Μοτοσικλέτα, μια φλόγα που αργοσβήνει...?

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ένα ενδιαφέρον ερώτημα...

Η νομοθεσία που διέπει την κυκλοφορία και κατοχή μιας μοτοσικλέτας αποτελεί τροχοπέδη στην είσοδο νέων αναβατών στο μαγικό χώρο του δικύκλου. Και όμως η πολιτεία κάνει ότι μπορεί ώστε να μην αλλάξει τίποτα!
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αποτελεί μέρος κάποιου άλυτου γρίφου, ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζεται η πολιτεία την μοτοσικλέτα. Τα παραδείγματα είναι πολλά και μια απλή παρατήρηση στην νομοθεσία που τη διέπει , συγκριτικά πάντα με άλλα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, δείχνει ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, με τη συμπλήρωση του 18ου έτους, μπορείς πλέον να δώσεις εξετάσεις για την απόκτηση άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας. Ένα θέμα που έχουμε τονίσει είναι, ότι ενώ στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός σε κυβισμό και ιπποδύναμη, στη μοτοσικλέτα σύμφωνα με τις διατάξεις , σου επιτρέπεται να οδηγείς μέχρι 125 κυβικά εκατοστά. Θα πει κανείς ότι όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια και εν μέρει έχει δίκιο, όμως με ποια ακριβώς διαδικασία υπολογίζεται το επίπεδο επικινδυνότητας ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο;

Ένας 18-χρονος μπορεί δυνητικά να αγοράσει αυτοκίνητο από την επομένη κιόλας μέρα ακόμα και αν έχει 300 ίππους, ενώ θα πρέπει να αρκεστεί σε ένα 125άρι μηχανάκι αν επιλέξει να αγοράσει μοτοσικλέτα. Μήπως όταν βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο θεωρείσαι πιο ώριμος , την ώρα που στην μοτοσικλέτα είσαι λιγότερος σκεπτόμενος και περισσότερο επικίνδυνος;

Ας το προχωρήσουμε όμως λίγο παρακάτω. Όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, είναι να μην γίνει η αρχή. Αφορμή για το συγκεκριμένο σχόλιο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια το τελευταίο διάστημα, σε πλατείες, δρόμους, μέχρι και σε κεντρικές λεωφόρους, είτε από εταιρίες που τα ενοικιάζουν έναντι αντιτίμου σε όσους θέλουν να διευκολυνθούν, είτε από ιδιώτες για ιδία χρήση που θέλουν να αποτάξουν από πάνω τους τον βραχνά τους κόστους των καυσίμων.

Όχι φυσικά δεν έχουμε κάτι προσωπικό με τα συμπαθέστατα αυτά μεταφορικά μέσα απλά η απουσία νομοθετικού πλαισίου τα καθιστά άκρως επικίνδυνα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση η πολιτεία αδιαφορεί κάνοντας τα στραβά μάτια. Μπορεί δηλαδή οποιοσδήποτε θελήσει, χωρίς καν να έχει πρότερη εμπειρία όχι μόνο σε μοτοσικλέτα ή πατίνι αλλά ίσως και σε ποδήλατο, να βρεθεί να οδηγεί , ελλείψει ποδηλατόδρομων, ανάμεσα σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα στο δρόμο. Η τελική του ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα, ενώ τα πιο δυνατά μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Και δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης. Υπενθυμίζουμε ότι για 50άρι μηχανάκι θα χρειαστεί κάποιος άδεια από την τροχαία. Όλα αυτά, την ώρα που στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες που σου επιτρέπουν να οδηγείς μοτοσικλέτα 125 κυβικών, αρκεί να έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου.

Έτσι, ο αριθμός των μοτοσικλετιστών συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο, και ο ηλικιακός μέσος όρος των αναβατών γερνάει. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να βελτιωθεί ώστε να δοθούν κίνητρα σε νέους αναβάτες και να σταματήσει ο κόσμος να απομακρύνεται από το χώρο της μοτοσικλέτας.

Εσείς τι λέτε; Τι φταίει και τι πρέπει να αλλάξει; Γιατί δεν μπαίνουν οι νέοι στο χώρο της μοτοσικλέτας;

Πηγή: Καινούρια και μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Εγω ενα εχω να πω ,θα γραψετε 300 σελιδες κ δεν θα καταληξετε πουθενα,επισης πιστευω οτι αυτα τα παιδια που τοχουν στο αιμα τους θα ασχοληθουν ετσι κ αλλιως, η Μοτοσυκλετα δεν εσβησε ουτε σε εποχες που ηταν Αλητεια .
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
.

Εσείς τι λέτε; Τι φταίει και τι πρέπει να αλλάξει; Γιατί δεν μπαίνουν οι νέοι στο χώρο της μοτοσικλέτας;

Πηγή: Καινούρια και μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα
Αλλά ερεθίσματα και ενδιαφέροντα έχουν οι νέοι σήμερα, σε σχέση με εμάς και τους παλαιότερους από εμάς!
Από αυτό ξεκινάνε όλα πιστεύω.
Μετα είναι τα μισθολόγια των νέων και οι τιμές των μηχανών...... το marketing (που απαιτεί σούπερ ντουπερ μηχανάκι και όχι παλιό μεταχειρισμένο)... και άλλα, πάρα πολλά!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Εγω ενα εχω να πω ,θα γραψετε 300 σελιδες κ δεν θα καταληξετε πουθενα..
Πολύ πιθανό...
Κουβέντα να γίνεται Δημήτρη... ;)
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Πιστευω οτι πολυ καλα κανουν στις μηχανες και βαζουν ηλικιακα ορια.Αν ειχα την δυναμη οχι μονο δεν θα τα αναιρούσα αλλα θα προσπαθουσα να τα εφαρμοσω και στα αυτοκινητα.

Οσο για το αλλο.Καποια στιγμη ολα τα ωραια τελειωνουν.Οτι παθαν οι πειρατες,οι Ινδιανοι και ολοι οσοι ονειρευτηκαν να ζουν ελευθεροι θα το παθουμε και εμεις.Αργα η γρηγορα θα ειμαστε κομματι του παρελθοντος.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εγω ενα εχω να πω ,θα γραψετε 300 σελιδες κ δεν θα καταληξετε πουθενα,επισης πιστευω οτι αυτα τα παιδια που τοχουν στο αιμα τους θα ασχοληθουν ετσι κ αλλιως, η Μοτοσυκλετα δεν εσβησε ουτε σε εποχες που ηταν Αλητεια .
Μήπως δεν έσβησε γιατι ήμασταν αλήτες..... Με την καλή έννοια.
Και εγώ δεν πιστεύω ότι πρόκειται να σβήσει, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχει πρόβλημα.
 

doctoras

Μέλος
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Chris
Μοτό
GSX250R
Υπαρχουν πολλοι παραγοντες που μειώνεται (και θα συνεχιζει να μειώνεται) η αγορα μοτοσυκλέτας, η αιτια που αναφερει ομως το άρθρο δεν κατεχει ουτε το 1% .
Τα διπλωματα και ο ανταγωνισμός με το αυτοκίνητο ειναι αστεια επιχειρήματα και εκτος πραγματικοτητας.

Αν υπήρχε μαγικο κουμπι που θα αλλαζε την πορεια των πραγμάτων αυτο θα επρεπε να ειχε αμεση εφαρμοφη σε:
Ηθικες αξίες
Κυκλοφοριακή παιδεια
Νεες δομες για πιστες ταχύτητας, δεξιοτεχνιας
Καθημερινοι ελεγχοι κυκλοφοριακων παραβασεων με αμεση απόδοση δικαιοσύνης
Μειώσεις σε φπα σε εξοπλισμό ασφαλειας
Ευκαιρίες με μηδενικά επιτόκια αγορας καινουργιας μοτοσυκλέτας
Οταν ολα τα παραπανω προσδώσουν ασφαλεστερο και ποιοτικότερο περιβάλλον κυκλοφοριας τοτε η φλογα θα αναθερμανθει
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Πολύ πιθανό...
Κουβέντα να γίνεται Δημήτρη... ;)
Όχι πιθανό, αλλά σίγουρο :happy:!
Έχει παίξει ξανά τέτοια κουβέντα, και δεν κατέληξε πουθενά!!!
Αλλά όπως λες, κουβέντα να γίνεται!
 

PanosP

Μέλος
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
Yamaha Tenere 700, (x) Honda CRF 250 Rally
Στο σχολείο είχα αφίσες με ducati στον τοίχο...τώρα τα πιτσιρίκια έχουν ψηφιακές κορνίζες με το νεο iphone...τα ερθίσματα που έχει κανείς όσο μεγαλώνει είναι αυτά που κάποιον θα τον οδηγήσουν να πάρει μοτοσυκλέτα.

Δεν πιστεύω ότι είναι τα όρια ηλικίας στα διπλώματα, όυτε το κόστος να πάρεις μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλετας για να γίνει η αρχή, ούτε η νομοθεσία αυτά που φταίνε (πρωταρχικά), όλα είναι θέμα θέλησης...και το μικρόβιο μπαίνει απο αυτά που βλέπεις γύρω σου, στο σπίτι, στους φίλους όσο μεγαλώνεις κλπ.

Αν σκεφτούμε πλέον πως οι νέες γενιές μεγαλώνουν παιζοντας virtual reality και τους νοιάζει πόσα like θα πάρουν,...ποιος θα σκεφτεί "να είχα ένα μηχανάκι να παω βόλτα στο βουνό..."
 

Greg Ø

Μέλος
Όνομα
Γρηγόρης
Μοτό
KTM 990 Adventure '07
Υπαρχουν πολλοι παραγοντες που μειώνεται (και θα συνεχιζει να μειώνεται) η αγορα μοτοσυκλέτας, η αιτια που αναφερει ομως το άρθρο δεν κατεχει ουτε το 1% .
Τα διπλωματα και ο ανταγωνισμός με το αυτοκίνητο ειναι αστεια επιχειρήματα και εκτος πραγματικοτητας.

Αν υπήρχε μαγικο κουμπι που θα αλλαζε την πορεια των πραγμάτων αυτο θα επρεπε να ειχε αμεση εφαρμοφη σε:
Ηθικες αξίες
Κυκλοφοριακή παιδεια
Νεες δομες για πιστες ταχύτητας, δεξιοτεχνιας
Καθημερινοι ελεγχοι κυκλοφοριακων παραβασεων με αμεση απόδοση δικαιοσύνης
Μειώσεις σε φπα σε εξοπλισμό ασφαλειας
Ευκαιρίες με μηδενικά επιτόκια αγορας καινουργιας μοτοσυκλέτας
Οταν ολα αυτα προσδώσουν ασφαλεστερο και ποιοτικότερο περιβάλλον κυκλοφοριας τοτε η φλογα θα αναθερμανθει
ΟΚ, αλλά οι ηθικές αξίες πως ακριβώς συνδέονται με την αγορά της μοτοσικλέτας?
 

mike

Μέλος
Περιοχή
Ρέθυμνο
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
aprillia caponord rally
καλώς η κακώς η εξέλιξη αυτό έχει φέρει ... Όταν ένα παιδί μεγαλώσει έξω απ το σπίτι ( παιχνίδι στο χωράφι δίπλα , στο δρόμο , ποδήλατο , μπάλα κτλ κτλ ) λογικό να έχει ερεθίσματα απο μοτοσικλέτα. Εμείς πρώτα τις θαυμάζαμε (μηχανάκια , παπάπια , μηχανές ) και μετά είχαμε λαχτάρα να αποκτήσουμε μια . Αλλά το κυριότερο είναι ότι είχαμε μάθει στο ΕΞΩ απ το σπίτι.
Πλεον οι γονείς ακόμα και για ποδήλατο να πάνε τα παιδιά τους πρέπει να τα φορτώσουν στο αυτοκίνητο να πάνε κάπου , (και δεν κατηγορώ κανένα για αυτό απλά το αναφέρω ) . Και όλα αυτά στην επαρχία, φαντάζομαι στην Αθήνα θα είναι επί 10 χειρότερο...
Ισχύει ότι όποιος έχει την ροπή προς τη μηχανή θα τον βρεί τον δρόμο του , αλλά ο αριθμός που θα δοκιμάσει έτσι από περιέργεια μειώνεται δραματικά ...
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
ΟΚ, αλλά οι ηθικές αξίες πως ακριβώς συνδέονται με την αγορά της μοτοσικλέτας?
Να πω πως το εξηγώ εγώ.

Η μοτοσυκλέτα συνεχίζει ακόμη και σήμερα να εκφράζει την αλητεία, την έλλειψη διάθεσης για επαγγελματική ανέλιξη καθώς παραμένει στοιχείο της ελευθεριότητας και η ελευθεριότητα ταυτίζεται με την ανεμελιά, την έλλειψη σοβαρότητας κτλ κτλ κτλ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ. Αν ήταν τη δεκαετία του '80 κατακριτέα η μοτοσυκλέτα, σήμερα είναι σχεδόν παράλογη η κατοχή της... Και όλα αυτά τα εμφυσούν στα παιδιά τους ποιοι άλλοι, οι σύγχρονοι 50άρηδες και 60άρηδες.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εταιρειών να φτάσουν τη μέση τιμή της μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού στις 15.000,00 € (απαράδεκτο) η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να πουλήσει πολύ πιο καλά ως προϊόν πολυτέλειας τα αυτοκίνητα... ίσως με λίγο καλύτερο τιμοκατάλογο αναλογικά. Έτσι είδαμε να επιστρέφουν στους δρόμους μικρά αυτοκίνητα υπερπολυτελείας που πλασάρουν ένα prestige. Μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκεύασαν αυτό που ποτέ δεν είχαν ποτέ (μικρά αυτοκίνητα), καθώς η κάλυψη των εξόδων τους απαιτούσε άνοιγμα του πελατιακού κοινού, άνοιγμα στη μεσαία και μικρομεσαία τάξη. Όταν η αγορά του καινούριου αναπτύσσεται, υποχρεωτικά αυτό παρασύρει και την αγορά του μεταχειρισμένου. Η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε πολύ μεγαλύτερα άλματα από αυτά της μοτοσυκλέτας. Το καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο έγινε must.

Πάμε τώρα στον άνθρωπο. Όλοι οι γονείς ονειρεύονται τα παιδιά τους να γίνουν επιστήμονες, αλλά και τα ίδια τα παιδιά πλέον έχουν εμποτιστεί με αυτήν την ιδέα, καθώς το όλο περιβάλλον που κινούνται είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Μην αναλύσω τώρα και ακόμη πιο ακραίες θέσεις όπου ο καταξιωμένος άντρας για τη σύγχρονη γυναίκα φαίνεται από συγκεκριμένα επαγγέλματα και... αυτοκίνητα.
Ακόμη και στο κυνήγι της επαγγελματικής καριέρας η χειρωνακτική εργασία έχει εκτοπιστεί. Φυσικά και η ίδια η ζωή έχει εκτοπίσει τα περισσότερα -όχι όλα- από αυτά τα επαγγέλματα αφού κυρίως αντικαθιστούμε παρά διορθώνουμε. Το μαστόρεμα και τα εργαλεία έχουν καταλήξει να είναι περισσότερο χόμπυ και ψυχοθεραπεία για τους σύγχρονους 50άρηδες παρά επάγγελμα για τους 25άρηδες.... Ποιός ονειρεύεται να γίνει το παιδί του μάστορας σε συνεργείο; Ούτε ο ίδιος ο πατέρας που μπορεί να έχει συνεργείο. Φυσικά δεν το ισοπεδώνω, υπάρχουν πάντα και εξαιρέσεις αλλά νομίζω πως η γενική εικόνα είναι αυτή.

Ένας νέος γιατρός πάνω σε Hayabusa; Ένας δικηγόρος πάνω σε GS1250R; Ένας λογιστής πάνω σε ένα XT660R;
Δε νομίζω, αντικαταστήστε τα οχήματα με A-Class, Mini Couper και SMART.

Το συγκλονιστικό είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν πουλάει πλέον ούτε καν σε επίπεδο PS4...

Οφείλω για άλλη μια φορά να μνημονεύσω τον Ντάνη Φώτο που με τα υπέροχα κείμενα του έδωσαν στη μοτοσυκλέτα τη θέση που της αξίζει και σε επίπεδο λογοτεχνίας. Μακάρι να είχαμε και σήμερα τέτοια κείμενα αλλά... στην εποχή της επικοινωνίας, αυτά λείπουν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

alexandrosgs

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλοίκη Αθήνα
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
bmw r1150gs
1. Εμένα μου φαίνοται λογικά ως και επιεική τα νέα ηλικιακά όρια για τα διπλώματα. Αν ήταν και οι εξετάσεις όπως θα έπρεπε σε βαθμό δυσκολίας θα κυκλοφορούσαν και λιγότεροι αναβάτες.

2. Ποιος είπε ότι πέθανε η μοτοσυκλέτα;;; Το αντίθετο! Στη δυτική Ευρώπη π.χ. τα τελευταία χρόνια γέμισε ο τόπος καινούριες πανάκριβες μηχανές. Αλλά εκεί η μηχανή ήταν,είναι και θα είναι χόμπυ. Όπως έχουμε εδώ στην Ελλάδα π.χ. το φουσκωτό.

3. Το ότι ο κόσμος τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αντικαταστήσει για τις καθημερινές του μετακινήσεις την μεγάλη μοτοσυκλέτα με σκούτερ ή με μικρό αυτοκίνητο είναι απολύτως φυσιολογικό αν σκεφτεί κανείς το κόστος συντήρησης. Αντιθέτως δεν ήταν καθόλου φυσιολογικό που πηγαίναμε με 1000αρια στη δουλειά παλαιότερα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Σε μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ελλάδα είναι πρόβλημα να κυκλοφορείς με οποιαδήποτε μηχανή για να πας στη δουλειά σου; Ενώ είναι πιο λογικό που πηγαίνουν στη δουλειά με τα αυτοκίνητα όλων των κυβισμών; Και είναι φυσιολογικό να έχεις για χόμπι μια μοτοσυκλέτα 1200cc;
 

alexandrosgs

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλοίκη Αθήνα
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
bmw r1150gs
Σε μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ελλάδα είναι πρόβλημα να κυκλοφορείς με οποιαδήποτε μηχανή για να πας στη δουλειά σου; Ενώ είναι πιο λογικό που πηγαίνουν στη δουλειά με τα αυτοκίνητα όλων των κυβισμών; Και είναι φυσιολογικό να έχεις για χόμπι μια μοτοσυκλέτα 1200cc;
είναι φυσιολογικό να έχεις χόμπυ μια μηχανή 1.200 κυβικών. Και 1.800 κυβικών και περισσότερων.
έμενα μου φαίνεται αφύσικο όμως. να γράφεις 40-50χλμ καθημερινά για δουλειές με 1.200 κυβικά και στο τέλος του μήνα να παίρνεις μισθό 800 ευρώ.
Στη Γερμανία για παράδειγμα που παίρνουν διπλάσιους και τριπλάσιους μισθούς τα 1.200 κυβικά το καλοκαίρι βγαίνουν μόνο το ΣΚ.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
.
Στη Γερμανία για παράδειγμα που παίρνουν διπλάσιους και τριπλάσιους μισθούς τα 1.200 κυβικά το καλοκαίρι βγαίνουν μόνο το ΣΚ.
Αν είναι μάγκες, ας τα χρησιμοποιούν και τον χειμώνα!!!!! :fun
Σήμερα πάντως, για Δεκέμβρη μήνα, μια ζέστη την είχε στην Ελλαδιτσα μας :sn:
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ειχε και ενα αλλο αρθρο το Μοτοτριτη σημερα, σχετικο> Έρευνα Moto Τρίτη: Πόσο ακριβές είναι οι μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα;

Το ζουμι ειναι σε αυτο το ιστόγραμμα:





Aυτα στο οσον αφορα την αγορα νεας μηχανης. Ναι, η καινουρια μηχανη για την Ελλαδα ειναι ακριβο σπορ αυτη τη στιγμη. Αλλα απο την αλλη υπαρχουν τοσα και τοσα πολυ πιο προσιτα μεταχειρισμενα, ειδικα για καποιον που θα κανει τα πρωτα του βηματα. Οπως εκανα κι εγω και φανταζομαι και ολοι εσεις.

Στο πλαισιο λοιπον της κουβεντας που γινεται, διαβαζοντας τα παραπανω, συνειδητοποιησα οτι τους Τζειμς Ντιν/Μαρλον Μπραντο συμμαθητες μου στο γυμνασιολυκειο, που μεχρι και στο κυλικειο πηγαιναν με το παπι, δεν τους ειδα ποτε πανω σε μοτοσυκλετα. Εγω παλι δεν ειχα ποτε παπι, στα κλεφτα τη βεσπα του μπαρμπα που ειχε καβατζωσει ο πατερας μου επαιρνα καμια φορα αλλα μεχρι εκει, καθως ειχε φροντισει να με ενημερωσει οτι εαν ποτε με εβλεπε πανω σε μηχανακι δε θα χρειαζομουν ποτε ξανα παπουτσια... Κι ομως, εφτασα σημερα να μην κατεβαινω απο πανω ουτε στο ψ@λ@κρυο και το χιονι για να παω στη δουλεια, και να εχω 4 απο δαυτα στο γκαραζ... Κι ας εχω και αυτοκινητο.

Συνειδητοποιησα επισης οτι απο την ταξη μου των 30 ατομων, μειον υποθετικα τα μισα κοριτσια* αρα 15 αγορια, ζητημα ειναι 2, αντε ισως 3 ατομα (μαζι με εμενα) να ασχοληθηκαν με τη μοτοσυκλετα. Και δεν εννοω να εχουν σκουτερακι για να πηγαινουν στη δουλεια ή να εχουν γιαχαβουζα για να πηγαινουν την γκομινα στην καφετερια, εννοω να ασχοληθηκαν με τη μοτοσυκλετα σε οποιαδηποτε αμιγως μοτοσυκλετιστικη εκφανση της, ειτε αυτο ειναι εντουρο, ειτε πιστα, ειτε τουρισμος, ειτε εκδρομες, ειτε ακομη και καρεκλοχαρλευ κατασταση ή παρανομες κοντρες οπου κατσει. Δηλαδη αν το παρουμε με ενα μεσο ποσοστο, μιλαμε για 1 στους 6, ή αλλιως ενα 16% των συνομιλικων μου , της γενιας μου που τωρα ειμαστε 40 ετων.

*=Δεν αφαιρω φαλλοκρατικα και υποτιμιτικα τις γυναικες απο τη συζητηση, απλα ολοι ξερουμε οτι για πολλους -και πολυ λανθασμενους- λογους, οι γυναικες ειναι δυστυχως πολυ μικρη μειοψηφια αναλογικα στον χωρο της μηχανης.

Ακομη λοιπον και για τη δικη μου γενια, που οι συνθηκες ηταν ευνοικες, που οι αγελαδες ηταν ακομη παχιες, που επαιζε πολλη καφετερια, που επαιζε η τιβι μαικ ναιτ σαν παιδι και μπεβερλι χιλς σαν εφηβος, που επαιζε ελαχιστη τεχνολογια και μονο μερικα αταρια, γκέιμ μπόι, αντε και κανα μεγκα ντραιβ για τους τυχερους ωστε να σε απορροφησουν, το ενδεικτικο ποσοστο που εχω απο το αμεσο περιβαλλον μου ηταν μολις 16%. Να σημειωσω εδω πως εκτος του οτι ποτε δεν ειχα παπι, ημουν επισης απο τους λιγους που ειχαν PC απο τα γεννοφασκια τους στο σπιτι, ενεκα πατερα προγραμματιστη, οποτε απο μικρος εμπλεξα με τα κολληματα με παιχνιδια. Ακομη και σημερα λιωνω με τις ωρες σε παιχνιδια και ιντερνετ, ειτε σε κονσολες, ειτε στον υπολογιστη , ειτε στο κινητο. Και ξαναλεω, παρ'ολα αυτα, εχω ερωτα με τις μηχανες.

Επειτα, βλεπω πολλα παραδειγματα γυρω μου απο συνομιλικους ή και μεγαλυτερους τυπους που "τους κοψανε με το ζορι τη μηχανη". Δεν μιλαω για εκεινους που απο αναγκη (θεμα υγειας, οικονομικο, κουραστηκαν, εργασια, εκαναν παιδι και πηραν αποφαση να παρατησουν το αθλημα με δικη τους θεληση) σταματησαν να ασχολουνται ενεργα με τη μοτοσυκλετα, γιατι εκεινοι παντα θα γουσταρουν, παντα θα κρυφοκοιτανε μηχανακια και παντα θα βραζει το αιμα τους οταν σκεφτουν τη μηχανη... Μιλαω για εκεινους που ειτε η γυναικα, ειτε η πεθερα, ειτε η μαμα , ειτε ο οποιοσδηποτε τους ειπε "κοβεις τη μηχανη ή τα μαζευεις και φευγεις". Ε, συγγνωμη εαν θιξω καποιους αλλα αυτοι κατα τη γνωμη μου δεν ηταν ποτε "μοτοσυκλετιστες" -απεχθανομαι τον ορο μηχανοβιος-. Επισης, στα χρονια της κρισης ανεβηκε το ποσοστο μοτοσυκλετιστων γιατι ηταν πολυ πιο φθηνο και προσιτο μεταφορικο μεσο. Θυμαμαι να γυριζω απο Ομαν το 2013 και να ειναι καθημερινη μεσημερι ο δρομος αδειος απο Ελ Βενιζελ εως Κηφισο και Καβαλας, εκει που καποτε δεν περναγες ουτε με ελικοπτερο. Και ξαφνικα εκει που οι δρομοι ηταν αδειοι, ολοι ζησαμε το καταπληκτικο θαυμα της Βλακ Φραιδει αλλα και της Παρασκευης πριν τα Χριστουγεννα που γινοταν Ο Κακος Χαμος στους δρομους της Αθηνας. Ξαναπηραν πισω τα αυτοκινητα τους, παρατησαν τα αβολα και "επικινδυνα" μηχανακια, επεσε το ποσοστο...

Θεωρω λοιπον οτι δεν ειναι θεμα της νεολαιας σημερα, κι ας εχει διαφορετικα ερεθισματα κι ας εχει αποχαυνωθει στα σοσιαλ μιντια. Ολες οι γενιες διαφορετικα ερεθισματα ειχαν. Καποιες εζησαν πεινα, αλλες διωγμους, αλλες πολεμο, αλλες αστυνομοκρατια. Καθε προηγουμενη γενια ειχε κατι να προσαψει στην επομενη. Ουτε εμενα μου αρεσουν κατι πιτσιρικαδες μοτοβλογκερς που δινουν καρτουλες σε γκομενακια πανω σε μηχανες πολλων κυβικων, ή που κωλοφτιαχνουν παπακια και σουζαρουν ΧΤ με υφακι φτασμενου και φουλ προσποιηση, ή που βγαινουν βολτα στην πολη με την καμερα και αρχιζουν την παρλα για ο,τι του φανει του Λωλοστεφανη. Αλλα δεν παυουν να κανουν αυτο που γουσταρουν. Και να με συμπαθατε αλλα δεν θεωρω καν τα ιδια τα παιδια υπευθυνα που δεν παιζουν εξω, δεν πανε μονα τους σχολειο, δεν γυρνανε με ποδηλατα με ματωμενα γονατα και αγκωνες. Θεωρω υπευθυνους τους υπερπροστατευτικους γονεις (δηλαδη εμας, τους φτασμενους μαγκες), θα παμε μαζι στο σχολειο με το αμαξι και θα σας φερω με το αμαξι. Παρτε και ιντερνετ για να με αφησετε στην ησυχια μου, παρτε και κινητο απο την κουνια για να μη μου πριζετε τον παπαρο, παρτε και ταμπλετα να βλεπετε καρτουν ενω σας ταιζω με το κουταλι στο στομα τεσσαρων χρονων παιδια, και γενικα παρτε εσεις μια ζωη κονσερβα οπως τη θελω εγω , για να ειναι η δικη μου η ζωουλα πιο ησυχη και ανεμελη...

Συμφωνω απολυτα λοιπον με τον KORAX . Oποιος ειναι να ασχοληθει και το λεει η ψυχη του , θα ασχοληθει. Ουτε διπλωματα θα κοιταξει, ουτε ορια στα 125κεκ, ουτε ακριβα καινουρια. Θα βρει την ακρη του. Οπως τη βρηκαμε και εμεις. Το θεμα ειναι αυτοι , κι ας ειναι και λιγοι, να μην κανουν παλι τα παιδια τους γλαστρες για να μην τα πατησει κανενα διαστημικο ιπταμενο αυτοκινητο...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
... ... ...
Και να με συμπαθατε αλλα δεν θεωρω καν τα ιδια τα παιδια υπευθυνα που δεν παιζουν εξω, δεν πανε μονα τους σχολειο, δεν γυρνανε με ποδηλατα με ματωμενα γονατα και αγκωνες. Θεωρω υπευθυνους τους υπερπροστατευτικους γονεις (δηλαδη εμας, τους φτασμενους μαγκες), θα παμε μαζι στο σχολειο με το αμαξι και θα σας φερω με το αμαξι. Παρτε και ιντερνετ για να με αφησετε στην ησυχια μου, παρτε και κινητο απο την κουνια για να μη μου πριζετε τον παπαρο, παρτε και ταμπλετα να βλεπετε καρτουν ενω σας ταιζω με το κουταλι στο στομα τεσσαρων χρονων παιδια, και γενικα παρτε εσεις μια ζωη κονσερβα οπως τη θελω εγω , για να ειναι η δικη μου η ζωουλα πιο ησυχη και ανεμελη...

Συμφωνω απολυτα λοιπον με τον KORAX . Oποιος ειναι να ασχοληθει και το λεει η ψυχη του , θα ασχοληθει. Ουτε διπλωματα θα κοιταξει, ουτε ορια στα 125κεκ, ουτε ακριβα καινουρια. Θα βρει την ακρη του. Οπως τη βρηκαμε και εμεις. Το θεμα ειναι αυτοι , κι ας ειναι και λιγοι, να μην κανουν παλι τα παιδια τους γλαστρες για να μην τα πατησει κανενα διαστημικο ιπταμενο αυτοκινητο...
Κ@RR@ Like ρε φίλε !!! :l2:
 

doctoras

Μέλος
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Chris
Μοτό
GSX250R
μιας που βάζουμε νούμερα, η δική μου οπτική για την μείωση του ενδιαφέροντος οφείλεται στην ασφάλεια και πόσο ενθουσιασμένοι αισθάνονται οι νέοι δίκυκλοι ενδιαφερόμενοι να οδηγούνε σε αυτό το δίκτυο με αυτή την νοοτροπία

(τα δεδομένα που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ) πως από τον Ιανουάριο του 2010 μέχρι και τον Αύγουστο το 2017*, είχαμε 94.797 τροχαία ατυχήματα, 7.143 νεκρούς, 9.315 βαριά τραυματίες και 108.698 ελαφρά τραυματίες.
Iaveris.gr | Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης - Τα στατιστικά των τροχαίων στην Ελλάδα
δηλαδή περίπου 13500 ατυχήματα ανα χρόνο

Το '18 είχαμε 655 θανάτους το 50% με αυτοκίνητα και το 35% με δίκυκλα
http://www.astynomia.gr/images/stories/2018/statistics18/troxaia-2018_analysi.xls

ένας φίλος σήμερα έγραψε το συμπέρασμα του μετά την ευτυχώς μονο τραυματική εμπειρία του για τον μέλλον του με τα δίκυκλα
Τι κράνος να αγοράσω για σκουτερ 300cc ; - Σελίδα 5
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
είναι φυσιολογικό να έχεις χόμπυ μια μηχανή 1.200 κυβικών. Και 1.800 κυβικών και περισσότερων.
έμενα μου φαίνεται αφύσικο όμως. να γράφεις 40-50χλμ καθημερινά για δουλειές με 1.200 κυβικά και στο τέλος του μήνα να παίρνεις μισθό 800 ευρώ.
Στη Γερμανία για παράδειγμα που παίρνουν διπλάσιους και τριπλάσιους μισθούς τα 1.200 κυβικά το καλοκαίρι βγαίνουν μόνο το ΣΚ.
Καταλαβαίνεις -ελπίζω- πως περιέχουν πολλά αντιφατικά τα σχόλια σου. 1200cc μηχανή και 800 ευρώ μισθός δεν κουμπώνουν. Και δεν κουμπώνει ακόμη περισσότερο για χόμπι με τέτοιο μισθό, εκτός αν χόμπι είναι να τη κοιτάει στο σαλόνι.

Και να σου πω... χέστηκα τι κάνουν οι Γερμανοί το καλοκαίρι τα Σαββατοκύριακα τους. Που να δεις τι γράφουν αυτοί για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι Έλληνες, στη χώρα μας και όλο το χρόνο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom