Να πω και εγώ σαν αγωνιζόμενος με F800GS την άποψη μου για τα κάγκελα.
Τάσο 2wheeler σου είπα την εμπειρία μου για τα κάγκελα από κοντά προχθές όταν βρεθήκαμε για να σου δώσω την ζελατίνα, αλλά μιας και ρωτάς εδώ, θα την γράψω σε περίπτωση που ενδιαφέρει και κάποιον άλλο.
Από την εμπειρία μου έχω να πω ότι το F8OOGS δεν χρειάζεται τίποτα άλλο για προστασία εκτός από μια πολύ καλή ποδιά μοτέρ, χούφτες, προστατευτικό τελικού εξάτμισης προαιρετικά, και αν είναι κανίβαλος ο οδηγός και ενίσχυση στην βάση του ψυγείου.
Στο δικό μου F800GS δεν είχα κάγκελα μπρος ούτε πίσω. Τα μόνο που είχα για προστασία ήταν την μαμά ποδιά μοτέρ αλουμινίου, τις μαμά μεταλλικές χούφτες, και την ενισχυμένη μεταλλικη βάση του ψυγείου της TOURATECH η οποία έμπαινε στην θέση της μαμα πλαστικής βάσης του ψυγείου την οποία όμως νομίζω ότι δεν την βγάζει πλέον η TOURATECH.
Και μετά από πολύ ξύλο και πολλές πτώσεις που είχε το F8OOGS μου, βγήκε σχεδόν αλώβητο (σε σχέση με αυτά που πέρασε) χωρίς να φοράει κάγκελα.
Ενδεικτικά να πω ότι με την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα τερμάτισα όλους τους αγώνες του Πανελλήνιου Πρωτάθληματος Rally Raid - Trail Ride το 2011 και κέρδισα την 1η θέση στο Πρωτάθλημα.
Το F800GS έφαγε πολύ ξύλο και πολλές πτώσεις χωρίς κάγκελα σε όλους τους αγώνες του Πρωτάθληματος και σε σκληρά τερεν όπως στην πίστα motocross στον αγώνα στα Κύθηρα, στο scramble των Αγίων Θεοδώρων, στον αγώνα με τα εντουράδικα περάσματα στο Πήλιο, στον διήμερο αγώνα με full βροχή στα Καλάβρυτα με πολλές πτώσεις λόγω της ατελείωτης λάσπης, και σε άλλους αγώνες που υπήρχαν πτώσεις. Και μετά από όλα αυτά χωρίς κάγκελα ο απολογισμός από ζημιές στο F800GS ήταν ο εξης:
2 σπασμένοι καθρέπτες
Στραβομένα τα σίδερα και στις 2 μαμά χούφτες
1 σπασμένη μανέτα συμπλέκτη
Χτυπήματα στα πλαστικά
1 χτύπημα στο τελικό της εξάτμισης
1 σπασμένη βάση ψυγείου (μετά το σπάσιμο της βάσης ψυγείου έβαλα την ενισχυμένη βάση ψυγείου της TOURATECH και με έξτρα ενίσχυση δική μου και δεν ξαναέσπασε ποτέ)
Που θέλω να καταλήξω
Ότι και χωρίς κάγκελα η μοτοσυκλέτα μετά από το υπέρτατο τεστ στο χώμα (για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα) με λίγα λεφτά έγινε πάλι καινούρια, επισκευάσα πλαστικά, άλλαξα τελικό με ένα φθηνό που βρήκα και η μοτοσυκλέτα έγινε πάλι σαν να βγήκε από την έκθεση καινούρια.
Ενώ αν φόραγε κάγκελα και είχε γίνει καμία στραβή και επερνε το πλαίσιο με τόσο ξύλο που είχε φάει θα πήγαινε για πέταμα όλη η μοτοσυκλέτα.
Οι καθρέπτες και οι χουφτες αλλάχτηκαν, αλλά και κάγκελα αν φόραγα δεν θα μπορούσαν τα κάγκελα να σώσουν ούτε τους καθρέπτες ούτε και τις χούφτες.
Αυτά που μπορεί να έσωσαν τα μπροστά κάγκελα αν φόραγα θα ήταν τα χτυπήματα στα μπροστά πλαστικά και την βάση του ψυγείου τα οποία επισκευάστηκαν με πιο λιγά λεφτά από ότι κάνουν τα κάγκελα.
Και τα πίσω κάγκελα θα προστάτευαν το χτύπημα στο τελικό της εξάτμισης αλλά μπορει να στραβωναν τα πίσω κάγκελα οπότε και εκεί πάλι κάτι θα έπρεπε να πληρώσεις. Σε όλα κάτι χάνεις και κάτι κερδίζεις.
Και εξαρτάται το ζύγι του καθενός στο τι θελει να χάσει και τι θέλει να κερδίσει.
Εγώ δεν γουστάρω τα κάγκελα γιατί εδράζονται στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας και σε χοντρό τσαμπουκά έχει τύχει σε μοτοσυκλέτα να πάρει το πλαίσιο από τα μπροστά κάγκελα και η μοτοσυκλέτα να πάει για πέταμα.
Ενώ χωρίς κάγκελα στην χειρότερη να επισκευάσεις ένα πλαστικό φερινγκ και όχι να αχρηστευσεις ολόκληρη την μοτοσυκλέτα.
Ο δεύτερος λόγος που δεν βάζω κάγκελα είναι για το βάρος.
Διάβασα πιο πάνω από ένα φίλο ότι το βάρος παίζει ρόλο μόνο αν πας για χρόνους στο χώμα.
Δεν είναι έτσι, το βάρος παίζει ρόλο παντού στο χώμα. Ισως να μην παίξει ρόλο το βάρος στο χώμα σε κάποιον που πάει μονο σε Ακροπολικές φλαταδουδες και σε εύκολα κομμάτια.
Αλλά οπουδήποτε αλλού στο χώμα παίζει ρόλο το βάρος, είτε αυτό είναι τεχνικό ανηφορικό κομμάτι, είτε είναι λάσπη, είτε άμμος, είτε να σηκώνεις την μοτοσυκλέτα μετά από πεσίματα, είτε οτιδήποτε άλλο.
Διάβασα και από έναν αλλο φίλο ότι τα κάγκελα είναι καλό να τα έχεις σαν σημεία λαβής και μίλησε για το tenere. Εγώ δεν θα μιλήσω για το tenere γιατι δεν το έχω οδηγήσει στο χώμα και δεν μου αρέσει να μιλάω για κάτι που δεν γνωρίζω. Για το tenere πιθανώς να είναι όπως τα λέει ο φίλος, δεν γνωρίζω.
Θα μιλήσω όμως για το F8OOGS μιας και για αυτο είναι ο τίτλος του θέματος και την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα την έχω λιώσει στο χώμα και σε αγώνες. Στο F800GS είναι περιττά τα κάγκελα σαν λαβές γιατι εχει λαβές από την μάνα του πίσω, και σε συνδυασμό με τον ιμαντα που πρέπει να έχουμε μαζί μας στο χώμα δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο για ρυμουλκηση. Με έχουν ρυμουλκησει μέσα από βαθυ αμμοποταμο στον αγώνα Trail Ride του Ναυπλίου, δύσκολο στην ρυμουλκηση, στο οποίο είχαν κολλησει όλες οι μεγάλες μοτοσυκλέτες και πολλές μικρές, και με ρυμουλκησαν μια χαρά μόνο με τον ιμαντα χωρίς να έχω έξτρα κάγκελα.
Κάγκελα δεν βάζω σε καμία μοτοσυκλέτα μου, ισως να έβαζα μόνο σε ιδιαίτερες μοτοσυκλέτες όπως στον boxer κινητήρα, αν και δεν νομιζω οτι θα πάρω ποτέ τέτοια μοτοσυκλέτα για χώμα.
Το F800GS όμως είναι ζύγισμενο και οταν δεν φοράει κάγκελα και πέσει κάτω στην άσφαλτο δεν βρίσκει πουθενά κάτω εκτός από τα τις χούφτες.
Αν ένα F800GS φοράει κάγκελα μπρος ή πίσω δεν γνωρίζω που θα βρει κάτω αν πέσει γιατι δεν φόραγα ποτέ κάγκελα. Αν είχα πάντως κάγκελα πίσω είμαι σίγουρος ότι με την χρήση που έκανα στο F800GS τσάμπα θα τα είχα βαλει γιατι θα τα είχα καταστρέψει, οπότε καλύτερα χωρίς κάγκελα, έβαψα τα πλαστικά έβαλα και ένα φθηνό τελικό και καθάρισα.
Αυτή είναι η άποψη μου για τα κάγκελα από την εμπειρία μου με το F8OOGS, και κάθε άλλη άποψη είναι σεβαστή.
Και να σας πω τελειώνοντας οτι έμπειρος εκπαιδευτής off road οδήγησης που εχει εκπαιδεύσει πολλούς από εδώ μέσα, με τον οποίο γνωρίζομαι 25 χρόνια από χώρο εκτός μοτοσυκλέτας, ξέρω οτι δεν βάζει ποτέ κάγκελα σε καμία πρωσοπικη του μοτοσυκλέτα για τους ίδιους λόγους. Οι μόνες μοτοσυκλέτες που οδηγεί και πιθανώς να έχουν κάγκελα είναι αυτές που του παραχωρουν έτσι οι εταιρίες για λόγους marketing.
Τυχαίο; Δεν νομίζω