Δυστυχώς..
"Πρόκειται για μία από τις
μεγαλύτερες πτωχεύσεις στην ιστορία του σουηδικού επιχειρείν και τη σημαντικότερη μετά την κατάρρευση της
Saab πριν από περισσότερο από μία δεκαετία.
Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήλπιζε ότι η Northvolt θα μείωνε την εξάρτηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών από κινεζικούς ανταγωνιστές, όπως η
CATL."
Άκαρπες αποδείχθηκαν οι προσπάθειες της Northvolt να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια για την αναδιάρθρωση της λειτουργίας της.
www.carandmotor.gr
Το ένα εργοστάσιο (αποθήκη κυρίως) κατασκευάζεται κοντά στo εργοστάσιο της Volvo (στο Γκέτεμπορκ, εκεί που μένω) και το κυρίως εργοστάσιο πολύ βόρεια (αποσκοπούσε το κράτος σε αποκέντρωση).
Βασικά ο λόγος που δημιουργήθηκε η northvolt ήταν για να δίνει μπαταρίες στη Volvo και σε άλλους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αλλά κι εδω πάνω δεν πάνε τόσο καλά οι πωλήσεις των ηλεκτρικών. Γι'αυτό και η Volvo ανακοίνωσε ότι αλλάζει το στρατηγικό της πλάνο μιας και στόχευαν μέχρι το 2030 για 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Η BMW διάβασα προχθές ότι αλλάζει κι αυτή τα πλάνα της μιας και εξέλιξε κινητήρα με υδρογονάνθρακες και νιώθει σίγουρη γι΄αυτό το εγχείρημα και εκεί θα πατήσει.
Αλλά το κυριότερο για εμένα είναι οι απλησίαστες τιμές. Εδω πάνω renault, citroen, fiat, opel, κτλ (μου διαφεύγουν κι άλλες) δεν πολυπαίζουν. Παίζουν κυρίως Volvo, γερμανικά και toyota & KIA.
Όταν ένα γερμανικό αμάξι την κοβιντ περίοδο κόστιζε 40-50.000€ και τώρα έχει φτάσει τα διπλά χρήματα ε λογικό είναι να μην βρίσκει αγοραστές.
Άλλος σουηδικός αυτοκινητό-κατασκευαστής που προβλέπω να χρεοκωπεί είναι η Polestar. Βασικά είναι θυγατρική της Volvo και είναι 100% ηλεκτρικά μοντέλα με concept: Designed in Sweden, made in China (με τιμή και αυτό 80-100.000€)