Πρόβλημα με μπροστινό πιρούνι F650GS 2002

Acevol

Μέλος
Περιοχή
Λευκωσία, Βόλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
KTM 790 Adv 2023
Φίλοι μου καλημέρα,

Ανακάλυψα ένα πρόβλημα και θέλω την βοήθεια σας.

Στο αριστερό μπροστινό πιρούνι του τροχού έχει μία βίδα που κλειδώνει τον κεντρικό άξονα του τροχού για να μπορεί να ξεβιδωθεί.

Φαίνεται ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε φάει τα πάσα της τρύπας όπου πιάνει η βίδα και είχε βάλει βάλει κόλα σπειρωμάτων. Στην 1η αλλαγή μπροστινού λάστιχου ίσιωσαν όλα.

Τι μπορώ να κάνω για να ξανά πετύχω βίδωμα σωστό. Θεωρώ ότι είναι θέμα ασφαλείας και θεωρώ ανόητο αυτό που έκανε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης.

Επισυνάπτω φωτογραφία του σημείου που βρίσκεται το πρόβλημα.

Photo

Σημείωση: Έχω την εντύπωση ότι το πιρούνι είναι χυτό αλουμινίου. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

Σας ευχαριστώ,

Καλή σας μέρα, καλή εβδομάδα και καλή ανάσταση να φτάσουμε.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Ζορικο. Καλλιτερα να απευθυνθεις σε καποιον εμπειρο μηχανουργο. Υποθετω ανοιγμα καινουργιας βολτας η helicoil και μετα ντιζα με locktite και παξιμαδι ειναι η πιο ασφαλης λυση.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Καλημέρα.
Η βίδα αυτή αν θυμάμαι καλά περνάει και από ένα εγκάρσιο αυλάκι του άξονα για να τον ασφαλίζει οπότε λίγο δύσκολο να εφαρμόσεις helicoil...
Δεν σφίγγει απλά την μπότα...
Νομίζω θα πρέπει να επισκεφτείς μηχανουργείο...
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δεν ειναι τιποτα, γεμιση με αλουμινοκολληση και ανοιγμα καινουργια πασα, απλα πας σε ενα μηχανουργειο και στο κανει επιτοπου.

Αν η βιδα βγαινει τερμα απο την αλλη πλευρα, παρε μια μακρυτερη και βαλε παξιμαδι εξωτερικα για να σφιξεις ισα ισα για να το πας στο μηχανουργειο.
 

Acevol

Μέλος
Περιοχή
Λευκωσία, Βόλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
KTM 790 Adv 2023
Thenos Δεν έχει εγκάρσιο αυλάκι αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να εφαρμόσει helicoil διότι είναι σχεδόν δίπλα στο άξονα.

k0k0s Η βίδα δεν βγαίνει τέρμα από την άλλη πλευρά. Θα πρέπει να ξηλωθεί για να πάει μηχανουργείο. Η αλουμινοκόλληση θα αντέξει η με την πρώτη λακούβα θα ξεκολήσουν όλα και θα μείνω με την ρόδα στο χέρι;

Thanks,
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Thenos Δεν έχει εγκάρσιο αυλάκι αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να εφαρμόσει helicoil διότι είναι σχεδόν δίπλα στο άξονα.


Thanks,
Ναι έχεις δίκιο.
Τωρα το είδα.
Τότε πάρτο στο χέρι μαζί με τον άξονα και πήγαινε σε ένα μηχανουργείο.
Δεν θα έχεις πρόβλημα με την αλουμινοκόλληση αλλά ενδεχομένως να μπορεί και να τοποθετησει helicoil στο πίσω μέρος οπότε θα μπορέσεις να ξαναβάλεις μια ίδια βίδα.
Διαφορετικά εφαρμόζει μια ντίζα και ασφαλίζει με παξιμάδι εμπρός.
 

Acevol

Μέλος
Περιοχή
Λευκωσία, Βόλος
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
KTM 790 Adv 2023
Ναι έχεις δίκιο.
Τωρα το είδα.
Τότε πάρτο στο χέρι μαζί με τον άξονα και πήγαινε σε ένα μηχανουργείο.
Δεν θα έχεις πρόβλημα με την αλουμινοκόλληση αλλά ενδεχομένως να μπορεί και να τοποθετησει helicoil στο πίσω μέρος οπότε θα μπορέσεις να ξαναβάλεις μια ίδια βίδα.
Διαφορετικά εφαρμόζει μια ντίζα και ασφαλίζει με παξιμάδι εμπρός.
Τι ακριβώς είναι η ντίζα; Το ανέφερες και πιο πάνω ο "mousitsas" και δεν κατάλαβα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
k0k0s Η βίδα δεν βγαίνει τέρμα από την άλλη πλευρά. Θα πρέπει να ξηλωθεί για να πάει μηχανουργείο. Η αλουμινοκόλληση θα αντέξει η με την πρώτη λακούβα θα ξεκολήσουν όλα και θα μείνω με την ρόδα στο χέρι;
Κανενα προβλημα δεν θα εχεις, εδω κολλανε τις βασεις τρομπας συμπλεκτη στα ΚΤΜ που τα κουρευει η σπασμενη αλυσιδα, το ωστηριο του συμπλεκτη ασκει τεραστια δυναμη στις κολλησεις, και δεν εχουν θεμα.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Τι ακριβώς είναι η ντίζα; Το ανέφερες και πιο πάνω ο "mousitsas" και δεν κατάλαβα.
Το παρακάτω...
Είναι μια βίδα ενός μέτρου που υπάρχει σε διάφορες διαμέτρους και κόβεις όσο κομμάτι χρειάζεσαι.
Δεν ξέρω βέβαια εάν υπάρχουν κάποιες με διαφορετική σκληρότητα το οποίο θα σε βόλευε πιο πολύ...
Επίσης αντί να χρησιμοποιήσεις ντίζα θα μπορούσες να βάλεις μία πιο μακριά βίδα με το ίδιο σπείρωμα μεγαλύτερης σκληρότητας από την ντίζα στην οποία θα κόψεις το κεφάλι και θα φτιάξεις πάσα στο κομμάτι που δεν έχει.
"ΒΊΔΕΣ ΝΤΊΖΕΣ ΓΑΛΒΑΝΙΖΈ FRIULSIDER 21911b10115 - Skroutz.gr" https://www.skroutz.gr/s/15581191/ΒΊΔΕΣ-ΝΤΊΖΕΣ-ΓΑΛΒΑΝΙΖΈ-FRIULSIDER-21911b10115.html
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Καλημέρα.
Η βίδα αυτή αν θυμάμαι καλά περνάει και από ένα εγκάρσιο αυλάκι του άξονα για να τον ασφαλίζει οπότε λίγο δύσκολο να εφαρμόσεις helicoil...
Δεν σφίγγει απλά την μπότα...
Νομίζω θα πρέπει να επισκεφτείς μηχανουργείο...
Αν μπει helicoil θα μπει στο μεσα κομματι που εχει το σπειρωμα.
Παντως νομιζω υπαρχουν ειδικες βιδες οι οποιες ειναι ελαχιστα φαρδυτερες απο τις στανταρ ωστε να εφαρμοζουν σε κλωτσημενες βολτες.
Εποξικη κολλα τυπου araldite επισης θα κανει καλη κολληση.
Το ξανασκεφτηκα λιγο και δεν ειναι κατι περιπλοκο τελικα, μπορεις να το φτιαξεις και μονος.
Θες μια ντιζα, λιγο λεπτο χαλκινο συρμα να τυλιξεις τις βολτες της ντιζας ωστε να σφιξουν στο κλωτσημενο αλουμινενιο σωμα και κολλα.

ΥΓ
Αν κοψεις ντιζα περασε την δυο τρεις φορες με ενα παξιμαδι ωστε να στρωσει τις βολτες στην τομη της κοπης πριν την βιδωσεις. Επισης, η ντιζα βιδωνεται με κοντρα παξιμαδια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Ίσως γίνεται κ με ένα νούμερο μεγαλύτερη βίδα. Αν είναι πχ Μ8 να ανοίξεις σπείρωμα για 9 η 10...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μπορεί να γίνει εφαρμογή HelliCoil εκεί ,από κάποιον που ξέρει πως να το κάνει.
+ Μια ίδια καινούργια βίδα ,κ είσαι ΟΚ.
Και κομμάτι ντίζας ,όπως αναφέρθηκε ,μπορεί να μπεί ,αλλά δεν χρειάζεται.
Το HelliCoil είναι ατσάλινο σπείρωμα ,κ θα χαλάσει πολύ δυσκολότερα από το αλουμίνιο.
Ακόμα κι αν χαλάσει ,βγαίνει σαν ελατήριο (παραμορφώνεται τραβώντας το) κ βάζεις νέο.

Αυτό που χρειάζεται όμως ,είναι να θυμίζεις σε όποιον σου βγάζει-βαζει τον τροχό ,οτι ΔΕΝ χρειάζεται πάνω από 2 κιλά δύναμη σφιξίματος η συγκεκριμένη βίδα.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Το σπειρωμα ειναι στο πισω μερος του αξονα και οχι απο εκει που μπαινει η βιδα, δεν εχει κανενα προβλημα να μπει helicoil εκει ουτε καποια τεχνικη. Λιγο προσοχη στο τρυπημα μη κανετε σουρωτηρι τη μποτα και ολα ποπα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Παραθέτω φωτογραφίες από το εσωτερικό του σπυρώματος.

Φωτογραφίες

Δεν υπάρχει σπύρωμα πουθενά.
Δεν πειραζει, ούτως ή αλλως ειτε helicoil βαλει ειτε κολληση θα ανοιξει νεα και λιγο μεγαλυτερα πασα για να πιασει.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αυτό που χρειάζεται όμως ,είναι να θυμίζεις σε όποιον σου βγάζει-βαζει τον τροχό ,οτι ΔΕΝ χρειάζεται πάνω από 2 κιλά δύναμη σφιξίματος η συγκεκριμένη βίδα.
25ΝΜ λέει το αντίστοιχο του Πήγασου, μάντεψε τι έχει γίνει... Δεν έχει ξεβιδώσει ο άξονας πάντως.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Μα αυτα δεν κρατανε τον αξονα μην ξεβιδωσει, κρατανε τα καλαμια ευθυγραμμισμένα , καθετα με τον αξονα.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Δεν είχα ιδέα για την λειτουργία λοιπόν, ΟΚ. Ναι τέλος πάντων, δυστυχώς το "ροπόκλειδο αυτός ο άγνωστος" πρέπει να γίνει κλύσμ... εννοώ δώρο σε πολλά συνεργεία.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Δεν είχα ιδέα για την λειτουργία λοιπόν, ΟΚ. Ναι τέλος πάντων, δυστυχώς το "ροπόκλειδο αυτός ο άγνωστος" πρέπει να γίνει κλύσμ... εννοώ δώρο σε πολλά συνεργεία.
Οποιος "μαστορας" σφιγγει αυτες και τις βιδες των τιμονοπλακων τοσο πολυ ωστε να κανει ζημιά, θα εκανε μαλακια και με ροποκλειδο.
 
Top Bottom