Σχεδιασμός διαδρομής (όχι ίχνος) με το ITN CONVERTER και προγράμματα GPS που υποστηρίζουν εισαγωγή διαδρομών.

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Είπα να γράψω αυτόν τον οδηγό για όσους έχουν θέμα με το να σχεδιάσουν μια προκαθορισμένη διαδρομή που θέλουν να κάνουν και να την περάσουν στο κινητό τους στο πρόγραμμα που χρησιμοποιούν ώστε να την ακολουθήσουν και να μην ψάχνονται και παιδεύονται χάνοντας χρόνο και γλιτώνοντας από νεύρα.

Προτού ξεκινήσω πρέπει να εξηγήσω την διαφορά διαδρομής που αυτό μας ενδιαφέρει και του ίχνος.


Το ίχνος είναι μια προκαθορισμένη γραμμή σχεδιασμένη πάνω στον χάρτη του εκαστοτε προγράμματος. Στο ίχνος όμως το πρόγραμμα δεν δίνει οδηγίες καθόλου δεν σου λέει στρίψε δεξιά η αριστερά σε τόσα χλμ, δεν μπορείς να κάνεις επεξεργασία της διαδρομής σου να αφαιρέσεις πχ κάποια κομμάτια της διαδρομής για κάποιο λόγο και ουσιαστικα λειτουργεί με τον εξής τρόπο. Φορτώνεις το ίχνος στο πρόγραμμά και εφόσον είσαι πάνω στο ίχνος δηλαδή το σημείο που είναι η τοποθεσία σου είναι πάνω στο ίχνος-γραμμή τότε βλέπεις το ίχνος στην οθόνη του κινητού σου και το ακολουθείς. Αν για κάποιο λόγο ξεφύγεις από το ίχνος πχ ξεχάσεις να στρίψεις σε μια στροφή και απομακρυνθείς από αυτό, τότε το πρόγραμμα δείχνει μεν το σημείο που βρίσκεσαι αλλά δεν βλέπεις το ίχνος καθώς είσαι σε άλλο σημείο του χάρτη. Δεν σου κάνει δηλαδή το πρόγραμμα ανακατεύθυνση για να σε βάλει πάνω στο ίχνος πρέπει να ξεζουμαρεις τον χάρτη να δεις που βρίσκεσαι στον χάρτη σε σχέση με το ίχνος και να κινηθείς ανάλογα ώστε να συμπέσεις πάλι στο ίχνος και το ακολουθήσεις. Μπορεί όμως να φαίνεται ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης αλλά έχει και παρά έχει. Το ίχνος είναι ο μόνος τρόπος να κινηθείς σε αχαρτογράφητες περιοχές η εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι σε βουνά για παράδειγμα.

Τώρα πάμε στο τι είναι διαδρομή. Ας πούμε ότι έχουμε ένα πρόγραμμα GPS και ξεκινάμε από Αθήνα και θέλουμε να πάμε στην Χαλκίδα. Αλλά δεν θέλουμε να πάμε από εθνική οδό αλλά θέλουμε πρώτα να περάσουμε από Μανδρα μετά στο χωριό Βίλια μετά Θήβα και μετά Χαλκίδα. Για να το κάνεις αυτό λοιπόν στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείς θα πρέπει να βάλεις πρώτα Μάνδρα μόλις φτάσεις εκεί να βάλεις Βίλια ξανά μόλις φτάσεις εκεί Θήβα και τέλος ξανά όταν φτάσεις και Θήβα να επιλέξεις Χαλκίδα. Δηλαδή εχεις επιλέξει χειροκίνητα 4 φορές και έχεις σταματήσει για αυτό για να ακολουθήσεις την πορεία που εσύ θέλεις. Με την διαδρομή λοιπόν αυτό το κάνεις αυτόματα και τί είναι λοιπόν διαδρομή, είναι μια σειρά προκαθορισμένων σημείων πανω στον χαρτη που σερβίρεις στο πρόγραμμα σου ώστε αυτό με την σειρά του να σε οδηγήσει από εκεί που θέλεις, κάνοντας κανονικά πλοήγηση, δηλαδή δίνοντας σου οδηγίες κάνοντας σου αναδρομολόγηση και επαναφέροντας σου εκεί που πρέπει αν για τον χ η ψ λόγο βγεις εκτός πορείας και όλα τα πλεονεκτήματα που έχει η κανονική πλοήγηση με ένα πρόγραμμα GPS.


Πως μπορεί να σχεδιάσεις μια διαδρομή και ποια προγράμματα την υποστηρίζουν.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σχεδιάσεις μια διαδρομή και οι περισσότεροι είναι ον λινε. Αλλά εγώ έχω καταλήξει στο πρόγραμμά itn converter όπου μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ https://itn-converter.software.informer.com/1.9/ . Θα σας εξηγήσω παρακάτω την χρήση του η οποία είναι πάρα πολύ απλή.

Πάμε τώρα στα προγράμματα στο κινητό. Εχω χρησιμοποιήσει αρκετά προγράμματα και σε αυτά που έχω καταλήξει είναι δύο Map factor Navigator (υποστηρίζει χάρτες openstreet αλλά και τους εμπορικούς της ΤΟΜ ΤΟΜ) και το Copilot με χάρτες της HERE.

Πάμε πρώτα στο πρόγραμμα itn converter.

Αφού το εγκαταστήσετε και το ανοίξετε για πρώτη φορά αυτό που βλέπετε είναι το παρακάτω.



Στο export file format επιλέγουμε πάντα την μορφή του αρχείου που το πρόγραμμα μας υποστηρίζει και για το copilot στην τελευταία του έκδοση είναι αυτό που βλέπουμε στην φωτό και για το Map factor Navigator είναι η επιλογή GPS eXchange 1.0 (*.gpx).


Το open η προφανής του λειτουργία είναι για να ανοίξεις ήδη μια διαδρομή που έχεις αποθηκευμένη είτε για να την δεις είτε για να την επεξεργαστείς αλλάξεις και το exit νομίζω όλοι ξέρουμε τι είναι.


Για να σχεδιάσουμε διαδρομή πατάμε το κουμπί editor και βλέπουμε αυτήν την οθόνη



Βέβαια η δικιά σας μπορεί να διαφέρει και να δείχνει αλλον χάρτη αλλά αυτό πολύ εύκολα αλλάζει διαλέγοντας τον χάρτη που σας βολεύει πηγαίνοντας πάνω δεξιά στην γωνία και επιλέγοντας τον χάρτη που σας βολεύει η ακόμα καλύτερα χρησιμοποιεί το πρόγραμμα του κινητού σας.


Πρώτα ας κάνουμε κάποιες αρχικές ρυθμίσεις, κοiτώντας αριστερα βλέπουμε μια κάθετη σειρά από κουμπιά πατάμε το τελευταίο που λέει edit settings και μας εμφανίζει την παρακάτω οθόνη.




Κάνετε τικ όπου έχω κάνει αλλά έχετε ευχέρεια να διαλέξετε ποιον direction provider θα χρησιμοποιήσετε εγώ παίζω ανάμεσα στον ΤΟΜ ΤΟΜ και στον HERE και πάντα έχω σαν όχημα το αυτοκίνητο και την γρηγορότερη διαδρομή σαν επιλογή. Ένα καλό τιπ είναι αν χρησιμοποιείτε χαρτη HERE να επιλέξετε και τον ανάλογο direction provider δηλαδή HERE.

Κατω θα δείτε μια λίστα με χάρτες εχει οδικούς χάρτες δορυφορικούς υβριδικούς και χάρτες τοπογραφικούς. Εγώ έχω επιλέξει μόνο οδικούς χάρτες και από αυτούς μόνο HERE,OpenStreet, TOMTOM και VIA MICHELIN. Αφού κάνετε τις επιλογές σας και στους χάρτες πατάτε ΟΚ και κλείνει αυτο το παράθυρο επιλογών. Τώρα το μόνο που μένει είναι να σχεδιάσετε την διαδρομή και για λόγους ευκολίας ας σχεδιάσουμε την διαδρομή που προανέφερα για Χαλκίδα.

Με αριστερό συνεχόμενο κλικ πάνω στον χάρτη κουνάμε αυτόν και μετακινούμαστε και με την ροδέλα του ποντικιού μεγεθύνουμε και μικραίνουμε την περιοχή του χάρτη που βλέπουμε.

Πάμε λοιπόν στον χάρτη και με αριστερό κλικ πατάμε τα προκαθορισμένα σημεία που θέλουμε να έχει η διαδρομή μας κάνουμε δηλαδή αριστερό κλικ στο σημείο του χάρτη που θέλουμε και εμφανίζεται το παρακάτω πλαίσιο



Επιλέγουμε την πρώτη επιλογή add to itinary και το πρώτο σημείο της διαδρομής μας έχει προστεθεί και θα το δείτε κάτω από την λίστα με τα waypoints δηλαδή έτσι


Στην συνέχεια προσθέτουμε το δεύτερο σημείο που είναι στον δρόμο που περνάει από την Μάνδρα με τον ίδιο τρόπο και έτσι βλέπουμε το πρώτο τμήμα της διαδρομής μας στον χάρτη



Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι αν δεν είχαμε πατήσει αρχικά το κουμπί edit settings θα βλέπαμε στον χάρτη το δεύτερο σημείο αλλά δεν θα βλέπαμε την γραμμή της διαδρομής για να γίνει αυτό το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι κάθε φορά που βάζουμε το δεύτερο σημείο να πατήσουμε το κουμπί με το αυτοκίνητο δηλαδή το get directions από εκεί και πέρα όσα σημεία και να βάζουμε θα βλέπουμε και την διαδρομή-γραμμή αυτόματα. Οπότε σχεδιάζουμε την διαδρομή και στο τέλος έχουμε το παρακάτω αποτέλεσμα.



Αν δείτε την φωτογραφία θα δείτε ότι στο πεδίο name εχω δώσει ένα όνομα για την διαδρομή και από κάτω ακριβώς φαίνεται το μήκος της διαδρομής και πόση ώρα βγαίνει η αντίστοιχη διαδρομή που σχεδιάσαμε. Αφού λοιπόν τελειώσαμε με την διαδρομή κανουμε κλικ στο πανω δεξια κουμπι με το τικ και επανερχόμαστε στην αρχική οθόνη που τώρα έχει γίνει έτσι



Δηλαδή έχει τα σημεία της διαδρομής, το όνομα που έχουμε δώσει στην διαδρομή, οπότε το μόνο που μένει είναι να πατήσουμε export αφού έχουμε επιλέξει το είδος αρχείου που μας ενδιαφέρει και το αποθηκεύουμε σε έναν φάκελο. Στην συνέχεια θα σας δείξω πως το περνάμε στο πρόγραμμα Map Factor Navigator το οποίο είναι και πολύ εύκολο. Αλλά πρώτα μερικές χρήσιμες οδηγίες.


ΟΔΗΓΙΕΣ


-Είναι καλό όπως προανέφερα να χρησιμοποιούμε κατά τον σχεδιασμό τον χάρτη και τον αντίστοιχο direction provider που υποστηρίζει και το πρόγραμμα που έχουμε στο κινητό μας για να κάνουμε την πλοήγηση. Ο λόγος είναι ότι ο κάθε χάρτης δεν είναι ακριβώς ο ίδιος τι θέλω να πω, ενώ πχ θα προσθέσετε ένα σημείο σε έναν χάρτη και θα φαίνεται πάνω στον δρόμο κανονικά αν τον γυρίσετε σε άλλο χάρτη στο itn converter αυτό το σημείο θα φαίνεται εκτός δρόμου, γιατί όπως είπα όλοι οι χάρτες δεν είναι ακριβώς οι ίδιοι.


-Πληρεστεροι χάρτες και με διαφορά είναι οι Here maps, εχουν την καλύτερη χαρτογράφηση και είναι οι μοναδικοί που μπορείς να δεις αν ένας δρόμος είναι χωματόδρομος και αυτό γιατί ο δρόμοι που είναι χωματόδρομοι είναι με γκρι χρώμα. Οπότε καμιά φορά αναλόγως σε ποιον χάρτη είμαι το γυρνάω σε here maps αν έχω την υποψία ότι κάποιος δρόμος είναι χωματόδρομος πχ διαδρομή σε ξεχασμένα χωριά ορεινά η απομακρυσμένα κτλπ


-Οπως είπα όταν ανοίγουμε το πρόγραμμα και μπαίνουμε στον editor και αρχίζουμε να σχεδιάζουμε την διαδρομή μόνο στο δεύτερο σημείο όταν θα βάλουμε πρέπει να πατήσουμε το κουμπί με το αυτοκινητάκι get directions δηλαδή για να εμφανιστεί η γραμμή της διαδρομής απο εκει και περα οσα σημεια και να προσθεσουμε η γραμμη της διαδρομης θα σχεδιαζεται αυτόματα.

-Η διαδρομή που σχεδιάζουμε και βλέπουμε στον υπολογιστή δεν μπορεί να είναι 100% ακριβής με την διαδρομή που θα δούμε στο πρόγραμμα gps που χρησιμοποιούμε και αυτό γιατί, εμείς αυτό που κάνουμε είναι ουσιαστικά να του παίρναμε τα σημεία με την σειρά που θέλουμε να οδηγησουμε και το πρόγραμμα μας από το σημείο ένα στο επόμενο σημείο σχεδιάζει την διαδρομή με το δικό του αλγόριθμο που έχει. Αρα όσα περισσότερα σημεία βάζουμε στην διαδρομή τόσο πιο ακριβής θα είναι η διαδρομή αυτή που βλέπουμε στον υπολογιστή με αυτήν που βλέπουμε στο προγραμμα του κινητού μας. (γιατί ουσιαστικά αναγκάζουμε το πρόγραμμα να περάσει από τα σημεία-δρόμους που έχουμε επιλέξει. Δεν μιλάω για πολλά σημεία σπανίως έχω περάσει τα 30 για διαδρομές πάνω από 400 χλμ και με πολλές στροφές κτλπ. Και εννοείται αν είναι ένα κομμάτι διαδρομής να είναι εθνική οδός δεν χρειάζεται παρά να βάλεις 2 σημεία ένα στην αρχή της εθνικής οδού και ένα στο τέλος αφού όλα τα προγράμματα σε πάνε από εθνική οδό.


-Κάθε σημείο που βάζουμε στον χάρτη στο πρόγραμμα itn converter μπορούμε αν το επιλέξουμε δηλαδή πατήσουμε πάνω σε αυτό είτε να το σύρουμε σε άλλο σημείο είτε να πατήσουμε διαγραφή αν θέλουμε να το σβήσουμε.


-Αν θέλουμε ανάμεσα σε δύο σημεία να προσθέσουμε ένα άλλο σημείο πχ αν ανάμεσα στο 4 και 5 σημείο θέλουμε να προσθέσουμε ένα άλλο απλά επιλέγουμε στην λίστα με τα σημεία waypoints то 4 κάνοντας κλικ σε αυτό και μετά στον χάρτη επιλέγουμε το σημείο που θέλουμε να προσθέσουμε κάνοντας κλικ και αυτόματα μπαίνει ανάμεσα στο 4 με το 5 αλλάζοντας αυτόματα η αρίθμηση δηλαδή το νέο σημείο γίνεται το 5 και το 5 γίνεται 6 και ούτω καθεξής.


Γενικά είναι ένα πάρα πολύ εύκολο πρόγραμμα και πολύ γρήγορος τρόπος να σχεδιάσεις μια διαδρομή


Παρακάτω βάζω και ένα λινκ από ένα βίντεο που είχα κάνει παλιότερα για το πως χρησιμοποιείς το ανωτέρω πρόγραμμα.


ελπίζω να εγινα κατανοητός τουλαχιστον το προσπάθησα. Στην συνεχεια θα σας δείξω πως περναμε την διαδρομή που σχεδιασαμε στο προγραμμα του κινητου μας.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Είπα να γράψω αυτόν τον οδηγό για όσους έχουν θέμα με το να σχεδιάσουν μια προκαθορισμένη διαδρομή που θέλουν να κάνουν και να την περάσουν στο κινητό τους στο πρόγραμμα που χρησιμοποιούν ώστε να την ακολουθήσουν και να μην ψάχνονται και παιδεύονται χάνοντας χρόνο και γλιτώνοντας από νεύρα.

Προτού ξεκινήσω πρέπει να εξηγήσω την διαφορά διαδρομής που αυτό μας ενδιαφέρει και του ίχνος.


Το ίχνος είναι μια προκαθορισμένη γραμμή σχεδιασμένη πάνω στον χάρτη του εκαστοτε προγράμματος. Στο ίχνος όμως το πρόγραμμα δεν δίνει οδηγίες καθόλου δεν σου λέει στρίψε δεξιά η αριστερά σε τόσα χλμ, δεν μπορείς να κάνεις επεξεργασία της διαδρομής σου να αφαιρέσεις πχ κάποια κομμάτια της διαδρομής για κάποιο λόγο και ουσιαστικα λειτουργεί με τον εξής τρόπο. Φορτώνεις το ίχνος στο πρόγραμμά και εφόσον είσαι πάνω στο ίχνος δηλαδή το σημείο που είναι η τοποθεσία σου είναι πάνω στο ίχνος-γραμμή τότε βλέπεις το ίχνος στην οθόνη του κινητού σου και το ακολουθείς. Αν για κάποιο λόγο ξεφύγεις από το ίχνος πχ ξεχάσεις να στρίψεις σε μια στροφή και απομακρυνθείς από αυτό, τότε το πρόγραμμα δείχνει μεν το σημείο που βρίσκεσαι αλλά δεν βλέπεις το ίχνος καθώς είσαι σε άλλο σημείο του χάρτη. Δεν σου κάνει δηλαδή το πρόγραμμα ανακατεύθυνση για να σε βάλει πάνω στο ίχνος πρέπει να ξεζουμαρεις τον χάρτη να δεις που βρίσκεσαι στον χάρτη σε σχέση με το ίχνος και να κινηθείς ανάλογα ώστε να συμπέσεις πάλι στο ίχνος και το ακολουθήσεις. Μπορεί όμως να φαίνεται ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης αλλά έχει και παρά έχει. Το ίχνος είναι ο μόνος τρόπος να κινηθείς σε αχαρτογράφητες περιοχές η εκεί που δεν υπάρχουν δρόμοι σε βουνά για παράδειγμα.

Τώρα πάμε στο τι είναι διαδρομή. Ας πούμε ότι έχουμε ένα πρόγραμμα GPS και ξεκινάμε από Αθήνα και θέλουμε να πάμε στην Χαλκίδα. Αλλά δεν θέλουμε να πάμε από εθνική οδό αλλά θέλουμε πρώτα να περάσουμε από Μανδρα μετά στο χωριό Βίλια μετά Θήβα και μετά Χαλκίδα. Για να το κάνεις αυτό λοιπόν στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείς θα πρέπει να βάλεις πρώτα Μάνδρα μόλις φτάσεις εκεί να βάλεις Βίλια ξανά μόλις φτάσεις εκεί Θήβα και τέλος ξανά όταν φτάσεις και Θήβα να επιλέξεις Χαλκίδα. Δηλαδή εχεις επιλέξει χειροκίνητα 4 φορές και έχεις σταματήσει για αυτό για να ακολουθήσεις την πορεία που εσύ θέλεις. Με την διαδρομή λοιπόν αυτό το κάνεις αυτόματα και τί είναι λοιπόν διαδρομή, είναι μια σειρά προκαθορισμένων σημείων πανω στον χαρτη που σερβίρεις στο πρόγραμμα σου ώστε αυτό με την σειρά του να σε οδηγήσει από εκεί που θέλεις, κάνοντας κανονικά πλοήγηση, δηλαδή δίνοντας σου οδηγίες κάνοντας σου αναδρομολόγηση και επαναφέροντας σου εκεί που πρέπει αν για τον χ η ψ λόγο βγεις εκτός πορείας και όλα τα πλεονεκτήματα που έχει η κανονική πλοήγηση με ένα πρόγραμμα GPS.


Πως μπορεί να σχεδιάσεις μια διαδρομή και ποια προγράμματα την υποστηρίζουν.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σχεδιάσεις μια διαδρομή και οι περισσότεροι είναι ον λινε. Αλλά εγώ έχω καταλήξει στο πρόγραμμά itn converter όπου μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ https://itn-converter.software.informer.com/1.9/ . Θα σας εξηγήσω παρακάτω την χρήση του η οποία είναι πάρα πολύ απλή.

Πάμε τώρα στα προγράμματα στο κινητό. Εχω χρησιμοποιήσει αρκετά προγράμματα και σε αυτά που έχω καταλήξει είναι δύο Map factor Navigator (υποστηρίζει χάρτες openstreet αλλά και τους εμπορικούς της ΤΟΜ ΤΟΜ) και το Copilot με χάρτες της HERE.

Πάμε πρώτα στο πρόγραμμα itn converter.

Αφού το εγκαταστήσετε και το ανοίξετε για πρώτη φορά αυτό που βλέπετε είναι το παρακάτω.



Στο export file format επιλέγουμε πάντα την μορφή του αρχείου που το πρόγραμμα μας υποστηρίζει και για το copilot στην τελευταία του έκδοση είναι αυτό που βλέπουμε στην φωτό και για το Map factor Navigator είναι η επιλογή GPS eXchange 1.0 (*.gpx).


Το open η προφανής του λειτουργία είναι για να ανοίξεις ήδη μια διαδρομή που έχεις αποθηκευμένη είτε για να την δεις είτε για να την επεξεργαστείς αλλάξεις και το exit νομίζω όλοι ξέρουμε τι είναι.


Για να σχεδιάσουμε διαδρομή πατάμε το κουμπί editor και βλέπουμε αυτήν την οθόνη



Βέβαια η δικιά σας μπορεί να διαφέρει και να δείχνει αλλον χάρτη αλλά αυτό πολύ εύκολα αλλάζει διαλέγοντας τον χάρτη που σας βολεύει πηγαίνοντας πάνω δεξιά στην γωνία και επιλέγοντας τον χάρτη που σας βολεύει η ακόμα καλύτερα χρησιμοποιεί το πρόγραμμα του κινητού σας.


Πρώτα ας κάνουμε κάποιες αρχικές ρυθμίσεις, κοiτώντας αριστερα βλέπουμε μια κάθετη σειρά από κουμπιά πατάμε το τελευταίο που λέει edit settings και μας εμφανίζει την παρακάτω οθόνη.




Κάνετε τικ όπου έχω κάνει αλλά έχετε ευχέρεια να διαλέξετε ποιον direction provider θα χρησιμοποιήσετε εγώ παίζω ανάμεσα στον ΤΟΜ ΤΟΜ και στον HERE και πάντα έχω σαν όχημα το αυτοκίνητο και την γρηγορότερη διαδρομή σαν επιλογή. Ένα καλό τιπ είναι αν χρησιμοποιείτε χαρτη HERE να επιλέξετε και τον ανάλογο direction provider δηλαδή HERE.

Κατω θα δείτε μια λίστα με χάρτες εχει οδικούς χάρτες δορυφορικούς υβριδικούς και χάρτες τοπογραφικούς. Εγώ έχω επιλέξει μόνο οδικούς χάρτες και από αυτούς μόνο HERE,OpenStreet, TOMTOM και VIA MICHELIN. Αφού κάνετε τις επιλογές σας και στους χάρτες πατάτε ΟΚ και κλείνει αυτο το παράθυρο επιλογών. Τώρα το μόνο που μένει είναι να σχεδιάσετε την διαδρομή και για λόγους ευκολίας ας σχεδιάσουμε την διαδρομή που προανέφερα για Χαλκίδα.

Με αριστερό συνεχόμενο κλικ πάνω στον χάρτη κουνάμε αυτόν και μετακινούμαστε και με την ροδέλα του ποντικιού μεγεθύνουμε και μικραίνουμε την περιοχή του χάρτη που βλέπουμε.

Πάμε λοιπόν στον χάρτη και με αριστερό κλικ πατάμε τα προκαθορισμένα σημεία που θέλουμε να έχει η διαδρομή μας κάνουμε δηλαδή αριστερό κλικ στο σημείο του χάρτη που θέλουμε και εμφανίζεται το παρακάτω πλαίσιο



Επιλέγουμε την πρώτη επιλογή add to itinary και το πρώτο σημείο της διαδρομής μας έχει προστεθεί και θα το δείτε κάτω από την λίστα με τα waypoints δηλαδή έτσι


Στην συνέχεια προσθέτουμε το δεύτερο σημείο που είναι στον δρόμο που περνάει από την Μάνδρα με τον ίδιο τρόπο και έτσι βλέπουμε το πρώτο τμήμα της διαδρομής μας στον χάρτη



Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι αν δεν είχαμε πατήσει αρχικά το κουμπί edit settings θα βλέπαμε στον χάρτη το δεύτερο σημείο αλλά δεν θα βλέπαμε την γραμμή της διαδρομής για να γίνει αυτό το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι κάθε φορά που βάζουμε το δεύτερο σημείο να πατήσουμε το κουμπί με το αυτοκίνητο δηλαδή το get directions από εκεί και πέρα όσα σημεία και να βάζουμε θα βλέπουμε και την διαδρομή-γραμμή αυτόματα. Οπότε σχεδιάζουμε την διαδρομή και στο τέλος έχουμε το παρακάτω αποτέλεσμα.



Αν δείτε την φωτογραφία θα δείτε ότι στο πεδίο name εχω δώσει ένα όνομα για την διαδρομή και από κάτω ακριβώς φαίνεται το μήκος της διαδρομής και πόση ώρα βγαίνει η αντίστοιχη διαδρομή που σχεδιάσαμε. Αφού λοιπόν τελειώσαμε με την διαδρομή κανουμε κλικ στο πανω δεξια κουμπι με το τικ και επανερχόμαστε στην αρχική οθόνη που τώρα έχει γίνει έτσι



Δηλαδή έχει τα σημεία της διαδρομής, το όνομα που έχουμε δώσει στην διαδρομή, οπότε το μόνο που μένει είναι να πατήσουμε export αφού έχουμε επιλέξει το είδος αρχείου που μας ενδιαφέρει και το αποθηκεύουμε σε έναν φάκελο. Στην συνέχεια θα σας δείξω πως το περνάμε στο πρόγραμμα Map Factor Navigator το οποίο είναι και πολύ εύκολο. Αλλά πρώτα μερικές χρήσιμες οδηγίες.


ΟΔΗΓΙΕΣ


-Είναι καλό όπως προανέφερα να χρησιμοποιούμε κατά τον σχεδιασμό τον χάρτη και τον αντίστοιχο direction provider που υποστηρίζει και το πρόγραμμα που έχουμε στο κινητό μας για να κάνουμε την πλοήγηση. Ο λόγος είναι ότι ο κάθε χάρτης δεν είναι ακριβώς ο ίδιος τι θέλω να πω, ενώ πχ θα προσθέσετε ένα σημείο σε έναν χάρτη και θα φαίνεται πάνω στον δρόμο κανονικά αν τον γυρίσετε σε άλλο χάρτη στο itn converter αυτό το σημείο θα φαίνεται εκτός δρόμου, γιατί όπως είπα όλοι οι χάρτες δεν είναι ακριβώς οι ίδιοι.


-Πληρεστεροι χάρτες και με διαφορά είναι οι Here maps, εχουν την καλύτερη χαρτογράφηση και είναι οι μοναδικοί που μπορείς να δεις αν ένας δρόμος είναι χωματόδρομος και αυτό γιατί ο δρόμοι που είναι χωματόδρομοι είναι με γκρι χρώμα. Οπότε καμιά φορά αναλόγως σε ποιον χάρτη είμαι το γυρνάω σε here maps αν έχω την υποψία ότι κάποιος δρόμος είναι χωματόδρομος πχ διαδρομή σε ξεχασμένα χωριά ορεινά η απομακρυσμένα κτλπ


-Οπως είπα όταν ανοίγουμε το πρόγραμμα και μπαίνουμε στον editor και αρχίζουμε να σχεδιάζουμε την διαδρομή μόνο στο δεύτερο σημείο όταν θα βάλουμε πρέπει να πατήσουμε το κουμπί με το αυτοκινητάκι get directions δηλαδή για να εμφανιστεί η γραμμή της διαδρομής απο εκει και περα οσα σημεια και να προσθεσουμε η γραμμη της διαδρομης θα σχεδιαζεται αυτόματα.

-Η διαδρομή που σχεδιάζουμε και βλέπουμε στον υπολογιστή δεν μπορεί να είναι 100% ακριβής με την διαδρομή που θα δούμε στο πρόγραμμα gps που χρησιμοποιούμε και αυτό γιατί, εμείς αυτό που κάνουμε είναι ουσιαστικά να του παίρναμε τα σημεία με την σειρά που θέλουμε να οδηγησουμε και το πρόγραμμα μας από το σημείο ένα στο επόμενο σημείο σχεδιάζει την διαδρομή με το δικό του αλγόριθμο που έχει. Αρα όσα περισσότερα σημεία βάζουμε στην διαδρομή τόσο πιο ακριβής θα είναι η διαδρομή αυτή που βλέπουμε στον υπολογιστή με αυτήν που βλέπουμε στο προγραμμα του κινητού μας. (γιατί ουσιαστικά αναγκάζουμε το πρόγραμμα να περάσει από τα σημεία-δρόμους που έχουμε επιλέξει. Δεν μιλάω για πολλά σημεία σπανίως έχω περάσει τα 30 για διαδρομές πάνω από 400 χλμ και με πολλές στροφές κτλπ. Και εννοείται αν είναι ένα κομμάτι διαδρομής να είναι εθνική οδός δεν χρειάζεται παρά να βάλεις 2 σημεία ένα στην αρχή της εθνικής οδού και ένα στο τέλος αφού όλα τα προγράμματα σε πάνε από εθνική οδό.


-Κάθε σημείο που βάζουμε στον χάρτη στο πρόγραμμα itn converter μπορούμε αν το επιλέξουμε δηλαδή πατήσουμε πάνω σε αυτό είτε να το σύρουμε σε άλλο σημείο είτε να πατήσουμε διαγραφή αν θέλουμε να το σβήσουμε.


-Αν θέλουμε ανάμεσα σε δύο σημεία να προσθέσουμε ένα άλλο σημείο πχ αν ανάμεσα στο 4 και 5 σημείο θέλουμε να προσθέσουμε ένα άλλο απλά επιλέγουμε στην λίστα με τα σημεία waypoints то 4 κάνοντας κλικ σε αυτό και μετά στον χάρτη επιλέγουμε το σημείο που θέλουμε να προσθέσουμε κάνοντας κλικ και αυτόματα μπαίνει ανάμεσα στο 4 με το 5 αλλάζοντας αυτόματα η αρίθμηση δηλαδή το νέο σημείο γίνεται το 5 και το 5 γίνεται 6 και ούτω καθεξής.


Γενικά είναι ένα πάρα πολύ εύκολο πρόγραμμα και πολύ γρήγορος τρόπος να σχεδιάσεις μια διαδρομή


Παρακάτω βάζω και ένα λινκ από ένα βίντεο που είχα κάνει παλιότερα για το πως χρησιμοποιείς το ανωτέρω πρόγραμμα.


ελπίζω να εγινα κατανοητός τουλαχιστον το προσπάθησα. Στην συνεχεια θα σας δείξω πως περναμε την διαδρομή που σχεδιασαμε στο προγραμμα του κινητου μας.
Πολύ χρήσιμος οδηγός Γιώργη...! :ok:
Ευχαριστούμε!
Αν κατάλαβα καλά είναι σαν να ακολουθούμε ίχνος με οδηγίες πλοήγησης?
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Πολύ χρήσιμος οδηγός Γιώργη...! :ok:
Ευχαριστούμε!
Αν κατάλαβα καλά είναι σαν να ακολουθούμε ίχνος με οδηγίες πλοήγησης?
Η διαδρομή σε δίνει οδηγίες όπως κάνεις κανονικά πλοήγηση με οποιοδήποτε πρόγραμμα χρησιμοποιείς. Πχ αν βάλεις μια διεύθυνση σε ένα πρόγραμμα πλοηγησης αυτό ξεκινάει και σε δίνει οδηγίες ,κάνεις λάθος και δεν στρίβεις κάπου σε κάνει αναδρομολόγηση και σε πάει σωστά εκεί που θέλεις. Απλά στην διαδρομή αντί να βάζεις κάθε φορά στο πρόγραμμα που θέλεις να πας χειροκίνητα εστω ότι θέλεις να περάσεις από δέκα διαφορετικές διευθύνσεις-σημεία , τα περνάει αυτόματα αυτά τα σημεία στο πρόγραμμα και κάνει πλοήγηση από το ένα σημείο στο άλλο και ούτω καθεξής.

Δεν γίνεται πχ να είσαι σε μια πολη και να χρησιμοποιείς ίχνος, αν πχ δεν στρίψεις κάπου που πρέπει και δεν βλέπεις πια το ίχνος χάθηκες, ενώ με την διαδρομή αν για τον χ ψ λόγο το κάνεις αυτό απλά θα σε επαναφέρει στην διαδρομή σου κάνοντας δρομολόγηση δίνοντας σου οδηγίες.

Αλλο πλεονέκτημα είναι ότι πχ σχεδιάσες μια διαδρομή 500 χλμ και βλέπεις ότι δεν προλαβαίνεις και θέλεις να κάψεις πχ 2 αξιοθέατα, στην διαδρομή μέσα από το πρόγραμμα του gps του κινητού σου βγάζεις αυτά τα σημεία και συνεχίζεις στα υπόλοιπα.

Δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Το συμπέρασμα είναι όπου on δηλαδή δρόμοι χρησιμοποιείς διαδρομές και όπου off βουνά κτλπ ιχνος
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Η διαδρομή σε δίνει οδηγίες όπως κάνεις κανονικά πλοήγηση με οποιοδήποτε πρόγραμμα χρησιμοποιείς. Πχ αν βάλεις μια διεύθυνση σε ένα πρόγραμμα πλοηγησης αυτό ξεκινάει και σε δίνει οδηγίες ,κάνεις λάθος και δεν στρίβεις κάπου σε κάνει αναδρομολόγηση και σε πάει σωστά εκεί που θέλεις. Απλά στην διαδρομή αντί να βάζεις κάθε φορά στο πρόγραμμα που θέλεις να πας χειροκίνητα εστω ότι θέλεις να περάσεις από δέκα διαφορετικές διευθύνσεις-σημεία , τα περνάει αυτόματα αυτά τα σημεία στο πρόγραμμα και κάνει πλοήγηση από το ένα σημείο στο άλλο και ούτω καθεξής.

Δεν γίνεται πχ να είσαι σε μια πολη και να χρησιμοποιείς ίχνος, αν πχ δεν στρίψεις κάπου που πρέπει και δεν βλέπεις πια το ίχνος χάθηκες, ενώ με την διαδρομή αν για τον χ ψ λόγο το κάνεις αυτό απλά θα σε επαναφέρει στην διαδρομή σου κάνοντας δρομολόγηση δίνοντας σου οδηγίες.

Αλλο πλεονέκτημα είναι ότι πχ σχεδιάσες μια διαδρομή 500 χλμ και βλέπεις ότι δεν προλαβαίνεις και θέλεις να κάψεις πχ 2 αξιοθέατα, στην διαδρομή μέσα από το πρόγραμμα του gps του κινητού σου βγάζεις αυτά τα σημεία και συνεχίζεις στα υπόλοιπα.

Δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Το συμπέρασμα είναι όπου on δηλαδή δρόμοι χρησιμοποιείς διαδρομές και όπου off βουνά κτλπ ιχνος
Κατανοητό...
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Συνέχεια...

Για να μεταφέρεις τώρα την διαδρομή στο πρόγραμμα του κινητού σου είναι πάρα πολύ εύκολο για το mapfactor navigator και σχετικά εύκολο για το copilot.



Τις διαδρομές είναι καλό εφόσον έχουμε google drive να φτιάξουμε έναν φάκελο και στην συνέχεια από εκεί να τις κατεβάζουμε στο κινητό μας.


Εγώ έχω φτιάξει δύο φακέλους για τα αντίστοιχα προγράμματα


Πάμε στο πρώτο mapfactor navigator


Μπαίνουμε από το κινητό μας στο google drive στον αντίστοιχο φακελο με τις διαδρομές μας



Ας πουμε οτι θέλω να περάσω την διαδρομή stara planina επιλέγω τις τρεις τελιτσες και απο την λίστα επιλέγω open with



Στην συνέχεια η ανοίγει αυτόματα το map factor navigator εαν εχετε μόνο αυτό το πρόγραμμα που υποστιρίζει gpx αρχεία η σας δίνει τα προγράμματα που εχετε και επιλέγετε το map factor navigator και φορτώνει δίχνοντας αυτό



Πατάτε εισαγωγή και αυτό ήταν η διαδρομή περάστηκε, πατε αγαπημένα στο εικονίδιο που δείχνει την γραμμή όπου εκεί είναι και οι διαδρομές σας.



Επιλέγετε την διαδρομή και πατάτε υπολογισμός διαδρομής



Και είναι έτοιμη φορτώθηκε



Από εκεί και πέρα είστε ετοιμοι να κάνετε την πλοήγηση σας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πάρα πολύ καλό πάρα πολύ παραμετροποιήσιμο και με τεράστιες δυνατότητες. Δεν είναι εύκολο να το αναλύσω εδώ πάρα μονο να πω ότι αξίζει με χίλια και είναι και η πιο φθηνή λύση. Είναι δωρεάν αλλά έχει διαφημίσεις και αν θέλεις να βγάλεις τις διαφημίσεις και με κάποιες άλλες δυνατότητες στοιχίζει μόνο 6,5 ευρώ τα πληρώνεις μία φορά και τελείωσες. Και έχεις την δυνατότητα να κάνεις πλοήγηση με τους χάρτες openstreet που είναι δωρεάν αν όμως θέλεις εμπορικούς χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ τότε με 12,5 ευρώ αν θυμάμαι καλά ετήσια συνδρομή εχεις τους συγκεκριμένους χάρτες με τις ανανεώσεις τους.

Κατεβάστε αυτήν την έκδοση για όσους ενδιαφέρονται το λέω γιατί βγάζει και μία άλλη εκδοση που είναι η εμπορική μόνο με χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ

Καλές διαδρομές!!!
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Eυχαριστουμε!!

Ερωτηση: Η ιδια δουλεια δεν γινεται και με το google maps; Υπαρχει καποια διαφορα στην πλοηγηση;
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Το google maps που κάνουμε πλοήγηση όσο και αν έχει την δυνατότητα να στείλει διαδρομή σε καμία περίπτωση δεν είναι το ίδιο με τα αποκλειστικά προγράμματα πλοήγησης του κινητού, άσε που για την ορθή λειτουργία προϋποθέτει την χρήση ίντερνετ δεν μπορείς να κατεβάσεις πχ τον χάρτη μιας χώρας από όσο ήξερα εκτός αν έχει αλλαξει κάτι τώρα τελευταία άσε που δεν κάνει και την καλύτερη δρομολόγηση, πχ μια φορά πήγαινα σε ένα γνωστό χωριό της Νάουσας από Θεσσαλονίκη και με πήγε από χωματόδρομο που τα αποκλειστικά προγράμματα GPS τουλάχιστον όσα έχω χρησιμοποιήσει δεν το έχουν κάνει.

Για απλή χρήση στην Ελλάδα ναι, αλλά για χώρες που δεν έχεις ίντερνετ για περίπλοκες διαδρομές για να έχεις τους χάρτες όλων των χωρών στο κινητό σου τότε μόνο πρόγραμμα GPS όποιο βολεύει τον καθένα

Sent from my moto g32 using Tapatalk
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Για το τέλος έμεινε το πρόγραμμα Copilot. Και σε αυτό η διαδικασία είναι έυκολη αρκετά αλλά όχι τόσο όσο το MapFactor Navigator. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να κατεβάσεις το αρχείο της διαδρομής στο κινητό σου και μετά να το αντιγράψεις-μετακινήσεις στον φάκελο Android/data/com/alk.copilot.mapviewer/files/EU/save/ και αυτό ήταν την επόμενη φορά που θα ανοίξεις το Copilot θα έχεις την διαδρομή σου έτοιμη να την φορτώσεις.

Ελπίζω να βοήθησα κάποιους που έχουν πρόβλημα με τον σχεδιασμό διαδρομής, από εκεί και πέρα κανένα πρόγραμμα GPS δεν είναι τέλειο, αλλά όπως είπα ύστερα από πολλές δοκιμές κατέλησξα σε αυτά τα δύο. Εχουν την δυνατότητα εισαγωγής διαδρομής σχεδιασμένης στον υπολογιστή σου με την ησυχία σου, μπορείς να επεξεργαστείς την διαδρομή στο κινητό σου και ενώ ταξιδεύεις όπως προείπα για τον χ ή ψ λόγο να αφαιρέσεις κάποαι σημεία-waypoints ή και να προσθέσεις αντίστοιχα. Και το καλό με αυτά τα δύο είναι ότι με το ένα έχω τους χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ και με το άλλο τους χάρτες HERE . Αν τώρα όμως μου λέγατε να διαλέξω ένα πρόγραμμα θα ήταν το MapFactor Navigator, είναι πιο φθηνό και έχει παραπάνω δυνατότητες όπως καταγραφή της διαδρομής που κάνεις σε ίχνος με αποτέλεσμα να βλέπεις στατιστικα της διαδρομής σου πόσο οδήγησες μεσο όρο ταχύτητας και άλλα πολλά, πλήρη παραμετροποιήσιμο πίνακα με ότι πληροφορίες θέλεις κατά την πλοήγηση όπως ώρα αφιξης, ώρα μεχρι το επόμενο σημείο και το σημαντικότερο μπορείς να επιλέξεις να σου δείχει το υψόμετρο όπου κινήσαι κάτι το οποίο δεν το έχω βρει αλλού και μου αρέσει πολύ.
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
υπαρχουν και αλλες εφαρμογες που υποστηριζουν αρχεια gpx




ειδικα αυτη εδω υπoστηριζει και follow track με turn by turn navigation

 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
υπαρχουν και αλλες εφαρμογες που υποστηριζουν αρχεια gpx




ειδικα αυτη εδω υπoστηριζει και follow track με turn by turn navigation

Τις γνωρίζω και τις έχω χρησιμοποιήσει όλες, αλλά πχ το osmand την οποία έχω αγορασμένη οταν φορτώνεις την διαδρομή μέχρι να την υπολογίσει προλαβαίνεις να πιεις έναν καφέ και να κάνεις και ένα τσιγάρο ασε που είναι πολύ πιο πολύπλοκη,

το sygic τουλάχιστον την τελευταία φορά που το χρησιμοποίησα κάνει ότι να ναι δρομολόγηση και δεν έχει τις δυνατότητες του mapfactor navigator και τελος το τομ τομ ακόμα είναι σε μπέτα μορφή πχ δεν μπορείς να κατεβάσεις χάρτες δουλεύει μόνο με σύνδεση και δεν έχει ακόμα τις δυνατότητες που έχει το map factor navigator βέβαια είναι πολλά υποσχόμενο και αν υποστηρίζει κατέβασμα χαρτων και δυο με τρια άλλα χαρακτηριστικά τότε νομίζω θα μπεί στην κορυφή της προτιμήσεως μου αλλά μέχρι τότε απλά μένω στις προτιμήσεις μου
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Τις γνωρίζω και τις έχω χρησιμοποιήσει όλες, αλλά πχ το osmand την οποία έχω αγορασμένη οταν φορτώνεις την διαδρομή μέχρι να την υπολογίσει προλαβαίνεις να πιεις έναν καφέ και να κάνεις και ένα τσιγάρο ασε που είναι πολύ πιο πολύπλοκη,

το sygic τουλάχιστον την τελευταία φορά που το χρησιμοποίησα κάνει ότι να ναι δρομολόγηση και δεν έχει τις δυνατότητες του mapfactor navigator και τελος το τομ τομ ακόμα είναι σε μπέτα μορφή πχ δεν μπορείς να κατεβάσεις χάρτες δουλεύει μόνο με σύνδεση και δεν έχει ακόμα τις δυνατότητες που έχει το map factor navigator βέβαια είναι πολλά υποσχόμενο και αν υποστηρίζει κατέβασμα χαρτων και δυο με τρια άλλα χαρακτηριστικά τότε νομίζω θα μπεί στην κορυφή της προτιμήσεως μου αλλά μέχρι τότε απλά μένω στις προτιμήσεις μου
με το κειμενο στην πρωτη παραγραφο, δεν μπορουσα να κρατηθω απο τα γελια .... Ειπα, να και καποιος που πραγματικα εχει χρησιμοποιησει την εφαρμογη για δημιουργια διαδρομης μεγαλυτερη απο 10 ΚΜ. Προσωπικα εχω ρυθμισει στις επιλογες "developers" να χρησιμοποιει ο αλγοριθμος δρομολογισης 2GB ram και τωρα ο χρονος γινεται χ3. Ο λογος ? απλα γιατι μπορω !!!!!

περα απο την πλακα, ο καθε χρηστης εχει τα δικα του "θελω" και θα τα βρει σε διαφορετικη εφαρμογη πλοηγησης. Εγω το osmand δεν το αλλαζω με τιποτα για την πολη, βουνο, θαλασσα. Ισως και στο αερα, απλα δεν εχω τροπο να το δοκιμασω .... Και οσο περναει ο καιρος γινεται και καλυτερο, χωρις να χανει τιποτα απο αυτα που εκανε
-------------------------


γενικα η τομτομ μπορει και φορτωνει gpx αρχεια στο mydrive και μετα τα στελνει ως routes σε PND + smartphones





--------------------------
η σελιδα που ειχε ο προγραμματιστης της εφαρμογης ITN CONVERTER ειναι νεκρη http://www.benichou-software.com/
εχω αποθηκευμενες τις σελιδες στις 8/1/23. Οτι εγινε, συνεβει στο ενδιαμεσο ....
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
με το κειμενο στην πρωτη παραγραφο, δεν μπορουσα να κρατηθω απο τα γελια .... Ειπα, να και καποιος που πραγματικα εχει χρησιμοποιησει την εφαρμογη για δημιουργια διαδρομης μεγαλυτερη απο 10 ΚΜ. Προσωπικα εχω ρυθμισει στις επιλογες "developers" να χρησιμοποιει ο αλγοριθμος δρομολογισης 2GB ram και τωρα ο χρονος γινεται χ3. Ο λογος ? απλα γιατι μπορω !!!!!

περα απο την πλακα, ο καθε χρηστης εχει τα δικα του "θελω" και θα τα βρει σε διαφορετικη εφαρμογη πλοηγησης. Εγω το osmand δεν το αλλαζω με τιποτα για την πολη, βουνο, θαλασσα. Ισως και στο αερα, απλα δεν εχω τροπο να το δοκιμασω .... Και οσο περναει ο καιρος γινεται και καλυτερο, χωρις να χανει τιποτα απο αυτα που εκανε
-------------------------


γενικα η τομτομ μπορει και φορτωνει gpx αρχεια στο mydrive και μετα τα στελνει ως routes σε PND + smartphones





--------------------------
η σελιδα που ειχε ο προγραμματιστης της εφαρμογης ITN CONVERTER ειναι νεκρη http://www.benichou-software.com/
εχω αποθηκευμενες τις σελιδες στις 8/1/23. Οτι εγινε, συνεβει στο ενδιαμεσο ....

Στο tom tom είχα συνδρομή στο πρόγραμμα gonavigation οπότε όπως σωστά προανέφερες σχεδίαζα την διαδρομή ονλινε στο mydrive αλλα το μεγάλο μειονέκτημα του gonavigation είναι ότι ενώ φόρτωνε την διαδρομή κανονικά στο κινητό δεν έβλεπες τα waypoints οπότε δεν μπορούσες να σβήσεις κάποιο αν ήθελες κτλπ και αυτός ήταν ο λόγος που σταμάτησα να το χρησιμοποιώ γιατί κατά τα άλλα κάνει τέλεια δρομολόγηση δεν σε πετάει σε περίεργους δρόμους στενά . Τώρα όμως στο go ride έχει λυθεί αυτό το πρόβλημα όπως φαίνεται και όταν με το καλό βγει έκδοση που θα υποστηρίζει κατέβασμα χαρτών σε συνδιασμό ότι κάνει την πιο σωστή πλοήγηση από όλα τα προγραμματα καθώς και η ευκολία σχεδιασμόυ ον λίνε της διαδρομής και συχρονισμού με το κινητό τότε με βλέπω να χρησιμοποιώ αυτό σε συνδιασμό με το map factor navigator γιατί αυτό έχει την δυνατότητα να έχει και τους δύο χάρτες ταυτόταχρονα δηλαδή και χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ και openstreet maps οι οποίοι έχουν και την πληρέστεροι χαρτογράφηση, οπότε αν καμιά φορά με τους χάρτες ΤΟΜΤΟΜ στο map factor navigator είμαι κάπου που δεν έχει όλους τους δρόμους το γυρνάω στους openstreet maps και λύθηκε το πρόβλημα.

Συμφωνώ πάντως σε αυτό που λες ο καθένας είναι τι βολεύεται και τι χρήση κάνει. Εμένα με ενδιαφέρει καθαρά η πλοήγηση--δρομολογηση σε δρόμους οπότε έχω καταλήξει σε αυτά τα δύο και βασικά πλέον στο map factor navigator.

Από εκεί και πέρα από το λίγο που το έχω ψάξει και το osmand+ είναι εξαιρετικό πρόγραμμα εχοντας και την δυνατότητα για πλοήγηση με ίχνος οπότε για όλες τις χρήσεις είναι πληρέστερο αλλά με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας στην εκμάθηση και αρνητικό αυτό με τον χρόνο υπολογισμού της διαδρομής. Βέβαια δεν ήξερα αυτό μου προανέφερες με την μνήμη δεν το είχα ψάξει τόσο αλλά και πάλι στο δικό μου το κινητό που έχω αποκλειστικά για πλοήγηση ένα samsung xcover 4 με 2gb ram καταλαβαίνεις πόσο αργό είναι στον υπολογισμό διαδρομής με το osmand+ και δεν έχω και την δυνατότητα να κάνω αυτό που κάνεις εσύ στο δικό σου κινητό που του δίνεις 2gb ram για τον υπολογισμό της διαδρομής, ενώ με τα προγράμματα που χρησιμοποιώ δεν έχω κανένα πρόβλημα ταχύτητας .

Τώρα από εκεί και πέρα πλέον υπάρχουν και πολλές σελίδες για σχεδιασμό διαδρομής όπως το mydrive αν το πρόγραμμα σου έχει χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ και το ακόμα πιο εξαιρετικό FURKOT που χρησιμοποιώ εγώ και έχει πάρα πολλές δυνατότητες σε συνδιασμό με το ITN CONVERTER.

Μένω όμως σε αυτό που είπες είναι το τι βολεύει τον καθένα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Στο tom tom είχα συνδρομή στο πρόγραμμα gonavigation οπότε όπως σωστά προανέφερες σχεδίαζα την διαδρομή ονλινε στο mydrive αλλα το μεγάλο μειονέκτημα του gonavigation είναι ότι ενώ φόρτωνε την διαδρομή κανονικά στο κινητό δεν έβλεπες τα waypoints οπότε δεν μπορούσες να σβήσεις κάποιο αν ήθελες κτλπ και αυτός ήταν ο λόγος που σταμάτησα να το χρησιμοποιώ γιατί κατά τα άλλα κάνει τέλεια δρομολόγηση δεν σε πετάει σε περίεργους δρόμους στενά . Τώρα όμως στο go ride έχει λυθεί αυτό το πρόβλημα όπως φαίνεται και όταν με το καλό βγει έκδοση που θα υποστηρίζει κατέβασμα χαρτών σε συνδιασμό ότι κάνει την πιο σωστή πλοήγηση από όλα τα προγραμματα καθώς και η ευκολία σχεδιασμόυ ον λίνε της διαδρομής και συχρονισμού με το κινητό τότε με βλέπω να χρησιμοποιώ αυτό σε συνδιασμό με το map factor navigator γιατί αυτό έχει την δυνατότητα να έχει και τους δύο χάρτες ταυτόταχρονα δηλαδή και χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ και openstreet maps οι οποίοι έχουν και την πληρέστεροι χαρτογράφηση, οπότε αν καμιά φορά με τους χάρτες ΤΟΜΤΟΜ στο map factor navigator είμαι κάπου που δεν έχει όλους τους δρόμους το γυρνάω στους openstreet maps και λύθηκε το πρόβλημα.

Συμφωνώ πάντως σε αυτό που λες ο καθένας είναι τι βολεύεται και τι χρήση κάνει. Εμένα με ενδιαφέρει καθαρά η πλοήγηση--δρομολογηση σε δρόμους οπότε έχω καταλήξει σε αυτά τα δύο και βασικά πλέον στο map factor navigator.

Από εκεί και πέρα από το λίγο που το έχω ψάξει και το osmand+ είναι εξαιρετικό πρόγραμμα εχοντας και την δυνατότητα για πλοήγηση με ίχνος οπότε για όλες τις χρήσεις είναι πληρέστερο αλλά με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας στην εκμάθηση και αρνητικό αυτό με τον χρόνο υπολογισμού της διαδρομής. Βέβαια δεν ήξερα αυτό μου προανέφερες με την μνήμη δεν το είχα ψάξει τόσο αλλά και πάλι στο δικό μου το κινητό που έχω αποκλειστικά για πλοήγηση ένα samsung xcover 4 με 2gb ram καταλαβαίνεις πόσο αργό είναι στον υπολογισμό διαδρομής με το osmand+ και δεν έχω και την δυνατότητα να κάνω αυτό που κάνεις εσύ στο δικό σου κινητό που του δίνεις 2gb ram για τον υπολογισμό της διαδρομής, ενώ με τα προγράμματα που χρησιμοποιώ δεν έχω κανένα πρόβλημα ταχύτητας .

Τώρα από εκεί και πέρα πλέον υπάρχουν και πολλές σελίδες για σχεδιασμό διαδρομής όπως το mydrive αν το πρόγραμμα σου έχει χάρτες ΤΟΜ ΤΟΜ και το ακόμα πιο εξαιρετικό FURKOT που χρησιμοποιώ εγώ και έχει πάρα πολλές δυνατότητες σε συνδιασμό με το ITN CONVERTER.

Μένω όμως σε αυτό που είπες είναι το τι βολεύει τον καθένα.
Καλη σου μερα Γιωργο,
να σου μεταφερω τις δικες μου αποψεις, που ειναι φυσικα πρωτα αναγκες και μετα γνωση. Γιατι αν δεν εχεις αναγκες, πως να ψαξεις για λυσεις πλοηγησης ?

- osmand
δεχομαι πως η εφαρμογη ειναι οτι χειροτερο στο κοσμο, στο σχεδιασμο διαδρομης πανω απο 10KM. Ειδικα σε ταξιδια 300ΚΜ, πιο γρηγορα θα κανεις το πραγματικο ταξιδι παρα την δρομολογηση. Περα απο την φραστικη υπερβολη μου, θα χρειαστουμε 3-6 λεπτα αναλογα το hardware της συσκευης που εχουμε.
Υπαρχει φυσικα λυση. Σχεδιαζεις την διαδρομη σε λιγα δευτερολεπτα στο pc σε σελιδα web για route planner και μεταφερεις το gpx στο smartphone / tablet. Και αυτο ειναι απολυτα λογικο πλεον, αφου ολοι θα δουν δορυφορικους χαρτες, ισως και google street view. Ολοι μας πλεον ψαχμουμε απο λιγη ωρα, εως πολλες ωρες για καθε μορφης πληροφορια στο ιντερνετ, πριν ξεκινησουμε καποιο ταξιδι.
Αυτο ομως ειναι το μοναδικο της προβλημα, που αν σταθεις εκει, θα χασεις τα εκατονταδες "καλουδια" που εχει η εφαρμογη. Προσωπικα αυτο που εσυ το προσδιοριζεις ως "πολυπλοκη" εφαρμογη, στην περιπτωση μου ειναι η χαρα του entusiast. Να "σκαλιζεις" γυρω γυρω και ολο να βρισκεις νεες ρυθμισεις και να λες "μα δεν εχει πατο το βαρελι".
Αν παντα τα εχεις αναγκη ολα αυτα. Και οι λατρεις της περιπετειας σε ολες τις χωρες εχουν "δεθει" με αυτη την εφαρμογη.
Και για να κλεισουμε το θεμα της ταχυτητας, οταν μια διαδρομη ειναι αποθηκευμενη - route ή track - και την επιλεξουμε για χρηση, τοτε ειναι αμεση η εμφανιση στον χαρτη. Προσοχη, οχι η νεα επεξεργασια, μονο η πλοηγηση αυτης.

- χρηση gpx απο εφαρμογες αστικης πλοηγησης
οπως βλεπω εδω και λιγα χρονια, φαινεται πως ολες οι εταιριες καταλαβαν τις αναγκες των καταναλωτων που δεν μπορουν να καλυψουν τις αναγκες τους απο εφαρμογες τυπου google maps και αρχιζουν να βαζουν "features" απο την garmin. Για αρχη καλο ειναι. Ελαχιστες εχουν / ειχαν και καταγραφη διαδρομης. Απαραιτητο, για να εχεις gpx export

- MapFactor GPS Navigation Maps
εκδοση v5.5.85 (12/2019), απαιτει την προσβαση στο τηλεφωνο μας. Αναφερει πως η google ζηταει κατα την πλοηγηση να μπορει να κλεινει τον ηχο. Ειναι μεγαλο ψεμα.

η τελευταια δοκιμη που εκανα στην εφαρμογη. Σταματησε η εγκατασταση επειδη αρνηθικα. Καμια εφαρμογη στο android δεν εχει ζητησει κατι οπως αυτο 11 χρονια τωρα στις δικες μου δοκιμες. Δεν ξερω σημερα που ειναι στην εκδοση 7, τι permisions απαιτει η εφαρμογη.
Περα απο αυτο, οι φωτογραφιες που υπαρχουν στο playstore συνεχιζουν να δειχνουν χοντροκομμενα γραφικα πλοηγησης

- ITN CONVERTER
τι γινεται με την σελιδα της εφαρμογης ? εχει κλεισει ?
 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
Καλη σου μερα Γιωργο,
να σου μεταφερω τις δικες μου αποψεις, που ειναι φυσικα πρωτα αναγκες και μετα γνωση. Γιατι αν δεν εχεις αναγκες, πως να ψαξεις για λυσεις πλοηγησης ?

- osmand
δεχομαι πως η εφαρμογη ειναι οτι χειροτερο στο κοσμο, στο σχεδιασμο διαδρομης πανω απο 10KM. Ειδικα σε ταξιδια 300ΚΜ, πιο γρηγορα θα κανεις το πραγματικο ταξιδι παρα την δρομολογηση. Περα απο την φραστικη υπερβολη μου, θα χρειαστουμε 3-6 λεπτα αναλογα το hardware της συσκευης που εχουμε.
Υπαρχει φυσικα λυση. Σχεδιαζεις την διαδρομη σε λιγα δευτερολεπτα στο pc σε σελιδα web για route planner και μεταφερεις το gpx στο smartphone / tablet. Και αυτο ειναι απολυτα λογικο πλεον, αφου ολοι θα δουν δορυφορικους χαρτες, ισως και google street view. Ολοι μας πλεον ψαχμουμε απο λιγη ωρα, εως πολλες ωρες για καθε μορφης πληροφορια στο ιντερνετ, πριν ξεκινησουμε καποιο ταξιδι.
Αυτο ομως ειναι το μοναδικο της προβλημα, που αν σταθεις εκει, θα χασεις τα εκατονταδες "καλουδια" που εχει η εφαρμογη. Προσωπικα αυτο που εσυ το προσδιοριζεις ως "πολυπλοκη" εφαρμογη, στην περιπτωση μου ειναι η χαρα του entusiast. Να "σκαλιζεις" γυρω γυρω και ολο να βρισκεις νεες ρυθμισεις και να λες "μα δεν εχει πατο το βαρελι".
Αν παντα τα εχεις αναγκη ολα αυτα. Και οι λατρεις της περιπετειας σε ολες τις χωρες εχουν "δεθει" με αυτη την εφαρμογη.
Και για να κλεισουμε το θεμα της ταχυτητας, οταν μια διαδρομη ειναι αποθηκευμενη - route ή track - και την επιλεξουμε για χρηση, τοτε ειναι αμεση η εμφανιση στον χαρτη. Προσοχη, οχι η νεα επεξεργασια, μονο η πλοηγηση αυτης.

- χρηση gpx απο εφαρμογες αστικης πλοηγησης
οπως βλεπω εδω και λιγα χρονια, φαινεται πως ολες οι εταιριες καταλαβαν τις αναγκες των καταναλωτων που δεν μπορουν να καλυψουν τις αναγκες τους απο εφαρμογες τυπου google maps και αρχιζουν να βαζουν "features" απο την garmin. Για αρχη καλο ειναι. Ελαχιστες εχουν / ειχαν και καταγραφη διαδρομης. Απαραιτητο, για να εχεις gpx export

- MapFactor GPS Navigation Maps
εκδοση v5.5.85 (12/2019), απαιτει την προσβαση στο τηλεφωνο μας. Αναφερει πως η google ζηταει κατα την πλοηγηση να μπορει να κλεινει τον ηχο. Ειναι μεγαλο ψεμα.

η τελευταια δοκιμη που εκανα στην εφαρμογη. Σταματησε η εγκατασταση επειδη αρνηθικα. Καμια εφαρμογη στο android δεν εχει ζητησει κατι οπως αυτο 11 χρονια τωρα στις δικες μου δοκιμες. Δεν ξερω σημερα που ειναι στην εκδοση 7, τι permisions απαιτει η εφαρμογη.
Περα απο αυτο, οι φωτογραφιες που υπαρχουν στο playstore συνεχιζουν να δειχνουν χοντροκομμενα γραφικα πλοηγησης

- ITN CONVERTER
τι γινεται με την σελιδα της εφαρμογης ? εχει κλεισει ?
Καλημέρα φίλε μου
Επειδή καταλαβαίνω τι λες και συμφωνώ και εγώ και στο κομμάτι πάρα μα πάρα πολλές δυνατότητες του osmand+ και στο κομμάτι enthusiast πάνω κάτω και εγώ τα ίδια είμαι, άλλωστε για αυτό έχω δοκιμάσει σχεδόν ότι μα ότι πρόγραμμα υπάρχει η μόνη μου διαφωνία και ίσως δεν το εξήγησα καλά είναι στο κινητό που προανέφερα ότι έχω όταν φορτώνω ένα αρχείο gpx μιας διαδρομής ας πούμε 400χλμ με 40 waypoints, την οποία έχω σχεδιάσει είτε ονλινε είτε στο itn converter αργεί πάρα πολύ να υπολογίσει την διαδρομή εκτός αν κάνω κάτι λάθος. Τώρα το itn converter δεν ξέρω αν το έχει σταματήσει ο προγραμματιστής του αλλά το βρίσκεις κανονικά να το κατεβάσεις. Τώρα το map factor navigator υποστηρίζει καταγραφή διαδρομής σε gpx και έχει και άλλες δυνατότητες απλά δεν έχει τις άπειρες δυνατότητες του osmand και αν δεν κάνω λάθος δεν υποστηρίζει ίχνος. Και για αυτό είπα για δρόμους καθαρά μόνο για πλοήγηση σε δρόμους το θεωρώ καλύτερο. Εννοείται ότι θα ξανακοίταξα το osmand+ απλά όπως είπες οι ανάγκες μου δηλαδή διαδρομή με πολλά waypoints, σβήσιμο κάποιων από αυτών από το κινητό πχ όταν δεν προλαβαίνω να πάω κάπου , καταγραφή, γρήγορη προεπισκόπηση της διαδρομής και ένδειξη υψόμετρου τα υποστηρίζει το navigator
 
Τελευταία επεξεργασία:

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
όταν φορτώνω ένα αρχείο gpx μιας διαδρομής ας πούμε 400χλμ με 40 waypoints, την οποία έχω σχεδιάσει είτε ονλινε είτε στο itn converter αργεί πάρα πολύ να υπολογίσει την διαδρομή εκτός αν κάνω κάτι λάθος.
καλησπερα γιωργο,

οπως μπορεις να δεις σε δικο μου παραδειγμα, η εταιρεια αναγνωριζει αυτοματα το μεγαλο μηκος διαδρομης και σε ενημερωνει να προσθεσεις ενδιαμεσες στασεις. Στην περιπτωση μου δεν εχω. Μονο σημειο Α και Β, αφετηρια + προορισμος. Εσυ με 400km και 40 waypoints, εγω 964km 2 waypoints χρονος σχεδιασμου 200sec σε συσκευη του 2017 (1+ 5Τ)




εδω μπορεις να δεις τις επισημες οδηγιες της εταιρειας στο online manual
Route calculation is slow

 

george_pan

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
yamaha
καλησπερα γιωργο,

οπως μπορεις να δεις σε δικο μου παραδειγμα, η εταιρεια αναγνωριζει αυτοματα το μεγαλο μηκος διαδρομης και σε ενημερωνει να προσθεσεις ενδιαμεσες στασεις. Στην περιπτωση μου δεν εχω. Μονο σημειο Α και Β, αφετηρια + προορισμος. Εσυ με 400km και 40 waypoints, εγω 964km 2 waypoints χρονος σχεδιασμου 200sec σε συσκευη του 2017 (1+ 5Τ)




εδω μπορεις να δεις τις επισημες οδηγιες της εταιρειας στο online manual
Route calculation is slow


Το εγκατέστησα ξανα το osmand+ αλλά στο κανονικό μου κινητο για να το ξανακοιτάξω, όντως έχει απειρες δυνατότητες και είναι παρα μα πάρα πολυ καλό , και λόγω ότι η μνήμη που έχω σε αυτό είναι 4γκικα δεν αργεί πολύ στον υπολογισμό διαδρομής , αλλά να σε ρωτήσω μήπως ξέρεις υπάρχει τρόπος να δω κατευθείαν όλη την διαδρομή και που βρίσκομαι αντίστοιχα όταν κάνω πλοήγηση με το πάτημα ενός κουμπιού η όχι;
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Το εγκατέστησα ξανα το osmand+ αλλά στο κανονικό μου κινητο για να το ξανακοιτάξω, όντως έχει απειρες δυνατότητες και είναι παρα μα πάρα πολυ καλό , και λόγω ότι η μνήμη που έχω σε αυτό είναι 4γκικα δεν αργεί πολύ στον υπολογισμό διαδρομής , αλλά να σε ρωτήσω μήπως ξέρεις υπάρχει τρόπος να δω κατευθείαν όλη την διαδρομή και που βρίσκομαι αντίστοιχα όταν κάνω πλοήγηση με το πάτημα ενός κουμπιού η όχι;
εγω δεν ξερω να υπαρχει τετοιο κουμπι - one action / quick action
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Καλησπερες.
Το πρόβλημα μου είναι εμμέσως σχετικό με το θέμα, αλλά νομίζω υπάρχουν αρκετοί πιο έμπειροι μαζεμένοι εδώ, οπότε θέτω την ερώτηση σε αυτό το thread:


Στα ταξίδια μου χρησιμοποιώ ως συσκευή πλοήγησης το Tomtom rider 550. Δυστυχώς και παραδόξως, η TomTom δεν διαθέτει χάρτη της Ιαπωνίας.

Ψάχνω στο Google, αλλά δεν βρίσκω αξιόλογα αποτελέσματα, κατά κανόνα τα official της Tomtom μου πετάει. Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:

Είναι εφικτό να βάλει κανείς 3rd party χάρτες στη συσκευή;

Αν ναι, ως τι τους αναζητώ; Εννοώ τι επέκταση αρχείου. Έχει κάποιο bespoke format η εταιρεία;

Ευχαριστώ πολύ στην κάπως μη πιθανή περίπτωση να ξέρει κανείς κάτι.
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Στα ταξίδια μου χρησιμοποιώ ως συσκευή πλοήγησης το Tomtom rider 550. Δυστυχώς και παραδόξως, η TomTom δεν διαθέτει χάρτη της Ιαπωνίας.
Είναι εφικτό να βάλει κανείς 3rd party χάρτες στη συσκευή;
καλησπερα Στεφανε,
δυστυχως δεν εχω ευχαριστα νεα. Ειτε τα παλια PND tomtom ειτε τα καινουργια με android και chip απο την qualcomm - ειναι ενα κλειστο οικοσυστημα. Γνωριζω πως σε πειρατικα site υπαρχουν δωρεαν χαρτες, ομως αυτοι ειναι κλειδωμενοι και η πατεντα που κανουν ειναι να μπερδεψουν το μηχανημα πως ειναι του χρηστη που εχει νομιμο δικαιωμα χρησης χαρτων.
Η εταιρεια εως και σημερα δεν επιτρεπει χρηση αλλου φορματ χαρτη, μονο στους κλειδωμενους δικους της χαρτες. Αν λοιπον δεν εχει χαρτη πχ ιαπωνιας και να βρεις ή να φτιαξεις μονος σου θα πρεπει να βρεις τα κλειδια της τομτομ που αλλαζουν σε καθε αναβαθμιση πχ ανα τριμηνο. Ουτε κλειδια εχεις, ουτε compile χαρτη μπορεις να κανεις.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Επεξηγηματικότατος, ευχαριστώ πάρα πολύ. Δυστυχώς πάω για δεύτερο κινητό ως navigator επομένως.
Εντυπωσιακό το ότι μια τόσο ανεπτυγμένη χώρα απουσιάζει απο την Tomtom, δεν το περίμενα καθολου.
Όπως και να έχει, σ ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, ήταν πιο δυσεύρετες στο Google απ' ότι φανταζομουν.
 
Top Bottom