Ρύθμιση αναρτήσεων για αρχάριους

voults

Μέλος
Όνομα
voults
Μοτό
CRF 1100
Καλησπέρα στο forum.

Σας διαβάζω κάθε μέρα συστηματικά και μου προκαλεί τεράστια εντύπωση το ποσό αλληλοβοηθιεστε και στηρίζεστε μεταξύ σας. Μου αρέσει που πάντα είστε προθυμοι να βοηθήσετε έναν αρχάριο και να μοιραστείτε τις γνώσεις και τις απόψεις σας με σοβαρό και ταυτόχρονα χιουμορυστικο τρόπο. Γι αυτό λοιπόν και εγώ σαν τελείως αρχάριος στον χώρο της μοτοσυκλετας είτε αυτό αφορά μηχανικά είτε οδηγικα(2 χρόνια κάτοχος μηχανής με 25χιλιαδες χιλιόμετρα μέχρι στιγμής) προσπαθώ να βελτιωθώ και να μάθω όσα περισσότερα γίνεται. Έχω διαβάσει διαφορά άρθρα εδώ μέσα και έχω ακούσει πάντα πολλές γνώμες και συμβουλές σχετικά με την μοτοσυκλέτα και ότι αυτό συνεπάγεται (τρόπος οδήγησης, ασφάλεια, συντήρηση κλπ) έχω καταλάβει ότι δεν υπάρχει μαγική συνταγή για πολλά θέματα. Παρολαυατα με την εξάσκηση και όσο περισσότερα χιλιόμετρα γράφεις γίνεσαι καλύτερος. Θα ήθελα λοιπόν να μου απαντήσετε με απλά λόγια έτσι ώστε να μπορούν να το καταλαβαίνουν και άλλοι αρχάριοι σαν και μένα που επισκευτονται το forum σας πως γίνεται σωστά η ρύθμιση αναρτήσεων.
Τι πρέπει να προσέξει ένας αρχάριος αναβάτης στις αναρτήσεις του για να τις φέρει στα μέτρα του;
Πως μπορεί να το κάνει αυτό;
Πρέπει να υπολογίσει το SAG μόνο για αρχή και μετά να πάει σε περαιτέρω ρυθμίσεις;
Ξέρω ότι είναι ένα μεγάλο θέμα και δύσκολο και θα υποθουν πολλές απόψεις αλλά πιστεύω θα είναι ταυτόχρονα πολύ χρήσιμο γι αυτούς που θέλουν να ταξιδεύουν με ασφάλεια και να μάθουν πέντε πράγματα παραπάνω.
Αν πάλι υπάρχει ήδη θέμα ανοιχτό και δεν το είδα ας το διαγράψουν οι admin
Για βοηθήστε εμάς τους αρχάριους παρακαλώ :friendship:
 

voults

Μέλος
Όνομα
voults
Μοτό
CRF 1100
Παρόλο που αυτό το θέμα το άνοιξα για όλους τους αρχάριους εκεί έξω (μαζί και εμένα :ha) εγώ προσωπικά έχω μια Africa twin Adventure Sports.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Παρόλο που αυτό το θέμα το άνοιξα για όλους τους αρχάριους εκεί έξω (μαζί και εμένα :ha) εγώ προσωπικά έχω μια Africa twin Adventure Sports.
Σαγκ και αποσβέσεις ότι λέει το μανουάλι αρχικά.

Μετά διάβασε σχετικά άρθρα να καταλάβεις τι είναι η απόσβεση συμπίεσης, αργή και γρηγορη και τι είναι η απόσβεση επαναφοράς, τι είναι το δυναμικό και στατικό σαγκ γιατι αλλιώς δεν θα βγάλεις άκρη.
 

GeorgeKor

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
ΚΤΜ 790adv
Καλησπέρα στο forum.

Σας διαβάζω κάθε μέρα συστηματικά και μου προκαλεί τεράστια εντύπωση το ποσό αλληλοβοηθιεστε και στηρίζεστε μεταξύ σας. Μου αρέσει που πάντα είστε προθυμοι να βοηθήσετε έναν αρχάριο και να μοιραστείτε τις γνώσεις και τις απόψεις σας με σοβαρό και ταυτόχρονα χιουμορυστικο τρόπο. Γι αυτό λοιπόν και εγώ σαν τελείως αρχάριος στον χώρο της μοτοσυκλετας είτε αυτό αφορά μηχανικά είτε οδηγικα(2 χρόνια κάτοχος μηχανής με 25χιλιαδες χιλιόμετρα μέχρι στιγμής) προσπαθώ να βελτιωθώ και να μάθω όσα περισσότερα γίνεται. Έχω διαβάσει διαφορά άρθρα εδώ μέσα και έχω ακούσει πάντα πολλές γνώμες και συμβουλές σχετικά με την μοτοσυκλέτα και ότι αυτό συνεπάγεται (τρόπος οδήγησης, ασφάλεια, συντήρηση κλπ) έχω καταλάβει ότι δεν υπάρχει μαγική συνταγή για πολλά θέματα. Παρολαυατα με την εξάσκηση και όσο περισσότερα χιλιόμετρα γράφεις γίνεσαι καλύτερος. Θα ήθελα λοιπόν να μου απαντήσετε με απλά λόγια έτσι ώστε να μπορούν να το καταλαβαίνουν και άλλοι αρχάριοι σαν και μένα που επισκευτονται το forum σας πως γίνεται σωστά η ρύθμιση αναρτήσεων.
Τι πρέπει να προσέξει ένας αρχάριος αναβάτης στις αναρτήσεις του για να τις φέρει στα μέτρα του;
Πως μπορεί να το κάνει αυτό;
Πρέπει να υπολογίσει το SAG μόνο για αρχή και μετά να πάει σε περαιτέρω ρυθμίσεις;
Ξέρω ότι είναι ένα μεγάλο θέμα και δύσκολο και θα υποθουν πολλές απόψεις αλλά πιστεύω θα είναι ταυτόχρονα πολύ χρήσιμο γι αυτούς που θέλουν να ταξιδεύουν με ασφάλεια και να μάθουν πέντε πράγματα παραπάνω.
Αν πάλι υπάρχει ήδη θέμα ανοιχτό και δεν το είδα ας το διαγράψουν οι admin
Για βοηθήστε εμάς τους αρχάριους παρακαλώ :friendship:
Δες το παρακάτω βίντεο μετά το 11:20 min


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To απαραιτητο ειναι να ρυθμισεις το sag στα μετρα σου. Ρυθμιζεις δυναμικο σαγκ και με το στατικο διπλοτσεκαρεις εαν το ελατηριο σου ειναι οκ για τα κιλα σου/φορτιου σου. Και λεω απαραιτητο γιατι το σαγκ επηρεαζει τη γεωμετρια της μηχανης και τη σταθεροτητα της.

Απο εκει και περα τις αποσβεσεις μπορεις να τις ρυθμισεις κατα το δοκουν. Ειναι καθαρα θεμα προσωπικων προτιμησεων, δεν επηρεαζουν κατι στη λειτουργικοτητα της μηχανης. Μπορει να γουσταρεις αισθηση κρουζερ με μαλακες αποσβεσεις, μπορει να την θες για πιστες και στροφιλικι και να την κανεις κουτσουρο, ξεκινα οπως σου ειπαν τα παιδια απο τη μεση, απο τις ρυθμισεις που δινει το μανιουαλ, και αλλαζε καθε φορα ΜΙΑ ρυθμιση, και για ενα-δυο κλικ, μην την πας ξερω γω στο αλλο ακρο. Κανε βολτα, δες αν σου αρεσει αυτη η ρυθμιση, αν θελει κι αλλο ή αν θελει επαναφορα στην αρχικη ρυθμιση. Με υπομονη και δοκιμες θα βρεις τη ρυθμιση των αποσβεσεων λοιπον που σε ικανοποιει.

*εντελως πληροφοριακα, SAG δεν ειναι αρχικα , ειναι η λεξη sag = κρεμαση, πτωση, σημαινει κυριολεκτικα το ποσο καθεται η αναρτηση.
 

voults

Μέλος
Όνομα
voults
Μοτό
CRF 1100
Και πως μπορεί κάποιος αρχάριος να το κάνει αυτό. Εγώ προσωπικά έχω δει κάτι βιντεακια στο YouTube που σου λένε να μετράς την απόσταση από το κέντρο του άξονα μέχρι ένα νοητό σημείο όταν η ανάρτηση της μηχανής είναι τελείως τεντωμένη, όταν πατάει β μηχανή στο έδαφος με το δικό της βάρος και μια ακόμα μέτρηση με σένα πάνω. Αυτός είναι ένας τρόπος να το κάνει κάποιος αυτό. Ή είναι λάθος;
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εγώ προσωπικά έχω δει κάτι βιντεακια στο YouTube που σου λένε να μετράς την απόσταση από το κέντρο του άξονα μέχρι ένα νοητό σημείο όταν η ανάρτηση της μηχανής είναι τελείως τεντωμένη
Αυτή είναι η αρχική μέτρηση

όταν πατάει β μηχανή στο έδαφος με το δικό της βάρος
Αυτη ειναι η μέτρηση του ΣΤΑΤΙΚΟΥ sag.

και μια ακόμα μέτρηση με σένα πάνω.
Aυτη ειναι η μέτρηση του ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ sag.


Σωστά τα λενε τα βιντεάκια και αυτος ειναι ο μονος τροπος να το κανεις.
 

voults

Μέλος
Όνομα
voults
Μοτό
CRF 1100
Και για να μπορέσει κάποιος να καταλάβει αν το ελατήριο των αναρτήσεων είναι κατάλληλο για αυτόν(βάση βάρους, φορτίου κλπ) θα το καταλάβει βάση των αποτελεσμάτων που θα πάρει όταν προσπαθήσει να ρυθμίσει το SAG στην μηχανή του. Δηλαδή αν απέχει πολύ θα πρέπει να αλλάξει ελατήριο για να μην έχει πρόβλημα στην γεωμετρία της μηχανής του και στην σταθερότητα της όπως έγραψες πιο πάνω;
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Και για να μπορέσει κάποιος να καταλάβει αν το ελατήριο των αναρτήσεων είναι κατάλληλο για αυτόν(βάση βάρους, φορτίου κλπ) θα το καταλάβει βάση των αποτελεσμάτων που θα πάρει όταν προσπαθήσει να ρυθμίσει το SAG στην μηχανή του. Δηλαδή αν απέχει πολύ θα πρέπει να αλλάξει ελατήριο για να μην έχει πρόβλημα στην γεωμετρία της μηχανής του και στην σταθερότητα της όπως έγραψες πιο πάνω;
Λοιπον, επειδη το θεμα αναρτηση ειναι πολυυυυυ πιο περιπλοκο απο εναν αριθμο, και εγω δεν ειμαι ουτε καν κοντα στο να ειμαι ειδικος σε αναρτησεις, θα σου τα πω οσο πιο απλα μπορω ωστε να κανεις ενα βασικο σεταρισμα για αρχη.

Ο γενικος μπουσουλας ειναι=

  1. Ανοιγεις μανιουαλ ή ψαχνεις στο ιντερνετ για να βρεις τις διαδρομες αναρτησεων τροχων πιο σωστα της μηχανης σου. (Οχι τη διαδρομη του αμορτισερ, αλλα τη διαδρομη του τροχου.)
  2. Γενικα παλι, λεμε οτι θεμε να εχουμε ενα σαγκ γυρω στο 1/3 της διαδρομης. Πχ, εαν το μηχανακι σου εχει διαδρομη πισω 200χιλ. μια καλη αρχη ειναι ενα δυναμικο σαγκ 200/3=66χιλ.
  3. Εαν προφορτισεις πιρουνι/αμορτισερ και δεν καταφερεις να πιασεις το σαγκ αυτο, τοτε σιγουρα χρειαζεσαι πιο "σκληρα" ελατηρια. Μεχρι ομως να τα αλλαξεις το καλυτερο θα ηταν να ρυθμισεις το σαγκ το ιδιο μπροστα και πισω. Εστω δλδ οτι δε μπορεις να πιασεις 66χιλ σαγκ, παρα μονο ξερω γω το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι 80χιλ. , δηλαδη 2/5 αντι για 1/3, τοτε φροντισε και στο μπροστινο σου να ρυθμισεις επισης σε 2/5 της διαδρομης, για να ειναι ισορροπημενο.
  4. Σηκωνεις τροχο στον αερα, μετρας αποσταση απο κεντρο αξονα σε σταθερο σημειο πανω στο μηχανακι. Σημειωνεις αυτο το νουμερο.
  5. Καθεσαι πανω στη σελα με τα ποδια πανω στα μασπιε, με καποιον βοηθο μετρας την αποσταση παλι στα ιδια δυο σημεια, αυτο ειναι το δυναμικο σαγκ.
  6. Αν αυτη η αποσταση ειναι κοντα στο 1/3 της διαδρομης, εισαι οκ. Εαν ειναι μεγαλυτερη απο το 1/3 τοτε προσθετεις προφορτιση μεχρι να πιασεις το 1/3.
  7. Εχεις τελειωσει, εχεις πιασει το ζητουμενο 1/3, ολα οκ. Ερχεται το τελευταιο βημα, τη μετρηση του στατικου σαγκ, που ειναι στην ουσια διπλοτσεκαρισμα για να δεις εαν εισαι οκ.
  8. Βαζεις καποιον να στηριζει το μηχανακι ορθιο, χωρις να πιεζει ή να σηκωνει πουθενα. Μετρας ξανα την αποσταση απο ξανα τα δυο ιδια σημεια. Εαν αυτη η αποσταση ειναι μικροτερη απο 10% ή 1/10, με λιγα λογια το μηχανακι χωρις βαρος πανω ισα που κανει την αναρτηση να καθεται, τοτε θες σκληροτερο ελατηριο. Γιατι? Γιατι εχεις δωσει πολλη προφορτιση για να πιασεις το σαγκ , με αποτελεσμα να μην υπαρχει καθολου ελευθερη διαδρομη για να εκτονωθει η αναρτηση οταν πεσεις σε λακουβα. Με ενα σκληροτερο ελατηριο θα χρειαστεις πολυ λιγοτερη προφορτιση, με αποτελεσμα να εχεις αυτη την αρχικη ελευθερη καθιση της αναρτησης. Εαν αντιθετα αυτη η αποσταση ειναι μεγαλυτερη απο 10%, τοτε σημαινει οτι εχεις πολυ σκληρο ελατηριο που του εχεις δωσει μηδενικη προφορτιση, αρα η αρχικη καθιση ειναι πολυ μεγαλη.
Αυτα.
 
Top Bottom