Πύργος πλοήγησης - navigation tower

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Εισαγωγή (στο παίδεμα)
Εδώ και αρκετό καιρό, όταν ακόμα οδηγούσα το husky στις χωμάτινες βόλτες, πάλευα με την ιδέα να έχω μια βάση για navigation για να είναι πιο λειτουργική η πλοήγηση.
Το Husky έμεινε στην άκρη με τον ερχομό του μικρού exc και έτσι πλέον εστίασα εκεί αφού αυτό χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά στο χώμα.
Γλυκοκοιτάζοντας τα απλησίαστα έτοιμα κιτ, ήξερα οτι σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσα να δώσω τα χρήματα αυτά καθώς η χρήση που κάνω ουδεμία σχέση έχει με αγωνιστική.
Παράλληλα, σκεπτόμουν τι ακριβώς θέλω εγώ να βάλω καταλήγοντας στα παρακάτω:
  • Φωτιστικά σώματα
  • Παροχή 12v (usb) για φόρτιση συσκευών
  • μικρό tablet για πιο άνετη πλοήγηση.
  • διακόπτες on/off για τα παραπάνω
Εν αρχή ην η βάση
Αρχή όλων αποτέλεσε μια βάση της KTM που είχα παραλάβει προίκα με το KTM από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, πάνω στην οποία έμπαινε roadbook (το παλιό, το ορθόδοξο το χειροκίνητο).
Η βάση είναι περίπου αυτή (σε πολύ παλαιότερη μορφή βέβαια..)


Αυτή βιδώνει πάνω στις τιμονόπλακες, οπότε η όλη κατασκευή δεν είναι σταθερή αλλά κινείται μαζί με το τιμόνι.

Τα πλαϊνά καπάκια
Μετά από διάφορες δοκιμές με πρωτότυπα σε χαρτόνι, κατέληξα σε αυτό που ήθελα και στη συνέχεια έπαιξε σκανάρισμα και μετατροπή του σε γραμμικό σχέδιο, σε illustrator.
Τα καπάκια αυτά θα βιδώνονταν στην παραπάνω βάση.
Το γραμμικό βγήκε σε 2 εκδόσεις (αριστερό και δεξί) και παραδόθηκε για να κοπεί σε αλουμίνιου πάχους 3mm. Για τη χαριτωμενιά, έβαλα και το Logo ΚΤΜ και ζήτησα εκεί να γίνει χάραξη.



Επειδή όλο αυτό δεν είχε ξαναγίνει και δεν ήμουν σίγουρος για όλα τα κομμάτια που θα έπρεπε να μπουν πάνω στη συνέχεια, φρόντισα να προβλέψω όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία δεσίματος (τρύπες και αυλάκια) και παράλληλα να αφαιρέσω υλικό για να γίνει λίγο πιο ελαφρύ τόσο στο μάτι όσο και σε θέμα βάρους.

και εγενετο φως
Συνέχεια είχαν τα φώτα. Ως γνωστό, τα excf παλιάς κοπής (το δικό μου είναι του 2006) δεν βγάζουν συνεχές ρεύμα στα φώτα. Υπάρχει φυσικά η εξαιρετική πρόταση του Carooly για την μετατροπή των πηνίων ώστε να δίνουν περισσότερο συνεχές ρεύμα, προς το παρόν όμως κι επειδή στο ΚΤΜ δεν έχω ιδιαίτερες αξιώσεις σε χρήση φώτων πέρα από κάποια εκδρομή, δεν ασχολήθηκα περισσότερο.
Ψάχνοντας στην αγορά για τα προβολάκια που παίζουν, είδα αρχικά οτι οι μετρήσεις που δίνουν είναι ότι να ναι. Άλλα λένε 30w και είναι 10, άλλα 20 και είναι 25 κλπ κλπ.
Μετά από διάφορες αγορές, κατέληξα σε 2 πανομοιότυπα μεν, με διαφορετικά χαρακτηριστικά δε. Μετρώντας κατανάλωση, είδα οτι το πιο αδύναμο έχει 0,7Ah και το πιο δυνατό 1,1Ah.
Αποφάσισα λοιπόν να τραβήξω μια γραμμή από την μπαταρία και παρεμβάλοντας μια ασφάλεια, να δώσω τροφοδοσία απευθείας στα φώτα.

Τα 2 φωτιστικά λοιπόν βιδώθηκαν σε ένα πλαίσιο που έφτιαξα με λαμαρίνα το οποίο με τη σειρά του θα τοποθετηθεί στα πλαϊνά καπάκια αλουμινίου.



Κάθε σώμα έχει δικό του διακόπτη ο οποίος έχει και φως led όταν είναι ανοικτός ώστε να μην μείνει καταλάθος και στεγνώσει τη μπαταρία.

Βάση οργάνων / Βάση tablet
Συνέχεια είχε η πάνω βάση στην οποία θα τοποθετηθεί η βάση του tablet, η παροχή 12v (usb), οι διακόπτες και το όργανο του KTM. Εκεί έγιναν περισσότερες δοκιμές καθώς θα ήταν χειροποίητη τόσο στην κοπή όσο και τη διαμόρφωση.
Μετά από κάποιες προσπάθειες και δοκιμές για το πως γίνεται το κουρμπάρισμα, ξεκίνησα και μπορώ να πω οτι βγήκε καλύτερο από ότι περίμενα.


Εδώ είναι και μια πρόχειρη δοκιμή για την τοποθέτηση των στοιχείων:




Για την τοποθέτηση του tablet, αγόρασα μια βάση της ram που έχει εύκολο βάλε βγάλε, είναι όμως σταθερό



Ζελατίνα
Συνέχεια είχε η ζελατίνα. Δοκίμασα διάφορα σχέδια για το τι καλύπτει καλύτερα. Εννοείται οτι με τις τελικές του EXC δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η κάλυψη από τον αέρα, ήθελα όμως να καλύπτει καλά το εσωτερικό και τα όργανα από λάσπες κλπ. Με ενδιέφερε επίσης η σχετικά εύκολη τοποθέτηση-αφαίρεσή της.
Ξεκίνησα λοιπόν το κόψιμο σε πλέξι πάχους 4mm που έχω δοκιμάσει ξανά και η αντοχή του είναι ικανοποιητική. Φυσικά σαν υλικό και πάχος είναι σχετικά άκαμπτο αλλά ας μην τα θέλουμε όλα!


Μετά το κόψιμο, συνέχεια είχε η δημιουργία μιας βάσης για τη διαμόρφωσή του με θερμοπίστολο



Ξεκίνησα το ζέσταμα λοιπόν αλλά λίγο η μεγάλη επιφάνεια που δε ζεσταινόταν σωστά, λίγο η βιασύνη οδήγησαν στο να σπάσει το πρώτο κομμάτι. Κόψιμο ξανά και αυτή τη φορά, χρησιμοποίησα το φούρνο του σπιτιού για να ζεστάνω σε πρώτη φάση όλη την επιφάνεια (δε χώραγε όλο το κομμάτι αλλά δεν πείραζε). Όταν μαλάκωσε αρκετά, το έβγαλα και έτρεξα στο υπόγειο να συνεχίσω το ζέσταμα/διαμόρφωση.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό:


Για το βίδωμά της στον πύργο χρησιμοποίησα έτοιμες μικρές γωνιές φροντίζοντας να μπορούν να έχουν δυνατότητα για αλλαγή κλίσεων στη γωνία της ζελατίνας ώστε αν χρειαστεί να αντιμετωπίσω θέματα με τον αέρα και την κάλυψη από αυτόν.

Τοποθέτηση
Συνέχεια είχε βάψιμο και τοποθέτηση. Κανονικά, θα έπρεπε να δώσω όλα τα κομμάτια για ηλεκτροστατική βαφή. Δεν ήμουν όμως σίγουρος για το αν θα χρειαστεί κάποια άλλη μετατροπή κι έτσι απλά τα πέρασα αρκετά χέρια με σπρέι, φτάνοντας έτσι στην τελική τοποθέτηση.
Εδώ είναι όλα τα υλικά πριν τοποθετηθούν:



Τοποθετώντας πρόχειρα τη ζελατίνα, δεν ήμουν ικανοποιημένος από τον εννιαίο όγκο της. Δοκίμασα και της έκανα ένα ακόμη κόψιμο για να ελαφρύνει την αίσθηση στο μάτι. Έχω σκοπό να βγάλω ένα ακόμη σχέδιο αρκετά πιο light για να δείχνει καλύτερα.
Οι τελευταίες φωτό είναι από την τοποθέτηση και τη χρήση σε μια πρόσφατη εκδρομή στις Σέρρες.









Το tablet
Για το tablet, ψάχτηκα αρκετά για να δω τι παίζει. Ήθελα κάτι που αφενός να αντέχει σε ταλαιπωρία (νερό, λάσπες, σκόνες) και να έχει μια αξιοπρεπή μπαταρία. Η Samsung βγάζει εδώ και χρόνια ένα μοντέλο που ονομάζει tab active. Δεν έχει σχέση με το άλλο που λέει απλά Active, τόσο σε χαρακτηριστικά όσο και σε τιμή. Το tablet δέχεται και κάρτα sim, οπότε μπορεί να έχει και χρήση δεδομένων αν χρειαστεί.
Έψαχνα πολύ καιρό μια ευκαιρία για μεταχειρισμένο καθώς καινούργιο πάει γύρω στα 350€. Τελικά βρήκα ένα σχεδόν άθικτο στα 140 και το τσίμπησα.
Στη βόλτα που πήγαμε έμεινα κατενθουσιασμένος με αυτό. Οθόνη με καλή φωτεινότητα, κουμπιά on/off στην οθόνη για ευκολότερη χρήση και καλή διάρκεια μπαταρίας.

Συμπεράσματα
Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερο των προσδοκιών μου. Η τοποθέτηση-αφαίρεση είναι ζήτημα 20 λεπτών. Στη χρήση ο πύργος είναι εξαιρετικός. Δεν χάνει σε αίσθηση (κάποια στιγμή θα το ζυγίσω) στην απόκριση και λόγω ύψους μου (1,87) δεν έχω κανένα πρόβλημα και σε ορατότητα. Σε ανοιχτό δρόμο, με ταχύτητα 100-110 λειτουργεί υποδειγματικά σε θέμα προστασίας από αέρα. Το επόμενο που θέλω να κάνω είναι να ψαχτώ για τη ζελατίνα σε αισθητικό επίπεδο.
Το κόστος, δεδομένου οτι είχα τη βάση (που τη βρήκα κάνα 80άρι στο ebay) είναι:
  • πλαϊνά καπάκια: Δωρεάν σε γνωστό
  • Ζελατίνα: 45€ όλο το κομμάτι πλέξι που πήρα
  • Φώτα led: περίπου 30€ και τα 2 σώματα
  • Διακόπτες, τροφοδοσία, ασφάλειες, καλώδια κλπ: περίπου 20€
  • Βάση tablet: 40€
  • Tablet: 140€
 
Τελευταία επεξεργασία:

Θανασεν

Μέλος
Περιοχή
ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Όνομα
θανασης
Μοτό
21/18
Ωραία δουλειά ;)
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ωραία δουλειά Στάθη...!
Μπράβο...! :friendship:

(έχω την εντύπωση πως με αυτά τα φώτα ψήνεις λαγό...);)
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Εξαιρετική δουλειά! Μπράβο Στάθη. Μου αρέσουν πάρα πολύ αυτές οι πατέντες!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Πολλά πολλά μπράβο!!

Πραγματικά με ενθουσιάζουν τέτοιες δουλειές με μεράκι και αγάπη ανεξαρτήτως αποτελέσματος πόσο μάλλον σε σένα που έγινε πολύ ωραίο .

Το τάμπλετ είναι αδιάβροχο??
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Στάθη πολλά συγχαρητήρια τόσο για την κατασκευή, όσο για το εύκολο στην ανάγνωση κείμενο και για το γεγονός ότι συνεχίζεις να ψάχνεσαι με επιδιωκόμενο το καλύτερο. Το χέρι σου πιάνει και έχεις χαρακτήρα μερακλή.
 

thanosxrv

Μέλος
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Θάνος
Μοτό
Honda xrv 750 Africa twin
Στάθη, ενθουσιάστηκα από το αποτέλεσμα!
Χίλια μπράβο!

Στάλθηκε από το SM-A530F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Diam

Μέλος
Όνομα
Διαμαντής
Μοτό
YAMAHA XT 600E
Πολυ πολυ ωραιο,
Και το σκεφτομουνα να κανω κατι τετοιο τον Αυγουστο που θα καθομαι.
Εβαλες μεγαλες μπριζες.

:friendship:
 

nasosrr

Μέλος
Περιοχή
Östergötland, Sverige
Όνομα
Νάσος
Μοτό
Honda CBR600RR, 2007
Honda CBF1000FA, 2011
Φοβερή δουλειά και εξαιρετικό αποτέλεσμα! Το κάνεις να φαίνεται πανεύκολο πρότζεκτ, παρότι προφανώς είμαι σίγουρος ότι δεν ήταν και τόσο απλό. Πολλά μπράβο για το μεράκι και φυσικά την ικανότητα και την υπομονή!
 

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Το τάμπλετ είναι αδιάβροχο??
Βαγγέλη, τα χαρακτηριστικά του tablet είναι αυτά: Samsung Galaxy Tab Active 2 - Full tablet specifications
Έχει προδιαγραφές IP68, σε ψιλόβροχο που έφαγε δεν κατάλαβε τίποτα και εννοείται ούτε χαμπαριάζει σε σκόνες λάσπες κλπ.
Είναι μια πολύ καλή λύση για πλοήγηση δεδομένου οτι παίρνει και sim αν θέλεις οπότε ουσιαστικά έχεις τα πάντα πάνω.
Η τιμή του καινούργιου είναι αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα χρήσης που θέλω εγώ, το βρήκα όμως από αγγελία στο fb
σε ένα κατάστημα Wind στην Κρήτη σε πολύ καλή τιμή (130€+10 μεταφορικά) και το τσίμπησα.
 

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Ανεβάζω μερικές πρόσφατες με τη νέα ζελατίνα. Αυτή τη φορά έχει πάχος 3mm, είδα ότι τα 4mm ήταν υπερβολή.






 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom