Ποιος δείκτης ταχύτητας ελαστικού για το GS 1200 τελικά;

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Νομίζω ότι τουλάχιστον για μένα αρχίζει να ξεκαθαρίζει το τοπίο, ύστερα από αυτό που έγραψες.
Οπότε όχι, δεν με μπέρδεψες.
Μάλλον θα παραμείνω στην κατηγορία V, γιατί :
  1. Εφόσον μπαίνει η παράμετρος του χρόνου στην μέγιστη ταχύτητα και είναι τόσο οριακή (λίγα λεπτά) και εφόσον χρειάζομαι στις βόλτες μου να διανύσω βαρετά κομμάτια αυτοκινητόδρομου μέχρι να φτάσω εκεί που θέλω, όπου πηγαίνω καμμία φορά με αρκετά υψηλές ταχύτητες για να τελειώνουν γρήγορα και να βρεθώ στο ενδιαφέρον κομμάτι της βόλτας- διαδρομής μου, καταλαβαίνει κανείς, το να βάλω χρονόμετρο και φόβο για το πόση ώρα έτρεξα πολύ, δεν είναι ότι καλύτερο.
  2. Βρίσκομαι στο εξωτερικό οπότε το θέμα "άσφαλτος" δεν παίζει να χαριστεί και η φθορά σε τέτοιου είδους ευαισθησίες είναι δεδομένη. Το βίωσα μια φορά άλλωστε όταν είπα ότι θα άλλαζα λάστιχα μετά το καλοκαίρι γιατί είχαν ακόμη "ψωμί" αυτά που φορούσα, δεν υπολογισα όμως ότι είχαν ψιλοστεγνωσει φερμένα τότε από Ελλάδα, χωρίς πολλά χλμ, αλλά με πολύ χρόνο απραξίας στην πλάτη τους, με αποτέλεσμα σε κάποια διαδρομή με υψηλή σχετικά ταχύτητα, να αποκολληθεί ολόκληρο κομμάτι από το πέλμα κι ας είχαν δείκτη V.
Αν μου πει κάποιος πως ανεβαίνει φωτογραφία εδώ έχω το ανάλογο πιστήριο. Δεν αναγνωρίζει το φορμάτ της στο φόρουμ.
:pc::thanx:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ν
Αν μου πει κάποιος πως ανεβαίνει φωτογραφία εδώ έχω το ανάλογο πιστήριο. Δεν αναγνωρίζει το φορμάτ της στο φόρουμ.
:pc::thanx:
Πρέπει η φώτο να είναι σε κάποιο σέρβερ (photobucket, image suck, FB... Κλπ) από εκεί αντιγραφεις το σύνδεσμο κι έρχεσαι εδώ, επιλέγεις το εικονιδιάκι της φώτο από τη μπάρα εργαλείων, κάνεις επικόλληση και εισαγωγή ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Νομίζω ότι τα 220-225χλω τα βλέπεις μόνο στο κοντέρ σου. Στο GPS δεν είναι πάνω από 215χλω τα οποία είναι και τα πραγματικά. Αλλά ακόμη κι έτσι θεωρητικά είσαι εντός ορίων και προδιαγραφών ενός ελαστικού με δείκτη ταχύτητας H. Θεωρητικά όμως και αυτή είναι και η απορία μου άλλωστε. Θα έχω κάποιο όφελος αν χαμηλώσω το δείκτη ταχύτητας από V σε H, αφού το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης της μηχανής είναι κάτω από τα 130χλω; Θα έχω ιδανικότερες θερμοκρασίες σε αυτές τις χαμηλότερες ταχύτητες, άρα καλύτερη απόδοση στα ελαστικά;
Αν χρειαστεί για 5 λεπτά να πάω με 200, κινδυνεύω να το πάρω στα χέρια, αν θα χω χέρια ακόμη;
Κι εγώ απορίες θέτω.
Σωστά!

Γιατί να φλερτάρω λοιπόν με τα όρια του ελαστικού, εφόσον κάνω διαδρομές με υψηλές ταχύτητες?
Από άποψης κόστους, η διαφορά είναι μηδαμινή...., δεν ξέρω αν υπάρχει κιόλας!
Τα V μια χαρά τα ζεσταίνει η χοντρή, ακόμα και στους "καθρέφτες" της Ελλάδας! Γιατί να βάλω Η?
Υπάρχει και κάτι άλλο! Τα λάστιχα ζεσταίνονται μόνο λόγω τριβής με την άσφαλτο? Επηρεάζονται μόνο από τη θερμοκρασία της ασφάλτου?
Πώς ζεσταίνονται ακόμα κι όταν κινούμαστε σε χιόνι με χιονολάστιχα (για αυτοκίνητα μιλάω..., αλλά το ίδιο είναι).
Πώς ζεσταίνονται στη βροχή, όταν η θερμοκρασία έξω είναι 5° ή 0°C και της ασφάλτου αντίστοιχα????
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Κάνω κάθε καλοκαίρι τα ΣΚ τις εξής διαδρομές:
α. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας από ΕΟ (220 χλμ)
β. Αθήνα - Ζευγολατειο Μεσσηνίας ΕΟ μέχρι Τρίπολη, ή Νεμέα κι από εκεί παλιά ΕΟ (=το φουλ της στροφής)
γ. Αθήνα - Γαστούνη Ηλείας επίσης με παραπλήσιες επιλογές (φουλ ΕΟ, 285 χλμ και ΕΟ μέχρι Τρίπολη κι από εκεί στον 111 , Λάμπεια κλπ).

Όταν πάω από ΕΟ, η ΜΩΤ μου είναι 110-130 χαω.
Τέρμα συνέχεια δηλαδή. 200 άρες επαναλαμβανόμενες,σταθερές ταχύτητες 190-210 πολλή ώρα και πολλές φορές, κάποια τελικιάσματα στα 220-225, στάση για διόδια-βενζίνη και φουλ επιτάχυσνη σε κάθε περίπτωση , από στάσεις, προσπεράσεις κλπ για να βγει αυτή η ΜΩΤ.
Σ' αυτές τις συνθήκες η μέση κατανάλωση πάει στα 9,5-10 λίτρα /100 χλμ φυσικά, αλλά φτάνω σε 1 και 40' στη Μεσσηνία και σε 2-2:10' στη Γαστούνη, οπότε κάνω και το μπάνιο μου την Παρασκευή και Δευτέρα πρωί γλιτώνω και μισή ώρα ύπνο, οπότε η πληρωμή σε καύσιμο αξίζει.

Τι λάστιχα να έβαζα????
Με δείκτη V? ή με δείκτη Η?
Ασχετο αλλα, με αυτες τις ταχυτητες ταξιδευεις με βαλιτσες η χωρις?
 

Nick_990

Μέλος
Περιοχή
Ηρακλειο κρητης
Όνομα
Νικος
Μοτό
KTM 990R
@Tener-ίσιος , απο που ξεκινησε αυτη η απορια ;;

Θελω να πω, σκεφτεσαι να βαλεις με δεικτη Η>210km μηπως ειναι πιο ευχρηστο ελαστικο-ζεστενεται πιο γρηγορα κλπ ;;
Εχει μεγαλη διαφορα στην τιμη ;;;
τι ;;; :p
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Μπορω να επιβεβαιβεωσω οτι ο τεο παει γενικως και ειδικώς με οτι μπορει να του δώσει το κάθε μηχανακι που ειχε απο θεμα ταχύτητας φρενών φορτίων κλπ
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ασχετο αλλα, με αυτες τις ταχυτητες ταξιδευεις με βαλιτσες η χωρις?
Χωρίς συνήθως, αλλά έχει τύχει με πλαϊνές και σάκο να πηγαίνω το ίδιο περίπου.
Το top case (που σπάνια το έχω και μόνο μέσα στην πόλη) ενοχλεί πολύ περισσότερο.

Διευκρινίζω ότι δεν ταξιδεύω έτσι. Ειδικά με τη γυναίκα μου πάνω, ή με παρέα. Πάντα σβέλτα, αλλά όχι τέρμα.
Αυτά τα "τέζα ταξίδια" τα κάνω σε μοναχικές μετακινήσεις τα καλοκαιρινά ΣΚ, σε δρόμους που δεν έχουν ενδιαφέρον (για μένα , λόγω συχνής διέλευσης).
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
@Tener-ίσιος , απο που ξεκινησε αυτη η απορια ;;

Θελω να πω, σκεφτεσαι να βαλεις με δεικτη Η>210km μηπως ειναι πιο ευχρηστο ελαστικο-ζεστενεται πιο γρηγορα κλπ ;;
Εχει μεγαλη διαφορα στην τιμη ;;;
τι ;;; :p
Η απορία μου ξεκίνησε από 2 λόγους.
Τον έναν τον αναφέρεις κιόλας κι έχει να κάνει με την καλύτερη απόδοση του ελαστικού λόγω επίτευξης καλύτερων θερμοκρασιών.
Ο άλλος λόγος που ουσιαστικά ήταν η αφορμή για να σκεφτώ τον προηγούμενο λόγο, είναι τα εξωπραγματικά όρια που έχουν τα V ελαστικά, που ως επί τω πλείστον συστήνονται, για τη συγκεκριμένη μηχανή.
Η διαφορά στην τιμή δεν είναι άξια λόγου.
Ελπίζω να σε καλυψα:)
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
[/URL][/IMG]

Επιτέλους τα κατάφερα.
Αυτό λοιπόν συνέβη στο λάστιχο σε καλή άσφαλτο που ενώ είχε ακόμη "ψωμί" επειδή ξεράθηκε από απραξία 1 χρόνο. Η καλή άσφαλτος δε συγχωρεί.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
[/URL][/IMG]

Επιτέλους τα κατάφερα.
Αυτό λοιπόν συνέβη στο λάστιχο σε καλή άσφαλτο που ενώ είχε ακόμη "ψωμί" επειδή ξεράθηκε από απραξία 1 χρόνο. Η καλή άσφαλτος δε συγχωρεί.
Αυτα φοβαμαι !!!
Διπλός τριβαλιτσος να σου κατσει κανα τέτοιο σε καμια στροφή επάνω .......
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
[/URL][/IMG]
Επιτέλους τα κατάφερα.
Αυτό λοιπόν συνέβη στο λάστιχο σε καλή άσφαλτο που ενώ είχε ακόμη "ψωμί" επειδή ξεράθηκε από απραξία 1 χρόνο. Η καλή άσφαλτος δε συγχωρεί.
Γιάννη, για πες ηλικία ελαστικού.
Επίσης αυτό το "απραξία 1 χρόνο", το θεωρώ σημαντικότατο παράγοντα!!! Το λάστιχο γερνάει! Και γερνάει όχι μόνο λόγω χλμ, αλλά και λόγω χρόνου ακόμα κι ακίνητο!
3η παρατήρηση: τον αέρα (πίεση) τον είχες κοιτάξει? Είσαι σίγουρος ότι είχες τη σωστή πίεση κι όχι λιγότερη?


Τέλος, ερώτηση προς όλους:

έχει καμιά σχέση η βλάβη της φώτο (αποκόλληση πέλματος) με όσα έγραψα εδώ στην τελευταία πρόταση?
 

aeriko

Μέλος
Όνομα
Πάνος
Μοτό
R 1200GS
Το ελαστικο απο πριν ηταν τελειωμενο, φαινεται ξεκαθαρα στη φωτο

Στάλθηκε από το LG-D802 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Μου ήταν γνωστό ότι ήταν για αντικατάσταση. Αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα, βγάζαμε προσεκτικά το καλοκαίρι και πριν τα πρωτοβρόχια τα αλλάζαμε για να έχουμε καλά λάστιχα το χειμώνα με βροχές και κρύα.
Στην Ευρώπη όμως αυτά δε παίζουν ούτε για αστείο. Δες λίγο αριστερά από το λάστιχο την άσφαλτο. Φαίνεται μια ιδέα τι είναι. Και η συγκεκριμένη δεν είναι και η καλύτερη.
Εδώ ένα λάστιχο δεν πάει πάνω από 8000χλμ κι αυτό αν είναι σκληρό.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
έχει καμιά σχέση η βλάβη της φώτο (αποκόλληση πέλματος) με όσα έγραψα εδώ στην τελευταία πρόταση?[/quote]

Όχι γιατί όπως είπα, ενώ το λάστιχο ήταν V ήταν ήδη ξερό και δεν είχε καμία σημασία πια. Αυτό συνέβη πριν 4 χρόνια.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
έχει καμιά σχέση η βλάβη της φώτο (αποκόλληση πέλματος) με όσα έγραψα εδώ στην τελευταία πρόταση?
Όχι γιατί όπως είπα, ενώ το λάστιχο ήταν V ήταν ήδη ξερό και δεν είχε καμία σημασία πια. Αυτό συνέβη πριν 4 χρόνια.



Δεν κατάλαβες τι ρώτησα.....

"Υπάρχει και κάτι άλλο! Τα λάστιχα ζεσταίνονται μόνο λόγω τριβής με την άσφαλτο? Επηρεάζονται μόνο από τη θερμοκρασία της ασφάλτου?
Πώς ζεσταίνονται ακόμα κι όταν κινούμαστε σε χιόνι με χιονολάστιχα (για αυτοκίνητα μιλάω..., αλλά το ίδιο είναι).
Πώς ζεσταίνονται στη βροχή, όταν η θερμοκρασία έξω είναι 5° ή 0°C και της ασφάλτου αντίστοιχα????"


Αυτό που ρώτησα και το είδος της βλάβης (αποκόλληση πέλματος) έχουν άμεση σχέση!
Σαφώς η βλάβη συνέβει σε ένα παλιό - πολυκαιρισμένο ελαστικό.
Αλλά υπάρχει σχέση αιτίας / αποτελέσματος εδώ ;)
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Δεν κατάλαβες τι ρώτησα.....

"Υπάρχει και κάτι άλλο! Τα λάστιχα ζεσταίνονται μόνο λόγω τριβής με την άσφαλτο? Επηρεάζονται μόνο από τη θερμοκρασία της ασφάλτου?
Πώς ζεσταίνονται ακόμα κι όταν κινούμαστε σε χιόνι με χιονολάστιχα (για αυτοκίνητα μιλάω..., αλλά το ίδιο είναι).
Πώς ζεσταίνονται στη βροχή, όταν η θερμοκρασία έξω είναι 5° ή 0°C και της ασφάλτου αντίστοιχα????"


Αυτό που ρώτησα και το είδος της βλάβης (αποκόλληση πέλματος) έχουν άμεση σχέση!
Σαφώς η βλάβη συνέβει σε ένα παλιό - πολυκαιρισμένο ελαστικό.
Αλλά υπάρχει σχέση αιτίας / αποτελέσματος εδώ ;)
Ζεσταίνονται από την τριβή τους με την άσφαλτο.
Αν τώρα κάνει κρύο, αυτή η διαδικασία ξεκινά από χαμηλότερες θερμοκρασίες και απαιτεί περισσότερο χρόνο και περισσότερο τριβή μέχρι να φτάσουν σε θερμοκρασίες ικανοποιητικές.
Αν πάλι κάνει ζέστη, τότε μπορεί η άσφαλτος από μόνη της να έχει ανεβάσει υψηλές θερμοκρασίες και το μόνο που μένει είναι αυτές να μεταφερθούν στο λάστιχο. Για αυτό άλλωστε υπάρχουν τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα χειμερινά και καλοκαιρινά λάστιχα, τουλάχιστον στη Γερμανία. Γιατί ανάλογα την εποχή συμπεριφέρεται και το αντίστοιχο λάστιχο.
Θεωρητικά στην Γερμανία για τις μηχανές, δεν επιτρέπεται κάτω από 5° κελσίου να κυκλοφορήσει μηχανή αν δεν έχει χειμερινά λάστιχα.
Αυτά που έχουμε στάνταρ στην Ελλάδα είναι κατά 90% καλοκαιρινά λάστιχα που τα χρησιμοποιούμε όλον το χρόνο.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ζεσταίνονται από την τριβή τους με την άσφαλτο.
Αν τώρα κάνει κρύο, αυτή η διαδικασία ξεκινά από χαμηλότερες θερμοκρασίες και απαιτεί περισσότερο χρόνο και περισσότερο τριβή μέχρι να φτάσουν σε θερμοκρασίες ικανοποιητικές.
Αν πάλι κάνει ζέστη, τότε μπορεί η άσφαλτος από μόνη της να έχει ανεβάσει υψηλές θερμοκρασίες και το μόνο που μένει είναι αυτές να μεταφερθούν στο λάστιχο. Για αυτό άλλωστε υπάρχουν τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα χειμερινά και καλοκαιρινά λάστιχα, τουλάχιστον στη Γερμανία. Γιατί ανάλογα την εποχή συμπεριφέρεται και το αντίστοιχο λάστιχο.
Θεωρητικά στην Γερμανία για τις μηχανές, δεν επιτρέπεται κάτω από 5° κελσίου να κυκλοφορήσει μηχανή αν δεν έχει χειμερινά λάστιχα.
Αυτά που έχουμε στάνταρ στην Ελλάδα είναι κατά 90% καλοκαιρινά λάστιχα που τα χρησιμοποιούμε όλον το χρόνο.
Σωστή απάντηση, αλλά όχι πλήρης!

Ένα ποσοστό της αύξησης της θερμοκρασίας του το ελαστικό, το οφείλει στην τριβή με την άσφαλτο και φυσικά επηρεάζεται και από τη θερμοκρασία της ασφάλτου.

Ένα άλλο μεγάλο ποσοστό όμως, το οφείλει στην εσωτερική τριβή του αέρα με το τοίχωμα του ελαστικού! Αυτή μάλιστα η αύξηση της θερμοκρασίας, προηγείται της άλλης χρονικά!!!
Αυτός είναι και ο λόγος που το ελαστικό εσωτερικά δεν είναι λείο, αλλά έχει ραβδώσεις οι οποίες λόγω περιστροφής κινούνται ως έλικα. Αυτές παρασύρουν τον αέρα εντός του ελαστικού σε κίνηση και λόγω αδράνειας των μορίων του αέρα, έχουμε το ζέσταμα εκ των έσω λόγω της τριβής που μόλις περιέγραψα.
Η αποκόλληση της γόμας σε ένα πολυκαιρισμένο ελαστικό, είναι αποτέλεσμα αυτής της εσωτερικής αύξησης της θερμοκρασίας. Αν ήταν νέο, θα πάθαινε κάτι τέτοιο μόνο από εντελώς λάθος πίεση, ή λόγω αστοχίας στην κατασκευή. Το παλιό σου λάστιχο, απλώς την "άκουσε" φυσιολογικά.
Επίσης βλέπουμε συχνά φουσκάλες εσωτερικά στο λάστιχο. Ίδια αιτία.
Βλέπουμε μικρές λακουβίτσες στην εξωτερική επιφάνεια του λάστιχου, λακάκια που φαίνεται ότι λείπει γόμα, κυρίως ανάμεσα στα τακούνια. Ίδια αιτία.
Βλέπουμε ανώμαλη επιφάνεια ελαστικού, σαν να έχει φουσκάλες.... Έ, έχει!!! ;) Ίδια αιτία!
 
Top Bottom