Σήμερα γάμος γίνεται

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Εντός του Lustrafjorden συναντώ ένα περίεργο φαινόμενο, λες και υπάρχει κάποια υποθαλάσσια παροχή νερού και αφρίζει σχηματίζοντας κύκλους, τι αλλόκοτο φαινόμενο! Από την φωτογραφία είναι εμφανές το πόσο τυχερός παραμένω με τον καιρό.
DSC00954.jpg
Προς το Skjolden συναντώ άλλον έναν καταρράκτη.
DSC00956.jpg
‘Σιγά το πρωτότυπο’ θα έλεγε κανείς. Ε το πρωτότυπο είναι η ξυλοκατασκευή που έχουν φτιάξει για τον νυχτερινό φωτισμό του!
DSC00955.jpg
Από εδώ ο δρόμος ανηφορίζει διαρκώς, το ξύλινο χέρι βρίσκεται κάπου εκεί στην πεδιάδα. Λατρεύω αυτά τα εκκλησάκια μες στο πράσινο!
DSC00957.jpg

Η ανάβαση συνεχίζεται διαρκώς και το τοπίο αποκτά ενδιαφέρον, εδώ υπάρχουν βουνά, κανονικά βουνά! Τι ομορφιά!
DSC00964.jpg
Προς την κορυφή υπάρχει και εξέδρα παρατήρησης, δεν χάνεται η ευκαιρία.
DSC00959.jpg

DSC00961.jpg

Το οροπέδιο έχει αρκετά σημεία για στάση, πλέον το χιόνι έχει κάνει την εμφάνισή του.
DSC00965.jpg
Και τι υφή!
DSC00966.jpg
Στο βάθος διακρίνονται μεγάλες μάζες πάγου, μιλάμε για κυβικά που δεν λιώνουν ποτέ.
DSC00967.jpg

DSC00968.jpg

Τι απρόσμενο ορεινό πέρασμα! Κατηφορίζοντας σιγά σιγά, ένας μοναδικός τόπος κατασκήνωσης. Το γαλάζιο του ουρανού, το καταπράσινο του ρυακιού κοντά μου, αλλά πάνω απ’ όλα το θολό γαλάζιο καθώς ο καταρράκτης χύνεται στην λιμνούλα.
DSC00969.jpg
Αξίζει και κοντινότερο, τι απόκοσμο χρώμα, σαν…Smirnoff north! (Ευχαριστώ την ΔΕΗ Νορβηγίας για το καλώδιο!)
DSC00970.jpg
Σε χαμηλότερα υψόμετρα οι θερμοκρασίες επιστρέφουν σε υψηλότερα επίπεδα. Οι πλαγιές παραμένουν γεμάτες αγροικίες, το μάτι μου τράβηξε αυτός ο ξύλινος στάβλος (;), έτοιμος να πάρει την κατιούσα.
DSC00971.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Mέσα από τη βλάστηση διακρίνω κάτι σαν καμινάδα εργοστασίου, πλησιάζοντας αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για μνημείο, οπότε σταματάω να το εξερευνήσω. Είναι ένα τεράστιο γλυπτό – στήλη, καμια τριανταριά μέτρα σε ύψος. Δυστυχώς οι Νορβηγοί έχουν την κακή συνήθεια να έχουν τις πινακίδες μόνο στην γλώσσα τους. Γραπτώς τα νορβηγικά θυμίζουν έντονα γερμανικά, έχεις πιθανότητες ένα γενικό νόημα να το βγάλεις.
DSC00976.jpg

Καταλαβαίνω πως ο έφιππος στην κορυφή είναι ο βασιλιάς που ένωσε την χώρα και οι υπόλοιπες γραμμές απεικονίζουν ιστορικές στιγμές.
DSC00974.jpg

Η φρουρά είναι σχεδόν σε 1:1 κλίμακα. Και η γραφή πιο κάτω ρούνοι. Πράγματα που έβλεπα σε ιστορικά βιβλία ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια μου.
DSC00975.jpg

Τον χώρο πλαισιώνει ένα δρομάκι με αγάλματα πτηνών.
DSC00972.jpg

Και από το άλλο άκρο κάτι σαν ιστορικό χωριό με τα χαρακτηριστικά σκουρόχρωμα ξύλα σε τοίχους και σκεπές.
DSC00977.jpg
Συνεχίζω την πορεία μου παράλληλα με τον ποταμό Bøvra, τα νερά του παρότι ρηχά είναι τόσο γαλανά! Έχει πια πάει έξι και το στομάχι μου είναι άδειο. Το μεγαλύτερο μέρος που συναντώ λέγεται Fossbergom. Μάλλον τουριστικό, πρέπει να είναι βάση για σκιερ το χειμώνα και περιπατητές το καλοκαίρι.
DSC00981.jpg
Έχει ωστόσο μπόλικα μέρη για φαγητό, πιάνω θέση δίπλα στον καταρράκτη και καταβροχθίζω το πιάτο μου λαίμαργα.
DSC00979.jpg
Δεν είναι το πιο σύνηθες να φωτογραφίζεις τουαλέτες, αλλά αυτό το ξύλινο καλυβάκι νομίζω το άξιζε! Λες και είναι ποστιασμένα καυσόξυλα που περιμένουν τον χειμώνα για να πάρουν θέση στο τζάκι.
DSC00978.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Αρχική μου πρόθεση ήταν να περάσω την βραδιά στο Geiranger, είναι γνωστό αραξοβόλι για κρουαζιερόπλοια λόγω της φυσικής ομορφιάς του φιόρδ του. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι είναι και δημοφιλές, οπότε δωμάτιο προς τα εκεί γιοκ αν δεν ψάχνεις κάτι υπερπολυτελές. Στο χωριουδάκι Stranda ωστόσο βρίσκω κάτι. Το χωριό βρίσκεται παραθαλάσσια, στο μέσο του φιορδ και μπορείς να το φτάσεις είτε με φέρι από Geiranger είτε… ολόδρομα. Ίσως έπρεπε να κάνω το αντίθετο, αλλά μη θέλοντας να βιάζομαι για το καραβάκι ακολουθώ την στεριανή διαδρομή, γύρω στις δυόμιση ώρες δρόμος.

Η περιοχή είναι αγροτική, καλλιέργειες και γελάδια παντού. Μάλιστα, συναντώ μια πανέξυπνη ιδέα. Κάποιος έχει αντικαταστήσει το απλό λευκό πλαστικό από τις μπάλες με τις ζωοτροφές με κίτρινο, σχηματίζοντας κεφάλια Lego! Τις γουστάρω αυτές τις μικρές δημιουργικές κινήσεις που ομορφαίνουν την καθημερινότητα ένα τόσο δα τσικ.

DSC00982.jpg

Βέβαια η προσοχή στην λεπτομέρεια φαίνεται και σε άλλα σημεία. Για να σηματοδοτήσεις την φάρμα σου με όνομα και αριθμό μπορείς να γράψεις με λαδομπογία σε τσίγκο, πινελάκι και έτοιμος. Ή μπορείς να έχεις αυτό το ξυλόγλυπτο γραμματοκιβώτιο.

DSC00984.jpg

Συνεχίζω να κινούμαι σ’ έναν τόπο γεμάτο νερά: Λίμνες, ποτάμια, καταρράκτες σε αφθονία γύρω μου. Καθώς ο ήλιος γέρνει σταδιακά, το βουνό στον ορίζοντα δείχνει τόσο λείο, τόσο νωπό.

DSC00985.jpg

Και όλο και ζυγώνω. Αντιλαμβάνομαι ξαφνικά την θερμοκρασία να βουτά έντονα καθώς πλησιάζω. Τι στο καλό, ούτε έδυσε ο ήλιος, ούτε τρέχω τόσο, από πού κατεβαίνει αυτός ο παγωμένος αέρας; Τότε αντιλαμβάνομαι ότι το δεξί μέρος του βράχου είναι το άκρο παγετώνα. Λόγω της διαδρομής που ακολούθησα δεν τον είδα στην πλήρη του έκταση, αλλά οι επιπτώσεις του είναι αισθητές. Εντελώς πρωτόγνωρο συναίσθημα, σαν να άφησε κανείς την κατάψυξη ανοικτή μες στο κατακαλόκαιρο.

DSC00986.jpg

Διαρκές μου πρόβλημα στη Νορβηγία είναι το ότι ο δρόμος δεν έχει πλατώματα στις άκρες. Θέλω να απαθανατίσω τον φωτισμό των γυαλιστερών βράχων ωστόσο και σταματάω στην άκρη, τι στο καλό, δεν έχω δα και κανένα Scania. Και η διαδικασία γίνεται πλέον πολύ γρήγορα, τσακ μπαμ ακουμπάω γάντι στο φέρινγκ (έχουν ασυνήθιστα μεγάλο πλάτος στο Fi), η μηχανή είναι πάνω πάνω στο τανκμπαγκ, αφαιρώ το κάλυμμα του φακού και έτοιμος.

DSC00987.jpg

Όόόόχι κύριος, τα αυτοκίνητα πίσω μου θα σταματήσουν καθώς έρχονται άλλα δυο αυτοκίνητα (αυτά που έπιασε ο φακός) και δεν θέλουν να κάνουν την μανούβρα να με προσπεράσουν ενώ είμαι σύριζα με το χώμα. Υπερπροστατευτική η κίνησή τους, ένιωσα μαλάκας που εντελώς άθελα μου παρεμπόδισα τόσο την κυκλοφορία.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Παρά την επιμονή του GPS, αποφασίζω να μην στρίψω δεξιά για Geirnager και χώνομαι στο τούνελ που οδηγεί στην Folva. Όμορφη ορεινή κατάβαση παρέα με ένα ζευγάρι με δύο Z650 (ER6n που λέγαμε δηλαδής!), αυτοί πάνε να πιάσουν τον Ε39 (την ‘Εθνική’), εγώ παίρνω το δρομάκι ‘60’ και έτσι δεν συνταξιδεύουμε πολύ.

Σ’ αυτό το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής είμαι ολομόναχος, άντε τίποτε γελάδες πού και πού. Η ποιότητα του δρόμου παραμένει εξαιρετική και το χαίρομαι παραπάνω, σιγά μην παραφυλάει η τροχαία εδώ πέρα. Το speed warning στα αυτιά μου βαράει υπερωρίες, ντιν ντιν ΝΤΙΙΙΙΙΝ, πώς βλέπεις σε ταινίες με αερομαχίες όταν σε έχουν σε radarlock; Τελικά η περιστροφή της γκαζιέρας δεν είναι ο τρόπος για φωτοβολίδες και αντίμετρα, ο εκνευριστικός ήχος μου κάνει παρέα ως το Hellesylt. AN είχα πάει από Geiranger εδώ θα με άφηνε το βαπόρι. Το γεγονός πώς το βλέπω αγκυροβολημένο, μάλλον σημαίνει πώς δέκα παρά που περνάω (μην σας ξεγελάει το φως, εδώ πάνω δεν σκοτεινιάζει εύκολα!) έχουν τελειώσει τα δρομολόγια.

DSC00988.jpg

Στο τούνελ έξω από το χωριό κάνουν έργα και περνά ένα –ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Μες στο φωσφοριζέ γιλέκο της μια πανέμορφη χαμογελαστή κοπελίτσα μου εξηγεί τα καθέκαστα στα νορβηγικά. Της εξηγώ ότι δεν καταλαβαίνω και σε άψογα αγγλικά με ενημερώνει ότι ένα βανάκι ανεβοκατεβαίνει την σήραγγα συνοδεύοντας ένα – ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Επειδή κάνει κανένα πεντάλεπτο να επιστρέψει, αν θέλω μπορώ να σβήσω τον κινητήρα και χίλια συγγνώμη για την καθυστέρηση. Σα χαμένος την ακούω να μιλάει, στο μυαλό μου 600 εκατομμύρια lumens φωτίζουν τα ξανθά της μαλλιά, δεν ‘πα να μου έλεγε να περιμένω ως τον δεκαπενταύγουστο, ‘ευχαρίστως’ θα απαντούσα. Τι καλοσυνάτο πλάσμα, να ξεροσταλιάζει σ’ ένα υγρό τούνελ βραδιάτικα. Έχω κακομάθει από τις μη μου άπτου Ελληνίδες!

Τελευταία χιλιόμετρα και προσεγγίζω ορεινά την… Στράτζα. Η σοφιτούλα με περιμένει, τα κουτσολέω με τον παθιασμένο ψαρά σπιτονοικοκύρη για το πόσο γευστικά είναι τα καβούρια εδώ πάνω (ε; ορίστε;), μπανάκι και άραγμα. Μιας και πόλεις για σουλάτσο δεν υπάρχουν ή παρέα για κουβεντούλα, σκοπός μου είναι να περνάω όλη την ημέρα στο δρόμο σπαμάροντας εικόνες (…και σκέψεις) το μυαλό μου. Ναι έχασα κάποια σημαντικά αξιοθέατα σήμερα, αλλά από την άλλη είδα τόσα απρογραμμάτιστα σε μια μέρα φαινομενικά ‘κενή’ θεαμάτων. Αύριο τι κάνουμε;
 

naftilos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα Παλληνη-Ηρακλειο Μεσσαρα
Όνομα
Θωμας
Μοτό
Aprilia Pegaso 650ie - Caponord ETV 1000RR - Futura RST1000
Εμένα τα τριάντα με βρήκαν να έχω μόλις μετακομίσει για δουλειά στην Ελβετία δοκιμάζοντας σε τρίτη ξένη ...
Πέρασες τα 30 μπρε παλιοκι@ρ@τ@? Με κάνεις να φαίνομαι πολύ γέρος, θα σου κόψω την καλημέρα
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Με γνώρισες αμούστακο παιδάκι Θωμά και τώρα είμαι σειρά απολύσεως :wacky:
 

naftilos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα Παλληνη-Ηρακλειο Μεσσαρα
Όνομα
Θωμας
Μοτό
Aprilia Pegaso 650ie - Caponord ETV 1000RR - Futura RST1000
Πρεπει να σταματήσεις πάραυτα την ηλικιακήν προέλασην @λητη. Καθόσον όσο προελαύνεις εσύ πρεπει να υποχωρώ εγώ προς τας μαρμάρινας συμπληγάδας του άρχοντος ασπρογενη που με τας μαρμαροπετρας εις την χειραν καραδοκεί να συνθλίψει και καταπλακώσει όποιον βρεθεί σε απόσταση βολής.
Μπρρρρρρ αναπουπουλιαστικα
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
"Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινασουν μαγειρεύουν".
Ε, εγώ αυτό το ρητό δεν το εμπέδωσα :eek:

Αλλά νταξ', τις επόμενες ημέρες είχε μέχρι και τάρανδο το μενού :laugh:
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Χαχα από τα χιλιόμετρα το λες το πιάσιμο;
Όχι μωρέ, δεν ήταν τόόόσο κουραστικό, ταξιδεύει άνετα η Βέφα.
Την αγόρασα φθινόπωρο του '18, δεν την έχω ιδιαίτερα πολλά χρόνια. Έχει ψωμί ακόμη :p
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ημέρα 6η, 17/07/’19
Stranda (NO) - Trollstigen (NO) – Vevang (NO) – Tustna (NO) – Trondheim (NO) 433km

map.jpg


Τόσες μέρες στη Νορβηγία ο καιρός μου έκανε το χατίρι, η σημερινή βαρυσυννεφιά είναι μάλλον περισσότερο αναμενόμενος καιρός εδώ πάνω. Το φιορδ δείχνει φανταστικό ακόμη και μ’ αυτό το φως.

LRM-EXPORT-351008684954976-20191001-1840

Ωπ, να και ένα πρωινό φέρι, φτάνει στο λιμάνι και έχει σηκώσει ήδη την πλώρη για να φορτώ….

DSC00993.jpg

ΡΕ ΒΛΑΚΑ! ΑΥΤΟ το φέρι πρέπει να πάρεις και το χαζεύεις από ψηλά; Του σκοτωμού στο λιμάνι να προλάβω, παρά την αφηρημάδα τα καταφέρνω. Εντός του είναι λες και έχει νυχτώσει, σκοτάδι μιλάμε.

DSC00994.jpg

Πλέον έχω μάθει τον τρόπο που λειτουργούν αυτά τα καραβάκια και κυρίως τον τρόπο που δένουν: Φτάνοντας στη στεριά ‘αγκιστρώνουν’ με τρόπο που δεν κατανόησα σε κατακόρυφες κολώνες αντί να δένουν. Άπαξ και το κάνουν αυτό όλο το σκάφος λες και σηκώνεται στιγμιαία προς τα πάνω, αν είσαι χαλαρός στη μηχανή με διπλωμένο σταντ και χωρίς χέρια στο τιμόνι σε ταρακουνά για τα καλά. Το επόμενο βήμα είναι μέσω ενός κουμπιού μες στο καράβι ο ναύτης της πλώρης να σηκώσει την μπάρα στο λιμάνι. Μάλιστα στα λιμάνια υπάρχει επιγραφή που σου λέει σε πόση ώρα φτάνουν τα επόμενα δύο δρομολόγια. Ψιλοφαίνονται όλα αυτά παρακάτω.

LRM-EXPORT-351504416116662-20191001-1848


Απέναντι ένα επίπεδο συννεφάκι γεφυρώνει τις πλαγιές.

LRM-EXPORT-351368774740515-20191001-1846

Η άσφαλτος βρεγμένη, στροφές και χιλιόμετρα ατέλειωτα κάτω από τις ρόδες μου.

DSC00998.jpg

Μια από τις ελάχιστες μεγάλες ευθείες, σπάνιο θέαμα εδώ.

DSC00999.jpg

Σήμερα τα πρωί το φιορδ του Geiranger είναι τόσο γαλήνιο. Μια μια ακούς τις πιστονιές καθώς τα απόνερα ψιλοτσαλακώνουν τις αντανακλάσεις. Ηρεμία, χαλαρώνει η ψυχή σου.

LRM-EXPORT-351268663618679-20191001-1844

Δείτε διαύγεια και γαλήνη το νερό. Τι χώρα!

DSC01003.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Καθιερωμένος πρωινός έλεγχος πιέσεων, πάνω από την αρχαιολογία – κομπρεσέρ οι γερμανόφωνοι θα αναγνωρίσετε την ομοιότητα νορβηγικών – γερμανικών που προανέφερα. Ο χάρτης δείχνει εποπτικά και το σχήμα του φιορδ, αριστερά η Stranda που έμεινα, δεξιά το Geiranger που εν τέλει προσπέρασα. Φαίνεται και ένας φιδογυριστός δρόμος, και εγώ προς τα πάνω θα πάω, αν η ΔΕΗ δεν άπλωνε καλώδια παντού η πορεία μου προς τον θεόμακρο καταρράκτη θα ήταν οπτικά πιο ευχάριστη!

DSC01004.jpg

DSC01005.jpg

Απ΄ ότι φαίνεται θα βρέξει όσο ανηφορίζω, στάση στα καλυβάκια δίπλα στο ποτάμι για αδιάβροχα.

DSC01006.jpg

Μην αφήσετε το μάτι να κολλήσει στις χορταριασμένες οροφές, το εντυπωσιακό στο μεσαίο ειδικά καλύβι είναι ότι οι τοίχοι είναι φτιαγμένοι από σχεδόν μονοκόμματους κορμούς, μονάχα τρεις στη σειρά αρκούν για να σχηματίσουν ως και το άνω μέρος της πόρτας!

DSC01007.jpg

Κοινότητα Norddal λοιπόν, κάθε μια έχει την σημαία της. Ο δρόμος χάνεται ανάμεσα στα βουνά, η χάραξη είναι όλα τα λεφτά.

DSC01008.jpg

Αυτοκολλητάκια διακοσμούν την κορυφή.

LRM-EXPORT-351094995406505-20191001-1842

Ναι μεν σε ορισμένα μέρη είναι παράδοση για καλή τύχη, αλλά με το instagram αυτή η μόδα με τα πυργάκια από πέτρες έχει παραγίνει.

DSC01009.jpg

Πράσινες λίμνες, απόκρημνες κορυφές, γιατί να έχει μεγαλύτερο φωτογραφικό ενδιαφέρον το πυργάκι;

DSC01012.jpg

Το άλλο ενδιαφέρον που παραμένει υψηλό είναι το οδηγικό, μπόλικες μοτοσικλέτες σ’ αυτό το κομμάτι. Ανάμεσα στις πέτρινες ... μπαριέρες μόλις που διακρίνεται κάποιος να περνά, παρά το hi viz μπουφάν.

DSC01013.jpg

Παρεμπιπτόντως, με μεγάλη μου χαρά αυτές τις μέρες βλέπω ότι στους δρόμους δεν κυκλοφορούν αποκλειστικά ολοκαίνουρια αστραφτερά on – off. Αρκετές μοτοσυκλέτες 20, 25 ετών τριγυρνούν και μάλιστα αρκετά μεγάλα τουριστικά μοντέλα. Τα SS δείχνουν να λάμπουν δια της απουσίας τους. Αλλά η ευκολότερη διαπίστωση είναι το ότι η πλειονότητα των αναβατών είναι μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν ανήκω πια στην νεολαία, αλλά η νέα γενιά δείχνει να μην συγκινείται τόσο από τους δύο τροχούς, τουλάχιστον με θερινό προορισμό την Σκανδιναβία.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Στην κορυφή της πλαγιάς με περιμένει ένας προορισμός που χρόνια είχα βάλει στο μάτι: Το trollstigen ή δρόμος των troll. Όταν πρωτοδιάβαζα για αυτό το μέρος η λέξη δεν είχε πάρει την ιντερνετική έννοια που έχει πλέον, τα trolls ήταν τα θηριώδη μυθολογικά πλάσματα από την Norsk μυθολογία, από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Και αυτό εδώ είναι το μονοπάτι τους.

Ο χώρος είναι διαμορφωμένος με κάτι σαν μουσείο – κατάστημα σουβενίρ – εστιατόριο. Καταφέρνουν με κάποιον τρόπο αυτό να μην είναι σιχαμένα εμπορικό, αλλά να εναρμονίζεται με το άγριο τοπίο.

DSC01016.jpg

Δίπλα και κάτω από το κτήριο περνά ποταμάκι που τη συνέχεια γίνεται καταρράκτης. Παραξενεμένος προσπαθώ να καταλάβω τι ροδέλες είναι αυτές μες στο νερό. Μέρες αργότερα κατάλαβα ότι πρόκειται για κέρματα, Νορβηγικές Κορώνες που όπως τα πενηνταράκια μας έχουν τρύπα στη μέση!

DSC01015.jpg

Το σπιτάκι απέναντι από το ποτάμι το φυλάει από τα τρολς αυτός ο σκύλαρος. Δεν ξέρω αν Tussebo είναι το όνομα του!

DSC01017.jpg


Όποιος σχεδίασε την ‘κοίτη’ έκανε εξαιρετική δουλειά, από τη μια ήρεμη ροή, από την άλλη τυρβώδης. Μάλιστα χάρη στις στρογγυλεμένες ράμπες στα σκαλοπατάκια το νερό δημιουργεί πανέμορφα σχήματα.

DSC01018.jpg

Και μια γενική οπτική του χώρου.

DSC01019.jpg

Ακριβώς πίσω μου βρίσκεται βέβαια ‘το καλό’. Το χάος. Η πινακίδα στ’ αριστερά προετοιμάζει για κατηφόρα 10%. Η πρώτη εξέδρα παρατήρησης επίσης προετοιμάζει για κάτι άξιο λόγου.

DSC01020.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Και το θέαμα σταδιακά ξετυλίγεται:

Δεξιά εκατοντάδες μέτρα καταρράκτη.

DSC01023.jpg

Από κάτω τα πάντα γαλανά νερά των ποταμών εδώ πέρα.

DSC01025.jpg

Και μπροστά η πράσινη πεδιάδα περιστοιχισμένη από ψηλά βουνά.

DSC01021.jpg

Δύσκολα το αποτυπώνουν οι φωτογραφίες, τόση η δύναμη της φύσης. Το συννεφάκι που ίπταται απλά συμπληρώνει την εικόνα.

DSC01029.jpg

DSC01024.jpg






DSC01022.jpg


Πάνω από το σημείο που τα νερά κατρακυλούν σχηματίζεται ένα νέφος, εδώ ίσως και να είναι ενδιαφέρον στοιχείο του κάδρου το πυργάκι!

DSC01031.jpg

Πόση ώρα χρειάζομαι για το επόμενο μεταλλικό μπαλκόνι; Δύο λεπτά; Τρία; Ε, σε αυτόν τον χρόνο πέφτει από το πουθενά μια αντάρα άλλο πράγμα.

DSC01036.jpg

Το πάσο τυλίγεται στην καταχνιά.

DSC01043.jpg

Πλέον ο καταρράκτης ίσα που διακρίνεται, αν δεν ήταν το κατάλευκο αυτοκινούμενο δύσκολα θα καταλάβαινε κανείς ότι εκεί υπάρχει δρόμος, γεφύρι.

DSC01045.jpg

Μέχρι να ξαναπιάσω την ανηφόρα βγαίνω από το πούσι , οι φουρκέτες φαίνονται μια χαρά.

DSC01047.jpg

Απερίγραπτη ξανά η τύχη μου, μέσα σε λίγα λεπτά κατάφερα να δω το μέρος και γαλήνιο και ανταριασμένο!

DSC01049.jpg


Κάθιδρος αφού περπατάω με τα αδιάβροχα γυρνάω στο VFR. Αφού ρίξω μια μάταιη ματιά για ελληνικές πινακίδες στα παρκαρισμένα βάζω μπρος, θέλω να οδηγήσω αυτό το πάσο.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Αμ δε. Για να τραβερσάρουν τα τουριστικά λεωφορεία τις στροφές αναγκαστικά κλείνουν επικοινωνώντας με ασύρματους πότε το πάνω και πότε το κάτω άκρο. Ξανά ξανθιά κουκλάρα σε ρόλο τροχονόμου, πρέπει να τους μιλήσει κάποιος για τους sugar daddies. Φωτογραφίζω τους καταρράκτες παρέα με κάτι Γάλλους όσο περιμένουμε το νόημα.

DSC01051.jpg

Από το πουθενά σκάει μια παρέα χαρλεάδων, καμια δεκαπενταριά μοτοσυκλέτες και παράτα νοήματα τα γράφουν όλα τα δεν σταματούν στο σήμα της κοπέλας. Απηυδισμένη η γλυκούλα κάνει νόημα σ ‘εμένα και τον Γάλλο τύπου ‘δε γαμιέται, περάστε και εσείς’. Δεν χρειάζομαι δεύτερη εξήγηση, ο Γάλλος αποφασίζει να κάνει τον νομοταγή.

Μπροστά μου λοιπόν όλο το παρεάκι με τα φασαριόζικα V2, πρα πρα πρα, κρόσσια, καρφιά, πέτσινα, ραφτά, αλλά από ουσία τίποτε. Πάνε απελπιστικά αργά, ένας δικάβαλος μάλιστα σε τουλάχιστον τρεις φουρκέτες όχι απλά βγαίνει αντίθετο ρεύμα, οριακά δεν πέφτει στο γκρεμό, η ‘σκούπα’ τους πηγαίνει με κατεβασμένα πόδια και μου κάνει νόημα ‘περίμενε’. Όχι ότι είχα και κανένα σκοπό βέβαια να χωθώ στην αγέλη του Μιλγουόκι. Τις στροφούλες δεν τις ευχαριστήθηκα, αλλά είχε πλάκα ότι με τόσο θόρυβο που κάνουν τα χαρχαρ ακόμη και λεωφορείο σταμάτησε και μας έκανε χώρο να περάσουμε!

Στο αντίθετο ρεύμα κάποιος έχει αποφασίσει να εξασκίσει ένα –στα μάτια μου- γελοίο τρόπο μετακίνησης. Ξέρετε το αλπικό σκι, αυτό που με τα πέδιλα ανεβαίνουν βουνοπλαγιές σπρώχνοντας με τα μπαστούνια; Ε μιας και δεν υπάρχει χιόνι ο τύπος έχει πατίνια και ανηφορίζει (10%!) με τα μπατόν. Με πόσα να πηγαίνει; Βαριά πέντε χιλιόμετρα, οπότε η ουρά ατελείωτη πίσω του. Ευκαιρία με το αντίθετο ρεύμα κενό, γεμίζω μια δευτέρα και οι easy riders είναι παρελθόν.

Το ξέρω ότι ελέω του τόπου… τρολάρω αυτούς που ταξιδεύουν σε μεγάλα γκρουπ ίδιας μάρκας / μοντέλου ίσως περισσότερο απ’ ότι αξίζει, η αλήθεια όμως είναι ότι τα Harley αυτές τι μέρες είναι πολύ μα πολύ περισσότερα απ’ ότι θα μπορούσε κανείς να έχει φανταστεί και εννοώ βολτάροντας κατά μόνας ή και δικάβαλα.

Το βουνό είναι παρελθόν, το μονοπάτι των τρολς ήταν κάπου εκεί στα σύννεφα και εγώ είμαι πια ξανά στο επίπεδο της θάλασσας. Το μυτερό ανάγλυφο του πέτρινου όγκου αξίζει τελευταία ματιά.

DSC01052-2.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Το μοτίβο πλέον πια γνωστό, καραβάκι και ξανά καραβάκι για να ενώσουμε τις δαντελωτές ακτές.

DSC01053.jpg

Με μια εξαίρεση. Εδώ σκέφτηκαν να φτιάξουν και γέφυρες. Αλλά επειδή… Νορβηγοί, δεν θα μπορούσαν να φτιάξουν απλές γέφυρες. Καλωσήρθατε στον Δρόμο του Ατλαντικού!

DSC01058.jpg

Αυτό το μέρος είναι περίφημο για τις πολύ ιδιαίτερες γέφυρες του που ενώνουν τα νησάκια με τον Ατλαντικό να περνάει από κάτω τους. Είμαι ακόμη στην αρχή του κόλπου, τα βουνά στο φόντο είναι τα άκρα της νορβηγικής γης πριν τον Ωκεανό. Και ναι, τα παιδιά μόλις βούτηξαν για snorkeling.

DSC01059.jpg

Πιάνω ένα σημείο με θέα για να χαρώ στη λιακάδα το κολατσιό μου, κάτι χθεσινά ροδάκινα. Ξέρες, φάροι και λειασμένα από το κύμα βράχια, σκληροτράχηλος τόπος.

DSC01061.jpg


DSC01063.jpg

DSC01068.jpg

Τα πανταχού παρόντα στην εξοχή μωβ λουλουδάκια, μαζί με το επίσης πανταχού παρόν ηλεκτρικό δίκτυο.

DSC01065.jpg

Επ, βλέπω καλά στο βάθος;
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ναι, να ‘τη η πιο γνωστή απ΄όλες τις γέφυρες, θυμάμαι πιτσιρικάς στο Top Gear να την βλέπω.

DSC01066.jpg

Γέφυρα Storseisundet λοιπόν, από μακριά και υπό γωνία έχει αυτή την περίεργη καμπή.

DSC01070.jpg

Αν προσεγγίσεις, το σχήμα σχεδόν βγάζει νόημα, καταλαβαίνεις ότι φτιάχτηκε προκειμένου να μπορούν μεγάλα πλοία να περνούν από κάτω της. Πράγματι, αν καταστήσεις ένα κομμάτι αυτών των δαιδαλωδών ακτογραμμών μη-πλεύσιμο ο κύκλος για τα καράβια μπορεί να γίνει τεράστιος, κάτι σαν να μπαζώσεις τον ισθμό στην Κόρινθο.

DSC01073.jpg


DSC01074.jpg



Ίσως διακρίνεται στην φωτογραφία, τα ρεύματα εδώ είναι πολύ δυνατά, φαίνεται η έντονη ροή προς την ακτή .

DSC01071.jpg

Περπατώντας μάλιστα βλέπω ίσως τα μεγαλύτερα φύκια που έχω δει να ‘ανεμίζουν’ με την ροή του νερού. Η εικόνα δεν αποδίδει την κλίμακα, εύκολα ξεπερνούσαν τα γιούκα των ελληνικών μπαλκονιών αυτά τα υποθαλάσσια θηρία.

DSC01075.jpg

Από την άλλη, το εσωτερικό του κόλπου μάλλον είναι προστατευμένο από το κύμα, δεν εξηγείται αλλιώς το πώς στέκει ακόμη αυτό το θεόστραβο κτίσμα.

DSC01077.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Κάνω το ’λάθος’ να πάρω στα σοβαρά τον Clarkson και την παρέα του που έλεγαν πώς πρόκειται για έναν από τους ‘best driving roads on Earth’, οπότε επιμένω να κινούμαι στον επαρχιακό που ενώνει τα νησάκια αντί για τον Ε39 που περνάει παράλληλα κάποια χιλιόμετρα πιο πέρα. Το χαρακτηρίζω ‘λάθος’ διότι και ο δρόμος οδηγικά είναι μάπα και δεν υπάρχουν άλλες αξιόλογες γέφυρες: H μεγαλύτερη σε μήκος γραμμή που έβλεπα στον χάρτη να ενώνει τα νησιά είναι τελικά υποθαλάσσιο τούνελ.

Το να στραφώ στην Εθνική οδό με τα γελοία όρια ταχύτητας δεν έχει νόημα, οπότε εξερεύνηση του Ytre Snillfjord. Πάει πλέον απόγευμα και τέτοια ώρα η άμπωτη είναι έντονη, τα νερά έχουν τραβηχτεί παντού αρκετά αφήνοντας μια λασπουριά και κάτι θαλάσσια φυτά που βρετανοί φίλοι μου τα αποκαλούσαν Sea Olives όταν βολτάραμε στην Ουαλία.

DSC01080.jpg

Τελευταίες σταγόνες νερού του μπουκαλιού μου στον πάγκο, δεν το περίμενα κρίνοντας από τον καιρό του πρωινού, αλλά μ’ έφαγε η ζέστη.

DSC01079.jpg

Και ένα ‘τσόνι’ όπως τα λέμε στο Αγρίνιο, λίγο πιο τσαχπινάτο.

DSC01078.jpg





Τελευταία χιλιόμετρα για σήμερα, μπαίνω στην πόλη του Trondheim. Φανάρια, κυκλοφορία, τα είχα ξεχάσει όλα αυτά στην εξοχή τόσες μέρες! Η κοπελιά στο GPS έχει στραμπουλήξει την γλώσσα της προσπαθώντας φιλότιμα να προφέρει τα ονόματα των οδών, καλή τύχη στον αλγόριθμο με τα ‘Asbjørnsens gate’, σημειωτέον ‘gate’ σημαίνει ‘οδός’.

Η πόλη είναι αρκετά μεγάλη, κοντά διακόσιες χιλιάδες κόσμου και είναι γνωστή φοιτητούπολη. Το πρόβλημα με αυτά τα μέρη είναι ότι καλοκαιριάτικα είναι άδεια.

Απ’ ότι διαπιστώνω, το δωμάτιο που έχω κλείσει είναι μέρος φοιτητόσπιτου του οποίου οι ένοικοι διακοπάρουν. Είναι δυστυχώς πιο σπαρτιάτικο απ’ ότι θα περίμενα, μόνο ένα κρεβάτι, ούτε καν μια καρέκλα, μια πόρτα που να κλειδώνει. Ποιος ασχολείται όμως, πάμε να δούμε τι λέει η πόλη.

Πριν φύγω για βόλτα παίρνω την μέλλουσα νύφη για ευχές, Αγίας Μαρίνης γαρ. Δεκαπέντε χρόνια που την ξέρω, δεν την έχω ακούσει πιο χαμένη: Είτε της έλεγα ότι είμαι στην Νάρνια, είτε στα Κάτω Πατήσια, ένα και το αυτό ‘κανόνισε να μην έρθεις ίσα ίσα για την τελετή’. Σαφέστατη.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Εξαιρετικός! Δεν ξέρω τι συμβαίνει με τα πέτρινα πυργάκια στο instagram (γιατί δεν έχω) αλλά στην ορειβασία χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια για να δείχνουν ένα μονοπάτι και τα λέμε κούκους..
 
Top Bottom