Σαβουάρ βιβρ του Μοτοσυκλετιστή

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι...

Απολαύστε (και εφαρμόστε υπεύθυνα) τις παρακάτω συμβουλές παρμένες από το Περιοδικό ΜΟΤΟ, τεύχος 48, Δεκέμβριος 1989.
Συντάκτης ο Αντώνης Πανούτσος.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Σαβουάρ βιβρ του Μοτοσυκλετιστή

Όταν κρατάμε το ποτήρι, πρέπει να πετάει το μικρό δαχτυλάκι; Δύο δάχτυλα; Και τα πέντε και να το πιάνουμε με το αριστερό; Να το ακουμπάμε στο τραπέζι και να σκύβουμε και να ρουφάμε;

Όταν πηγαίνουμε σε βαφτίσια, τι δίνουμε για δώρο; Ένα χαριτωμένο σταυρουδάκι; Ένα πεντοχίλιαρο λέγοντας “πάρτε ρε, να έχει να τρώει το μωρό;” Τίποτα και σηκώνουμε και δέκα μπομπονιέρες για να ντυθούμε με τα τούλια “βασίλισσες της νύχτας” στις απόκριες;


Αυτά τα ερωτήματα έχουν απαντηθεί από την Ελένη Χαλκούση στον “Οδηγό Καλής Συμπεριφοράς”. Για την καλή μοτοσυκλετιστική συμπεριφορά, όμως, υπάρχουν απορίες που παραμένουν αναπάντητες. Ο οδηγός αυτός απαντά σε όλα και αποτελεί την βίβλο του καλοαναθρεμμένου μοτοσικλετιστή σε όλες τις περιστάσεις.

Του Αντώνη Πανούτσου, Περιοδικό ΜΟΤΟ, τεύχος 48, Δεκέμβριος 1989
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
1) ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Η συζήτηση στο φανάρι, όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά και επιβάλλεται. Εάν η μοτοσικλέτα του άλλου είναι καινούρια, μια ανώδυνη, ευγενική ερώτηση είναι: “Από την αντιπροσωπεία την πήρες ή από εισαγωγέα;” Αντίστροφα, μια αγενής ερώτηση είναι: “Είναι από τα γερμανικά με τα κλειστά μοτέρ;”

Η συζήτηση στο φανάρι, γίνεται πάντα στον ενικό. Ο πληθυντικός χρησιμοποιείται (αν χρησιμοποιηθεί), από τον μεγαλύτερης ηλικίας μοτοσικλετιστή προς τον νεαρότερο. Ο λόγος είναι απλός. Ο “μεγάλος” μπορεί να νομίζει ότι τον προκαλείς, θεωρώντας τον “μπάρμπα” , όπου για να σώσει την μοτοσυκλετιστική του τιμή, θα φύγει σφεντόνα από το φανάρι, θα γίνει ανάμνηση και θα το έχετε κρίμα στο λαιμό σας. Όταν δυο μοτοσικλετιστές συνομιλούν στον πληθυντικό στο φανάρι, είναι πάντα γιατροί με BMW και θα πρέπει να προσέξετε να μην χτυπήσετε στις βαλίτσες όταν τους προσπερνάτε με το παπί σας.

Η ιδανική όμως ερώτηση που πιθανόν να αποτελέσει την απαρχή αιώνιας φιλίας, είναι “ευχαριστημένος;” Έτσι δίνετε την δυνατότητα στον κάτοχο της μοτοσικλέτας να αποδείξει την καλή του κρίση απαντώντας “πολύ ευχαριστημένος” ή την ικανοποίηση να θάψει αντιπρόσωπο, μοντέλο, τον Yoshihiro Honda και όλο του το σόι. Όχι και μικρή χαρά όταν δουλεύεις κλητήρας σε τράπεζα με 53 καθαρά.

Σημαντικό. ΠΟΤΕ, μα ΠΟΤΕ, δεν κλείνουμε την λουρίδα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ο ευγενικός μοτοσικλετιστής σταματά στην διάβαση. Αν ρωτήσετε “Πόσο;” ο κανόνας είναι “τόσο ώστε να μπορεί να ελιχθεί μια Harley Davidson Electra Glide (το touring μοντέλο)”. Αν πάτε ακόμη πιο μπροστά, πάει να πει ότι περάσατε με κόκκινο οπότε πάμε σε άλλο κεφάλαιο του οδηγού. Αν πάτε πιο πίσω, ελάτε στην θέση του Electra Glide! Σε περίπτωση όμως που κλείνετε την λουρίδα, οι παραδεδεγμένες αντιδράσεις του συνάδελφου μοτοσικλετιστή είναι οι εξής: α) Να σας αγνοήσει β) Να δώσει τρεις μικρές γκαζιές που σημαίνουν “λίγο πιό μπροστά” γ) Να σας πει με μέση φωνή “λίγο πιο μπροστά” δ) Να ελιχθεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να στηθεί μπροστά σας, εκδηλώνοντας εμπράκτως την δυσαρέσκειά του για την αγένειά σας ε) Να σπρώξει με την μπροστινή ρόδα του, την πίσω ρόδα σας (αυτό προϋποθέτει πολυετή φιλία και πρέπει να γίνεται με μοτοσικλέτες με διαφορά κάτω των 30 κιλών)

Άλλο. Όταν αναφέρεστε στην μοτοσικλέτα του άλλου, δεν την αποκαλείτε “μηχανάκι”. Αν τον ρωτήσετε “πώς πάει;”, ο άλλος έχει δικαίωμα να πει “καλό μηχανάκι” έστω και αν είναι FZR, αλλά ποτέ δεν ρωτάτε “τραβάει το μηχανάκι;” Η εξαίρεση του κανόνα ισχύει όταν έχετε και σεις μοτοσυκλέτα του ίδιου κυβισμού και δυνατοτήτων. Όχι όμως και αν δεν είναι και οι δύο ευρωπαϊκές ή γιαπωνέζικες. Σε περίπτωση που οι δυο μοτοσικλέτες είναι κατασκευασμένες σε διαφορετικές ηπείρους, η επικοινωνία πρέπει να αποφεύγεται. Ο κανόνας δεν ισχύει για μοτοσικλέτες που κατασκευάστηκαν μετά το '70, στην Αφρική ή στην Ωκεανία.

Τώρα ορισμένοι κανόνες σε περίπτωση ανταγωνιστικής σχέσης στο φανάρι.

Αν δεν θέλετε κόντρα δεν ρίχνετε μικρές γκαζιές. Του κανόνα εξαιρούνται δίχρονα, κατασκευασμένα πριν το '82 που έχουν πρόβλημα στο ρελαντί. Έτσι συμπεραίνουμε ότι αν έχετε VFR και σταματήσει δίπλα σας Sachs, τριτάχυτο, με κουλουρά, που ρίχνει μικρές γκαζιές, δεν σημαίνει ότι αυτό αποτελεί πρόκληση για κόντρα. Ο άνθρωπος κοιτάζει να μην του σβήσει το μοτέρ και σε περίπτωση που το παρεξηγήσετε και τον “ξεσκίσετε”, σκεφτείτε πώς θα διηγείστε το βράδυ την ιστορία: “Στεκόμουν στο φανάρι και δίπλα μου σταματάει ένας κουλουράς, με καπελάκι με αυτιά και ένα κακό Sachs. Ξεκινάμε και ...” Συμφωνείτε ότι κάπου χαλάει το ηρωικό της ιστορίας.

Ο τρόπος που αναγνωρίζεται ο επίδοξος αντίπαλος είναι ο ρυθμός στις γκαζιές. Το κάλεσμα για κόντρα είναι τρεις μικρές γκαζιές στην αρχή και ανέβασμα των στροφών όταν ανάψει το κόκκινο των πεζών. Στα παπιά είναι μικρά τινάγματα του μπροστινού τροχού (σαν πρόωρη εκσπερμάτιση). Όλα τα ανωτέρω δεν ισχύουν για ευρωπαϊκές μοτοσικλέτες. Απλά, ο άνθρωπος προσπαθεί να μην του σβήσει το μοτέρ. Τα ανωτέρω, όμως, δεν ισχύουν όταν το φανάρι βρίσκεται πριν από στροφή, γιατί όπως ξέρουμε τα ευρωπαϊκά πάνε καλά στις στροφές.

Συνεχίζουμε με την συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή απέναντι στους αυτοκινητιστές. Τους αγνοείτε. Ποιος, άλλωστε, μοτοσικλετιστής θα ήθελε να μιλήσει σε έναν γιωταχή;

Οι συνηθισμένες ερωτήσεις των αυτοκινητιστών είναι: “Πόσο κάνει;” και “Πόσα πιάνει;” Οι σωστές απαντήσεις είναι: “Όσα δεν θα βγάλεις ποτέ στην ζωή σου” και (αν είναι παπί) “Τριακόσια” ή (αν είναι GSX) “Είκοσι”.

Διανθείστε την απάντηση με χαριτωμένα τρικ και καλόγουστες πινελιές. Στραβώστε το στόμα όταν μιλάτε και τινάζετε το κεφάλι κατά πίσω. Έτσι βοηθάτε τον αυτοκινητιστή να πει το βράδυ μια ωραία ιστορία: “Γυναίκα, είδα έναν στην Σόλωνος με μοτοσικλέτα. Το στόμα του ήταν στραβωμένο και τρέχανε σάλια...” Ταυτόχρονα, προπονείστε για μελλοντική συμφόρηση.

Αν σας πουν “κάνε μας μια σούζα”, μπορείτε να απαντήσετε “κάνε μας μια πίπα”. Ο καθένας πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί.

Ο σωστός μοτοσικλετιστής στήνεται μπροστά από τα BMW. Κοντράρει τα GTI. Γκαζώνει όταν δει Μercedes. Αν όμως βρίσκεται δίπλα σε: Ferrari, Porsche, Lamborghini κλπ, και έχει μοτοσικλέτα κάτω των 100 ίππων, κάνει την τρελή. Αν έχει συνεπιβάτη, δείχνει στο άλλο πεζοδρόμιο και λέει: “Κοίτα εκεί, ένα κανελί σκυλάκι που έφυγε”. Αν οδηγεί μόνος, ξεκαβαλάει και κοιτάει σκυθρωπά την αλυσίδα (οι αυτοκινητιστές δεν ξέρουν από αλυσίδες). Σε αυτήν την περίπτωση, περιμένει το άλλο φανάρι για να ρίξει σε κάποιον βολικότερο.

“Θέλουνε να σας γ.....ε τις γυναίκες, να κάψουνε τα σπίτια σας και να σφάξουνε τα παιδιά σας” (λόγια του Νίκου Αλέφαντου, προπονητή στους ποδοσφαιριστές του Πανιωνίου, πριν από παλαιότερο ματς με τον Ολυμπιακό).

Συνεχίζουμε με τους ταξιτζήδες. Ο ταξιτζής είναι σχεδόν άτρωτος. Στο φανάρι, ο ταξιτζής είναι ακίνδυνος. Ο ταξιτζής είναι αδηφάγο ον και μπορεί να χτυπηθεί ΜΟΝΟ στο στομάχι. Κλείστε του την οπτική γωνία προς την στάση των λεωφορείων, ώστε να μην ξέρει αν υπάρχει πελάτης που του κάνει σήμα για κούρσα. Ο ταξιτζής δεν χτυπιέται αλλιώς. Δεν τον ενδιαφέρουν οι κόντρες. Δεν νιώθει την ανάγκη να είναι φιλικός. Δεν τον απασχολεί τίποτα. Μόνο οι κούρσες. Πολλές κούρσες. Στερώντας του τις κούρσες, τον καταδικάζετε σε αργό και βασανιστικό θάνατο.

Εδώ θα ήθελα να αναφερθώ σε νοσταλγικές αναμνήσεις από μια όχι και τόσο μακρινή εποχή. Πριν λίγα μόλις χρόνια, έφτανες στο κάθε φανάρι και είχες ξυρίσει 6-8 καθρέφτες. Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν καθρέφτες ή έχουν από αυτούς με ελατήρια ή με το που βλέπουν μοτοσικλετιστή, επιβάτης και συνεπιβάτης τους διπλώνουν. Ο σημερινός μοτοσικλετιστής είναι ζήτημα αν χτυπάει έναν καθρέφτη τον μήνα.

Συμπερασματικά, η καλή συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή στα φανάρια είναι δύσκολη υπόθεση. Γι αυτό, καλύτερα, να περνάμε με κόκκινο.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
2) ΣΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ

Το συνεργείο είναι τέμενος, ο μάστορας είναι αρχιερέας και τα μαστοράκια καντηλανάφτες. Το συνεργείο έχει θαυματουργές ικανότητες, κάτι σαν την Παναγιά της Τήνου. Πάμε την μοτοσικλέτα μας να γίνει καλά. Όπως, λοιπόν, δεν διατάζουμε την Παναγιά “κάνε το παιδί να περπατήσει και θα 'ρθω το απόγευμα να το πάρω”, έτσι δεν λέμε στον μάστορα “φτιάχ' το και θα περάσω αύριο”. Για καλύτερες μέρες, αρμονικές σχέσεις και περισσότερα χιλιόμετρα, διατυπώνουμε το αίτημα ως εξής: “Μάστορα, νομίζω ότι έχει πρόβλημα στον (η)(ο). Θα μπορέσεις να το κοιτάξεις; Πότε να σε πάρω τηλέφωνο;” Η φράση επαναλαμβάνεται τρεις φορές σαν ινδικό μάντρα, γιατί κανένας μάστορας δεν απαντάει με την πρώτη.

Αν είναι παλιός μάστορας, την επαναλαμβάνουμε πέντε φορές γιατί μπορεί να έχει κουφαθεί από το αερόκλειδο. Αν ρυθμίζει βαλβίδες, δέκα φορές και αν ξέρουμε να παίζουμε και κανένα όργανο, δεν βλάπτει.

Ο μάστορας είναι φοβερός στην οργή του, μεγαλόθυμος στην εύνοιά του και συγκαταβατικός στις αδυναμίες του ατελούς όντος, που λέγεται μοτοσικλετιστής. Κάτι σαν το Αρχάγγελο Μιχαήλ.

Η μαγική λέξη που σας χαρίζει την εύνοιά του είναι το “νομίζω”. Ποτέ δεν ξέρετε. Νομίζετε. Αν δεν έχει φώτα, “νομίζετε ότι δεν έχει φώτα”. Αν έχει σκασμένο λάστιχο, “νομίζω ότι έχει σκασμένο λάστιχο”. Έτσι μιλάνε.

Ξεχάστε εμπειρίες και φίλους. Ποτέ δεν λένε στον μάστορα “εγώ είχα βάλει το μπουζί στην τρύπα του κυλίνδρου” ή “ένας φίλος μου έχει μια όμοια και οδηγεί πάντα με τιμόνι”. Αν ο μάστορας θέλει να βάλει το μπουζί κάπου αλλού ή πιστεύει ότι μπορείτε να οδηγείτε χωρίς τιμόνι, εσάς δεν σας πέφτει λόγος.

Δεν ρωτάμε “τι είναι;” και “τι κάνει;” Σε αυτές τις ερωτήσεις ο μάστορας δεν απαντά. Στο κάτω-κάτω, όλοι ξέρουμε ότι τα μικρά εξαρτήματα της μοτοσικλέτας ονομάζονται “παπαράκια” (τα μεγάλα, παπάρια) και για να τα έχουν βάλει στην μηχανή, κάτι θα κάνουν.

Βασικός κανόνας: “Ποτέ δεν απευθύνουμε τον λόγο στον μάστορα”. Περιμένουμε να μας απευθύνει αυτός τον λόγο. Δηλαδή, νομίζετε ότι δεν σας έχει δει και δεν σας μιλάει; Ο κανόνας δεν ισχύει αν δείτε manual στο σύστημα μπράιγ. Σημαίνει ότι ο μάστορας είναι όντως τυφλός. Αν ο μάστορας είναι τυφλός και δεν σας απαντάει, σημαίνει ότι έχει κουφαθεί από αερόκλειδο. Είναι μια σπάνια περίπτωση που χρήζει μελέτης. Έχω καταλήξει, ότι σε αυτήν την περίπτωση, τον οδηγείτε από το μπράτσο στην μοτοσικλέτα σας, αφού περιμένετε πρώτα να κρυώσει το μοτέρ.

Στο συνεργείο δεν καθόμαστε. Περιμένουμε όρθιοι στην γωνιά του χώρου αναμονής. Αν ο χώρος είναι τετράγωνος και οι τέσσερις γωνιές πιασμένες από άλλους πελάτες, βγαίνουμε στο πεζοδρόμιο, μέχρι να αδειάσει μια γωνία. Αν το πεζοδρόμιο είναι γεμάτο, φεύγουμε.

Ο μάστορας κατά 99% είναι τσακωμένος με τους γείτονες γιατί κάνει φασαρία. Σπρώχνουμε, πάντα, την μοτοσικλέτα μας με σβηστό το μοτέρ τα τελευταία 100 μέτρα. Αν είστε πραγματικά ευγενικοί, σβήνετε στα σύνορα του δήμου, που εδρεύει το συνεργείο.

Αν ο μάστορας λείπει από το συνεργείο, το αρχαιότερο μαστοράκι τον αντικαθιστά και έχει ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με τον μάστορα. Η αρχαιότητα αναγνωρίζεται με τα στρώματα του γράσσου. Όπως με τους κορμούς των δέντρων.

Ο μάστορας δεν κάνει λάθη. Οι εταιρείες κάνουν. “Κοίτα τους μαλ..ς τους ιαπωνέζους (ευρωπαίους), που πήγανε και το βάλανε”. Σύμφωνα με δυο στους πέντε μάστορες, το φανάρι θα έπρεπε να βρίσκεται πάνω στο ρεζερβουάρ. Μπορεί να μην φωτίζει καλά αλλά λύνεται με την μία.

Προτού πάμε στο συνεργείο, αφαιρούμε προσεκτικά αυτοκόλλητα εταιριών αξεσουάρ, συνεργείων, λιπαντικών κλπ. Για τα αυτοκόλλητα συνεργείων οι λόγοι είναι ευνόητοι. Για τα υπόλοιπα μην ξεχνάτε ότι ο μάστορας μπορεί να έχει τσακωθεί με τον αντιπρόσωπο. Καλού κακού, αφαιρέστε όλα τα αυτοκόλλητα γιατί μπορεί να μην του αρέσουν τα United Colours Of Benneton. Αν δεν βαριέστε, σκουπίστε με μαλακό πανί τα δακτυλικά αποτυπώματα. Μερικοί μάστορες είναι καχύποπτοι και την “ψάχνουνε” πολύ.

Αν η ζωή δεν έχει πια κανένα νόημα και θέλετε να πεθάνετε σαν μοτοσικλετιστής, η λύση είναι απλή. Πηγαίνετε Παρασκευή, στις επτά το απόγευμα στο συνεργείο και φωνάξτε από το πεζοδρόμιο: “Βγαίνεις έξω να μου αλλάξεις μια ντίζα;” Κανείς δεν έχει ζήσει για να περιγράψει την συνέχεια.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
3) ME TOYΣ ΜΠΑΤΣΟΥΣ (ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΕΣ)

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες: Ζητάδες, τροχαίοι και αστυφύλακες. Οι Ζητάδες μοιάζουν με πρωταγωνιστές από αμερικάνικο σήριαλ αλλά στο πιο μαυριδερό και κοντό. Οι τροχαίοι αναγνωρίζονται εύκολα. Επειδή οι περισσότεροι είναι της χωροφυλακής, αν τους παίξεις την “Ιτιά”, σε φορητό κασετόφωνο, αρχίζουν και χορεύουν. Οι απλοί αστυφύλακες δεν έχουν μοτοσυκλετιστικό ενδιαφέρον αλλά, ακαδημαϊκά, μπορούν να αναγνωριστούν από το ότι όλοι φοράνε μπλε. Αυτοί, επίσης, σας αναγνωρίζουν σαν μοτοσικλετιστή από το γεγονός ότι οδηγείτε μοτοσικλέτα.

Από αυτά τα επιφανειακά στοιχεία, μπορεί να ξεκινήσει μια σχέση που θα εξελιχθεί ανάλογα με την συμπεριφορά των δύο πλευρών.

Αν ο Ζητάς σας πλησιάσει εν κινήσει και αρχίσει να σας μιλάει μέσα από το κράνος, μάλλον βαριέται. Αν γκαζώσετε για μια μικρή κόντρα θα σας ακολουθήσει. Αν του ξεφύγετε η σχέση σταματάει. Αν σας πιάσει και σας πει “ωραία τραβάει”, είναι η αρχή μιας βαθιάς μοτοσυκλετιστικής φιλίας. Αν σας πιάσει και σας πει “γιατί έφυγες έτσι ρε τσογλάνι;”, η σχέση γίνεται τραυματική.

Ο Ζητάς πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν παραστρατημένος μοτοσικλετιστής που επειδή δεν είχε λεφτά για μεγάλη μοτοσικλέτα, κατατάχτηκε στο σώμα. Η συμπεριφορά σας πρέπει να είναι ίδια με αυτή προς του άλλους μοτοσικλετιστές αλλά με μεγαλύτερες επιφυλάξεις. Οι Ζητάδες κόβουν κλήση για σοβαρά αδικήματα (κλεμμένες, κόκκινο) και είναι κατηγορία που μιλάει άριστα την μοτοσυκλετιστική γλώσσα.

Οι τροχαίοι είναι μοτοσικλετιστές από σύμπτωση. Κάθε πρωί, ένα φορτηγό της αστυνομίας, φορτώνει τροχαίους και Moto Guzzi V7 και τους αφήνει σε στρατηγικές διασταυρώσεις. Το απόγευμα τους ξαναμαζεύει.

Οι τροχαίοι κάνουν σήμα με το χέρι και αν δεν βιάζεστε, σταματάτε. Αν σας ζητηθούν τα χαρτιά, δώστε τα. Αν δεν έχετε, δώστε αποκόμματα εισιτηρίων κινηματογράφων με τα κατάλληλα χρώματα (ροζ για δίπλωμα, γαλάζιο για άδεια). Σε περίπτωση που κάνετε λάθος στο χρώμα, (π.χ. λαχανί με μαύρα πουά) πάτε σε περίεργα σινεμά και έχετε πρόβλημα. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ο τροχαίος θα μείνει ικανοποιημένος και θα σας διώξει με βαριεστημένη χειρονομία.

Ο κάθε τροχαίος είναι φετιχιστής και έχει μια αγαπημένη παράβαση για την οποία κόβει κλήση. Άλλος το κράνος, άλλος το δίπλωμα “σε καλή κατάσταση” ή όποιο άλλο μικρό φετίχ. Αν ο άνθρωπος θέλει να κόψει την αγαπημένη του κλήση μην "του την σπάτε". Ας πούμε ότι την βρίσκει με τα “αντιανεμικά γυαλιά”, σας σταματήσει και τότε παρατηρεί ότι φοράτε αντιανεμικά γυαλιά. Αν δεν τον ψυχολογήστε έγκαιρα, θα σας κόψει κλήση ακόμη και για το πατρώνυμο της άδειας. Αν, όμως, καταλάβετε την αρρώστια του και χαμογελώντας, πετάξετε μακριά τα γυαλιά, συγκινημένος μπορεί να σας σβήσει και τις κλήσεις που σας έκοψαν άλλοι τροχαίοι. Ο τροχαίος είναι απλή ύπαρξη και το μόνο που θέλει είναι η επαγγελματική δικαίωση.

Οι ανωτέρω κατηγορίες είναι επικίνδυνες σε ομάδες άνω των τεσσάρων, που ονομάζονται και “μπλόκο”. Στο μπλόκο, 99% θα πάρετε κλήση ή στην χειρότερη περίπτωση θα πάτε αυτόφωρο. Ο κακός είναι πάντα ένας με μπλε και αστέρια που κάθεται κάτω από ένα δέντρο και κοιτάει μόνο. Παρά το γεγονός της απουσίας κουκουλοφόρου, τα μπλόκα έχουν ομοιότητα με αυτά της κατοχής. Όπως και στον ελληνικό κινηματογράφο, μπορείτε να υποδυθείτε τον ρόλο του Σταρένιου, πέφτοντας στα γόνατα και ικετεύοντας “μη μου κόβεις την κλήση, σήμερα πλήρωσα γραμμάτιο”, ή τον ρόλο του Κούρκουλου “Δεν σε φοβάμαι, κόψε και μια για στοπ πίσω φρένου που δεν έχω”. Το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Σταρένιος ή Κούρκουλος, την κλήση την έχεις φάει.

Εδώ είναι Ανατολή και στην Ανατολή, το παζάρι επιβάλλεται. Αν ο αστυφύλακας θέλει να σας κόψει μια κλήση, προτείνετέ του μιαν άλλη κλήση. Το “κόκκινο” προς τα δεξιά, μπορεί κάλλιστα να γίνει “κράνος”. Η αντιπρόταση στον αστυφύλακα πρέπει πάντα να είναι λογική για να μην νομίζει ότι τον ρίχνετε. Ας πούμε ότι ο αστυφύλακας σας σταματάει γιατί περάσατε με κόκκινο και 140 μπροστά από την Βουλή. Μια λογική προσφορά εκ μέρους σας είναι: “Θέλετε να μου κόψετε καλύτερα δυο για κράνος και μια γιατί δεν έχω ασφάλεια;” Ο αστυφύλακας θα σας αντιπροτείνει: “Μια για κόκκινο και μια για επικίνδυνη οδήγηση”. Εσείς από την μεριά σας απαντήστε: “Δυο για ασφάλεια”. Αν και οι δύο είσαστε καλοπροαίρετοι, η συμφωνία θα κλείσει.

Άλλοι μαζεύουν γραμματόσημα και άλλοι κλήσεις. Αν μαζεύετε μόνο γραμματόσημα, να μερικοί χρήσιμοι κανόνες.

Κάντε ότι κάνει και ο αστυφύλακας. Αν μείνει καβαλητός στην μηχανή και σας διπλαρώσει, μείνετε και εσείς. Αν κατέβει, κατεβείτε. Αν σας μιλάει στον ενικό, μιλάτε του και εσείς. Αν στον πληθυντικό, στον πληθυντικό. Από την άλλη μεριά, αν σας ζητήσει τα χαρτιά σας, μην του ζητήσετε και εσείς τα δικά του. Επίσης αν φύγει για το τμήμα, μην πάτε και εσείς. Κάθε πράγμα έχει τα όριά του.

Μην βάζετε προφυλακτικά στο νάιλον με το δίπλωμα. Η φράση “ένα λεπτό να βγάλω την καπότα”, δημιουργεί αμηχανία ή και παρεξηγήσεις.

Μην επικαλείσθε εξωπραγματικά επιχειρήματα. Αν λέτε “όχι, δεν ήταν κόκκινο” και ήταν τόσο πολύ, που αν ήσουν Κνίτης, θα καθόσουν προσοχή, ο αστυφύλακας θα κόψει την κλήση για να διατηρήσει την πνευματική σου ισορροπία.

Στην επαρχία, αν επικαλεσθείτε εντοπιότητα, πρέπει να μπορέσετε να την υποστηρίξετε. Στην ερώτηση “Τον Βουρλούμη, τον καφετζή, τι τον έχεις;” δεν μπορείς να απαντήσεις “θείο από την μεριά του πατέρα μου” και ο Βουρλούμης να βγει μοναχογιός. Τα οικογενειακά σε χωριά είναι δύσκολη υπόθεση.

Αν όμως δεν έχετε εξάτμιση και σας σταματήσουν στην επαρχία, πείτε “αυτό είναι αγωνιστικό, γι αυτό δεν έχει”. Καμιά φορά δουλεύει.

Ας συνεχίσουμε όμως με την συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή, σε άλλες, μικρότερης σημασίας ομάδες ή περιπτώσεις.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
4) ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Αν σας έχουν κόψει κλήση για κράνος, δίπλωμα, ασφάλεια, άδεια κλπ, τα παίρνετε μαζί και τα δείχνετε στον δικαστή. Τώρα το γιατί, το να έχεις κράνος σε απαλλάσσει από το ότι δεν φόραγες κράνος, ανήκει στην συζητήσιμη λογική των ελληνικών δικαστηρίων. Ντύνεστε καλά αλλά μην το παρακάνετε. Μια εμφάνιση όπως του πρεσβευτή της Τυνησίας όταν επιδίδει τα διαπιστευτήριά του στον Σαρτζετάκη, μπορεί να αποτελέσει μια πινελιά καλού γούστου, αλλά δεν θα σας απαλλάξει από την κατηγορία ότι παραβιάσατε “απαγορευτική πινακίδα μονής κατεύθυνσης στην οδό Σόλωνος”.

Ο δικαστής έχει πάντα δίκιο. Αν σας πει “μ' αυτά τα μηχανάκια θα σκοτωθείς κάποια ώρα”, πέστε στο πάτωμα και κάντε τον νεκρό. Το ότι βγήκαν τα λόγια του αληθινά, ικανοποιεί το εγώ του.

Μην επαναλαμβάνετε τον όρκο που σας λέει ο δικαστής: Στο “Ορκίζομαι να είπω την αλήθεια...”, θα απαντάτε “...ίζομαι”. Ο δικαστής λέει 50 φορές την ημέρα τον όρκο και δεν θα σας παρεξηγήσει αν δεν ξέρετε τα λόγια.

Μην μακρυγορείτε. “Είχα φύγει πρωί στις 9. Όχι, μάλλον 9 και μισή. Όχι, 9 ήταν τελικά. Τέλος πάντων, πρωί...”.

Στην κλήση για απολογία, απαντήστε με το αλάθητο. Να λέτε μόνο: “Δεν το είδα”. Έστω και αν η κλήση είναι για κράνος!
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
5) ΣΤΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ

Όλοι οι βενζινάδες είναι βαρώνοι που ξεπέσανε. Τους έχει μείνει λοιπόν η συνήθεια να μην συναλλάσσονται σε κέρματα. Στο βενζινάδικο πρέπει να υπολογίσεις πόση ακριβώς βενζίνη παίρνει το τεπόζιτο και να ζητήσεις την ποσότητα υπολογισμένη σε κατοστάρικα. Αν κάνετε λάθος, τα αποτελέσματα είναι επώδυνα.

Το τρένο σταματάει, ο βενζινάς ποτέ. Αν πείτε λοιπόν βάλε 700 και το τεπόζιτο παίρνει 630, θα έχετε 630 στο τεπόζιτο και 70 στα αρχ.... σας. Πάρτε αμέσως το μπουγέλο με το νερό για τα τζάμια και αδειάστε το στο παντελόνι σας. Αν έχετε ιδιαίτερα ευαίσθητα γεννητικά όργανα, πάρτε το σφουγγάρι και τριφτείτε προσεκτικά. Μετά ξεβγάζετε με το νερό και στεγνώνετε με τον αέρα. Για τις μοτοσικλετίστριες δεν ξέρω ακριβώς, αλλά υποθέτω κάτι αντίστοιχο.

Ο βενζινάς αρέσκεται στα μεγάλα νούμερα. Σιχαίνεται τα παπιά. Αν είναι διανυκτερεύον βενζινάδικο και πάτε με παπί, μια αρχοντική φράση για να σας σεβαστεί και να τον σηκώσετε από την θέση του είναι: “Βάλε εκατό στο παπί και ρίξε και 900 στο βόθρο”. Εντυπωσιάζει πάντα.

Ο τελευταίος βενζινάς που φούσκωνε λάστιχα μοτοσικλέτας, πέθανε πριν από 15 χρόνια. Μπορείτε όμως να ζητάτε να σας καθαρίζουν την ζελατίνα του κράνους.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
6) ΣΤΟ ΚΑΤ (ή σε άλλο νοσοκομείο)

Αν παρ' ελπίδα βρεθείτε στο νοσοκομείο, προσπαθείστε να κρύψετε τους λόγους του ατυχήματος ή αν σας καταλάβουν, εκδηλώστε απεριόριστη μεταμέλεια.

Στους γιατρούς που το ξέρουν, λέτε: “Ανάθεμα και αν το ξανακαβαλήσω. Έβαλα αγγελία να το πουλήσω όσο - όσο. Δεν με νοιάζει που έσπασα το πόδι μου. Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι από την βλακεία μου, σας απασχολώ και δεν μπορείτε να μιλήσετε με την ησυχία σας για τις υπερωρίες των εφημεριών. Μακριά γιατρέ μου, αυτοί οι διάολοι. Να, έβγαλα και κάρτα λεωφορείου απεριορίστων διαδρομών”.

Στις μάνες των άλλων τραυματιών, ψεύδεστε: “Είχα πάρει άδεια και πήγα με την μάνα μου στο χωριό να μαζέψουμε ελιές. Βοηθάγανε και κάτι μαύροι και ένας μαύρος, με πέτυχε στο πόδι με την βέργα και μου το 'σπασε”. Η φράση είναι ιδανική γιατί υποδηλώνει ότι είστε από χωριό, τραπεζικός, αγαπάτε την μάνα σας, έχετε κτήματα με ελιές και θεωρείτε τους μαύρους βλάκες. Οι μάνες εκτιμούν όλες τις ανωτέρω ιδιότητες και μπορείτε να κονομήσετε συμπυκνωμένη πορτοκαλάδα “ΗΒΗ” στο τσάμπα.

Σε άλλους τραυματίες μοτοσικλετιστές αποκαλύπτετε, φυσικά, την αλήθεια αλλά δηλώνετε ότι τρακάρατε επειδή “μ' έκλεισε ένα μαλ.... ΙΧής” ή γιατί “έπεσα σε πετρέλαια”. Ως γνωστόν, κανένας μοτοσυκλετιστής δεν τραυματίζεται από δική του υπαιτιότητα και όλοι ξέρουμε για τους εγκληματίες των υπουργείων που βάζουν μπαριέρες στην άκρη των δρόμων αντί μπάλες σανό, όπως βλέπουμε στο παγκόσμιο.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
7) ΣTO TMHMA ANTAΛΛAKTIKΩΝ

Τον βρήκε η Αυγή
Και αυτός με ίδια ρούχα
να περιμένει για τσιμούχα (Λαϊκό)


Θα έχετε και σεις συναντήσει αξιολύπητα πλάσματα που μετά από χρόνια αναμονής στο τμήμα ανταλλακτικών, πηγαινοέρχονται πάνω - κάτω σαν ισοβίτες, μουρμουρίζοντας στον εαυτό τους: “Τι ήθελα; Ντίζα κοντέρ ή ντίζα συμπλέκτη; Τι ήθελα; Ντίζα κοντέρ ή....” Αν δεν θέλετε να καταλήξετε έτσι, διαβάστε τα παρακάτω.

Στο τμήμα ανταλλακτικών δεν μιλάς. Παρουσιάζεσαι. “Mallaguti Sterjio του 81, τακάκια μπροστινά, κάτω φλάντζα”. Δυνατά και ευκρινώς. Σαν άντρας, ρε, όχι σαν αδελφή. Είσαι κάτοχος Mallaguti Sterjio. Περίμενε τώρα στην ημιανάπαυση. Ο πωλητής δεν σηκώνει τα μάτια αλλά λέει: “9223-Α-01-4 και Β245-44-3. Για να δούμε...” Αν ξέρετε τους κωδικούς, μην τους λέτε. Του τρώτε την ατάκα και τσαντίζεται.

Οι πιθανότητες να τα έχει, είναι ελάχιστες. Συνήθως τα ανταλλακτικά βρίσκονται πάνω στο ιστιοφόρο San Marco, που πάει, όμως πρώτα στην Γη του Πυρός να ξεφορτώσει πυροσβεστήρες. Αλλιώς βρίσκονται στο τελωνείο Άρτας αλλά ο τελώνης ξεγκαστρώνει την φοράδα.

Ο λόγος που πάτε στο τμήμα ανταλλακτικών είναι εθιμοτυπικός. Σε περίπτωση που υπάρχουν, μην ανησυχείτε, έγινε λάθος. Οι πιθανότητες είναι: 80%, δεν είναι από το Sterjio που είναι μονοκύλινδρο και με ντίζα 80 εκ. αλλά από το Fiorito Tourista του '82, που είναι εξακύλινδρο και με ντίζα 2 μέτρων. Κατά 20%, θα είναι από το Sterjio του '81 που είχε το ίδιο μοτέρ με το Fiorito του '82.

Πριν από τρία χρόνια, κάποιος είχε βρει μια φλάντζα που του έκανε. Την έχασε στο δρόμο μαζί με το πορτοφόλι του και όλα του τα χαρτιά!
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
8) ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Σας μιλάει ποτέ η μάνα σας για το Ariel που “τώρα βγήκε σε υγρό και εξαφανίζει ακόμη και τα κουμπιά;” Η γυναίκα ξέρει ότι το θέμα, σας αφήνει παγερά αδιάφορο. Εσείς γιατί πρέπει να της εξηγήσετε ότι το Porduti του '89 έχει δυο ίππους ψηλά, χωρίς να χάσει την ροπή του χαμηλά; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι την ενδιαφέρουν οι επιδόσεις του Produtti; Στην οικογένεια, δεν μιλάνε για μοτοσυκλέτες αλλά για τηλεόραση.

Pordutti έχουμε του 86, '87, '88, '89 και του '90, καλά να 'μαστε και βάλε. Η μάνα σας είναι μοντέλο του '36, με δεύτερο ρεκτιφιέ και βάλε, μην την παραζορίζετε γιατί “μάνα είναι μόνο μία”.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Βιβλιογραφία

  • “Mirror resistance and overtaking”, prof. Adams Holberg, MS, mirrologie.
  • Μηνιαία εφημερίδα αυτοκινητιστών Αττικής “ΑΛΙΜΟΣ”.
  • Partsan Krieg (Deutsche Veriag), Pres. Maotse tung, Frankfurt am Mainz 1968.
  • “Αντάρτικο κέντρου” του Γιώργου του Καραμπελιά, εκδόσεις του Γιώργου
  • “Ducati dommanim, Alessandro Kasseri, ing. Dip. Puc, 1955, Cendro Studia di Uomi, Bologna
  • “K.O.K. 1963”, υπ. Συγκ. “Το βλήμα του λαού”, Μ. Γαργολάκου, επίλεκτα αποσπάσματα.
  • “A letter from a Hooker in Minneapolis”, Tom Waits.
  • “Διακύρηξη της 3ης του Σεπτέμβρη”, αγνώστου συγγραφέως.
  • “Οδηγητής” Νοέμβρη, αγνώστου εκδότου.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Τι γέλασα...
Κλαίωωωω λέμμμεεεεε!!!:happy::happy::happy:


Τι μου θύμισες, μπορεί να το έχω ακόμα αυτό το τεύχος!!!!
 
Reactions: yns
A

aeriko

Επισκέπτης
Απίστευτη γραφή, διατηρεί την δροσιά της παρά τα χρόνια που πέρασαν. Πάντα επίκαιρο.
 
Reactions: yns
Top Bottom