Οδήγηση σε ισχυρούς πλαϊνούς ανέμους

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Θα ήθελα να μοιραστούν τις εμπειρίες τους όσοι έτυχαν να οδηγήσουν σε περιοχή με ισχυρούς πλαϊνούς ανέμους. Εγώ προσωπικά το καλοκαίρι του 2005, συνάντησα πολύ δυνατούς βοριάδες νότια του Ρεθύμνου στην περιοχή μεταξύ, άνω και κάτω ροδάκινο. Είχα κατεύθυνση από το Φραγκοκάστελο προς το Ρέθυμνο. Θεώρησα επικίνδυνο να συνεχίσω και αναγκάστηκα να καλέσω την οδική βοήθεια .
Επίσης παρατηρώ τα τελευταία χρόνια ότι κάθε καταιγίδα συνοδεύεται και από πολύ δυνατές ριπές ανέμου.
Λοιπόν , για πείτε..
 

Nick_990

Μέλος
Περιοχή
Ηρακλειο κρητης
Όνομα
Νικος
Μοτό
KTM 990R
Πανε 2 χρονια και βαλε..ειχα vstrom650 τοτε.. χειμωνας,κακοκαιρια.. ηξερα οτι φυσουσε παρα πολυ και οδηγουσα συντηριτικα..... μια στιγμη τελειωνουν τα μικρα βουναλακια-αναχωματα κλπ δεξια αριστερα του δρομου που κοβουν τον ανεμο και ανεβαινω σε μια γεφυρα..... για καλη μου τυχη ημουν μονος στο δρομο.... πραγματικα-τετοιο αερα δεν εχω ξαναδει ποτε μου ουτε θελω να δω,οπως επισης ευχομαι να μην τυχει και σε κανεναν.... γυρω στα 80-100 πηγενα σε ευθεια....τσουπ με πεταει αντιθετο ρευμα - με ξαναγυρναει πισω και γενικα με κανει οτι θελει για καμια 50αρια μετρα περιπου....τα ειδα ολα... πλαγιαζα για να παω ευθεια..(φορτωμενος και δικαβαλος)....
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Η οδήγηση με πλάγιους ανέμους είναι συχνό φαινόμενο.
Σε αυτές τις περιπτωσεις....δεν κλείνουμε γκάζι, αλλά κατεβάζουμε ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε ο κινητηρας να δουλεύει σε ψηλές στροφές. ....γιατί η μόνη λύση είναι να ανοίγουμε γκάζι !!!!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
δυσκολο το οδηγημα κατω απο αυτες τις συνθηκες
το δεξι γκριπ και η αισθηση στην μοτοσυκλετα σου παιζει μεγαλο ρολο!!!!!!
 

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Η οδήγηση σε δυνατό άνεμο θελει χαλαρά τα χέρια στο τιμόνι και μεγαλύτερη ταχύτητα ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Βασικά κρατάμε το τιμόνι σχετικά χαλαρά...το τιμόνι ΔΕΝ ειναι ΜΑΤΣΑ...

Πολύ βασική αντιμετώπιση της κατάστασης είναι ότι πρέπει να έχουμε περισσότερες στροφές στο κινητήρα (τουλάχιστον μια ταχύτητα κάτω), μιας και πρέπει
να ενισχύσουμε τη σταθερότητα της μοτό... περιστρεφόμενες μάζες/γυροσκοπικό φαινόμενο κλπ.....
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ό,τι είπαν οι αποπάνω. Είναι θέμα διανυσμάτων: το πού θα πας (ή θα σε πάει) εξαρτάται από το αν η ταχύτητά σου (η ροπή βασικά) είναι μεγαλύτερη από αυτήν του ανέμου. Κατάλληλη θέση σώματος, μια κάτω και έτοιμος να αντιδράσεις στις ριπές. Επίσης όσο περισσότερες επιφάνειες έχει το όχημα τόσο πιο επιρρεπές είναι στον άνεμο. Φιλαράκι εδώ (ο Ευτύχης για όσους τον ξέρουν) διηγείται πολλές φορές πώς σώθηκε μια φορά με το RT όταν απλά κατέβασε τη ζελατίνα που έπαιζε ρόλο μαΐστρας (καλά τα λέω καπετάνιε; ).
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Δεν θυμαμαι ποσο παλια,αν θυμαμαι καλα το 2011...ανεβαινα το διασελο απο Περιστέρα για χιονοδρομικο Καλαβρυτων...Εκει συνηθως εχει ενα αερακι ακομα κ Καλοκαιρι...Φθινοπωρο ημουν,με αλλο ενα GS1200 κ εγω με τη Γερμανιδα μου...Κ-Ο-Λ-Α-Σ-Η!!!!:eek::eek::eek:Ανεμοι ταχυτητας 7-8 Μποφορ και ριπες απο ολες τις πλευρες!!!:alien:Νομιζα οτι με τραβανε "στοιχειά" απο ολες τις πλευρες...Σκεφτηκα παμε θα σταματησει...Εσφιξα γονατα πανω στο τεποζιτο(ψευτοντεποζιτο) χαλαρωσα χερια στο τιμονι κ το αφηνα να εκτονωνεται μονο του,κατεβασα μια ταχυτητα στο κιβωτιο και πηγαινα σταθερα με 40-50χαω...κρατησε κανα 10'...στις στροφες που αλλαζε ταχυτητα και κατευθυνση ο αερας ηταν πραγματικα κολαση!!!...Περασε και μαλιστα χωρις ιδιαιτερο θεμα στην συμπεριφορα και χωρις να αλλαζει κατευθυνση η μοτοσυκλετα...πολυ!
Ο φιλος πισω μου χωρις εμπειρια και λανθασμενα μειωσε πολυ ταχυτητα...τα ειδε ολα!!!Προσπαθουσε να κρατησει τη μηχανη ορθια και να μεινει πανω στη μηχανη...:hungover::blackeye:

Το κρατησα ως εμπειρια...και παντα εφαρμοζω το ιδιο συστημα "χερια στο τιμονι χαλαρωνουν-ποδια σφιγγουν-ταχυτητα στο κιβωτιο κατω-σταθερη ταχυτητα κινησης-στροφες ψηλα για ροπη-αυξομειωνω ελαχιστα γκαζι αναλογα το κοπανημα...πιανει :)
ΠΟΛΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ εννοιται οταν αυτες οι συνθηκες ειναι σε βρεγμενο δρομο...!!!Αν χρειασθει καλυτερα να σταματησουμε σε ενα απαγγειο να περασει ο πολυς χαμος παρα να ρισκαρουμε μια πτωση ή τραυματισμο!!!
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Κατω μια η δυο ταχυτητες,κολλαμε στην μηχανη και σχετικα χαλαρα το τιμονι.Οι αποσκευες σφιξιμο και εαν ειναι δυνατον βγαζουμε την μπαγαζιερα.

Επισης ποτε δεν θεωρουμε δεδομενη την φορα του ανεμου,η οποια μπορει να αλλαζει συνεχεια και προσεχουμε παρα πολυ οταν προσπερναμε η μας προσπερνανε,ειδικα μεγαλα οχηματα.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Ειχα προσεξει επισης οτι σε ολα τα OnOff μου,ισως λογω χειροτερης αεροδυναμικης σχεδιασης κ υψους- λογω "χαρακτηρα" -επηρεαζονται απο ανεμους πολυ παραπανω σε σχεση με τα χαμηλα...Ειδικα με το VFR μου που δεν χαμπαριαζε...Στα υποψη και αυτο επειδη ειμαστε πολλοι με ψηλες μοτο
 

ΜΟΥΡΙΚΗΣ

Μέλος
Περιοχή
ΚΡΑΝΙΔΙ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ. ΚΑΙ ΦΩΚΙΑΝΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
Όνομα
Γιώργος Μουρίκης.
Μοτό
ΚΤΜ 640 Adventure R (07)
YAMAHA YZF 600R (97) Thundercat
Η οδήγηση με πλάγιους ανέμους είναι συχνό φαινόμενο.
Σε αυτές τις περιπτωσεις....δεν κλείνουμε γκάζι, αλλά κατεβάζουμε ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε ο κινητηρας να δουλεύει σε ψηλές στροφές. ....γιατί η μόνη λύση είναι να ανοίγουμε γκάζι !!!!




:welcome:......Δεν περιγράφω άλλο.....:hailbig:
 

ΜΟΥΡΙΚΗΣ

Μέλος
Περιοχή
ΚΡΑΝΙΔΙ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ. ΚΑΙ ΦΩΚΙΑΝΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
Όνομα
Γιώργος Μουρίκης.
Μοτό
ΚΤΜ 640 Adventure R (07)
YAMAHA YZF 600R (97) Thundercat
Μην κοροϊδεύεις ρε φιλε......είμαι καλός ιστιοπλοος ! !!:D

Φίλε γράφεις την αλήθεια ...!!...

Και ναι είναι οτι έχεις κάνει και στη θάλασσα....!!
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
εγω μια φορα στην κλειστη απο την αστυνομια λογω ισχυροτατων ανεμων γεφυρα Ριου-Αντιριου με το strada,δεν ξερω πως μπλεχτικα εκει σε κατι κομβους και βρεθηκα πισω απο το μπλοκο και επρεπε να περασω απεναντι.
η αστυνομια αφηνε μονο τα φορτηγα,και βρεθηκα στη γεφυρα,εγω και 3 νταλικες.στην αρχη παιζει να οδηγουσα με 45 μοιρες κλιση στην ευθεια.πηγαινε το κεφαλι μου περα δωθε,δε μπορουσα να το κρατησω,ειχα και το εντουραδικο το κρανος,ωσπου περασε η μια νταλικα και εκοψε και μου εκανε "απαγκιο" και πηγαινα διπλα της με την ιδια ταχυτητα μεχρι να βγουμε απεναντι.διπλα απο την νταλικα εντωμεταξυ πληρη ηρεμια.
ολα τα λεφτα ηταν το βλεμα του υπαλληλου μολις εφτασα στα διοδια,που ηταν σε φαση "εσυ τωρα απο που ηρθες?"
 

dirty

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
HONDA VFR 750,HONDA XR 400R
Εχω τυχει να οδηγαω σε πολλες περιοχες της Ελλαδας με πολυ δυνατο ανεμο,αυτο που εχω παρατηρησει ειναι οτι οταν εσφιγγα το τιμονι με δυναμη ο ανεμος με πηγαινε σε αλλη λωριδα γιατι προσπαθουσα να κρατηθω απο καπου για να μην με ριξει απο την μηχανη.Αρα αυτο που εβγαλα σαν συμπερασμα ειναι οτι πιανουμε οσο πιο χαλαρα γινεται το τιμονι και δεν γαντζωνομαστε επανω του ,σφιγγουμε τα ποδια πανω στο ντεποζιτο για να μην χρειαστει να γαντζωθουμε απο το τιμονι και τελος ,δοκιμασμενη λυση με φοβερη επιτυχια,παταμε με δυναμη το μαρσπιε το οποιο δειχνει τον ανεμο ετσι ωστε το μηχανακι να γερνει ελαφρως προς τον ανεμο.εχω καταφερει με αυτες τις 3 τεχνικες να αναπτυσω ταχυτητες μεχρι 120 χλμ αναωρα σε πολυ δυνατο αερα.
 

la veloce

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
theoharis
Μοτό
Multistrada 1200s
Οι πλάγια ριπή είναι το επικίνδυνο, (μία τέτοια με άλλαξε λωρίδα) και όχι τόσο ο σταθερός δυνατός αέρας.
 

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
O δυνατος αερας είναι μια ασχημη οδιγικη εμπειρεια, μια στο βορειο ακρωτηρι το 2010 οπου πηγαινα με την συζηγο ,μας επιασε ο αερας και η βροχη από την αλτα μεχρι πριν το υποβρυχιο τούνελ οπου μηχανες πεσανε από τον αερα και τελικα εκανα μεταβολη και γυρισα πισω στην αλτα ,συμφωνα με τα στατιστικα στοιχεια της νορβηγιας η μερα εκεινη ηταν -26/6, η χειροτερη της χρονιας σε αερα, να πω ότι οδηγούσαμε πλαγιασμενη και οι δυο στην μια πλευρα της μηχανης για να μειωσουμε την επιφανεια της -είμαι και αρκετα ψηλος παναθεμα με- παντως όταν μπηκα στο καπινκ και ξεντηθηκα ημουν πιασμένος ηταν η μονη μερα στα μοτοσυκλετιστικα χρονικα μου οπου βραχηκαν 3ζευγαρια αδιάβροχα υποτίθεται γαντια ,μετα πηρα από το βενζιναδικο αυτά με την γουνα από μεσα και ακομα και σημερα δεν περναει σταγονα,παντως το αντιδοτο είναι η ταχυτητα το ασχημο είναι τα ανοιγματα οπου ερχονται ριπες και σε βγαζουν μεχρι και εκτος λουριδας ,και φυσικα οσο πιο ψηλη η μηχανη τοσο χειροτερα
 
Top Bottom