Δεν μπορώ παρά να υποστηρίξω το σπίτι μου..!
Honda XR 250 Baja.. Και εξηγούμαι.. Ο τίτλος λέει το καλύτερο ON-OFF στα 250cc.. Συνεπώς δεν μιλάμε για το καλύτερο ψευδο-enduro στα 250cc που θα έλεγα εύκολα το WR250R αλλά για ένα μηχανακι που θα σε ταξιδέψει κιόλας.. Κάτι που το WR250R θα κάνει με πολλούς περιορισμούς και θέματα. Π.χ. ο ψεκασμός του, το πιο ευαίσθητο αλουμινένιο πλαίσιο και όχι πολύ στιβαρό υποπλαίσιο και τα δυσευρετα και ακριβά ανταλλακτικά σε δύσκολα μέρη του κόσμου. Επιπλέον σέλα enduro με ανεση ελάχιστη.
Το XR 250 το αγόρασα συνειδητά στην έκδοση Baja ΑΚΡΙΒΩΣ για αυτόν τον λόγο.
Καταρχήν έχει τον κινητήρα τον κλασσικό, αξιοπιστο και ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ αερόψυκτο που απαιτεί ελάχιστη συντήρηση και έχει δυναμική και απλότητα επισκευπής παπιού.
Για αερόψυκτο αποδίδει 28 άλογα που είναι πολύ καλά και επιπλέον η έκδοση Baja έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
1)Κινητήρας που μπορεί να κάψει μέχρι και βενζίνη 73 οκτάνια! Καρμπυρατέρ που καθιστά την επισκευή του εύκολη. Μίζα και όχι μόνο μανιβέλα.το δικό μου δεν εχει μανιβέλα παίρνει όμως έυκολα απο το R. Αερόψυξη.
2)Πλαίσιο ίδιο με το XR250R και αναρτήσεις κάτι που το καθιστά εξαιρετικό στα χώματα ακόμα και σε χρήση enduro! Βάλε σε αυτά και το μεγάλο Clearance.
3)Κιβώτιο-γρανάζωμα on-Off απο μαμά κάτι που του δίνει μετρημένα απο εμένα τελική ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ 140km/h με λάστιχα 50-50, με ΜΧ λάστιχα πας λιγότερο για ευνόητους λόγους. Και αν θες παραπάνω νευρο βάζει 3 δόντια μεγαλύτερο πίσω και γίνεται κατσίκι.
4)τεπόζιτο μεταλλικό 14 λίτρων που δίνει αντοχή στις πτώσεις και αυτονομία 300km+
5)Καλή σέλα που με κάποιες μικρές βελτιώσεις γίνεται και αρκετά πιο άνετη. Καμία σχεση με τα στριγκάκια KLX 250 09+ και WR250R
6)Διαφορετικό ηλεκτρικό (ενισχυμένο) κύκλωμα σε σχέση με το XR 250R κάτι που κάνει έυκολο να έχεις δυνατά φώτα και αξεσουάρ όπως πρίζα 12V που είναι πολύ σημαντικά σε ταξίδια. Και επίσης ετσι ταλαιπωρείται λιγότερο το κύκλωμα με αποτέλεσμα λιγότερες βλάβες γενικά.
7)Υποπλαίσιο ενισχυμένο σε σχέση με το XR 250R κάτι που κάνει ασφαλές να το φορτώνεις σαν γαιδούρι. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ πως ο Ηλίας Βροχίδης ταξιδεύει με δαύτο με συνολικό βάρος 220 κιλά μηχανή-μπαγκάζια και αντέχει!! Και μάλιστα στην τελευταία του αναφορά κάνει και δικάβαλος με μια φίλη του στα πιο δύσκολα κομμάτια της Αφρικής!
8)Είναι απο τα πιο πολυδουλεμένα και καλοπουλημένα 250άρια στον κόσμο κάτι που κάνει βατή υπόθεση να βρίσκεις ανταλλακτικά και τεχνογνωσία για αυτό σε όλον τον κόσμο.
9) Αναρτήσεις εξαιρετικές με Cartridge πηρούνι εμπρός και ένα ρυθμιζόμενο άριστο αμορτισέρ πίσω Kayaba με εξωτερικό δοχείο αζώτου. Πραγματικά και σε μαμά μορφή οι αναρτήσεις είναι άριστες.
10) Όλα τα μέρη του κινητήρα είναι συμβατά με το XR 250R των Αμερικάνικων προδιαγραφών συνεπώς διευκολύνεται έτσι περισσότερο η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών αλλά και οι δυνατότητες για περαιτέρω αύξησης της ιπποδύναμης
11)Καλύτερη απόδειξη πως είναι το καλύτερο On-Off στα 250cc τα ταξίδια του Ηλία Βροχίδη και η παρομοιώδης αντοχή που έδειξε σε όλα αυτά με αποκορύφωμα όταν τρύπησε το πιστόνι στο μοτέρ έπειτα απο 80.000km ακραίας χρήσης στην Ασία και με λίπανση απο λάδια ακατταλληλων προδιαγραφών και ένα καρμπυρατέρ που είχε σοβαρό πρόβλημα και δουλευε η μοτοσυκλέτα θεο-στεγνη! Παρόλα αυτά η μοτοσυκλετα έφτασε Ελλάδα!
Υπάρχουν κάποια παράπονα που έχω ακούσει (απο τον Γάτο π.χ.) οτι καίει λίγο παραπάνω λάδι απο το φυσιολογικό. Εγώ στο δικό μου και σε σκληρή χρήση δεν έχω δει παρα ελάχιστη κατανάλωση λαδιου και μονάχα σε παρατεταμενες εθνικές με110+km/h έκαψε Κάτι παραπάνω που είναι και φυσιολογικό για αερόψυκτο.
Σημείο που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής μόνο το πλαίσιο που κρατάει μέσα υγρασία και καλό είναι να ανοιχτούν 1-2 τρύπες αποστράγγισης παραπάνω σε συγκεκριμένα σημεία αλλιώς η διάβρωση με τα χρόνια έρχεται και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή βλάβη-φθορά το πλαίσιο.
Και όλα τα παραπάνω με την (τότε) ποιότητα Honda Made In Japan Που ξεχειλίζει σε κάθε σημείο του πλαισίου, των βαφών, των κολλήσεων, των σπειρωμάτων κλπ. ¨Ολα κουμπώνουν,όλα ταιριάζουν, όλα αντέχουν.