Με προβλημάτισες πολύ τώρα, γτ αυτό έχει γίνει και στα μπροστινά και στο πίσω. Τέλεια!
Κοίτα Νικόλα μου. Να πούμε σε γενικές γραμμές τι παίζει. Τα ελατήρια πρέπει για να θεωρούνται σωστά για το βάρος μας όταν είμαστε επάνω στην μοτοσυκλέτα (rider sag) να χρησιμοποιείται στατικά περίπου το 1/3 της ωφέλιμης διαδρομής.
Συγκεκριμένα για το 800. Αν θυμάμαι καλά έχει μπροστά 230mm διαδρομής. Αυτό σημαίνει πως με σένα επάνω πρέπει να αναλώνει στατικά περίπου 75mm από την διαδρομή. Συνεπώς να μένουν ακόμη 155mm ωφέλιμης διαδρομής για τον δρόμο.
Αυτό εξασφαλίζει πως η ανάρτηση θα έχει αρκετή διαδρομή για να μην τερματίζει σε ανωμαλίες του δρομου ενώ ταυτόχρονα θα έχει και αρκετή διαδρομή στην ανάποδη κίνηση ώστε να μην κρεμάει και χάνει επαφή με το έδαφος.
Υπάρχουν κάποιες διαφορές ανάμεσα σε γραμμικά και προοδευτικά ελατήρια. Εγώ προσωπικά προτιμάω τα γραμμικά γιατί δε κρύβουν εκπλήξεις και έχουν σταθερή απόδοση. Το προοδευτικό σφίγγει όσο συμπιέζεται και αυτό το κάνει πιο ευαίσθητο στην αρχή της διαδρομής και πιο σκληρό στη πορεία.
Τώρα η σκληρότητα του ελατηρίου έχει διττό ρόλο. Ας πάρουμε το γραμμικό ελατήριο που αναλύεται πιο εύκολα. Αν έχεις ένα μαλακό ελατήριο για τα κιλά σου αρχικά χάνεις μέρος της ωφέλιμης διαδρομής και ταυτόχρονα στην συμπίεση τα κιλά σου τρώνε πιο εύκολα την υπόλοιπη διαδρομή επειδή θ αντίσταση του ελατηρίου δεν είναι αυτή που πρέπει για να βγάλει την σωστή αντιδραση.
Άρα έχεις φάει με το μαλακό ελατήριο πολύτιμη διαδρομή και ταυτόχρονα η υπόλοιπη διαδρομή τρώγεται ακόμα πιο εύκολα λόγω μειωμένης δύναμης του ελατηρίου.
Τώρα ο Ρεμουνδος τι σου έκανε μπροστά. Σου έβαλε ένα πιο παχύρευστο λάδι κάτι που δυσκολεύει την κίνηση του μέσα στο cartridge. Όταν δηλαδή συμπιέζεται η ανάρτηση το λαδι δυσκολεύεται να περάσει από τις διόδους που πρεπει να περάσει δημιουργώντας με τεχνητη αντισταση. Αντίστοιχα όμως στην επαναφορα δυσκολευεται να επιστρέψει από τον ίδιο δρόμο!!
Εσύ λοιπόν με αυτόν τον τρόπο έκανες την συμπίεση και την επαναφορά αρκετά πιο αργή στην διαδικασία αυτή. Αυτό το σημαίνει. Σημαίνει πως με τόσο αργή συμπίεση έχεις αυτή την αίσθηση της μειωμένης άνεσης και με τόσο αργή επαναφορά η ρόδα δεν μπορεί να ακολουθήσει με την σωστή ταχύτητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος πιθανώς και να χάνει ανά διαστήματα ακόμα και την επαφή με το οδόστρωμα στιγμιαία.
Ταυτόχρονα υποθέτω σου έβαλε και μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού για να δημιουργήσει τεχνητή προφορτιση με μείωση του θύλακα αέρος και αυτό μαζί με το χοντρό λάδι πιέσουν ασφυκτικά τις τσιμουχες και μην σου κάνει εντύπωση άμα δεις σύντομα λάδι να τρέχει από καμια τσιμουχα μπροστά.
Εσύ ήθελες ένα ελατήριο γραμμικό για τα κιλά σου και αν ήθελες πιο street χρήση άντε ένα λάδι 10w αντί για 7.5 του εργοστασίου. Μιλάω πάντα για μπροστά.
Πίσω δεν ξέρω τι μοντα σου έκανε. Υποθέτω κάτι ανάλογο. Δεν με ρώτησες όμως κι εσύ τίποτα. Έψαχνες να κάνεις μια συντήρηση στη πίσω ανάρτηση αλλά μειναμε εκεί δεν μου πες για τους επιστημονικούς πειραματισμούς του Ρεμούνδου στου κασιδη το κεφάλι..
Εγώ σήμερα πήρα τελικά ένα σετ γραμμικό ohlins 60NM/mm.