Ποια λαδια? (Γνωμες..)

manosxlv

Μέλος
Περιοχή
ΡΟΔΟΣ / ΟΙΚΙΑ ΤΥΡΝΑΒΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Όνομα
ΜΑΝΟΣ
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Διαβάζω, διαβάζω......

Φίλοι μου ο κανόνας είναι ένας!

Ακολουθούμε οδηγίες κατασκευαστή, σε ότι αφορά ιξώδες και προδιαγραφές που πρέπει να πληροί το λιπαντικό!
Η μάρκα δεν ενδιαφέρει, βάλτε ότι νομίζετε καλύτερο.
Όντως Bardhal, Liqui Moly, AMSoil είναι κορυφαία. Τα Liqui βάζω κι αν ήθελα να δοκιμάσω, θα δοκίμαζα και τα άλλα 2. Πάντα ότι λέει ο κατασκευστής σε ιξώδες και προδιαγραφές όμως!
Θα απέφευγα επίσης κάποια κορυφαία λάδια του παρελθόντος (Castrol/Motul έτσι για παράδειγμα) διότι πλέον δεν κατασκευάζονται όπως κάποτε, που έκαναν και το όνομα.
Θέλετε άλλη μια κορυφαία μάρκα?
ENEOS !!! Japan ;)
Να πω και μια ακόμα προτίμηση. Θα προτιμούσα μεταλλική συσκευασία/κονσέρβα με όλες τις ενδείξεις εισαγωγής! Κάτι δηλαδή που σίγουρα εισάγεται, όπως φτάνει στα χέρια μου!
Αυτά....
Συμφωνω απολυτα δεν εχω δει καμμια διαφορα με οτι λαδι εχω βαλει
Τα εχω δοκιμασει σχεδον ολα.
Τωρα βαζω ΙPONE γιατι τα φερνει ενα παληκαρι διπλα απο τη δουλεια μου με βολευει και τα βαζω.
Οταν εμενα Ροδο εβρισκα αμεσα Motul εβαζα αυτα στην Αθηνα Belray μια χαρα.
Οτι λεει ο κατασκευαστης και τελος.
;););)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Να κανω μια ερώτηση
Αν βάλω 20/50 την καλοκαιρινή περιοδο στον boxer θα εχω λιγότερες θερμοκρασίες εντέλει ;;
Θα εχω καλη λυπανση ;;;
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Γενικότερα. Το 20-50 περιγράφει οτι το λαδι ξεκινάει να δουλευει σε βαθμούς γύρω στους 20 και φτανει να μπορει να δουλεψει μεχρι 50 βαθμούς Κελσίου.
Αν έβαζες 15-50 δεν θα δεις διαφορα απο θέμα απαγωγής θερμότητας απλα αν έκαιγε λαδι ίσως να κάψει λιγοτερο.

Αν κανω καπου λαθος ας με διορθώσει καποιος να μαθαίνω..
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Γενικότερα. Το 20-50 περιγράφει οτι το λαδι ξεκινάει να δουλευει σε βαθμούς γύρω στους 20 και φτανει να μπορει να δουλεψει μεχρι 50 βαθμούς Κελσίου.
Αν έβαζες 15-50 δεν θα δεις διαφορα απο θέμα απαγωγής θερμότητας απλα αν έκαιγε λαδι ίσως να κάψει λιγοτερο.

Αν κανω καπου λαθος ας με διορθώσει καποιος να μαθαίνω..
Δεν είμαι σίγουρος ότι μεταφράζεις σωστά τη σήμανση του ιξώδους.... ;)
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@forester Δεν εχεις αδικο τωρα που το ξαναβλεπω:p
Με λιγα λογια ηθελα να πω οτι οσο πιο μικρος ο πρωτος αριθμος τοσο καλυτερη-αμεση η λιπανση στις χαμηλες θερμοκρασιες.
Γι αυτο βλεπουμε στις βορειες χωρες λιπαντικα 0-30/40.
Ο δευτερος δειχνει την αντοχη του λιπαντικου στις θερμοκρασιες.(50 βαθμους δεν νομιζω να δουμε ευκολα ποτε)

Γενικα με την μεταφορα πληροφοριων δεν ειμαι ο καλυτερος ανθρωπος.Δες πισω απο τις λεξεις...:D:D:D

Το θεμα ειναι οτι αλλαζοντας το 15/50 σε 20/50 δεν θα δουμε λιγοτερες θερμοκρασιες,κατ'εμε.
Εκει ειναι το θεμα.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
@forester Δεν εχεις αδικο τωρα που το ξαναβλεπω:p
Με λιγα λογια ηθελα να πω οτι οσο πιο μικρος ο πρωτος αριθμος τοσο καλυτερη-αμεση η λιπανση στις χαμηλες θερμοκρασιες.
Γι αυτο βλεπουμε στις βορειες χωρες λιπαντικα 0-30/40.
Ο δευτερος δειχνει την αντοχη του λιπαντικου στις θερμοκρασιες.(50 βαθμους δεν νομιζω να δουμε ευκολα ποτε)

Γενικα με την μεταφορα πληροφοριων δεν ειμαι ο καλυτερος ανθρωπος.Δες πισω απο τις λεξεις...:D:D:D

Το θεμα ειναι οτι αλλαζοντας το 15/50 σε 20/50 δεν θα δουμε λιγοτερες θερμοκρασιες,κατ'εμε.
Εκει ειναι το θεμα.

Καλύτερα το πήγες τώρα :)

Λοιπόν...
Κάποτε είχαμε μονότυπα λαδάκια, ορυκτέλαια.
Μονότυπα = ένα νούμερο που χαρακτήριζε το ιξώδες (=ικανότητα ροης του ρευστού). ΠΧ είχαμε 30αρι ή 40αρι για κινητήρες, 10αρι για ραπτομηχανές , μικρές ανλτίες κλπ... και φτάναμε στο 90+ όπου έχουν οι βαλβολίνες.
Βλέπετε...., καμιά σχέση με θερμοκρασίες!
Μόνο τη ροϊκή ικανότητα του λιπαντικού περιγράφει ο αριθμός. Όσο πιο μικρό το νούμερο, τόσο πιο "λεπτό" (ρέει εύκολα) το λιπαντικό.

Σήμερα με τα πολύτυπα συνθετικά λάδια, τα νούμερα έγιναν 2 και συνοδεύονται κι από ένα W (=winter).
10W-40 πχ.
Το χειμώνα, σε χαμηλές θερμοκρασίες, συμπεριφέρεται σαν 10αρι λαδάκι.
Σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες, σαν 40αρι λαδάκι ;)

Άρα το νούμερο δε μας λέει θερμοκρασίες, αλλά το πώς συμπεριφέρεται το λάδι στις χαμηλές και πώς στις υψηλές θερμοκρασίες!!!!

Οι κατασκευαστές πλέον προτείνουν ιξώδες, ανάλογα με το εύρος θερμοκρασιών που κινούμαστε. Δείτε λίγο τα manual και θα το διαπστώσετε!


Σε κάθε περίπτωση, μένουμε στο έυρος 10 έως 50.
Ποιος θέλει το λάδι του να είναι σαν 60αρι ας πούμε...? Ή σαν 0!!! ? Δηλαδή..., νεράκι? τόσο λεπτόρευστο?
Συμφωνώ ότι υπάρχουν κινητήρες με τέτοιες απαιτήσεις, γι αυτό υπάρχουν κι αυτά τα λάδια! Ή υπάρχουν άνθρωποι που κινούνται σε πολύ χαμηλές, ή πάρα πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που χρειάζονται αυτά τα λάδια!
Στην εύκρατη ζώνη που ζούμε (όοοοολη η Ελλάδα... ;) ), ένα λιπαντικό από 10 έως 50 καλύπτει τα πάντα!!!
Τα λοιπά, είναι απλώς υπερβολές, κακές για την τσέπη.
Νομίζω.... :)
 

panGS

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS 05
Εχω βάλει αυτά τα αυτοκινητάδικα στο BMW για να τα δοκιμάσω
http://www.trade-wind.gr/car/lubricants/brand/liqui-moly/liqui-moly-race-tech-gt1-10w60-1-lt-1782.html
και μέχρι στιγμής μου αρέσουν απίστευτα...
Δεν έχω παρατηρήσει να ανεβάζει θερμοκρασία εντός πόλης , αλλά ούτε και εκτός .
Τα έχω περίπου 4000χλμ και είναι όσο έβαλα , δεν έχει κάψει σταγόνα .
 
Τελευταία επεξεργασία:

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Εχω βάλει αυτά τα αυτοκινητάδικα για να τα δοκιμάσω
http://www.trade-wind.gr/car/lubricants/brand/liqui-moly/liqui-moly-race-tech-gt1-10w60-1-lt-1782.html
και μέχρι στιγμής μου αρέσουν απίστευτα...
Δεν έχω παρατηρήσει να ανεβάζει θερμοκρασία εντός πόλης , αλλά ούτε και εκτός .
Τα έχω περίπου 4000χλμ και είναι όσο έβαλα , δεν έχει κάψει σταγόνα .
Προσοχη, μην παρασυρθουνε καποιοι που εχουν τους συμπλεκτες τους μεσ το λαδι.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Εχω βάλει αυτά τα αυτοκινητάδικα στο BMW για να τα δοκιμάσω
http://www.trade-wind.gr/car/lubricants/brand/liqui-moly/liqui-moly-race-tech-gt1-10w60-1-lt-1782.html
και μέχρι στιγμής μου αρέσουν απίστευτα...
Δεν έχω παρατηρήσει να ανεβάζει θερμοκρασία εντός πόλης , αλλά ούτε και εκτός .
Τα έχω περίπου 4000χλμ και είναι όσο έβαλα , δεν έχει κάψει σταγόνα .
Αυτα βάζω σταθερά εδω και καιρο.
Εχω κανει 4 αλλαγές και δεν εχω λογο να τα αλλαξω προς το παρον.
Φαινονται να δουλεύουν οκ και εχουν και καλη τιμη.
 

panGS

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS 05
Αυτα βάζω σταθερά εδω και καιρο.
Εχω κανει 4 αλλαγές και δεν εχω λογο να τα αλλαξω προς το παρον.
Φαινονται να δουλεύουν οκ και εχουν και καλη τιμη.
Στα πόσα χλμ τα αλλάζεις , δεδομένου πως είναι full synthetic...
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@panGS Καθε 5000χλμ τα αλλαζω .Αν και γνωριζω οτι θα εβγαζαν ανετα αρκετα παραπανω.
 

panGS

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS 05
Για 10000 μου είπε ένας "Λαδάς" , αλλά εγώ δεν...έστω και για ψυχολογικούς λόγους δεν το κάνω . Πιστεύω πως 7500 είναι καλά . Τόσα σχεδόν έχω φτάσει με ορυκτέλαιο σε ταξίδι , χωρίς να έχω κάποιο πρόβλημα .

Στάλθηκε από το K6000 Plus μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

STF

Minimalist
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
YAMAHA WR250R
Νομίζω πως είναι εντελώς λάθος η επιλογή αυτοκινητάδικων λαδιών, καμία σχέση ο τρόπος λειτουργίας των κινητήρων (μάλλον θα υπάρχει λόγος που υπάρχουν αυτοκινητάδικά λάδια και αλλά λάδια για τις μοτοσυκλέτες). Όταν λέτε χωρίς πρόβλημα εννοείτε με πόσα χρόνια χρήσης στην ίδια μοτοσυκλέτα;

Επίσης, full συνθετικά λάδια και αλλαγή στις 5000 χλμ; Δηλαδή πάνω που αρχίζουν να αποδίδουν τα μέγιστα σε συμβατικές μηχανές...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
Νομίζω πως είναι εντελώς λάθος η επιλογή αυτοκινητάδικων λαδιών, καμία σχέση ο τρόπος λειτουργίας των κινητήρων (μάλλον θα υπάρχει λόγος που υπάρχουν αυτοκινητάδικά λάδια και αλλά λάδια για τις μοτοσυκλέτες). Όταν λέτε χωρίς πρόβλημα εννοείτε με πόσα χρόνια χρήσης στην ίδια μοτοσυκλέτα;

Επίσης, full συνθετικά λάδια και αλλαγή στις 5000 χλμ; Δηλαδή πάνω που αρχίζουν να αποδίδουν τα μέγιστα σε συμβατικές μηχανές...
Ο panGS για GS λεει που εχει αυτοκινηταδικο σασμαν Αρα μια χαρα ειναι εκει τα αυτοκινηταδικα λαδια
 

STF

Minimalist
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
YAMAHA WR250R
Ο panGS για GS λεει που εχει αυτοκινηταδικο σασμαν Αρα μια χαρα ειναι εκει τα αυτοκινηταδικα λαδια
Γιατί μόνο σασμάν καλύπτουν τα λάδια μοτοσυκλέτας;
Ας ξαναβάλω ένα κείμενο που είχα ανεβάσει σε παλιότερο φόρουμ (που δεν υπάρχει πια). Ελπίζω να φανεί χρήσιμο.
 

STF

Minimalist
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
YAMAHA WR250R
Και προειδοποιώ, ούτε μηχανικός είμαι ούτε διεκδικώ το αλάνθαστο, απλώς κάποτε είχα μελετήσει αρκετά το θέμα, συγκέντρωσα πληροφορίες και τις καταθέτω με μόνο σκοπό να βοηθήσω τις σκέψεις των ενδιαφερομένων και παρακαλώ πολύ οι πληροφορίες που θα παραθέσω να φιλτραριστούν ΠΟΛΥ και να μην θεωρηθούν ως θέσφατο!

Ξεκινάμε λοιπόν (ακολουθεί σεντόνι):


ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΑ
Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις θεωρητικές γνώσεις που έχω αποκομίσει κυρίως από το διαδίκτυο τις οποίες ωστόσο έχω υλοποιήσει στη πράξη χωρίς να αντιμετωπίσω ποτέ κάποιο πρόβλημα. Στο βαθμό που μπορώ θα αποφύγω να σας παροτρύνω προς οποιαδήποτε κατεύθυνση καθώς πολλά από τα στοιχεία δεν παρουσιάζονται εύκολα προς τα «έξω» ούτε από τις εταιρείες παραγωγής λιπαντικών ούτε από τις βιομηχανίες κατασκευής αυτοκινήτων ή μοτό. Προτιμώ με αυτό το άρθρο απλά να βοηθήσω στο να προσδιορίσεται ΕΣΕΙΣ ποιό λιπαντικό είναι καταλληλότερο για την αγαπημένη σας.
Όπως έγραψα παραπάνω έχω ακούσει και διαβάσει πολλές φορές τη φράση: «μου αρέσει το “x” λάδι γιατί κουμπώνουν γλυκά οι ταχύτητες μου». Πρέπει να γνωρίζουμε όμως πως τα λιπαντικά έρχονται να επιτελέσουν πλούσιο έργο εντός του κινητήρα μας.
  1. Φυσικά η κυριώτερη αποστολή είναι η σωστή λίπανση, που σε γενικές γραμμές σημαίνει τη διαρκή προστασία από τριβές μεταξύ κινούμενων τμημάτων του εσωτερικού του κινητήρα όντας «ντυμένος» μόνιμα με ένα λεπτό φιλμ λαδιού.
  2. Επίσης σημαντικός ρόλος είναι η συμβολή των λιπαντικών για την ορθή λειτουργία του συστήματος του συμπλέκτη.
  3. Το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό το μεταλλικό κουτί το γεμάτο γρανάζια είναι σημαντικό να λιπαίνεται σωστά!
  4. Λειτουργεί ως καθαριστικό αφού κινούμενο στο εσωτερικό του κινητήρα μας μεταφέρει κάθε σκουπίδι ή ρινίσματα στο φίλτρο λαδιού ώστε όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης του αυτά να αφαιρεθούν με ασφάλεια μια και καλή από την περιοχή του κινητήρα μας.
Βλέπουμε πόσο πλούσιο και σημαντικό έργο έρχεται να επιτελέσει το λιπαντικό μας. Όμως υπάρχει άλλο ένα σημαντικό στοιχείο της δράσης του που πολλές φορές δε συζητείται, εξίσου σημαντικό όσο η λίπανση. Το στοιχείο αυτό ονομάζεται ΨΥΞΗ!
Οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες είναι πλέον υγρόψυκτοι, παρ’ όλα αυτά πάντα υπάρχουν σημεία στο εσωτερικό του κινητήρα όπου το νερό μέσο του συστήματος υγρόψυξης ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να φτάσει. Η βιομηχανίες κατασκευής μοτοσυκλετών φροντίζουν με ιδιαίτερη προσοχή ώστε το σύστημα υγρόψυξης να περνάει οπωσδήποτε από τα σημεία του κινητήρα όπου αναπτύσονται οι μεγαλύτερες θερμοκρασίες (βλ. Κύλινδροι). Υπάρχουν όμως περιοχές που εξ’ ορισμού ψύχονται –ενώ ταυτοχρόνως λιπαίνονται- από το λιπαντικό μας. Οι σύγχρονοι κινητήρες επιδιώκεται να γίνονται ολοένα και ελαφρύτεροι, αναφέρθηκα νωρίτερα στα έμβολα. Τα σύγχρονα έμβολα έχουν γίνει ελαφρύτερα και έχουν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες αναλογίες συμπίεσης. Η κάτω πλευρά των εμβόλων λοιπόν είναι άλλο ένα σημείο που ψύχεται μέσο του λιπαντικού μας και με τη απόδοση των σύγχρονων κινητήρων είναι σημαντικό να υπάρχει μια σταθερή διατήρηση θερμοκρασίων. Το ίδιο ισχύει και για τον συμπλέκτη αλλά και το κιβώτιο του κινητήρα, εδώ η διατήρηση σταθερών θερμοκρασιών έχει να κάνει και με τη διατήρηση των διάκενων μεταξύ μεταλλικών τμημάτων σε σωστές αποστάσεις, διότι υπερβολική αύξηση θερμοκρασίας μπορεί να επηρεάσει την ορθή λειτουργία με αποτέλεσμα σοβαρά προβλήματα.


ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ
Παλαιότερα τα πράγματα ήταν ευκολότερα, με απλά λόγια θα λέγαμε πως υπήρχαν Ορυκτέλαια, Ημισυνθετικά και Συνθετικά. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ καθώς η ανάπτυξη κυρίως των Ημισυνθετικών και Συνθετικών λιπαντικών έχουν κυριολεκτικά δεκάδες κατηγοριοποιήσεις και υπάρχει πλέον σαφής διαχωρισμός μεταξύ λιπαντικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, όπως υπάρχει και διαχωρισμός μεταξύ λιπαντικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων (προδιαγραφή JASOMA) και χαμηλών επιδόσεων (προδιαγραφή JASOMB).
Η προδιαγραφές μεταξύ λιπαντικών από μόνες τους θα μπορούσαν να είναι ένα ξεχωριστό θέμα –πραγματικά δύσκολο να αναλυθεί- αλλά εδώ θα αρκεστώ νας σας σημειώσω πως όταν ένα λάδι έχει προδιαγραφές JASO μπορούμε να αισθανόμαστε την ασφάλεια πως είναι ένα λάδι κατασκευασμένο για μοτοσυκλέτες και όχι για αυτοκίνητο. Να σημειώσω πως ακόμη και το πως γράφεται το JASOMA & JASOMB έχει σημασία. Όταν τα ΜΑ & ΜΒ είναι μέσα σε πλαίσιο σημαίνει πως η συγκεκριμένη εταιρεία και τύπος λιπαντικών έχει πληρώσει και περάσει συγκεκριμένες δοκιμές. Όταν τα MA & MB δεν είναι μέσα σε πλαίσιο (συνήθως μικρότερες εταιρείες λιπαντικών) σημαίνει πως η συγκεκριμένη εταιρεία ισχυρίζεται πως το προϊόν της έχει ίσες ή και μεγαλύτερες προδιαγραφές αλλά ΔΕΝ έχει περάσει από τις απαραίτητες δοκιμές. Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα έγκρισης και δοκιμών έχει υψηλό κόστος για εταιρείες μικρού μεγέθους και έτσι αποφεύγονται από αυτές. Από την άλλη τα προϊόντα που ελέγχονται και δοκιμάζονται σύμφωνα με τα πρότυπα JASO περιλαμβάνουν έναν αυστηρό έλεγχο για την ικανότητα του λιπαντικού να συμπλέκει τους δίσκους σωστά αλλά και να διατηρεί σταθερές θερμοκρασίες στη περιοχή του κιβωτίου ταχυτήτων. Ως εκ τούτου θεωρώ σημαντικό η σήμανση MA να είναι εντός πλαισίου.
Οι προδιαγραφές API συναντώνται σε λιπαντικά αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών αλλά ενημερώνονται συνέχεια (βλ. APISG/SH/SJ/SL κ.τ.λ.) και το μόνο που έχουμε να προσέχουμε είναι να είναι σύμφωνες με αυτές που θέλει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας μας, αλλά αν έχει τη σχετική JASO σχεδόν πάντα είναι σύμφωνο και με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή μας, παλαιότερα θα έπρεπε να προσέχουμε περισσότερο το σημείο αυτό.
Το κυριώτερο συστατικό που διαφοροποιεί τη χρήση λιπαντικών μεταξύ κινητήρων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών είναι η ποσόστοση του φωσφώρου (σημαντικό συστατικό μείωσης φθορών),
η οποία είναι μικρότερη για τα λιπαντικά αυτοκινήτων με στόχο την οικονομία στο καύσιμου. Η μοτοσυκλέτα έχει όμως μια σημαντική διαφορά, το ίδιο λιπαντικό μοιράζεται και ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων και η μείωση του φωσφόρου θα μπορούσε να αποβεί μοιραία για όλο το σύστημα σασμάν συμπεριλαμβανομένου του συμπλέκτη.


ΙΞΩΔΕΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ
Τα περισσότερα σύγχρονα λιπαντικά είναι ΠΟΛΥΤΥΠΑ, γιαυτό έχουμε και δύο τιμές (για παράδειγμα 10W-40). Η πρώτη τιμή (10W) έχει να κάνει με τη τιμή στο ιξώδες σε χαμηλές θερμοκρασίες και η δεύτερη τιμή (40) έχει να κάνει με το ιξώδες σε ψηλές θερμοκρασίες, με κάποια ανασφάλεια θα σας πω πως οι τιμές αφορούν τους 0º και 100º. Το “W” υπάρχει μόνο στη πρώτη τιμή γιατί εκεί έχει σημασία και η πυκνότητα ροής, κάπου είχα διαβάσει πως το “W” σημαίνει weight (βάρος), δε ξέρω σε ποιό βαθμό ισχύει αλλά δεν έχει και σημασία για εμάς.
Σε γενικές γραμμές για τη χωρά μας το 10W-40 είναι μια καλή πρόταση, δεν είμαστε ούτε Σκανδιναβία (5W-30) ούτε Σαουδική Αραβία (20W-50).


ΠΡΟΣΘΕΤΑ
Τα κυριώτερα πρόσθετα είναι τα Αντιτριβικά, τα Αντιοξειδωτικά και τα Απορυπαντικά και είναι αυτά που διαφοροποιούν τα Ημισυνθετικά και Συνθετικά λάδια από τα Ορυκτέλεαια.
Τα Αντιτριβικά είναι φανερό πως είναι πρόσθετα που προστατεύον τον κινητήτα από τριβές μεταξύ κινούμενων μεταλλικών μερών. Συνηθέστερα από αυτά ο Φώσφορος και ο Ψευδάργυρος.
Τα Αντιοξειδωτικά είναι πολύ σημαντικά πρόσθετα που ουσιαστικά προστατεύουν τον κινητήρα από εσωτερικές οξειδώσεις που μπορούν να δημιουργηθούν από τις καύσεις του κινητήρα. Κύρια Αντιοξειδωτικά συστατικά είναι το Ασβέστιο, το Μαγνήσιο και το Βόριο.
Τα Απορρυπαντικά είναι από τα πιο σύγχρονα πρόσθετα, εξασφαλίζουν τον εγκλωβισμό και τη μετακίνηση ξένων υλών εντός του λιπαντικού ως το φίλτρο λαδιού για την απομόνωση τους .
Μιλάμε πάντα για χρόνο ζωής των λαδιών αναφερόμενοι σε χιλιάδες χιλιόμετρα, π.χ. 5.000 χλμ.
Αν και μιλώντας απόλυτα, αυτό είναι λάθος τρόπος υπολογισμού παρ’ όλα αυτά προσδιορίζει -έστω και στο περίπου- το χρόνο λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα που και υπό ποιές συνθήκες έχουν γίνει. Στη πόλη με πολλές ώρες λειτουργίας σε ακινησία ή σε ταξίδι;
Τα Συνθετικά και Ημισυνθετικά λάδια έχουν κατασκευαστεί να έχουν ένα συγκεκριμένο κύκλο ζωής σε συγκεκριμένες εργατώρες. Πολλά χημικά πρόσθετα έχουν προστεθεί ώστε η απόδοση των κυρίων προσθέτων αλλά και του βασικού συστατικού (λάδι) να ενεργοποιούνται ομαλά όπως επίσης και να σβήνουν ομαλά στο τέλος της ζωής τους. Έτσι αν η ζωή τους ορίζεται για παράδειγμα στις 200 ώρες αδιάκοπης εργασίας (περίπου 10.000 χλμ μικτής οδήγησης) με φυσιολογικές συνθήκες η ενεργοποίηση πλήρους απόδοσης μπαίνει ομαλά όπως και «τελειώνει» ομαλά χάρι σε αυτά τα χημικά πρόσθετα. Άρα το μάξιμουμ της απόδοσης τους το αποδίδουν από την 50η ώρα εργασίας μέχρι και την 150η ώρα εργασίας προστατεύοντας επαρκώς και τις πρώτες 50 ώρες και τις τελευταίες 50 ώρες.
Ένα Ορυκτέλαιο που μπορεί π.χ. να προσφέρει 50 ώρες συνολικής προστασίας καταλαβαίνετε πως το μάξιμουμ της απόδοσης του βρίσκεται μεταξύ 5ης και 45ης ώρας με πολύ μικρό εύρος προστασίας εμπρός-πίσω ( χρονικά εννοώ ε; )
Σε γενικές γραμμές τα Ημισυνθετικά λάδια είναι η ιδανική πρόταση και τα περισσότερα λειτουργούν καλά.
Τα Συνθετικά λάδια θέλουν περισσότερο ψάξιμο και πολλές φορές μπορούν να παρουσιάσουν προβλήματα στο σύστημα συμπλέκτη, συνήθως υπάρχει και άλλη παράλληλη αιτία αλλά είναι πολύ δύσκολο να αξιολογηθεί καθώς έχει να κάνει ακόμη και με το τρόπο κατασκευής ενός κινητήρα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@STF Αν και τα λαδια ειναι μεγαλη ιστορια και ποτε δεν βγαινει ακρη αλλα ας μιλησω για εμενα μιας και ανεφερες γιατι αλλαζω στα 5000χλμ λαδια.

1.Το Manual αναφερει να χρησιμοποιω λαδι κινητηρα κατηγοριας api sf ή ανωτερης. Το λαδι που βαζω ειναι api sl.
Αν ηθελε μοτο-λαδο θα ανεφερε και τα jaso-mb/ma .Η θα ελεγε να μην χρησιμοποιω energy conserving oil.
2.Το δικο μου μοτερ εχει το σασμαν σαν του αυτοκινητου,εξω απο το μοτερ. Επομενως δεν παιζει ρολο τι θα βαλω.
Παιρνει ξεχωριστες βαλβολινες το σασμαν.
3.Δεν πιστευω αυτα που ακουω περι δεν εχει προλαβει το λαδι να δουλεψει κτλ...Ποιος το οριζει αυτο?Και ποιες συνθηκες το καθοριζουν?Το ιδιο ειναι ενα λαδι που δουλευει χαλαρα και χειμωνα,το ιδιο ενα λαδι που δουλευει στα κοκκινα χειμωνα καλοκαιρι? Αρα παλι υποκειμενικο θεμα.
Αν ηταν ετσι θα αλλαζαμε καθε 10.000 που λεει ο κατασκευαστης.
4.Και στα δυο μου μηχανακια χρησιμοποιω ΠΑΝΤΑ λαδια/βαλβολινες φουλ συνθετικα/ες και παντα διαλεγω μεσα σε 3-4 εταιριες. Ειναι ανωτερα λαδια απο ολα τα υπολοιπα,με πολυ καλυτερες ιδιοτητες.

ΥΓ:Η κυρια διαφορα λαδια αυτο-μοτο εχω διαβασει οτι ειναι στα αντιτριβιτικα.Τα μοτο εχουν δισκους μεσα στο λαδι που θα τα κανουν να πατιναρει για αυτο θελουν αλλα αντιτριβιτικα.Ετσι, εχω διαβασει, οτι ΙΣΩΣ τα αυτοκινητολαδα να εχουν καλυτερα και περισσοτερα αντιτριβιτικα.

Ολα αυτα τα εχω αντλησει αοι ξενες πηγες.Ισως να ειναι μπουρδες και να λεει ο καθενας το μακρυ του και το κοντο του,πραγμα που κανω και εγω τωρα.
Δεν λεω σε καποιον τι να κανει..Λεω τι κανω εγω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom