ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

stefstath

Μέλος
Όνομα
ΣΤΕΛΙΟΣ
Μοτό
KYMCO X-CITING 250i '2007
Γεια σας παιδιά. Ήθελα να ρωτήσω κάτι αν ξέρει κάποιος. Έχω το σκούτερ kymco x-cting 250i. Επειδή τα κρύα πρωινά μου άναβε κόκκινο λαμπάκι μπαταρίας κι όταν έπαιρνε μπροστά μετά από 5 δευτερόλεπτα έσβηνε, άλλαξα πέρυσι ανορθωτή. (έβαλα ιμιτασιόν). Πριν 3 μέρες αλλάζω και μπαταρία YUASA. Όταν την έβαλε πάνω ο μπαταριάς την μέτρησε με ένα μηχάνημα και παρατήρησε κάτι περίεργο. Όταν γκάζωνα με σβηστά τα φώτα, η μπαταρία ανέβαζε βολτ κανονικά. Όταν όμως γκάζωνα με ανοικτά φώτα, τα βολτ αντί να αυξάνουν, λιγόστευαν κατά 0,20. Μου λέει ότι κάτι έχει συνδεθεί ανάποδα ή κάπου έχεις διαρροή στα φώτα και να το πάω σε ηλεκτρολόγο. Πάει κάπου το μυαλό σας;
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Φιλε μου το μυαλο μου παει παντου αλλα οχι σε αυτα που ρωτας !!
Ομως μπορω να σου κανω παρεα μεχρι να βρεθει καποιο αλανι να βοηθησει
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Αυτό κάνει και το ttr του El Gato. Για να λέει ο Κωστας ότι είναι οκ σημαίνει ότι είναι οκ. Μη σε απασχολεί. Θα μπει μόλις το δει και θα σε κατατοπίσει.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Παίζει να είναι πολλά ,παίζει να μην είναι κ τίποτα.
Μπορεί ο ιμιτασιον ανορθωτής να μην αποδίδει ακριβώς όπως πρέπει.
Μπορεί να εχει οριακή γενήτρια σε σχέση με την ζήτηση των φορτίων του ,κ όταν λειτουργούν τα πάντα να μην προλαβαίνει να αναπληρώσει όλη την ζητούμενη ενέργεια.
Μπορεί να δουλεύει έτσι κι από μαμά ,απλά δεν το ήξερες γιατί ποτέ δεν είχες μετρήσει.

Αν οι μετρήσεις της τάσης φόρτισης είναι εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή (συνήθως 13,5-14,5 V) τότε μην ασχολείσαι.
0,2 V πάνω-κάτω δεν είναι κάτι σπουδαίο.
Ειδικά σε injection μηχανάκια ,που όταν ανοίγεις το γκάζι τραβάει ρεύμα η αντλία ,το μπέκ ,κ διάφορα άλλα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά εξαρτήματα.

Το Τενερέ μου ,όταν ταξίδευα ΕΟ ,με σταθερά αρκετά ανοιχτό γκάζι ,έδειχνε 0,2 κάτω σε σχέση με το ρελαντί ή χαμηλότερες στροφές.
Κουλό ίσως θα πεί κάποιος ,αλλά αν αναλογιστούμε την περισσότερη ενέργεια που καταναλώνει η αντλία καυσίμου κ μόνο στο άνοιγμα του γκαζιού ,μάλλον φυσιολογικό είναι.
Προβλήματα φόρτισης μπαταρίας πάντως δεν είχα ποτέ.(8,5 χρόνια κράτησε η μαμά μπαταρία του)

Το TTR μου ,μετά από αλλαγή σε καινούργια πηνία + ανορθωτή ,έκανε διάφορα κουλά ,με σκαμπανεβάσματα της τάξης 12,7 - 13,7 V ,αναλόγως στροφών-ζήτησης φορτίου(πχ,φώτα) κλπ
Ηταν πολύ λίγα τα V που έβλεπα ,δεδομένων των καινούργιων ηλεκτρικών εξαρτημάτων ,κ αδικαιολόγητες οι πτώσεις τάσης.
Οσο κι αν έψαξα για προβληματικό ηλεκτρικό εξάρτημα ή διαρροή ,δεν βρήκα τίποτα.
Ζήτησα την βοήθεια-γνώμη κ φίλου ηλεκτροεπιστήμονα.
Επίσης δεν βρήκε κάτι.
Ωσπου ,σκέφτηκα την πιθανότητα της "κόπωσης" αγωγών(βλ.καλώδια) ,η οποία αυξάνει την εσωτερική τους αντίσταση.
Ακύρωσα την μαμά καλωδίωση που είχε σχέση με την φόρτιση ,έφτιαξα μιά καινούργια ,κ την κούμπωσα στο κύκλωμα.
Εκτοτε ,έχω σταθερά 14,5 V στο 95% της λειτουργίας του κινητήρα ,τα οποία αυξομειώνονται +-0,2 V υπό ορισμένες συνθήκες.
Από την στιγμή που είναι εντός προδιαγραφών κ σταθερά (0,2 είπαμε είναι πολύ μικρή διαφοροποίηση) σταμάτησα κ να ασχολούμαι.

Ολον αυτόν τον πονοκέφαλο βέβαια ,μπορούμε να τον αποφύγουμε ,αν πολύ απλά δεν βάζουμε βολτόμετρο στις μοτοσυκλέτες μας.:D
Οπως λέει κι ο φίλος μου ο @christof40 :
"Ξήλωσέ το το γμμνο να ησυχάσεις ,άμα χρειαζότανε ,θα το'χανε βάλει κι από τη μάνα τους" :p
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Παίζει να είναι πολλά ,παίζει να μην είναι κ τίποτα.
Μπορεί ο ιμιτασιον ανορθωτής να μην αποδίδει ακριβώς όπως πρέπει.
Μπορεί να εχει οριακή γενήτρια σε σχέση με την ζήτηση των φορτίων του ,κ όταν λειτουργούν τα πάντα να μην προλαβαίνει να αναπληρώσει όλη την ζητούμενη ενέργεια.
Μπορεί να δουλεύει έτσι κι από μαμά ,απλά δεν το ήξερες γιατί ποτέ δεν είχες μετρήσει.

Αν οι μετρήσεις της τάσης φόρτισης είναι εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή (συνήθως 13,5-14,5 V) τότε μην ασχολείσαι.
0,2 V πάνω-κάτω δεν είναι κάτι σπουδαίο.
Ειδικά σε injection μηχανάκια ,που όταν ανοίγεις το γκάζι τραβάει ρεύμα η αντλία ,το μπέκ ,κ διάφορα άλλα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά εξαρτήματα.

Το Τενερέ μου ,όταν ταξίδευα ΕΟ ,με σταθερά αρκετά ανοιχτό γκάζι ,έδειχνε 0,2 κάτω σε σχέση με το ρελαντί ή χαμηλότερες στροφές.
Κουλό ίσως θα πεί κάποιος ,αλλά αν αναλογιστούμε την περισσότερη ενέργεια που καταναλώνει η αντλία καυσίμου κ μόνο στο άνοιγμα του γκαζιού ,μάλλον φυσιολογικό είναι.
Προβλήματα φόρτισης μπαταρίας πάντως δεν είχα ποτέ.(8,5 χρόνια κράτησε η μαμά μπαταρία του)

Το TTR μου ,μετά από αλλαγή σε καινούργια πηνία + ανορθωτή ,έκανε διάφορα κουλά ,με σκαμπανεβάσματα της τάξης 12,7 - 13,7 V ,αναλόγως στροφών-ζήτησης φορτίου(πχ,φώτα) κλπ
Ηταν πολύ λίγα τα V που έβλεπα ,δεδομένων των καινούργιων ηλεκτρικών εξαρτημάτων ,κ αδικαιολόγητες οι πτώσεις τάσης.
Οσο κι αν έψαξα για προβληματικό ηλεκτρικό εξάρτημα ή διαρροή ,δεν βρήκα τίποτα.
Ζήτησα την βοήθεια-γνώμη κ φίλου ηλεκτροεπιστήμονα.
Επίσης δεν βρήκε κάτι.
Ωσπου ,σκέφτηκα την πιθανότητα της "κόπωσης" αγωγών(βλ.καλώδια) ,η οποία αυξάνει την εσωτερική τους αντίσταση.
Ακύρωσα την μαμά καλωδίωση που είχε σχέση με την φόρτιση ,έφτιαξα μιά καινούργια ,κ την κούμπωσα στο κύκλωμα.
Εκτοτε ,έχω σταθερά 14,5 V στο 95% της λειτουργίας του κινητήρα ,τα οποία αυξομειώνονται +-0,2 V υπό ορισμένες συνθήκες.
Από την στιγμή που είναι εντός προδιαγραφών κ σταθερά (0,2 είπαμε είναι πολύ μικρή διαφοροποίηση) σταμάτησα κ να ασχολούμαι.

Ολον αυτόν τον πονοκέφαλο βέβαια ,μπορούμε να τον αποφύγουμε ,αν πολύ απλά δεν βάζουμε βολτόμετρο στις μοτοσυκλέτες μας.:D
Οπως λέει κι ο φίλος μου ο @christof40 :
"Ξήλωσέ το το γμμνο να ησυχάσεις ,άμα χρειαζότανε ,θα το'χανε βάλει κι από τη μάνα τους" :p
Εισαι ρε φουστη μου μεγαλομεγιστος !!!!!
Μαγος !!!
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Εισαι ρε φουστη μου μεγαλομεγιστος !!!!!
Μαγος !!!
"ΠολυΤεχνίτης κι ΕρημοΣπίτης" :p
έλεγε η σχωρεμένη η γιαγιά μου ,όταν ήμουνα μικρός.
Δεν καταλάβαινα τότε.
Τώρα...έχω καταλάβει...αλλά ,είναι αργά για δάκρυα Στέλλα...εεεε...συγνώμη...Στέργιο ήθελα να πώ. :ha
 

stefstath

Μέλος
Όνομα
ΣΤΕΛΙΟΣ
Μοτό
KYMCO X-CITING 250i '2007
Το ξαναμέτρησα πριν λίγο. Με φώτα και γκάζι πάει στο 13,38 με 13,40. Είμαι εντάξει;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το ξαναμέτρησα πριν λίγο. Με φώτα και γκάζι πάει στο 13,38 με 13,40. Είμαι εντάξει;
Aνοιξε το manual κ δες τι γράφει ο κατασκευαστής.
Πρέπει κάπου να αναφέρει: σε ΧΧΧ στροφές >>> από ΧΧ έως ΧΧ Volts
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ολον αυτόν τον πονοκέφαλο βέβαια ,μπορούμε να τον αποφύγουμε ,αν πολύ απλά δεν βάζουμε βολτόμετρο στις μοτοσυκλέτες μας.:D
Οπως λέει κι ο φίλος μου ο @christof40 :
"Ξήλωσέ το το γμμνο να ησυχάσεις ,άμα χρειαζότανε ,θα το'χανε βάλει κι από τη μάνα τους" :p
Ωραία ανάλυση (όπως πάντα άλλωστε).
Αλλά υπάρχουν ορισμένες μηχανές που ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ το χρειάζονται γιατί θα μείνουν κάποια στιγμή είτε από ανορθωτή είτε από πηνία, πχ τα unstoppable 800άρια πριν το 2010.
(έψαχνα αφορμή να κατηγορήσω τα BMW, μη δίνεις σημασία)...
:D
 
Top Bottom