Σετάρισμα αναρτήσεων 950/990 Adventure

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Μιας και πιάσαμε τις βελτιώσεις παραδίπλα θα είχε ενδιαφέρον να λέγατε τις εντυπώσεις σας όσοι έχετε ασχοληθεί με σετάρισμα αναρτήσεων σε 950/990 ADV σε διαφορετικά τερέν και με διαφορετικά λάστιχα...
Ποια παράδειγμα ρύθμιση θεωρείτε χρυσή τομή στην άσφαλτο με λάστιχα τύπου MT-90 πχ. και ποια στο χώμα με χωμάτινα λάστιχα...?;)
Για πάμε...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Μιας και πιάσαμε τις βελτιώσεις παραδίπλα θα είχε ενδιαφέρον να λέγατε τις εντυπώσεις σας όσοι έχετε ασχοληθεί με σετάρισμα αναρτήσεων σε 950/990 ADV σε διαφορετικά τερέν και με διαφορετικά λάστιχα...
Ποια παράδειγμα ρύθμιση θεωρείται χρυσή τομή στην άσφαλτο με λάστιχα τύπου MT-90 πχ. και ποια στο χώμα με χωμάτινα λάστιχα...?;)
Για πάμε...
Έχω τις ρυθμίσεις στο εργοστασιακό setup, στην επιλογή basic.

Μέχρι πριν καμπόσο καιρό με κάλυπταν οι ανωτέρω ρυθμίσεις και σε χώμα και σε άσφαλτο.

Όμως, αρχίζω και παρατηρώ μια μικρή μαλθακοτητα του μπροστινού στο ασφάλτινο στροφιλικι, ειδικά στα έντονα φρένα, όπου η μηχανή βουτάει υπερβολικά και νιώθω μια ανασφάλεια.
Θα ξεκινήσω πειραματα μολις βρω χρόνο για να δω ποιες ρυθμίσεις με καλύπτουν για ασφάλτινη οδήγηση.
Επίσης να πω εδώ πως είχα φτιάξει sag πριν κάνω τα μπροστινά σέρβις, όποτε θα ξεκινήσω από sag πρώτα.

Τώρα όσον αφορά το χώμα, όσο αποκτάω παραπάνω εμπειρία διαπιστώνω ότι το basic setting είναι ελαφρώς σκληρό. Το μηχανάκι κοπανάει πολύ, στα συνήθη σκληρά τεραιν των βουνών μας. Όποτε λέω να το ρίξω στο comfort setting, όπως προτείνει και το owners manual και έπειτα να δω διάφορες.





Τα λάστιχα που έχω είναι Pirelli Rally STR για το ασφάλτινο σετ και Mitas E09 Dakar για το χωμάτινο.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Έχω τις ρυθμίσεις στο εργοστασιακό setup, στην επιλογή basic.

Μέχρι πριν καμπόσο καιρό με κάλυπταν οι ανωτέρω ρυθμίσεις και σε χώμα και σε άσφαλτο.

Όμως, αρχίζω και παρατηρώ μια μικρή μαλθακοτητα του μπροστινού στο ασφάλτινο στροφιλικι, ειδικά στα έντονα φρένα, όπου η μηχανή βουτάει υπερβολικά και νιώθω μια ανασφάλεια.
Θα ξεκινήσω πειραματα μολις βρω χρόνο για να δω ποιες ρυθμίσεις με καλύπτουν για ασφάλτινη οδήγηση.
Επίσης να πω εδώ πως είχα φτιάξει sag πριν κάνω τα μπροστινά σέρβις, όποτε θα ξεκινήσω από sag πρώτα.

Τώρα όσον αφορά το χώμα, όσο αποκτάω παραπάνω εμπειρία διαπιστώνω ότι το basic setting είναι ελαφρώς σκληρό. Το μηχανάκι κοπανάει πολύ, στα συνήθη σκληρά τεραιν των βουνών μας. Όποτε λέω να το ρίξω στο comfort setting, όπως προτείνει και το owners manual και έπειτα να δω διάφορες.





Τα λάστιχα που έχω είναι Pirelli Rally STR για το ασφάλτινο σετ και Mitas E09 Dakar για το χωμάτινο.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Αν θες εξήγησε μου πως γίνεται η ρύθμιση του sag δεδομένου ότι το πίσω ελατήριο το σφίγγεις η το χαλαρώνεις αναλόγως φορτίου και τρόπου οδήγησης.
Βάζεις τις ρυθμίσεις που προβλέπει το manual...?
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Είχα την ίδια απορία.

Έχω την εντύπωση πως τα κλίκς της προφορτησης που λέει το manual, είναι για το παγκόσμιο πρότυπο αναβάτη στα 75-80 κιλά.

Όποτε αν θες να κανεις σωστή δουλειά, πρέπει να ρυθμίσεις προφορτιση μονός-διπλός-μονός φορτωμένος-διπλός φορτωμένος.
Σημειώνεις τα κλικς της προφορτισης στην κάθε περίπτωση και ρυθμίζεις αναλόγως.
Σχετικά με απόσβεση επαναφοράς και συμπίεση, παίζεις με το manual η με δικές σου ρυθμισεις σύμφωνα με το τεραιν που κινησε, με τον τρόπο που οδηγείς και γενικά πως συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα και πως την αντιλαμβάνεσαι εσυ ο ίδιος.

Όποτε απαξ και έχεις την προφορτιση εκεί που πρέπει (να δουλεύει σωστά το ελατήριο με τα αντίστοιχα βάρη), τότε ξεκινάς και κανεις δοκιμές στην απόσβεση επαναφοράς και συμπίεση.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To sag παντα ρυθμιζεται με τον ιδιο τροπο. Ο γενικος κανονας ειναι οτι η αναρτηση σου (πιρουνι και αμορτισερ) πρεπει να "καθεται" κατα Χ εκατοστα οταν ανεβεις πανω και εισαι ετοιμος να φυγεις, ειτε αυτο ειναι μονος σου ειτε με συνεπιβατη ειτε με φουλ φορτιο. Παντα το sag Χ πρεπει να ειναι το ιδιο, και αυτο ρυθμιζεται με την προφορτιση. Αν τερματισεις την προφορτιση και το sag εξακολουθει να ειναι μεγαλυτερο απ'οσο θα επρεπε , τοτε θες ελατηρια μεγαλυτερης δυναμης ("σκληροτερα") απο αυτα που φορας. Αν με μηδενικη προφορτιση το sag ειναι μικροτερο -δηλαδη η μηχανη δεν καθεται αρκετα- τοτε θες ελατηρια μικροτερης δυναμης ("πιο μαλακα') ή να ξεκινησεις να τρως 3 πιτογυρα πρωι-μεσημερι-βραδυ καθε μερα.

Οπως ειπα παραπανω το sag (το dynamic sag, αυτο μας ενδιαφερει) για μια συγκεκριμενη μηχανη ειναι παντα το ιδιο. Υπολογιζεται σαν γενικος κανονας οτι το sag με αναβατη/ες και φορτιο , ετοιμος δλδ να ξεκινησεις, πρεπει να ειναι περιπου 1/3 της διαδρομης της αναρτησης σου. Με λιγα λογια, αν ενα μηχανακι εχει πιρουνι με διαδρομη 21εκ. τοτε το sag μπροστα καλο θα ειναι να ειναι γυρω στα 7εκ. Αν η διαδρομη του πισω αξονα (και οχι του αμορτισερ, τα αμορτισερ εχουν μερικα εκατοστα διαδρομη, μετραμε διαδρομη πισω αξονα σαν διαδρομη πισω αναρτησης παντα) ειναι ξερω γω 24εκ, τοτε το ιδανικο sag πισω για αυτη τη μηχανη ειναι γυρω στα 8εκ. Ο σκοπος του sag ειναι να φερει την αναρτηση σε εκεινο το σημειο, ανεξαρτητως φορτιου, ωστε να αξιοποιειται οσο το μεγαλυτερο ποσοστο διαδρομης της και στην συμπιεση, αλλα και στην εκτονωση.

Αν για τον οποιονδηποτε λογο εχεις γαιδουροφορτωσει το συγκεκριμενο μηχανακι και οσο και να γυρισεις την προφορτιση δεν πιανεις το 1/3 της διαδρομης πισω στα 8εκ αλλα πιανεις μονο 10εκ, τοτε καλο θα ηταν να "ξεκουρδισεις" και την προφορτιση του πιρουνιου αντιστοιχα, ωστε να πεσει και το μπροστινο στα 8-9εκ αντι για 7εκ, για να υπαρχει ισορροπια και να αποφυγεις ασταθεια και tankslappers στην εθνικη.

Πως μετραμε το sag? Ειπαμε, επιθυμητο sag=διαδρομη αναρτησης/3 . Σηκωνεις το μπροστινο απο το εδαφος (αν εχεις διπλο σταντ ειναι πανευκολο αλλιως θες βοηθεια) και μετρας απο κεντρο αξονα εως ξερω γω βιδα κατω τιμονοπλακας. Ανεβαινεις κι εσυ και ο τυχον συνεπιβατης με ολα τα πιθανα μπαγκαζια σας πανω, και καποιος βοηθαει να ξαναμετρησεις την ιδια αποσταση, απο αξονα εως την ιδια βιδα. Αυτη η αποσταση πρεπει να ειναι ιση με το επιθυμητο sag. Αν δεν ειναι , ρυθμιζεις αναλογα την προφορτιση.

Το ιδιο και πισω. Σηκωνεις τροχο απο εδαφος, μετρας αποσταση απο κεντρο αξονα εως πχ. βιδα σχαρας. Ξανα-ανεβαινει ολο το φορτιο πανω, και ξαναμετραει καποιος, κτλ κτλ.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Συμπληρωματικα, γενικα οσο αυξανουμε προφορτιση πρεπει να αυξανουμε και αποσβεση επαναφορας (rebound).

Eπισης η ΚΤΜ για τα 1Χ90 προτεινει sag πισω στο 25% και οχι 30-33% (δλδ 1/3) που ειναι ο γενικος κανονας.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
οπως αναφερθηκε πιο πανω ειναι μια ασφαλης πρακτικη, δεδομενου οτι το μηχανακι ειναι για χρηση δρομου περισσοτερο, να ρυθμισεις το σαγκ με αναβατη γυρω στο 30%...αυτο για 100 κιλα αναβατη (εμουα) σημαινει να σφιξεις τερμα τα ελατηρια μπρος πισω (θυμαμαι οτι τα ειχα σφυξει πολυ κοντα στο τερμα, στο ψηλο 950 των 265χιλ, αλλα φανταζομαι καπως ετσι θα ειναι η κατασταση σε ολα τα 950-990)

θεωρειται συνηθης μοντα η αλλαγη μπροστινων ελατηριων...χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι και σωστο επειδη απλα το κανουν οι αμερικανοι....εχουν παραδοση και στις μαλακιες οποτε μη τους παιρνετε για γκουρου...παιζουν πολλα πραγματα οπως κατανομη βαρους/τιμονοπλακες και ποσο οφσετ εχουν που θα επιρεασουν την επιλογη του ελατηριου...δυστυχως δεν εχω βαλει ακομα σκληροτερα ελατηρια για να δοκιμασω και προσωπικα να δω τι δουλευει και τι οχι, αλλα γενικα, δε μπορειτε να περιμενετε στριτ συμπεριφορα απο ενα πιρουνι που εχει μισο χιλιομετρο διαδρομη οπως στα 950/990

αν καποιος οδηγαει στο δρομο κυριως (και για αυτο μπορω να πω εγω μιας και ετσι εχω σεταρει) ειναι καλο αφενός

-να εχει φρεσκα λαδια στις αναρτησεις του μπρος πισω (μην αμελειτε το αμορτισερ, με ενα κατοσταρικο το κανατε καινουριο)
δεν εχει νοημα να μπλεκεις με αναρτησεις αμα τα λαδια που εχουν μεσα ειναι αχρηστα

-σωστο σαγκ με τις πρακτικες που εχουν χιλιοαναφερθει παντου και παντα

-αυξηση σταθμης λαδιου
αυτο θα κανει το πιρουνι λιγο πιο σφιχτο οσο δουλευει, και επισης θα το εμποδιζει να βυθιζεται πολυ στα φρενα...οσοι ειναι κυριως του δρομου θα δουν βελτιωση με αυτο

-χαμηλωμα στις μπροστινες τιμονοπλακες
τα 950/990 δεν κρυβουν τις χωματινες ντακαρισιες καταβολες τους και εχουν το μπροστινο εντελως αφορτιστο, με σκοπο να περνανε τις ανωμαλιες αβερτα κουβερτα. Η αισθηση, η ακριβεια και η επαφη στην ασφαλτο πανε στα τσακιδια ομως...οπως και η ευσταθεια στην εθνικη...ριχνοντας λιγο τα μουτρα (2εκ πχ η και παραπανω, μη το φοβηθειτε ) ο τροχος φορτιζεται οσο πρεπει και αποκταει παντου σταθεροτητα και αισθηση. Και στην εθνικη απο εκει που χορευε ζειμπεκικα πανω απο τα 150 γινεται τρενο μεχρι την τελικη του...αυτα ως πειρα απο τα ψηλα μοντελα για τα πρωτα χαμηλα 990 δεν εχω αποψη, αν και πιστευω θα ισχυει το ιδιο σε μικροτερο βαθμο
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Συμπληρωματικα, γενικα οσο αυξανουμε προφορτιση πρεπει να αυξανουμε και αποσβεση επαναφορας (rebound).

Eπισης η ΚΤΜ για τα 1Χ90 προτεινει sag πισω στο 25% και οχι 30-33% (δλδ 1/3) που ειναι ο γενικος κανονας.
Μια διευκρινηση, όταν λεμε αυξάνουμε απόσβεση επαναφοράς την κανουμε πιο αργή +, η πιο γρηγορη - ?
 

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Πάντως, το 990 (όχι το S) το βρίσκω πολύ σταθερό στην Εθνική με αρκετά χλμ! Τα πηρούνια μου κάθονται στην 2η γραμμή της τιμονόπλακας, δεν ξέρω αν είναι η ΟΕΜ θέση αυτή.
Προς το παρόν, έχω βάλει στις sport ρυθμίσεις τις αναρτήσεις, φαίνεται μαλακό ακόμα, αλλά δεν έχω και σύγκριση με άλλα onoff για να κρίνω αντικειμενικά.

Στο σέρβις εμπρός σκεφτόμουν για ελατήρια αλλά έπειτα από συζήτηση με τον el gatto, , θα "πειραχθούν" τα υδραυλικά μόνο αρχικά και βλέπουμε. Πίσω, ρώτησα στον Τασούλη για σέρβις (120ε) και στον Ρεμούνδο (γύρω στα 150ε αλλά μου είπε ότι θα κάνει κάποιες μετατροπές στο αμορτισέρ για καλύτερη λειτουργία).
Επίσης να σημειώσω πως το adv φοράει ασφάλτινα λάστιχα (metzeler tourance next) και γράφει χλμ μόνο σε άσφαλτο.
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
μια τετραδα κλικ πανω κατω στο μπροστινο σε 990 χαμηλο,950 δεν θυμαμαι,προφορτιση καθολου..μου ταιριαξε....
πισω αν θυμαμαι καλα
2 κλικ κατω,3 πανω και την αλλη με τo καρυδακη μιση στροφη...
αναβατης 73 κιλα..
προφορτιση πισω μονο διπλος,διπλος και μπαγκαζια,μονος και βαλιτσομενος κτλπ αναλογα γυρναγα εν κινηση συνηθως στο δρομο στα πρωτα χλμ....εχει την ευκολια αυτη το adv
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Πάντως, το 990 (όχι το S) το βρίσκω πολύ σταθερό στην Εθνική με αρκετά χλμ! Τα πηρούνια μου κάθονται στην 2η γραμμή της τιμονόπλακας, δεν ξέρω αν είναι η ΟΕΜ θέση αυτή.
Προς το παρόν, έχω βάλει στις sport ρυθμίσεις τις αναρτήσεις, φαίνεται μαλακό ακόμα, αλλά δεν έχω και σύγκριση με άλλα onoff για να κρίνω αντικειμενικά.

Στο σέρβις εμπρός σκεφτόμουν για ελατήρια αλλά έπειτα από συζήτηση με τον el gatto, , θα "πειραχθούν" τα υδραυλικά μόνο αρχικά και βλέπουμε. Πίσω, ρώτησα στον Τασούλη για σέρβις (120ε) και στον Ρεμούνδο (γύρω στα 150ε αλλά μου είπε ότι θα κάνει κάποιες μετατροπές στο αμορτισέρ για καλύτερη λειτουργία).
Επίσης να σημειώσω πως το adv φοράει ασφάλτινα λάστιχα (metzeler tourance next) και γράφει χλμ μόνο σε άσφαλτο.
Στον Τασουλη ,οσο για τις μετατροπες ...θελει προσοχη εχουμε γεμισει σφαγμενα,αλλα αν επιμενεις-παλι Τασουλης
 

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Στον Τασουλη ,οσο για τις μετατροπες ...θελει προσοχη εχουμε γεμισει σφαγμενα,αλλα αν επιμενεις-παλι Τασουλης
Έχω ακούσει καλά λόγια για Ρεμούνδο, έχω δει ( διαδικτυακά) δουλειές του. Το σκέφτομαι βέβαια...
Έχεις εμπειρία με τον συγκεκριμένο?
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Νομίζω ότι μπορεί το sag να εξαρτάται από το βάρος του αναβάτη και το φόρτωμα της μηχανής η τιμή όμως του σωστού sag διαφοροποιείται ανάλογα με το τεραιν. Στο δικό μου μανιουαλ η προφορτιση πρέπει να αυξάνεται σε εκτός δρόμου τεραιν. Αύξηση της προφορτισης πετυχαίνουμε γυρνώντας προς τα δεξιά είτε το υδραυλικό ρότορα η με κλειδί δεξιόστροφα το αντίστοιχο δαχτυλίδι. Σε όλα τα μηχανάκια που είχα τέρμα αριστερά σήμαινε 0 προφορτιση δηλαδή ότι κάθεται το πίσω μέρος πιο εύκολα. Στην απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης είναι ανάποδα. Αυτά εν συντομία έχω διαβάσει και δει σε 4 μηχανάκια που πέρασαν από τα χέρια μου 2 bmw και 2 ducati
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Το λοιπόν.

Μετα απο αρκετές δοκιμές, κατέληξα οτι οι ρυθμίσεις που δουλεύουν στο μηχανάκι μου για ασφάλτινη χρήση είναι οι εξης:

Μπροστινή ανάρτηση
  • Λάδι WP SAE10
  • Κενό στάθμης 105 χιλιοστα.
  • Ρυθμισμένο δυναμικό σαγκ για βάρος 110 κιλά, προφόρτιση στο standard = 5 στροφές.
  • Επαναφορά στα 16 κλικς, 2 κλικ πιο αργή από τη Standard ρύθμιση.
  • Συμπίεση στα 13 κλικς, επίσης 2 κλικ πιο αργή.
Είμαι πολύ ικανοποιημένος από το μπροστινό, το οποίο δουλεύει υποδειγματικά με καλή πληροφόρηση χωρίς νευρική η απότομη συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι ότι έχει βαρύνει ελαφρώς στην αίσθηση του, τόσο όσο πρέπει ομως για να δίνει μια σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Στα φρένα βουτάει λιγοτερο το οποίο ένιωσα ότι βελτιώνει τη συμπεριφορά του πίσω μέρους όταν ασκεις μεγάλη πίεση στη μανετα πριν τη στροφή, λόγω λιγότερης μετακίνησης βάρους σε σχέση με πριν.
Γενικά το μπροστινό, έχει γίνει στρηταδικο, και χωρίς να θέλω να είμαι υπερβολικός, η αίσθηση που αποκομιζω είναι ότι δεν καταλαβαίνεις αν έχεις τροχό 21 ιντσών, νομίζεις ότι έχεις 19, για να μην πω 17.
Βεβαια δεν κάνει για γρήγορη χωμάτινη οδήγηση, αλλά δεν έχω σκοπό πλέον να μπαίνω σκληρό χώμα με το 990.

Η πίσω ανάρτηση είναι ασερβισαριστη.
Εδώ να πω πως το ποσοστό δυναμικού Sag σε pds δεν είναι το σύνηθες όπως στις αναρτήσεις με μοχλικο. Εδώ, σύμφωνα με το Κώστα el-Gatto ο οποίος έκανε τον κόπο και έψαξε το συγκεκριμένο θέμα, το δυναμικό Sag θα πρέπει να είναι από 25 έως 33 τοις εκατό, της συνολικής διαδρομής του αμορτισέρ, σε αντίθεση με τον υπολογισμό σε αναρτήσεις μοχλικού όπου ισχύει ο κανόνας του 33%. Με λίγα λόγια βλέπουμε ότι σε pds αναλόγως το βάρος μας, μπορούμε να παίξουμε με ένα εύρος προφόρτισης όπου στη δική μου περίπτωση, την έχω ρυθμίσει στο 28% της συνολικής διαδρομής, όπου διαπίστωσα πως εκεί, με συγκεκριμένες τιμές των αποσβέσεων, η προφόρτιση αυτή μου είναι ταιριαστή.
Αυτό πρακτικά φαίνεται και όταν κάθομαι πάνω στο μηχανάκι γιατί όταν ρύθμισα την προφόρτιση στο 33%, δεν καθόταν ομοιόμορφα η μπροστά με την πίσω ανάρτηση. Συγκεκριμενα το μηχανάκι σουζαριζε.
Φερνοντας την προφόρτιση στο 28%, ήταν εκείνο το σημείο όπου το μηχανάκι βυθιζοταν ομοιόμορφα συν ότι η αίσθηση που έδινε η πίσω αναρτηση ήταν πιο ταιριαστη.

Οι ρυθμίσεις των αποσβέσεων άλλαξαν και αυτές ως εξης:
Συμπίεση αργή = 18 κλικς, (2 κλικ πιο αργή από το Standard)
Συμπίεση γρήγορη = 1 στροφή (μισή στροφη πιο αργή από το standard) .
Επαναφορά = 13 κλικ 2 κλικ πιο αργή από το standard.

Δοκίμασα να κάνω την πίσω ανάρτηση πιο αργή, να έχει μια πιο σκληρή αίσθηση, αλλά παρατήρησα ότι, ιδιαιτερα στις υψηλές ταχύτητες όταν το οδόστρωμα έχει σαμαρακια, η γενικά αν είσαι κάπως πλαγιαριστος και περάσεις πάνω από μια κακοτεχνια, τότε το πίσω μέρος δε συμπεριφερεται καλά, σαν να μη προλαβαίνει να διαβάσει το δρόμο.


Όταν θα κάνω σέρβις την πίσω ανάρτηση, σίγουρα όλα τα παραπάνω θα αλλάξουν.
Επίσης, οι παραπάνω ρυθμίσεις, είναι για εμένα, με το δικό μου οδηγικό στυλ, και για το δικό μου μηχανάκι.
Για χρήση μόνο σε άσφαλτο και στο χώμα απλή διέλευση, περιήγηση.


Αυτιά.
Ετοιμάζω μια βόλτα στη Φολοη-Νεμουτα, με περιήγηση / φωτογράφηση στο δάσος και ανελέητο στρίψιμο στον 111 και στον 73 μέχρι Λεβίδι.
Μάλλον την Τετάρτη 20/05.
 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Το λοιπόν.

Μετα απο αρκετές δοκιμές, κατέληξα οτι οι ρυθμίσεις που δουλεύουν στο μηχανάκι μου για ασφάλτινη χρήση είναι οι εξης:

Μπροστινή ανάρτηση
  • Λάδι WP SAE10
  • Κενό στάθμης 105 χιλιοστα.
  • Ρυθμισμένο δυναμικό σαγκ για βάρος 110 κιλά, προφόρτιση στο standard = 5 στροφές.
  • Επαναφορά στα 16 κλικς, 2 κλικ πιο αργή από τη Standard ρύθμιση.
  • Συμπίεση στα 13 κλικς, επίσης 2 κλικ πιο αργή.
Είμαι πολύ ικανοποιημένος από το μπροστινό, το οποίο δουλεύει υποδειγματικά με καλή πληροφόρηση χωρίς νευρική η απότομη συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι ότι έχει βαρύνει ελαφρώς στην αίσθηση του, τόσο όσο πρέπει ομως για να δίνει μια σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Στα φρένα βουτάει λιγοτερο το οποίο ένιωσα ότι βελτιώνει τη συμπεριφορά του πίσω μέρους όταν ασκεις μεγάλη πίεση στη μανετα πριν τη στροφή, λόγω λιγότερης μετακίνησης βάρους σε σχέση με πριν.
Γενικά το μπροστινό, έχει γίνει στρηταδικο, και χωρίς να θέλω να είμαι υπερβολικός, η αίσθηση που αποκομιζω είναι ότι δεν καταλαβαίνεις αν έχεις τροχό 21 ιντσών, νομίζεις ότι έχεις 19, για να μην πω 17.
Βεβαια δεν κάνει για γρήγορη χωμάτινη οδήγηση, αλλά δεν έχω σκοπό πλέον να μπαίνω σκληρό χώμα με το 990.

Η πίσω ανάρτηση είναι ασερβισαριστη.
Εδώ να πω πως το ποσοστό δυναμικού Sag σε pds δεν είναι το σύνηθες όπως στις αναρτήσεις με μοχλικο. Εδώ, σύμφωνα με το Κώστα el-Gatto ο οποίος έκανε τον κόπο και έψαξε το συγκεκριμένο θέμα, το δυναμικό Sag θα πρέπει να είναι από 25 έως 33 τοις εκατό, της συνολικής διαδρομής του αμορτισέρ, σε αντίθεση με τον υπολογισμό σε αναρτήσεις μοχλικού όπου ισχύει ο κανόνας του 33%. Με λίγα λόγια βλέπουμε ότι σε pds αναλόγως το βάρος μας, μπορούμε να παίξουμε με ένα εύρος προφόρτισης όπου στη δική μου περίπτωση, την έχω ρυθμίσει στο 28% της συνολικής διαδρομής, όπου διαπίστωσα πως εκεί, με συγκεκριμένες τιμές των αποσβέσεων, η προφόρτιση αυτή μου είναι ταιριαστή.
Αυτό πρακτικά φαίνεται και όταν κάθομαι πάνω στο μηχανάκι γιατί όταν ρύθμισα την προφόρτιση στο 33%, δεν καθόταν ομοιόμορφα η μπροστά με την πίσω ανάρτηση. Συγκεκριμενα το μηχανάκι σουζαριζε.
Φερνοντας την προφόρτιση στο 28%, ήταν εκείνο το σημείο όπου το μηχανάκι βυθιζοταν ομοιόμορφα συν ότι η αίσθηση που έδινε η πίσω αναρτηση ήταν πιο ταιριαστη.

Οι ρυθμίσεις των αποσβέσεων άλλαξαν και αυτές ως εξης:
Συμπίεση αργή = 18 κλικς, (2 κλικ πιο αργή από το Standard)
Συμπίεση γρήγορη = 1 στροφή (μισή στροφη πιο αργή από το standard) .
Επαναφορά = 13 κλικ 2 κλικ πιο αργή από το standard.

Δοκίμασα να κάνω την πίσω ανάρτηση πιο αργή, να έχει μια πιο σκληρή αίσθηση, αλλά παρατήρησα ότι, ιδιαιτερα στις υψηλές ταχύτητες όταν το οδόστρωμα έχει σαμαρακια, η γενικά αν είσαι κάπως πλαγιαριστος και περάσεις πάνω από μια κακοτεχνια, τότε το πίσω μέρος δε συμπεριφερεται καλά, σαν να μη προλαβαίνει να διαβάσει το δρόμο.


Όταν θα κάνω σέρβις την πίσω ανάρτηση, σίγουρα όλα τα παραπάνω θα αλλάξουν.
Επίσης, οι παραπάνω ρυθμίσεις, είναι για εμένα, με το δικό μου οδηγικό στυλ, και για το δικό μου μηχανάκι.
Για χρήση μόνο σε άσφαλτο και στο χώμα απλή διέλευση, περιήγηση.


Αυτιά.
Ετοιμάζω μια βόλτα στη Φολοη-Νεμουτα, με περιήγηση / φωτογράφηση στο δάσος και ανελέητο στρίψιμο στον 111 και στον 73 μέχρι Λεβίδι.
Μάλλον την Τετάρτη 20/05.
Καλες βολτες με το θηριο Γιαννο...ο 73 ποιος ειναι ρε φιλε;θα κατεβω και γω μαλλον απο εκει την αλλη εβδομαδα..αλλα ο 66 που παει Νεμεα Κανδηλα Λεβιδι ειναι ωραιος και λεω να ακολουθησω και μετα 111.

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Καλες βολτες με το θηριο Γιαννο...ο 73 ποιος ειναι ρε φιλε;θα κατεβω και γω μαλλον απο εκει την αλλη εβδομαδα..αλλα ο 66 που παει Νεμεα Κανδηλα Λεβιδι ειναι ωραιος και λεω να ακολουθησω και μετα 111.

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ειναι ο δρόμος που περνάει από τα Λαγκάδια Άκη.
 
Top Bottom