Πλοήγηση-Αυτός ο τρομακτικός άγνωστος!

tc-drift

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
TIGER 1050 SPORT
LC4 640
Ένα απο τα δύσκολα θέματα στη ζωή ενός μοτοσυκλετιστή-ταξιδιώτη είναι ο προγραμματισμός του ταξιδιού και ο σχεδιασμός των διαδρομών και η πλοήγηση σε αυτές. Έχουν γραφτεί άπειρα θέματα κυρίως τεχνικά με tips για εγκατάσταση χαρτών με κομπιουτερίστικες πληροφορίες με έξυπνα κόλπα κλπ κλπ.

Δεν έχω βρει όμως κάποιο θέμα που να εξηγεί σε απλά και κατανοητά βήματα στον ταλαίπωρο όχι χάκερ-κομπιουτερά αναβάτη τί είναι τελικά αυτός ο άγνωστος που τρομάζει πολλούς , η πλοήγηση, και τελικά αν πρέπει ή όχι να πάρεις πτυχίο κομπιουτερά ή καπετάνιου για να μπορεσεις να ΄΄δημιουργήσεις΄΄ το ταξίδι των ονείρων σου.

Εγώ ούτε κομπιουτεράς είμαι, ούτε σοφές τεχνικές πληροφορίες θα προσφέρω για να ξεγελάσει κάποιος το ΄΄σύστημα΄΄ που θέλει να σου φάει τα λεφτά! Θα πω απλά σε τί λύσεις έχω καταλήξει εγώ και πως αντιμετωπίζω την πλοήγηση.

Αρχικά πρέπει κάποιος να ξέρει τις ανάγκες του..

Η βασική πλοήγηση ξεκινάει στην πόλη. Όλοι πλέον έχουμε ένα Smartphone που έχουμε επάνω μας κάθε μέρα. Σε αυτό θα πρέπει να βασιστούμε για την πλοήγηση στην πόλη εαν δεν επιθυμούμε ή δεν μπορούμε να κουβαλάμε μαζί μας ένα εξειδικευμενο μηχάνημα πλοήγησης.

Αυτά τα λατρεμένα Smartphone μας λοιπόν ως γνήσια πολυμίξερ-καφετιέρες-μπλέντερ-πολυμηχανήματα έχουν και δέκτη GPS. Ένα δέκτη που μπορεί δηλαδή να δεχτεί σήματα απο δορυφόρους και να προσδιορίσει με ακρίβεια κάποιων μέτρων την θέση την οποία βρισκόμαστε. Απο εκεί και έπειτα μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα πρόγραμμα μέσα στο κινητό μας όπως το Sygic, το Navigon κλπ και σε αυτό να βάζουμε την διευθυνση που θέλουμε να πάμε και αυτό να μας καθοδηγεί απο τον δρόμο που θα επιλέξει ως καλύτερο. Αν θέλουμε να το στηρίξουμε στην μοτοσυκλέτα θα βρούμε και μια βάση και θα φροντίσουμε να έχουμε και μια παροχή ρεύματος αν το χρησιμοποιούμε για πολύ ώρα γιατί η πλοήγηση τραβάει πολύ ρεύμα απο το κινητό και το στεγνώνει γρήγορα.

Μετά έρχεται η πλοήγηση εκτός πόλης. Επαρχία και εξωτερικό. Έχουμε διαλέξει την πόλη που θα πάμε δηλαδή ή τις πόλεις και βήμα βήμα στο ταξίδι προγραμματίζουμε πάλι το κινητό μας να μας καθοδηγήσει απο το δρόμο που κρίνει αυτό στον επιθυμητο προορισμό. Αν μιλάμε για εξωτερικό πρέπει να φροντίσουμε το πρόγραμμα που χρησιμοποιούμε να έχει τους αντίστοιχους χάρτες.

Και τώρα πάμε στην πραγματική ουσία του Advriding.. Το χώμα, το βουνό, η ανακάλυψη, ο σχεδιασμός διαδρομών απο άσφαλτο και χώμα προς το άγνωστο πολλές φορές.

Όταν πας στο άγνωστο ή στο δύσκολο θα συναντήσεις βροχές, κρύα, πτώσεις, κραδασμούς, νύχτα. Σε αυτές τις συνθήκες θα χρειαστείς ένα εργαλείο που θα είναι τα μάτια σου και θα είναι άφθαρτο και ακούραστο.

Εκεί λοιπόν τα Smartphones είναι σαν τα σκυλιά του σαλονιού.. Πρέπει να τα βάλεις μέσα σε ειδικές αδιάβροχες θήκες να μην πουντιάσουν, πρέπει να τους έχεις παροχή ρεύματος να μην αδειάζουν, πρέπει να αερίζεται η θήκη που είναι μέσα να μην θολώνει και να μην πυρώσει ο επεξεργαστής τους και πρέπει να μην πας και σε πολύ περίεργα μέρη ΄(φαράγια-πυκνό δάσος κλπ) γιατί οι δέκτες τους δεν έχουν την ευαισθησία του λαγωνικού, Εϊπαμε είναι σκυλιά του καναπέ!

Εκεί λοιπόν έρχονται τα εξειδικευμένα GPS ή τοπογραφικά GPS να σου λύσουν το πρόβλημα.

Εγώ διάλεξα την λύση της GARMIN. Βασικά νομίζω η λύση που προτιμούν το 90% των ταξιδιωτών νομίζω στον κόσμο.

Αυτά τα GPS φτιάχνονται με προδιαγραφές για σκληρή χρήση και με επιλογές.

Δεν θα μπω σε κατηγορίες που χωρίζει η ίδια η Garmin τους πλοηγούς της θα πω απλά για την κατηγορία που ταιριάζει πιστεύω στο Adventure Riding. Φορητά Χαρτογραφικά GPS.

Με επιλογές που ξεκινάνε απο 100-150€ μέχρι 850€ για το κορυφαίο.

Η ουσία αυτών των πλοηγών αρχικά είναι πως είναι σκληρόπετσα, ενισχυμένα, αδιάβροχα, άφθαρτα ουσιαστικά, καταναλώνουν ελάχιστη μπαταρία και παίρνουν νομίζω όλα απλές μπαταρίες ΑΑ. Αυτό σημαίνει πως πρώτον δεν σε ενδιαφέρουν βροχές, πτώσεις, φθορές κλπ και επίσης δεν σε ενδιαφέρει ηα παρέχεις ρεύμα στο μαραφέτι. ¨Εχεις στην τσέπη σου 2-3 σετ επαναφορτιζόμενες ΑΑ και αν ξεμείνουν και αυτές στο πρώτο περίπτερο αγόρασες μια τετράδα και καθάρισες.

Απο εκεί και έπειτα στο πρακτικό θέμα του σχεδιασμού-πλοήγησης.

Αυτά τα GPS παίρνουν μέσα απο απλούς χάρτες πολης, μέχρι τοπογραφικούς και ναυτικούς χάρτες. Με λίγα λόγια κάνουν για όλες τις καταστάσεις.

Στην πράξη παίρνεις για μένα ένα GPS με προφορτωμένο το Topo Hellas Που έχει μέσα οδικούς χάρτες (άσφαλτος), όλους τους χωματόδρομους αλλά και μονοπάτια χαρτογραφημένα. ΠΟΥ σημαίνει πως πλοηγείσαι απο πόλη σε πόλη, πλοηγείσαι απο δασικό δρόμο σε δασικό δρόμο και πλοηγείσαι ακόμα και σε μονοπάτια να φτάσεις στο τελευταίο απροσπέλαστο σημείο ενδιαφέροντος.

Και όταν είναι να βγεις εξωτερικό αγοράζεις μια κάρτα Micro-SD με τους χάρτες της Ευρώπης και τέλειωσες.

ΝΑΙ καταλαβαίνω πως το χρήμα είναι δύσκολο, ναι όλοι θελουμε να βρούμε πλάγιους τρόπους. ¨Οποιος είναι κομπιουτεράς ή χακεράς ή οτιδήποτε παρακάμπτει το στάδιο της αγοράς χαρτών και βρίσκει τρόπο στο κινητό του ή στο GPS του τσάμπα να φορτώσει χάρτες. Ας μην μπλέξουμε σε αυτό.

Στο σημαντικό κομμάτι τώρα. Εγώ έχω καταλήξει στην εξής συνταγή (επιγραμματικά και όποιος θέλει το ψάχνει παρακάτω). Μπαίνεις στο Google Maps, φτιάχνεις τη διαδρομή που θες, εναλλάζεις οθόνες με Google Earth και βλέπεις και εικόνα απο τα κομμάτια που θα περάσεις.

Αφού φτιάξεις τη διαδρομή, πατάς στο Google ...Google Maps to GPX... ή ....Google Maps to KML... Βρίσκεις ένα δωρεάν προγραμματάκι online και μετατρέπεις την διαδρομή που έφτιαξες σε αρχείο τύπου GPX ή KML.. Το κάνεις σε αυτή τη μορφή γιατί σε αυτή τη μορφή τα διαβάζει το Basecamp της Garmin.

Τί είναι το Basecamp?? Το βασικό-τζάμπα πρόγραμμα της Garmin Που το κατεβάζεις απο το Site της και είναι η ραχοκοκκαλία του σχεδιασμού της διαδρομής σου.

Ανοίγεις το Basecamp.. Συνδέεις την συσκευή σου με USB στον υπολογιστή. Το Basecamp διαβάζει τους προεγκατεστημένους σου χάρτες και εμφανίζει τον χάρτη στην οθόνη. Ανεβάζεις το αρχείο που έφτιαξες πριν λίγο σε GPS η KML Μορφή και προχωράς.

Έχεις πλέον στην οθόνη σου μέσα στο Basecamp την διαδρομή που σχεδίασες και μπορείς πλέον να κάνεις τις μαγικές κινήσεις.

1)Να την μετατρέψεις σε ίχνος(Trail) (μια γραμμή δηλαδή που θα παρουσιάζεται στην οθόνη του GPS σου και το οποίο θα ακολουθείς

2)Να την μετατρέψεις σε πορεία (Route). Μια μορφή δηλαδή που θα μπορεί να σε καθοδηγεί κιόλας βήμα-βήμα το GPS με βελάκια κλπ

Απο εκεί και πέρα πολλές δυνατότητες. Κάνεις μια διαδρομή και το GPS την έχει καταγράψει. Μπορείς να την αποθηκευσεις, να την ξανακάνεις, να την μοιραστείς με άλλους.

Μπορείς να πας σε ένα σημείο που να ορίσεις εκκίνηση και σημείο αναφοράς, να πας να παίξεις στο βουνό και ανα πάσα στιγμή να μπορείς να βρεις πάλι εκείνο το σημείο.

Μπορείς να σημειώνεις σημεία στον χάρτη που βρήκες ένα ωραίο εκκλησάκι, ένα ωραίο σημείο, να μπορείς να ξαναπας, να το ξαναβρείς, να το μοιραστείς με άλλους.

Μπορείς με τα βαρομετρικά που έχουν αυτά τα GPS να βλέπεις το υψόμετρο που είσαι και με τις μεταβολές στο βαρομετρικό αν έρχεται κάποια καταιγίδα ή βροχή.

Μπορείς να βασιστείς επάνω τους όπου κι αν είσαι γιατί έχουν πολύ πιο ευαισθητους δέκτες σήματος και τα τελευταίας γενιάς συνδιάζουν Αμερικάνικους δορυφόρους (GPS) με το σύστημα GLONASS (Ρώσικους δορυφόρους). ΑΛΛΑ το πιο σημαντικό, ότι και να γίνει να είσαι 100% σίγουρος πως θα δουλέψουν σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Δεν είναι κινέζικα Smartphones, είναι σκληρά αξιοπιστά εργαλεία δουλειάς.

Έχουν πυξίδα να την χρησιμοποιήσεις με τον χάρτη σου όταν ποιά έχεις μπερδευτεί και θες να προσανατολιστείς.

Έχουν τρισδιάστατες απεικονήσεις για να βλέπεις πως ανεβαίνουν τα υψόμετρα και που θα βρεις χιόνια και απροσπέλαστους δρόμους.

Και τα πιο ακριβά μοντέλα έχουν και WiFi, Bluetooth να μεταφέρεις πληροφορίες απο ένα GPS σε άλλο, να περνάς επιτόπου νέες διαδρομές που έφτιαξες. Και πολλά άλλα.

Εν ολίγοις επειδή παίζει και το χρηματικό. Παίρνεις ένα GPS π.χ. το Etrex 25 Touch, με μια αξιοπρεπούς μεγέθους οθόνη 2,6 ιντσών (λες και πρέπει να έχουμε μέγεθος τηλεόρασης για να πλοηγήσουμε-καλομάθαμε με τα Smartphone) με κάτι πάνω απο 250€ με περασμένους τους χάρτες που θα χριεαστείς για Ελλάδα χώμα-άσφαλτο. Και ξεμπερδεύεις. παραπάνω χρήματα πας σε Oregon, ακόμα παραπάνω πας σε Montana. Μεγαλύτερες οθόνες, καλύτερο Touch στην οθόνη, ισχυρότεροι επεξεργαστές, κάμερες επάνω, Wifi-Bluetooth Κλπ. Αλλά απο τα φτηνότερα μοντέλα το 90% των αναγκών υπερκαλύπτονται. Και έχεις μπροστά σου όλες τις παραπάνω δυνατότητες ΕΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ σε ενδιαφέρουν.

Αυτά απο μένα, έτσι κάποιος πληροφορίες απο τις δικές μου εμπειρίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

chaosm

Μέλος
Ωραίο το quote.. Ειδικά άμα είσαι με το Tapatalk. Κατεβάζεις κατεβάζεις για να δεις απάντηση :prft::hlb::friendship::friendship::friendship:
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
STX1300 - XR250R
:cool:
αλλιως...
''Ο καλος ο ταξιδιωτης δεν ξερει που πηγαινει και ο καλυτερος, δεν θυμαται απο που ερχεται''!! :happy:
 

hawk

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
HONDA ST1300
σε ευχαριστούμε για την ενημερωση,σωστα οι περισσοτεροι από εμας ειμαστε ασχετοι με τα βαθυτερακολπα και οποιος γνωριζει καλο είναι να τα ποσταρει ,καποιος διαχειριστης νατα μαζεψει και να φτιαξει ένα μικρο κειμενο κατανοητο για ολους.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Ωραίο το quote.. Ειδικά άμα είσαι με το Tapatalk. Κατεβάζεις κατεβάζεις για να δεις απάντηση:friendship:
Διορθωθηκε...κι επ'ευκαιριας να πω γενικοτερα οτι τα quote για να μην κουραζουν στο Tapatalk ή γενικως,καλο θα ειναι να ΜΗΝ γινεται παραθεση ολοκληρου τού κειμενου ή του ποστ τού δημιουργου τους αλλά ενα απλο @mAthosalas αρκει...Και πιο μαζεμενο και πιο ξεκουραστο αλλά σαφως και ξεκαθαρο :)
 
Top Bottom