Στρίψτε καλύτερα σε 9 βήματα- Ο απόλυτος οδηγός τεχνικής για τις στροφές

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Περισσότερες από 20 αποφάσεις πρέπει να παρθούν µέσα σε λίγα µέτρα λοιπόν και φυσικά αυτές δεν µπορούν να παρθούν ταυτόχρονα. Αν κάθε ενέργεια αποµονωθεί και πραγµατοποιηθεί τη σωστή χρονική στιγµή, ο έλεγχος της µοτοσικλέτας είναι πολύ καλύτερος. Επειδή ωστόσο έχουµε την τάση να λειτουργούµε ασυνείδητα και αυθόρµητα, το πρόβληµα είναι πώς θα καταφέρει ο οδηγός να αλλάξει το «πρόγραµµα» στον εγκέφαλό του και από την τυχαία, ασυνείδητη σειρά να τη µετατρέψει σε συνειδητή και ελεγχόµενη.

Η µεταφορά του βάρους του σώµατος του οδηγού στο εσωτερικό της στροφής βοηθά τη µοτοσικλέτα να αποκτήσει µικρότερη κλίση κι έτσι να έχει καλύτερη πρόσφυση. Συνηθίζουµε να µετατοπίζουµε το σώµα µας (τη λεκάνη) για τη στροφή, όµως αυτό δεν είναι πάντα η ενδεικνυόµενη µέθοδος. Κυρίως το κάνουµε για να µιµηθούµε κάτι από τις τεχνικές που βλέπουµε σε αγώνες ή σε δοκιµές µοτοσικλετών στα περιοδικά.

Μια τέτοια ενέργεια (µετατόπιση στη σέλα) δεν ενδείκνυται παρά µόνο όταν κινούµαστε σε πίστα αναζητώντας τα όρια της µοτοσικλέτας και τα δικά µας, και µόνο όταν γίνεται µε το σωστό τρόπο και κυρίως στο σωστό χρόνο. Επίσης, µοτοσικλέτες µε το τιµόνι «ψηλά», πάνω από τις πλάκες του τιµονιού (on-off ή γυµνές δρόµου) δεν το χρειάζονται όσο οι καθαρά sport, απλά και µόνο γιατί µε το κέντρο βάρους πιο ψηλά απαιτούν µικρότερη κλίση για την ίδια στροφή µε την ίδια ταχύτητα απo ότι µια sport. Στη συνέχεια θα δούµε τη σωστή σειρά µε την οποία πρέπει να γίνονται οι ενέργειές µας πριν την στροφή.


Πηγή: http://mototriti.gr/data/news/preview_news/Stripste-kalytera-se-9-bhmata-RIDING-TIPS-SWSTES-KAI-ASFALEIS-STROFES_109653.asp#ixzz4RZIXDJlW



1. Λεκάνη
Η µετατόπιση της λεκάνης στη σέλα προς το εσωτερικό της στροφής, αν γίνει, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν καν αρχίσει η διαδικασία του φρεναρίσµατος, όσο η µοτοσικλέτα είναι ακόµη όρθια και -ιδανικά- το γκάζι ακόµη ανοικτό. Το επάνω µέρος του σώµατος παραµένει σε όρθια θέση.

2. Αρχή φρεναρίσματος
Καθώς το φρενάρισµα και η επιβράδυνση δεν γίνονται ακαριαία, χρειάζεται χρόνος για να ολοκληρωθεί. Είναι η αµέσως επόµενη κίνηση -αν έχει προηγηθεί µετατόπιση της λεκάνης- ή διαφορετικά είναι η πρώτη µε την οποία σηµατοδοτείται και η αρχή των ενεργειών για τη στροφή.

3. Αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο
Tο κατέβασµα ταχυτήτων πραγµατοποιείται αφού έχει ξεκινήσει το φρενάρισµα και όσο διαρκεί αυτό. Πριν ολοκληρωθεί το φρενάρισµα, έχουµε επιλέξει τη σχέση στο κιβώτιο µε την οποία θα διανύσουµε τη στροφή
4. Ολοκλήρωση φρεναρίσματος
Ιδανικά το φρενάρισµα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όσο η µοτοσικλέτα είναι ακόµη όρθια, πριν αποκτήσει κλίση για τη στροφή. Αυτό µας διασφαλίζει ότι δεν θα γλιστρήσει ο τροχός. Συνηθίζεται ωστόσο να παρατείνουµε το φρενάρισµα και µέσα στη στροφή, όµως αν δεν µειώσουµε την πίεση στα φρένα, η πτώση είναι πολύ κοντά.

5. Σώμα και κεφάλι στο εσωτερικό της στροφής



Πριν κάνουµε κάποια άλλη ενέργεια και όσο η µοτοσικλέτα είναι ακόµη όρθια (κατακόρυφη), ρίχνουµε το επάνω µέρος του σώµατος (το γέρνουµε) στο εσωτερικό της στροφής, χωρίς να µετατοπίσουµε τη λεκάνη µας στη σέλα. Αυτή είναι µια κίνηση πολύτιµη και είναι ο κύριος παράγοντας που µειώνει την κλίση της μοτοσικλέτας στη στροφή (και όχι η µετατόπιση της λεκάνης).

6. Έναρξη στροφής



Κάποια στιγµή κάνουµε κάποια ενέργεια και η µοτοσικλέτα αρχίζει να παίρνει κλίση και να στρίβει. Κανένας οδηγός µέχρι να του υποδειχθεί το τι είναι αυτό που κάνει, δεν το γνωρίζει. Σε κάθε δίτροχο όχηµα και σε οποιαδήποτε ταχύτητα κίνησης, ο οδηγός για να ξεκινήσει τη στροφή του (ή να αλλάξει κατεύθυνση) στρίβει αρχικά το τιµόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση, χωρίς να το συνειδητοποιεί. Αυτή η κίνηση στο τιµόνι πρέπει να γίνεται µόνη της - όχι σε συνδυασµό µε άλλες- και στη συγκεκριµένη θέση / χρονική στιγµή.

7. Ανοιγμα του γκαζιού
Η µοτοσικλέτα διανύει ήδη τη στροφή της και η επόµενη κίνηση είναι το αρχικό άνοιγµα του γκαζιού. Είναι σηµαντικό να µη γίνεται καµία άλλη ενέργεια κατά τη διάρκεια της στροφής, καθώς οποιαδήποτε κίνηση ή χειρισµός θα αποσταθεροποιήσει τη µοτοσικλέτα.
8. Ολοκλήρωση στροφής
Όταν πια η µοτοσικλέτα έχει διανύσει το µεγαλύτερο µέρος της στροφής, ο οδηγός (και πάλι χωρίς να το συνειδητοποιεί) στρίβει το τιµόνι προς το εσωτερικό και µειώνει την κλίση της. Από εκείνη τη στιγµή, µπορεί να ανοίξει το γκάζι όλο και περισσότερο και να επιταχύνει για την έξοδο.

9. Επιστροφή στην όρθια θέση
Αφού η µοτοσικλέτα έχει έρθει και πάλι στην όρθια θέση, τότε ο οδηγός επαναφέρει το σώµα του (τον κορµό) και τη λεκάνη του (αν την έχει µετατοπίσει) στην όρθια θέση.
Αυτές είναι µερικές µόνο από τις ενέργειες που έχει να κάνει ο οδηγός στη διάρκεια κάθε στροφής. Παράλληλα πρέπει να απασχολείται µε την επιλογή της διαδροµής που θα ακολουθήσει και τον έλεγχο των δεδοµένων του δρόµου, την πρόσφυσή του, τα άλλα οχήµατα, τυχόν ανωµαλίες στο οδόστρωµα.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πρέπει να φροντίζει πάντα να έχει δυνατότητα αντίδρασης µε νέες ενέργειες. Σκεφτείτε να ανακαλύψετε µία λακκούβα πάνω στη στροφή, η οποία δεν φαινόταν πριν την είσοδο. Για την αντιµετώπισή της απαιτείται ένας κύκλος ενεργειών.
Σε περίπτωση που εκείνη τη στιγµή ο οδηγός έχει να κάνει άλλα πράγµατα για τα οποία έχει καθυστερήσει, η κατάσταση γίνεται πολύ δύσκολη. Ακόµη πιο περίπλοκη γίνεται η κατάσταση όταν για παράδειγµα ένα όχηµα κινείται πολύ αργά µέσα στη στροφή και πρέπει να το αποφύγουµε.
Και τι γίνεται αν εκείνη την ώρα έρχεται και άλλο όχηµα από απέναντι; Αν ο οδηγός δεν έχει να κάνει και άλλα πράγµατα ταυτόχρονα, η αποφυγή θα είναι πιο αποτελεσµατική και ασφαλής.
Η διαδοχή των ενεργειών αποτελεί ένα πολύ σηµαντικό κεφάλαιο στην οδήγηση, πρόκειται µάλιστα για γνώσεις τις οποίες δεν λαµβάνει κανείς µε την απόκτηση του διπλώµατος. Η εµπειρία αλλά και η κατάλληλη εκπαίδευση συµβάλλουν στο να λυθούν οι δεκάδες απορίες που γεννώνται όσο αναλύονται τα δεδοµένα των κινήσεων που απαιτούνται για να στρίψει µια µοτοσικλέτα.



Πηγή: http://mototriti.gr/data/news/preview_news/Stripste-kalytera-se-9-bhmata-RIDING-TIPS-SWSTES-KAI-ASFALEIS-STROFES_109653_8417.asp#ixzz4RZLLQiUu
 

freco

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα - Χίος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Tracer 9
Εδώ δεν αναφέρεται, αλλά στο riding school με τον Χούντρα μας είπε ότι η μετατόπιση της λεκάνης έχει νόημα μόνο όταν το τιμόνι της μοτοσυκλέτας είναι στο ίδιο ύψος ή χαμηλότερα από αυτή. Δεν είναι κακό να γίνεται και στις ψηλές μοτοσυκλέτες απλά δεν έχει κανένα νόημα.
Επίσης το "μέσα" πόδι (γόνατο) δεν το ανοίγει εσκεμένα ο αναβάτης. Επειδή όλος ο κορμός γυρίζει προς το μέρος της στροφής μοιραία ανοίγει από μόνο του.

Ωραίο θέμα.
 

αστραχαν

Μέλος
Όνομα
γιωργος
Μοτό
vstrom 1000 (2015)
Συ
Εδώ δεν αναφέρεται, αλλά στο riding school με τον Χούντρα μας είπε ότι η μετατόπιση της λεκάνης έχει νόημα μόνο όταν το τιμόνι της μοτοσυκλέτας είναι στο ίδιο ύψος ή χαμηλότερα από αυτή. Δεν είναι κακό να γίνεται και στις ψηλές μοτοσυκλέτες απλά δεν έχει κανένα νόημα.
Επίσης το "μέσα" πόδι (γόνατο) δεν το ανοίγει εσκεμένα ο αναβάτης. Επειδή όλος ο κορμός γυρίζει προς το μέρος της στροφής μοιραία ανοίγει από μόνο του.

Ωραίο θέμα.[/quot
Εδώ δεν αναφέρεται, αλλά στο riding school με τον Χούντρα μας είπε ότι η μετατόπιση της λεκάνης έχει νόημα μόνο όταν το τιμόνι της μοτοσυκλέτας είναι στο ίδιο ύψος ή χαμηλότερα από αυτή. Δεν είναι κακό να γίνεται και στις ψηλές μοτοσυκλέτες απλά δεν έχει κανένα νόημα.
Επίσης το "μέσα" πόδι (γόνατο) δεν το ανοίγει εσκεμένα ο αναβάτης. Επειδή όλος ο κορμός γυρίζει προς το μέρος της στροφής μοιραία ανοίγει από μόνο του.

Ωραίο θέμα.
Συγκεκριμένα είχε πει ότι το πόδι έχει νόημα μόνο σε ss που έχουν χαμηλό κέντρο βάρους ενώ σε ψηλές μηχανές ο 8ος θωρακικος αρκεί έτσι ώστε να αλλάξει το κέντρο βάρους ανάλογα την στροφή.εγω εβγαζα γόνατο συγκεκριμένα αλλά αλλάζοντας την τεχνική όπως μου είπε και απλά γυρνώντας το στήθος έξω φανικε ότι ήταν υπέρ αρκετο
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Το "ζουμι"....είναι στο νούμερο 5!!
Με αυτή την κίνηση η μηχανή δεν γέρνει πολύ και υπάρχει μεγαλυτερη ασφάλεια.

Όντως ωραίο θέμα. ..τεο:friendship:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το "ζουμι"....είναι στο νούμερο 5!!
Με αυτή την κίνηση η μηχανή δεν γέρνει πολύ και υπάρχει μεγαλυτερη ασφάλεια.

Όντως ωραίο θέμα. ..τεο:friendship:
Το 5, ναι!
4 έως και 6 είναι ΟΛΗ η ασφάλεια!!!!

Το μόνο που λείπει -και είναι πολύ, πάρα πολύ, σημαντικό- είναι η εστίαση!!!!

Αλλά κάτι πρέπει να μείνει και για το μάθημα, έτσι? ;)
Στην τελική, αυτό είναι που εξασκείς περισσότερο στις ασκήσεις.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Συ


Συγκεκριμένα είχε πει ότι το πόδι έχει νόημα μόνο σε ss που έχουν χαμηλό κέντρο βάρους ενώ σε ψηλές μηχανές ο 8ος θωρακικος αρκεί έτσι ώστε να αλλάξει το κέντρο βάρους ανάλογα την στροφή.εγω εβγαζα γόνατο συγκεκριμένα αλλά αλλάζοντας την τεχνική όπως μου είπε και απλά γυρνώντας το στήθος έξω φανικε ότι ήταν υπέρ αρκετο


"Η µεταφορά του βάρους του σώµατος του οδηγού στο εσωτερικό της στροφής βοηθά τη µοτοσικλέτα να αποκτήσει µικρότερη κλίση κι έτσι να έχει καλύτερη πρόσφυση. Συνηθίζουµε να µετατοπίζουµε το σώµα µας (τη λεκάνη) για τη στροφή, όµως αυτό δεν είναι πάντα η ενδεικνυόµενη µέθοδος. Κυρίως το κάνουµε για να µιµηθούµε κάτι από τις τεχνικές που βλέπουµε σε αγώνες ή σε δοκιµές µοτοσικλετών στα περιοδικά.

Μια τέτοια ενέργεια (µετατόπιση στη σέλα) δεν ενδείκνυται παρά µόνο όταν κινούµαστε σε πίστα αναζητώντας τα όρια της µοτοσικλέτας και τα δικά µας, και µόνο όταν γίνεται µε το σωστό τρόπο και κυρίως στο σωστό χρόνο. Επίσης, µοτοσικλέτες µε το τιµόνι «ψηλά», πάνω από τις πλάκες του τιµονιού (on-off ή γυµνές δρόµου) δεν το χρειάζονται όσο οι καθαρά sport, απλά και µόνο γιατί µε το κέντρο βάρους πιο ψηλά απαιτούν µικρότερη κλίση για την ίδια στροφή µε την ίδια ταχύτητα απo ότι µια sport. Στη συνέχεια θα δούµε τη σωστή σειρά µε την οποία πρέπει να γίνονται οι ενέργειές µας πριν την στροφή."

Μετεξεταστέος ο κύριος @freco :D:D:D:D:D:D:D
 

freco

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα - Χίος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Tracer 9
... η μετατόπιση της λεκάνης έχει νόημα μόνο όταν το τιμόνι της μοτοσυκλέτας είναι στο ίδιο ύψος ή χαμηλότερα από αυτή. Δεν είναι κακό να γίνεται και στις ψηλές μοτοσυκλέτες απλά δεν έχει κανένα νόημα...

... Επίσης, µοτοσικλέτες µε το τιµόνι «ψηλά», πάνω από τις πλάκες του τιµονιού (on-off ή γυµνές δρόµου) δεν το χρειάζονται όσο οι καθαρά sport, απλά και µόνο γιατί µε το κέντρο βάρους πιο ψηλά απαιτούν µικρότερη κλίση για την ίδια στροφή µε την ίδια ταχύτητα απo ότι µια sport.

Μετεξεταστέος ο κύριος @freco :D:D:D:D:D:D:D
Σωστός. Το μπέρδεψα λίγο, αλλά το συμπέρασμα είναι ίδιο. :friend:
 

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Το μόνο που λείπει -και είναι πολύ, πάρα πολύ, σημαντικό- είναι η εστίαση!!!!

.
Σωστα!! το βλεμα παντα στην εξοδο της στροφης....
 
Last edited by a moderator:

Nick_990

Μέλος
Περιοχή
Ηρακλειο κρητης
Όνομα
Νικος
Μοτό
KTM 990R
Το "ζουμι"....είναι στο νούμερο 5!!
Με αυτή την κίνηση η μηχανή δεν γέρνει πολύ και υπάρχει μεγαλυτερη ασφάλεια.

Όντως ωραίο θέμα. ..τεο:friendship:
Eιδες πιστευω τι μηχανακι εχει το νουμερο 5, δεν χρειαζεται να πω κατι... :p
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Πραγματικα συγχαρητηρια, θεματαρα @forester !!!

Οσοι ξερουν ας ανοιξουν ενα ιδιο θεμα για οδηγηση εκτος δρομου με μεγαλα on-off ;)
Εκει πρεπει να κανεις ακριβως αναποδα .....απο αυτα που κανεις στην ασφαλτο:D
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Το μόνο που λείπει -και είναι πολύ, πάρα πολύ, σημαντικό- είναι η εστίαση!!!!.
κοιτας εκει που θες να πας...
αλλιως θα πας εκει που κοιτας!!!


τυχεροι οι συνεπιβατες...
κοιτουν οπου κανουν κεφι...
και απολαμβανουν...
για αυτο την κυρα-Αλεξανδρα θα την πλακωσω στις μπουφλες...
καθε τρεις και λιγο μου λεει...κοιτα εκει!!! ...κοιτα απο δω!!!...ειδες αυτο??? ειδες εκεινο???:mad::mad::mad:


:laugh::laugh::laugh::laugh:
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Επισης αν δεν κανω λαθος μια ελαφρια πιεση στο εξωτερικο μασπιε βοηθαει στο να διατηρηθει η προσφυση
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
κοιτας εκει που θες να πας...
αλλιως θα πας εκει που κοιτας!!!


τυχεροι οι συνεπιβατες...
κοιτουν οπου κανουν κεφι...
και απολαμβανουν...
για αυτο την κυρα-Αλεξανδρα θα την πλακωσω στις μπουφλες...
καθε τρεις και λιγο μου λεει...κοιτα εκει!!! ...κοιτα απο δω!!!...ειδες αυτο??? ειδες εκεινο???:mad::mad::mad:


:laugh::laugh::laugh::laugh:
Η Μαιρη ειναι εκπαιδευμενη:)
Την παω τεζα - μπαλαντεζα και δε χαζευει:D:D:D:D:D
 

STELTH

Μέλος
Περιοχή
ΧΙΟΣ-ΑΘΗΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Όνομα
ΣΤΕΛΙΟΣ
Μοτό
GS 1200 ADV DOHC
TRICITY 125 YAMAHA
Πoλυ καλο post!!
Μετα απο 3 σχολεία γρήγορης κ ασφαλούς οδηγησεις, καταλαβα οτι οσα κ να περάσεις παντα θα μαθαίνεις κ θα γίνεσαι καλύτερος.
Αν μπορειτε περαστε ενα τέτοιο σχολειο θα σας μεινει αξεχαστο!!!
ΥΓ Το γονατο εξω συνήθως οριοθετεί την κλίση της μοτο στην στροφη γιαυτό κ σε βρεγμενη πιστα οι αναβάτες βάζουν δίπλες ξυστρες .
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Επισης αν δεν κανω λαθος μια ελαφρια πιεση στο εξωτερικο μασπιε βοηθαει στο να διατηρηθει η προσφυση
Μανία με το "τέζα":D:D:D:D:D

Βοηθάει Κωστή, βοηθάει.... αν θες να ανοίγεις 100% το γκάζι από το apex:p:p:p:p




Ασφάλεια στη σβέλτη βόλτα ρε σεις, μην το πάτε για να κάνετε χρόνο σε πίστα:D:D:D:D:D
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πραγματικα συγχαρητηρια, θεματαρα @forester !!!

Οσοι ξερουν ας ανοιξουν ενα ιδιο θεμα για οδηγηση εκτος δρομου με μεγαλα on-off ;)
Νίκο μου σ' ευχαριστώ, αλλά εγώ μόνο μια μεταφορά του άρθρου έκανα, όπως το βρήκα. Μακάρι να βρούμε κι άλλα και για χώμα.
Υπάρχουν, θα βάζω ότι βρίσκω....
Κι όποιος άλλος βρει, με το καλό. Απλώς να μην μπαίνει μόνο το link, ας κάνουμε αντιγραφή κείμενο και φώτο εδώ για να διαβάζεται όμορφα ;) Φυσικά και το link της πηγής, για να είμαστε σωστοί! :)
 
Top Bottom