Ροπή σύσφιξης καβαλέτα F800GS

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Θέλω να βάλω αποστάτες στα καβαλέτα του φ800.

Έχει κάποιος το repair manual να μου πει τι δύναμη σύσφιξης πρέπει να βάλω στις βίδες που πιάνουν τα καβαλέτα με την τινομοπλακα και το τιμόνι στα καβαλέτα?
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα τα specs για τις δυνάμεις σύσφιξης στο internet.

Λέει λοιπόν 25Nm για τις βίδες που πιάνουν καβαλέτα σε τιμονόπλακα και 28Nm για τις βίδες που πιάνουν το τιμόνι στα καβαλέτα.

Σφίγγοντας τις βίδες με αυτές τις δυνάμεις μου φάνηκε ότι η δύναμη σύσφιξης είναι σχετικά λίγη για τόσο σημαντικά εξαρτήματα στο χειρισμό.

Καμιά άποψη/σχόλιο σχετικά με αυτό; Σας φαίνονται νορμαλ αυτές οι δυνάμεις;
 

dimprio

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
dimitris
Μοτό
GS 800
Εγώ τα είχα σφίξει χωρίς δυναμοκλειδα κλπ . κανω τακτικά έλεγχο , κ είναι μια χαρά .
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Και για το tenere λίγο δίνει, 20 /22 NM δεν θυμάμαι,αλλά θέλει συγκεκριμένη σειρά...
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Ολα καλά με την συνολική διαδικασία και την σειρά τοποθέτησης και σφίξιματος.

Το μόνο θέμα είναι ότι αντί για 19Nm στις πάνω βίδες του καβαλετου αυτό που βρήκα εγώ λέει 28Nm. Θα επανέλθω με print screens απο αυτο που βρήκα.

Thanks Γάτε, βοήθησε πολύ το ποστ σου.
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Ολα καλά με την συνολική διαδικασία και την σειρά τοποθέτησης και σφίξιματος.

Το μόνο θέμα είναι ότι αντί για 19Nm στις πάνω βίδες του καβαλετου αυτό που βρήκα εγώ λέει 28Nm. Θα επανέλθω με print screens απο αυτο που βρήκα.

Thanks Γάτε, βοήθησε πολύ το ποστ σου.


Για του λόγου το αληθές...:hh:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ναι ,το βλέπω ,τι να πω ,πάντως γενικά ,πάνω από 20 ΝΜ στα καβαλέτα τιμονιού ,δεν χρειάζεται.

Στη βίδα πάλι που δενει το καβαλέτο στην τιμονόπλακα ,που είναι κ Μ10 ,άνετα μπαίνουν κ 30 κ 35 ΝΜ ,από άποψη ασφάλισης κ αντοχής σπειρώματος.
Πιθανόν όμως να συμπιέζονται περισσότερο απ ότι πρέπει τα ελαστικά παρεμβύσματα ,κ γι αυτό η οδηγία να είναι 25 ΝΜ

Εγω ,πάντως ,θα εβαζα τις ροπές που δίνει το μανιουαλ ,αυτές στις φωτό που ανέβασα δηλ
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Να προσθέσω ότι πολλές φορές χρειάζεται δύο και τρεις περασιες με το δυναμοκλειδο στην κάθε βίδα γιατί καμιά φορά σφίγγεις τη μια στην απαιτούμενη ροπη, μετά την άλλη στην ροπή επίσης και επιστρέφεις στην πρώτη και διαπιστώνεις ότι παιρνει και άλλο μέχρι να φτάσει στα nm που λέει ο κατασκευαστής.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Να προσθέσω ότι πολλές φορές χρειάζεται δύο και τρεις περασιες με το δυναμοκλειδο στην κάθε βίδα γιατί καμιά φορά σφίγγεις τη μια στην απαιτούμενη ροπη, μετά την άλλη στην ροπή επίσης και επιστρέφεις στην πρώτη και διαπιστώνεις ότι παιρνει και άλλο μέχρι να φτάσει στα nm που λέει ο κατασκευαστής.
Αυτο δηλ η παρα την χρηση δυναμοκλειδου αρχικα λαθος συσφιξη μπορει να συμβει σε καποιες περιπτωσεις αλλα μπορει να αποτραπει με σταδιακο και εναλλαξ σφιξιμο με την τελικη συσφιξη να γινεται με το συναμοκλειδο με μια και μονο μια περασια
Οι δυο και ποσο μαλλον οι τρεις περασιες με το δυναμοκλειδο ειναι γενικα λαθος πρακτικη στη χρηση του δυναμοκλειδου!

Ειδικα τωρα οσον αφορα τα καβαλετα η σωστη ροπη συσφιξης στην μπροστα βιδα (οπου το καβαλετο ειναι σε αμεση επαφη με την βαση του) ερχεται αμεσα και σωστα με το δυναμοκλειδο χωρις καμια αισθηση ελαστικοτητας στο χερι και αρα χωρις καμια αμφιβολια για το αν εσφιξε σωστα (αρκει τα σπειρωματα να ειναι σε αριστη κατασταση)
Η πισω βιδα ιιιιιισως να εχει μια μικρηηηηηη αισθηση ελαστικοτητας αλλα και σε αυτην ακολουθουμε την προτεινομενη απο τον κατασκευαστη ροπη και εφαρμοζουμε με ΕΝΑ κλικ του δυναμοκλειδου
 
Top Bottom