Σενιαρισμα διακοπτη φωτων/φλας/αλαρμ σε Χονδα

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Πολλα Χονδα παλιοτερων γενιων εχουν τον ιδιο διακοπτη φωτων/φλας και με αλαρμ τα μεταγενεστερα πχ τα Τρανσαλπ, τα Αφρικα 750 και πολλα αλλα. Μετα απο καμια δεκαετια χρησης με το μηχανακι αφημενο εξω σε βροχες, υγρασια, κλπ, ενα τυπικο συμπτωμα ειναι το κολλημα του διακοπτη της μεγαλης σκαλας ή η μη λειτουργια του σινιαλου. Μια λυση ειναι το φουλ λυσιμο του διακοπτη οπως εχει περιγραφει σε αλλα φορουμ αλλα αυτο ειναι μονο για τους επαϊοντες καθως υπαρχουν ελατηριακια και μπιλιες μεσα που ειναι ευκολο να χαθουν και μετα ο διακοπτης ειναι σχεδον αχρηστος.

Την ιδεα για να γινει η δουλεια in situ μου την εδωσε ο @el-Gatto μαζι με τον οποιο "πειραξαμε" προσφατα τον διακοπτη του Τρανσαλπ της Ελλαδας, τον οποιο βγαλαμε και καθαρισαμε. Αλλα εκανα προσφατα την ιδια δουλεια για τον διακοπτη του Τρανσαλπ-εργατη που εχω στο Νησι και την οποια εκανα σε ελαχιστο χρονο, χωρις καν να βγαλω τον διακοπτη.

Αυτοι οι διακοπτες εχουν δυο κομματια που ενωνονται με δυο μακριες σχετικα βιδες (με κεφαλι σταυρο) τις οποιες αν βγαλουμε μπορουμε να "ανοιξουμε" τον διακοπτη και να τον βγαλουμε απο τη θεση του πανω στο τιμονι. Ο διακοπτης δεν χωριζει τελειως στα δυο καθως υπαρχει ενας συνδεσμος απο τη μια μερια που κραταει τα δυο κομματια "ενωμενα" και προσεχουμε να μην τον χαλασουμε στο βγαλσιμο του διακοπτη απο τη θεση του.

Εχοντας τον βγαλει, τον "πλενουμε" πρωτα προσεκτικα με σπρεϋ καρπυρατερ που δεν χαλαει λαστιχακια, φλαντζες κλπ. Οσο ριχνουμε σπρεϋ, δουλευουμε και τα διαφορα κουμπια του διακοπτη και ειδικα το σινιαλο, το μπουτον της μεγαλης σκαλας και το μπουτον των φλας. Αν εχουμε αερα με πιεση του ριχνουμε, αν οχι τον αφηνουμε να στεγνωσει. Οταν εχει στεγνωσει, κανουμε το ιδιο με σπρεϋ ηλεκτρικων επαφων και τον αφηνουμε και παλι να στεγνωσει. Κατοπιν τον βαζουμε παλι πανω στο τιμονι, προσεχοντας να μπει το "τσουτσουνι" του στην σχετικη τρυπα του τιμονιου ωστε να μην κουνιεται/γυριζει και τελικα τον τσεκαρουμε, αφου ανοιξουμε τον κεντρικο διακοπτη με το κλειδι, οτι ολες οι επαφες/μπουτον δουλευουν οπως πρεπει.


Βαζω μερικες φωτο απο αυτη τη δουλεια σε Τρανσαλπ 650. Εδω μολις εχουμε βγαλει τον διακοπτη απο τη θεση του.




Εδω φαινονται τα δυο του κομματια που ταχουμε ανοιξει για να ψεκασουμε μεσα.




Οσο τον ψεκαζουμε με σπρεϋ καρμπυρατερ αρχικα και κατοπιν με σπρεϋ επαφων, βαζουμε κατι απο κατω ωστε να μη γινει καμια ζημια στα χρωματα των πλαστικων.




Και τα δυο "εκ των ουκ ανευ" σπρεϋ, καθαρισμου καρμπυρατερ και ηλεκτρικων επαφων.

 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Και ύστερα σου λένε αξιόπιστα τα Honda...:friend:
Τι να πεις...Χάλασαν και αυτά...:p:p:p
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Τον διακόπτη τον έφτιαξες, δεν φτιάχνεις και τις φωτογραφίες γιατί δεν τις βλέπω; :D
Στο ΓιαμάΠα με τα 81.000 χλμ δεν το κάνει αλλά μόλις το παρουσιάσει θα ακολουθήσω τις οδηγίες σου.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Τον διακόπτη τον έφτιαξες, δεν φτιάχνεις και τις φωτογραφίες γιατί δεν τις βλέπω; :D
Στο ΓιαμάΠα με τα 81.000 χλμ δεν το κάνει αλλά μόλις το παρουσιάσει θα ακολουθήσω τις οδηγίες σου.
Ωχ, τελικα καποιες φορες τα google photos εχουν προβλημα, tnx για την επισημανση - θα το κοιταξω.
 
Reactions: yns

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Στο δικό μου Transalp 600 (δεν ξέρω αν είναι ίδιο και το 650) το άνοιγμα το προχώρησα μέχρι ΄τελους. Έβγαλα όλα τα εξαρτήματα καθάρισα όλες τις επαφές και φρέσκο γράσσο όπου χρειαζόταν. Αν θυμάμαι καλά έχει κάτι ελατηριάκια και μπίλια που θέλουν προσοχή αλλά δεν είναι δύσκολο, προσοχή χρειάζεται.
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Μια χαρά George αλλά θα σταθώ σε αυτό
"Εχοντας τον βγαλει, τον "πλενουμε" πρωτα προσεκτικα με σπρεϋ καρπυρατερ που δεν χαλαει λαστιχακια, φλαντζες κλπ"

Το σπρει καρμπυρατερ είναι πολύ ισχυρό χημικό και δεν κάνει για εφαρμογές σε λαστιχάκια, φλάτζες και γενικά ότι δεν είναι μεταλλικό.Και παρόλο που κάποιες εταιρείες που έχουν τέτοια σπρει δίνουν οδηγίες για καθαρισμό καρμπυρατερ απευθείας στην εισαγωγή με τον κινητήρα σε λειτουργία εγω και πολλοί άλλοι (ιδιώτες,ερασιτέχνες αλλά και μηχανικοί) δεν το χρησιμοποιούμε με αυτόν τον τρόπο.Την έχω πατήσει παλιά σε καινούργιο παπί που λίγες μέρες μετά άρχισε να έχει διαρροή από παντού.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Μια χαρά George αλλά θα σταθώ σε αυτό
"Εχοντας τον βγαλει, τον "πλενουμε" πρωτα προσεκτικα με σπρεϋ καρπυρατερ που δεν χαλαει λαστιχακια, φλαντζες κλπ"

Το σπρει καρμπυρατερ είναι πολύ ισχυρό χημικό και δεν κάνει για εφαρμογές σε λαστιχάκια, φλάτζες και γενικά ότι δεν είναι μεταλλικό.Και παρόλο που κάποιες εταιρείες που έχουν τέτοια σπρει δίνουν οδηγίες για καθαρισμό καρμπυρατερ απευθείας στην εισαγωγή με τον κινητήρα σε λειτουργία εγω και πολλοί άλλοι (ιδιώτες,ερασιτέχνες αλλά και μηχανικοί) δεν το χρησιμοποιούμε με αυτόν τον τρόπο.Την έχω πατήσει παλιά σε καινούργιο παπί που λίγες μέρες μετά άρχισε να έχει διαρροή από παντού.
Γιωργο ειχα χρησιμοποιησει με σπρεϋ καρμπυρατερ (οχι αυτο της φωτο) καθαρισα στα καρμπυρατερ του Τρανσαλπ οταν ταβγαλα και τα ανοιξα στα 60000χμ και δεν ειχα θεμα, τωρα εχω 165000χμ. Αυτο που λες οτι ριχνεις σπρεϋ στην εισαγωγη καρμπυρατερ το διαβασα κι'εγω και ανασηκωσα τα φρυδια μου αλλα δεν θα τοκανα ποτε.

Τωρα σχετικα με τον διακοπτη των φωτων, δεν νομιζω οτι εχει τοσο ευαισθητα λαστιχακια να παθουν κατι. Εχοντας καθαρισει δυο διακοπτες προσφατα ετσι, φαινονται να δουλευουν μια χαρα. Ας πει κατι και ο ειδημων @el-Gatto σχετικα με το σπρεϋ καρμπυρατερ και το ποσο "τοξικο" ειναι..
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Γιωργο ειχα χρησιμοποιησει με σπρεϋ καρμπυρατερ (οχι αυτο της φωτο) καθαρισα στα καρμπυρατερ του Τρανσαλπ οταν ταβγαλα και τα ανοιξα στα 60000χμ και δεν ειχα θεμα, τωρα εχω 165000χμ. Αυτο που λες οτι ριχνεις σπρεϋ στην εισαγωγη καρμπυρατερ το διαβασα κι'εγω και ανασηκωσα τα φρυδια μου αλλα δεν θα τοκανα ποτε.

Τωρα σχετικα με τον διακοπτη των φωτων, δεν νομιζω οτι εχει τοσο ευαισθητα λαστιχακια να παθουν κατι. Εχοντας καθαρισει δυο διακοπτες προσφατα ετσι, φαινονται να δουλευουν μια χαρα. Ας πει κατι και ο ειδημων @el-Gatto σχετικα με το σπρεϋ καρμπυρατερ και το ποσο "τοξικο" ειναι..
Αυτή είναι και η σωστή χρήση του σπρέι,να αφαιρούνται δηλαδή τα μη μεταλλικά παραφερνάλια του καρμπυρατέρ και να καθαρίζεται το υπόλοιπο με το σπρει.Το ανέφερα για 3ους που διαβάζουν το παρόν ;).
Για το πόσο δυνατό είναι μπορώ να σου πω ότι αφαιρεί για πλάκα απ'το κάτω μέρος του ψαλιδιού μίγμα παλιού λαδιού αλυσίδας/λάσπης/σκόνης που δεν το βγάζει ούτε το πιεστικό.
Τώρα για την εφαρμογή του σε διακόπτες δεν ξέρω καθώς δεν το έχω δοκιμάσει σε αυτό το σημείο και δεν υπάρχει λόγος αφού αν χρειαστεί θα αρκεστώ με σπρει επαφών.
Σπρει επαφών υπάρχουν χωρίς λάδι και με λάδι,τα πρώτα συνήθως χρησιμοποιούνται για καθαρισμό και τα δεύτερα για λίπανση.
Αρκετοί χρησιμοποιούν και απλό WD40 αλλά λόγο του πολύ λαδιού πιάνει πολυ σκόνη και οι διακόπτες αρχίζουν να μαγκώνουν πιο σύντομα.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
To WD40 αφηνει απειροελαχιστο λαδι οταν εξατμιστει μετα απο μερικες ωρες
Αρα ειναι οτι πρεπει και για τους διακοπτες
Σπρει καθαρισμου καρμπυρατερ ουτε εγω θα εριχνα σε πλαστικα κομματια Οχι οτι θα παθουν ντε και καλα κατι αλλα δεν θα το ρισκαρα μην γνωριζοντας το ειδος του πλαστικου και την αντοχη του
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Για το πόσο δυνατό είναι μπορώ να σου πω ότι αφαιρεί για πλάκα απ'το κάτω μέρος του ψαλιδιού μίγμα παλιού λαδιού αλυσίδας/λάσπης/σκόνης που δεν το βγάζει ούτε το πιεστικό. Τώρα για την εφαρμογή του σε διακόπτες δεν ξέρω καθώς δεν το έχω δοκιμάσει σε αυτό το σημείο και δεν υπάρχει λόγος αφού αν χρειαστεί θα αρκεστώ με σπρει επαφών.
Σπρει επαφών υπάρχουν χωρίς λάδι και με λάδι,τα πρώτα συνήθως χρησιμοποιούνται για καθαρισμό και τα δεύτερα για λίπανση.
Αρκετοί χρησιμοποιούν και απλό WD40 αλλά λόγο του πολύ λαδιού πιάνει πολυ σκόνη και οι διακόπτες αρχίζουν να μαγκώνουν πιο σύντομα.
Ο λογος που χρειαζεται σπρεϋ με διαλυτικες ικανοτητες ειναι οτι η Χονδα βαζει εκεινο το πορτοκαλοκοκκινο "οικολογικο" γρασο στους διακοπτες της το οποιο με τα χρονια/σκονη/υγρασια γινεται μια κολλωδης ουσια που εμποδιζει την σωστη λειτουργια (κολλανε διαφορα κουμπια). Αυτο δεν ειμαι σιγουρος οτι διαλυεται με σπρεϋ επαφων, η ιδεα για σπρεϋ καρμπυρατερ ητανε του Κωστα @el-Gatto και εκανε δουλεια! :ok: Να πω επισης οτι για χρονια "ξεκολλαγα" το κουμπι της μεγαλης σκαλας με WD40 το οποιο οπως λες αφηνει καποιο λαδι και απο καποιο σημειο και μετα αρχισε να μη δουλευει το σινιαλο και επαψε να ξεκολλαει το κουμπι της μεγαλης σκαλας :mad: Την λυση λοιπον εδωσε ο φιλτατος @el-Gatto την μεθοδο του οποιου μετεφερα σ'αυτο το ποστ (και δειχνοντας επισης πως γινεται χωρις να αποσυνδεσουμε τον διακοπτη απο το μηχανακι).

Θαλεγα οτι μπορει να δοκιμασει καποιος μονο με σπρεϋ επαφων χωρις λαδι και αν δουλεψουν ολα τα κουμπια, τοτε μια χαρα :) Αλλιως απο τη δικη μου εμπειρια τουλαχιστο, το σπρεϋ καρμπυρατερ που ειναι σαφως πιο δυνατο δεν φαινεται ναχει κανει καμια ζημια. Στα σιγουρα παντως δεν θα χρησιμοποιουσα ποτε σπρεϋ καθαρισμου φρενων σε διακοπτες γιατι αυτο ειναι πραγματικα πολυ δυνατο :eek: Τοσο που μπορει ισως να κανει ζημια και στο τσιμουχακι του εμβολου αν εισχωρησει μεσα οταν καθαριζουμε τα φρενα, οποτε προσοχη.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Οταν θέλω να συντηρήσω-καθαρίσω έναν πλήρως λειτουργικό κ σε σχετικά καλή κατάσταση πολυδιακόπτη ή μια φίσα ,τότε ένα καλό σπρέϋ επαφών χωρίς λάδι ,είναι αρκετό κ ενδεδειγμένο.

Οταν έχω έναν παλιό κ ταλαιπωρημένο πολυδιακόπτη (σαν του XLG) ,ο οποίος παρουσιάζει δυσλειτουργίες ,λόγω της πολύχρονης μάκας που έχει συσσωρευτεί ανάμεσα στις επαφές του ,τότε ,οι ενδεδειγμένες λύσεις είναι 2
1) Τον πετάω κ βάζω άλλον
2) Τον βγάζω από την πλεξούδα ,τον ανοίγω ,τον αποσυναρμολογώ ,κ τον καθαρίζω ενδελλεχώς ,αποκαθιστόντας κ τις όποιες προβληματικές κολλήσεις ή επαφές.

Οταν όμως ,θέλω να δώσω γρήγορη λύση σ'έναν τέτοιον διακόπτη ,είτε επειδή είμαι στο δρόμο ,είτε επειδή εχω θέμα χρόνου ,είτε σαν τελευταία δοκιμή πρίν τον πετάξω-αλλάξω (όπως στην περίπτωση του XLG που μου είχε φέρει άλλον διακόπτη για να τον αλλάξουμε) τότε η λύση του σπρέϋ καρμπιρατέρ ,το οποίο όντως είναι πολύ δυνατό καθαριστικό ,είναι κάτι σαν "τελευταία προσπάθεια ανάνηψης πρίν τον θάνατο".
Κοινώς ,τον έχω για πέταμα κ δεν έχω τίποτα να χάσω.

Παρ'όλα ταύτα ,όσον αφορά το σπρέϋ καρμπυρατέρ ,το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές σε πολύ βρώμικους κ δυσλειτουργικούς διακόπτες ,όπου αμέσως μετά το ψέκασμα ,τους φυσάω εσωτερικά με αέρα (κομπρεσέρ),έτσι ωστε να φύγει άμεσα η μάκα-βρώμα ,αλλά κ να μην μείνουν υπολείματα χημικού πάνω στα καλώδια-πλαστικά.
Ολη η φάση διαρκεί δευτερόλεπτα.
Κατόπιν εφαρμόζω μέσα τους κ σπρέϋ επαφων.

Η συγκεκριμένη διαδικασία .έχει προκύψει τελείως εμπειρικά ,κ δουλεύει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κ 100% ασφαλής κ προτεινόμενη.

Οπότε ,το κάνετε -ή- ΔΕΝ το κάνετε ,ο καθείς με δικό του ρίσκο κ ευθύνη.
 
Top Bottom