Σήμερα γάμος γίνεται

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Α, ναι, ξέρω τι εννοείς! Ήμουν στον Ορειβατικό Αγρινίου ως παιδάκι στα '90ies, μετά τεμπέλιασα:hungover:

Αυτό που περιγράφω συνήθως το κάνουν πολύ μαζικά για την φωτό, το έχω δει και στην Κρήτη έντονα


Ο όρος είναι rock staking, αν το γκουγκλάρεις θα δεις ότι για αυτό το μαζικό... πόστιασμα υπάρχουν πολλές ενστάσεις για την φθορά του περιβάλλοντος.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ποδαράτη βόλτα και η πόλη λοιπόν σαν πρώτη εικόνα δεν είναι καθόλου άσχημη.

DSC01081.jpg

Κοντά στο ποτάμι μάλιστα τα χρωματιστά σπιτάκια συνθέτουν όμορφη εικόνα. Παρατηρείστε τις ξύλινες βάσεις τους, είτε επειδή τον χειμώνα ανεβαίνει η στάθμη του ποταμιού είτε επειδή ανεβαίνει η θάλασσα με την πλημμυρίδα.

DSC01082.jpg


DSC01084.jpg



Στην πλατειούλα υπάρχει παιδότοπος με άμμο για να πειραματίζονται οι εκκολαπτόμενοι πολιτικοί μηχανικοί, ακόμη και στο άγαλμα υπάρχει κουβαδάκι!

DSC01085.jpg

Τείνει να γίνει συνηθισμένος διάκοσμος το κρέμασμα ομπρελών, κάπως πιο στοιχισμένα εδώ σε σχέση πχ με το Βελιγράδι.

DSC01086.jpg

Από κόσμο επικρατεί ηρεμία, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους γλάρους, δεκάδες από αυτούς κροάζουν παντού, σχεδόν σε κουραστικό βαθμό. Πέτυχα έναν να εποπτεύει τα μπαλέτα.

DSC01089.jpg

Πολύ διαφορετική η αισθητική των κτηρίων, τείνει να μου αρέσει αυτό το κοκκινόασπρο που υπάρχει παντού, ξεκινώντας από την σημαία τους.

DSC01093.jpg

Και προσπάθειες να ομορφύνει η καθημερινότητα: Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνηθισμένη σκάλα. Αλλά την έκαναν σχεδόν τέχνη. Αν περισσεύει το μπάτζετ θα μου πεις..

DSC01096.jpg

Κάπου εδώ λέρωσα την γωνία του φακού μου. Το αντιλήφθηκα σχετικά γρήγορα, αλλά οι επόμενες φωτογραφίες θα έχουν μια μουτζούρα.

Πιο κοντά στο νερό, αντανακλάσεων συνέχεια.

DSC01097.jpg

Το κανώ δείχνει να είναι δημοφιλής ασχολία, ίσα που ξεχωρίζει μες στο κόκκινο.

DSC01099.jpg

Άλλο παιχνίδι που πέτυχα αρκετές φορές είναι ισορροπία σε κάτι τέτοια κατασκευάσματα, είδα και μερικές σαβούρες, η χαρά του οδοντοτεχνίτη!

DSC01100.jpg

Σχεδόν China Town θυμίζει η γέφυρα, τι χρήση έχουν οι τροχαλίες δεν κατάλαβα ομολογώ.

DSC01102-2.jpg

DSC01104.jpg




Ω, CRF250L rally, σπάνιο κομμάτι ε;
:blush:


DSC01103.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
To παρκάκι είναι κάτι σαν παλιό νεκροταφείο με οβελίσκους και ταφόπλακες.

DSC01112.jpg

Ο μακαρίτης ο επίσκοπος λεγόταν Θορ. Ελάχιστα πιο κουλ από το Θρασύβουλος.

DSC01111.jpg


Το παρκάκι καταλήγει στον καθεδρικό του Nidaros, επιβλητικός ναός με τις οροφές να σπάνε χρωματικά και τον όγκο.

DSC01113.jpg

Κάπου εδώ παίρνω πρέφα την λίγδα στον φακό, οι επόμενες φωτό επιστρέφουν σε κανονικότερα δεδομένα.

DSC01114.jpg



DSC01115.jpg



Η πρόσοψη του ναού είναι ένας κατακόρυφος τοίχος, σχηματικά θα έλεγε κανείς ότι θυμίζει την Παναγία των Παρισίων.

DSC01116.jpg

Η λεπτομέρεια όμως είναι που με τραβάει, ίσως καμια εκατοστή αγάλματα διακοσμούν τον κατακόρυφο όγκο.

DSC01117.jpg

Και με λεπτομέρεια, όχι τίποτε χοντροδουλειές.

DSC01119.jpg

Αδυναμία μου μετά από ένα παιδικό του mega στα 90ies είναι τα Gargoyles που στολίζουν τις υδρορροές, εδώ ζωόμορφα αγάλματα.

DSC01121.jpg

Μα να μην ξέρω πώς τους λένε στο instagram τους ανθρώπους, να έχουν την αγκαλιά τους για σουβενίρ!

DSC01118.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ακόμη βέβαια δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω το εμπορικό κέντρο της πόλης, κάπου με ζωή. Ο σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται από την απέναντι πλευρά του καναλιού, αλλά μπα, μάλλον 'κακόφημα' είναι εδώ.

DSC01124.jpg



Προς τα εδώ δείχνει να ζωντανεύει το πράγμα. Τα μοντέρνα μαγαζάκια αραδιασμένα το ένα δίπλα στο άλλο είναι πολύ κοντά στο μάτι με το Bristol.

DSC01125.jpg

Hipsterιες παντού, το παλιό καρνάγιο είναι γεμάτο gluten free και τα συναφή εστιατόρια.

DSC01126.jpg

Αλλά το λιμάνι έχει ζωή.

DSC01127.jpg

Έχουν διατηρήσει στοιχεία της παλιάς του χρήσης, όπως τους γερανούς ή αυτό το βαρούλκο. Εργασία εξαμήνου στο τρίτο έτος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέτοιου, χαβαλές που είχε πέσει!

DSC01128.jpg

Ήλπιζα να βρω ντόπια κουζίνα να δοκιμάσω, ατύχησα, την έχουν απαρνηθεί για πιο δυτικά φαγητά: Μπέργκερ με γλυκοπατάτες. Απ’ όλα τα πράγματα που θα μπορούσαν να αντιγράψουν από τους Άγγλους, επέλεξαν την Indian Pale Ale, μια ζεστή εκδοχή πικρής μπύρας.

Καθρέπτης κανονικός. Η ώρα είναι δέκα το βράδυ ε;

DSC01129.jpg

Ένας περίπατος ακόμη, μιας και έχει τόσο φως. Το λες και περίτεχνο το καπάκι του υπονόμου.

DSC01130.jpg

Σ’ ένα από αυτά τα ξύλινα μένω απόψε. Δεν μπορώ με τίποτε να χωνέψω το πόσο φως έχει βραδιάτικα.

DSC01132.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ημέρα 7η, 18/07/’19
Trondheim (NO) – Bodø (ΝΟ), 705km

map.jpg


Το δωματιάκι έχει παράθυρο στην οροφή, έτσι το φως με ξυπνά αρκετά πριν τις έξι. Έχω συμπληρώσει μια βδομάδα στον δρόμο και απομένουν άλλες δυόμιση για πάρτη μου, υπέροχα! Τις τελευταίες 5 μέρες σουλατσάρω στην νότια σχετικά Νορβηγία και πράγματι το κομμάτι αυτό δείχνει να έχει τόσα να δώσει στον ταξιδιώτη. Αν θέλω όμως να δω και το άνω μέρος της χώρας, αναγκαστικά πρέπει να υπάρξουν και πιο ‘διεκπεραιωτικές’ ημέρες, η σημερινή είναι μια από αυτές.

Τι σημαίνει όμως ‘Νότια Νορβηγία’ και πόσο πραγματικά μεγάλη είναι αυτή η χώρα; Είναι λίγο δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς. Ξεκινάω με δυο αριθμητικά στοιχεία: Από το νοτιότερο μέχρι το βορειότερο άκρο της (ηπειρωτικής) Ελλάδας έχουμε μια ευθεία γραμμή γύρω στα 675 χιλιόμετρα. Στην ηπειρωτική Νορβηγία αυτό το νούμερο είναι χίλια χιλιόμετρα μεγαλύτερο. Αυτό δεν λέει πολλά, για να καταλάβει κανείς το πόσο εκτείνεται από Νότο προς Βορρά (ή μάλλον από Βορρά ως… πολύ Βορρά) αυτή η σκανδιναβική χώρα υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σελίδα, η thetruesize.com που σου επιτρέπει να σύρεις μια χώρα πάνω στον παγκόσμιο χάρτη διορθώνοντας ταυτόχρονα τα λάθη της Μερκατορικής προβολής. Με μια εικόνα, αν η Νορβηγία ξεκινούσε από το Ταίναρο, το άνω άκρο της θα ήταν σχεδόν όσο βόρεια βρίσκεται το Κίεβο ή η Πράγα!

norway-size.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Επτακόσια χιλιόμετρα με περιμένουν χωρίς πολλά αξιοθέατα και μάλλον χωρίς πολλές διαδρομές για συγκινήσεις. Παλιότερα θα με τρόμαζε μια τέτοια απόσταση, μάλλον πια έχει μάθει ο κώλος μου και με απασχολεί πιο πολύ η βαρεμάρα. Λάδωμα αλυσίδας, φόρτωμα και δρόμο. Να ‘ταν αυτή ακόμη η ρουτίνα μου.

Εθνική οδός Ε6 λοιπόν, για πρώτη φορά όσο βρίσκομαι στη Νορβηγία πετυχαίνω δρόμο σχεδόν σαν την Κορίνθου – Πατρών με διάζωμα και πάνω από μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Και βέβαια η τροχαία τιμά το γεγονός δεόντως με ένα γενναιόδωρο όριο πρώτη φορά τριψήφιο. Μιλάμε τελικιάσματα, σε Mach έπρεπε να μετράται η ταχύτητα! Παραδόξως, οι Νορβηγοί έχουν εδώ άλλη μια παραξενιά: Σε αρκετές πινακίδες κάτω από το όριο γράφουν και μονάδες. Γιατί; Υπήρχε περίπτωση να μιλάμε για γιάρδες το δευτερόλεπτο; Για στάδια την ώρα; Και μάλιστα γράφουν km/t. Ότι; Στη μονάδα του χρόνου, όποια έχετε ευχαρίστηση; Λογικά στη γλώσσα τους σημαίνει ‘ώρα’, περιττό πλήρως όμως. (φωτό από το ιντερνετ)

480px-Norwegian-road-sign-812-0-svg.png


Οι ώρες και τα χιλιόμετρα απλά περνούν. Μόνη έγνοια οι κάμερες ταχύτητας, ευτυχώς το Tomtom με προειδοποιεί όχι μόνο για ατές, αλλά και για τα σημεία μέτρησης μέσης ωριαίας. Εκεί καταγράφουν την στιγμή που περνάς ένα σημείο και ξανά το ίδιο μετά από μια απόσταση πχ 10 χιλιόμετρα. Γνωρίζοντας πόσο χρόνο σου πήρε να διασχίσεις το κομμάτι αλλά και το μήκος του υπολογίζουν την μέση ωριαία και σου λένε ‘κύριος έτρεχες’. Ο πλοηγός είναι αρκετά καλά φτιαγμένος ώστε να μου δείχνει το όριο αλλά και την μέση ταχύτητα όσο κινούμαι στο επικίνδυνο κομμάτι για να μπορώ να κρίνω αν πρέπει να κόψω ή αν με παίρνει να κάνω και καμια προσπέραση. Βγάζω το καπέλο.

Όσο ανεβαίνω, τόσο ο δρόμος επανέρχεται σε απλά μια λωρίδα ανά κατεύθυνση άνευ νησίδας. Πετυχαίνω ένα Harley δικάβαλο, το να τους ακολουθώ με βοηθά να μην ξεχνιέμαι και περνάω το όριο έτσι συνταξιδεύουμε αρκετά. Ο τύπος μου κάνει αρκετές φορές νόημα να προσπεράσω, του γνέφω αρνητικά και έτσι πορευόμαστε παρέα προσπερνώντας ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα.

Συναντούμε την ταμπέλα – σύνορο χαίρομαι που βγάζει και αυτός φλας για στάση.

DSC01133.jpg

Nord Norge ή Βόρεια Νορβηγία, από εδώ και πάνω σοβαρεύει το πράγμα. Όνειρο μου φαίνεται ότι είμαι εδώ πέρα. Όσο φωτογραφίζω το ζευγάρι με την Χάρλει έχει παρκάρει πιο πέρα και έρχεται προς το μέρος μου. Χαμογελαστός τους δίνω το χέρι και πιάνουμε κουβέντα, είναι Σουηδοί που τριγυρνάνε με την μηχανή, σκόπευαν να πάνε στα μέρη που ήμουν στις αρχές της εβδομάδας, αλλά η κακοκαιρία τους έσπρωξε βόρεια. Ποια κακοκαιρία; Τόσο τυχερός, πέτυχα το μόνο παράθυρο καλοκαιριού; Στο άκουσμα του ταξιδιού μου ο τύπος μου αποκρίνεται ‘Which demon brings you up here?’. Τώρα μας γάμησες μεγάλε!

Αποφασίζουμε να προχωρήσουμε παρέα αν και η σύζυγος πεινάει, οπότε μου εξηγούν πώς με την πρώτη ευκαιρία θα σταματήσουν για φαγητό.

Προχωράμε, αλλά πάμπολα έργα μας καθυστερούν, σε πολλά σημεία υπάρχει και φανάρι ώστε να περνάνε ένα ένα ρεύμα. Τουλάχιστον βγήκε μια φωτογραφία με τα παιδιά!

DSC01136.jpg


Πράγματι, στο πρώτο ας το πω ταβερνάκι βγάζουν φλας, αλληλοκορνάρουμε και οι δρόμοι μας χωρίζουν.



Το τοπίο είναι δασικό, αν και πλέον έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, δεν βλέπεις πια απόκρημνα βράχια, όλα είναι 'κάπως' πιο λεία.

DSC01138.jpg

Από λίμνες άλλο τίποτε βέβαια.

DSC01143.jpg


Καιρός μπόμπα, πεντακάθαρη ατμόσφαιρα.

DSC01139.jpg

Όχι όμως μέσω της ζελατίνας, έχει μαζέψει νεκρά έντομα από χιλιάδες χιλιόμετρα.

DSC01140.jpg

Εγώ, το φορτωμένο VFR και η άσφαλτος, το τιμ των ημερών.

DSC01141.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Δρόμος, δρόμος και πάλι δρόμος στον Νορβηγικό βορρά.

DSC01144.jpg

Όταν αποζητώ βενζίνη συναντώ δίπλα στο βενζινάδικο και επονομαζόμενο μουσείο μοτοσυκλέτας, βέβαια απ΄έξω μια μικρογραφία Diablo και ένα στρατιωτικό τζιπ είχε. Δεν πήρα την απόφαση να μπω μέσα, τράβηξα προς την αντλία.

DSC01145.jpg

Κλασσικά νηστικός πίνω ένα Red Bull στο γρασίδι του βενζινάδικου, περιεργάζομαι τα ντόπια αυτοκίνητα, έχουν όλα ένα ζευγάρι προβολέων αλογόνου τουλάχιστον 8-10 ιντσών στη μάσκα, πρέπει να είναι απαραίτητοι για την χειμερινή ορατότητα ή μάλλον την έλλειψη της.

Με την άκρη του ματιού μου βλέπω ένα ζεύγος εξηντάρηδων με ένα RV, ξέρετε, αυτά τα πολύ πολύ μακριά αυτοκινούμενα. Ο τύπος προβληματισμένος κοιτάζει έναν τροχό και παλεύει με τον αέρα. Βλέπω την γερμανική πινακίδα, οπότε του προσφέρω μιλώντας στην γλώσσα του το πιεσομετράκι. Ενθουσιάζεται υπέρ του δέοντος που κάποιος του μίλησε γερμανικά και που διαπίστωσα το πρόβλημα και προσφέρθηκα να βοηθήσω. ‘Βέβαια, στις μηχανές σας χρειάζεται περισσότερο αυτό το μαραφέτι. Αλλά που είναι οι υπόλοιποι; Δεν ήθελαν βενζίνη;’ Υπόλοιποι; Ποιοί υπόλοιποι; Γουρλώνει τα μάτια: ‘Allein? Bist du ganz verrückt?’ που σε ξηρομερίτικα μεταφράζεται σε ‘Μονάχος σ’; Το ‘ι΄ς μπιτ χαμένο;’
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Λίγα χιλιόμετρα μετά τον θυμήθηκα τον τύπο. Μποτιλιάρισμα, ο δρόμος δείχνει κλειστός, κανείς στο αντίθετο ρεύμα και το δικό μου ακίνητο. Προσεκτικά προσπερνάω τα αυτοκίνητα για να πάω προς το μπροστά μέρος της ουράς, ένας με FJR μου κάνει έντονα νόημα να σταματήσω. Παρκάρω δίπλα του, προσπαθώ να καταλάβω τι έργα κάνουν και τι είναι αυτός ο θόρυβος που ακούω.

Μου εξηγεί ότι έχει γίνει μεγάλο τρακάρισμα με μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητο, ο ήχος που ακούω είναι ελικόπτερο που έχει έρθει να πάρει τραυματίες ενώ μετά από δέκα λεπτά φτάνει και δεύτερο. Μου κόβονται τα πόδια. Όσο και να αποδέχεσαι τον κίνδυνο, όσο και να προσπαθείς να εξοικειωθείς με την θνητότητα, όταν το βλέπεις μπροστά σου είναι αλλιώς.

Υπάρχουν αρκετά ασθενοφόρα, έρχεται και το δεύτερο ελικόπτερο, τουλάχιστον δείχνει να υπάρχει οργάνωση παρά το πόσο μακριά βρισκόμαστε. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων έχουν βγει από τα οχήματα, μια κυρία μου δείχνει ειδησεογραφική σελίδα που αναφέρει ότι οι μοτοσυκλέτες είναι δύο και συγκρούστηκαν με αυτοκίνητο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Βουβαμάρα.

Κάποια στιγμή απομακρύνουν τους τραυματίες και ο δρόμος ανοίγει. Στ’ αριστερά μου βλέπω στο χαντάκι την μια μοτοσυκλέτα. Κράνη, σπασμένες μπαγκαζιέρες, ρούχα παντού. Γίνεται η καρδιά μου πέτρα. Για τα επόμενα χιλιόμετρα ζορίζομαι αρκετά, καθόλου δεν βοηθάνε και τα ατελείωτα έργα. Έχουν σκάψει ίσως και τριάντα χιλιόμετρα δρόμου, δεν καταλαβαίνω τον λόγο να το κάνεις όλο σε μια φάση. Έτσι για όλη αυτή την απόσταση οδηγούμε σε γδαρμένη άσφαλτο / χαλίκι 3Α / λάσπη / λακούβες, θέλει μεγάλη προσοχή με το φορτωμένο μηχανάκι και το θολωμένο μυαλό.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Η σημερινή ημέρα όπως προανέφερα δεν έχει τόσο αξιοθέατα, όσο ορόσημα. Πρώτο ήταν η ‘Βόρεια Νορβηγία’ την οποία εδώ και λίγες ώρες διασχίζω. Το δεύτερο είναι ακριβώς μπροστά μου: Ο Αρκτικός Κύκλος.

Πω ρε φίλε, αλήθεια δεν το περίμενα ότι θα έβλεπα ποτέ τούτα τα μέρη, πόσο μάλλον με μοτοσυκλέτα! Πριν αρχίσω να δουλεύω, δυο επισκέψεις στην Μακεδονία ήταν το βορειότερο που είχα ποτέ μου βρεθεί και τώρα είμαι στον Αρκτικό Κύκλο.

DSC01146.jpg


Πώς ορίζεται ο Αρκτικός Κύκλος; Είναι το νοτιότερο σημείο στο οποίο κατά τo θερινό ηλιοστάσιο ο ήλιος είναι ορατός για 24ωρες. Σε απλά ελληνικά; Από εδώ και πάνω το καλοκαίρι ο ήλιος απλά χαμηλώνει στον ορίζοντα, αλλά δεν νυχτώνει. Αλλά όλα αυτά επεξηγούνται καλύτερα στο Κέντρο, ας το εξερευνήσω.

Πέριξ του κυρίως κτηρίου υπάρχουν τρία μνημεία.

DSC01147.jpg

Το 66ο 33’ είναι το γεωγραφικό πλάτος. Ναι, είναι βόρεια ο Αρκτικός!

DSC01155.jpg


Το μακρινότερο εκ των μνημείων είναι και το εντυπωσιακότερο, ο πιτσιρικάς συμφωνεί.

DSC01152.jpg


Τονίζεται παντού ο πλανήτης ως σφαίρα, όταν φτάνεις προς τους πόλους της Γης αρχίζει να αποκτά άλλη σημασία στο μυαλό!

DSC01148.jpg

DSC01151.jpg


Και να μην ανέμιζαν σημαίες, και να μην υπήρχε η ξανθούλα, το σκηνικό έχει εντυπωθεί ως Νορβηγικό στο μυαλό μου.

DSC01153.jpg

Πέρα από τις απαραίτητες πετρούλες (duh!)το κυρίως κτήριο είναι ενδιαφέρον στο μάτι.

DSC01150.jpg

DSC01149.jpg

Σύμφωνα με την εικόνα της εισόδου, το Χειμώνα θάβεται στο χιόνι!

DSC01156.jpg

Πέραν του εκτενούς gift shop, υπάρχουν ταριχευμένα ζώα της περιοχής, όπως και επεξήγηση της τροχιάς του ήλιου.

DSC01157.jpg


DSC01158.jpg



Μάλιστα, παραδίπλα στο σινεμά παίζει και ένα σύντομο φιλμ που επεξηγεί το φαινόμενο. Τα γραφικά του ήταν ωραία, ωστόσο όση ώρα κάθισα δεν έπαιξε σε κάποια γλώσσα που κατανοώ.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ώρα για επίθεση στο εστιατόριο! Τόσες μέρες δεν βρήκα ευκαιρία, τώρα που μου δίνεται η δυνατότητα θα δοκιμάσω κάτι τοπικό. Ραγού τάρανδου! Όση ώρα περιμένω το πιάτο μου δεν μπορώ να μην σκέφτομαι ότι… τα αποφάγια της μερίδας μου κοσμούν τον τοίχο.

DSC01159.jpg

Δεν είμαι φαν του να φωτογραφίζεις το γεύμα σου, αλλά εδώ αλλάζει κάπως το πράγμα. Για την ιστορία γευστικότατος και ναι είναι μαρμελάδα στην πάνω γωνία.

DSC01160.jpg

Έξω καλοκαίρι, ποιος Αρκτικός;

DSC01161.jpg

Το διάλειμμα μου επέτρεψε να αφήσω το τρακάρισμα κάπως πιο πίσω στο κεφάλι μου, με ανανεωμένη όρεξη συνεχίζω τη διαδρομή μου.

DSC01164.jpg



Αλήθεια εδώ πάνω ξαφνικά σπάνισαν τα Tesla, μάλλον το δίκτυο φόρτισης δεν έχει αναπτυχθεί στον αρκτικό ακόμη.
Σιδηρόδρομος ακριβώς πάνω στο νερό και βουνάρες στον ορίζοντα. Τελικά η διαδρομή δεν ήταν απλά μια πληκτική Εθνική Οδός.

DSC01165.jpg

Με τα πολλά καταφτάνω στην κωμόπολη του Bodø, τον προορισμό μου γι’ απόψε. Έχω κλείσει ένα δωματιάκι στο σπίτι του Jorgen, ενός συνταξιούχου Νορβηγού. Καλοσυνάτος άνθρωπος, απ’ ότι κατάλαβα τον έχει φάει η μοναξιά και γι’ αυτό νοικιάζει φθηνά ένα δωμάτιο με την ελπίδα πως θα ξεπέφτει κανένας άνθρωπος να λένε καμιά κουβέντα. Οι Χειμώνες εδώ του είναι ανυπόφοροι γ’ αυτό και περνάει έξι μήνες το χρόνο στην Ταϋλάνδη με το που σκοτεινιάζει στο Bodø. Για να με ευχαριστήσει, με το που μπαίνω σπίτι έχει βάλει και βλέπει στην δορυφορική ελληνικό ποδόσφαιρο!

Πιάνουμε κουβέντα, του ζητάω να μάθει για το τρακάρισμα, τα ελικόπτερα έφεραν τους τραυματίες σο νοσοκομείο της πόλης. Στα τοπικά νέα γράφουν πώς δεν διατρέχουν κίνδυνο. Με προειδοποιεί να προσέχω φορτηγά από Λιθουανία και Πολωνία καθώς συχνά οι νταλικιέρηδες ανηφορίζουν μονοκοπανιά από τις χώρες τους για να φορτώσουν ψάρι και αποκοιμιούνται στο τιμόνι από την εξάντληση. Τα λέω αρκετά με τον Jorgen, ωστόσο θέλω να δω την μικρή πόλη και απαρνούμαι την πρόταση του να καθίσουμε σπίτι.

Να σημειώσω ότι ακόμη και τώρα, σχεδόν τρεις μήνες μετά, ακόμη πού και πού μου στέλνει στο whatsapp αυτές τις εικόνες που μόνο 60χρονοι χρησιμοποιούν και δεν ξέρω ποιος σχεδιάζει τύπου ‘have a good Wednesday!!!!!’ με γκλιτερ στα γράμματα και ένα τριαντάφυλλο στο φόντο. Creepy?
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Σε δέκα λεπτά με τα πόδια είμαι στο κέντρο, δεν υπάρχουν πολύ περισσότερα από μια μαρίνα είναι η αλήθεια.

DSC01168.jpg

Από την άλλη, το μικρό λιμανάκι έχει τόσα να δεις.

DSC01169.jpg


DSC01170.jpg



Κύριο αξιοθέατο για μένα είναι ο ήλιος. Ανάλογα με το τι υπάρχει ανάμεσα σ’ εσένα και τον ορίζοντα, τον χάνεις στιγμιαία, ωστόσο έχει καρφωθεί σ’ ένα ύψος και αρνείται να κατηφορίσει περισσότερο, το διάχυτο φως παραμένει σταθερό και ισοδύναμο με 7-8 το απόγευμα σε δεδομένα ελληνικού καλοκαιριού.

DSC01173.jpg

DSC01175.jpg

Πιάνω να περπατάω τον λιμενοβραχίονα μην χορταίνοντας τα παιχνίδια του φωτός.

DSC01177.jpg


DSC01179.jpg



Τα νερά γαλανά με μπλε μέδουσες να κολυμπούν ανάμεσα στα φύκια.

DSC01182.jpg

Αυτή η ανάμειξη μυτερών βουνών με θάλασσα με έχει εντυπωσιάσει τόσο σ’ αυτήν την χώρα.

DSC01183.jpg


DSC01184.jpg



Η πιτσιρικαρία μαζεύεται γύρω από την σημαία για κανένα τσιγάρο στα κλεφτά.

DSC01185.jpg


Από την εξωτερική μεριά του λιμανιού τα νερά δεν είναι στάσιμα, πηγαίνω προς τα βράχια που ψαρεύει ο τύπος και βγάζω τα παπούτσια για να βρέξω τα κουρασμένα πόδια μου.

DSC01186.jpg

ΟΚ δεν είναι πάγος το νερό, κάθε άλλο. Όσο χαλαρώνω εκεί παρατηρώ ένα μικρό ελικοφόρο να προσγειώνεται, δεν είχα πάρει πρέφα ότι υπάρχει αεροδρόμιο.

DSC01187.jpg

Τι γαλήνη.

DSC01188.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Γυρνάω προς τα μαγαζάκια, μια μπυρίτσα τώρα θα είναι ότι πρέπει.

DSC01189.jpg

Να σου και ένα όχημα του Google Street View, χρόνια θέλω να δω ένα και τώρα το βρίσκω παρκαρισμένο!

DSC01190.jpg

Στα περισσότερα μαγαζιά τρώω χυλόπιτα όταν ζητάω μια μπύρα.

-Συγγνώμη κλείσαμε

-Μα από τώρα; Ντάλα ήλιο;

-Είναι 11:30 κύριε!

Πόσο μπερδεύεται ο οργανισμός με όλο αυτό, απλά αναβάλλεται η κούραση, η υπνηλία. Βρίσκω ευτυχώς ένα…after για να πιω την μπύρα μου, ευτυχώς έχω μαζί μου γυαλιά ηλίου γιατί ο ήλιος είναι φάτσα φόρα στον ορίζοντα.

DSC01174.jpg

Να κάτι που αξίζει τα μάτια να δουν, ο ήλιος του μεσονυκτίου. Αδιανόητες έννοιες.

Περπατάω μπερδεμένος προς το σπίτι κοιτώντας διαρκώς το ρολόι, πώς να μην αμφιβάλλεις όταν από το μπαλκόνι βλέπεις αυτό;

DSC01192.jpg

Μου στέλνουν μήνυμα κάτι φιλαράκια από Ελλάδα για το πού είμαι. Λοιπόν, από κινητό προκειμένου να χωρέσουν και αυτοί και εγώ στην οθόνη πρέπει να κάνεις το μέγιστο επιτρεπτό ξεζουμάρισμα στο google maps!

zoom-out-map.jpg


Κοιτάζω ξανά έξω από το παράθυρο. Δηλαδή τώρα λέμε καληνύχτα;

DSC01193.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ημέρα 8η, 19/07/’19
Bodø (ΝΟ) – Å (NO) – Melbu (NO) – Sortland (NO), 315km
map.jpg

Ο λόγος που διάλεξα να μείνω στο Bodø είναι το ότι από εδώ φεύγουν τα καράβια για τα νησιά Lofoten, είναι αρκετά ξακουστός προορισμός, μέχρι και ο Καββαδίας τα έχει αναφέρει. Αποτελούν έναν από τους κύριους λόγους που ανέβηκα τόσο βόρεια, ευελπιστώ να είναι αντάξια των περιγραφών και των προσδοκιών.
Τελικά είναι της μοίρας μου το πολύ πρωινό ξύπνημα σ’ αυτό το ταξίδι, έξι και μισή είμαι στημένος στο λιμάνι. Είναι πιο φωτεινά σε σχέση με τα μεσάνυχτα, αλλά δεν το λες και τρελή διαφορά!
DSC01194.jpg
Με το που μπαίνω στα γκαράζ του πλοίου, ώπα δίπλα μου ένα GS με κίτρινο λουκέτο στα μπαγκάζια. Αυτός δεν είναι άλλος από τον Γερμανό που με βοήθησε να δέσω την μηχανή στο καράβι από Δανία. Απίστευτο, μια ολόκληρη εβδομάδα μετά ξανασυναντιόμαστε. Θα μπορούσαν οι δρόμοι μας να είναι τόσο διαφορετικοί και όμως καταλήξαμε να παίρνουμε άγρια χαράματα το ίδιο δρομολόγιο.
Τον χαιρετώ χαρούμενος, με αναγνωρίζει αμέσως ‘the Greeeek!’ και με ρωτάει πώς είναι το κράνος, το θυμάται ο διάολος ότι έπεσε μπροστά του.
Συζητάμε για το ταξίδι μας και την απίστευτη τύχη του να πετυχαίνουμε διαρκώς καλοκαιρινό καιρό. Τελικά έχουμε ακολουθήσει σχετικά παρεμφερή πορεία, είχα όρεξη να πούμε κι άλλα, αλλά θέλει να κοιμηθεί λιγάκι, οπότε τον αφήνω και βγαίνω προς τα έξω.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Η στεριά είναι πια μακριά μας.

DSC01195.jpg

DSC01197.jpg


Δεν θα μπορούσε να είναι Αιγαίο εδώ; Μια αλλαγή στη σημαία μόνο!

DSC01205-2.jpg

Άλλη μια περίσταση που θα ήθελα να μπορούσα να της δώσω την φωτογραφία!

DSC01199-2.jpg

Πλέον διακρίνονται μπροστά τα νησιά, είναι σαν μυτερές κορυφές βουνών που βγαίνουν μέσα από τον Ατλαντικό. Πρώτη εικόνα εντυπωσιακή.

DSC01201-2.jpg


DSC01203.jpg



Είναι αρκετές ώρες η διαδρομή με το καράβι, πλέον όμως κοντεύουμε να πιάσουμε λιμάνι, να και χιόνι Ιούλιο μήνα ακριβώς δίπλα στη θάλασσα.

DSC01208-2.jpg

Αποβίβαση και νατος ο Στέφανος στα Lofoten. Για σήμερα δεν έχω συγκεκριμένο πλάνο, οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, οπότε θέλω απλά να σουλατσάρω σταματώντας εδώ και εκεί, όπου μου τραβάει κάτι την προσοχή.

DSC01210.jpg

Έχουμε δέσει στο σχεδόν νοτιότερο άκρο του αρχιπελάγους, ωστόσο αποφασίζω να πάω ως το πραγματικό άκρο, ο λόγος είναι το όνομα το χωριού. Λέγεται απλά Å, με αυτό το κυκλάκι για κορώνα.

Στις παρυφές του υπάρχει και παραλιούλα με καταγάλανα νερά.

DSC01211.jpg

Κρίνοντας από τα αυτοκόλλητα, μάλλον δεν είμαι ο μόνος που εντυπωσιάστηκε από το όνομα.

DSC01213.jpg



Το κέντρο του χωριού είναι κάτι σαν διατηρητέο, δεν πολυεπιτρέπονται οχήματα. Εξερεύνηση με τα πόδια λοιπόν. Κόσμος βγάζει βόλτα τα σκυλάκια του, μια γκαλερί στο βάθος, όμορφα πράγματα.

DSC01219.jpg
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Είναι απολαυστικός ο τρόπος που γράφεις... Επίσης κουκλί το (συγκεκριμένο) VFR!
Μου αρέσει ΚΑΙ γι' αυτό το ταξιδιωτικό σου!!!
:friendship:

Υ.Γ. 15 χρόνια πριν που έκανα ένα παρόμοιο ταξίδι στα μέρη εκεί πάνω, θυμάμαι ότι το μάτι μετά από λίγες μέρες "συνηθίζει" την ομορφιά της Νορβηγίας, που βρίσκεται αψεγάδιαστη παντού γύρω σου, και δεν σου κάνει πλέον εντύπωση όπως στην αρχή! Οι φωτογραφίες σου το επιβεβαιώνουν...
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Σ' ευχαριστώ:happy: Είναι μεγάάάλο το κείμενο και ελπίζω να μην κουράζει στην ανάγνωση (ή το σκρολάρισμα!)

Ισχύει αυτό που λες με τις εντυπώσεις, αλλά να σου πω την αλήθεια τα νησιά Lofoten μάλλον είναι ότι ομορφότερο έχω ποτέ δει:geek:
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Βλέπω αυτό το κόκκινο καφέ, ωραίο θα ήταν ένα καφεδάκι στην λιακάδα τώρα.

DSC01214.jpg

Απ΄ έξω αποξηραίνουν ψάρια, σαν πλάσματα από 3.000 μέτρα βάθος είναι με τα στόματα έτσι ανοικτά.

DSC01215.jpg


Εντός του καφέ η διακόσμηση είναι ευχάριστη επίσης.

DSC01216.jpg

Μου ετοιμάζουν στο μπαρ τον καφέ και μου λένε ‘άστο πληρώνεις μετά, τα βρίσκουμε’. Το πόσο παραξενεύτηκα μάλλον ήταν εμφανές, ένας πελάτη δίπλα μου λέει ότι ‘Amazing, they are so sympatisch!’ Σε απ’ ευθείας μετάφραση στα ελληνικά αυτό θα σήμαινε ‘συμπαθητικός’, δεν είναι όμως δόκιμη φράση στα αγγλικά. Ωπ τον τσάκωσα, ‘συγγνώμη, μήπως είστε Ελβετός;’. Ψοφάει στα γέλια που τον κατάλαβα και επιμένει να με προσκαλέσει στο τραπέζι του απ’ έξω. Είναι ένα ζευγάρι από την Λουκέρνη (δηλαδή καμια ώρα από εδώ που μένω), γύρω στα 35 και έχουν αφήσει τις δουλειές τους για ένα εξάμηνο προκειμένου να ταξιδέψουν ως το Nordkapp. Με ποδήλατα. Ναι με ποδήλατα! Να σου πέφτει το σαγόνι. Όταν με το καλό φτάσουν θα επιστρέψουν με καράβι ως την Ολλανδία, όπου μένει κάποιος ποδηλάτης με τον οποίον γνωρίστηκαν στον δρόμο. Εντυπωσιακό! Σε ερώτηση περί τι τους λείπει περισσότερο η κοπέλα σχεδόν σπαρακτικά μου απαντάει ‘το μπανάκι μουυυ’.’

Τελειώνοντας τον καφέ, οι ποδηλάτες μου έχουν συστήσει τον αρχαίο φούρνο του χωριού ως κάτι που δεν πρέπει να χάσω. Άδικο δεν είχαν.

DSC01217.jpg

Και αν δεν πολυφαίνεται, η επιγραφή αυτή προειδοποιεί για το Kraken, το μυθικό τέρας που κατασπαράζει καράβια. Με την μπουνάτσα σήμερα είναι λιγότερο απειλητικό.

DSC01218.jpg







Επόμενος σταθμός η Reine.

DSC01221.jpg

Ψαροχώρι και εδώ, παραδόξως τα θαλασσινά στον ήλιο βρωμούσαν λιγότερο απ΄ ότι φανταζόμουν.

DSC01223.jpg

Ωραία εικόνα πάντως, λες και βλέπεις… αμπέλι σχεδόν.

DSC01222.jpg

Με το που παρκάρω στο κέντρο σταματά μια κοπέλα με F800GS δίπλα μου, όπως και όλοι τελικά έχει πάει στα ελληνικά νησιά και αναπολεί το πόσο πλάκα είχε να βολτάρεις με νοικιάρικο σκουτεράκι στην Κεφαλονιά.

Το χωριό έχει μερικά σοκάκια για περπάτημα, είναι η ώρα τέτοια όμως που οι περισσότεροι προτιμούν τους πάγκους για φαγητό.

DSC01224.jpg

DSC01225.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
DSC01226.jpg


Διαλέγω να πάω προς την γέφυρα που πέρασα μπαίνοντας στο χωριό, ίσως από τις αγαπημένες μου εικόνες όλου του ταξιδιού.

LRM-EXPORT-548715223922307-20191009-2304

Τα χρώματα, τα σχήματα, η θάλασσα, τα σπίτια, το χιονάκι, απ΄ όπου και να το πιάσω είναι απλά υπέροχα.

Μάλιστα ο μικρός μόλος σχεδόν μοιάζει με ψεύτικο παιχνίδι, βγήκε σχεδόν tilt shift αυτή η φωτογραφία.

DSC01229.jpg

Εντάξει, δεν είναι Atlantic Road, αλλά εντυπωσιακές όλες αυτές οι γέφυρες που ενώνουν τα συμπλέγματα των νησιών.

DSC01230.jpg

Ατέλειωτη ομορφιά σ’ αυτά τα μέρη.

DSC01231.jpg

Και κάτι που δεν περίμενα, μια μεγάλη παραλία στο Ramberg με λευκή άμμο, γαλάζια νερά και κόσμο να κάνει μπάνιο.

DSC01232.jpg

Δεν είχα διανοηθεί την ανάγκη να φέρω μαγιώ, φάση θα είχε να βουτούσα.

DSC01234.jpg

Νομίζοντας ότι έχω αφήσει τα fjord αρκετά πιο νότια, η πινακίδα προς το Nusfjord με κάνει να αλλάξω πορεία. Η διαδρομή άξιζε, το φιορδ όχι.

DSC01235.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Χιλιόμετρα μετά, το βλέμμα μου τραβάει μια αλλόκοτη εκκλησία, σίγουρα δεν την λες βασιλική με τρούλο.

DSC01237.jpg


Γελάδια βόσκουν με τον ουρανό μονάχα πίσω τους, ωστόσο το πιο περίεργο είναι αυτό το επίμηκες καλύβι.

DSC01239.jpg

DSC01238.jpg

Επιστρέφω στον κεντρικό για να δω περί τίνος πρόκειται. Μάλιστα, μουσείο Viking. Και δεν το επισκέπτομαι;

Η αρχική αίθουσα με τα ευρήματα στα γύρω χωράφια είναι απογοήτευση, ο χάρτης που μου έδωσαν ωστόσο λέει ότι το ‘καλύβι’ που είδα είναι αντίγραφο του σπιτιού φύλαρχου βικινγκ, ίσως εκεί έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Η είσοδος μάλιστα είναι διακοσμημένη με τους γνωστούς δράκους του πολιτισμού αυτού.

DSC01242.jpg


Μέσα στο κτήριο υπάρχουν ‘διαμερίσματα', σε καθένα από τα οποία εργαζόμενοι με παραδοσιακές φορεσιές παριστάνουν τους τεχνίτες, άλλος είναι κτηνοτρόφος, άλλος βυρσοδέψης.

DSC01243.jpg



DSC01245.jpg



Και να από κοντά τα alien αποξηραμένα πλάσματα της θάλασσας που πέτυχα και νωρίτερα.

DSC01246.jpg

Οι δεσποινίδες απ’ έξω στο πνεύμα του cosplay και αυτές κάνουν ότι μαγειρεύουν. Η ξανθιά δε, ειχε απίστευτα λευκό χρώμα μαλλιών και δέρματος.

DSC01247.jpg


Στο δεύτερο μισό του κτίσματος βρίσκονται οι ας πούμε κοινόχρηστοι χώροι του χωριού. Πραγματοποιούν και ξενάγηση στα νορβηγικά, οπότε δεν κατάλαβα γρυ. Ο δράκος δεσπόζει στη μέση (ναι ρε γι’ αυτό έβγαλα την φωτογραφία!)

DSC01251.jpg


DSC01248.jpg


Ξυλόγλυπτα και υφαντά στους τοίχους με την χαρακτηριστική Norsk νοοτροπία, πόσο μ’ αρέσουν αυτά! Για την μυθολογία της Kαλεβάλα έμαθα ως παιδί μέσα από το περιοδικό ΚΟΜΙΞ που δημοσίευσε μια πολύ καλή μετάφραση ιστορίας του Ντον Ρόσα που σε έβαζε για τα καλά στο κλίμα.

DSC01249.jpg

DSC01252.jpg

Προσοχή στην λεπτομέρεια: Στην έξοδο κινδύνου δεν υπάρχει ένα απλό ανθρωπάκι από γραμμούλες, αλλά ένας Βίκινγκ!

DSC01250.jpg
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Μετά την έξοδο, επιγραφή ενημερώνει πως υπάρχει Drakkar (το γνωστό πλοίο με το οποίο οι Βίκινγκ διέσχιζαν τον Ατλαντικό) αραγμένο στην δίπλα λίμνη. Απόσταση 1.5 χιλιόμετρο με την επιστροφή να είναι ανηφόρα. Μην έχοντας αυτό το δεδομένο υπ’ όψη, έχω έρθει ως εδώ με παντελόνι cordura και μπότες. Ναι, ΟΚ, δεν έχω να σέρνω μπουφάν και κράνος (χύμα αφημένα στην μηχανή, I love Norway), αλλά και πάλι θα με φάει η ζέστη.

Η περιέργεια νικά, ανοίγω τα φερμουάρ του παντελονιού πιο ψηλά και από σκισίματα σε φόρεμα αοιδού σε σκυλάδικο και ξεκινάω.

Στην πορεία υπάρχουν σημεία για τοξοβολία ή ρίψη τσεκουριού σε στόχο, σημεία για ιππασία, αλλά και μια καλύβα σιδηρουργού.

DSC01253.jpg

Σε αντίθεση με τους συναδέλφους του πιο πριν, που θεωρητικά και μόνο μαγείρευαν, αυτός έχει όντως καμίνι και σφυρηλατεί πυρωμένο σίδερο, τον λυπήθηκα μες στην ζέστη. Από παρουσιαστικό όμως, είναι σίγουρα απόγονος των… προγόνων του.

DSC01255.jpg

Όχι δεν είναι αυτό το ντράκαρ, απλά έδειχνε όμορφο.

DSC01257.jpg

Το σκάφος καθ’ αυτό είναι σε κλίμακα 1:2, παρατηρώ ότι έχει κινητήρα Honda, ειρωνικό το ‘you meet the nicest people on a Honda’, αν σκεφτεί κανείς το ότι οι συγκεκριμένοι είναι γνωστοί ως βίαιοι κατακτητές.

DSC01258.jpg

Ένα πανύψηλο παλικάρι με ξανθιά γενειάδα μας λέει πώς αν μαζευτούμε έξι τουλάχιστον, θα πάμε βόλτα στην λίμνη. Δεν είχα ιδέα ότι γίνεται αυτό, γαμώ.

Εν τέλει μαζευόμαστε, φοράμε σωσίβια και περιμένω να βάλει μπρος να κάνουμε ρομαντζάδα. Αμ δεν κατάλαβα καλά! Το μοτέρ υπάρχει για έκτακτη ανάγκη, η βόλτα κανονικά γίνεται με πανί. Αλλά σήμερα έχει νηνεμία, οπότε μια λύση μένει: Να τραβήξουμε κουπί! Ω ρε φίλε! Μα που να πάμε με αυτά τα κουπάκια; Να για ποιο λόγο απαιτούνται τουλάχιστον έξι άτομα για να ξεκινήσει η βόλτα.

DSC01259.jpg

Μας μοιράζει τα κουπιά και ξεκινάμε να κωπηλατούμε. Δίνει τον ρυθμό, ταυτόχρονα μας αναφέρει και ιστορικά στοιχεία για τις περιπέτειες των προγόνων του. Είναι κουραστικό, αλλά έχει την πλάκα του. Σύμφωνα με το GPS του, η μεγαλύτερη ταχύτητα που πιάσαμε είναι 1.5 χιλιόμετρο την ώρα. Κανένα μισάωρο μετά επιστρέφουμε για να πάρουν σειρά οι επόμενοι.

DSC01260.jpg

Και τώρα ανάβαση ως το parking. Πρέπει να έχασα ένα κιλό σε ιδρώτα λόγω παντελονιού και μόνο. Κάποιοι πιο προνοητικοί έθαψαν το TDM τους κάτω από πράγματα και λογικά τριγυρνούσαν ανάλαφροι.

DSC01261.jpg
 
Top Bottom