Περί σαμπρέλας...

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Είμαι στα κοντά να αλλάξω λάστιχα... και πάντοτε μαζί με τα ελαστικά αλλάζω και τις σαμπρέλες. Μέχρι τώρα έβαζα τις ενισχυμένες τις Michelin (αν δεν κάνω λάθος είναι περισσότερο για χρήση enduro, ένα hobby το οποίο εγώ το γνωρίζω μονάχα από την οθόνη του υπολογιστή μου δυστυχώς).

Μήπως όμως έχει κανείς άποψη επί του θέματος για τις απλές;
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
καθοτι εχω κ γω σαμπρελες θα σου πω οτι αποκομισα εως τωρα...

οι εντουρο ειναι χοντρες/ανθεκτικες κ επισης βαριες οποτε αν δεν κανεις χωμα μην τις ξαναβαλεις.
ομως κρατησου μακρυα κ απο τις απλες φθηνες καθως ειναι ολες κορεατικοκινεζικες κ χανουν απο την βαλβιδα συνεχεια.
την ειχα πατησει κ εχανε 4-5psi/10μερες=μη αποδεκτο.

ετσι...εβαλα οριτζιναλε Pirelli κ εκτοτε απλα ησυχασα.κοστισαν κανα 30αρι το 2012 αλλα αξιζαν.
χανει το πολυ 1-2 psi/μηνα πραγμα απολυτα φυσιολογικο!

ασε που δεν χρειαστηκαν αλλαγη οταν αλλαξα ελαστικα διοτι ηταν σε εξαιρετικη κατασταση.

ελπιζω να βοηθησα...
 

MoNiker

ΑνεΜελος...
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
Πανος
Μοτό
HUSQVARNA...sexy10 enduro
Φιλε μου... Vag.... για δρομο μονο απλες(μπορεις και χωμα) και ενισχυσμενες μονο χωμα...;)
 

Νικόλας

Μέλος
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
CBF600SA8
Απλές χρησιμοποιώ κ εγώ, οχι όμως κ τόσο επώνυμες όσο ο από πάνω :).
Οι παλιές δεν ξερω τι μαρκα ήταν , τώρα εχω τις Vee Rubber.


Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι οχι το γιατί χάνουν πίεση, αλλά πως είναι δυνατόν να χάνουν την ίδια πίεση ανά τροχό.
Δλδ πριν αλλάξω λάστιχα σε διάρκεια ενός μηνα το πίσω εχανε 2-3 psi , κ το εμπρός κάπου 14-16, δλδ απο τα 29 το εβρισκα στα 16. Μετα τα 16 δεν έπεφτε άλλο.
Σκέφτηκα πως με την αλλαγη ελαστικών θα ησύχαζα, αμ δε!
Πάλι τα ίδια, ο πίσω σταθερός και ο εμπρός το βιολί του, απλά εχει μια καλυτερευση και σταματάει στα 18.
Κουφόν.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αν κυκλοφορείς μόνον άσφαλτο ,όχι μόνο δεν χρειάζεται να βάλεις HD σαμπρέλες ,αλλά αντενδύκνειται κιόλας ,διότι:

1) Οι HD(χοντρές) σαμπρέλες ,λόγω μεγαλύτερου πάχους κ σκληρότητας υλικού ,ανεβάζουν κ διατηρούν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις απλές.
Στην άσφαλτο αυτό γίνεται έως και επικίνδυνο.

2) Το μεγαλύτερο βάρος της σαμπρέλας του εμπρός τροχού (βλ.μη αναρτώμενο βάρος) μεταμορφώνει αρνητικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ως πρός το γυροσκοπικό ,κάνοντάς την πιό αργή στο στρίβειν ,και με έντονη τάση να ανοίγει την τροχιά της.



Οσο για την απώλεια πίεσης ,είναι φυσιολογική.(εντός κάποιων ορίων)
Το ελαστικό ,δεν είναι πλαστικό.
Εχει πόρους στην σύνθεσή του ,για να μπορεί να δέχεται ελαστικές παραμορφώσεις κ να επανέρχεται στην λειτουργική του κατάσταση ,χωρίς να καταστρέφεται.

Αναλόγως της σύνθεσης-πυκνότητας-κ' βουλκανισμού του υλικού ,καθορίζονται και οι προδιαγραφές του.

Οι απλές σαμπρέλες ,λόγω λεπτότητας ,κατασκευάζονται με πιό πυκνή δομή (για να είναι ελαφριές αλλά κ ανθεκτικές ταυτόχρονα) , άρα έχουν κ μικρότερους πόρους ,άρα χάνουν και λιγότερο αέρα υπο την ίδια πίεση ,σε σχέση με τις χοντρές.
Οι χοντρές ,για να αντέχουν μεγαλύτερες ελαστικές παραμορφώσεις χωρίς να κλατάρουν ,έχουν πιό χοντρά τοιχώματα αλλά και αραιώτερη δομή ,άρα κ μεγαλύτερους πόρους ,άρα χάνουν κ περισσότερο αέρα υπο πίεση.

Οσο πιό φουσκωμένες είναι γενικά οι σαμπρέλες ,τόσο ανοίγουν και οι πόροι (λόγω εφελκυσμού του ελαστομερούς υλικού τους) ,και τόσο πιό μεγάλη ποσότητα αέρα διαφεύγει.
Το ίδιο συμβαίνει κ όταν βρίσκονται υπο συνεχή θερμική καταπόνηση.(σε συνεχή έντονα φρεναρίσματα-ή-χωμάτινη χρήση)

Γι'αυτό κ σε όλα τα φακινγκ μανιουαλς αναγράφεται με μεγάλα γράμματα: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΊΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ!!!

Οι όποιες διαρροές πίεσης βέβαια ,πρέπει να είναι εντός κάποιων ορίων ,τα οποία διέπονται συγκεκριμένων προδιαγραφών κ πρωτοκόλλων.

Απο εμπειρία:
Οι HD σαμπρέλες ,σταματούν να χάνουν ,όταν πέσουν γύρω στα 14-15 psi ,μιά κ σε αυτή την πίεση το υλικό συμπιέζει τους πόρους τόσο ,ώστε σφραγγίζει τις διαρροές.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ,οι προτεινόμενες πιέσεις με χοντρές σαμπρέλες είναι 1 atm (= 14.5 psi)

Οι απλές χάνουν λιγότερο k' αργότερα (για λόγους που εξήγησα παραπάνω) και σταματάνε να χάνουν όταν φτάσουν περίπου στα 22 psi (1.5 atm)
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Έκανα μια απλή ερώτηση και το πήγατε το θέμα σε άλλο level!!!
Όχι βέβαια πως περίμενα και κάτι λιγότερο!! :)

Pirelli λοιπόν... όχι τις ενισχυμένες.

Φορ δε ρέκορντ: Στο ταξίδι μου στη Νορβηγία, κατά την επιστροφή άλλαξα πίσω λάστιχο στη Φιλανδία και έκανα το λάθος να μην αλλάξω σαμπρέλα. Κοντά στα σύνορα Σερβίας-Σκοπίων μου έσκασε η σαμπρέλα με αποτέλεσμα να μείνω χάνοντας 2-3 ώρες. Ευτυχώς είχα μια εφεδρική μαζί μου.

Ερωτώ λοιπόν τον φίλο Μενεούτσο: Από το 2012 έχεις αλλάξει λάστιχα κρατόντας πάντα τις ίδιες σαμπρέλες;

Εγώ κάθε φορά που άλλαζα ελαστικά έβλεπα πως οι σαμπρέλες είχαν φθορές! Συγκεκριμένα είχαν χαραχτεί πάνω τους οι γραμμές που έχει το λάστιχο εσωτερικά (δεν ξέρω πως να το πω πιο επιστημονικά για να ακολουθήσω το επίπεδο σας...). :p:p:p
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
οι σαμπρελες ειχαν μπει το 2012 καινουργιες μαζι με τα τοτε ελαστικα.

φιλε οσο λοιπον κ να φαινεται ολιγο περιεργο (κ μενα με παραξενεψε ομολογω) οταν τον Αυγουστο του 2015 αλλαξα ελαστικα (ηταν σχεδον 3 ετων) ο λαστιχας κατοπιν δικη μου ερωτησης κοιταξε ακρως σχολαστικα τις σαμπρελες κ ειπε οτι οχι μονο αντεχουν αλλα ειναι σε εξαιρετικη κατασταση.
ανετα θα μποσουσε να πει οτι εφαγαν τα ψωμια τους αφου διπλα στο ραφι ειχε δεκαδες να πουλησει..?;)
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Ωραία!! Μια χαρά τότε.

Πιθανόν οι heavy duty λόγω θερμοκρασιών σε υψηλές ταχύτητες τελικά να έχουν και μεγαλύτερες φθορές.
Με τις απλές όμως απαγορεύεται ή χρήση σε χωμάτινο τερρεν ή απλά δεν είναι για πολλά;
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Αν κυκλοφορείς μόνον άσφαλτο ,όχι μόνο δεν χρειάζεται να βάλεις HD σαμπρέλες ,αλλά αντενδύκνειται κιόλας ,διότι:

1) Οι HD(χοντρές) σαμπρέλες ,λόγω μεγαλύτερου πάχους κ σκληρότητας υλικού ,ανεβάζουν κ διατηρούν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις απλές.
Στην άσφαλτο αυτό γίνεται έως και επικίνδυνο. Σιγα ρε μην ειναι επικινδυνο Υπερβολικο σε βρισκω! Πολυ απλα η οποια μεγαλυτερη θερμοκρασια -αν υπαρχει διαφορα δηλαδη σε σχεση με μια απλη σαμπρελα- δεν ειναι ικανη να προκαλεσει το...μπαμ!

2) Το μεγαλύτερο βάρος της σαμπρέλας του εμπρός τροχού (βλ.μη αναρτώμενο βάρος) μεταμορφώνει αρνητικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ως πρός το γυροσκοπικό ,κάνοντάς την πιό αργή στο στρίβειν ,και με έντονη τάση να ανοίγει την τροχιά της. Και παλι υπερβολικος αν και θεωρητικα σωστος



Οσο για την απώλεια πίεσης ,είναι φυσιολογική.(εντός κάποιων ορίων)
Το ελαστικό ,δεν είναι πλαστικό.
Εχει πόρους στην σύνθεσή του ,για να μπορεί να δέχεται ελαστικές παραμορφώσεις κ να επανέρχεται στην λειτουργική του κατάσταση ,χωρίς να καταστρέφεται.Βασικα δεν μπορει να γινει αλλιως Δεν ειναι δηλαδη επιλογη των κατασκευαστων σαμπρελων

Αναλόγως της σύνθεσης-πυκνότητας-κ' βουλκανισμού του υλικού ,καθορίζονται και οι προδιαγραφές του.

Οι απλές σαμπρέλες ,λόγω λεπτότητας ,κατασκευάζονται με πιό πυκνή δομή (για να είναι ελαφριές αλλά κ ανθεκτικές ταυτόχρονα) , άρα έχουν κ μικρότερους πόρους ,άρα χάνουν και λιγότερο αέρα υπο την ίδια πίεση ,σε σχέση με τις χοντρές.
Οι χοντρές ,για να αντέχουν μεγαλύτερες ελαστικές παραμορφώσεις χωρίς να κλατάρουν ,έχουν πιό χοντρά τοιχώματα αλλά και αραιώτερη δομή ,άρα κ μεγαλύτερους πόρους ,άρα χάνουν κ περισσότερο αέρα υπο πίεση.Καλα δεν ειναι και σιγουρο οτι οι χοντρες σαμπρελες εχουν μεγαλυτερους πορους Ισως και να εχουν τους ιδιους σε μεγεθος πορους αλλα απλα πολυ περισσοτερους σε αριθμο λογω ακριβως παραπανω υλικου

Οσο πιό φουσκωμένες είναι γενικά οι σαμπρέλες ,τόσο ανοίγουν και οι πόροι (λόγω εφελκυσμού του ελαστομερούς υλικού τους) ,και τόσο πιό μεγάλη ποσότητα αέρα διαφεύγει.
Το ίδιο συμβαίνει κ όταν βρίσκονται υπο συνεχή θερμική καταπόνηση.(σε συνεχή έντονα φρεναρίσματα-ή-χωμάτινη χρήση)

Γι'αυτό κ σε όλα τα φακινγκ μανιουαλς αναγράφεται με μεγάλα γράμματα: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΊΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ!!! Σιγα μην ειναι αυτος ο λογος! Συνηθως περισσοτερο νομικοι παρα τεχνικοι παραγοντες ειναι αυτοι που καθοριζουν τι γραφεται σε ενα owners manual

Οι όποιες διαρροές πίεσης βέβαια ,πρέπει να είναι εντός κάποιων ορίων ,τα οποία διέπονται συγκεκριμένων προδιαγραφών κ πρωτοκόλλων.
Απο εμπειρία:
Οι HD σαμπρέλες ,σταματούν να χάνουν ,όταν πέσουν γύρω στα 14-15 psi ,μιά κ σε αυτή την πίεση το υλικό συμπιέζει τους πόρους τόσο ,ώστε σφραγγίζει τις διαρροές.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ,οι προτεινόμενες πιέσεις με χοντρές σαμπρέλες είναι 1 atm (= 14.5 psi)Εντελως ασχετο αυτο Και ναι τυχαιο ειναι! Εξαρταται απο την μοτοσυκλετα και την χρηση η προτινομενη πιεση

Οι απλές χάνουν λιγότερο k' αργότερα (για λόγους που εξήγησα παραπάνω) και σταματάνε να χάνουν όταν φτάσουν περίπου στα 22 psi (1.5 atm)
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
Το έχω πρόσφατο μιας και πριν από μερικούς μήνες έβαλα για πρώτη φορά στο ΤΑ ενισχυμένη μπροστινή σαμπρέλα (ήθελα και πίσω αλλά έχω 17"άρα και δεν βγαίνει σε τέτοια διάσταση) και ναι, είδα διαφορά ως προς το στρίψιμο. Θέλει περισσότερη "εμπλοκή" από εμένα, περισσότερη "ώθηση" για να μπει στη στροφή. Δεν θέλω να πω τη λέξη "δύναμη" γιατί δεν είναι αυτό που ζητάει..στα αγγλικά θα το λέγαμε "input".
Με το που γέρνει, μένει εκεί χωρίς "δράματα" ακόμα και σε σχετικά ακραίες κλίσεις. Μετά θέλει πάλι να "δώσω" λίγο παραπάνω απ'ότι πριν για να επανέλθει στην όρθια θέση.
Το μπροστινό λάστιχο ακόμα και μετά από χιλιόμετρα εθνικής (συνήθως πάω με 120-140) ή και χιλιόμετρα σε συνεχές στροφιλίκι, δεν το έχω δει να υπερθερμαίνεται. Βασικά όσες φορές κι αν το έχω τσεκάρει είναι πάντα αρκετά πιο δροσερό από το πίσω.
Αυτές είναι οι μέχρι τώρα παρατηρήσεις μου όσον αφορά τη συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Στο χώμα μπορώ να κατεβάζω πιο πολλή πίεση σε σχέση με πριν, με τις ανάλογες "ευεργετικές" επιπτώσεις στην κατευθυντικότητα και την κλίση αφού αυξάνεται το πέλμα του ελαστικού που εφάπτεται.
:friendship:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αν κυκλοφορείς μόνον άσφαλτο ,όχι μόνο δεν χρειάζεται να βάλεις HD σαμπρέλες ,αλλά αντενδύκνειται κιόλας ,διότι:

1) Οι HD(χοντρές) σαμπρέλες ,λόγω μεγαλύτερου πάχους κ σκληρότητας υλικού ,ανεβάζουν κ διατηρούν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις απλές.
Στην άσφαλτο αυτό γίνεται έως και επικίνδυνο. Σιγα ρε μην ειναι επικινδυνο Υπερβολικο σε βρισκω! Πολυ απλα η οποια μεγαλυτερη θερμοκρασια -αν υπαρχει διαφορα δηλαδη σε σχεση με μια απλη σαμπρελα- δεν ειναι ικανη να προκαλεσει το...μπαμ!
Κατ'αρχήν δεν μιλάω για το σΑργό σου χρέπι.
Μιλάω για το όπλο 950/990 ,το οποίο με τις ίδιες σαμπρέλες θα κινηθεί με 200άρες στις ΕΟ.
Και δεν είπα για ΜΠΑΜ.
Η υψηλότερη και διατηρητέα (σε σχέση με το σύνηθες) θερμοκρασία επηρεάζει αρνητικά το εμπρός ελαστικό ,με κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης λόγω υπερθέρμανσης.
Ολα αυτά πάντα σε παρατεταμένη κ με μεγάλες ταχύτητες κ φορτία χρήση.


2) Το μεγαλύτερο βάρος της σαμπρέλας του εμπρός τροχού (βλ.μη αναρτώμενο βάρος) μεταμορφώνει αρνητικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ως πρός το γυροσκοπικό ,κάνοντάς την πιό αργή στο στρίβειν ,και με έντονη τάση να ανοίγει την τροχιά της. Και παλι υπερβολικος αν και θεωρητικα σωστος
Είπα ,αναφέρομαι στους γλήγορους κ παιχνιδιάρηδες και στην άσφαλτο.

Αυτοί θα παρατηρήσουν την διαφορά.


Οσο για την απώλεια πίεσης ,είναι φυσιολογική.(εντός κάποιων ορίων)
Το ελαστικό ,δεν είναι πλαστικό.
Εχει πόρους στην σύνθεσή του ,για να μπορεί να δέχεται ελαστικές παραμορφώσεις κ να επανέρχεται στην λειτουργική του κατάσταση ,χωρίς να καταστρέφεται.Βασικα δεν μπορει να γινει αλλιως Δεν ειναι δηλαδη επιλογη των κατασκευαστων σαμπρελων
Βασικά ,αυτό εξήγησα ,οτι οι πόροι στην δομή του ελαστικού σώματος ,είναι δεδομένοι λόγω επιθυμητών ιδιοτήτων.
Τώρα ,όσον αφορά την δομή του κάθε ελαστικού αντικειμένου ,δεν είναι η ίδια.
Μπορεί να αλλάξει κ να καθοριστεί απο τον κατασκευαστή ,αναλόγως της επιθυμητής χρήσης.
Το μίγμα ελαστομερών που θα χρησιμοποιηθεί - τα βελτιωτικά που θα μπούν στο μίγμα - η ποσότητα ελαστομερούς ανά κυβικό cm - η πίεση πρεσσαρίσματος που θα οριστεί στην πρέσσα - η θερμοκρασία κ ο χρόνος αρχικού ψησίματος του αντικειμένου - είναι μερικές απο τις παραμέτρους κατασκευής ελαστικών αντικειμένων ,οι οποίες διαφοροποιούν και καθορίζουν τις τελικές ιδιότητες του ελαστικού προϊόντος.
Επέτρεψε μου να τα γνωρίζω ,αφού στα νιάτα μου έχω ψήσει στις πρέσσες μερικούς τόνους ελαστικού ,φτιάχνοντας διάφορα ελαστικά αντικείμενα.


Γι'αυτό και ανέφερα λακωνικά ότι:

Αναλόγως της σύνθεσης-πυκνότητας-κ' βουλκανισμού του υλικού ,καθορίζονται και οι προδιαγραφές του.
Αλλά εσύ θέλησες να με κουράσεις εξηγώντας το πιό αναλυτικά...
Κουραστικέ konkost...:p


Οι απλές σαμπρέλες ,λόγω λεπτότητας ,κατασκευάζονται με πιό πυκνή δομή (για να είναι ελαφριές αλλά κ ανθεκτικές ταυτόχρονα) , άρα έχουν κ μικρότερους πόρους ,άρα χάνουν και λιγότερο αέρα υπο την ίδια πίεση ,σε σχέση με τις χοντρές.
Οι χοντρές ,για να αντέχουν μεγαλύτερες ελαστικές παραμορφώσεις χωρίς να κλατάρουν ,έχουν πιό χοντρά τοιχώματα αλλά και αραιώτερη δομή ,άρα κ μεγαλύτερους πόρους ,άρα χάνουν κ περισσότερο αέρα υπο πίεση.Καλα δεν ειναι και σιγουρο οτι οι χοντρες σαμπρελες εχουν μεγαλυτερους πορους Ισως και να εχουν τους ιδιους σε μεγεθος πορους αλλα απλα πολυ περισσοτερους σε αριθμο λογω ακριβως παραπανω υλικου
Kαλά...εσύ μείνε στο ίσως...εγώ σου λέω οτι έχουν...κ δεν το εξηγώ παραπάνω...


Οσο πιό φουσκωμένες είναι γενικά οι σαμπρέλες ,τόσο ανοίγουν και οι πόροι (λόγω εφελκυσμού του ελαστομερούς υλικού τους) ,και τόσο πιό μεγάλη ποσότητα αέρα διαφεύγει.
Το ίδιο συμβαίνει κ όταν βρίσκονται υπο συνεχή θερμική καταπόνηση.(σε συνεχή έντονα φρεναρίσματα-ή-χωμάτινη χρήση)

Γι'αυτό κ σε όλα τα φακινγκ μανιουαλς αναγράφεται με μεγάλα γράμματα: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΊΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ!!! Σιγα μην ειναι αυτος ο λογος! Συνηθως περισσοτερο νομικοι παρα τεχνικοι παραγοντες ειναι αυτοι που καθοριζουν τι γραφεται σε ενα owners manual
Ναι ρε φίλε. Νομικοί είναι οι λόγοι αναφοράς.

Αναφέρεται όμως επειδή
α) Συμβαίνει (χάνουν αέρα)
β) Δεν ειναι υποχρεωμένος ο χρήστης να το γνωρίζει ,κ με την αναφορά ,ο κατασκευαστής μοτό ,πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στον χρήστη.

Οι όποιες διαρροές πίεσης βέβαια ,πρέπει να είναι εντός κάποιων ορίων ,τα οποία διέπονται συγκεκριμένων προδιαγραφών κ πρωτοκόλλων.
Απο εμπειρία:
Οι HD σαμπρέλες ,σταματούν να χάνουν ,όταν πέσουν γύρω στα 14-15 psi ,μιά κ σε αυτή την πίεση το υλικό συμπιέζει τους πόρους τόσο ,ώστε σφραγγίζει τις διαρροές.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ,οι προτεινόμενες πιέσεις με χοντρές σαμπρέλες είναι 1 atm (= 14.5 psi)Εντελως ασχετο αυτο Και ναι τυχαιο ειναι! Εξαρταται απο την μοτοσυκλετα και την χρηση η προτινομενη πιεση
Οι χοντρές-HD- εντουράδικες σαμπρέλες ,κατασκευάζονται για σκληρή χρήση Enduro ,απο Enduro μοτοσυκλέτες.

Και οι προτεινόμενες πιέσεις ΜΕ αυτές ,είναι αυτές που είπα.
Το οτι εμείς τις φοράμε στις νταλίκες ,επειδή την είδαμε Pastrana ,αυτό δεν σημαίνει οτι ο κατασκευαστής τους έχει λάβει σαν δεδομένο στην ερευνα-κατασκευή τους ,οτι θα τοποθετηθούν σε γελάδια 230 κιλών ,και θα πρέπει να δουλέψουν σωστά σε ασφάλτινη χρήση με υψηλές ταχύτητες ,με 35psi ,και να μην χάνουν αυτή την (υψηλή γι'αυτές) πίεση σταδιακά.

Οι απλές χάνουν λιγότερο k' αργότερα (για λόγους που εξήγησα παραπάνω) και σταματάνε να χάνουν όταν φτάσουν περίπου στα 22 psi (1.5 atm)
 

lmb990

Μέλος
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Όνομα
ΛΑΜΠΡΟΣ
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Αν πηγαίνεις 70% άσφαλτο(και πόλη και ταξιδάκια-βολτες) και 30% χώμα τι βάζεις τελικά;;

Η απλές στο χαλαρό χώμα θα παραδόσουν;;
 

ΜΟΥΡΙΚΗΣ

Μέλος
Περιοχή
ΚΡΑΝΙΔΙ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ. ΚΑΙ ΦΩΚΙΑΝΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
Όνομα
Γιώργος Μουρίκης.
Μοτό
ΚΤΜ 640 Adventure R (07)
YAMAHA YZF 600R (97) Thundercat
Αν πηγαίνεις 70% άσφαλτο(και πόλη και ταξιδάκια-βολτες) και 30% χώμα τι βάζεις τελικά;;

Η απλές στο χαλαρό χώμα θα παραδόσουν;;
Μια χαρά είναι:ok:
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
Αν πηγαίνεις 70% άσφαλτο(και πόλη και ταξιδάκια-βολτες) και 30% χώμα τι βάζεις τελικά;;

Η απλές στο χαλαρό χώμα θα παραδόσουν;;
Γιατί να παραδώσουν ? Στο δικό μου απλές φοράω και το έχω κοπανήσει σε χαντάκια-πέτρες-λάκκους-νταμάρια και γενικώς όπου πάνε με on-off και δεν έχει πάθει τίποτε ούτε η σαμπρέλα ούτε η ζάντα...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Αν κυκλοφορείς μόνον άσφαλτο ,όχι μόνο δεν χρειάζεται να βάλεις HD σαμπρέλες ,αλλά αντενδύκνειται κιόλας ,διότι:

1) Οι HD(χοντρές) σαμπρέλες ,λόγω μεγαλύτερου πάχους κ σκληρότητας υλικού ,ανεβάζουν κ διατηρούν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις απλές.
Στην άσφαλτο αυτό γίνεται έως και επικίνδυνο. Σιγα ρε μην ειναι επικινδυνο Υπερβολικο σε βρισκω! Πολυ απλα η οποια μεγαλυτερη θερμοκρασια -αν υπαρχει διαφορα δηλαδη σε σχεση με μια απλη σαμπρελα- δεν ειναι ικανη να προκαλεσει το...μπαμ!
Κατ'αρχήν δεν μιλάω για το σΑργό σου χρέπι.
Μιλάω για το όπλο 950/990 ,το οποίο με τις ίδιες σαμπρέλες θα κινηθεί με 200άρες στις ΕΟ.
Και δεν είπα για ΜΠΑΜ.
Η υψηλότερη και διατηρητέα (σε σχέση με το σύνηθες) θερμοκρασία επηρεάζει αρνητικά το εμπρός ελαστικό ,με κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης λόγω υπερθέρμανσης.
Ολα αυτά πάντα σε παρατεταμένη κ με μεγάλες ταχύτητες κ φορτία χρήση.

Για την υπερθερμανση η σαμπρελα μπορει να ειναι και η τελευταια αιτια Πχ ενα τακουνατο λαστιχο μπορει υπερθενμανθει σαφως πιο ευκολα σε κατα πολυ μικροτερες των 200 χλμὤ στην οποια αναφερεσαι Ταχυτητες που και το χρεπι μου μπορει ανετα να αναπτυξει Τωρα αν καποιος ειναι αρκετα βλαμενος να βαραει 200αρες με τακουνατο λαστιχο και να θελει να εχει και προσφυση κιολας ...

2) Το μεγαλύτερο βάρος της σαμπρέλας του εμπρός τροχού (βλ.μη αναρτώμενο βάρος) μεταμορφώνει αρνητικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ως πρός το γυροσκοπικό ,κάνοντάς την πιό αργή στο στρίβειν ,και με έντονη τάση να ανοίγει την τροχιά της. Και παλι υπερβολικος αν και θεωρητικα σωστος
Είπα ,αναφέρομαι στους γλήγορους κ παιχνιδιάρηδες και στην άσφαλτο.

Αυτοί θα παρατηρήσουν την διαφορά.
Δεν ξερω εγω ισως να μην ειμαι αρκουντως γΛηγορος και παιχνιδιαρης γιατι παντως δεν ειδα και μαλιστα εντονη την ταση να ανοιξει το χρεπι μου την τροχια του οσες φορες το εχω στριψει σε σφιχτους στριφτερους ορεινους δρομους Ή τελος παντων και αν ειδα κατι αυτο δεν ηταν τοσο δραματικο οσο λες Γι' αυτο και εγραψα οτι εισαι υπερβολικος αν και θεωρητικα σωστος


Οσο για την απώλεια πίεσης ,είναι φυσιολογική.(εντός κάποιων ορίων)
Το ελαστικό ,δεν είναι πλαστικό.
Εχει πόρους στην σύνθεσή του ,για να μπορεί να δέχεται ελαστικές παραμορφώσεις κ να επανέρχεται στην λειτουργική του κατάσταση ,χωρίς να καταστρέφεται.Βασικα δεν μπορει να γινει αλλιως Δεν ειναι δηλαδη επιλογη των κατασκευαστων σαμπρελων
Βασικά ,αυτό εξήγησα ,οτι οι πόροι στην δομή του ελαστικού σώματος ,είναι δεδομένοι λόγω επιθυμητών ιδιοτήτων.
Τώρα ,όσον αφορά την δομή του κάθε ελαστικού αντικειμένου ,δεν είναι η ίδια.
Μπορεί να αλλάξει κ να καθοριστεί απο τον κατασκευαστή ,αναλόγως της επιθυμητής χρήσης.
Το μίγμα ελαστομερών που θα χρησιμοποιηθεί - τα βελτιωτικά που θα μπούν στο μίγμα - η ποσότητα ελαστομερούς ανά κυβικό cm - η πίεση πρεσσαρίσματος που θα οριστεί στην πρέσσα - η θερμοκρασία κ ο χρόνος αρχικού ψησίματος του αντικειμένου - είναι μερικές απο τις παραμέτρους κατασκευής ελαστικών αντικειμένων ,οι οποίες διαφοροποιούν και καθορίζουν τις τελικές ιδιότητες του ελαστικού προϊόντος.
Επέτρεψε μου να τα γνωρίζω ,αφού στα νιάτα μου έχω ψήσει στις πρέσσες μερικούς τόνους ελαστικού ,φτιάχνοντας διάφορα ελαστικά αντικείμενα.
Γι'αυτό και ανέφερα λακωνικά ότι:

Αναλόγως της σύνθεσης-πυκνότητας-κ' βουλκανισμού του υλικού ,καθορίζονται και οι προδιαγραφές του.
Αλλά εσύ θέλησες να με κουράσεις εξηγώντας το πιό αναλυτικά...
Κουραστικέ konkost...:p

Ρε λεμε κατι διαφορετικο? Το οτι υπαρχουν ποροι δεν ειναι επιλογη απλα δεν γινεται αλλιως!
Οι απλές σαμπρέλες ,λόγω λεπτότητας ,κατασκευάζονται με πιό πυκνή δομή (για να είναι ελαφριές αλλά κ ανθεκτικές ταυτόχρονα) , άρα έχουν κ μικρότερους πόρους ,άρα χάνουν και λιγότερο αέρα υπο την ίδια πίεση ,σε σχέση με τις χοντρές.
Οι χοντρές ,για να αντέχουν μεγαλύτερες ελαστικές παραμορφώσεις χωρίς να κλατάρουν ,έχουν πιό χοντρά τοιχώματα αλλά και αραιώτερη δομή ,άρα κ μεγαλύτερους πόρους ,άρα χάνουν κ περισσότερο αέρα υπο πίεση.Καλα δεν ειναι και σιγουρο οτι οι χοντρες σαμπρελες εχουν μεγαλυτερους πορους Ισως και να εχουν τους ιδιους σε μεγεθος πορους αλλα απλα πολυ περισσοτερους σε αριθμο λογω ακριβως παραπανω υλικου
Kαλά...εσύ μείνε στο ίσως...εγώ σου λέω οτι έχουν...κ δεν το εξηγώ παραπάνω...


Οσο πιό φουσκωμένες είναι γενικά οι σαμπρέλες ,τόσο ανοίγουν και οι πόροι (λόγω εφελκυσμού του ελαστομερούς υλικού τους) ,και τόσο πιό μεγάλη ποσότητα αέρα διαφεύγει.
Το ίδιο συμβαίνει κ όταν βρίσκονται υπο συνεχή θερμική καταπόνηση.(σε συνεχή έντονα φρεναρίσματα-ή-χωμάτινη χρήση)

Γι'αυτό κ σε όλα τα φακινγκ μανιουαλς αναγράφεται με μεγάλα γράμματα: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΊΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ!!! Σιγα μην ειναι αυτος ο λογος! Συνηθως περισσοτερο νομικοι παρα τεχνικοι παραγοντες ειναι αυτοι που καθοριζουν τι γραφεται σε ενα owners manual
Ναι ρε φίλε. Νομικοί είναι οι λόγοι αναφοράς.

Αναφέρεται όμως επειδή
α) Συμβαίνει (χάνουν αέρα)
β) Δεν ειναι υποχρεωμένος ο χρήστης να το γνωρίζει ,κ με την αναφορά ,ο κατασκευαστής μοτό ,πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στον χρήστη.

Οι όποιες διαρροές πίεσης βέβαια ,πρέπει να είναι εντός κάποιων ορίων ,τα οποία διέπονται συγκεκριμένων προδιαγραφών κ πρωτοκόλλων.
Απο εμπειρία:
Οι HD σαμπρέλες ,σταματούν να χάνουν ,όταν πέσουν γύρω στα 14-15 psi ,μιά κ σε αυτή την πίεση το υλικό συμπιέζει τους πόρους τόσο ,ώστε σφραγγίζει τις διαρροές.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ,οι προτεινόμενες πιέσεις με χοντρές σαμπρέλες είναι 1 atm (= 14.5 psi)Εντελως ασχετο αυτο Και ναι τυχαιο ειναι! Εξαρταται απο την μοτοσυκλετα και την χρηση η προτινομενη πιεση
Οι χοντρές-HD- εντουράδικες σαμπρέλες ,κατασκευάζονται για σκληρή χρήση Enduro ,απο Enduro μοτοσυκλέτες.

Και οι προτεινόμενες πιέσεις ΜΕ αυτές ,είναι αυτές που είπα.
Το οτι εμείς τις φοράμε στις νταλίκες ,επειδή την είδαμε Pastrana ,αυτό δεν σημαίνει οτι ο κατασκευαστής τους έχει λάβει σαν δεδομένο στην ερευνα-κατασκευή τους ,οτι θα τοποθετηθούν σε γελάδια 230 κιλών ,και θα πρέπει να δουλέψουν σωστά σε ασφάλτινη χρήση με υψηλές ταχύτητες ,με 35psi ,και να μην χάνουν αυτή την (υψηλή γι'αυτές) πίεση σταδιακά.
Σωστα ολα αυτα αλλα εγω αλλο λεω Οτι δεν υπαρχει συνδεση οπως εσυ εγραψες με την προτεινομενη (σε ενδτουρο μηχανακια) πιεση με την ιδιοτητα μιας χοντρης σαμπρελας να χανει αερα

Οι απλές χάνουν λιγότερο k' αργότερα (για λόγους που εξήγησα παραπάνω) και σταματάνε να χάνουν όταν φτάσουν περίπου στα 22 psi (1.5 atm)
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Γιατί να παραδώσουν ? Στο δικό μου απλές φοράω και το έχω κοπανήσει σε χαντάκια-πέτρες-λάκκους-νταμάρια και γενικώς όπου πάνε με on-off και δεν έχει πάθει τίποτε ούτε η σαμπρέλα ούτε η ζάντα...
Το αν θα παραδωσει πνευμα ειναι εντελως συγκυριακο και μπορει να συμβει οποιαδηποτε στιγμη ή ...ποτε Βαζοντας ομως HD σαμπρελα μειωνουμε τις πιθανοτητες να τρυπησει σε καποιο κοπανημα

Η ζαντες του ΤΑ ειναι τερατα αντοχης σε αντιθεση με αυτες των ΚΤΜ 959/990 και των BMW gs800
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Η ζαντες του ΤΑ ειναι τερατα αντοχης σε αντιθεση με αυτες των BMW gs800
Δεν ισχυει αυτο που λες Κωστη...Οι ζαντες μας ειναι εξαιρετικες...και τερατα αντοχης...απορω που τα ειδες αυτα που γραφεις...:banghead:








































Βεβαια...ξερω η λυση πώς λεγεται αλλά...ο κουμπαράς-γουρουνάκης ειναι λεπτός ακομα...:D:p
 
Top Bottom