μοτό
Bmw , vespa
Τώρα που ξερουμε τις τρεις αυτές ιδέες, είμαστε έτοιμοι να το δοκιμάσουμε. Ξεκιναμε σε ένα επιπεδο σημειο.Ανεβαινουμε στη μηχανη εχοντας ταχύτητα και στο πλαϊνό σταντ. Αποφασιζουμε σε ποιο ποδι θα στηριζόμαστε και μεταφέρουμε τον πισινό μας στη σελα προς την κατεύθυνση αυτή. Αυτό σημαίνει ότι, αν το αριστερό πόδι μας είναι κάτω, το μόνο που χρειάζετα ειναι να ακουμπισουμε το πισω μερος του μηρου από το δεξί πόδι μας στη σελα. Βλέπουμε ποσο αυξηθηκε το μήκος του ποδιου μας τώρα; Στη συνέχεια, γυρίζουμετο τιμόνι μακριά από το πόδι μας που βρίσκεται στο έδαφος. Έτσι, αν το αριστερό πόδι είναι κάτω, γυρίζουμε το τιμονι δεξιά. Από αυτό το σημείο, αν η μηχανη εχει μεσα ταχυτητα ,ειμαστε ετοιμοι να ξεκινησουμε.Προπονούμαστε και στα δυο ποδια,ώστε ανεξαρτήτως κλησης του εδαφους να τα καταφέρνουμε εξισου καλα.

Προετοιμασια για σταση.

Οδηγώντας με αυτοπεποίθηση είναι ένα από τα πιο δύσκολα κοματια της οδηγησης. Ο σκοπός αυτου του μαθηματος είναι να κάνουμε συνηθεια μια σταση οπουδηποτε και οποτεδήποτε χωρις ιδιαιτερη σκεψη. Τα δύο προηγούμενα βήματα είναι η πρόοδος για την επίτευξη αυτού του στόχου. Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό, αλλά η αυτοπεπηθυση μας μπορεί να φερει την οδήγηση μας σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Μέχρι τώρα, θα πρέπει να είναι λίγο πιο άνετα με το να καθόμαστε στη μηχανη μας με ένα μόνο πόδι στο έδαφος και το άλλο στο μαρσπιέ. Μια ώρα εξασκησης σε αυτό θα μας μεταμορφώσει. Το κλειδί για τη σταση με αυτοπεποίθηση, αποτελεσματικά και χωρίς κοπο είναι ο καλος προγραματισμος. Μέσα από τον οραματισμο ,την εξασκηση των δεξιοτητων ισορροπιας και μερικές μικρές συμβουλές, θα φτάσουμε στο σημείο όπου θα μπορούμε άνετα, να βαλουμε το πόδι μας στο έδαφος και να αφαιρέσουμε ένα τεράστιο ποσοστο άγχους από την οδήγηση μας.

Η μέθοδος εκμαθυνσης.

Υπάρχουν τρία στοιχεια για σταση. Το πρώτο είναι να βρουμε το σημείο που πρόκειται να σταματήσουμε και να είμαστε σε θέση να το επιτύχουμε με συνέπεια.Αυτο εμπίπτει από τον έλεγχο πέδησης. Το δεύτερο είναι ο σχεδιασμός μεχρι τη σταση. Αυτό θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα, ένας βράχος, ένα κράσπεδο ή ακόμη και η υψηλότερη πλευρά ενός κυρτου δρόμου. Όσο πιο κοντά στο έδαφος είναι το πόδι μας τοσο λιγότερο μηκος χρειαζομαστε.Το τμήμα πέδησης είναι σχετικά απλο και θα βελτιωθει γρήγορα με την πρακτική. Η ιδέα είναι να είμαστε τρυφεροι με τα φρένα. Μ'αυτό, εννοούμε τη χρηση σταθερής πίεσης για την επιβραδυνση της μηχανης μέχρι να σταματήσει. Δεν θα χρειαστεί ποτέ μια ξαφνική χρηση των φρένων για να σταματησει η μηχανη και η επιθετικότητα μας στο φρεναρισμα θα διαταράξει την ισορροπία μας. Μπορούμε να το δοκιμάσουμε αυτό σε οποιοδήποτε επίπεδο έδαφος,οδηγωντας με σταθερή ταχύτητα και στη συνέχεια να σταματησουμε με τη χρηση του μπροστινου φρένου απαλα και σταθερα. Προσπαθουμε να επιβραδύνουμε στο ίδιο σημειο κατ 'επανάληψη. Αξίζει να εφαρμόσουμε αυτή την πρακτική σε ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων μέχρι να πετυχουμε το τέλειο. Και πάλι, μια ώρα εξασκησης είναι αρκετη για να μεταμορφωσει τις ικανότητές μας.

Διαλέγουμε το σημειο στασης.



Κραταμε τα ματια μας συνεχεια στο σημειο.



Απομακρινομαστε.



Όταν πρόκειται για το σχεδιασμό, το κλειδι είναι η επιλογη ενος ψηλου σημειου .Αναζητούμε με τα μάτια μας για το σημειο που θα ''φυτέψουμε'' το πόδι μας ομαλα και ενγκαιρα. Μπορουμε να δουμε στις εικόνες ότι ο Chris έχει χρησιμοποιησει ένα μεγάλο βράχο κανοντας τη ζωή του απίστευτα εύκολη. Αν το κάνουμε αυτό,ανασηκονωμαστε και κραταμε τα μάτια μας στο στόχο. Αν κοιτάμε σ'αυτό, θα βαλουμε το πόδι μας σ'αυτό,αν κοιτάξουμε οπουδήποτε αλλου,δεν θα το βαλουμε.




Εάν πλησιάζουμε το σημείο ακινητοποίησης καθομαστε, στη συνέχεια, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που μπορούμε να εκμεταλευτουμε είναι η κίνηση του πισινό μας στη σελα. Μόλις έχουμε αποφασίσει που θέλουμε να βάλουμε το πόδι μας, μετακινουμε τον πισινό μας προς εκείνη την πλευρά της μηχανης, όπως μιλήσαμε στο προηγούμενο μάθημα. Θα μας δώσει αυτό το επιπλέον μήκος στα ποδια, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μετατοπίζει την ισορροπία μας προς εκείνη την πλευρά της μοτοσυκλέτας πολύ, που σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να γηρει προς την κατεύθυνση που θέλουμε.

Συμπερασμα

Οριστε τα τρία μικρά μαθήματα που θα κάνουν τη ζωή ενός κοντου αναβάτη εξαιρετικα ευκολότερη. Όπως όλα τα πράγματα, αυτά τα μαθηματα χρειαζονται εξασκηση, αλλά στην κυριολεξια λίγη. Μια ολόκληρη ώρα της ζωής μας για το κάθε ένα σε ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, θα μεταμορφώσει κυριολεκτικά την ανεση στην οδήγηση μας . Δεν ηταν αρκετα πιστικο;Δοκοιμαστε το!!
 

panGS

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS 05
Πολύ ωραίο άρθρο :ok:.
Και μια φωτό του Rahier για όσους δεν τον ξέρουν και βαριούνται να ψάξουν στο διαδίκτυο


Θα βάλω και εγώ γιατί το αξίζει...από τους μεγαλύτερους οδηγούς (με ύψος 1,64)...



Εδώ περιμένει να πάρει εκκίνηση...σε ένα Dakar που κέρδισε μετά από τρελή πτώση

Το 1986 μετά από πτώση έσπασε 6 πλευρά και την κλείδα του , αλλά πήγε τη μηχανή μέχρι τον τερματισμό...
ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom