Νέο KTM 990 Duke

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Νέο KTM 990 Duke: Πιο κοντά στην παραγωγή!
Έρχεται ο μεγαλύτερος δικύλινδρος εν σειρά των Αυστριακών

Ήδη από το ντεμπούτο του το 2018, ο δικύλινδρος εν σειρά της KTM (τότε στα 790cc) είχε συγκεντρώσει μόνο θετικά σχόλια για την απόδοση και τον χαρακτήρα του σε παγκόσμια κλίμακα, γεγονός που οδήγησε τους Αυστριακούς να τον τοποθετήσουν και σε άλλες πλατφόρμες, μεγαλώνοντας μάλιστα και τον κυβισμό στα 890cc.
Στα μέσα περίπου της περσινής χρονιάς, είχαν κάνει την εμφάνισή τους οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες για το επόμενο βήμα της εξέλιξής του. Ο φωτογραφικός φακός της MCN είχε συλλάβει το πρωτότυπο "μουλάρι" σε δοκιμές εξέλιξης, επιβεβαιώνοντας ότι η KTM δουλεύει πάνω στον διάδοχο του δημοφιλούς Duke.
Τώρα, νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες έρχονται για να μας δώσουν ακόμη περισσότερες πληροφορίες για το τελικό στάδιο της εξέλιξης. Όπως φαίνεται, οι άνθρωποι της ΚΤΜ έχουν καταλήξει σε έναν σχεδόν ριζικά επανασχεδιασμένο κινητήρα, καθώς στο πρωτότυπο αυτής της φάσης τα κάρτερ είναι χυτά και όχι μηχανουργικά επεξεργασμένα, όπως ήταν πέρσι το καλοκαίρι. Αυτό σημαίνει ότι πλέον όλες οι αλλαγές και ο σχεδιασμός του κινητήρα έχει ολοκληρωθεί.
Προφανώς οι πιο αυστηρές προδιαγραφές έχουν επιφέρει κι αυτές αρκετές αλλαγές, με την αύξηση του κυβισμού να είναι η λύση που προκρίνεται προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες. Το πιο λογικό είναι να υπάρξει επιπλέον αύξηση 100 κυβικών (όπως συνέβη και στο παρελθόν) και το όνομα του νέου μοντέλου να είναι 990 Duke R, με την προσθήκη του "R" να παραπέμπει στο streetfighter των "Πορτοκαλί" που αποτελούσε την ναυαρχίδα τους πριν από περίπου μία δεκαετία.


Πέρα από τις μικρές αλλαγές για να ταιριάξουν με τις νέες βάσεις του κινητήρα, το υπόλοιπο πλαίσιο μοιάζει ίδιο, όχι όμως και το ψαλίδι. Το νέο ψαλίδι δείχνει πιο χοντρό και στιβαρό σε ορισμένα σημεία αλλά ταυτόχρονα έχει γίνει και γενναία αφαίρεση μετάλλου, προκειμένου να λειτουργήσει η φιλοσοφία του "ελαφρύτερου και πιο στιβαρού". Έχει επίσης αλλάξει και το σχήμα του για να ταιριάξει με το τελικό της νέας εξάτμισης.

Εντελώς νέος είναι και ο σχεδιασμός των πλαστικών, με διαφορετικό μπροστινό φτερό, επανασχεδιασμένα πλαστικά γύρω από το ρεζερβουάρ και τα προστατευτικά του ψυγείου, με γνώμονα την πιο επιθετική εμφάνιση. Καινούργιο είναι και το υποπλαίσιο όπου στηρίζονται οι επανασχεδιασμένες σέλες για αναβάτη και συνεπιβάτη. Ο προβολέας έχει αλλάξει κι αυτός εντελώς, με… επιρροές από την Yamaha και τα MT, με δύο κατακόρυφους LED προτζέκτορες!

Σχετικά με την απόδοση του νέου κινητήρα, είναι πιθανό να κυμαίνεται κοντά στους 120 ίππους (αν συνυπολογίσουμε τις απώλειες από τις προδιαγραφές και το κέρδος από την αύξηση του κυβισμού), ενώ από την φωτογραφία του κινητήρα φαίνεται ότι υπάρχει μια επιπλέον σειρά από ψύκτρες στον κύλινδρο πράγμα που υπονοεί ότι η αύξηση του κυβισμού προέρχεται από την αύξηση της διαδρομής και όχι της διαμέτρου. Τα φρένα, οι αναρτήσεις και οι τροχοί, δείχνουν πως θα μεταφερθούν αυτούσια από το 890, ενώ η ψηφιακή οθόνη θα προέρχεται από το 1290 Super Duke R, η οποία φαίνεται πως παγιώνεται ως επιλογή στην γκάμα της ΚΤΜ.

Πηγή: www.motomag.gr
 

HackmaN

Χωμασφάλτινος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Xtz 660 tenere 2009
Το θέμα είναι η μείωση του βάρους.
Επίσης, έχουμε φτάσει να είναι 990 η μεσαία κατηγορία....
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Η αρχή του τέλους του 890.
Πολύ κράτησε :rolleyes:
Τα έχουμε πει. Είναι ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα που έφερε η Κινεζοποίηση της εταιρείς με αλλαγή φιλοσοφίας προς τον διαρκή καταναλωτισμό αφού τώρα μπορεί να πουλάει Ευρωπαϊκά με Κινέζικο κόστος. Κανένας σεβασμός προς τους σταθερούς πελάτες της πορτοκαλί καθώς κάθε χρόνο απαξιώνει τα μοντέλα δραστικά, το 2024 το 790 θα είναι αντίκα. Έχω την αίσθηση ότι υπάρχει κάποιο κακό deal με τους Κινέχους για τη παραχώρηση της τεχνογνωσίας και προσπαθεί κάθε χρόνο να ξεφύγει από τη σκιά της η εταιρεία. Μπορεί να γράφω και μ@λακίες αλλά δε μου αρέσει η προσέγγιση της τα τελευταία λίγα χρόνια.

Αυτό το του "χρόνου" που αναφέρει ο al800 , ας το φέρει 6 μήνες εμπρός, μέχρι τον Ιούνιο θα έχουμε τις πρώτες εικόνες.

Από εμένα είναι X η πολιτική αυτή.
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Το 950 κράτησε απ' 2003-2005
Το 990 απ' 2006-2012(2013 το μοτέρ φορέθηκε τελευταία στο smt)
Μετά το μόνο που συνεχίζει ακάθεκτο σαν κυβισμός απ' το 2015 είναι το 1290!!!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αναφέρεσαι στα δικύλινδρα γιατί στα πολιτικά μονοκύλινδρα επίσης έχουμε καλά παραδείγματα διάρκειας.
Και το ερώτημα είναι ποιες είναι οι μοτοσυκλέτες που εδραίωσαν την εταιρεία στο αγοραστικό κοινό; Αυτά που είχαν διάρκεια, η τουλάχιστον έτσι νομίζω εγώ.

Παρόμοια κριτική είχαν και για το 1190. Επίσης πολλοί δε κατάλαβαν τότε ποιο το νόημα μιας σειράς 1050, 1190 και 1290.
Τα 1050 και 1090 ήταν η ίδια μοτοσυκλέτα με απολύτως αποδεκτή εξέλιξη (οπότε και διάρκεια).
Το 1290 μπαίνει στα νερά της touring χρήσης οπότε είναι επίσης λογική η ύπαρξη του (έχει διάρκεια).
Το 1190 θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη παρουσία του -με υψηλές περγαμηνές μάλιστα- αν απλά έπαιζε μόνο του, παντρεύοντας τις δυο προηγούμενες. Έστω όμως, τα 3 χρόνια (σχεδόν 4) ουσιαστικά χρόνια παρουσίας του 1190 μπορούν να γίνουν και για μένα αποδεκτά λόγω του πλασαρίσματος που έγινε -όπως έγινε- με 3 μοτοσυκλέτες στην κατηγορία ADV ή On/Off ή όπως θέλετε πέστε την.

Αυτό που συμβαίνει με τις νέες σειρές της με το 790 να έρχεται στο τέλος του 2018 και να κάνει ένα κύκλο ζωής μικρότερο των 18 μηνών και εντός του 2020 να έχουμε 890 με κύκλο ζωής που ίσα -και αν- θα προλάβει 24 μήνες ζωής, για να μας δώσουν το 990.... που το κορόιδευα αλλά υλοποιείται με πλήρη απόσυρση των προηγούμενων μοντέλων, ε είναι κάπως! Το 2024 τι θα γίνει θα έρθει το 1090; Φυσιολογικό θα μου φαινόταν αν το ίδιο 790 είχε γίνει 990 μετά από 12 χρόνια παρουσίας, όχι λιγότερο.

Αντιλαμβάνομαι πως το ζητούμενο είναι η ικανοποίηση από τη μοτοσυκλέτα σου, οπότε κι ένα 790 μπορεί να είναι μια εξαιρετική αγορά. Το πρόβλημα είναι πως 5-6-7 χρόνια μετά όταν κάποιος αναζητήσει την αγορά μιας μεταχειρισμένης KTM γιατί να μη πάει στο 990 ή και στο 890 (όπως φαίνεται) καθώς θα τα βρίσκει σε σχεδόν παραπλήσιες τιμές, ας πούμε 10 χιλιάδες αντί για 9000 ή 8000 €... (οι τιμές είναι τυχαίες αλλά ενδεικτικές της κατάστασης). Δεν είναι μια έμμεση απαξίωση αυτό για τον κάτοχο του 790 και του 890 λίγο μετά;

Τώρα όντας ΜΗ κάτοχος KTM, αν και πιστεύω πως προσέφερε πολλά στην εξέλιξη του μοτοσυκλετισμού με εμπορικές καινοτομίες και ιδέες, ίσως δε μπορώ να μπω ακριβώς στο πνεύμα των πελατών της και να την αδικώ και αυτήν ως εταιρεία (ως προς τα θέματα της τελευταίας εμπορικής πολιτικής) και τους πελάτες της ως ιδιοκτήτες. Τις σκέψεις μου καταθέτω.
 
Τελευταία επεξεργασία:

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
H κτμ οπως και αλλες εταιρειες δεν προσφερουν την "τελικη" εκδοση για πολλα χρονια, ωστε να αρμεξουν το κοινο οσο περισσοτερο γινεται. Ειναι πολλοι αυτοι εξαλλου που θα παρουν το 790, θα πανε πισω στην αντιπροσωπια για να το αλλαξουν με το 890 και αργοτερα το 990, και μαλιστα θα χαιρονται κιολας γιατι ο ντιλερ με το τεραστιο περιθωριο κερδους που εχει θα τους κανει καλη τιμη, και οι κατοχοι θα εχουν παντα το πιο συγχρονο, καλυτερο. Το αντιτιμο σε αυτο ειναι οτι η ποιοτητα πιανει πατο και στα 3 χρονια που θα κρατησει ο μεσος ιδιοκτητης το μοντελο δεν θα αντιμετωπισει κανενα προβλημα, οποτε δε τον νοιαζει κιολας, διοτι στην ουσια καβαλαει μια υπηρεσια, ενα εμμεσο leasing και οχι ενα οχημα που θα βγαλει χρονια. Οι εταιρειες ομως με αυτο το μοντελο κανουν κερδη ρεκορ καθε χρονο, ο κοσμος ειναι χαρουμενος, οποτε τι να πεις. It's all about money.
 
Τελευταία επεξεργασία:

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Αναφέρεσαι στα δικύλινδρα γιατί στα πολιτικά μονοκύλινδρα επίσης έχουμε καλά παραδείγματα διάρκειας.
Και το ερώτημα είναι ποιες είναι οι μοτοσυκλέτες που εδραίωσαν την εταιρεία στο αγοραστικό κοινό; Αυτά που είχαν διάρκεια, η τουλάχιστον έτσι νομίζω εγώ.

Παρόμοια κριτική είχαν και για το 1190. Επίσης πολλοί δε κατάλαβαν τότε ποιο το νόημα μιας σειράς 1050, 1190 και 1290.
Τα 1050 και 1090 ήταν η ίδια μοτοσυκλέτα με απολύτως αποδεκτή εξέλιξη (οπότε και διάρκεια).
Το 1290 μπαίνει στα νερά της touring χρήσης οπότε είναι επίσης λογική η ύπαρξη του (έχει διάρκεια).
Το 1190 θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη παρουσία του -με υψηλές περγαμηνές μάλιστα- αν απλά έπαιζε μόνο του, παντρεύοντας τις δυο προηγούμενες. Έστω όμως, τα 3 χρόνια (σχεδόν 4) ουσιαστικά χρόνια παρουσίας του 1190 μπορούν να γίνουν και για μένα αποδεκτά λόγω του πλασαρίσματος που έγινε -όπως έγινε- με 3 μοτοσυκλέτες στην κατηγορία ADV ή On/Off ή όπως θέλετε πέστε την.

Αυτό που συμβαίνει με τις νέες σειρές της με το 790 να έρχεται στο τέλος του 2018 και να κάνει ένα κύκλο ζωής μικρότερο των 18 μηνών και εντός του 2020 να έχουμε 890 με κύκλο ζωής που ίσα -και αν- θα προλάβει 24 μήνες ζωής, για να μας δώσουν το 990.... που το κορόιδευα αλλά υλοποιείται με πλήρη απόσυρση των προηγούμενων μοντέλων, ε είναι κάπως! Το 2024 τι θα γίνει θα έρθει το 1090; Φυσιολογικό θα μου φαινόταν αν το ίδιο 790 είχε γίνει 990 μετά από 12 χρόνια παρουσίας, όχι λιγότερο.

Αντιλαμβάνομαι πως το ζητούμενο είναι η ικανοποίηση από τη μοτοσυκλέτα σου, οπότε κι ένα 790 μπορεί να είναι μια εξαιρετική αγορά. Το πρόβλημα είναι πως 5-6-7 χρόνια μετά όταν κάποιος αναζητήσει την αγορά μιας μεταχειρισμένης KTM γιατί να μη πάει στο 990 ή και στο 890 (όπως φαίνεται) καθώς θα τα βρίσκει σε σχεδόν παραπλήσιες τιμές, ας πούμε 10 χιλιάδες αντί για 9000 ή 8000 €... (οι τιμές είναι τυχαίες αλλά ενδεικτικές της κατάστασης). Δεν είναι μια έμμεση απαξίωση αυτό για τον κάτοχο του 790 και του 890 λίγο μετά;

Τώρα όντας ΜΗ κάτοχος KTM, αν και πιστεύω πως προσέφερε πολλά στην εξέλιξη του μοτοσυκλετισμού με εμπορικές καινοτομίες και ιδέες, ίσως δε μπορώ να μπω ακριβώς στο πνεύμα των πελατών της και να την αδικώ και αυτήν ως εταιρεία (ως προς τα θέματα της τελευταίας εμπορικής πολιτικής) και τους πελάτες της ως ιδιοκτήτες. Τις σκέψεις μου καταθέτω.
Το 1190 μπορείς να πεις ότι έκανε την πορεία του 950 και έδωσε τη θέση του στο 1290 που συνεχίζει ακαθεκτο..
Στα μικρά συμφωνώ ότι τα χρονικά περιθώρια της σειράς 790-890-990 είναι πολύ μικρά..
 
Reactions: STF

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Μπορει να εχει να κανει με καποια συμφωνια με τους κινεζους. Βγαζουμε τα μοτερ τα κυκλοφορουμε κανα χρονο και μετα σας τα στελνουμε στην ανατολη για να τα κυκλοφορησετε σε μειωμενη ισχυ.
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Μπορει να εχει να κανει με καποια συμφωνια με τους κινεζους. Βγαζουμε τα μοτερ τα κυκλοφορουμε κανα χρονο και μετα σας τα στελνουμε στην ανατολη για να τα κυκλοφορησετε σε μειωμενη ισχυ.
το cf moto 800 θα ειναι καθρεπτης γι αυτο
 
Top Bottom