Προφόρτιση ελατηρίου

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Μια σύντομη ερώτηση για την προφόρτιση ελατηρίου. Μέχρι τώρα ήξερα ότι καθορίζεται από το βάρος του αναβάτη κτλ. Αυτό σημαίνει ότι είτε είσαι στην άσφαλτο είτε στο χώμα, αφού το βάρος παραμένει ίδιο ίδια πρέπει να παραμένει και η ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου. Διαβάζοντας το εγχειρίδιο χρήσης της μηχανής παρατηρώ ότι στις ρυθμίσεις της ανάρτησης τόσο μπροστά όσο και πίσω η προφόρτιση ελατηρίου είναι διαφορετική για την άσφαλτο σε σχέση με το χώμα. Άρα δεν υπάρχει μια και μόνο ρύθμιση ανάλογα με το βάρος του οδηγού. Με διαδρομή ανάρτησης 200mm (μπρος-πίσω) υπολογίζω ότι το sag πρέπει να είναι γύρω στα 50mm (μπρος πίσω αντίστοιχα). Αλλά το εγχειρίδιο χρήσης μου τα μπερδεύει λίγο.
 

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Αυτή η σελίδα extraproducts.gr - ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ μπορεί να σε βοηθήσει.
Ιδανικά κάθε λακούβα θέλει διαφορετική ρύθμιση, γιαυτό φτάσαμε στις ενεργητικές αναρτήσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Κοιτά να δεις πως έχουν τα πράγματα με απλά λόγια
Η προφωρτιση ρυθμίζει το sag τις μηχανης
Ένας γενικός κανόνας λέει πως 30% τις διαδρομής όταν είσαι πάνω στην μηχανή με εξοπλισμό βαλίτσες και ότι άλλο μπορεί να κουβαλάς
Και 10% με το βάρος τις μοτοσυκλέτας όταν αυτή πατάει μόνη τις στις ρόδες .
Το κυρίως πρόβλημα εινΑι ότι η μηχανές είναι σχεδιασμένες για έναν μέσο αναβάτη 80κιλων ας πούμε . Αν τώρα εσυ είσαι ας πούμε 120κιλα και μαζί με όσα κουβαλάς πας 150 κιλά ρυθμίζοντας το ελατήριο σε αυτά τα κιλά το ελατήριο όταν η ρόδα χάνει την επαφή με τον δρόμο τεντώνει στην ουσία το αμορτισέρ τόσο που στην ουσία γίνεται κούτσουρο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν πέφτεις σε λακκούβα που Αντίς να απορροφήσει τον κραδασμό κοπανάει την ρόδα .
Η ποιο απλή λύση είναι η αλλαγή ελατηρίου για τα κιλά που θες .
Αυτά ένα ολιγης


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Χωρίς να ξέρω τι ακριβως συμβαινει στη θεωρια.... Γιατί την ρυθμιζω εμπειρικά, η προφορτιση για εμενα λειτουργει απλά.
Στο χωμα την εχω σε σχετικα μαλακη ρυθμιση και στην ασφαλτο την ρυθμιζω στα σκληρα της ιδιως αν ειναι φορτωμενο το μηχανακι.
Πιστυευω οτι και να διαβασεις και οτι αναλυσουμε εδω μεσα, εσυ πρεπει να κανεις τις δοκιμες σου και να βρεις το σημειο G........το οποιο δεν θα σε ικανοποιει φυσικα ποτε , γιατι το θεμα αναρτηση ειναι το πιο δυσκολο !
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Αυτή η σελίδα extraproducts.gr - ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ μπορεί να σε βοηθήσει.
Ιδανικά κάθε λακούβα θέλει διαφορετική ρύθμιση, γιαυτό φτάσαμε στις ενεργητικές αναρτήσεις.
Σε ευχαριστώ, φίλε μου, για τα λινκ. Αλλά μου άναψες φωτιές με αυτό για τις ενεργητικές αναρτήσεις... δηλαδή αν δε βγάλω άκρη με το δικό μου...αναγκαστικά πρέπει να καταλήξω σε κάτι τέτοιο ή σε κάτι σαν αυτό .
Τι να κάνω...θα κάνω πέτρα την καρδιά μου και θα το αποδεχτώ...
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Κοιτά να δεις πως έχουν τα πράγματα με απλά λόγια
Η προφωρτιση ρυθμίζει το sag τις μηχανης
Ένας γενικός κανόνας λέει πως 30% τις διαδρομής όταν είσαι πάνω στην μηχανή με εξοπλισμό βαλίτσες και ότι άλλο μπορεί να κουβαλάς
Και 10% με το βάρος τις μοτοσυκλέτας όταν αυτή πατάει μόνη τις στις ρόδες .
Το κυρίως πρόβλημα εινΑι ότι η μηχανές είναι σχεδιασμένες για έναν μέσο αναβάτη 80κιλων ας πούμε . Αν τώρα εσυ είσαι ας πούμε 120κιλα και μαζί με όσα κουβαλάς πας 150 κιλά ρυθμίζοντας το ελατήριο σε αυτά τα κιλά το ελατήριο όταν η ρόδα χάνει την επαφή με τον δρόμο τεντώνει στην ουσία το αμορτισέρ τόσο που στην ουσία γίνεται κούτσουρο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν πέφτεις σε λακκούβα που Αντίς να απορροφήσει τον κραδασμό κοπανάει την ρόδα .
Η ποιο απλή λύση είναι η αλλαγή ελατηρίου για τα κιλά που θες .
Αυτά ένα ολιγης


Sent from my iPhone using Tapatalk
Αυτό ήξερα κι εγώ. Το θέμα είναι ότι το εγχειρίδιο χρήσης της μηχανής μου προτείνει άλλη προφόρτιση για το δρόμο και άλλη για το χώμα. Εγώ ήξερα ότι υπολογίζω 25% περίπου...ανεξαρτήτως τεραίν. Εκεί που μου τα μπερδεύει ακόμα περισσότερο είναι ότι ενω μπρος πίσω η διαδρομή είναι 200mm... για άσφαλτο μου προτείνει άλλη προφόρτιση για πίσω και άλλη για μπροστά...7mm μπροστά και 14mm πίσω. Είναι σημαντικό από όσο ξέρω τα μπροστινά ελατήρια να έχουν την ίδια προφόρτιση μεταξύ τους αλλά και το πίσω να εχει τέτοια προφόρτιση ώστε η μηχανή να είναι ευθεια. Αμα το πίσω ελατήριο είναι πιο προφορτισμένο τότε η μηχανή θα στρίβει πιο εύκολα αλλά μπροστά θα βυθιζεται περισσότερο. Αμα είναι μπροστά πιο προφορτισμένο και πίσω κάθεται παραπάνω τότε θα είναι πιο σταθερή αλλά θα στρίβει πιο δύσκολα συν του οτι στις στροφές θα παιζει το πίσω μέρος. Μάλλον θα καταλήξω εκεί που πρότεινε ο labros...
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Χωρίς να ξέρω τι ακριβως συμβαινει στη θεωρια.... Γιατί την ρυθμιζω εμπειρικά, η προφορτιση για εμενα λειτουργει απλά.
Στο χωμα την εχω σε σχετικα μαλακη ρυθμιση και στην ασφαλτο την ρυθμιζω στα σκληρα της ιδιως αν ειναι φορτωμενο το μηχανακι.
Πιστυευω οτι και να διαβασεις και οτι αναλυσουμε εδω μεσα, εσυ πρεπει να κανεις τις δοκιμες σου και να βρεις το σημειο G........το οποιο δεν θα σε ικανοποιει φυσικα ποτε , γιατι το θεμα αναρτηση ειναι το πιο δυσκολο !
Κι εγώ φίλε μου αυτό έκανα όταν ειχα τα F650GS...αλλά τελικά στο χωμα πρέπει να αυξάνεις την προφόρτιση συμφωνα με το μάνιουαλ, γιατί όταν είναι μαλακό αυτό σημαίνει ότι λόγω του βάρους μας συμπιέζεται το ελατήριο περισσότερο κι έτσι όταν στο χώμα θα χρειαστεί να δουλέψει το αμορτισέρ σε φουλ εκταση, τότε το συμπιεσμένο ελατήριο νομίζω περιορίζει τη λειτουργία αυτή.
 

labros

Μέλος
Περιοχή
Ιλιον - Τζουμέρκα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
Ντακαρίσιο
Σε ευχαριστώ, φίλε μου, για τα λινκ. Αλλά μου άναψες φωτιές με αυτό για τις ενεργητικές αναρτήσεις... δηλαδή αν δε βγάλω άκρη με το δικό μου...αναγκαστικά πρέπει να καταλήξω σε κάτι τέτοιο ή σε κάτι σαν αυτό .
Τι να κάνω...θα κάνω πέτρα την καρδιά μου και θα το αποδεχτώ...
Δεν σου λέω να πας να πάρεις ενεργητικές αναρτήσεις αλλά οτι αυτές είναι πιο κοντά στο "τέλειο" για κάθε περίσταση.
Απο κει κ πέρα μέσω του λινκ ( κ κάθε άλλου λινκ που διαφωτίζει) προσπαθούμε να φέρουμε τις ρυθμίσεις μας όσο πιο κοντά στο τέλειο.
 

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Αυτό ήξερα κι εγώ. Το θέμα είναι ότι το εγχειρίδιο χρήσης της μηχανής μου προτείνει άλλη προφόρτιση για το δρόμο και άλλη για το χώμα. Εγώ ήξερα ότι υπολογίζω 25% περίπου...ανεξαρτήτως τεραίν. Εκεί που μου τα μπερδεύει ακόμα περισσότερο είναι ότι ενω μπρος πίσω η διαδρομή είναι 200mm... για άσφαλτο μου προτείνει άλλη προφόρτιση για πίσω και άλλη για μπροστά...7mm μπροστά και 14mm πίσω. Είναι σημαντικό από όσο ξέρω τα μπροστινά ελατήρια να έχουν την ίδια προφόρτιση μεταξύ τους αλλά και το πίσω να εχει τέτοια προφόρτιση ώστε η μηχανή να είναι ευθεια. Αμα το πίσω ελατήριο είναι πιο προφορτισμένο τότε η μηχανή θα στρίβει πιο εύκολα αλλά μπροστά θα βυθιζεται περισσότερο. Αμα είναι μπροστά πιο προφορτισμένο και πίσω κάθεται παραπάνω τότε θα είναι πιο σταθερή αλλά θα στρίβει πιο δύσκολα συν του οτι στις στροφές θα παιζει το πίσω μέρος. Μάλλον θα καταλήξω εκεί που πρότεινε ο labros...
Χωρίς να είμαι σίγουρος για την άσφαλτο νομίζω πος έχει μεγαλητερη ανοχή λόγο διαφορετικού τρόπου ας πούμε οδηγήσεις
Λίγο αλλου τρόπου λειτουργίας .αλλο τερέν το χώμα από την άσφαλτο . Απλά άλλωστε άλλες ρυθμίσεις θες για μουοκρος η γαιωδιαφορερετικα τεραιν και πάει λεγοντας. Γενικά μεγάλη επιστήμη τα αμορτισέρ .
Ξεκινά από αυτό που σου λέει το μανιουαλ σαν κάνονα και μετά βλεπεις. Καλό θα ήταν να κανείς δοκιμές και να κρατάς σημειώσεις . Θα σε βοηθήσει να βρεις έναν μπούσουλα και να καταλάβεις καλητερα τι παίζει με το θέμα.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Θα το βάλω στις θέσεις που προτείνει το manual για δρόμο και θα μετρήσω το sag όπως λέει το βίντεο...κι αναλόγως θα ρυθμίσω την προφόρτιση αρχικά και μετά θα πειράξω λίγο τα υπόλοιπα.
 

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Θα το βάλω στις θέσεις που προτείνει το manual για δρόμο και θα μετρήσω το sag όπως λέει το βίντεο...κι αναλόγως θα ρυθμίσω την προφόρτιση αρχικά και μετά θα πειράξω λίγο τα υπόλοιπα.
Βασικά νομίζω τα μανιουαλ λένε και πως να μετρήσεις το σαγκ


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Ducati Scrambler Desert Sled...ελληνιστί Τουκάτι Σκράπλερ Τεσερτ Σλετ...
μια σύγχρονη εκδοχή αυτού εδώ ας πούμε.
Α το γαματο
Ωραίος
Αυτό πρέπει να έχει ωραία περιφερειακά
Όποτε φαντάζομαι με ένα καλό σεταρισμα θα είναι τέλειο


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Αυτό ψάχνω γιατί ή από το εργοστάσιο δεν είχε τις default ρυθμίσεις που λέει το manual ή σίγουρα τα ελατήριά του είναι κάπως μαλακά γιατί έχει αρκετό sag. από την άλλη αν το δεις...αμα έχεις 200mm διαδρομή...το rider sag πρεπει να ειναι γυρω στα 50-60mm...θα παίξουν μετρήσεις μεσα στη βδομάδα και βλέπουμε.
 

Miouos

Μέλος
Όνομα
Καρολος
Μοτό
ktm
Οκ κάνε τις μετρήσεις και κρατά μας ενοιμερους
Θα έχει ενδοιδερον το θέμα
Και ότι χρειαστεις εδώ είμαστε


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

chaosm

Μέλος
Σε ευχαριστώ, φίλε μου, για τα λινκ. Αλλά μου άναψες φωτιές με αυτό για τις ενεργητικές αναρτήσεις... δηλαδή αν δε βγάλω άκρη με το δικό μου...αναγκαστικά πρέπει να καταλήξω σε κάτι τέτοιο ή σε κάτι σαν αυτό .
Τι να κάνω...θα κάνω πέτρα την καρδιά μου και θα το αποδεχτώ...
Για ποια μηχανή μιλάς; τι θες να πετύχεις;

Στάλθηκε από το Redmi Note 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom