Μπαταρία λιθίου

alekspall

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
alex
Μοτό
TENERE 700 - YZ 125
εγώ πάντως μετα τη shido που δοκίμασα δε παίζει να βάλω άλλη μπαταρία... 2 μήνες ακινησία και ψοφόκρυο. και δε ξεφόρτισε ουτε 1%. έχω την bluetooth που απλά βλέπεις απο το κινητό σου την κατάσταση της.
 

dkamzelas

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
triumph tiger 800 2016
Είχα τη Skyrich στο cbf 1000. Μένω Φλώρινα με ότι συνεπάγεται στο θέμα κρύου. Έτυχε η μηχανή να μείνει μέχρι και 1 μήνα ακίνητη λόγω κρύου και χιονιά. Άνοιγμα διακόπτη για 2 λεπτά περίπου και κλείσιμο ξανά. Το έκανα μια φορά ακόμα και η μπαταρία ήταν έτοιμη. Η πρώτη μιζιά ψοφια και μετά έπαιρνε κανονικά. Δε χρειάστηκε για τα δύο χρόνια που την είχα να βάλω συντηρητή.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αν δεν εχουμε συμαγερμο κτλ πανω και το μηχανακι δεν είναι παλιο να εχει διαρροη ρευματος, τοτε οι λιθιου αντέχουν μια χαρα.

Sent from my super duper camera phone using Tapatalk
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Η αλλαγη συμβατικης μπαταριας με λιθιου γενικα δεν ειναι απλή διαδικασια. Υπαρχουν καποια πραγματα που πρεπει να λαβει κανεις υποψη :

A) Η μεγιστη ταση που παραγει ο ανορθωτης καθως και οποιαδηποτε κυματωση της τασης φορτισης (Voltage ripple) πρεπει να ειναι μικροτερη απο αυτην που οριζει ο κατασκευαστης του κυκλωματος ελεγχου της μπαταριας ( Battery management system BMS)
B) Η ποιοτητα κατασκευης της μπαταριας πρεπει να ειναι τετοια ωστε να εγγυάται την σωστη λειτουργια. Υπάρχουν πολλοι παραγωντες : Ο σχεδιασμος του BMS, οι ανοχες των ηλεκτρονικων εξαρτηματων του BMS, η συγκόλληση του BMS με την συστοιχια λιθιου, οι ανοχες σε κραδασμους κλπ. Γενικα οσο φθηνοτερη η μπαταρια τοσο πιο πιθανο ειναι η ποιοτητα κατασκευης και ο ελεγχος ποιοτητας να ειναι χειρότερα.
Γ) To ηλεκτρικο κυκλωμα της μοτοσυκλετας να μπορει να υποστηρίζει τασεις λειτουργιας 12.8V - 14.6V

Αν δεν συντρεχουν τα Α και Γ τα κυκλωματα και της μοτοσυκλετας αλλα και της μπαταριας μετα απο καποιο συντομο διαστημα θα τα παιξουν.
Το Β αφορα την διαρκεια ζωης της μπαταριας και την χρηση πανω στη μοτοσυκλετα. Κακη ποιοτητα κατασκευης συνηθως σημαινει καλωδιωσεις που κοβονται, BMS που διαλυονται απο κραδασμους, BMS που δεν δουλεύουν στις προδιαγραφες, κουτια μπαταριων που ανοιγουν σαν στρείδια κλπ.

Αν συντρεχουν ολα αυτα η μπαταρια θα αντεξει μια 5αετια + σιγουρα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το θεμα με το βολτομετρο ειναι σαν το λαμπακι πιεσης λαδιων, συνηθως ειναι πολυ αργα οταν δεις την ενδειξη. Υπαρχει ακομη και εδω μεσα περιπτωση που στιγμιαια η ταση ανεβηκε πανω απο τα 14ν και τα εκανε καπελο. Αν καταφερεις να πετυχεις το βολτομετρο την ωρα που θα δειξει 15 (θελει τυχη να κοιτας εκει) και σταματησεις και το γλυτωσεις εχει καλως, αλλα παιζει παρα πολυ ο παραγοντας τυχη. Κι εγω σκεφτομουν προσφατα που αλλαξα μπαταρια στο 1090 την αντιστοιχη Skyrich ή Shido (ΥΤΖ14 φοραει κι αυτο) αλλα (και) για αυτον τον λογο ειπα ασ'το για την επομενη φορα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το θεμα με το βολτομετρο ειναι σαν το λαμπακι πιεσης λαδιων, συνηθως ειναι πολυ αργα οταν δεις την ενδειξη. Υπαρχει ακομη και εδω μεσα περιπτωση που στιγμιαια η ταση ανεβηκε πανω απο τα 14ν και τα εκανε καπελο. Αν καταφερεις να πετυχεις το βολτομετρο την ωρα που θα δειξει 15 (θελει τυχη να κοιτας εκει) και σταματησεις και το γλυτωσεις εχει καλως, αλλα παιζει παρα πολυ ο παραγοντας τυχη. Κι εγω σκεφτομουν προσφατα που αλλαξα μπαταρια στο 1090 την αντιστοιχη Skyrich ή Shido (ΥΤΖ14 φοραει κι αυτο) αλλα (και) για αυτον τον λογο ειπα ασ'το για την επομενη φορα.
Για να γίνουνε τα ηλεκτρικά "καπέλο" ,θα πρέπει το κύλωμα να αφεθεί για ώρες με πάνω από 16 V τάση.
14,1-14,5 είναι τάση που δείχνει καθαρό κύκλωμα ,υγιή πηνεία κ σταθεροποιητή ,κ φορτίζει σωστά την μπαταρία.

Απο συνεχή 15,5 κι επάνω ,θα πρέπει να μας ζώσουνε τα φίδια.
Από συνεχή 16,5 κι επάνω ,ανάβουμε ότι έχουμε για κατανάλωση κ πάμε σγασγα γκαραζ ή συνεργείο
Εναλλακτικά ,ξεμπριζώνουμε την φίσσα του ανορθωτή ή-και των πηνείων ,κι επιστρεφουμε σπίτι με το ρεύμα της μπαταρίας.

Ολα αυτά ,μπορούμε να τα δούμε ΑΝ έχουμε RealTime ενδειξη Volts ,κ να πράξουμε ανάλογα (πρόληψη)

Τίποτα απ'όλα αυτά δεν θα δούμε ,ΑΝ ΔΕΝ έχουμε ένδειξη Volts ,κ δεν θα πάρουμε χαμπαρι τίποτα μεχρι να μείνουμε ή να "καούμε".

Γενικά ,για να ξεπεραστούν οι όποιες ανοχές κ ασφαλιστικές δικλείδες του κυκλώματος κ να δημιουργηθεί ζημιά σε ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά ,θα πρέπει να παίζουν 18,5+ volts για διάρκεια ,άνευ γνώσης του οδηγού. (βλ.χωρίς βολτόμετρο)

Τέτοιες τιμές (18,5 V) ,έχω δεί σε ΚΤΜ990 + στο πρώην TTR μου.
Για να τις δω όμως ,σημαίνει οτι υπήρχε βολτόμετρο ,οπότε κ άμεση διάγνωση του προβλήματος ,ενέργειες πρόληψης ,κ άμεσες ενέργειες αποκατάστασης.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Δεν ειναι και οτι καλυτερο να γεμιζεις με βολτομετρα καινουρια μηχανακια λες και εναν πεζοραλλο απο το μπουρναζι. Με τις οθοναρες που εχουν τα μηχανακια απο τη στιγμη που εχουν βαλει τετοια συστηματα, θα επρεπε να υπηρχε ενα bms στον εγκεφαλο της μοτο που να δειχνει ανα πασα στιγμη ενδειξη αν παει κατι λαθος (δηλαδη για τι αλλοννα βαλεις οθονη λολ) και ενα σοβαρο συστημα housekeeping οπου ο αναβατης θα μπορει να παιρνει αρκετες πληροφοριες αν ο ιδιος το επιθυμει. Παντως εχω διαβασει και για τα vfr καποια θεματακια σοβαρα στα σασμαν, ασχετα με τις μπαταριες.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Το θεμα με το βολτομετρο ειναι σαν το λαμπακι πιεσης λαδιων, συνηθως ειναι πολυ αργα οταν δεις την ενδειξη. Υπαρχει ακομη και εδω μεσα περιπτωση που στιγμιαια η ταση ανεβηκε πανω απο τα 14ν και τα εκανε καπελο. Αν καταφερεις να πετυχεις το βολτομετρο την ωρα που θα δειξει 15 (θελει τυχη να κοιτας εκει) και σταματησεις και το γλυτωσεις εχει καλως, αλλα παιζει παρα πολυ ο παραγοντας τυχη. Κι εγω σκεφτομουν προσφατα που αλλαξα μπαταρια στο 1090 την αντιστοιχη Skyrich ή Shido (ΥΤΖ14 φοραει κι αυτο) αλλα (και) για αυτον τον λογο ειπα ασ'το για την επομενη φορα.
Ε ναι, εννοειται οτι δεν ειναι σιγουρο οτι θα το δεις αμεσως, αλλα ειναι πιθανο η ταση να αρχισει να παιζει προτου ανεβει πανω απο καποια απαγορευτικη τιμη, οποτε εχεις λιγο παραπανω "παραθυρο" να δεις οτι κατι δεν παει καλα. Και δεν ειναι σιγουρο οτι η μπαταρια λιθιου θα ανατιναχτει ή θα λαμπαδιασει αμεσως μολις δεχτει καποια μεγαλη ταση, υπαρχει ομως παντα το ρισκο σαν μια μικρη πιθανοτητα.

Ουτε κι'εγω θαβαζα ακομη μπαταρια λιθιου αλλα βλεπω παντως οτι αναβατες τις βαζουν. Βρηκα και ενα τεστ της Shorai LFX18A1-BS12 που ειναι αντικαταστατρια της συμβατικης YTZ14S και ο τυπος την ειχε σε CBR600, Monster S4R και 1050 Adventure:
Τεστ μπαταριας λιθιου Shorai
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Δεν ειναι και οτι καλυτερο να γεμιζεις με βολτομετρα καινουρια μηχανακια λες και εναν πεζοραλλο απο το μπουρναζι. Με τις οθοναρες που εχουν τα μηχανακια απο τη στιγμη που εχουν βαλει τετοια συστηματα, θα επρεπε να υπηρχε ενα bms στον εγκεφαλο της μοτο που να δειχνει ανα πασα στιγμη ενδειξη αν παει κατι λαθος (δηλαδη για τι αλλοννα βαλεις οθονη λολ) και ενα σοβαρο συστημα housekeeping οπου ο αναβατης θα μπορει να παιρνει αρκετες πληροφοριες αν ο ιδιος το επιθυμει. Παντως εχω διαβασει και για τα vfr καποια θεματακια σοβαρα στα σασμαν, ασχετα με τις μπαταριες.
Οι συγχρονες μοτό ,οι ακριβές ,με τις οθόνες ,έχουν κ ένδειξη Volts μεσα στο μενού.
Τυχαίο ;
Οι παλιότερες ,απλότερες ,κι αυτές που δεν έχουν ,δεν νομίζω ότι είναι τόσο κίτς να μπεί ένα μικρό οργανάκι ,το οποίο μπορεί κ να μπεί σε θέση όχι κοινής θέας.
Τες ,πα ,όλα είναι θέμα επιλογών.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Οι συγχρονες μοτό ,οι ακριβές ,με τις οθόνες ,έχουν κ ένδειξη Volts μεσα στο μενού.
Τυχαίο ;
Οι παλιότερες ,απλότερες ,κι αυτές που δεν έχουν ,δεν νομίζω ότι είναι τόσο κίτς να μπεί ένα μικρό οργανάκι ,το οποίο μπορεί κ να μπεί σε θέση όχι κοινής θέας.
Τες ,πα ,όλα είναι θέμα επιλογών.

Το αφρικα χωρις να παιρνω και ορκο νομιζω δεν εχει. Αλλα απο τη στιγμη που στην ουσια σε αναγκαζει ο κατασκευαστης να μεινεις με εναν συγκεκριμενο και ευπαθη τυπο μπαταριας, αν δεν θες να προχωρισεις σε πατεντες, πρεπει να το υποστηριζεις καλυτερα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το αφρικα χωρις να παιρνω και ορκο νομιζω δεν εχει. Αλλα απο τη στιγμη που στην ουσια σε αναγκαζει ο κατασκευαστης να μεινεις με εναν συγκεκριμενο και ευπαθη τυπο μπαταριας, αν δεν θες να προχωρισεις σε πατεντες, πρεπει να το υποστηριζεις καλυτερα.
Δεν το γνωρίζω με σιγουριά ,κ βαριέμαι να το ψάξω στα σπεκς ,αλλά το θεωρώ απίθανο να μην εχει.
Ας πει ο ΧΛΓιώργης ,που μάλλον θα ξέρει.

Τα ΚΤΜ 790/1090/1190/1290 πάντως ,έχουν.
Οπως κ τα BMW R1200/1250LC ,νομίζω κ τα F800GS από κάποια χρονιά κι έπειτα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Στα πενφέ το βλέπεις στο navi αν θες, ανεξάρτητα οργάνου.
Το ναβι είναι έξτρα όργανο κ πιθανόν να θυμίζει σαξόραλο...αλλά...με 130 ΕΟ...μάλλον όχι ,οπότε ,μην ανησυχάς. :laugh:

Για ψάξε ρε ψηλέ στα υπομενού του πολυ-όργανου ,είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα'χει βολτς σε κάποια καρτέλα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Το αφρικα χωρις να παιρνω και ορκο νομιζω δεν εχει. Αλλα απο τη στιγμη που στην ουσια σε αναγκαζει ο κατασκευαστης να μεινεις με εναν συγκεκριμενο και ευπαθη τυπο μπαταριας, αν δεν θες να προχωρισεις σε πατεντες, πρεπει να το υποστηριζεις καλυτερα.
Δεν το γνωρίζω με σιγουριά ,κ βαριέμαι να το ψάξω στα σπεκς ,αλλά το θεωρώ απίθανο να μην εχει.
Ας πει ο ΧΛΓιώργης ,που μάλλον θα ξέρει.
Το μονο Αφρικα το οποιο γνωριζω πολυ καλα ειναι το μοντελο 2016-17, επειδη εχω το 2017 και τοχω ψαξει, τα αλλα δεν τα ξερω το ιδιο. Οπως ειπε ο Γιαννης jon t το 1100 εχει σχετικη ενδειξη στην οθονη, για τα 1000 του 2018-19 δεν ξερω.

Αλλα να πω οτι δεν υπαρχει προβλημα υπερφορτωσης με τη μαμισια μπαταρια Eliiy Power επειδη εχει προστατευτικα κυκλωματα. Οταν χρειαστει να αλλαχτει (κανονικα απο το 2026 και μετα) και αν μεχρι τοτε οι μπαταριες με τετοια κυκλωματα δεν εχουν φτηνηνει, τοτε θα χρειαστει προσοχη στην ταση του κυκλωματος μεσω οθονης ή ξεχωριστου βολτομετρου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Το ναβι είναι έξτρα όργανο κ πιθανόν να θυμίζει σαξόραλο...αλλά...με 130 ΕΟ...μάλλον όχι ,οπότε ,μην ανησυχάς. :laugh:

Για ψάξε ρε ψηλέ στα υπομενού του πολυ-όργανου ,είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα'χει βολτς σε κάποια καρτέλα.
Το μικρό έχει, το μεγάλο μόνο στο gps.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Παιδες, δεν μιλαω για τα ηλεκτρονικα της μηχανης, μιλαω για την μπαταρια την ιδια. Οι λιθιου οταν αρχισουν να παιρνουν παραπανω ρευμα απ'οσο ειναι σχεδιασμενες αρχιζουν να καπνιζουν, μεχρι να παρουν φωτια. Οκ , το στιγμιαια = 1" ξερω γω ναι δεν κανει κατι, αλλα το στιγμιαια = 30" που δεν κοιτας το βολτομετρο σημαινουν παπαλα μπαταρια στην καλυτερη, τηλεφωνο στο 199 στην χειροτερη...
 

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Όχι ,τίποτα εντελώς .
Αλλά στην οθόνη εμφανίζει τα volt .
Κι έλεγα ,άλλη μια άχρηστη ένδειξη ,αλλά βλέπω ότι τελικά χρειάζεται
 
Top Bottom