Περί Kawasaki KLE 500 το θέμα - Ο KLEαρχος μου

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δεν έχω καταφέρει να κάνω τις μετρήσεις που λες. Θα τις κάνω τις επόμενες μέρες, πιθανόν το τριήμερο.

Το δικό μου KLE έχει τέτοιο αμορτισέρ.
Ή ρύθμιση στον κύκλο είναι στο τέρμα.
Που σημαίνει ότι το ελατήριο είναι στο τέρμα σκληρό.


Όσο για το ιξώδες του μπροστινού θα ρωτήσω τον μηχανικό μου αν έχει βάλει κάτι άλλο από αυτό που προτείνει η Kawasaki.
H kawasaki προτεινει ενα λαδι για μεσο αναβατη 70κιλα και μεση χρηση. Eσενα μπορει να σε βολευει κατι αλλο, δεν ειναι αναγκαστικο να πας με οτι λεει η εταιρια.
 

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Η προφορτιση δεν εχει να κανει με το υψος , μην τα μπλεκετε γιατι χαλαει ολη η συμπεριφορά της μηχανης.

To KLE βλεπω εχει διαδρομες 220χιλ μπροστα και πισω, αρα μπροστα ιδανικα φορτωμενο θες να καθεται 6εκ απο πληρη εκταση με εσενα πανω, ενω πισω 7-7,5εκ. χονδρικα. Ρυθμιζεις προφορτισεις/βαζεις αποστατες για να πιασεις αυτες τις τιμες. Δεν ασχολεισαι με την προφορτιση εαν σου φαινεται κατι "σκληρο" αλλα με τις αποσβεσεις, εαν εχει ρυθμιση το αμορτισερ παιζεις με τη βιδα, στο πιρουνι παιζεις με ιξωδες λαδιων.
Αυτο με τα 6εκ. μπροστα και τα 7-7.5 εκ πισω πώς βγαινει?:rolleyes:
 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Aprilia pegaso 650
Δεν έχω καταφέρει να κάνω τις μετρήσεις που λες. Θα τις κάνω τις επόμενες μέρες, πιθανόν το τριήμερο.

Το δικό μου KLE έχει τέτοιο αμορτισέρ.
Ή ρύθμιση στον κύκλο είναι στο τέρμα.
Που σημαίνει ότι το ελατήριο είναι στο τέρμα σκληρό.


Όσο για το ιξώδες του μπροστινού θα ρωτήσω τον μηχανικό μου αν έχει βάλει κάτι άλλο από αυτό που προτείνει η Kawasaki.
Κοσμα το μπροστινο ειναι ιδιο με το KLR ....πολυ μαλακο μαμα
Ειχα βαλει 10αρι λαδι βελτιωθηκε αρκετα
Οτνα ξανααλλαξα εβαλα 15αρι που θεωρω τον καλυτερο συνδιασμο για ασφαλτινη χρηση που κανω
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Την οδήγησα χτες για μια ώρα.
Δεν είδα κάτι να με τρομάζει στην συμπεριφορά της στην οδήγηση μέσα στην πόλη.
Το μόνο που παρατήρησα είναι ότι είναι πιο σκληρό το αμορτισέρ πίσω χωρίς αντίστοιχα να αισθάνομαι μαλακό το μπροστινό.
Ίσως να χρειάζεται το πίσω αμορτισέρ αλλαγή σκάλας στην προφόρτιση του γιατί είναι στο τέρμα σκληρό.
Βέβαια θα ήθελα να δοκιμάσω και με 2ο άτομο πριν κάνω κάποια αλλαγή.
Η προφορτιση δεν εχει να κανει με το υψος , μην τα μπλεκετε γιατι χαλαει ολη η συμπεριφορά της μηχανης.

To KLE βλεπω εχει διαδρομες 220χιλ μπροστα και πισω, αρα μπροστα ιδανικα φορτωμενο θες να καθεται 6εκ απο πληρη εκταση με εσενα πανω, ενω πισω 7-7,5εκ. χονδρικα. Ρυθμιζεις προφορτισεις/βαζεις αποστατες για να πιασεις αυτες τις τιμες. Δεν ασχολεισαι με την προφορτιση εαν σου φαινεται κατι "σκληρο" αλλα με τις αποσβεσεις, εαν εχει ρυθμιση το αμορτισερ παιζεις με τη βιδα, στο πιρουνι παιζεις με ιξωδες λαδιων.
"Το μόνο που παρατήρησα είναι ότι είναι πιο σκληρό το αμορτισέρ" ...σωστά το παρατήρησες
"Η προφορτιση δεν εχει να κανει με το υψος" ...Εν μέρει σωστό ,αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση όχι ,οπότε...
Nα βοηθήσω λίγο...
Τοποθετώντας κοντύτερα "dog-bones" για να ψηλώσει το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας ,ταυτόχρονα μειώνεις κ το μήκος του μοχλού ,ο οποίος μέσω του μοχλικού επενεργεί στην συμπίεση της ανάρτησης.
Μικρότερος μοχλός(λαμάκι/dog-bone) έχει σαν αποτέλεσμα-> την ζήτηση μεγαλύτερης εφαρμογής δύναμης(βαρους) για το ίδιο αποτέλεσμα/αίσθησης συμπίεσης της ανάρτησης.
Το ίδιο ελατήριο λοιπόν ,όταν προσπαθεί να συμπιεστεί με μικρότερο μοχλό ,χρειάζεται περισσότερη δύναμη ,άρα η αίσθηση που μεταφέρει στον αναβάτη είναι ότι σκλήρηνε.
Μειώνοντας προφόρτιση λοιπόν ,το φέρνεις εκεί που θέλεις ,ή μάλλον καλύτερα ,εκεί που πρέπει(βλsag)
 

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Κοσμα το μπροστινο ειναι ιδιο με το KLR ....πολυ μαλακο μαμα
Ειχα βαλει 10αρι λαδι βελτιωθηκε αρκετα
Οτνα ξανααλλαξα εβαλα 15αρι που θεωρω τον καλυτερο συνδιασμο για ασφαλτινη χρηση που κανω
Kι εγω με 15αρι σε ασφαλτο κ χωμα, δεν εχω απολυτως κανενα παραπονο..Οχι πως δεν θα θελα ελατηρια καινουργια, αλλα οκ....:cool:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κοσμα το μπροστινο ειναι ιδιο με το KLR ....πολυ μαλακο μαμα
Ειχα βαλει 10αρι λαδι βελτιωθηκε αρκετα
Οτνα ξανααλλαξα εβαλα 15αρι που θεωρω τον καλυτερο συνδιασμο για ασφαλτινη χρηση που κανω
Σωστός Πετράν.

Κοσμά ,αν το ανοίξεις ,βάλε 15άρι λάδι ,κ σέτταρε στάθμη(air-gap) στα 120-125 mm.
Θα δεις διαφορά σε αίσθηση κ βύθιση ,κ θα ισορροπήσει καλύτερα με το "ψηλωμένο" πίσω μέρος.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Σωστός Πετράν.

Κοσμά ,αν το ανοίξεις ,βάλε 15άρι λάδι ,κ σέτταρε στάθμη(air-gap) στα 120-125 mm.
Θα δεις διαφορά σε αίσθηση κ βύθιση ,κ θα ισορροπήσει καλύτερα με το "ψηλωμένο" πίσω μέρος.
Για το λάδι και τον αέρα όπως είπα θα τα κοιτάξω όταν πάω στον μηχανικό μου.

Και να απαντήσω και στο προηγούμενο σου σχόλιο και σε ευχαριστώ πολύ για αυτή την διευκρίνηση.
Αν όπως λες και εσύ ρυθμίζοντας την προφόρτιση του ελατηρίου "μαλακώνει" η ανάρτηση τότε είμαι στην ιδανική θέση που επιθυμούσα.
Αν πριν την αλλαγή των dogbones η ανάρτηση με την προφόρτιση στο τέρμα δούλευε με δύο άτομα στο όριο της και με το έξτρα φόρτωμα για ταξίδι θα είχα θέμα, τώρα κατεβάζοντας μια σκάλα στην προφόρτιση για την χρήση για δυο άτομα έχω και μία ακόμα διαθέσιμη για το φόρτωμα.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Εχτές ξεκίνησα την νέα ποδιά η οποία θα γίνει κομμάτι κομμάτι (4mm κάτω και μπροστά και 3mm στα πλάγια) και αυτά θα ενωθούν με ενίσχυση από μέσα 2mm και περτσίνια.

Στην φωτογραφία βλέπετε το μπροστινό χαμηλά κομμάτι στο οποίο σχεδίασα τις απαραίτητες τρύπες για αερισμό της εξάτμισης και του κινητήρα.
Ένα είναι σίγουρο, θα μου πάρει αρκετές μέρες για να την τελειώσω.
 

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Σωστός Πετράν.

Κοσμά ,αν το ανοίξεις ,βάλε 15άρι λάδι ,κ σέτταρε στάθμη(air-gap) στα 120-125 mm.
Θα δεις διαφορά σε αίσθηση κ βύθιση ,κ θα ισορροπήσει καλύτερα με το "ψηλωμένο" πίσω μέρος.
Εδω εισαι, αυτα ζητα απο το μηχανικο σου, εαν δεν το κανεις μονο σου, οτι κ αλλο να σου λεει. Εχει μαλιασει η γλωσσα του Γατου γιαυτο το σεταπ ειδικα στα παλια κλασικα μπροστινα.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Εδω εισαι, αυτα ζητα απο το μηχανικο σου, εαν δεν το κανεις μονο σου, οτι κ αλλο να σου λεει. Εχει μαλιασει η γλωσσα του Γατου γιαυτο το σεταπ ειδικα στα παλια κλασικα μπροστινα.
Tι καλα που θα ηταν να υπηρχε ενας γενικος κανονας ωστε ακολουθωντας τον ολοι να ειχαμε τελεια σεταρισμενο το μπροστινο Αλλα δυστυχως τετοιος ΔΕΝ υπαρχει
Καθε μοντελο μοτοσυκλετας ειναι διαφορετικη (διαδρομη αναρτησης, βαρος, κατανομη αυτου, καστερ, κλπ,κλπ, κλπ) Προσθεσε και τον διαφορετικο καθε φορα οδηγο Βαλε και σε ποσα διαφορετικα τεραιν μπορει να κινηθει
Και τοτε θα δεις οτι η οποιαδηποτε ρυθμιση (ιξωδες, αερας, κλπ,κλπ, κλπ) προτεινει καποιος δεν μπορει να ειναι αξιωμα
 
Reactions: STF

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Tι καλα που θα ηταν να υπηρχε ενας γενικος κανονας ωστε ακολουθωντας τον ολοι να ειχαμε τελεια σεταρισμενο το μπροστινο Αλλα δυστυχως τετοιος ΔΕΝ υπαρχει
Καθε μοντελο μοτοσυκλετας ειναι διαφορετικη (διαδρομη αναρτησης, βαρος, κατανομη αυτου, καστερ, κλπ,κλπ, κλπ) Προσθεσε και τον διαφορετικο καθε φορα οδηγο Βαλε και σε ποσα διαφορετικα τεραιν μπορει να κινηθει
Και τοτε θα δεις οτι η οποιαδηποτε ρυθμιση (ιξωδες, αερας, κλπ,κλπ, κλπ) προτεινει καποιος δεν μπορει να ειναι αξιωμα
Όντως δεν ειναι γενικος κανονας αλλα για μπροστινα οπως του KLE DR , που εχω δοκιμασει , ενα τετοιο σεταπ τοσο μακρια σε νουμερα απο τα στανταρ του μανιουλ βοηθανε & βελτιωνουν ενα μηχανακι ειδικα εαν θελει να μπει & χωμα. Χωρις μεγαλυτερα εξοδα & μιλώντας για μοτο δεινοσαυρους .
Για παραδειγμα σ' ενα καντριτζ πιρουνι δεν μπορεις να πας με αυτη τη λογικη.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Όντως δεν ειναι γενικος κανονας αλλα για μπροστινα οπως του KLE DR , που εχω δοκιμασει , ενα τετοιο σεταπ τοσο μακρια σε νουμερα απο τα στανταρ του μανιουλ βοηθανε & βελτιωνουν ενα μηχανακι ειδικα εαν θελει να μπει & χωμα. Χωρις μεγαλυτερα εξοδα & μιλώντας για μοτο δεινοσαυρους .
Για παραδειγμα σ' ενα καντριτζ πιρουνι δεν μπορεις να πας με αυτη τη λογικη.
Γνωριζεις φανταζομαι τον ρολο του αερα στο πιρουνι ετσι? Και φυσικα γνωριζεις επισης οτι λαδια με φαινομενικα ιδιο ιξωδες μπορει να ειναι απιστευτα διαφορετικα γιατι απλα ...δεν εχουν το ιδιο ιξωδες
Αρα το να λεμε οτι βαλε αυτο το ιξωδες και τοσο γκαπ αερα ΄για οοοοολα τα μηχανακια που εχουν συμβατικο πιρουνι ειναι μαλλον ατοπο
Και το μπαινω χωμα ειναι τοσο γενικο οσο ειναι οτι ολες οι μοτοσυκλετες ειναι ιδιες επειδη εχουν δυο ροδες Αλλιως μπαινω εγω χωμα, αλλιως εσυ, αλλιως καποιος αλλος (τι ειδους χωμα, που, ποτε και κυριως πως)
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Για μένα το ιξώδες έχει πάψει να είναι σημαντικός παράγοντας, σημαντικότερο είναι αν έχεις την γνώση να παίξεις λίγο με τη στάθμη του λαδιού.

Γενικότερα έχω απομυθοποιήσει πολλά πράγματα όπως π.χ. το revalving το οποίο κατά τη γνώμη μου αφορά περισσότερο αγωνιστικές καταστάσεις όπου ο οδηγός ξέρει τι ζητάει από την ανάρτηση του και ο μηχανικός του ξέρει να εφαρμόσει αυτό που του ζητείται, και όχι η εφαρμογή θέσφατων revalving ως σωστές επιλογές ανά μοτοσυκλέτα. Διότι δεν είναι υπόθεση μόνο μοτοσυκλέτας αλλά και τρόπου οδήγησης. Όλα τα άλλα που διαβάζω και βλέπω να μεταφράζονται ως καταπληκτικά αποτελέσματα συνήθως είναι απλώς... διαφορετικά αποτελέσματα από το υπάρχον τα οποία μάλιστα συνοδεύονται από άγνοια μετάφρασης της συμπεριφοράς. Με άλλα λόγια θεωρώ πολύ μεγάλο ρίσκο το revalving που εφαρμόζει κάθε αναρτησάς σε κατά τα άλλα πολιτικές μοτοσυκλέτες. Θα διαφωνήσει κόσμος -i know- αλλά όπως ειπώθηκε τη γνώμη μας λέμε.
Άλλο παράδειγμα, σε αγώνες είναι σύνηθες να κλάνει η τσιμούχα και σε λίγα λεπτά έχει χάσει σχεδόν όλο της το λάδι η μια μπουκάλα. Και όμως ο οδηγός συνεχίζει και τρέχει ακάθεκτος διότι έχει τη πείρα να προσαρμόσει την οδήγηση του άμεσα, μέσα σε λίγα λεπτά και αυτό συμβαίνει με όλους μας. Εξοικειωνόμαστε με τις αναρτήσεις μας, η οδηγική μας συμπεριφορά γίνεται αντίστοιχη της ανάρτησης καθώς στα δυο χρόνια που μεσολαβούν (πάνω-κάτω) μέχρι να κάνουμε το σέρβις στο μπροστινό μας, η συμπεριφορά του είναι η μέρα με τη νύκτα.

Επομένως το βασικό στοιχείο είναι το ίδιο το σέρβις και όχι η τάση με το σέρβις -που σε πολλές περιπτώσεις δεν είχαμε κάνει ποτέ- να συνοδεύεται από τρομερές αλλαγές. Από μόνο του ένα απλό τυπικό σέρβις φέρνει μια εντυπωσιακή αλλαγή με όσα μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει (προσαρμοστεί) και καταλαβαίνουμε διαφορά.

Κάποτε στο Tenere 660 που είχα εφάρμοσα ένα σκασμό αλλαγές, το έκανα τούμπανο που μου έλεγαν κάποιοι. Ανοησίες. Του έβαλα μια πανάκριβη Ohlins πίσω και άλλαξα και τα ελατήρια μπροστά πάλι με Ohlins με συνταγή andreani group. Φυσικά βελτιώθηκε αισθητά, ακολουθώντας εργοστασιακές συνταγές και το λέω γιατί ήταν εμφανές και στην άσφαλτο ακόμη, αλλά... KTM 690 δεν έγινε ποτέ και ξέρετε κάτι και αυτούσιες τις αναρτήσεις του 690 να έβαζα πάλι δε θα το έφτανα σε συμπεριφορά. Τότε κατάλαβα πως όταν αρχίσεις και "παίζεις" με τέτοια πράγματα μάλλον ήρθε η ώρα να αλλάξεις μοτοσυκλέτα, αν μπορείς φυσικά. Εγώ ταξίδια δεν έκανα πλέον, βουνό πήγαινα και πηγαίνω που και που να ξεδώσω, οπότε... καλώς ήρθες WRR στη ζωή μου.
Στο μέλλον ένα πίσω ελατήριο ελαφρώς ενισχυμένο, αλλά πολύ πιο κάτω από τα συνιστώμενα newton που δίνουν οι παγκόσμιοι ειδήμονες για τα κιλά μου και αυτό για να μην έχω δυσάρεστες εκπλήξεις αφού κι έτσι... είμαι ευχαριστημένος

Ας είναι οι απαιτήσεις μας λογικές σκεπτόμενοι ποια είναι η μοτοσυκλέτα που έχει ο καθένας μας. Μπορείς κάτι που ήδη απολαμβάνεις να το κάνεις σκατά χωρίς να το καταλάβεις.

Σε ότι αφορά τη διαφορετικότητα του πραγματικού ιξώδους σε σχέση με το αναγραφόμενο που έγραφε παραπάνω ο Κώστας konkost.
Ρίξτε μια ματιά στη λίστα και βγάζετε συμπεράσματα.
 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To ιξωδες κανει τη χοντροδουλεια, η σταθμη τα ψιλολογια. Ενα πιρουνι χωρις ρυθμισεις οπως στις παλαιοτερες μοτο μπορει να ειναι υπεραρκετο για αναβατες 70 κιλων αλλα αχρηστο εως σουμιες για αναβατες περισσοτερων κιλων ή αν φορτισεις το μπροστινο σηκωνοντας το πισω μερος, οπως στην περιπτωση μας. Στη δικη μου την περιπτωση βεβαια ισχυουν και τα 2. Με το εργοστασιακο 10αρι που ζητουσε το ΧΤΖ το μπροστινο ηταν τραμπαλα. Σε αποτομο σταματημα εκανε και 3 φορες τραμπαλα μπρος πισω μεχρι να σταματησει. Σε ανωμαλιες του οδοστρωματος, ενιωθα σαν το μπροστα να ηταν ανεξαρτητο απο το πισω τμημα της μηχανης. Απαραδεκτο.

Με το βαρυτερο λαδι λοιπον φερνουμε τις αποσβεσεις στα μετρα μας, στα κυβικα μας, εκει που χρειαζεται για το βαρος που δεχεται το μπροστινο αλλα και για την προφορτιση που εχουμε δωσει/σκληροτερο ελατηριο που ισως εχουμε τοποθετησει. Ειναι απαραβατος κανονας οτι εαν ανεβασεις αρκετα προφορτιση ή εαν βαλεις σκληροτερο ελατηριο ΠΡΕΠΕΙ αναλογως να ρυθμισεις καπως και τις αποσβεσεις. Και επειδη τα παλιοτερα μηχανακια δεν ειχαν παρα μονο μια ρυθμιση αποσβεσης επαναφορας στο αμορτισερ και αν το ειχαν κι αυτο, ο επομενος γρηγορος και φθηνος αλλα αποτελεσματικος τροπος ειναι να παιξεις με το λαδι. Στο ΧΤΖ λοιπον οταν πηγα το μαμα αμορτισερ για σερβις στο Κ-shock τους εξηγησα τι και πως, προφανως με ειδαν , εξηγησα οτι δινω προφορτιση αλλα και οπως λεει και ο Γατος οτι εχω ψηλωσει το πισω μερος με μικροτερους αποστατες, αρα το ελατηριο θελει πλεον περισσοτερο βαρος να συμπιεστει, και οι ανθρωποι στο σερβις μου εβαλαν βαρυτερο λαδι απ'οτι ειχε πριν. Απο εκεινη τη στιγμη καταλαβα οτι το μπροστινο παρ'ολο που ειχα βαλει αφτερ ελατηρια και ειχα ρυθμισει με αποστατες το sag στην πενα, ηταν σωβρακο, γιατι εκανε τραμπαλα, μιας και το πισω δουλευε σωστα. Ξεκινησα λοιπον τους πειραματισμους με Bel Ray 15w, απο το 10αρι που ειχε πριν. Η κατασταση βελτιωθηκε αλλα δεν διορθωθηκε, οποτε αυτη τη φορα πηγα σε 20αρι. Αυτο ηταν. Πλεον για τα κιλα μου το μπροστινο δουλευει οπως πρεπει. Αλλο μηχανακι.

Προς το παρον η σταθμη ειναι οσο πριν, οσο ελεγε ο κατασκευαστης του ελατηριου, τεσπα ας πουμε οσο η μαμα. Με τη σταθμη παιζουμε για να ρυθμισουμε τα ψιλα, τις λεπτομερειες. Εαν πχ με το 20αρι εχουμε γενικα καλη αποσβεση αλλα στο αρχικο φρεναρισμα βουταει αποτομα, τοτε η σταθμη ειναι χαμηλα, προσθετουμε λιγο λαδι και δοκιμαζουμε. Εαν στο τερμα της διαδρομης του το πιρουνι ξαφνικα αρχιζει και σκληραινει πολυ αποτομα, τοτε πρεπει να αφαιρεσουμε λιγο λαδι. Μικρες ποσοτητες, και με δοκιμη. Ξαναλεω, για τις λεπτομερειες.

Σωστα το λεει ο Konkost για το ιξωδες απο μαρκα σε μαρκα, γι'αυτο καλο ειναι να αποφασισουμε εξαρχης με ποια μαρκα θα κανουμε τις δοκιμες μας.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
To ιξωδες κανει τη χοντροδουλεια, η σταθμη τα ψιλολογια. Ενα πιρουνι χωρις ρυθμισεις οπως στις παλαιοτερες μοτο μπορει να ειναι υπεραρκετο για αναβατες 70 κιλων αλλα αχρηστο εως σουμιες για αναβατες περισσοτερων κιλων ή αν φορτισεις το μπροστινο σηκωνοντας το πισω μερος, οπως στην περιπτωση μας. Στη δικη μου την περιπτωση βεβαια ισχυουν και τα 2. Με το εργοστασιακο 10αρι που ζητουσε το ΧΤΖ το μπροστινο ηταν τραμπαλα. Σε αποτομο σταματημα εκανε και 3 φορες τραμπαλα μπρος πισω μεχρι να σταματησει. Σε ανωμαλιες του οδοστρωματος, ενιωθα σαν το μπροστα να ηταν ανεξαρτητο απο το πισω τμημα της μηχανης. Απαραδεκτο.

Με το βαρυτερο λαδι λοιπον φερνουμε τις αποσβεσεις στα μετρα μας, στα κυβικα μας, εκει που χρειαζεται για το βαρος που δεχεται το μπροστινο αλλα και για την προφορτιση που εχουμε δωσει/σκληροτερο ελατηριο που ισως εχουμε τοποθετησει. Ειναι απαραβατος κανονας οτι εαν ανεβασεις αρκετα προφορτιση ή εαν βαλεις σκληροτερο ελατηριο ΠΡΕΠΕΙ αναλογως να ρυθμισεις καπως και τις αποσβεσεις. Και επειδη τα παλιοτερα μηχανακια δεν ειχαν παρα μονο μια ρυθμιση αποσβεσης επαναφορας στο αμορτισερ και αν το ειχαν κι αυτο, ο επομενος γρηγορος και φθηνος αλλα αποτελεσματικος τροπος ειναι να παιξεις με το λαδι. Στο ΧΤΖ λοιπον οταν πηγα το μαμα αμορτισερ για σερβις στο Κ-shock τους εξηγησα τι και πως, προφανως με ειδαν , εξηγησα οτι δινω προφορτιση αλλα και οπως λεει και ο Γατος οτι εχω ψηλωσει το πισω μερος με μικροτερους αποστατες, αρα το ελατηριο θελει πλεον περισσοτερο βαρος να συμπιεστει, και οι ανθρωποι στο σερβις μου εβαλαν βαρυτερο λαδι απ'οτι ειχε πριν. Απο εκεινη τη στιγμη καταλαβα οτι το μπροστινο παρ'ολο που ειχα βαλει αφτερ ελατηρια και ειχα ρυθμισει με αποστατες το sag στην πενα, ηταν σωβρακο, γιατι εκανε τραμπαλα, μιας και το πισω δουλευε σωστα. Ξεκινησα λοιπον τους πειραματισμους με Bel Ray 15w, απο το 10αρι που ειχε πριν. Η κατασταση βελτιωθηκε αλλα δεν διορθωθηκε, οποτε αυτη τη φορα πηγα σε 20αρι. Αυτο ηταν. Πλεον για τα κιλα μου το μπροστινο δουλευει οπως πρεπει. Αλλο μηχανακι.

Προς το παρον η σταθμη ειναι οσο πριν, οσο ελεγε ο κατασκευαστης του ελατηριου, τεσπα ας πουμε οσο η μαμα. Με τη σταθμη παιζουμε για να ρυθμισουμε τα ψιλα, τις λεπτομερειες. Εαν πχ με το 20αρι εχουμε γενικα καλη αποσβεση αλλα στο αρχικο φρεναρισμα βουταει αποτομα, τοτε η σταθμη ειναι χαμηλα, προσθετουμε λιγο λαδι και δοκιμαζουμε. Εαν στο τερμα της διαδρομης του το πιρουνι ξαφνικα αρχιζει και σκληραινει πολυ αποτομα, τοτε πρεπει να αφαιρεσουμε λιγο λαδι. Μικρες ποσοτητες, και με δοκιμη. Ξαναλεω, για τις λεπτομερειες.

Σωστα το λεει ο Konkost για το ιξωδες απο μαρκα σε μαρκα, γι'αυτο καλο ειναι να αποφασισουμε εξαρχης με ποια μαρκα θα κανουμε τις δοκιμες μας.
Καλά όλα αυτά. Πόσο συχνά πιστεύεις πως αλλάζει λάδι στο μπροστινό ένας μέσος αναβάτης; Οι περισσότερες εταιρείες προτείνουν αλλαγή μάξιμουμ στα 10.000 χλμ.
Και για να μη παίζουμε τη κολοκυθιά, εγώ πιστεύω πως ο μέσος αναβάτης που χρησιμοποιεί καθημερινά τη μοτοσυκλέτα του αλλάζει λάδια στο μπροστινό κάθε 30 αν όχι κάθε 40.000 χλμ. Και ρωτάω -καθώς εστιάζω στον μέσο χρήστη μοτοσυκλέτας- στο λάδι κινητήρα θα το έκανε αυτό, γιατί εκεί ενώ ο κατασκευαστής προτείνει π.χ. αλλαγή στις 5.000 χλμ οι περισσότεροι τα αλλάζουν νωρίτερα.
Δε ξέρω αν καταλαβαίνεις που το πάω. Βλέπω ότι ψειρίζουμε τη μαϊμού με το ιξώδες όταν... δεν κάνουμε καν το προκαθορισμένο σέρβις.
Τι να το κάνω αν βάζω βαρύτερο λάδι και το αλλάζω μετά από 5 χρόνια, έχει γίνει σούπα έτσι και αλλιώς μετά τα πρώτα 2 χρόνια και συνεχίζω να ζω με αυτή τη σούπα τα επόμενα 3 χρόνια και την ώρα που "τελικά" αποφασίζω να κάνω το σέρβις ψάχνομαι αν θα βάλω 5,10 ή 15w.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δε ξέρω αν καταλαβαίνεις που το πάω. Βλέπω ότι ψειρίζουμε τη μαϊμού με το ιξώδες όταν... δεν κάνουμε καν το προκαθορισμένο σέρβις.
Προφανως μιλαω για εκεινους που θα ασχοληθουν για να φερουν τη μηχανη στα μέτρα τους για να τη χρησιμοποιησουν, οχι για εκεινους που την εχουν για μοστρα. Για εκείνους λοιπον λεω οτι εαν ειναι βαρύτεροι απο το μεσο ορο ή αν φορτώνουν περισσότερο τη μηχανη, αυτοι θα επωφεληθούν απο μεγαλυτερο ιξωδες, δεν ειναι νά'χαμε να λεγαμε.
 
Top Bottom