Απ' ότι μου ειπε το πρωϊ μία καθόλου ευγενής υπάλληλος του τμήματος αυτοκινήτων της τοπικής ΔΟΥ καλύτερα να ενημερώνομαι από το ίντερνετ για το τι συμβαίνει σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας παρά από αυτούς...
Αυτό αυτό που έμαθα μετά από λίγο ψάξιμο είναι ότι κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους εάν είχες καταθέσει πινακίδες το προηγούμενο και τις έπαιρνες πριν από την 1η Ιουλίου πλήρωνες τα τέλη κυκλοφορίας όλου του χρόνου.
Μετά την 1η Ιουλίου θα πληρώνεις για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι τέλος του έτους.
Με την προηγούμενη κυβέρνηση το σύστημα δούλευε διαφορετικά.
Μπορούσες να πάρεις τις πινακίδες για όσο διάστημα ήθελες απλά πλήρωνες συν ένα μήνα στα τέλη κυκλοφορίας.
Εάν παραδείγματος χάριν ήθελες να κυκλοφορήσεις για έξι μήνες πλήρωνες τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για 7 μήνες.
- τα τελευταία παραδείγματα είναι από καλό φίλο ο οποίος έκανε χρήση του μέτρου και ελπίζω να είναι αληθή -
Θένο δεν είναι ακριβώς έτσι, είναι περίπου έτσι.
Πιστεύω απλά ότι δεν τα κατάλαβες εντελώς καλά γιατί το έκαναν κάπως πολύπλοκο χρόνο με το χρόνο, χωρίς λόγο.
Προσωπικά έχω στείλει e-mail's τα προηγούμενα χρόνια και σε υπουργό συγκοινωνιών και σε δντη του υπουργείου συγκοινωνιών με λογιστικά φύλλα, αναλύοντας και εξηγώντας τους πως θα μπορούσε το κράτος να έχει και περισσότερα έσοδα και δικαιότερο σύστημα για τους πολίτες του.
Το σύστημα που εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια είναι για τα μπάζα και κάνει κάποιες χιλιάδες οδηγούς να αισθάνονται μαλ@κες. Ουσιαστικά θα μπορούσαν εύκολα να αντιγράψουν το απλοποιημένο Γερμανικό σύστημα το οποίο τους εξήγησα παράλληλα αλλά... αλλά!
Φυσικά με έγραψαν πολύ βαθιά μέσα στα μέζεα τους, ως ήταν και αναμενόμενο.
Κάνω χρήση του μέτρου από τότε που πρωτοεμφανίστηκε και το γνωρίζω πολύ καλά καθώς και τις αλλαγές που εφαρμοζόντουσαν χρόνο με το χρόνο.
Ξεκινώ λέγοντας πως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένας νόμος για το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό σημαίνει πως κάθε χρόνο περιμένουμε μια υπουργική απόφαση που θα κατοχυρώσει τη διαδικασία.
Με εξαίρεση μια χρόνια (νομίζω ήταν το 2017) το μέτρο ξεκινάει από τον μήνα Ιούνιο. Αυτό σημαίνει πως αυτός που πλήρωσε τον Δεκέμβρη ολόκληρα τα τέλη κυκλοφορίας αισθανόταν ολίγον μαλάκας όταν ήξερε πως το μεταφορικό μέσο το χρειαζόταν μόνο π.χ. κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Από την άλλη επειδή έχουμε υπουργική απόφαση και όχι νόμο υπάρχει πάντα ο κίνδυνος το μέτρον να ΜΗΝ εφαρμοστεί με αποτέλεσμα όταν εσύ πάρεις τις πινακίδες είτε αυτό είναι Ιούνιος, είτε Σεπτέμβριος να κληθείς να πληρώσεις όλο το έτος. Οπότε στο τέλος λες, δε γαμιέται ας το πληρώσω ολόκληρο να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
Όταν όμως τελικά έρχεται το μέτρο και για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο πληρώνεις 690€ τέλη κυκλοφορίας και άλλα 400€ ασφάλεια (σύνολον 1090€), αντί για 402,5€ τέλη κυκλοφορίας και 200€ ασφάλεια (σύνολον 602,5€), ε όπως και να το κάνεις... ένα μπινελίκι το ρίχνεις (το παράδειγμα είναι για χρήση εξαμήνου).
Στη πράξη. Τα τελευταία χρόνια αν έπαιρνες τις πινακίδες για χρήση από τον Ιούνιο και μετά, όταν αυτή η άρση περιοριζόταν σε 3 μήνες πλήρωνες "μόνο" 1 μήνα πέναλτι. Αν έκανες την άρση από 4 μήνες και πάνω πλήρωνες 2 μήνες πέναλτι.
Δηλαδή για 3 μήνες πλήρωνες 4/12, ενώ για 4, 5, 6 ή 7 μήνες πλήρωνες αντίστοιχα 6/12, 7/12, 8/12 ή 9/12.
Φέτος (2020) για πρώτη φορά η ίδια διαδικασία ΔΕΝ περιλάμβανε πέναλτι.
Αυτοί οι κάφροι (στο σύνολο των πολιτικών όλου του φάσματος αναφέρομαι) -γιατί τέτοιοι είναι- δεν νοούν να καταλάβουν ότι τέλη κυκλοφορίας με το μήνα σημαίνει μεσοδιάστημα που ξεκινά από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος του ιδίου έτους. Δηλαδή άλλος θέλει τις πινακίδες για διάστημα από Ιαν. μέχρι Απρ. άλλος μόνο για το καλοκαίρι π.χ. Ιούν. με Αυγ. και άλλος για το χειμώνα...
Είναι εύκολο και προπάντος δίκαιο για όλους αλλά είναι και εύκολα ελεγχόμενο αρκεί να κάνουν κάτι τις, να δουλέψουν.
Μπορώ να εξηγήσω αλλά δε θέλω να κουράσω, ήδη άπλωσα σεντόνι.