Δεν χρειάζεται ρε συ να σε πιάνουν τα γελια, κουβέντα κάνουμε και μπορώ να εξηγήσω τη σκέψη μου.
Πρώτον υποθέτω δεν είχες ποτέ για καθημερινό μηχανάκι με τακούνια. Εκτός από εκνευρίστηκε φασαρία είναι και αρκετά επικίνδυνα ειδικά στο νερό. Συνεπώς οποίος καθημερινά κινείται με ένα τέτοιο λάστιχο σύντομα θα μετρήσει μια καλή πτώση. Αλλά ας το αφήσουμε αυτό και πάμε στο οικονομικό..
Καταρχήν το 60 με 70% των ανθρώπων κάνει αποστάσεις στη πόλη που μένει και χωρίς τεράστιες αποστάσεις αλλά ας κάνουμε ένα σενάριο για αυτόν που είναι όπως περιεγραψες, βγαίνει εθνική και χρειάζεται να πιάνει και 120_130 km για άνεση και ασφάλεια. Ας κάνουμε ένα σενάριο να έχει μονάχα ένα 790 adventure και ένα σενάριο να έχει ένα 790 και ένα καλό στριτακι 250cc που είναι ιδανικό όχημα για περιαστικές μετακινήσεις. Και ας πούμε πως διανύει 10.000km το χρόνο αστικά και 5000 km το χρόνο σε ταξίδια και ας βάλουμε έναν ορίζοντα 7ετιας..
ΣΕΝΑΡΙΑ
1)790 ADVENTURE
2)790 ADVENTURE + μηχανακι πόλης Χ
Και έστω Χ ένα ολοκαίνουργιο π.χ. Benelli BN251 στα 3,5 χιλιάρικα (που είναι και πανέμορφο).
Benelli BN 251 '18 - € 3.590 - Car.gr
Σενάριο (1) 790 κόστος αγοράς +αξεσουάρ ας πούμε κατ εκτίμηση 14.000€
Σενάριο (2) 790+ΒΝ251 Κόστος αγοράς +αξεσουάρ 14.000+4.000=18.000€
Και πάμε να κάνουμε ένα σενάριο 7ετίας για ένα μέσο αναβάτη όπως είπαμε παραπάνω με 10.000km ετήσια αστικά και 5.000km ταξιδιωτικά αφού πρώτα ελέγξουμε κάποια οικονομικά στοιχεία..
Κόστος κτήσης (παγιο) ετήσιο (ασφάλεια, τέλη, Κτεο)
790=350€
BN251=200€
Κόστος χρήσης ανα 100 km (βενζίνες, service, λάστιχα, αναλώσιμα κλπ)
790=
15€/100km
BN251=
9€/100km
1
Τα παραπάνω μεγέθη προκύπτουν απο παρατηρήσεις και υπολογισμούς 15ετίας και
τα αποδεικνύω ανα πάσα στιγμή αλλά για να μην κουράσω δεν το κάνω εδώ.
Σε
7 έτη λοιπόν ο αναβάτης θα έχει γράψει 15.000*7=
105.000Km
Και πάμε να βγάλουμε το κοστολόγιο..
Σενάριο 1.. Πάγια+κόστος χρήσης= (7*350)+(1050* 15)=2450+15.750=18.200€
Σενάριο 2..Πάγια+κόστος χρήσης= (7*350)+(7*200)+ (700*9)+(350*15)=2450+1400=6300+5250= 15.400€ (είπαμε αστικά χιλιόμετρα Benelli, ταξίδια KTM, στο τέλος δηλαδή σύνολο 35.000km το KTM, 70.000km το benelli)
Και πάμε στο τεράστιο κεφάλαιο,
΄΄απομείωση αξίας΄΄
Σενάριο 1) Αγορά ΚΤΜ 14.000€ και με φορτωμένο στη πλάτη του 105.000km (αν έχει αντέξει χωρίς μεγάλες ζημιές) και με ότι φθορές έχει υποστεί απο όλη αυτη τη ταλαιπωρία θα το έβρισκα εξαιρετικό να μπορούσε κάποιος να βρει αγοραστή και να το πουλήσει 6.000€. Αν τον βρει θα είναι και ευχαριστημένος.
Σενάριο 2) ενα 790 με 35.000km κούκλα ακόμα απαλλαγμένο απο χαζά καθημερινά χλμ, αραγμένο τις καθημερινές στο γκαράζ το πουλας 8.000€ αν θες να πας παρακάτω αλλά εφόσον το έχεις ΄΄φυλάξει΄΄ θα σε υπηρετήσει άλλα τόσα χρόνια για πλάκα!! Και ένα benelli με 70.000km που πες να πιάσει 1800€
Στο σενάριο 1 λοιπόν θα πάρεις 6000€ στο τέλος και στο σενάριο 2 περίπου 10.000€ πίσω απο τα λεφτά σου..
Πάμε στη σύνοψη για το συνολικό κόστος..
Σενάριο 1) Κόστος αγοράς+πάγια+κόστος χρήσης-κόστος πώλησης=14.000+2450+15750-6000=
26.200€
Σενάριο 2)Κόστος αγοράς+πάγια+κόστος χρήσης-κόστος πώλησης= 14.000+4000+2450+1400+6300+5250-10000=
23.400€
Ά
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
1)Σε 7 χρόνια χρήσης εαν έχεις μόνο ένα 790adventure για ΟΛΑ εκτός οτι ταλαιπωρείς τον εαυτό σου με τα τακούνια καθημερινά και κινδυνεύεις στις βροχές και γενικά με την μέτρια συμπεριφορά τους στην άσφαλτο έχεις ένα εργαλείο που δεν φτιάχτηκε για την πόλη που χάνει πολύ σε πρακτικότητα
2)Σου έχει κοστίσει ένα σύνολο 2.800€ παραπάνω απο το να είχες μια δεύτερη ολοκαίνουργια μηχανή 250cc κατάλληλη για πόλη, ευχάριστη, ελαφριά και ευέλικτη. Επιπλέον στα 7 χρόνια έχεις ένα 790 φορτωμένο με ένα σκασμό χιλιόμετρα με ότι αυτό συνεπάγεται σε αύξηση κατακόρυφη της εμφάνισης σοβαρών ζημιών και στην άμεση ανάγκη για αντικατάσταση του.
3)Στο παραπάνω σενάριο αν η μοτοσυκλέτα των 250cc αντικατασταθεί με ένα παπάκι εφόσον οι διαδρομές είναι καθαρά αστικές το κέρδος μπορεί να φτάσει στα 8000€+ εννοείται.. Τεράστια ποσά... Χώρια την ησυχία σου να στο κλέψουν το 790, να στο ρίξουν, να στο τρώει ο ήλιος κάτω απ τη δουλειά κλπ.
Άρα τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα πως συμφέρει απο όλες τις απόψεις αντί να έχεις ένα γαιδούρι χωμάτινο εργαλείο βόλτας και για τα καθημερινά πως συμφέρει να έχεις ένα δεύτερο μοτοσυκλετάκι 250cc που κάνει άνετα τα πάντα και μεγάλες αποστάσεις. Κερδίζεις λεφτά, κερδίζεις πρακτικότητα, κερδίζεις ασφάλεια, κερδίζεις να έχεις την κούκλα σου όμορφη και αταλαιπώρητη όλα τα χρόνια να την απολαμβάνες τα σαβ/κα.
Άρα κανένα γέλιο φίλε μου..